کد خبر: ۹۶۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مردم آمریکا و کشورهای توسعه یافته دیگر به طور متوسط 1200 کالری در روز بیشتر از مردم کشورهای کم درآمد مصرف می کنند اما حتی در این کشورهای ثروتمند غذای عرضه شده فاقد ریزمغذی‌های لازم است.

شاخص امنیت غذای جهانی نشان داد آمریکا، دانمارک، نروژ و فرانسه با عرضه وسیع، درآمدهای بالا، هزینه اندک برای غذا به نسبت هزینه‌های دیگر و پژوهش و توسعه قابل توجه تمرکز یافته بر تولید غذا، در زمینه امنیت غذایی در جهان در صدر قرار دارند.

کشورهایی که در جنوب صحرای آفریقا قرار دارند مانند اتیوپی، رواندا، نیجریه و موزامبیک از پایین‌ترین امنیت غذایی برخوردار هستند.

در این شاخص با بررسی موضوعاتی مانند قیمت مواد غذایی، قابل دسترس بودن، کیفیت تغذیه و سلامت به رتبه بندی و بررسی امنیت غذایی در 105 کشور جهان پرداخته است. تهیه این شاخص به سفارش شرکت دوپون که تولیدکننده محصولات ژنتیکی اصلاح شده است، بود تا مناطقی که اصلاحات در آنها ضروری است، مورد شناسایی قرار بگیرند.

بر اساس یافته‌های این گزارش، در حالیکه یک فرد معمولی برای زندگی سالم و فعال به 2300 کالری در روز نیاز دارد، در کشورهای مرفه غذای کافی برای هر شخص برای خوردن 1100 کالری بالاتر از این میزان وجود دارد اما در کشورهای کم درآمد، غذای ملی مورد عرضه به طور متوسط 100 کالری کمتر از این میزان دارد.

سازمان ملل اخیرا اعلام کرده است تا سال 2030 تولید غذای جهان برای برآورد نیاز جمعیت رو به رشد باید حداقل 50 درصد افزایش یابد.

 

 

برچسب ها: امنیت غذایی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
بجای برترین کشورها ، بدترین کشورها را نوشته اید و لطفا تیتر را اصلاح کنید
نظر شما
ادامه