کد خبر: ۳۳۶۲۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
اظهارات عجیب معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:
اظهارات معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران مبنی بر نمونه‌برداری دانشگاه علوم پزشکی از بازار فروش پرندگان فریدونکنار از عجایب روزگار است ...
 

حکیم مهر - معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: بازار فروش پرندگان فریدونکنار تعطیل نمی شود، اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران به طور مستمر از این بازار نمونه برداری کرده و طیور را مورد آزمایش قرار می دهد و در صورت مشاهده مورد آلوده به آنفلوآنزای مرغی این بازار تعطیل می‌شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «علیرضا یونسی» اظهار کرد: چندین نقطه مشکوک به آنفلوآنزای مرغی در استان مازندران شناسایی شده و تحت کنترل است که بیشتر هم طیور خانگی یعنی مرغ و اردک محلی تلف شدند. آزمایش های لازم بر روی آن ها، انجام و مشخص شد که آن ها مبتلا به آنفلوآنزای مرغی هستند به همین منظور آن نقاط در استان تحت کنترل قرار گرفت و همه طیور آن مناطق معدوم سازی شد و در حال حاضر کاملا این موضوع در مازندران تحت کنترل است و جای هیچ نگرانی برای مردم وجود ندارد.

وی درباره تعطیلی بازار فروش پرندگان در فریدونکنار خاطرنشان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته مقرر شد که دانشگاه علوم پزشکی مازندران به طور مستمر از بازار فروش پرندگان فریدونکنار نمونه برداری کند و طیور را مورد آزمایش قرار دهد و اگر در بررسی ها تشخیص داده شد پرندگانی که ذبح شده و در حال فروش هستند به لحاظ بهداشتی منعی برای فروش و مصرف آن ها وجود دارد، این بازار تعطیل می شود و در غیر این صورت همچنان به کار خود ادامه می دهد و اصلا جای نگرانی برای مصرف کنندگان نیست.

معاون استاندار مازندران گفت: در حال حاضر سیاست اتخاذ شده بر این است که بازار فروش پرندگان فریدونکنار تعطیل نشود زیرا سال های زیادی مردم منطقه با این بازار مأنوس هستند و بخشی از زندگی اقتصادی و معیشت مردم منطقه از این بازار تامین می شود، اما قرار است که تحت مراقبت و کنترل بهداشتی قرار گیرند و البته خود فروشندگان نیز انسان های شریفی هستند و قطعا اگر زمانی به آن ها گفته شود که این بازار مشکل بهداشتی دارد و موردی از آلودگی دیده شده، فروشندگان برای حفظ سلامتی مردم از تعطیلی موقتی بازار استقبال می کنند .

 

پی نوشت حکیم مهر:

دو نکته در اظهارات معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران حائز اهمیت است:

1- در اغلب استان هایی که بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آنها مشاهده شده است، عامل اولیه ورود بیماری به استان، پرندگان مهاجر بیمار بوده اند و این موضوع مورد تایید همه متخصصین قرار گرفته است. صرفنظر از اثرات سوئی که فعالیت این بازار بر حیات وحش و محیط زیست کشور دارد، بی توجهی مسئولین به هشدارهای متعدد اداره کل دامپزشکی استان و صاحب نظران مبنی بر اینکه عرضه پرندگان وحشی در بازار پرندگان می تواند به عنوان یک بمب ساعتی برای سلامت مردم و صنعت طیور کشور عمل نماید، بسیار عجیب می باشد.

با توجه به حساسیت معاون اول رئیس جمهور به موضوع آنفلوانزا و دستور وی مبنی بر تشکیل فوری ستاد بحران در کشور، به نظر می رسد بهترین راهکار برای تعطیل نمودن این بازار، ارتباط مستقیم و فوری مسئولین سازمان دامپزشکی کشور با ایشان و گلایه شدید از عدم همکاری غیرمنطقی مسئولین استان در برابر این امر باشد. ادامه روند کنونی ممکن است منجر به درگیری واحدهای صنعتی پرورش طیور گوشتی استان و بروز یک فاجعه ملی گردد.

2- اظهارات معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران مبنی بر نمونه برداری دانشگاه علوم پزشکی از بازار فروش پرندگان فریدونکنار نیز از عجایب روزگار است. هر چند این تصمیم، در نوع خود بسیار غیرمنطقی بوده و از نظر تخصصی خنده دار به نظر می رسد، ولی چنانچه بنا باشد چنین نمونه گیری هم انجام شود، بایستی توسط متولی آن که اداره کل دامپزشکی استان مازندران است انجام گیرد، نه دانشگاه علوم پزشکی استان!

امیدواریم سازمان دامپزشکی کشور در برابر چنین موضع گیری های غیرعلمی و همچنین دست اندازی دانشگاه علوم پزشکی استان به حیطه وظایف سازمان دامپزشکی، موضعی قاطعانه اتخاذ نماید.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
2
3
حکیم جان بارها کلمه خنده دار راشما از کامنت ها سانسور کردی. چرا در مورد اظهارات یک مقام رسمی وسیاسی از کلمه خنده دار استفاده کردی. بهتر نبود میفرمودی غیر کارشناسی؟
دامپزشک
|
Germany
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
2
از علوم پزشکی تو عملیات مبارزه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، نقشی بیشتر از چند تزریق واکسن به کارگران و عکس گرفتن، کار دیگری بر نمی آید. این دقیقاً عملکردی بوده که از اونها در چند کانون شاهد بودیم. حالا هم که قراره یه تکونی به خودشون بدن و نمونه برداری کنن از پرندگان!!! قطقاً منظوری غیر از خودشیرینی و خودنمایی ندارند. ایشالله با زحمات مسئولین دامپزشکی این خدعه برملا و منتفی بشه. با تشکر از حکیم مهر که اشاره خوبی به این موضوع مهم داشت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
2
مشکل کلفتی گردن گردانندگان بازار فوق می باشد. قانون در مراتب بعدی اهمیت قرار دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
1
این دولت تدبیر و امید دیگر ....... هر چیز به بهانه راضی نگه داشتن مردم ( بخوانید جمع آوری رای ) را در آورده است.امید که سازمان دامپزشکی حداقل علایم حیاتی را از خود بروز دهد.
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
2
من زمانی که داشتم برنامه ی گفتگوی ویژه ی خبری ۱۴ مهر امسال رو میدیدم و به اظهارات رییس سازمان دامپزشکی(بخوانید سازمان دامداران و کشاورزان!!) را شنیدم، فهمیدم دامپزشکی یتیم است و هیچ نهادی نماینده ی این علم و این قشر در این مملکت نیست.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
1
به نظر بایستی در این موضوع سازمان محیط زیست را به چالش کشید چرا که از اوایل آذر شکار پرندگان ممنوع اعلام شده و به نوعی عرضه پرنده وحشی در این بازار نقض آشکار قانون هست
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
0
0
http://ardabil.ivo.ir/Portal/Home/ShowPage.aspx?Object=NEWS&CategoryID=65904131-8dd4-4926-9aca-66232e2c8820&WebPartID=ff9b9312-6148-4c33-87fa-47cc24f08b87&ID=0a182b2a-dbfc-430b-bc85-8d9f576fdaf5
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
0
1
امیدوارم این اظهارات غیر کارشناسانه یک مسئول عالی استان ،ناشی از ضعف عملکرد مدیریت اداره کل دامپزشکی مازندران در تبیین حساسیت موضوع و جایگاه و حوزه کاری و وظیفه مندی تشکیلات دامپزشکی نباشد!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
0
0
آفرین
نظر شما
ادامه