کد خبر: ۵۶۵۶۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
«مهندس محسن فرهادی» معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگو با حکیم مهر افزود: در اجرای گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، سازمان دامپزشکی در کنار وزارت بهداشت است ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: «همه اصناف و مراکز صنعتی و از جمله کلینیک‌های دامپزشکی مستقر در استان‌ها از فردا باید با ثبت‌نام در سایت وزارت بهداشت و امضای تعهدنامه مجوز بازگشایی بگیرند، در غیر این‌صورت فعالیت آنها غیرقانونی است و پلمپ می‌شوند.» این را معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در ویدیو کنفرانس خبری با رسانه‌های مطرح کشوری، در پاسخ به سوال حکیم مهر گفت.

 «مهندس محسن فرهادی» تاکید کرد که این طرح فعلا برای استان‌ها الزامی است و تهرانی‌ها باید از سی‌ام فروردین در سامانه ثبت نام کنند.

حکیم مهر: آقای مهندس، طبق نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا، از فردا بیست و سوم اردیبهشت قرار است گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا شود. جزئیات گام دوم چیست؟

از روز شنبه در کلیه استان‌های کشور، برنامه یا طرح گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در واحدهای صنفی و صنعتی به مرحله اجرا در می‌آید. البته در پایتخت به علت شرایط خاص جمعیتی، این برنامه یا گام دوم از روز سی‌ام اجرا خواهد شد.

از فردا صبح، کلیه مالکان و متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی، نه کسانی که شاغل هستند، یعنی مسئول واحد و نه کارگرها، باید به سایت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir مراجعه و در آنجا ثبت نام کنند و یک سری اطلاعات کلی مانند طرح غربالگری را وارد کنند. این اطلاعات شامل کد ملی و آدرس و مشخصات واحد صنفی و صنعتی است و در آنجا رسما اعلام کنند که من مقررات بهداشتی را رعایت می‌کنم و عملا با رعایت این مقررات می‌توانم فعالیت واحد صنفی خود را با شرایط پاندمی کرونا، منطبق کنم.

فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای ساده یعنی واحد صنفی و صنعتی باید در راستای ارائه خدمت، هم سلامت خود و هم سلامت مشتریان را تامین کند و هم از نظر اقتصادی به فعالیت خود بپردازد. گام دوم زمانی محقق می‌شود که تمام افراد ذی‌نفع و عموم مردم در آن مشارکت کنند.

حکیم مهر: چه دستگاه‌هایی در اجرای این طرح مشارکت دارند؟

در تدوین این برنامه کلیه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی همکاری خوبی داشتند و امیدوارم ادامه پیدا کند. دولت و اتحادیه‌ها نمی‌توانند نظارت ۲۴ ساعته کنند و باید خودمان ناظر خود باشیم. این طرح با مشارکت اتاق اصناف ایران و اتاق‌های اصناف تمام استان‌ها انجام می‌شود. سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، سازمان دامپزشکی و تمام دستگاه‌ها در این طرح مشارکت دارند، اما شرط اصلی این است که موفقیت این برنامه در گرو واحدهای صنفی و صنعتی است. کسانی که در این سایت ثبت نام نکنند، امکان فعالیت نخواهند داشت.

حکیم مهر: به مشارکت سازمان دامپزشکی در این طرح اشاره کردید. لطفا نحوه فعالیت مشاغل مرتبط با دامپزشکی از جمله کلینیک‌های دامپزشکی را هم تشریح کنید.

در اجرای گام دوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، سازمان دامپزشکی در کنار وزارت بهداشت است. یکی از راهنماهای ما در اجرای گام دوم، الزامات سلامت محیط و کار در کلینیک‌ها و مراکز دامپزشکی است، لذا مدیران کلینیک‌های دامپزشکی هم باید در این سامانه ثبت نام کنند تا اجازه فعالیت داشته باشند. البته در حال حاضر کلینیک‌های دامپزشکی استان‌ها ملزم به این کار هستند و در استان تهران، اجرای طرح از روز سی‌ام فروردین خواهد بود.

حکیم مهر: الزامات مشاغل مرتبط با دامپزشکی دقیقا شامل چه چیزهایی است؟

در راهنمای طرح دوم فاصله‌گذاری اجتماعی، الزامات دامپزشکی به صورت کامل و با جزئیات فاصله‌گذاری‌ها نوشته شده است. به هر حال کلینیک‌های دامپزشکی هم پسماند تولید می‌کنند و پسماند بعضی از آنها عفونی است. خصوصا در زمینه جراحی‌هایی که روی دام، چه دام کوچک و چه دام بزرگ انجام می‌شود.

حکیم مهر: یعنی سازمان دامپزشکی روی این موارد نظارت می‌کند؟

خیر، اما این متفاوت است با آن نقشی که بنده درخصوص سازمان دامپزشکی عرض کردم و اینکه این سازمان در کنار ما در الزامات محیط سلامت و کار فعالیت دارد. منظور من نظارت و بازرسی و استفاده از پرسنل سازمان دامپزشکی در کنترل و نظارت بر عرضه مراکز خام دامی است. یعنی جایی که مرغ گوشت ماهی و مواد پروتئینی را عرضه می‌کنند.

حکیم مهر:‌ آقای مهندس، آیا کرونا از طریق حیوانات هم منتقل می‌شود؟

نظریه وزارت بهداشت در خصوص حیوانات دقیقا منطبق با نظریه‌های علمی دنیاست. تا این لحظه در هیچ تکستی به صورت رسمی ابتلای حیوانات به کووید۱۹ تایید نشده و سازمان دامپزشکی کشور هم رسما به ما اعلام کرده که مورد انتقال از حیوان را نداشته است.

حکیم مهر:‌ پس چرا سخنگوی وزارت بهداشت از مشکوک بودن چند سگ به کرونا صحبت کرده و گفته بودند که این سگ‌ها بلافاصله جمع‌آوری شدند؟

حرف دکتر جهانپور این بود که سگ‌ها مشکوک بودند و تا امروز هیچ چیزی قطعی نشده است و تا زمانی که قطعی نشده ما نمی‌توانیم اعلام کنیم. اخرین اطلاع ما این است که خوشبختانه تا الان انتقال کووید ۱۹ از طریق حیوانات نداشتیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
0
سلام
لطفا تاریخ مندرج درمتن اصلاح شود 23و30 فروردین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
6
وقتي ... سازمان دامپزشكي ملاكش در حوزه حيوانات وزارت بهداشت باشه بهتر از اين نميشه عكس العمل گرفت تازه اين اول راهه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
3
وقتی سازمان خواب بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
4
واقعا من موندم اصلا دامپزشکی به کنار این مدیران سازمان دامپزشکی برای خودشون شآن و شخصیت قائل نیستن که اینجوری همه جا نادیده گرفته میشن ؟ واقعا برای این همه درسی که خوندین ارزش قائل نیستین که همه جا تحقیر میشین ؟ کی میخواین به خودتون بیاین ؟به والله شما دامدار و مرغدار و کشاورز نیستین شما باید به عنوان درمانگر فکر کنید نه اینکه به فکر تولید آمار برای وزارت کشاورزی باشید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
8
به خدا من یکی دیگه خسته شدم از بس دامدار و مرغدار و کارگر و به اصطلاح حامیان حیوانات و انواع و اقسام مهندسای بهداشت و کشاورزی و پزشک و رسانه و با سواد و بی سواد به دامپزشکی توهین کردن و تحقیرش کردن ما که صدامون به جایی نمیرسه حکیم مهر عزیز لطفا شما صدای ما رو به مسئولان برسون که لااقل برای یکبار هم که شده یه کار اساسی بکنن مرگ یبار شیون هم یبار اگه نمیتونن کاری کنن این رشته رو کلن جمعش کنید دیگه وقتی از نظرتون اینقدر بی فایدست که حداقل یسری دیگه رو بدبخت نکنین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
0
چیزی که برام جالبه اینکه تو شهر کوچیک ما شبکه های بهداشت برای تامین مواد ضدعفونی کننده به داروخونه دامپزشکی مراجعه می کنن در حالی که ما دامپزشکها برای ادامه کار باید از ایشون اجازه نامه بگیریم در قبال تعهدی که در سایتشون میدیم
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
0
با این قرتی بازی فقط مشکلات معیشتی و اقتصادی بدتر و بدتر می شود و افسردگی و اضطراب و بیماریهای روانی افزایش می یابد.ما که قرار است بمیریم پس بذارید با خوشی و شادی بمیریم.۲۰ میلیون کشته در ایران حتمی است.جمعیت جهان تا سه سال آینده به یک سوم خواهد رسید.
نظر شما
ادامه