کد خبر: ۷۱۷۵۱
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
گزارش «حکیم مهر» از الزامات قانونی برای متقاضیان راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی:
«دکتر فرانک ابناء رودحله» معاون توسعه و ساماندهی بخش خصوصی نظام دامپزشکی استان تهران می‌گوید: از نظر قانون‌گذار، اولویت کار دامپزشک باید روی درمان باشد و اگر در سال‌های بعد به این نتیجه رسیدند که علاقه‌مند به فعالیت در داروخانه هستند، به این سمت بیایند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: افرادی که متقاضی اخذ پروانه داروخانه دامپزشکی هستند، چه شرایطی باید داشته باشند؟ چقدر سرمایه لازم دارند؟ راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی بیشتر می‌صرفد یا کلینیک و بیمارستان؟ اینها سوالاتی است که ممکن است به ذهن تمام دانشجویان یا تازه فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی خطور کرده باشد.

به گزارش حکیم مهر، طبق تعریف «داروخانه دامپزشکی» به مرکزی اطلاق می‌شود که بر اساس سیاست‌ها، ضوابط حاکمیتی، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های سازمان برای نگهداری و فروش (نسخه پیچی) داروهای دامپزشکی، مواد ضدعفونی کننده و سموم دامپزشکی در محدوده جغرافیایی تعیین شده، به صورت تمام‌وقت تاسیس شده و فعالیت می‌کند.

در این میان مجوز یا پروانه تاسیس، مجوزی است که در قالب سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی سازمان برای متقاضی واجد شرایط تاسیس داروخانه دامپزشکی توسط سازمان نظام صادر می‌شود. مسئول فنی نیز فردی واجد شرایط است که با اخد مجوز، مسئولیت اجرای ضواہط و مقررات اعلامی از سوی سازمان را در داروخانه دامپزشکی بر عهده دارد. مسئول فني جانشین فرد واجد شرایطی است که در غياب موسس یا مسئول فتی به صورت موقت در داروخانه دامپزشکی فعالیت می‌نماید.

الزامات تاسیس داروخانه دامپزشکی چیست؟

محل تاسیس داروخانه دامپزشکی و انبار مربوطه، باید دارای سند مالکیت یا اجاره‌نامه رسمی حداقل به مدت یک سال باشد. داشتن انبار، اختیاری است لیکن در صورت نیاز باید واجد شرایط اختصاصی باشد. انبار باید در محل داروخانه با جداسازی آن یا همجوار با داروخانه دامپزشکی قرار داشته باشد. محل تاسیس و استقرار داروخانه دامپزشکی، باید در محل جغرافیایی مناسب و فاصله کافی از واحدهای دارای احتمال آلایندگی اعم از بیولوژیکی، شیمیایی و فیزیکی و یا دارای حساسیت بهداشتی باشد. یعنی حداقل ۲۰۰ متر با دامداری‌ها، مرغداری‌ها، آبزی‌پروری‌ها و سایر موارد مشابه، حداقل ۲۵۰ متر با کارخانه‌های جوجه‌کشی، کارخانه‌های خوراک دام، طيور و آبزیان، مزارع مرغ مادر و مراکز اصلاح نژادی و حداقل ۳۰۰ متر با میدان دام، کشتارگاه‌های دام و طیور، کارگاه‌های عمل‌آوری پوست و چرم، کارگاه‌های تبدیل ضایعات و سایر کارگاه‌های مشابه، قرار داشته باشد.

وضعیت تابش نور آفتاب در داروخانه دامپزشکی و انبار مربوطه باید قابل کنترل بوده و از تابش نور مستقیم محفوظ باشد و در صورت قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب دارای سایه‌بان مناسب باشد. مساحت داروخانه دامپزشکی باید حداقل ۲۰ متر مربع با حداقل ارتفاع ۲/۷ متر و در صورت استفاه از انبار با حداقل مساحت ۱۵ متر مربع و ترجیحا در ورودی و خروجی انبار یکی باشد و برای نگهداری سموم مورد مصرف دامپزشکی، فضای اختصاصی به مساحت حداقل ۴ متر مربع در نظر گرفته شود.

کف و دیوار داروخانه و انبار، باید کاملا صاف و قابل ضدعفونی باشد. داروخانه و انبار باید دارای سیستم تهویه با نصب هواکش به تعداد کافی و بر اساس قدرت هوادهی مجهز به قاب توری یا کرکره بوده و در نقاط مناسب نصب شده باشد. داروخانه و انبار باید متناسب با منطقه جغرافیایی محل استقرار، مجهز به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی باشد. در داروخانه و انبار شرایط استاندارد برای نگهداری دارو از نظر دما و رطوبت به ترتبب معادل ۲± ۲۳ درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی ۵% ± ۵۵ می باشد. همچنین داروخانه دامپزشکی برای نگهداری داروهای مشمول نگهداری در زنجیره سرد (۸-۲ درجه سانتیگراد) باید مجهز به یخچال متناسب با ظرفیت مورد نیاز باشد.

حال سوال اینجاست که شخص متقاضی اخذ پروانه داروخانه دامپزشکی، قبل از تدارک سخت‌افزارهای مورد نیاز برای حرفه خود، از لحاظ قانونی چه شرایطی باید داشته باشد؟

قانون درخصوص امتیاز داروخانه دامپزشکی، سخت‌گیرانه‌تر عمل کرده است

«طبق آخرین دستورالعملی که توسط قانون‌گذار یعنی سازمان دامپزشکی کشور به‌منظور اجرا ابلاغ شده، مقداری درخصوص امتیاز داروخانه سخت‌گیرانه‌تر عمل شده است.» این را معاون توسعه و ساماندهی بخش خصوصی نظام دامپزشکی استان تهران به حکیم مهر می‌گوید: «مثلا فردی که در استان تهران قصد راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی داشته باشد، نیازمند حداقل ۴ هزار امتیاز است که این رقم به نسبت، در میان سایر کلان‌شهرها، مراکز استان، مراکز شهرستان‌ها، سایر شهرستان‌ها و... متفاوت است و حداکثر امتیاز برای تهران لحاظ شده است.»

«دکتر فرانک ابناء رودحله» با تاکید بر اینکه که هر کدام از این امتیازات، یک مبانی محاسباتی و شاخص دارند، توضیح می‌دهد: «مدرک تخصصی برای فرد متقاضی امتیاز محسوب می‌شود. همچنین بحث سابقه کار مطرح است، به این شکل که برای فعالیت یا اشتغال در بخش دولتی و غیردولتی به صورت سالیانه یک امتیاز در نظر گرفته شده است. امتیاز سالیانه فعالیت برای تهران در بخش دولتی سالی ۸۰ امتیاز و در بخش غیردولتی ۱۱۰ امتیاز است. شاخص بعدی، امتیاز بومی بودن است، اینکه آیا شخص متقاضی پروانه در یک استان یا شهرستان، بومی هست یا نه؟ اگر بومی شهرستان باشد ۱۰۰ امتیاز و اگر بومی آن استان باشد، ۵۰ امتیاز دارد.»

وی می‌افزاید: «سایر امتیازها مربوط به سابقه ایثارگری است که به نسبت اینکه فرد رزمنده، جانباز، آزاده یا خانواده شهید باشد، حداکثر سقف امتیازی که می‌گیرد ۱۵۰ امتیاز است. در ادامه امتیاز آموزشی را داریم که برای آن هم یک حداکثر امتیازی را در نظر گرفتند. اگر فرد تالیف، چاپ مقاله، ترجمه کتاب و شرکت در دوره‌های بازآموزی با معرفی‌نامه نظام دامپزشکی، شرکت در سمینارها، دوره‌های آموزشی و ... داشته باشد، امتیاز دیگری خواهد گرفت.»

برنامه‌ریزی برای پروانه ندادن

نکته جالب در شاخص‌های امتیازدهی این است که اگر یک فارغ‌التحصیل ساکن تهران که به تازگی از دانشگاه بیرون آمده، همه این جداول امتیازی را کسب کند، باز هم امکان دست‌یابی به حدنصاب لازم امتیازات جهت اخذ پروانه تاسیس داروخانه را نخواهد داشت؛ گو اینکه قانون‌گذار با هدف عدم اعطای پروانه به تازه فارغ‌التحصیلان، این امتیازات را برنامه‌ریزی کرده است و خواسته یک حداقل سابقه کار ۱۰ ساله را نیز چاشنی کار متقاضیان کند.

دکتر رودحله در این خصوص معتقد است که قانون‌گذار اهدافی را دنبال کرده است، کمااینکه داروخانه محلی برای عرضه و فروش داروهاست و یک دامپزشک بالقوه بعد از فارغ‌التحصیلی، شاید بهتر باشد که ابتدا تجربه کار در سایر زمینه‌ها از جمله درمان را کسب کند و بعد وارد بحث داروخانه شود: «از نظر قانون‌گذار، اولویت کار دامپزشک باید روی بحث درمان باشد و اگر در سال‌های بعد به این نتیجه رسیدند که علاقه‌مند به فعالیت در داروخانه هستند، به این سمت بیایند و امتیازات لازم را کسب کنند و داروخانه تاسیس شود. همانطور که بیشتر آموزش‌هایی که در طول دوران تحصیل خود گرفته‌اند، بیشتر مربوط به پروسه درمان می‌شود.»

اقبال به کدام سمت است؟ داروخانه یا کلینیک؟

سوالی که ممکن است پیش آید، این است که با توجه به شرایط موجود، اقبال فارغ‌التحصیلان، بیشتر به کدام سمت متمایل است؟ تاسیس داروخانه، کلینیک یا بیمارستان دامپزشکی؟ و البته حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس یک داروخانه، چقدر است؟

معاون توسعه و ساماندهی بخش خصوصی نظام دامپزشکی استان تهران معتقد است که داروخانه به نوعی، یک بنگاه اقتصادی به شمار می‌رود و کسی که متقاضی دریافت پروانه داروخانه دامپزشکی است، قطعا باید با یک پشتوانه مالی وارد این عرصه شود: «این فرد می‌بایست یک سهم آورده داشته باشد و بتواند سند مالکیت یا اجاره‌نامه فضایی را که حالت مغازه و انبار داشته و تجاری باشد، ارائه دهد. حداقل متراژ فضایی که برای تاسیس داروخانه دامپزشکی نیاز است، ۲۰ مترمربع و به همین میزان نیز برای انبار اختصاصی آن داروخانه در نظر گرفته شده است که باید تجاری باشد. گذشته از آن یک سرمایه در گردش جهت خرید اقلام دارویی، احداث داروخانه و ... باعث می‌شود که اگر فرد بخواهد یک داروخانه مرتب و در خور فعالیت یک دامپزشک داشته باشد، نیازمند سرمایه اولیه‌ای در حدود حداقل ۱۵۰ میلیون تومان در شهر تهران است.»

راه‌اندازی داروخانه دامپزشکی صرفه اقتصادی ندارد

دکتر رودحله تصریح می‌کند:‌ «از آنجا که در حال حاضر تولید کننده‌های دامی و مرغداری ما به سمت زنجیره‌های یکپارچه حرکت می‌کنند، قادرند که تامین داروی خود را از طرق مختلفی غیر از داروخانه داشته باشند. از طرفی متاسفانه صنعت مرغداری و دامداری ما با توجه به شرایط اقتصادی و تهیه خوراک و نهاده‌های دامی، روز به روز کوچکتر و تعداد واحدهای مرغداری، دامداری صنعتی یا نیمه صنعتی ما کمتر می‌شود. به همین دلیل شاید راه‌اندازی داروخانه در شهرهای بزرگ و در جاهایی مثل تهران که سرمایه اولیه زیادی هم می‌طلبد، خیلی صرفه اقتصادی نداشته باشد. لذا در حال حاضر مطابق با درخواست‌هایی که به شورای نظام دامپزشکی تهران ارائه شده، اقبال در بخش درمان خیلی بیشتر هست.»

 

انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
0
7
داروخانه مرتب و در خور.. در تهران!! ۱۵۰ میلیون؟!!! دستفروشای مترو ۱۵۰ میلیون بیشتر سرمایه میذارن.. داروخانه دامپزشکی ۱۵۰ میلیون!! پول دوتا قفسه نمیشه.........
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
منظور ایشون حداقل سرمایه در گردش داروخانه بوده احتمالا
کامیار محمدزاده
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
اصلا با این ارقام در دورترین نقاط این مملکت هم نمی شه کار کرد
سرمایه حداقلی بیش از این مبالغ است
و قطعا قابل برگشت نخواهد بود
حوزه درمان و دارو در حال نابودی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
داروخانه داران ناراحت نشوند به سرمایه شان توهین نشده همه نان راکفلرید! فقط این را بدانید که درس نخواندید که به سرمایه تان بنازید البته موضوع دیگری هم هست چون کار علمی و عملی کمی از داروخانه بر میآید و داروخانه ها نگران رقیب هستند مشکلتراشی میکنند و از سرمایه بالا حرف میزنند هم خودشون را بزرگ
جلوه دهند و هم رقیب را از میدان فراری دهند وگرنه همین ۱۵۰ میلیون هم برای شروع کار در یک روستای کوچک اول کار کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
با کدوم عقلی کی تو روستا داروخانه میزنه از کی تا حالا هز روستا یک دامپزشک شده، فاجعه درست نکنید. ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
ناشناس ۰۷:۳۷
همه عقلش رو دارند ولی همه چیز با خواسته دامپزشک پیش نمیره، دام و کار دامپزشکی که اساسا کارش تو روستا است حتی اگر تو شهر هم ساکن باشید باید کلی مسافت طی کنید تا روستا ، شما هم خودتان را به حماقت نزنید می‌رفتید پزشکی هم الان شاید تو روستا مطب میزدید دامپزشکی که جای خود دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
7.37 منم
میدونی وقتی کسی مثل شما حرف میزنه ۲۰۵۹ دردم میگیره
یه روستا پیدا کن که صرفه اقتصادی داشته باشه
میدونی بخش یا دهستان چیه؟؟؟؟؟؟
من الان تو بخش درمانگاه دارم.
روستا بخواد شوینده بخر میتونه از دکونه تو روستا بخره اما خرید ماهانه اش رو میاد بخش.
درمان گاوش هم همینطور، بعد فاصله بخش تا روستاها زیاد نیست من میرم سرکیس، اما این حرفت خیلی زور داشت، که خودت رو بزنی به نفهمی بگی تو روستا درمانگاه یا داروخانه بزنی
بله سال ۹۳ هم که میخاستم تو شهر کوچک خودم مجوز بگیرم با همین توصیف های شما بهم مجوز ندادن گفتن برو دامپزشک سیار با عشایر بشو، وقتی درده که تو میری تو عشایر اما میبینی بجز تو حتی معلم هم ثابت با عشایر نیست، معلم هم هر چند گروه عشایری یکی دارن، بعد یه گروه ....... پشت میز نشین که تو عمرشون هیچ وقت .......... نرفتن ببینند به من گفتن برو با عشایر، بازم دردم نیست، وقتی میری با عشایر، احمق که نیستم، ........... در حضور یک دامپزشک انتظار دارید گله مدیریت نشه، اما هیچ عشایری بخاطر مدیریت بع من پول نمیده، اون پشت میز نشین ها اگه دامپزشک سیار با عشایر میخاند یا دامپزشک ساکن تو روستا اونا باید مثل همان پزشکی که هر نیم ساعت یه خانه بهداشت رو سر میکشه تو روستاها بهش حقوق ثابت بدند؟؟،؟؟ میدید؟،؟؟ بگو خوب؟؟؟
حرف ...... زدن واشه کسانی که تو عمرشون نه با عشایر کار کردن نه ميدونند زندگی با عشایر و روستای ها چطور و درآمدش چطور کار نداره، از شکم سیریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
۲۰:۵۹ هم منم و حرف واقعیت رو زدم چون فارغ‌التحصیل ۳۰ سال پیش هستم همه تجربه‌ای هم دارم عمو جون ، نگفتم به روستا رفتن خوبه گفتم در بازار کار اشباع این روزها اول کار چاره ای نیست و ثانیا گاوداری که برای خرید جایی میره ولی وقتی گاوش داره می‌میره و کار اورژانسیه به شهر نمیره و اگر شما بهتر از دامپزشکان شهری کار کنید حتما پیش شما می‌آید متاسفانه اشکال دامپزشکی از پرادعابی و ناصبوری بعضی هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
۳۰ سال پیش رو نمیدونم اما الان خیلی وقته چیزی به اسم تلفن و تلفن همراه وارد بازار شده، دامدار هر آن میتونه به من زنگ بزنه و بگه برم دامش رو ببینم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
روزی انشاالله دهها کِیس داشته باشی هر بار میری شهر دفترت بعد موبایل زنگ می‌زند برمی‌گردی دوباره روستا با این هزینه رفت و آمد فقط وقتت تلف رفت و آمد میشه ، فقط دام‌های کوچک شهر هست اونم ۲۰ درصد دامپزشکان این رشته موفق در کارشان هستند اونم با هزینه و تبلیغات زیاد که کار هر کسی نیست و عاقبت کارشان هم معلوم نیست همینطور بماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
شما ۳۰ سال ندارید معلومه چون ۳۰ سال پیش هم روستای اصفهان بودم و تلفن زمینی تو دفترم داشتم ولی ۸ سال پیش باز هم روستا بودم و با اجازه شما یه موبایلی هم داشتیم همه کاری با موبایل و کامپیوتر و اینترنت حل نمی‌شود
از غرور بیجا و خودبزرگ بینی کسی بجایی نرسیده بیشتر باید گوش داد و بیشتر فکر کرد تا به موفقیت رسید عمو جون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
1
3
سلام خانم رودحله، چند سال هست که تمایل به جا به جای به شهر محل زندگی دارم، اونقدر ر دنبال ملکی با ۸۵ متر متراژ به بالا گشتم و نبود که همچنان سرجای خودم هستم، ۸۵ متر مسقف به چه کار درمان میاد، ما میتونیم ۲۰ متر مسقف برای نشستن دامدار پیدا کنیم و ۵۰۰ متر حیاط، چرا فضای حیاط رو بدون کارایی می‌بینید در دادن مجوز درمانگاه عمومی؟؟؟؟؟ من میخام وانت بیاد داخل، سکو داشته باشم، میز باشه، باکس باشه، حالا مغازه ۸۵ متری درب شیشه ای مسقف به چه کار من میاد؟ که به این مجوز میدید اما به اونی که من پیدا کردم نمیدید؟ ۸۵ متر رو میخام چکار کنم مسقف باشه؟؟؟؟؟ این مغازه با این شرایط که شما میگید به درد نمایشگاه ماشین میخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
مگر شرایط دستورالعمل درمانگاه را خانم دکتر رودحله نوشتن که از ایشان گلایه می کنید دستورالعمل ها متولی دارد که آنهم سازمان دامپزشکی ست
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
0
6
حداقل درحال حاضر 800 میلیون الی 1 میلیارد سرمایه میخواد واسه دارو، با 150 میلیون یک چهارم یه قفسه هم پر نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
2
7
من واقعا نظرات رو تو حکیم مهر میخونم لذت میبرم یه مسئول و همکار داریم لام تا کام حرف نمیزنه و اصولا در دوره مدیریتش نسبت به بخش خصوصی لال از دنیا میره همه به به و چه چه بهش میگن و هیچ کس کاری باهاش نداره ولی امان از زمانی که بخوای این حرفه و شاغلانش رو باهاشون حرف بزنی یکی میگه چرا رو صندلی کج نشسته بود حرف میزد اون یکی میگه گلدون کنار دستش طلایی بود خوشم نیومد از حرفاش یکی پیر داروخانه داری شده میگه چرا از مشکلات ما حرف نزد اون یکی تازه فارغ التحصیل شده میگه چرا قانون رو جوری گفت که به ما داروخانه نده

هیچ کس به این موضوع دقت نمیکنه که نفس این به اشتراک گذاری اطلاعات و نفس این حرف زدن تو فضای کنونی این حرفه کاری هست که خیلی از اونهایی که فقط به موهاشون کتیرا میزدن و رنگ کت شلوارشون رو ست میکردن با محل جلسه و سه تا راننده اختصاصی داشتن جرات به زبون آوردن این حرفها رو نداشتن
دمتون گرم و به این حرف زدن ها و انتقال نظرات ادامه بدین حلقه گمشده ما نگفتن ها است
ناشناس
|
Canada
|
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
0
8
در حال حاضر بنظر من کلا نه داروخانه میصرفه زدنش نه درمانگاه چون اقتصاد مملکت و واحد های تولیدی دام و طیور ورشکسته هستن، با پول و سرمایه زدن داروخانه بری تو بازار دلالی و ملک و اینا خیلی بیشتر واست میصرفه تا خودتو اواره داروخانه و ورشکستگی بعدش بکنی ، من به شخصه دامپزشکی رو بوسیدم گذاشتم کنار، حیف از عمر و وقت و پولی که خرج این رشته کردم حیف، الان شهر ما ۷ تا داروخانه داره دو تا درمانگاه، همشون هم از صبح تا شب نگاه هم دیگه میکنه از بس مشتری نیست، چون دامی دیگه نمونده، اگه بنا ب دادن داروخانه باشه باید نیاز سنجی بشه مثلا بگن هر ۳ یا ۴ کلینیک ی داروخانه ، چون زدن داروخانه بدون نیاز سنجی و ظرفیت سنجی جز نابودی قدیمی ها و نابودی خود افراد جدید چیزی نداره ، والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
یه لحظه فکر کردم من این متن رو نوشتم، دقیقا شهر ما هم شده هر ۴ یا پنج داروخانه یک درمانگاه و جالبه که تعداد کیس های شلوغ ترین درمانگاه شهر هم به زور به ماهی ۱۵۰ تا میرسه، فاجعه یعنی همین که شما برای شلوغ ترین درمانگاه که ۴ تا نیروی ثابت داره وقتی میشینی حساب میکنی میبینی امام زمانی داره روزگارشان میگذره
کامیار محمدزاده
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
2
6
شرایط فعلی
کاهش جمعیت دامی
تعداد زیاد فارغ التحصیلان دانشگاهی
صدور بی رویه پروانه های دامپزشکی بدون در نظر گرفتن جمعیت دامی
رقابت ناسالم و عدم نظارت
و کامل کردن زنجیره توزیع دارو و واکسن توسط سطوح بالاتر چرخه دارو و واکسن برای رسیدن به بازار مصرف
در کنار دستورالعملهایی که بدون شرایط و زیر ساخت‌های قبلی ارسال میگردد همه چیز را زمین گیر کرده
درخواست متراژ نامتعارف برای مراکز درمانی در کنار سایر مشکلات بخش درمان را خالی و همکاران را به سمت حوزه دارو میفرستد و این حوزه هم در سایه رکود بی‌سابقه حوزه دامپروری خود زیر فشار مشکلات عدیده مالی در حال نابودی است
عملا هیچ جای دامپزشکی مناسب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
احسنت کامیار یکی حرف دل ما رو زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
شما که بنده میدونم جدیدا شدید ریس درمانگاه ها، مقدوره بفرمایید ماه گذشته چقدر از درمان درآمد داشتید؟
میدونید جناب دکتر اوضاع خیطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
یک کامنت انتقادی برای صحبتهای دکتر محمدزاده گذاشتم که حکیم مهر منتشر نکرد. کمی از شدتش کم میکنم شاید حکیم مهر منتشر کند. دکتر محمد زاده گرامی شما عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی هستید و به نوعی تا حدودی در بوجود آمدن وضعیت موجود مقصر هستید. ............... البته شاید کسی با سواستفاده از نام دکتر محمد زاده کامنت بالا را منتشر کرده باشد. چطور میتوان مطمئن شد کسیکه کامنت با نام گذاشته خود واقعی شخص است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
آیا این کامنت واقعا متعلق به دکتر محمدزاده که عضو شورای مرکزی میباشد، هست؟ چطور میتوان مطمئن شد؟
چون اگر کامنت واقعا برای ایشان باشد بنده انتقاداتی به این صحبتها دارم. ولی اگر کامنت دیگر اعضا باشد انتقادی نخواهم داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
حکیم مهر باید برای افرادی که کامنت با نام ارسال میکنند راهکاری بیاندیشد که خدایی ناکرده کسی نتواند از اسم دیگران سواستفاده کند. به نظر من بهترین کار این هست که فقط افرادی بتوانند کامنت با نام ارسال کنند که هویت شان برای حکیم مهر روشن باشد در غیر اینصورت همه ی کامنتها باید بصورت ناشناس منتشر شود.
واما در مورد کامنت منتسب به دکتر محمد زاده: این انتقادات و صحبتها کاملا درست میباشد ولی نباید از زبان کسیکه سهمی هر چند اندک در بوجود آمدن این مشکلات داشته است گفته شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
0
8
شرکت های پخش دارو رو مستقیم به دامداری ها و مرغداری ها می دهند. اوج فسادم اونجاست که صاحبان شرکتهای پخش خودشون داروخانه هم دارن و کاملا قانون رو خیلی شیک دور زدن
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
1
1
وقتی با اپلیکیشن های داخلی نظیر ترب میتونی با خیال راحت داروی دامپزشکی بفروشی!!! چرا خودمونو علاف گرفتن مدرک دامپزشکی و از اون سخت تر گرفتن مجوز داروخونه کنیم؟!!!!!
دیوونه خونه ست اینجا!!!!
نظر شما
ادامه