کد خبر: ۷۵۴۲۸
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
نگاه شما:
کروات می‌پوشد؟ دستکش رنگی می‌پوشد؟ پت شما را می‌بوسد؟ ۵ تا منشی خاص دارد؟ به مناسبت تولدش، افتتاح کلینیک، سالگرد دستگاه رادیولوژی‌اش مدام در معرض توجه است و با همان کروات سوپرایز می‌شود؟ ...

بهترین دامپزشک در قید حیات ایران کیست؟

دکتر رضا ایجاب - کلینیسین و متخصص دامپزشکی

کروات می‌پوشد؟ دستکش رنگی می‌پوشد؟ پت شما را می‌بوسد؟ ۵ تا منشی خاص دارد؟ به مناسبت تولدش، افتتاح کلینیک، سالگرد دستگاه رادیولوژی‌اش مدام در معرض توجه است و با همان کروات سوپرایز می‌شود؟ حامی حیوانات است؟ مدام استوری حاوی پیام‌های تشکرآمیز مراجعه‌کنندگانش را در پیج خود می‌گذارد؟ با محیط زیست همکاری می‌کند و با پلنگ عکس دارد؟ اگر این موارد برای شما به عنوان اولویت‌های دامپزشک برتر مطرح است و یا خود آن را رعایت می‌کنید، جهت جلوگیری از رسیدن پالس‌های منفی و همسو با حرف‌های بیزینس‌کوچینگ خود از مطالعه ادامه این مطلب پرهیز فرمایید. برای شما مطالبی چون: کتاب راز، چه کسی پنیر مرا خورد و چهار اثر فلورانس را در راستای انرژی‌های مثبت و خودباوری‌تان در مطالب بعدی فراهم کرده‌ایم ...

کاری به جنبه آکادمیک دامپزشک برتر نداریم که احتمالا بهتر است متخصص، بهتر است بین تخصص‌های داخلی و جراحی، بهتر است جذب هیات علمی دانشگاه نشده باشد (مثل خدا بیامرز دکتر باسامی)، بهتر است بدون سهمیه و دانشگاه دولتی مطرح و با معدل خوب فار‌التحصیل و... باشد. بلکه نگاه ما به مثال فردی است که به تازگی به شهری مهاجرت کرده که دوستی و آشنایی ندارد و قصد دارد بهترین دامپزشک آن شهر را برای درمان پت دلبندش انتخاب کند و این نگاه می‌تواند قابل تعمیم به یک کشور نیز باشد.

تابلوهای دامپزشکی معیار مناسبی برای انتخاب است؟ نهایت می‌تواند نوشته شده باشد «دکتر سقراطیان، دارای بورد تخصصی دامپزشکی» ولی ما می‌دانیم که برخی رشته‌های تخصصی دانشگاه آزاد با درصدهای منفی و زیر ۱۰ درصد و به صورت یک روز در هفته (یا حالا چند روز) بسیاری از دوستان و کارمندان اطرافمان را متخصص کرده است شوربختانه یا خوشبختانه، بدون آنکه مهارت چند خط تکست خواندن در آنها تقویت شده باشد. بگذریم از انواع سهمیه و بگذریم از پردیس و شبانه و مدرکی که دیگر ملاک تبحر نخواهد بود. تا در بحث مدرک هستیم، عبارت «فلوشیپ فلان از خارج کشور» هم اکثرا فریبی بیش نیست. اساسا پیش‌نیاز دوره‌های آکادمیک فلوشیپ تخصصی یا رزیدنسی تطبیق مدرک دامپزشکی است که در غرب این‌قدر کار سختی است که لااقل بنده ندیدم شخصی را که مدارک را تطبیق و بعد از این دوره‌های طاقت‌فرسا به میهن برگردد! حتی بسیاری از اساتید بلندآوازه دانشگاهی نیز نتوانستند یا نخواستند پروسه‌ی تطبیق مدرک و رزیدنسی (DVSc) را طی کنند (بجز استثناهایی چون دکتر اسماعیل فاضلی). نهایت دوره‌ای که دوستان رفته‌اند، به‌عنوان آبزرور یا فرصت مطالعاتی تشریف بردند ولی خیلی دوستان بازدید از باغ‌وحش ژوهانسبورگ هم به عنوان دوره‌های علمی تلقی می‌کنند.

مورد بعدی توجه به رغبت عمومی و بازخورد سایرین است. این مورد ملاک انتخاب خوبی برای سایر کشورهای پیشرفته می‌باشد. برای تسریع انتخاب افراد با یک سرچ ساده و بررسی امتیاز افراد در یک‌سری برنامه‌ها مثل گوگل‌مپ و مطالعه بخشی از کامنت‌ها به نتیجه‌گیری می‌رسند در این حد که امتیاز پایین و نارضایتی افراد می‌تواند موجب ورشکستگی هر کسب و کاری در این کشورها شود. اما به چند دلیل در اینجا این مهم چندان قابل اعتماد نمی‌باشد. اول اینکه اینجا بیشتر اینستاگرام مطرح است که به صورت یک‌طرفه در دست صاحب کسب و کار است و مثلا با جذاب کردن مسئله مانند حرف زدن از طرف حیوانات، کلیپ‌های فان، حضور دختران با ظاهر جذاب یا برانگیختن احساسات مثلا بوسیدن پت همه مراجعه‌کنندگان یا کمک به حیوانات بی‌سرپرست اطراف مطب باعث جذب مخاطب شوند، بی آنکه این بازخورد ربطی به کیفیت شغل و حرفه تخصصی فرد داشته باشد.

نکته بعدی اینکه همین چند روز پیش خبر آمد که دو گروه حامی حیوانات خود ابتدا باعث آسیب شده و سپس اقدام به جمع‌آوری کمک‌هزینه درمان می‌کردند و این پیج‌ها معمولا پرطرفدار و ایضا طرفداران آنها نیز پرمخاطب آن هم اکثرا از آن دسته مشاغلی که با ظاهر افراد سروکار دارند (از اسم بردن این مشاغل معذوریم)، حال شما فرض کنید یک دکتر دامپزشک قبل از دستگیری‌شان از نحوه برخورد این دو گروه شیاد متوجه سوءاستفاده‌گری در رفتار آنها شده و همکاری نکند! چه جوی که به راه نیافتد! که فلان کلینیک جلاد است، بی‌رحم است، دکترانش سواد ندارند... و به سرعت این استوری دست به دست خواهد شد. و نکته سوم اینکه حتی اگر قرار بود ملاک برنامه‌ای مانند گوگل‌مپ می‌بود، ما مردمی هستیم که به راحتی می‌توانیم ده‌ها، صدها و حتی هزار نفر از حلقه نزدیکان تشکیل بدهیم که به صورت تصنعی این امتیاز را بالا برده و یا امتیاز سایر رقبا را پایین! پس این توجه عمومی نیز تا حدی جهت انتخاب دامپزشک برتر منتفی می‌شود.

پس بهترین راه‌ حل قضاوت کردن است. این جمله کلیشه‌ای که کسی حق ندارد شخص دیگری را قضاوت کند، دست‌پرورده دو قشر است: یک، افراد پر اشتباهی که می‌خواهند هر اشتباهی مرتکب شدند کسی به آنها انتقادی نکند و آزاد باشند. دو، افراد راحت‌طلب، تنبل و کم‌هوشی که به همه موضوعات به جای نگاه نکته‌بین، نگاه سطحی و گذرا دارند تا مبادا وقت برای شادی و تفریح‌شان کم ‌آید و با همین جمله «قضاوت نکنید» وجدانشان آسوده است. هر ساعت و هر دقیقه ما در حال قضاوت هستیم؛ از راننده اسنپ بگیر تا کسانی که زندگی‌مان به آنها گره خورده است. رفتارهای بعدی ما حاصل قضاوت‌های قبلی ما می‌باشد که می‌تواند باعث موفقیت یا شکست ما شود. اینکه جار زدن قضاوت‌ها سلب آزادی دیگران است، دلیل نمی‌شود تصور کنیم اصل قضاوت کرن اشتباه است. برای پیدا کردن وکیل خوب، تعمیرکار ماشین، آرایشگر و هر صنف دیگری شما نمی‌توانید در همه اصناف تخصص به جزئیات داشته باشید ولی می‌توانید با نکته‌سنجی و انسان‌شناسی انتخاب بهتری داشته باشید. برای انتخاب بهترین دامپزشک هم با کمی دقت نظر، قضاوت می‌توانید شخص مورد نظر را پیدا کنید.

اولین نکته‌ای که بدو ورود به یک کلینیک دامپزشکی نظر شما را جلب می‌کند، منشی کلینیک است. منشی کلینیک انتخاب دکتر بوده است و با دقت به نحوه برخورد آن بزرگوار هنوز به مرحله دکتر نرسیده، متوجه می‌شوید دامپزشک این مرکز سعی کرده نگاه حرفه‌ای به کارش داشته باشد یا نه، تنها تلاش برای بزک کردن و حفظ ظاهر داشته است.

نکته بعدی وجود پت‌شاپ یا بخش گرومینگ و شست‌وشوی حیوانات در آن مرکز است که می‌تواند یک نمره منفی باشد، چون طبعا هر چقدر به جنبه اقتصادی متمرکز شوید، ممکن است از جنبه علمی و مدیکال قضیه دور شوید. هرچند که این مورد آخر حتمی نیست و شاید با توجیه اینکه پت‌شاپ فرصت هزینه بیشتر برای خرید تجهیزات درمانی و بهبود بخش مدیکال را فراهم می‌کند، قابل درک و گذشت باشد.

تا اینجا شما یک منتقد نیمه حرفه‌ای هستید پس به آراستگی و تمیزی مرکز زیاد توجه نکنید چون همه مرکزها این موضوع را تا حدی رعایت می‌کنند و اغراق در این قضیه برای جذب افراد لوکس‌پسند است نه شما.

نکته بعدی ظاهر دکتر است، پوشیدن روپوش یا لباس کار، کفش اسپرت و به‌جای اپل‌واچ ساعتی که عقربه‌های بزرگ داشته باشد (برای شمارش ضربان‌ها) امتیاز مثبتی است که نشان می‌دهد چقدر فوکوس بر شغل اصلی خود داشته و چقدر تلاش کرده از حاشیه حین کار دوری کند.

شروع کار دامپزشک با شنیدن است، بدون اینکه اسم پت شما را بپرسد پرونده را مطالعه و از روی پرونده حال پت شما را می‌پرسد. در میانه صحبت‌های شما سوالاتی در خصوص تاریخچه پت می‌پرسد و نحوه سوال پرسیدن و گوش دادن دکتر به شما این حس را می‌دهد که یک پیوستگی در این سوالات است و واقعا گوش می‌دهد و گاهی چیزی می‌نویسد. عجله‌ای برای قطع حرف‌های شما ندارد و اگر قرار است ابراز علاقه‌ای کند، گذرا و فقط برای برقراری ارتباط بهتر با شما و پت شما انجام می‌شود.

معاینه از سر شروع می‌شود و هیچ‌کدام از بخش‌های مورد معاینه (گوش، دندان، ریه، دما، قلب، پوست و...) نباید کمتر از ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد وگرنه این ادای معاینه است نه خود معاینه! بابت عدم همکاری و تقلای حیوان بی‌خیال معاینه آن قسمت نمی‌شود تا شما خوشحال شوید که پت‌تان اذیت نشده و برعکس از شما یا منشی می‌خواهد که در نگهداری پت کمک کنید تا آن ناحیه به دقت بررسی شود.

بلافاصله بعد از اتمام معاینه به شما اطلاعات اولیه در خصوص محتمل‌ترین اتفاقات و نحوه برخورد با آنها را می‌دهد و برای جلوگیری از آشفتگی شما می‌تواند برای شما همه را بنویسد و ابایی ندارد که دست‌نوشته‌هایش در خصوص مشکل پت شما را در اختیارتان بگذارد.

وظیفه هیچ دکتری درمان یا به اصطلاح خوب کردن حال بیمار نیست؛ وظیفه دکتر مانند هوش مصنوعی بر اساس دیتاهایی که از بیمار می‌گیرد، اقدام صحیح بر اساس دستورالعمل‌هایی که بعد از سال‌ها مطالعه و کار عملی بدست آورده است؛ حال اینکه نتیجه چه باشد، شاید عجیب به نظر بیاید و کمی غیراحساسی ولی به واقع از نظر علمی اصلا مهم نیست (مهم نیست به مقصود عدم تردید در تصمیم‌گیری بر پایه آن دستورالعمل یاد شده می‌باشد).

از اینجای کار وظیفه دامپزشک بسیار سخت‌تر می‌شود، چون برای پزشک جان همه بیمارها عزیز است (به لحاظ توان مالی و فرصت انجام کارهای تشخیصی) ولی جان همه مراجعه‌کننده‌های دامپزشک مهم است اما برخی کمتر برخی بیشتر! به طور مثال، شخصی که خود به لحاظ مالی توانی ندارد و مدام اصرار دارد که «من از روی خیر این گربه را از خیابان آوردم» با این فرض که شما بگویید «ممنون از مهربانی ارزنده شما، این جایزه نقدی برای شما به پاس مهرتان، بقیه‌اش هم از اینجا به بعد بسپارید به ما چون کلی وجوهات دولتی و خصوصی دریافت می‌کنیم برای چنین مواقعی...»، انتظار ندارید طبق دستورالعمل ابتدا آزمایش خون بعد رادیولوژی بعد جراحی ارتوپدی انجام دهید و مشابه همان پتی که خانواده همه توان‌شان را برای درمان به کار می‌برند اقدام کنید!! واقعیت تلخی است ولی حقیقت دارد. پس از اینجا به بعد قضاوت باید منصفانه باشد، یعنی متوجه باشید که بر اساس محدودیت‌هایی که شما برای دامپزشک متاسفانه مهیا کرده‌اید، مجبور شده بخش‌هایی از آن دستورالعمل را صرف‌نظر کند ولو اینکه می‌توانست بهترین دامپزشک ایران باشد.

از اینجا به بعدش کار شما برای قضاوت به اتمام می‌رسد ولی آن دامپزشک اگر برای همه دستورالعمل‌هایی که به کار می‌گیرد، لااقل در ذهن خودش توجیه علمی قابل قبولی داشته باشد، حتی اگر در پرت‌ترین نقطه ایران و با کمترین امکانات، به زور مرکزش را سرپا نگه داشته باشد و نفس می‌کشد، او بهترین دامپزشک در قید حیات ایران است.

این مطلب برداشت‌های شخصی است و نه تحقیق میدانی و آماری و پرسشنامه‌ای پس می‌تواند بر اساس سلایق شخصی جهت‌گیری غلط یا نادرست داشته باشد، خوشحال می‌شویم نظرات خود را کامنت کنید (چه به عنوان دامپزشک، چه به عنوان مراجعه‌کننده). همچنین مقصود از دامپزشک در اینجا «کلینیسین دام کوچک» است، بعدا خدمت دام بزرگ خواهیم رسید.

 

انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
رضا
|
Germany
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
3
9
بسیار مطلب ظریف و به جایی بود.
هم اتاقی سابق شما
|
Germany
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
2
22
رضای عزیز، بنده ۱۰ سال است که از کشور خارج شدم، مدرکم را هم با هزار دردسر معادل کردم و دوره رزیدنسی هم گذراندم. چند نکته می‌خواهم بنویسم شاید به درد بخوره. اول اینکه اگر بعد از خارج شدن کسی بر نمی‌گرده بخاطر سختی امتحانات یا معادل سازی نیست بلکه بعد از معادل سازی مدرک در یک کشور دیگر هیچ گونه مزاحمتی برای پیشرفت در جلوی فرد قرار ندارد، متاسفانه کشور‌ما جای پیشرفتی ندارد، فقط شما نگاه کنید برای یک کلینیک زدن ساده در ایران چقدر گیر می‌دهند از نفروختن محصولات که عکس سگ و گربه دارد تا قوانین تحمیلی به دامپزشکان و کلینیک دارن و غیره.
دوم، قضاوت کردن و انتقاد مردن عمل بسیار مثبتی است و در همه دنیا وجود دارد اما در کشور ما انتقاد را به معنی دشمنی می‌بینند. اگر شما می‌توانید از یکی انتقاد کنید، اولین واکنش خفه کردن صدای شماست نه شنیدن آن. تمام رسانه‌ها و حتی سیستم کل کشور در جهت خاموش کردن شما عمل می‌کند نه توجه به حرف شما جون تصمیمات از قبل گرفته شده و مسئولین فقط اجرا کننده آن هستند.
سوم، تبلیغ در سوشال مدیا با روشهای خلاقانه در صورتی که به حیوان یا دامپزشک آسیب نرساند هیچ مشکلی ندارد و نباید به خود اجازه داد تا برای بقیه تعیین تکلیف کرد.
چهارم، کشور ما درگیر بیماری ناکارامدی مدیران و مسئولان است و در‌مقایسه با بقیه دنیا در علوم حداقل ۵۰-۱۰۰ سال عقب افتاده و توانایی کافی در افراد تصمیم گیرنده برای تصحیح و پیشبرد کارها وجود ندارد.
پنجم، اینکه استانداردی در کشور وجود ندارد و سطح دانشکده‌ها خرابتر از آنچیزی است که فکر می‌کنید چون چند تست ساده که در بیمارستانها و کلینیکهای نه جندان مجهز وجود دارد برای دامپزشکان ما آرزوست.
ششم، اینکه
پاسخ ها
هم اتاقی سابق
| Germany |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
ششم و آخر اینکه در کشور ما مثل یک کلاس بی معلم شده که به هرج و مرج کشیده شده. یعنی روند تصمیم‌گیریها براساس هیجان و تعصبات است نه براساس علم و آینده نگری، همین باعث می‌شه هر کسی از روی تعصب و هیجان برای خودش یک حکم صادر کند. یکی با سگ مخالفه، یکی با گاو مخالفه، آن یکی اگر مرغ پرورش دادی به زور ازت می‌گیره و اسمش را احتکار می‌ذاره، دیگری حمله به حیوانات به قول خودشان خطرناک می‌کند و رای مجلس ثبت می‌کند. اینها همه احساسات هست اینها همه نتیجه این هست که قدرت مدیریت و آینده‌نگری وجود ندارد و فقط با بگیر و ببند و خفه کردن صدا صورت مسئله را پاک می‌کنند در خالی که مشکل اصلی پابرجاست. به کسی چه مربوطه که بنده کلینیک سگ دارم یا گاو؟ به کسی چه مربوطه که مرغ پرورشی ام را چه موقع و چگونه می‌خواهم بفروشم؟ بیزنس من هست و دوست دارم مرغم‌را‌نفروشم یا بفروشم یا مفت بدهم یا سگ یا گاو درمان کنم. مسئولین ما دخالت در زندگی شخصی دیگران را با مدیریت اشتباه کرفتند و این اصلی‌ترین نکته بازنگشتن فارغ‌التحصیلان بیرون از کشوره است. وظیفه یک مدیر اینه که بازرسی کند و ببیند آیا بنده بهداشتی عمل می‌کنم و استاندارد را رعایت می‌کنم، نه اینکه تعیین تکلیف کند و دخالت کند. متاسفانه این تصمیمات هیجانی و تعصبی باعث فراری شدن خیلی‌ها شده، حداقل بنده ۱۰ دامپزشک بیرون از کشور می‌شناسم که به بخاطر همین مسائل برنمی‌گردند. دخالت بیجا بجای تصمیم گیری عقلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
ممنون از نظرت دوست عزیز
Anonymous
| United States of America |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
من هم مدرکم را معادل کردم. مشکل معادل کردن مدرک این است که استاندارد کشور ما پایین است و بنابراین فردی که در حال معادل سازی است به سختی باید معادل سازی انحام دهد ولی این درحالی است که دامپزشکان پاکستانی و هندی که همکاران بنده هستند با نصف سختی که ما در ایران داشتیم معادل کردند اول بخاطر اینکه این کشورها استانداردهای بهتری برای علم از کشور ما دارند و به علم روز نزدیکتر است و دوم اینکه دسترسی به اطلاعات روز دارند. کافی است نگاهی به کانالهای آموزشی دامپزشکی در یوتیوب و کلاب هوس بندازید تا ببینید که وقتی در مورد مطلبی دوست دارید یاد بگیرید چند نفر از افراد متخصص این رشته مطلب را با شما به اشتراک گذاشتن تا استفاده کنید و همین باعث می‌شود که یک دامپزشک در هر کجای دنیا به راحتی از چندین منبع معتبر در مورد یک بیماری یا مشکل اطلاعات کسب کند و یکی از آنها بلاخره مطلب را در ذهن فرد جا می‌اندازند. ولی این امر در ایران امکان پذیر نیست زیرا همه شبکه‌های آموزشی فیلتر هستند و سرعت اینترنت هم در حد حلزون است و از طرف دیگر استاندارد پایین هم قوز بالا قوز شده تا معادل کردن مدرک برای دامپزشکان ایرانی مشکل به نظر بیاید.
دامپزشک متخصص
| France |
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
پس بگذارید من یک چیز باحال برایتان تعریف کنم، بنده با کلی دردسر سال ۲۰۱۹ مدرکم معادل یک کشور اروپایی شد. وقتی به کشور مقصد رفتم ۵ سال طول کشید تا رزیدنتی را به اتمام برسانم و در یک بیمارستان تخصصی که ۱۲ دکتر مشغول هستند کار گرفتم. ۵نفر از این ۱۲ نفر متولد کشور میزبان نیستیم. بنده از ایران، یک فلسطینی و یک اسراییلی که هر دو در یک دانشکده در اسراییل مدرک گرفتند، یک مصری و یک نفر از اوگاندا. وقتی حرف پیش میاد و هم صحبت می‌شویم همه از منابع درست و درمان برای تطابق مدرک استفاده کرده‌اند که آنلاین بوده این در حالی بود که بنده در خوابگاه دانشگاه هر فیلم آموزشی که می‌خواستم دانلود کنم حداقل ۱ روز طول می‌کشید. دنیا خیلی به هم نزدیک شده و مردم از سراسر دنیا با ملیت‌های مختلف راحت با کلیک یک دکمه لب‌تا‌ یا گوشی باهم ارتباط برقرار می‌کنند. عجیب دنیا به هم نزدیک شده و تبادل اطلاعات سریع شده.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
3
2
به نکات بسیار خوبی اشاره فرمودید
با تشکر از شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
3
1
مطلب عالی بود ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
4
7
اگر قرار بود اسم ببریم، دکتر نوروزیان میتوانست در صدر بهترین های باشد، خدا ایشان را حفظ کند
هیوا
|
Korea (the Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
2
6
بنظر بنده و پرسش از اهالی فن و دامداران و بهره برداران دکتر عیسی سرحدی در سقز استان کردستان که سابقه مدیرکلی هم داشته اند و بعد وارد کار درمانگاهی شده اند بهترین و دلسوزترین دامپزشک و کارآفرین نمونه هستند. خدا حفظشان کند
ARASH
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
0
10
بهترین دامپزشک، دامپزشکی است که بقول دوستمون با نگاه غیرمنصفانه و برای منافع خودش زیر آب همکارش را نزند
دانشگاه آزادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
7
8
بنظر من اینکه شخصی بتواند از طریق پیج خودش نظر مردم را بخودش جلب کند دو نکته مثبت دارد اول اینکه اینقدر باهوش بوده که همسو با سلیقه مردم تولید محتوی کند دوم اینکه اینقدر موفقیت شغلی داشته که با اشتراک گذاشتنش همراهی بقیه را تونسته جمع کند
در ضمن سطح آموزش در برخی دانشگاه آزاد ها از دولتی بالاتر است
پاسخ ها
یه آزادی مثل خودت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
سطح با امکانات و زیرساخت تفاوت داره، اون چیزی که شما بهش میگید رو با چهار تا تکست و مقاله خوندن رو همه میتونند جمع بکنند چه با استاد چه با دانشگاه
یاد عزیزی افتادم که از ایران رفتند گفتند اگر دانشگاه آزاد دنبال اهدافش بود ساختمون هاش رو جوری طراحی می‌کرد که اتاق استاد هاش مشخص باشه
دست به مقاله دادن و کتاب دادنش هم خیلی بیشتر از هم آزادی ها و دولتی هاست
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
سوشال مدیا و درمان دو‌مقوله جدا هستند، اینکه افرادی می‌فرمایند چرا دامپزشک سوشال مدیا داره و فقط باید درمان کنه مسخره‌است. تنها چیزی که دوستان مخالف سوشال مدیا هستند اشاره می‌کنند اینه که چرا این افراد درمان خوب نمی‌کنند، خوب این چه ربطی سوشال مدیا داره؟ این استاندارد بیمارستانی است که رعایت نمیشه که مقصر همان مسئولانی هستند که استاندارد را تعریف نکردند تا طبق آن یک دامپزشک محاکمه شود. ولی همه چیز را می‌اندازند کردن سوشال مدیا و میگن چون مثلأ اینستاگرام دارند پس حتمأ درمان نمی‌کنند. چه ربطی داره اخه؟
Sfrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
..............
این هنر کسب و کار هستش شبکه های اجتماعی بخشی از فرایند کسب و کار هستند که بهش توجه نشده، اینکه کی بهتر هست کی بهتر نیست رو مخاطب کشف باید بکنه، امروز این دکتر فوق‌العاده است یه شبه میشه جلاد به همین سادگی
از طرفی عقده ای بودن از جنبه مثبت اصلا چیز بدی نیست، میتونید برید کار بکنید خلاص
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
0
15
دکتر محمدمهدی علومی ، دکتر بهارک اختردانش رو تنها نزارید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
دنیای ایران جای بزرگان وازادگان علم و شرافت نیست باید چاپلوس ومتملق ولی زیرکانه بود تا زنده بمانی. دکتر علومی یادگار شجاعان خطه یزد وغیرتمندان علم و دانش خواهد بود
احمد
| Germany |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
دکتر اختردانش و دکتر علومی، نمونه های واضح و بزرگ از انسان های با روح و اندیشه بزرگ هستند. استاد بودن و انسان بودن در کنار هم ترکیب کمیابی ست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
0
2
دکتر به حساب گرایش های غیر درمانی هم برس. اونام دامپزشکن
مراجعه کننده قدیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
0
3
دکتر ایجاب رو اگر بخوام توصیف کنم ماهی بزرگیه که تو اب کوچیک ادامه میده.علمی که در طریقه معاینه و صحبت کردنشون هست مانع میشه به حاشیه بازاری این داستان نظر کرد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
0
0
سلام هیوا جان عزیز از دکتر سرحدی و دکتر ایجاب ها در مملکت زیادند همه موفق باشید
خانم دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
2
2
اینکه فلان همکار از طرف حیوانات صحبت می کند ، توانمندی و خلاقیت ایشان را نشان میدهد . تبلیغات و استفاده از مدل ها و چهره ها مسیله ای کاملا طبیعی است . رقابت و برندینگ این همکار مذکور تحسین برانگیز است . جامعه ما عادت کرده هر کسی که شیک و مرتب و با ظاهر آراسته باشد حمله کند . سال ۲۰۲۴ و دنیای مدلینگ و تبلیغات و رنگ هاست.
پاسخ ها
نویسنده
| Sweden |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
اگر قرار باشه مطلبی در خصوص وجهه دامپزشکی در جامعه بنویسیم قطعا محوریت با این دوستان است و اینها دارند بنوعی برای همه دامپزشکان وجهه لوکس تری میسازند یعنی اگر همه دامپزشکها خوشتیپ پولدار و کرواتی باشند اگر یک نفر ظاهر بدی داشته باشد با تعجب میگویند مگه ایشونم دامپزشکه؟ چون بنظرشون دامپزشکا همه باکلاسند یا اگر اکثریت قیافه و ظاهر و پرستیژ و شخصیت معمولی داشته باشند به اونی که کرواتیه میگن چ جالب چ دامپزشک متفاوتی… پس تا اینجاش با شما همنظریم، شما هم فک کنم تصدیق میکنید مطلب بالا صرفا وجهه مدیکال قضیه بود
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
با عرض احترام خانم دکتر
ولی بهتره بگیم سال ۲۰۲۴ دنیای استعمار و بردگی انسان برای ماشین و هوش مصنوعی و ظاهر پرستی و تجملات احمقانست!
یا حداقل من و همفکران من اینطور فکر میکنیم
کار من و شما درمانه. درمان هم چیزی بسیار فراتر از تجاری بازی و ظاهر فریبی و مدلینگ و تبلیغات و رنگه!
درمان تبلیغ نداره چون تبلیغش اثر مستقیمشه
این تفکری که ابتدا در پزشکی راه افتاد و مسمومش کرد و الان به دامپزشکی رسیده ثمره ای جز تفکرات غلط جامعه راجبه دامپزشکی نداشته و نخواهد داشت
تا به جای ظاهر فریبی به دنبال باطن قدرتمند و موثر نباشیم و در حیطه ی خودمون سعی در برابری نسبی نداشته باشیم وضعیت روز به روز بدتر خواهد شد
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
جناب کهبدبیطار، انسانها با هم تفاوت دارند شاید یک دامپزشک دوست داره شومن باشه مگه باید از امثال شما اجازه بگیره؟ چرا به خود اجازه می‌دهید در مورد زندگی کسی که نمی‌شناسید تعیین تکلیف کنید؟ این چیزی که می‌فرمایید باطن قدرتمند و علمی هم استاندارد بیمارستانی است و مقصر دامپزشک نیست بهتره یقه همان مدیرانی را بگیرید که استاندارد تعریف نکردند تا اگر دامپزشکی علاوه بر شومن بودن استاندارد را رعایت نکرد جریمه شود. دوست عزیز، علایق هر انسانی متفاوته و شما نمی‌توانید بخاطر اشتباه مدیریتی و ندانم کاری بقیه و مدیر و مسئولین دامپزشکی از کسی که به علایق خودش می‌پردازد خرده بگیرید.
کهبدبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ناشناس عزیز سلام
نقد همیشه مثل یک چاقو عمل میکنه تیغه ی چاقوی نقد من همیشه به طرف نهادهای تصمیم گیر و مسئولان اجرایی بوده و هست که همین هم برای من خیلی وقت ها دردسرساز بوده اما نیتی برای جدا کردن این تیغه از گلوی مدیران نداشتم و نخواهم داشت
اما لبه ی کند چاقو همیشه اول از همه روی گردن خودم گذاشتم و بعد باقی همکاران
پدیده شومنیسمی که نقدش کردم چیزی نیست که بگیم تصمیم شخصی فرد یا در موقعیت شخصی اون فقط اثرگذاره که مثل یک مسئله ی شخصی باهاش برخورد کنیم.
بطور مثال اگر همکاری روند ازمایشی رو درست انجام نده یا در اطلاعاتی که به صاحب کیس در خصوص بیماری اون میده از روی خواست برای دیده شدن اشتباه باشه یا مثلا در معاینه همزمان با استفاده از استتوسکوپ با صاحب کیس صحبت کنه (که در بُعد حرفه ای یک امر محال است) صاحب کیس وقتی پیش یه همکار دیگه که اینکارو نمیکنه میره از اون خرده میگیره و اون رو زیر سوال میبره
مسئله اینه ما اجازه نداریم سطح دامپزشکی رو بخاطر نفع شخصی نزول بدیم یا همون مثال قدیمی کشتی و سوراخ کردن کشتی و ...
دوست اگه قابل بدونید
| Sweden |
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
با احترام شومن بازی اصلا برای رشته هایی که با جان مردم ارتباط داره گزینه قابل دفاعی نیست که اینقدر راحت میفرمایید چ اشکال داره
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
نویسنده کامنت اصلی شما درست می‌فرمایید. درمان و سوشال مدیا ۲ چیز متفاوت هستند و حالا چرا یک عده از ابراز علاقه و خلاقیت بعضی دامپزشکان ناراحت می‌شوند دلیلی جز حسادت ندارد وگرنه خودشان هم می‌دانند که درمان و سوشال مدیا ۲ چیز متفاوت است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
0
2
نظر نویسنده این مقاله محترم، اما بطور عجیبی یک طرفه و صرفا قضاوت بر اساس ظاهر امور است! ......................
پاسخ ها
نویسنده
| Sweden |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
نظر شما محترم، ولی از نظر مراجعه کننده ای که طاهر امور را میبیند تلاش شد دامپزشک بهتر را شناسایی کنیم، قطعا اطلاع از رزومه کاری و تحصیلی موثرتر است
دهکردی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
0
2
مطالب عالمانه وجامع بود من دامدار دکترهای زیادی رادیدم اماجالب دکتری بود که بسیار پرکار وروزبروز کلاس بالاتر اما سطح نازل وتازه بدوران می‌گذاشت ولباس ش را نمی‌خواست بو بگیره !!!!البته ....... بود اما دکترنمره ۲۰ ما استاد دکتر واحد دهکردی یکپارچه آقا وخاکی
خدمت اساتید بگم گدا گرتواضع کند خوی اوست //زگردن فرازان تواضع نکوست !!
دامپزشکان بدونن دامدارها بسیار هوشیار درشناخت دامپزشکها هستن !!لطفا برای اونها از الگوهای مردمی تقلید کنید ونه از آدمهای کم سوادوپرمدعا !
دامپزشک دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
4
3
قطعا پای یک کسی که کروات میزند و فارغ التحصیل آزاد است و در اینستاگرام فالوور دارد در میان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
1
2
با سلام و احترام، مهم نیست فارغ التحصیل کدام دانشگاه باشید اگر خوب یاد بگیرید اهل تلاش و تحقیق باشید و با علم روز پیش بروید و با عشق به حیوانات رشته دامپزشکی رو انتخاب کرده باشید ،می توانید یک دامپزشک نمونه باشید.
کهبدِبیطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
0
0
امروز ما چیزی که هرچه بیشتر نیاز داریم دامپزشکی علمی و اکادمیک و دور شدن از شو من بازی ها و تجاری بازی های معمول شده در دامپزشکیه
این چنین مطالبی بسیار کمک کننده هست تا هم بتونیم معضلات بزرگی مثل فساد جریان های حمایتی رو از بین ببریم هم به اگاهی مردم اضافه کنیم
نتیجه ی شو من بازی ها و بیزینسی کار کردن هاست که داریم میبینیم وضعیت چی شده و سطح توقعات مردم چقدر نازل شده
پاسخ ها
نویسنده
| Sweden |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
کاملا موافق نظرتون هستم جناب دکتر
Sfrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
دلقک بازی با تجاری بازی فرق دارد
Sfrv
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
0
3
دام کوچک کار کردن یعنی باید لاکچری بازی در بیاری، با دام بزرگ فرق داری اینجا میگی لوسی چقدر لوسی لپت رو بکشم الهی تا صحابش غش کنه براش، اینکه مرکز ات تکمیل باشه و تجهیزات پیشرفته داشته باشه فرق هم نمیکنه که این هزینه برگرده یا نه به من و شما چه؟
اینجا طرف میاد میگه سگم ریز مو داره دو تا امپول مولتی میزنی به زور بیست تومن در بیاد میکنی تو پاچه مشتری 2 میلیون تومن تازه مشتری قربونت هم میره به من و شما چه؟
طرف هیئت علمی ثابت دانشگاه باشه اونجا جرات نداره کروات بزنه میاد بیرون میزنه یا سر همایش ها به من و شما چه؟
یه تازه به دوران رسیده ای واسه دستگاه گرافش جشن میگیره خب بگیره به کسی ربطی نداره، در مملکتی که مردمش واسه یه پلاک ماشین که رند باشه میلیاردی خرج می‌کنند این عقده ای بازی ها که عددی نیست
شما سرتون توی کارتون باشه، برای همکار نزنید، دانشجو و فارغ‌التحصیل بدون پروانه هم نیاد سر کار اون استادی هم که پروانه نداره مطبش جمع بشه اون استادی هم که مدرک تخصص نگرفته هم نبرید بذارید توی دانشگاه پدر ملت و دانشجو رو در بیاره با عنوانش بعد بیاید بپرید به بقیه عالم بازم به من و شما چه؟
پاسخ ها
کهبدِبیطار
| Turkiye |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
رسالت ما جنگیدن با همین خزعبلاتی از جنس بورژوازی و تغییر خواسته های مردم به سمت دامپزشکی علمی به جای دامپزشکی نمایشیه.
دلقک ها همیشه زیر چرخدنده های زمان خرد میشن و چیزی که باقی میمونه حقیقته. بله شاید دو میلیون برا امپولی که بیست تومن هم نمیشه بدن و راضی برن بیرون اما مطمئن باشید به طور دائم نمیشه از دغل و دروغ پول دراورد. حقیقت فراتر ازینهاست. مردم آگاه میشن مردم میفهمن و مردم حقیقت رو خواهند خواست.
من نمیگم تبلیغات بده پرسنال برندینگ بده و نباید به ظاهر و زیبایی اهمیت داد اما اگر این اهمیت از بیست درصد کل کار بیشتر شد اون کار به انحراف میره و نتیجه هیچ چیز مطلوبی نخواهد بود
متاسفانه بسیاری همکاران ما دارن از همین عقده ای بازی ها و تجملات و نادانی مردم پول در میارن
من هم کلینسین دام کوچک هستم اما ترجیح میدم پول کمتری در بیارم اما عذاب وجدان دامن زدن به جهل مردم رو نداشته باشم و به چیزهایی فراتر از چیزهایی که همکارانم بهش فکر میکنن فکر کنم
پس بله . میشه دام کوچک کار کرد و تن به بورژوازی های احمقانه و چشم و هم چشمی ها نداد اما خب سخت تره
مثل هرکاری در هر دوره ای که سالمش سخت تر از ناسالمشه
کامران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
0
0
سلام و عرض ادب
چرا پاراگراف ها را justify نمی کنید؟ سطرها نامنظم هستند.
نظر شما
ادامه