کد خبر: ۱۰۷۶۷

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان به منظور بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان کنگاور سه شنبه گذشته راهی این شهرستان شد و علاوه بر دیدار با کارکنان دامپزشکی با فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیز دیدار نمود.
در ابتدا دکتر پرور ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان گفت : دامپزشکی دارای وظایف حاکمیتی و بسیار متنوعی در بخش های بهداشتی ، نظارتی ، پیشگیری و درمان بیماری های دامی بوده و با این حجم کاری متأسفانه با کمبود نیروی انسانی مواجه است.
وی درخصوص کشتارگاه طیور شهرستان کنگاور نیز اظهار امیدواری کرد که به زودی و پس از فراهم شدن شرایط و ضوابط بهداشتی توسط مسئولین کشتارگاه راه اندازی خواهد شد.
فرماندار کنگاور نیز با تبریک 14مهرماه روز ملی دامپزشکی و اعلام رضایت از عملکرد شبکه دامپزشکی شهرستان گفت : وظایف شما در بحث واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری ها و همچنین نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی بیانگر نقش و اهمیت این واحد در سلامت مردم می باشد و سایر دستگاه ها نیز برای ایفای این مهم بایستی با دامپزشکی همکاری نمایند.


عزیزی ادامه داد : در بحث کشتارگاهی نیز تعداد لاشه هایی که در این شهرستان کشتار می شوند قابل مقایسه با شهرستان های دیگر نیست و اقدامات اولیه نیز جهت تأسیس کشتارگاه و میدان دام جدید در حال انجام است.
وی در پایان بحث فرسودگی ساختمان دامپزشکی کنگاور را مطرح و اعلام نمود برای این امر ، فرمانداری آمادگی دارد نسبت به در اختیار گذاشتن زمین مناسب جهت احداث ساختمان اداری همکاری لازم را با دامپزشکی بعمل آورد.
حجت الاسلام  پرویزی پور نماینده ولی فقیه مستقر در دامپزشکی نیز در دیدار با فرماندار کنگاور به موضوع پرداخت حقوق ناظرین شرعی اشاره نمود و گفت : " بر اساس ماده 4 قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید ، مصوب 14/12/87 مجلس شورای اسلامی و آئین نامه اجرایی آن ، کلیه کشتارگاه ها و مراکز صید ماهی و مراکز عمل آوری و پروتئینی موظف به ، بکارگیری ناظر شرعی هستند". و از فرمانداری درخواست نمود که از طریق شهرداری موضوع پرداخت حقوق ناظرین شرعی پیگیری گردد.
نوروزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور نیز ضمن مطلوب شمردن فعالیت های دامپزشکی گفت : جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان همکاری و تعامل خوبی با هم دارند و هر کجا که احساس کنیم در هر زمینه کمکی از ما ساخته است دریغ نخواهیم نمود.
شایان ذکر است در پایان دیدار با فرماندار و مدیر جهاد شهرستان ، دکتر پرور با کارکنان شبکه دامپزشکی کنگاور به بحث و گفتگو و تبادل نظر پرداخت و کارکنان نیز به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداخته و درخواست های خود را مطرح نمودند.

 

نظر شما
ادامه