کد خبر: ۱۷۵۹۹
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
خسته از مشغله روزانه مقابل تلویزیون می نشینم، برنامه ای از شبکه سلامت درحال اجراست که شاکله اصلی آن در ارتباط با فرآورده های خام دامی است ...

«دکتر مهدی سلیمانی» از همکاران دامپزشک و از بینندگان محترم حکیم مهر نامه ای در خصوص مظلومیت رشته دامپزشکی به ریاست سازمان دامپزشکی نگاشته اند و نسخه ای از آن را جهت درج در سایت برای ما ارسال نموده اند که ضمن تشکر از ایشان، عیناً به استحضار مخاطبین محترم حکیم مهر می رسد:

 

به نام یگانه هستی بخش منان، خالق کون و مکان، خداوند رحمان و درود بی کران بر رسول مهربان و رحمت عالمیان و با سلام و عرض تبریک خدمت شما مسئول گرامی که اخیراً بر کرسی مسند سازمان غریب دامپزشکی تکیه زده اید. گرچه مجال تنگ است و زمان اندک و زبان قاصر از بیان جزئیات و قلم ملول از نگارش اطناب وقایع، اما فرصتی هر چند کوتاه از وقت گرانمایه جنابعالی برای قرائت این نوشتار خرد که بر آمده از دل آزرده و خاطر رنجیده یک همکار می باشد کفایت می کند.

خسته از مشغله روزانه مقابل تلویزیون می نشینم، برنامه ای از شبکه سلامت درحال اجراست که شاکله اصلی آن در ارتباط با فرآورده های خام دامی است. در این میان فردی که خود را کارشناس بهداشت معرفی می نماید، با چشمانی بیرون زده و چهره ای برافروخته اطلاعاتی سراسر کذب را به بیننده مفلوک ارائه می کند و در اصطلاح عامیانه کاه را به کوه می چسباند.

از شبکه دیگر سیما میزگردی در ارتباط با کرونا ویروس و با حضور مسئولین وزارت بهداشت در حال انجام است که این جماعت نیز کما فی السابق با ابروانی درهم کشیده پتک دانایی را برسر مخاطب می کوبند؛ از کارشناسان سازمان دامپزشکی هم خبری نیست؛ انگار نه انگار باعث و بانی اتفاقات اخیر یک بیماری زئونوتیک است.

جهت رفع و تسکین آلام بیرون از منزل قدمی می زنم، در گوشه ای دو نفر پیرامون مطلب علمی مباحثه می کنند؛ همزمان با رسیدن من سکوت می کنند، انگار یکی از آن دو سوالی در ذهنش پیش آمده که می خواهد مطرح کند، ولی دیگری با پوزخندی رشته تحصیلیم را به او یادآوری می کند. دنیا روی سرم خراب می شود، حالا به عمق جهالت مردمی که شاید مقصر هم نباشند پی می برم، این سهل انگاری از سوی ماست که نتوانستیم خود را به طور شایسته به اجتماع معرفی کنیم.

باز می گردم و در فضای مجازی گشتی می زنم و خبری توجهم را به خود معطوف می کند، به این مضمون که عده ای پزشک از فرط بی کاری و به نام انسان دوستی، کتاب در دست جراحیهای دامپزشکی انجام می دهند. تنم می لرزد، حقیقتاً مسیر را در دریای متلاطم علمی و حرفه ای گم کرده ایم و بی هدف و شتابزده هر یک دیگری را محکوم می کنیم.

همکار و سرور ارجمند، رشته و حرفه ما سالهاست که از قافله علمی و تبلیغی کشور عقب مانده و تنها صدای زنگی مبهم گهگاه از آن به گوش می رسد. گمان دارم رشته همدلی میان همکاران به نوعی در حال گسستن است و به دور از اتفاق ها و رویدادها، غرق در مشغله روزانه و حس روزمرگی تنها منتظر مقرری ناچیز ماهیانه ای هستند که در زیر چتر جهاد کشاورزی به یکی از هزار زخمشان بزنند. به عنوان فردی کوچک از جامعه بزرگ دامپزشکی کشور حروف اختصاری را برای معرفی "جامعه دامپزشکان ایران" برگزیده ام: «جدا»، که به حق برازنده است.

وجودتان را بیش از این مکدر نکنم؛ جان کلام آنکه هم اکنون تمامی نگاهها خیره به سمت شماست که با عنایات حق تعالی بتوانید مرهمی بر زخمهای کهنه گذشته باشید و انقلابی را در جهت التیام و بازسازی در سایه همدلی و یکرنگی رقم بزنید. به امید آن روز.

منتظر پاسختان می مانم

با سپاس فراوان

دکتر مهدی سلیمانی

10/4/93

 

 

انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
سلام
شبديز رام خسرو وشيرين به كام او
برفرق ما جه فرق اگر تيشه نو شود
آقاي دكتر سليماني
هيچ چيز تغيير نكرده هست واميدي هم نيست
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
مطالب ایشان کاملا درسته و این مشکلات وجود داره اما اصلا فکر نمیکنم رئیس فعلی هم بتونه کار خاصی انجام بده. مشکل با تعویض رئیس قابل حل نبوده و نیست.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
سلام
.............جان کلام آنکه هم اکنون تمامی نگاهها خیره به سمت شماست که .........
آقاي دكتر سليماني
اين امامزاده ....................... ،اميد وار نباشيد
نادر رنگساز
|
-
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
با سلام و احترام
با تشکر از شما به دلیل رساندن پیامتان به گوش مسئولین زیر ربط،
مشکلات در زمینه دامپزشکی بسیار زیاد است و همچنین تبلیغات این حرفه کمترین حد را در میان مشاغل دارد و در برخی از موارد با فرهنگ کشورمان در آمیخته که همگی به منزوی کردن و ناشناس بودن ابعاد آن دامن می زند. در ابتدای امر تبلیغات در رابطه با این رشته در رسانه عمومی بایستی به موازات رشته پزشکی انجام گیرد چون تقریبا این دو رشته هدفی یکسان و رسالتی مقدس در توسعه سلامت کشور دارند. در وهله دوم بازنگری بیشتری از سوی وزارت علوم در رابطه با پذیرش دانشجو در دانشگاه ها مورد نیاز است که در نهایت بازار کاری متناسب با نیروی کار به وجود بیاید در مرحله بعدی سیاست گذاری های نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی در زمینه تامین نیروی انسانی جهت کار، سیستم پرداخت حقوق بدون وابستگی به کارفرما، بکار گیری از نیروی دامپزشکان در تمامی عرصه ها از طریق اشراف داشتن کامل بر روی پروانه های واحدهای مربوطه، نظارت بیشتر بر روی داروخانه های دامپزشکی از نظر حضور دامپزشک چون بعضا در برخی از شهرستان ها گاها مواردی مشاهده می گردد که مجوز داروخانه به نام دکتر دامپزشک نیست و نیروی دامپزشک در آن جا بیکار است!!!!!!!!.
مستقل شدن سازمان دامپزشکی یا زیر نظر وزارت بهداشت رفتن همه و همه به ارتقای دامپزشکی کشورمان کمک می کند.
بسیاری از کلینیسین های دامپزشکی به دلیل کم شدن جمعیت دامی کشور در وضع اقتصادی مناسبی نیستند و بیمه ای ندارند.
میزان حقوق مصوبه ای که بایستی برای دامپزشکان اجرایی گردد تحقق نیافته و احقاق حقوق انجام نمی گیرد.
مشکلات باز هم وجود دارد ولی با کمی واقع نگری و مدیریت مناسب تمامی این مسائل مرتفع خواهد گشت و منزلت این حرفه و تمامی همکاران حفظ می شود. بنده به عنوان عضو کوچکی از خانواده دامپزشکی کشور از تمامی مسئولین خصوصا رییس سازمان دامپزشکی کل کشور در رابطه با رفع موانع موجود خواهشمندم گامی شایسته برداشته و یاس و ناامیدی برخی از همکاران را به امید تبدیل نماید.
به امید روزی که تمامی موانع این رشته با همت همکاران عزیزمان در جای جای میهن برطرف گردد.
عضو کوچک خانواده دامپزشکی کشور
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان. سالها با این دست نوشته ها و نظایر آن از نزدیک روبرو بودم و مواردی را هم شخصاً چشیده ام. آنچه می توانم به یقین بگویم این است که متاسفانه در زمینه معرفی جایگاه رشته و حرفه دامپزشکی به جامعه چندان موفق نبوده ایم حال آنکه نماینده مجلس هویت حرفه ای خود را پنهان می کند، دکترای علوم دامی رسماً در روزنامه همشهری آگهی می کند که من پرندگان شما را ویزیت می کنم (و به راحتی به اینجانب می گفت دامپزشکان بلد نیستند و من از آنان بیشتر می دانم)، تکنیسین علوم دامی در دانشکده مادر دامپزشکی کشور (دانشگاه تهران) به راحتی جراحی انجام می دهد و به دامپزشکان هم لبخند (!) می زند، سازمانهای مسئول در برخورد با صدا و سیما یک هزارم حساسیت و عملکرد نهادهای مشابه خود در حرفه پزشکی را ندارند، دامپزشکانی که در مصدر مسئولیت در دولت و نیروهای مسلح هستند عموماً از بیان و معرفی توانمندی خود به عنوان دامپزشک عاجزند و یا به دلیل حفظ جایگاه مجبور به پنهان کردن آن هستند!، فشار رسانه ای برای تمسخر دامپزشکی بخصوص از سوی صدا و سیما و مطبوعات و اخیراً رسانه های مجازی رشد کرده و افرادی هم که قرار است دامپزشکی را معرفی کنند بعضاً اصلاً دامپزشک نیستند و غیره ...
همه اینها یک دلیل دارد و آن هم همت نکردن خودمان در انتخاب مسئولین و همت نکردن مسئولین در معرفی حرفه دامپزشکی به نحو صحیح و با ابزارهای مناسب و دلسوزانه عمل نمودن!
وقتی ما افرادی را در رأی گیریها در مجامع صنفی انتخاب می کنیم که یا قبلاً کار و کسب آزاد داشته اند و یا دارند و بر مصادر بالا تکیه می زنند به نظر شما چه دلسوزی خاصی می توانند برای حرفه دامپزشکی داشته باشند؟
مسئولین رده بالا هم متاسفانه غالباً اولویت را به مسائل دیگری می دهند و مشاورین خوبی هم ندارند که بتوانند آنان را مجاب به پرداخت صحیح و عالمانه به این موضوع بنمایند.
حالا همه این مسائل و عیوب را گفتم و البته بسیاری را هم نگفتم ولی به این نکته هم توجه می دهم که اصلاً اصلاً اصلاً خسته نشوید و ناامید نباشید. با این حال باید در صحنه ماند و هر کسی در جامعه دامپزشکی به سهم خود حرکتی آغاز کند و بتواند دامپزشکی را به نحو صحیح به جامعه معرفی کند که اگر این اتفاق بیفتد ان شاء الله مظلومیت این حرفه کاهش خواهد یافت.
به امید آن روز
رزیدنت بیماریهای طیور
|
-
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
با سلام
همیشه برایم این سوال مطرح است که چرا با جابجایی این همه مسئول چرا کمی تغییر در وضع دامپزشکی کشور ایجاد نمیشود. بعد از پاس کردن کلی واحد مرتبط و نامرتبط در دانشگاه و گذشت حداقل 6 سال، دامپزشکان بیچاره حقوقی مانند یک کارمند معمولی(دیپلم،لیسانس) استخدام دریافت میکنند. در بخش خصوصی هم همگی استحضار دارید که همیشه بین کارفرما و دامپزشک بحث سر حقوق وجود دارد. حداقل کاری که سازمان دامپزشکی میتواند انجام دهد اینست که برای کارفرما حقوق مشخصی را معین کرده و بگوید با کمتر از این مقدار دکتری به شما معرفی نمیکنیم. واقعا نمیدانم اینهمه جلسه اینهمه سخنرانی چرا کاری از پیش نمیبرد. ما باید تا کی زیر نظر جهاد کشاورزی باشیم که هیچ ارتباطی با بهداشت و سلامت جامعه ندارد. چرا حضور دامپزشکان در رسانه ها تا این حد ضعیف است؟ چرا در اینهمه دانشگاههای آزاد ضعیف بسته نمیشود؟ نمیدانم از کدام درد باید گفت...
رزیدنت بیماریهای داخلی دامهای بزرگ
|
-
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
پس از سلام، در تکمیل فرمایشات همکار عزیز رزیدنت بیماریهای طیور: چرا درِ اینهمه دانشگاههای سراسری و آزاد ضعیف بسته نمیشود؟ خوب و بد در میان همه مراکز هست همانطور که در میان تمامی افراد بوده و هست و خواهد بود. از ماست که بر ماست.
اميد
|
-
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
0
0
هر جا كه دامپزشكان حضور دارند بازار زيرآبزني رونق دارد. هم اكنون در سازمان دامپزشكي ................................. برقرار است در جاهاي ديگر هم همين گونه است
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
0
در تائید فرمایشات آقای دکتر ، دیروز رفته بودم نون بگیرم فردی به شاطر حرکات ورزشی برای درمان کمر درد را آموزش می داد بعد رفتن این فرد یکی از مشتری ها با حالت پوزخند به شاطر گفت این آقا دامپزشک بود ؟!! و بقیه هم خندیدند !
افسوس
سعید
|
-
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
0
دکتر سلیمانی جون دوستت داریم. قربون دهنت.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
0
تمام بدبختی ها سر این بیچاره اومده دامپزشکی اینقدرهاهم بدنیست بلد نیستی استفاده کنی تمام ادارها همینجوری خودت باید گلیمت رو از آب بکشی داداش ارادتمند همکار شما
دامپزشک
|
-
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
0
این نامه و نامه های اینجچنینی بایستی به رییس سازمان نظام دامپزشکی و دیگر تشکل های صنفی نوشته شوند...
البته پیش از نگارش بایستی تلاش کرد که این سازمانها بهمعنای واقعی کلمه صنفی شوند. نه فقط جایی برای رفتن پول سالیانه
دامپزشك
|
-
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۶
0
0
با سلام خدمت همه همكاران دامپزشك
نظرتون در مورد اين پيشنهاد چيه؟
آگه ميشد دامپزشكان و دامپزشكي كشور يه مدتي اعتصاب ميكردند تا حساب دست مسئولين تراز اول كشور ميافتاد كه اين رشته مظلوم با جهاد كشاورزي ارتباط داره يا با وزارت بهداشت...!
همکار
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
0
0
باسلام خدمت همکاران .دوستان اقتصاد ایران هیچ گونه وابستگی به صنعت دام وطیور ندارد لذا زمانی که دیدگاه براین مبنا که اقتصاد اقتصاد نفتی است صنعت دام وطیور در مرحله آخر قرار دارد انتظار بیش از این نیست.لذا به صنعت پیشرفته نیاز مبرم داریم تا نیاز به دامپزشک بهتر جلوه کند.در مورد شوخی های جامعه هم طبیعی است با پزشکان نیز شوخی می کنند.خیلی از افراد عادی دور وبرتان را نگاه کنید ببینید در خصوص پزشکان چه اظهار نظر تحقیر آمیزی دارند از بی سوادیشان وغیره.بنابراین درد درد منو شما نیست بلکه درد ما سیاست کلان گشور که اقتصاد نفتی وصنایع وابسته حاکم است.متاسفانه فارغ التحصیل هم بالا ست ولی باز این مشکل نیست مشکل اصلی عدم مدیریت مناسب استوگاها عدم ورود بعضی همکاران به کار
مهدی سلیمانی
|
-
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
0
0
قصد دارم کلیه نطرات شما همکاران گرانقدر را به پیوست نامه فوق مجددا به سازمان ونظام ارسال کنم.این نامه به بسیاری از شبکه های دامپزشکی ودانشکده های دامپزشکی ارسال شده است .لطفا شما نیز با تکثیر آن به من بپیوندید.با سپاس عضو کوچک جامعه بطرگ دامپزشکیء مهدی سلیمانی
یک همکار
|
-
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
0
دکترجان تا زمانی که مردم ما با حقوق حیوانات آشنا نباشن و به دام احترام نذارن، مطمئن باش نگاه به دامپزشک و دامپزشکی تغییر نخواهد کرد. ضمنا شما هم در ارائه مطالب مقداری غلو کرده اید، به این شوری ها هم که قلم زده اید نیست. علی ایحال امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم تا دامپزشکی در جایگاه اصلی خویش قرار گیرد. باتشکر.
دلسوز
|
-
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
0
با سلام. رئیس سازمان دامپزشکی که نمی تونه حلال تمام مشکلات باشه، به نظر بنده خود دامپزشکان می تونن با فعالیت مضاعف در حوزه های مختلف و باز تاب آن در رسانه ها وشبکه های اجتماعی معرف خوبی برای شناساندن این حرفه باشن. مثلا همین شما آقای دکتر سلیمانی میتونستین علاوه بر حکیم مهر وسازمان یه نامه برای صدا وسیما بنویسین و همین دلنوشته تون را برای سایتهای مختلف بفرستی مطمئن باش تاثیرگذار خواهد بود.
از ماست كه بر ماست
|
-
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
0
0
ديشب تو خبر 20:30 شبكه دو بخش خبر سلامت يه بچه رو نشون مي داد كه سوزن طب سوزني به گلوش رفته بود و جراح شروع كرد از خطر مرگ بچه و فلان و كار درستي نيست و... حرف زد بعد خبر نگار به صورت مسخره آميزي گفت اين فردي كه طب سوزني كرده دامپزشك بوده كه جراح هم شروع كرد به كوبيدن دامپزشكا. آخه چرا با خودمون اينطور مي كنيم!
حسن
|
-
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
0
از همكاران ............. (پیش از انقلاب) كه ميپرسيم با چنان آب تاب سازمان دامپزشكي را تعريف و توصيف ميكنند و از وضعيت مالي و عالي آن زمان توام با جايگاه متعالي آن بيان ميكنند مات و مبهوت ميمانيم وضعيت كنوني صنف دامپزشكي ربطي به اقتصاد نفتي ندارد ربط به اين دارد كه شهروند ايراني هنوز نميداند چي ميخورد هر وقت فهميد آن روز ؛ روز شماست آقاي دكتر سليماني به استخدام در بانك به ساخت و سازفكر كن به ايران فكر كني زود دار فاني را وداع خواهي گفت و يا اينكه جنون بهت دست خواهد داد
کارمند از خود گذشته
|
-
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
0
0
بنده به عنوان همکار دولتی پیشنهاد می دهم اضافه کار و ماموریت کارمندان ادارات دولتی به مدت یک سال جهت معرفی رشته دامپزشکی هزینه گردد.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
0
0
سلام . کاش می شد حداقل 6ماه یکبار یک جلسه با موضوع آزاد در حضور خبرنگاران با ریس سازمان و همه دامپزشکان برگزار می شد .یکی از مشکلات حرفه ما مسولان بی مسئولیت است .متاسفانه خیلی از مدیران سازمان دامپزشکی با کمک دوستان بالا صندلیهای را اشغال کردند که حقشان نیست و وقتی مدیر کلی با وظایف خود آشنا نیست و از ترس از دست دادن پست خود تن به هر کاری می دهد ........
بنده بعنوان جزء کوچک خانواده یتیم دامپزشکی ،خطاب به همه مسئولان بی مسئولیت سازمان دامپزشکی عرض مینمایم تا کی می خواهید زیر بار ذلت سازمان جهاد کشاورزی باشید .برای رهای از همه مشکلات یکبار برای همیشه اعتصاب مسالمت امیز عمومی بخش دولتی و بخش خصوصی لازم است .
ذامپزشک
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
0
0
دوست عزیز تنها علت بی ارزش شدن دامپزشکی تعداد زیاد دانشکده ها و فارغ التحصیلان آن در سراسر کشور میباشد.
این امر باعث شده دامپزشکان با حداقل حقوق و مزایا مشغول به کار شوند زیرا تقاضا بسیار کمتر از عرضه است.
بنابراین همانطور که میبینید همکارهای محترم به علت اینکه حداقل درامد را داشته باشند دست به کارهایی از جمله ویزیتوری و یا حتی راننده شرکت شدن میزنند که این امر نیز آسیب بسیار زیادی به وجهه دامپزشکی در کشور زده است.
واکسن قنقرایا
|
-
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
0
0
مشکل اصلی دامپزشکی وجود افرادی هستند با سابقه کاری بسیار بالا و مدرک تحصیلی و آداب معاشرت بسیار پائین که گاها دکتر خطاب می شوند و عمدتا خود را بالاتر از دکتر می دانند در حالی که حتی کمترین آشنایی با رسالت دامپزشکی ندارند.
محمد
|
-
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
0
با سلام بنده به تازگی فارغ التحصیل شده ام و از زمان دانشجویی پیگیر اخبار در سایت شما هستم . وقتی به این رشته و دروسی که طی این چندسال گذرانده ام نگاهی می اندازم ، پی می برم که دامپزشکی بواقع علم گسترده ای است و در امر بهداشت و سلامت جامعه بسیار تاثیر گذار است اما وقتی این همه حواشی را پیرامون این رشته می بینم و می شنوم ناراحت می شوم و تاسف میخورم که این حواشی مانع رسیدن آن به جایگاه اصلی اش می شوند ، البته در همان دوران دانشجویی از اوضاع نابسامان آن تا حدودی اطلاع داشتم از تعدد دانشکده های دامپزشکی در کشور که به اندازه کل دانشکده های دامپزشکی اتحادیه اروپاست گرفته تا مسائل آموزشی و شیوه های متنوع ارائه واحدهای درسی در دانشگاههای کشور ، مسائل پیرامون سازمان و نظام دامپزشکی ، اوضاع بازار کار و کارفرمایان و ... که برای خود آشفته بازاری است و مظلومیت این رشته را نشان می دهد ، متاسفانه تلاش مدیران و متولیان امر هم در شناساندن این رشته و کمک به رشد آن چشمگیر نبوده است. متاسفانه جامعه ما آشنایی زیادی با علم دامپزشکی ندارد و حتی در مواردی نمی دانند که مقطع تحصیلی آن دکتری حرفه ای است و همانطور که سایر دوستان گفتند جایگاه این رشته را درک نکرده اند و ما شاهد برخی تمسخرها هستیم. بنده به عنوان جوانی که تازه میخواهم وارد کار بشوم درد و دلی دارم و آن اینکه وقتی با دوستانی که قبل از خودم وارد بازار کار شده اند صحبت می کنم از برآیند گفته هایشان متوجه میشوم و خود شاهدم که فضای کار برای جوانان تازه فارغ التحصیل دشوار شده از مشکلات کار و کارفرمایی و دستمزدها گرفته تا زنجیره های توزیع و پخش محصولات مرتبط با دامپزشکی و واسطه گری هایی که بطور گسترده وجود دارد ، مسئله دیگر برخی از دامپزشکان که سن بازنشستگی را پشت سر گذاشته اند و تاحدودی عرصه را برای فعالیت جوانان حتی در شهرهای اطراف خود تنگ کرده اند از ویزیتهای متعدد گرفته تا انحصار توزیع دارو و واکسن و ... امیدوارم این مسائل داخلی در بین دامپزشکان حل شود چون برطرف شدن اینها موجب می شود تا ما نمود آن را را در جامعه ببینیم و این رشته را بیش از پیش معرفی کنیم . دوستان عزیز و جناب آقای دکتر سلیمانی شرایط فعلی بیانگر این است که دامپزشکی امروز بیش از هرچیزی نیازمند یک عزم راسخ برای خروج از وضعیت رخوت آلود کنونی است و این مسئله جز با همت دوستان دامپزشک محقق نخواهد گردید.


امگا سه
|
-
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
0
0
با سلام میخواستم بگم فرهنگ ما ایرانیها اینه دامپزشک برابر همه چیز به غیر از دکتر انسان این هم مضلومیت ما هست بگذارید بگویند مسوولین ما اینجورین دیگه
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
0
0
دامپزشکی باید در یکی از دو وزارت خانه ادغام می شد تا ارزش یابد ولی مدیران دامپزشکی به دلیل نگهداری پست های خودشان اجازه چنین کاری را نمی دهند و آن هم با نشست های با نمایندگان که در تمامی استان ها انجام می گیرد
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
0
0
ضرب المثل زيبايي هست كه ميگه: حق گرفتني است نه دادني...ما بايد حقمون رو بگيريم و دست خودمون هست...با تبليغات..با ارتباط گسترده تر با مسئولين و رسانه ها...بعد از اينكه دانشجوي سال سوم رزيدنتي هستم هنوز ميبينم باوجود اين همه تبليغي از رشته ام تو خانواده و فاميل ميكنم و رشته ام واسم مقذسه و عاشق رشته ام هستم هنوز تو فاميل از من ميپرسن مگه شما جراحي هم بلدين؟؟؟ يا واسه علوم پايه و بهداشت غذا حرف ميزنم و...با تعجب بقيه روبرو ميشم و ميگن چه رشته مهمي دارين مبفهمم كه بايد خودمون دست بكار بشيم...ديگزان كاري نخواهند كرد...در رسانه ها بازتاب بدين انواع جراحي ها مثل همين كار جراحي كرانيوتومي گربه...متشكرم
دامپزشک بیکار
|
-
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
0
0
ای کاشک دیپلم میماندم منشی یک پزشک میشدم ولی 6 سال در بهترین دانشگاه ایران دامپزشکی نمیخواندم و دامپزشک نمیشدم که الان بیکار بگردم و نه غرور دکتری کاذبم اجازه کارهای دیگه رو بهم میده، نه کار برای این مدرک مزخرف هست.........
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
بنده كارمند دانشگاه علوم پزشكي هستم ودريكي از رشته هاي علوم پزشكي فارغ التحصيل واستخدام ميباشم وداراي دكتري دامكپزشكي هستمهر جا رشته تحصيلي دكتري اي من رو ميفهمند من رو كلي ملامت ميكنند كه چرا اين رشته رو خوندم وبه بنده ميخندند كاش اين رشته رو نخونده بودم وابروي خودمو هم نميبردم
نظر شما
ادامه