کد خبر: ۱۹۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
drmirz1logo_0_37708

 واقعیت های امروز:

 

سگ در ایجاد انگیزه قوی برای حفظ برنامه ورزشی صاحب خود بسیار مهم است که در زمان پیاده روی سگ خود را خوشحال نشان داده و با نفس نفس زدن با شور و هیجان در جلوی درب خانه جست و خیز می نماید؟ آنها را همراه خوبی برای پیاده روی صاحب خود می باشند و می تواند با حمایت اجتماعی کاملی به صاحب خود خدمت نمایند.

پیاده روی سگ هم یک سرگرمی و هم یک حرفه برای فردی است که به پیاده روی با سگ، به طور معمول انجام می دهد. این به منزله بخشی از برنامه ورزش روزانه است که برای نگه داشتن یک سگ سالم نیاز است. این کار همچنین برای افراد پیاده ورزش و همنشینی فراهم می آورد. معمولاً سگ ها توسط مالک و یا دیگر عضو خانواده، با یک قلاده به دور گردن خود، و یا یک دسته سگ و یا صاحب آنها با آشنایی و کنترل کلامی پیاده روی می نمایند.

به سادگی پیاده روی سگ به مدت چند دقیقه در هفته برای صاحبان آنها منافع سلامتی و اجتماعی زیادی فراهم می آورد. این منافع شامل بهبود آمادگی قلبی عروقی، کاهش فشار خون، تقویت عضلات و استخوان ها (با انجام پیاده روی منظم) و کاهش استرس می باشد.

با توجه به ماهیت بدون قضاوت و عشق بی قید و شرط سگ ها به صاحبان خود، صاحبان همچنین می توانند از مزایای مختلف سلامت روان مانند اعتماد به نفس با حمایت سگ خود کسب نمایند.

پیاده روی همچنین برای سلامت سگ مهم است. چاقی در حیوانات خانگی با تعدادی از عوارض پزشکی از جمله استئوآرتریت، بیماری قلبی عروقی، بیماری کبد و دیابت همراه است.

حدود 40 درصد خانوارهای استرالیایی و 39 درصد خانوارهای امریکایی یک سگ در خانه خود نگهداری می نمایند. در حقیقت، 1/3 میلیون سگ خانگی در استرالیا و 51 میلیون سگ خانگی در امریکا وجود دارد.

● مطالعه ای در نیوسالت ولز نشان داد که 41 درصد صاحبان سگ ها به طور متوسط 18 دقیقه در هر هفته نسبت به افراد بدون سگ طولانی تر پیاده روی می نماید. به هر حال، اکثر صاحبان سگ ها (59 درصد) در کل پیاده روی نمی نمایند و فعالیت بدنی آنها نسبت به افراد بدون سگ کمتر است.

در انگلستان، باشگاه Kennel یک نظرسنجی از 1000 صاحب سگ انجام داد که نتایج آن نشان داد، یک پنجم آنها سگ خود را روزانه به پیاده روی نمی برند.

● محققان دانشگاه استرالیایی غربی دریافتند که هفت از 10 صاحبان سگ های بالغ 150 دقیقه در هر هفته در مقایسه با تنها چهار از 10 افراد بدون سگ فعالیت بدنی می نمایند. در میان صاحبان جدید سگ که برای یک سال پایش شدند، پیاده روی تفریحی به طور متوسط 48 دقیقه در هر هفته افزایش داشته است. در این میان مردمی که مجلات سگ می خوانند، شش از 10 نفر آنها سگ های خود را در هر روز به پیاده روی می برند.

● تحقیقات نشان داده که نوازش کردن و بازی کردن با توپ خزدار می تواند به کاهش علائم فیزیولوژیکی استرس مانند فشار خون بالا کمک نماید.

مطالعه دانشگاه ایالتی میشیگان نشان داد که افرادی که با سگ خود پیاده روی می نمایند، 34 درصد بیشتر احتمال دارد در سطح ورزش مورد انتظار خود با سطح پیشنهادی 150 دقیقه فعالیت بدنی، مانند پیاده روی با سگ در هفته شرکت نمایند.

 

در ایران مطالعاتی در این خصوص انجام نشده و در نتیجه نتایج آن برای تصمیم گیری بهتر و استفاده در طرح ها و قوانین در دسترس نیست. یعنی نمی دانیم،

● آمار و اطلاعات دقیقی از جمعیت انواع حیوانات خانگی (اهلی و وحشی) که در کنار جمعیت انسانی به ویژه در جوامع شهری نگهداری می شوند، در دسترس نیست. به منظور سرشماری جمعیت حیوانات خانگی (اهلی و وحشی)، مرکز آمار ایران در سرشماری دوره ای خود در پرسشنامه سرشماری خانوارهای شهری و روستایی وضعیت تعداد و نوع جمعیت حیوانات خانگی از جمله سگ، گربه، پرندگان، ماهی (آب شیرین و شور)، جوندگان (همستر ، خرگوش ، سنجاب و ...) ، خزندگان (لاک پشت، مار، مارمولک و ...)، میمون، اسب (پانسیون در اسب داری) و سایر حیوانات را مورد سئوال قرار دهد.

چه تعداد سگ خانگی یا سگ ولگرد و یا سگ با کابردهای خاص از جمله نگهبانی (گله یا خانه و کارخانه)، شکار، امداد و نجات، نظامی، همراه افراد خاص (مانند نابینایان، معلولان) و غیره وجود دارد؟

از بین جمعیت سگ موجود در کشور چه تعدادی توسط صاحبان آنها در وضعیت بهداشتی مناسب نگهداری می شود؟ و شناسنامه دار هستند؟

چه تعدادی توسط صاحبان آنها برای پیاده روی به بیرون برده می شوند؟

چه تعدادی از آنها در مناطق شهری و یا روستایی زندگی می نمایند؟ پراکندگی و توزیع جمعیت سگ های شناسنامه دار و بدون شناسنامه و سگ های ولگرد در کشور، شهرهای مختلف و مناطق شهری کلان شهرها چگونه است؟

چه تعدادی از آنها در داخل آپارتمان و مجتمع های مسکونی به سر می برند؟ چه تعداد آنها برای همسایگان صاحبان خود مزاحمت ایجاد کرده اند؟ چه تعدادی مزاحمت آنها منجر به تشکیل پرونده قضایی شده است؟

آثار و فوائد و زیان های سلامتی نگهداری سگ در محیط های شهری و روستایی چیست؟

چه تعداد از حیوان گزیدگی ها و موارد هاری در کشور توسط سگ های خانگی و شناسنامه دار اتفاق افتاده است؟

چه تعداد مرکز مسئول مراقبت وضعیت سگ های شناسنامه دار و ولگرد وجود دارد؟ چه تعداد محل های نگهداری سگ های گمشده و بدون صاحب در شهرها وجود دارد؟ چه تعداد مسیر ها و محل های اختصاصی تردد برای سگ های شناسنامه دار در سطح شهرها طراحی و ایجاد شده است؟

وضعیت قوانین مبارزه با سگ های ولگرد و بدون شناسنامه و اجرای آن در کشور چگونه است؟

چه تعداد مراکز تکثیر و پرورش و عرضه سگ های شناسنامه دار وجود دارد؟ چه تعداد کلینیک های دامپزشکی و دامپزشکان و شرکت های تولیدی تامین غذا، دارو و تجهیزات این حوزه در کشور فعالیت می نمایند؟

وضعیت واردات سگ های شناسنامه دار و قوانین و مقرارت آن چگونه است؟ سگ های تزئینی از مراجع قانونی وارد کشور می شوند یا قاچاق؟ اگر بطور قانونی وارد می شوند با چه ساز و کاری وارد می شوند؟ تا کنون در این ارتباط چه کارهای انجام شده است؟

و بسیاری سئوالات دیگر که تاکنون بی پاسخ مانده است .

بنابراین قبل از تدوین هر قانون یا مقررات محدودیت، محرومیت و محکومیت آور باید اول پاسخ آنها را با یک پیمایش ملی بدست آورد که این وظیفه مرکز پژوهش های مجلس با همکاری سازمان های آمار و دامپزشکی کشوری می باشد. و در نهایت در ارتباط با احکام و قوانین و مقررات شرعی و دینی نگهداری، مراقبت، تربیت، خرید و فروش سگ، مرکز پژوهش های راهبردی حوزه های علمیه به ویژه فقها و علما باید نظرات تخصصی فقهی و دینی را براساس قرآن، سنت، عقل و اجماع و مطابق با شرایط امروز احصاء و ارائه نمایند.

 

مشکل پیوستن به یک برنامه ورزشی

تحقیقات نشان داده است که سگ ها به واقع مربیان شخصی دقیق، وفادار، سختکوش، پرانرژی و مشتاق هستند. و برخلاف دوستان، که ممکن است از همراهی شما در یک جلسه ورزش به دلیل قرار ملاقات ها، کارهای اضافی و یا آب و هوای بد برای پیاده روی امتناع ورزند، سگ هرگز شما را به هر بهانه ای با چشم پوشی از ورزش تنها نخواهند گذاشت.

در سال 2008، وزارت کار ایالات متحده گزارش داد که تنها 16 درصد از آمریکایی ها در سنین 15 سال و بالاتر در هر روز به طور متوسط ورزش می نمایند! این موضوعی است که سگ شما به عنوان مربی شخصی می تواند به شما کمک نماید. بررسی برروی صاحبان سگ در دانشگاه وسترن استرالیا که نتایج آن در مجله ارتقاء سلامت استرالیا در ماه اوت 2008 منتشر شد، نشان داد که سگ ها انگیزان بزرگی برای پیاده روی هستند زیرا:

● انگیزه قوی برای حفظ برنامه ورزشی دارند.

● آنها مصاحب خوبی حین پیاده روی هستند.

● آنها پشتیبان اجتماعی خوبی به هنگام ورزش هستند.

 

منافع سلامتی برای صاحبان سگ:

برچسب ها: سگ , پیاده روی،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سیروس
|
-
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
0
0
سلام
من 2 هفته است که یک سگ کوچک خانگی را به اسرار دختر 3 ساله ام خریداری کردم و همان روز همه معاینات و واکسن ها وشناسنامه و کارت بهداشت و.......شامپو و ...
را براش تهیه کردم
پس از 2 هفته شیطنت های بد دخترم کمتر شده محبتش بیشتر شده مسئولیت پذیریش بیشتر شده و مهمتر اینکه
شبها برای پیاده روی با هم میریم تو یک خیابان خلوت قدم
میزنیم و به جرات میگم از 12 همسایه من 7 تای انها بچه هایشان و خودشان برای بازی با این سگ پشمالو تو صف
خانه ما هستند.
همچنین به خاطر پیاده روی های این 2 هفته من هم 3 کیلو وزن کم کردم .
کاش جامعه ما با روایت ها زندگی نمیکرد.
و عمق صحبت رهبر را درک میکردن (فی نفسه) این موجود کوچک بی ازار سه بار پارس کرده هر سه بار هم غریبه تو راهرو ساختمان بوده.
نظر شما
ادامه