کد خبر: ۳۲۵۷۸
 

مرکز مجازی ترویج دامپزشکی (مِتُد) نوشت:

در این بخش سعی بر آن است دامپزشکان شاخص در عرصه‌های مختلف معرفی شوند تا فعالیت آنان الگویی برای جوانان و علاقمندان به پیشرفت قرار گیرد. این بار به سراغ «دکتر سیدشهرام میرزمانی» می‌رویم.

این دامپزشکِ متولد 1346 از دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سال 1374 دانش‌آموخته شد و تحصیلات وی علاوه بر دامپزشکی، در زمینه بهداشت عمومی (MPH) هم بوده است.

دکتر میرزمانی که مقالاتی در نشریه نظام دامپزشکی و برخی نشریات دیگر درباره بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان داشته است، به سبب خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه دامپزشکی نظامی و نقش دامپزشکان در طب پیشگیری علاوه بر تألیف چند مقاله از جمله در نوزدهمین کنگره دامپزشکی ایران، در جمع رؤسای نظام دامپزشکی استانها نیز به ایراد سخنرانی پرداخته است.

دامپزشکان و علاقمندی که سایت حکیم مهر را می‌بینند، تاکنون با مقالات مختلف این دامپزشک بخصوص در زمینه بیماریهای ناشی از حیوانات خانگی و حیوانات آبزی آشنا هستند.

فعالیت دکتر میرزمانی فقط به دامپزشکی هم محدود نمی‌شود و وی دستی هم در زمینه ورزش دارد.

طراحی و تشکیل آکادمی ورزش همگانی فدراسیون ورزش همگانی از سال 1391، تأسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی ملوان جوان رشت در سال 1383 و مدیریت عامل این باشگاه طی دو سال، از جمله اقدامات وی در این زمینه است و هم اکنون نیز مربی‌ و مدرس دارت و ورزش همگانی بوده و علاوه بر رشته اصلی ورزشی یعنی والیبال که دنبال می‌کند، عضو هیأت رئیسه انجمن ورزش دارت ایران و عضو کمیسیون ورزش همگانی کمیته ملی المپیک هم هست.

از کتب منتشر شده این دامپزشک فعال می‌توان به آموزش دارت، جیره‌های غذایی عملیاتی، راهنمای کنترل ناقلین تب دنگی، پیشگیری و کنترل ساس تختواب در شناورها و ساختار بین المللی ورزش همگانی اشاره کرد.

در سال جاری نیز دو جلد کتاب جدید با عناوین (خودآموز تغذیه و کنترل وزن کارکنان نیروی دریایی) و (آموزش دارت و ریاضیات رهیافتی ورزشی در آموزش ریاضیات به کودکان دبستانی) از دکتر میرزمانی منتشر شده است.

وی همچنین با راه‌اندازی دو کانال تلگرامی سلامت واحد و آکادمی بهداشت به ترتیب به نشانی https://telegram.me/salamatvahed  و https://telegram.me/akademibehdashtnezami سهم مهمی در ارتقاء سطح آگاهی همکاران خود و عموم علاقمندان ایفا می‌نماید.

برای این دامپزشک فعال و همکار محترم سلامتی و توفیق روزافزون آرزمندیم.

علاقمندان می‌توانند چهره‌هایی که مایلند به عنوان دامپزشکان شاخص در مِتُد معرفی شوند را به نشانی ایمیل مدیرمسئول (drmlotfi@gmail.com ) یا در بخش نظرات ذیل این مطلب و یا از طریق کانال تلگرامی (http://telegram.me/mmtdmetod ) پیشنهاد نمایند.
 
 
خبرهای مرتبط
نظر شما
ادامه