کد خبر: ۲۳۵۷۲
تعداد نظرات: ۱۹ نظر

نظام دامپزشکی استان مازندران در ویژه برنامه روز ملی دامپزشکی از اولین پروانه صادره موضوع مراکز ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام دامپزشکی، مراسم گرامی‌داشت 14 مهر روز ملی دامپزشکی با حضور استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، رؤسای سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، نظام دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی استان مازندران، فرماندار و امام جمعه شهرستان آمل، برخی دیگر از مسئولین و مقامات استانی و بیش از هزار نفر از اعضاء خانواده بزرگ دامپزشکی و خانواده‌های آنان در شهرستان آمل برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم دکتر رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی مختصری از عملکرد شش ماهه آن اداره کل ارائه داد و افزود: اداره کل دامپزشکی استان مازندران آماده واگذاری کلیه وظایف و امورات محول شده به نظام دامپزشکی را با هماهنگی سازمان دامپزشکی کل کشور دارد.

در ادامه این مراسم دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران، خانواده دامپزشکی را در زمره اقشار فرهیخته و توانمند استان خواند و ضمن اعلام حمایت از عملکرد و فعالیت نظام دامپزشکی استان مازندران از پیگیری جدی در خصوص واگذاری کلیه فعالیت‌های محول شده به نظام دامپزشکی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی خبر داد.

دکتر معلم رئیس نظام دامپزشکی استان مازندران نیز در این مراسم با اشاره به صدور اولین پروانه خدمات دامپزشکی موضوع ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی برای اولین بار در کشور توسط نظام دامپزشکی استان مازندران اظهار داشت: تاکنون بیش از ده هزار بازدید کارشناسی توسط این نظام صورت گرفته که منجر به صدور4300 پروانه شده است.

وی بالندگی دامپزشکی کشور را در گرو رشد پایاپای بخش دولتی و خصوصی دانسته و نزدیکی هر چه بیشتر این دو بخش را لازمه توسعه پایدار در بخش کشاورزی دانست و افزود :با توجه به وجود زیرساخت‌ها و توانمندی‌های مناسب در نظام دامپزشکی استان مازندران خواستار واگذاری صدور پروانه‌های ماده 2 قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی به این نظام شد.

دکتر صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در نیز در سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور در جشن بزرگ خانواده دامپزشکی و تقدیر از خدمات دکتر تاجبخش به دلیل پیگیری و نامگذاری 14 مهر روز ملی دامپزشکی، مازندران را پایتخت دامپزشکی کشور دانست و افزود: سازمان نظام دامپزشکی در بحث آموزش دامپزشکی به طور جدی ورود پیدا کرده و اعتقاد داریم لازم است در آموزش دروس دامپزشکی و نحوه فارغ‌التحصیلی و جذب دانشجو در دانشگاه‌ها تغییراتی ایجاد شود.

وی تحقق سلامت جامعه بدون حضور بخش کشاورزی و دامپزشکی را بی مفهوم خواند و با توجه به سفر رئیس جمهور در آینده نزدیک به مازندران از استاندار و رئیس جهاد کشاورزی این استان خواست با حمایت از دامپزشکی در راه دفاع از حقوق دامپزشکان و رده‌های مختلف دامپزشکی و همچنین دفاع ار حقوق کسانی که خدمات دامپزشکی دریافت می‌کنند، قدم بردارند.

صفری با اشاره به صدور پروانه‌های موضوع ماده 5 قانون نظام جامع دامپروری توسط نظام دامپزشکی استان‌ها گفت: به منظور تسهیل خدمات به متقاضیان و نظارت بهینه صدور پروانه در 2 استان کشور از جمله مازندران به صورت پایلوت به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

دکتر صفری در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری 15 جلسه در یکسال گذشته در شورای مرکزی در خصوص تنظیم آئین‌نامه انتخابات نظام دامپزشکی استان‌ها اشاره کرد و افزود: به محض ابلاغ این آئین نامه توسط وزیر جهاد کشاورزی فرآیند برگزاری این انتخابات که هیأت‌های نظارت و و اجرای آن در سطح ملی نیز انتخاب شده اند انجام خواهد شد.

در پایان این مراسم از اولین پروانه صادره خدمات دامپزشکی موضوع ماده 2 قانون افزایش‌بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی توسط نظام دامپزشکی که نظام دامپزشکی استان مازندران آن را صادر کرده است به عنوان نقطه عطف این مراسم رونمایی و به صاحب آن اهداء شد.

 

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک همکار
|
-
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
خوب بود از تخلفات عدیده .................... نیز صحبتی بشود و تحقیق لازم صورت پذیرد. وظیفه نظارتی اداره کل چرا اعمال نمیشود؟
مصطفی از بابل
|
-
|
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
من خودم تو روز جشن اونجا بودم دکتر رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران چرا در زمان رونمایی از پروانه ها از سالن خارج شد و برای اهدای پروانه رو جایگاه حاضر نشد به نظر میرسه اختلاف بین نظام و اداره کل در مازندران جدیه
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
با اميد اينكه انتخابات نظام انجام شود و همكاران در مازندران شخص شايسته اي را براي رياست نظام استان انتخاب كنند
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
اين تصاوير مربوط به جشن ١٤مهر امسال است اين تيتري كه زديد ارتباطي با جشن ندارد لطفا دقت كنيد اقاي دكتر لطفي زاده
رضا
|
-
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
نه اینکه دامداران و مرغداران از نظام دامپزشکی ........... رضایت داشتن!!!! حالا داروخانه داران و کلینیک داران .... خدا بهشون رحم کنه
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
نظام دامپزشكي ........... جولانگاه .......... شخصي. كاش يك نفر پيدا شود و سنخيت حضور رئيس اتاق بازرگاني صنعت معدن و تجارت را در بالاي سن و مراسم تجليل از دامپزشكان توضيح بدهد. در حاليكه بسياري از أساتيد و حضار از نظر جايگاه علمي برترند اگرچه ممكن است از نظر سرمايه به پاي ايشان نرسند. اينبار هم ......... نشان داد جشن نظام دامپزشكي .......... نردبان ترقي ايشون هستند
پدرام
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
جالبه كسي از ماده ١٩ و حق و حقوق ما حرف نزد. هركس به فكر خويشه، ما هم حقوقمون بعد شش سال درس خوندن اندازه كارگر. .......................
مسوول فني توسري خور
|
-
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
........... در پايتخت دامپزشكي ايران حقوق مسوول فني نصف تعرفه مصوب است. ................. به دليل روابط خاص با كارفرماها تعرفه قانوني را رعايت نميكنند. اينجا مازندرانه پايتخت دامپزشكي ايران
تکنسین دامپزشکی مازندران
|
-
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
الحمدلله دکتر صفری هیچگونه نگرانی در اجرای ماده ۲ درمازندران ................. ندارد سازمان دامپزشکی باید از مدیران قوی تری در استانهای مهم ومطرحی چون مرکزی خ رضوی وشمالی وآ شرقی وغربی وتهران استفاده میکرد ولی متاسفانه سازمان بدلیل همین موضوع از ضعف مدیران استانیش همیشه ضربه میخورد..
همکار
|
-
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
درود بر اقتدار سازمان نظام دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی مازندران که ماده 2 را همانند ماده 5 با قدرت شروع نموده است
alibakooie@yahoo.com
|
-
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
در جشن روز ملی دامپزشکی، مدیر کل دامپزشکی مازندران بعنوان اولین سخنران مجلس در سخنان خود اظهار داشت، دامپزشکی مازندران از واگذاری ماده 2 قانون نظام جامع دامپروری که قانونی و مصوب مجلس شورای اسلامی است همچون صدور پروانه دامداری و مرغداریها که در گذشته انجام شده استقبال می کند اما ابتدا باید بستر مناسب فراهم گردد و تا ارسال شیوه نامه و ابلاغیه نهایی از سوی سازمان دامپزشکی کشور همکاران محترم شورای نظام دامپزشکی مازندران صبوری نمایند و از همه همکاران بخش خصوصی درخواست نمود که جهت صدور و تمدید پروانه های درمانی و داروخانه ها همچون گذشته به اداره کل مراجعه نمایند و فعلاً شورای نظام دامپزشکی استان فقط مجاز به صدور پروانه واحدهای دامی ( ماده 5 قانون نظام دامپروری ) می باشد. بر این اساس علی رغم مخالفت با اجرای این امر به استناد دستورالعمل های موجود سازمان دامپزشکی و همچنین مرقومه سازمان بازرسی کل کشور ،مدیر کل دامپزشکی مازندران به احترام همکاران شاغل در بخش دولتی و خصوصی در جشن روز ملی دامپزشکی شرکت اما در لحظه رونمایی و واگذاری پروانه های صادره از سوی شورای مرکزی نظام دامپزشکی مازندران سالن همایش را ترک نمودند. مضافاً اینکه مستند به تبصره 2 ماده 2 قانون فوق الذکر ایجاد مراکز و تعیین تعداد نیروهای متخصص منوط به تصویب و ابلاغ دستورالعمل می باشد و همچنین به استناد تبصره 3 ماده این قانون، تصویب تعرفه های مراکز مذکور با ابلاغ وزارت محترم جهاد کشاورزی صورت می گیرد . شق اخیر بند ج ماده 2 قانون اخیرالذکر نظارت بر عملکرد مراکز و انطباق آن با قانون بعهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ها و موسسات حاکمیتی تحت پوشش آن وزارتخانه می باشد. همانگونه که استحضار دارید اجرای قانون فوق منوط به تمهیدات قانونی می باشد، اجرای قانون بودن تصویب دستورالعمل ها و مقررات لازم و پیش بینی مکانیزم های قانونی نحوه نظارت بر عملکرد مراکز به نوعی شتابزدگی در اجرای قانون تلقی، موجبات نابسمانی های عدیده می شود. از این جهت مدیر کل دامپزشکی استان مازندران ، هماهنگ با سیاست های اتخاذی سازمان دامپزشکی کشور و سازمان محترم بازرسی کل کشور با خروج از جلسه عملاً با این روند غیر قانونی مخالفت عملی نموده است. از اصول حرفه خبرنگاری و تنظیم خبر مطابقت بین عکس و مطلب درج شده در خبر می باشد که متاسفانه در این خبر یکی از عکس های درج شده، برای خواننده اینگونه متصور میگردد که مدیر کل دامپزشکی برخلاف سخنان خود و سیاست های سازمان متبوع برای رونمایی از پروانه صادره به همراه دیگر مسئولین در جایگاه حضور یافته در صورتیکه حضور دکتر رضوانی در جایگاه بمناسبت تجلیل از کارمندان نمونه و بازنشستگان دامپزشکی مازندران بوده که در خبر حتی به این نکنه نیز اشاره هم نشده است. لذا لازمست جهت تنویر افکار عمومی در اسرع وقت عکس یاد شده از خبر حذف گردد. با تشکر – علی باکوئی- مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران
دکتر احمدی
|
-
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
اگر با این اوضاع نابه سامان، پایتخت دامپزشکی، مازندرانه ،پس وای به حال جاهای دیگه!!!!
از دکتر صفری توقع میره اوضاع استان رو با دقت بیشتری رصد کنند.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
0
اميدواريم اقاي دكتر صفري شخص باهوش و زرنكي باشند
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
0
نميدانم تا كي بايد صبر ميشد ؟ سازمان تا روز قيامت هم واگذار نميكرد .
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
0
انصافا نظام دامپزشکی ......... تبدیل به مکانی جهت پیشرفتهای ........... افراد قلیلی شده است. روابط ناسالم بیداد میکند. لطفا دستگاههای نظارتی , مساله را پیگیری نمایند.
حقوقدان
|
-
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
0
دوستان و همکاران محترم همانطور که مستحضر هستید اختیارات سازمان بازرسی که دوستان اشاره نمودند(قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور با آخرین اصلاحات والحاقات (1393/7/15)[1]
ماده 1- به منظورنظارت برحسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری ودر اجرای اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سازمانی به نام «سازمان بازرسی کل کشور» که در این قانون به اختصار «سازمان» نامیده می‌شود، زیرنظر رئیس قوه قضاییه وبا اختیارات و وظایف مندرج در این قانون تشکیل می‌شود.) و همچنین اختیارات و وظایف ان در ماده 2 تشکیل این سازمان ذکر داده شده که در سایت سازمتن موجود میباشد. بطور کلی میتوان گفت سازمان بازرسی به منظور نظارت بر اجرای قانون صحیح قانون تشکیل شده و جلوگیری از اجرای قانون جزء اختیارات ان سازمان نمیباشد. و فسخ و نقض قانون فقط از طریق قوه مقننه مجلس شورای اسلامی صورت میگیرد.همانطور که مستحضر قانون افزايش بهرهوري بخش كشاورزي و منابع طبيعي كه در جلسه علني روز چهارشنبه مورخ بيست و سوم
3131 به تأييد شوراي /5/ تيرماه يكهزار و سيصد و هشتاد و نه مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 1
3131 مجلس شوراي اسلامي واصل گرديدهاست، /5/ 344 مورخ 31 / نگهبان رسيده و طي نامه شماره 12111
جهت اجرا ابلاغ گردید. و همچنین با توجه به قانون مجازات های اسلامی (2ـ ماده 576: « چنانچه هريك از صاحب منصبان و مستخدمين و مأمورين دولتي و شهرداريها در هر رتبه و مقامي كه باشد از مقام خود سوء ‏استفاده نموده و از اجراي اوامر كتبي دولتي يا اجراي قوانين مملكتي و يا اجراي احكام يا اوامر مقامات قضائي يا هرگونه امري كه از طرف مقامات قانوني ‏صادر شده باشد جلوگيري نمايد به انفصال از خدمات دولتي از يك تا پنج سال محكوم خواهدشد). این مطالب فقط جهت اطلاع برای دامپزشکان محترم میباشد
ث.ر
|
-
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
0
ضمنن لازم به ذكر جشن روز دامپزشك هزينه اش از بخش خصوصى گرفته مى شه ، همين بخش خصوصى كه دامپزشكى وظيفه نظارت بر اون رو بر عهده داره !!!!!
وت
|
-
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
0
مى شه يكى بياد توضيح بده كه براى من دامپزشك نوعى چه فرقى مى كنه كه پروانه كجا صادر شه ؟؟؟ ..........................................
حقوقدان ٢
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
0
همكار گرامي ممنون از اشاره زيباتون به قانون تشكيل سازمان بازرسي كشور، كاش متن نامه سازمان بازرسي رو هم ميگذاشتيد جهت اطلاع همكاران دامپزشك، طبق همان نامه سربازرس محترم با توجه به تخلفات عديده و .... هشدار دادند در خصوص زمينه وقوع جرم، چرا كه دوستاني كه دم از أجراي قانون ميزنن خود تاكنون از أجراي قانون فرار كرده اند ، بهتر بود ابتدا مجريان قانوني تعيين ميشدند سپس دم از أجراي قانون زده ميشد قريب به سه سال است انتخابات برگزار نشده و تقريبا غير از مديركل عضو انتصابي شورا سائرين در وقت أضافه غير قانوني ميباشند.همكار عزيز اطلاع رساني شفاف اصل است
نظر شما
ادامه