کد خبر: ۳۶۸۴۵
تعداد نظرات: ۵۰ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، پیشنهاد حکیم مهر را منطقی خواند:
«دکتر مهدی خلج» افزود: به این دلیل که فارغ‌التحصیلان زیادی داریم، کار هم محدود است و اگر دوستان ما ورود پیدا کنند، بازار برای آنها محدودتر می‌شود، لذا مقداری از این مساله امتناع کردیم ...
 

حکیم مهر- در گذشته‌های نه چندان دور، از آنجایی که تعداد فارغ‌التحصیلان رشته دامپزشکی متناسب با نیاز کشور بود، اکثریت قریب به اتفاق فارغ‌التحصیلان این رشته جذب سیستم دولتی می‌شدند و معدود دانش‌آموختگانی بودند که در بخش خصوصی فعالیت می‌کردند. امروز اما شرایط کاملاً تغییر کرده است و اغلب این فارغ‌التحصیلان، ناگزیر از فعالیت در بخش خصوصی هستند.

نیم‌نگاهی به سازوکار ارائه خدمات سلامت از سوی جامعه پزشکی، نشان می‌دهد از آنجا که مسئولین وزارت بهداشت و پزشکان شاغل در بخش دولتی، محدودیتی برای فعالیت در بخش خصوصی نداشته و تقریباً همه آنها در ساعات غیر اداری در مطب، کلینیک و یا بیمارستانهای خصوصی خود مشغول به فعالیت هستند، جنس مشکلات بخش خصوصی را خیلی بهتر درک نموده و لذا همواره در تلاش برای رفع این مشکلات هستند.

در جامعه دامپزشکی اما این به یک معضل تبدیل شده که شاغلان بخش دولتی، خود را کاملا از بخش خصوصی جدا کرده‌اند و همین امر، برقراری یک تعامل سازنده با فعالین این بخش را دشوار نموده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با حکیم مهر، راه‌اندازی کلینیک‌های مرجع را راه‌حلی برای رفع این معضل معرفی می‌کند و می‌گوید: «بنده اصلا بی‌میل نیستم که دامپزشکان ما بتوانند در فارم کار کنند و در قانون حق محرومیت نگیرند؛ اما از سویی به این دلیل که فارغ‌التحصیلان زیادی داریم، کار هم محدود است و اگر دوستان ما ورود پیدا کنند، بازار برای آنها محدودتر می‌شود. لذا مقداری از این مسأله امتناع کردیم.»

«دکتر مهدی خلج» اضافه می‌کند: «برای اینکه همکاران من که در سازمان یا ادارات کل مشغول به کار هستند، از عینیات کار خود دور نشوند و راهبرد آنها اداری نشود و فنی باقی بماند، پیشنهاد حکیم مهر را می‌پذیرم مبنی‌بر اینکه باید کاری کنیم که دامپزشکان ما این حق را داشته باشند که به کار بخش غیردولتی دامپزشکی ورود پیدا کنند.»

 
 
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
رحیمی
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
1
با سلام خدمت دکتر خلج عزیز و حکیم مهر
اتفاقا ما شاغلین بخش خصوصی راضی نیستیم که همکارانمون در بخش دولتی از خوبیها ، وقت و بی وقت بودن کار در بخش خصوصی بی نسیب بمونن البته بد نیست ماهم کار در بخش دولتی را تجربه کنیم ، شاید خدا خواست و ماهم تونستیم از مزایای بخش دولتی که البته کم نیست یه بهره ی کوچیکی ببریم !در ضمن بخش خصوصی به لطف همکاران بخش دولتی چیزی ازش نمونده که بخوان ورود کنن......
خرپزشک
|
United States of America
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
1
یعنی چی ?واقعن حکیم مهر این پیشنهاد ...... را داده خوردن رانت و مزایای دولتی کافی نیست قصد دارید اندک نفس بخش خصوصی را هم به ......... بیالایید .........
پاسخ ها
دكتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
خرپزشك! جيگر! شما...................؟!!!!
عزيز لطفاً حرمت خودتون رو نگه نميدارين لااقل حرمت و جايگاه حرفه را رعايت كنين!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
1
گل بود ب سبزه نیست آراسته شد.بهتر بود ب جای این بگید ک کمر ب قتل عام بخش خصوصی بستیم...با عدم اجرای ماده ۱۹,ب اندازه کافی تحقیر میشند بخش خصوصی و بدبختی میکشند.اینکارم کنین ک دیگ فاتحشونو بخونین.اونوقت بخش دولتی دوشغله شن و بخش خصوصی همین کارشونم از دست بدن...چون تو بخش دولتی هستند ,قشنگ دستشون بازه برای مشغول کردن خودشون تو بخش خصوصی...ب جای این راهکارا جناب دکتر ,خواهشا ماده۱۹رو اجراییش کنین و رو انتقال دامپزشکی ب پزشکی کار کنین...نمیخاد ازین ......ها ب بخش دولتی بدین

حالا باز این ۶۰۰تومن بخش خصوصی چی هست ک میخاین بخش دولتی رو هم ورود بدین..بهتره بذارین همکاران بخش دولتی استراحت کنند بعداظهرو تا برای روز کاری بعد اماده شن..ما الان اینجا خودمونو قیمه قیمه کردیم ک تو بخش خصوصی هلاک شدیم.ازبین رفتیم.بیکار موندیم.امنیت شغلی نداریم.شما اومدی میگی همکاران دولتی رو هم بیاریم ک چی بشه...الان خیلی کار ریخته تو بخش خصوصی.ک میخاین ظرفیت های شغلی خالی رو پرکنین ؟؟عجیبه والا

پس خواهشا دوسان عزیز رو ک وارد بخش خصوصی کردین .مارو.بفرسین بخش دولتی چون هم بخش دولتی لنگ میمونه.هم اینک بخش خصوصی اشباع هست..و جایی واس ما نیس دیگ اونجا..تا بحث انتقال دامپزشکی ب وزارت بهداشت میشه ک وزارت بهداشت جیزه ,بده ,جناب دکتر.الان این بحثو مطرح کردین,الگوتون شد وزارت بهداشت و جامعه پزشکی؟؟اقای دکتر شما واقعا بازار کار جامعه پزشکی مقایسه میکنین؟؟ب لطف شما چیزی از جامعه خصوصی دامپزشکی نمیمونه ک میخاین واسش نیروی جدیدم بفرسین...خواهشا قبل این پیشنهادات یه نگاه بندازین,یه امار بگیرین..

اونوقت مارو ببرین بخش دولتی سرکار,...اینجوری درد همو میفهمیم ...همکاران بخش دولتی هم ب درد ما واقف میشن..یا میشه واضح بگین دوستان بخش خصوصی بعد از امدن همکاران بخش دولتی برن بمیرن..اقای دکترما ک هیج سنخیتی با وزارت بهداشت و پزشکی نداشتیم..چطو الان یهو الگو شد..همین الانشم بخش خصوصی کار نیس و اشباع هس...ولی من با جایگزین ب شدت موافقم ,,مارو ببرین بخش دولتی..دوسان تشریف بیارن ..

اقای دکتر ..الان این پیشنهاد برا بستن دهن بعضیا بود؟؟ ....... هس؟یا ا واس اینک ذهن همه رو پرت کنین از انتقال ب وزارت بهداشت ............... اگ میتونی رو اجرای ماده ۱۹ کار کنین لطفا.. و اگ باز وقت دارین دامپزشکی رو سعی کنین ببرین جزو مشاغل سخت ک حقشه... الان همکاران دولتی رو میخاین بیارین بعد دوستان بخش خصوصی برن بمیرن؟؟

واقعا حکیم مهربا این پیشنهاداتت از چشم من ک افتادی..اقای دکتر سرش شلوغه...شما ک رسانه دامپزشکی هستی ومثلا پیگیری.جداخبر نداری ازوضعیت بخش خصوصی؟؟این پیشنهاد هس ک دادی؟زورت ب ماده ۱۹نرسید..رسانه ت انقد قدرت نداشت دامپزشکی رو ببرین جزو مشاغل سخت ,با همه سختیایی ک خودت میدونی ک حقش بود جزو.مشاغل سخت تر هم بشه با این حجم ریسک و سختی...حرفت و فریادامون ب جایی نرسید انقد گفتیم انتقال ب وزارت بهداشت...خلاص شدن از استعمار جهادد...الان اومدی این پیشنهاده دادی؟الان وضعیت بخش خصوصی پزشکی با دامپزشکی کجاش شبیه هس؟؟اصلا قابل مقایسه هست؟ما ازبین رفتیم اینجا...اونوقت تو واس احقاق حقمون تلاشات بی نتیجه موند ..حرفت و حرفامون ب هیج جا نرسید ...حالا اینم پیشنهاد دادی ک قشنگ از بین ببریمون؟واقعا مرسی از پیشنهاداتت..برعکس موارد قبل و پیشنهادات قبلت. ازین پیشنهادت خیلی ام خوب استقبال شد مث ک..دوس داشتن مث ک...من همیشه میخوندمت حکیم مهر...فقط تو.این گزارشت یهو جامعه پزشکی و وزارت بهداشت یهو بت اقای دکتر شد..وگرنه در موارد انتقال و احقاق حق و حقوق و فلان,بیزار بود از وزارت بهداشت...اینجا یهو کلی طرفدار وزارت بهداشت شد

کلا روزمو خراب کردی حکیم مهر,, از اقای دکتر بعید نبود .............. ولی از تو توقع نداشتم ک مثلا رسانمون هستی

دیگه چی خوبه اقای دکتر؟ .................... چیو با چی مقایسه میکنین شما؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
1
2
کدام قسمت جامعه پزشکی به سازو کار دامپزشکی شباهت داشته و دارد که جناب رییس همه مشکلات را فراموش کردند و فقط سعی در ایجاد شباهت در این مورد دارند؟
از وقتی عزیزان‌ همکار بخش دولتی اجازه کار در بخش خصوصی بصورت پاره وقت پیدا کرده اند عملا با اتکا به قدرتی که دارند دامداران را بطور غیر مستقیم (شما بخوانید خیلی مواقع بطور مستقیم) مجبور میکنند که برای امور درمانیشان به آنها مراجعه کنند وگرنه برای انواع مجوزها و موارد مختلف دچار چالش می شوند. این موضوع را هم شما میدانید و هم همه همکاران مظلوم بخش خصوصی با آن دست به گریبانند پس لطفا نقش دایه مهربانتر از مادر را برای کشتی طوفان زده بخش خصوصی بازی نکنید. بجای اینکارها سعی کنید به وظیفه اصلیتان که برطبق قانون نظارت است بدرستی بپردازید.
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
2
مطابق ماده ١٠ قانون سازمان دامپزشكي مصوب سال ١٣٧٣ و شيوه نامه تاسيس درمانگاهها ، مراكز مايه كوبي و بيمارستان دامپزشكي ابلاغي دي ماه ١٣٩٥ ، صراحتا دامپزشكان شاغل در بخش دولتي مشروط به انصراف از دريافت محروميت از مطب مي توانند به صورت پاره وقت در بخش خصوصي دامپزشكي فعاليت درماني داشته باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
فعالیت بازنشستگان دولتی در بخش خصوصی آیا قانونی است؟ .. مثلا یک همکار دامپزشک که از بخش دولتی بازنشست شده آیا قانونا میتونه به عنوان مسئول بهداشتی در بخش خصوصی پروانه فعالیت بگیرد ؟؟
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
1
دامپزشكان عزيز بخش خصوصي هم مي توانند در آزمون هاي استخدامي كه الحمدلله با درايت اقاي دكتر خلج هم منظم برگزار مي شود و هم پذيرش سازمان چشمگير است ، شركت كنند و درصورت تاييد صلاحيت عمومي و علمي به استخدام سازمان درايند ، پس اين حق هم بايد براي دامپزشكان بخش دولتي در نظر گرفته شود تا در صورت دارا بودن شرايط لازم بتوانند در بخش خصوصي فعاليت داشته باشند
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
هرچیزی که تو وزارتخانه بهداشت به نفعشون هست سریع مثال می زنند ولی جای مثلا پیشنهاد انتقال سازمان دامپزشکی به وزارتخانه بهداشت همانند کشور هلند چون فکر می کنند به نفعشون نیست می گن بیشتر کشورهای دنیا دامپزشکی زیر مجموعه وزارتخانه جهاد هست ما هم باید زیر مجموعه وزارتخانه جهاد باشیم
دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
2
متاسفانه پشت ميز نشيني و انجام كارهاي ساده مانند تست سل ، بروسلوز و مشمشه و يا نمونه گيري هاي روتين و... و عدم اشتغال دامپزشكان بخش دولتي سبب شده است كه اين عزيزان در بخش فيلدي و تشخيص بيماري و درمان بسيار ضعيف شوند ، اشتغال پاره وقت دامپزشكان بخش دولتي موجب اپديت شدن معلومات خواهد شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
البته اقای دکتر خلج و همکاران دولتی ظاهرا خیلی ناراضین. اقای خلج دوس دارین شما و همکاران بخش دولتی تشریف بیارین بخش خصوصی کار کنین ما بخش خصوصی حاضریم بدون دریافت حق محرومیت از مطب با مزایای فعلیتون کار کنیم.
ناشناس
|
Finland
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
در جواب اون شخصی که گفته بخش دولتی ،دوست داره بیاد ،میگم .تو کار خصوصی یک جور خوبی داره ،کار دولتی طور دیگه ،کار دولت حقوقت پایینه ولی تضمینی ،ماه به ماه بیمه داری .ولی اگر برنامه ریزی داشته باشی ،میتونی بیمه ازاد پرداخت کنی.من بابیست سال در به دری ،هنوز مستاجرم .این کجاس خوبه ،خوب نمیرسم ،چکار کنم ،همش کرایه منزل وقسط ودوا دکتر
ناشناس
|
Finland
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
ماچه خصوصی چه دولتی ،همه باهم برادر وخواهریم .واقعا هردوش مصیبته .هر کدام به نحوی .حق مطب ۲۵۰ هزاری کارمندان دولتی را کسی باور نمی کند
زندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
چه کاریه خب، اگه بچه های دولتی اعتراض دارن صندلی رو خالی کنن و جاشونو با بچه های خصوصی عوض کنن، بجای اینکارا یکم ظرفیت دانشگاههارو کم کنید باز خوبه خودتون در جریانید راه به راه فارغ التحصیل میاد بیرون
دکتر نا امید از زندگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
میخوام محترمانه بگم شرم بر این سازمان .....................، من بعد از ۳سال فعالیت در بخش خصوصی و چشیدن خفت در این رشته با کمال نفرت تصمیم به روبوسی و خروج از این خفت و ننگ گرفتم. ولی تباهی زندگیم رو میندازم بر عهده‌ی مسببان این نامدیریتی و نا عدالتی ، ..............................
بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
ریس جمهور محترم این هفته فرمود برادر من از حقوق خودت راضی نیستی استعفا کن ، مصداق کامل دامپزشکان بخش دولتی بود.
دامپزشکان خصوصی باتجربه و باانرژی و وضعیت بسیار نامناسب مالی بیان جاتون رو بگیرند.
بخش خصوصی آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
یکی از وظایف حاکمیتی بخش دولتی نظارت بر بخش خصوصی و نظارت بربخش فرآورده های خام دامی است، لذا شریک شدن بخش دولتی با مرغداران و تولیدکنندگان ، افزایش رشوه گیری و سواستفاده از قدرت علیه بخش خصوصی را موجب خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
1
با سلام . من بعنوان دامپزشک بخش دولتی با این نظر مخالفم چراکه بر اساس آنچه که در محیط کار میبینم اگر یک دامپزشک بخش دولتی در بخش خصوصی فعالیت کند کارایی او در بخش دولتی تحت تاثیر قرار میگیرد و انرژی این فرد بجای اینکه صرف وظیفه دولتی شود صرف تنظیم قرار و مدار و مشتری یابی برای ساعات غیراداری می شود.
از سوی دیگر فعالیت در بخش خصوصی باعث آپدیت معلومات و افزایش قدرت تشخیص می گردد چون بعضا ضعف اطلاعات برخی همکاران که مطالعه کافی هم ندارند تاسف آور است
راه حل به نظر مثل قدیم فعال نمودن درمانگاههای دامپزشکی دولتی است همانند وزارت بهداشت تا اولا کمکی برای اقشار مستضعف باشد و دوما دامپزشکان را مجبور به مطالعه و افزایش سطح معلومات نماید .
ناشناس
|
Finland
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
1
لطفا پیام من بگذارید ،حکیم مهر خیلی دوست داره اختلاف درست کنه بین ،خصوصی ودولتی ،به شما چه ؟ اصلا نخواستیم .اگر شما دوست دار دامپزشکی هستید پیامهای این خطه زحمتکش را به گوش مسولین برسانید وگرنه بروید حکیم مهر جهاد باشید .مشکل دامپزشکان با جنگ وجدل حل نمیشه ،گروهی وبا همدیگر متحد بودن قابل حل است ،والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
آفرین و احسنت به دقت نظر جناب عالی هر که هستید!

زیرا طرح این موضوعات در شرایطی که بحث الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت به صورت یک سازمان کاملاً مستقل مطرح است،

هدفی ندارد جز ایجاد اختلاف و خصومت بین همکاران بخش دولتی و خصوصی.

شما را به خدا در این دام نیفتید.
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
2
من خودم به شخصه یک مورد خیلی مشخص سراغ دارم در یکی از شهرستانهای استان خوزستان دو برادر دامپزشک وجود دارند. که یکی در شبکه دامپزشکی شهرستان و دیگری مجوز کلینیک دارد. بطور معنی داری اکثر مرغداران آن شهرستان با برادر بخش خصوصی کار میکنند. البته نه بخاطر طبابت ماهرانه بلکه بخاطر تمدید بموقع مجوز جوجه ریزی و سایر مسایل.
بنده که میخواستم کلینیک تاسیس کنم همان برادر بخش دولتی کلی سنگ پیش پای ما انداخت.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
انحصارطلبی یعنی چی؟ ........................ یک مشت کارمند ....... در سازمان ....................... یا می خان برن تو وزارت بهداشت یا می خان کار بالینی بکنند و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
1
برطبق اصل ۴۴ سازمان موظف به واگذاری تمام مسولیتها به بخش خصوصی است و فقط باید نقش نظارتی داشته باشه حال آنکه با تنگ نظری در همه این سالها سعی کرده که با بهانه اینکه بسیاری از کارهاحاکمیتی است و امکان ارجاع آن به بخش خصوصی نیست دایره کار را برای بخش خصوصی تنگ و تنگتر کنه. در آزمایشگاههای ادارات کل آزمایشاتی انجام میشه که باید به بخش خصوصی واگذار بشه. در بخش درمان عملا دامدار برای دریافت دارو نیازی به نسخه و مراجعه به دامپزشک و پرداخت ویزیت ندارد. مسئولین فنی حمایت نمیشن و بیشتر موارد کارفرما فقط از امضاء انها استفاده میکنه و مبالغ قراردادها سوری و غیر منصفانه و خجالت آوره. شرکتهای دارویی براحتی در حال فروش دارو بطور مستقیم به مصرف کننده با قیمت پایینتر هستن و داروخانه ها رو دور میزنن و و و و .سازمان همه این مشکلات را میدونه ودریغ از یک نفر که بفکر حل معضلات باشه چون حقوق و حق ماموریت و بیمه و .... خودشون براهه ولی بخش خصوصی باید با همه این مشکلات با دارایی و بیمه و اجاره و شهرداری و هزار چیز دیگر دست به گریبان باشه و یک لقمه نون در بیاره و حالا برای این ته مانده ای که در سفره دامپزشکان بخش خصوصی هم هست کیسه دوخته میشه. جای تاسف داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
در جواب دوست عزیز ک میگ شرکت کنیم ازمون استخدامی.بیایم بخش دولتی.کجا باز نیرو میگیره.هرسال اگ برگزار شه.نیرو بخاد تو کل استان چن تا.قدر همون جایز ک هستین بدونین .ناشکری نکنین ک افتضاحه بخش خصوصی.شما ک خودتون درجریان هستید دیگ.بخش خصوصی زیر دست خودتونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
قانون این حق را به ما داده که یا مطب پاره وقت داشته باشیم و یا حق محرومیت از مطب بگیریم که متاسفانه هیچکدام را به ما در استان چهارمحال نداده اند تازه حقوقمون نسبت به بقیه استان ها کمتر هم است.مردیم از این همه محرومیت خدا تا کی صبر داری
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
وقتی سازمان نمی تونه جلوی .... دولتی ها وبازنشسته ها رو توی بخش خصوصی بگیره ترجیح میده صورت مساله رو پاک کنه. من10ساله واکسیناتور بخش خصوصی ام ولی به خاطر دخالت نیروهای دولتی وباز نشسته ها درحال بیکار شدن هستم آن هم به خاطر شرایط رقابتی نابرابر ................... در ضمن ما حاظریم جامون رو با بخش دولتی عوض کنیم آیا دولتی ها هم حاظرند؟ راستی آقای دکتر خلج چند درصد نیروهای سازمان بدون پارتی یا سهمیه و فقط با قبولی درآزمون وارد سازمان شده اند؟
دامپزشك فعال دام كوچك
|
France
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
واقعيت اينه كه الانم كارمندان دولت مانند اعضاي هيات علمي دانشگاه هاي سراسري در بخشي خصوصي فعالند و به علت رقابت نابرابر مانند بهره وري از امكانات دانشگاهي دولتي ايجاد مشكل براي همكاران بخش خصوصي دارند
خالدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
با سلام
متاسفانه در سيستم .... دامپزشكي اينگونه إظهار نظرهاي مسئولين دور از انتظار نيست وجاي تعجب ندارد!!!بي شك روز به روز وضعيت كاري دامپزشك ان بدتر از اين هم خواهد شد.تمام ارگانها سعي در خصوصي سازي دارند ولي مديران فعلي سازمان دامپزشكي روز به روز حلقه را براي بخش خصوصي تنگ تر خواهند نمود.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
تشريف بيارند خب! مگر كسي جلوي جنابعالي و پرسنل محترمتان را گرفته؟ همكاران بخش خصوصي نگران نباشند .................................
دلسوخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
.................... آقای دکتر خلج عزیز،پیگیری احتساب مشاغل دامپزشکی در زمره مشاغل سخت وزیان آور پیشکش ............................. روزگار بخش خصوصی را از اینکه هست سیاه تر مکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
بنده تعجب مي كنم از اينكه برخي دوستان كامنت نويس تعقل نمي فرمايند، هم اكنون در تمامي استانها به غير از مديركل ، معاون سلامت و توسعه ، روساي ستادي و رييس شبكه ها ساير دامپزشكان اجازه تحصيل پروانه پاره وقت را دارند ، به احتمال بسيار زياد صحبتهاي اقاي دكتر خلج اشاره به دامپزشكان منصوب در پست هاي فوق دارد كه تا كنون به دليل داشتن پست اجازه كار نداشتند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
شیر تو شیری شده این دامپزشکیا...!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
شما لطف کنید اول برای دامپزشکای بیکار اشتغال ایجاد کنید. بعد فکر دو شغله کردن باشید. در ضمن در مورد پزشکها هم اشتغال پزشک رسمی دولتی در بخش خصوصی ممنوعه. جاهایی که کمبود نیرو هست پزشکای بخش خصوصی در بخش دولتی به صورت نوبتی فعالیت میکنن.
پاسخ ها
دامپزشك
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
دوست عزيز سلام
يعني به نظر شما وزير محترم بهداشت كه در تهران مطب دارند كارمند رسمي دولت نبوده و در مناطق محروم كه با كمبود نيرو مواجه است مشغول فعاليتند؟!!!
وقتي صحبت از قانون مي شود بايستي از همه جنبه ها به آن عمل كرد و نه فقط آن قسمتي به نفع خود است.
طبق قانون، دامپزشكان شاغل در ارگان هاي دولتي در صورت تمايل مجاز به فعاليت در بخش خصوصي نيز مي باشند در غير اينصورت بايستي از حق محروميت از مطب برخوردار باشند.
لطفاً فرافكني نكنيم.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
جناب دکتر شما فقط سعی کنن حقوق قانونی دامپزشکان دولتی که در قانون هست رو از وزارت خانه بگیری.مثل تسری و حق محرومیت از مطب
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
بنده با 10 سال سابقه کار دولتی اجازه کار در بخش خصوصی را ندارم بابت محرومیت از مطب هم صد و پنجاه و شش هزار و هفتصد و پنجاه تومان دریافت می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
با سلام به مدیر مسئول حکیم مهر که نامه اینجانب را چاپ کرد تا دوستان بخش خصوصی و دولتی اظهار نظر کنند
دوستان تا کنون اقای دکتر خلج و دیگر روسای سازمان با کار غیر قانونی مانع کار دامپزشکان بخش دولتی در خارج از وقت اداری شده اند که با رای دیوان باید پاسخگو باشند
اگر قراره بخش دولتی کار نکنه یا باید قانونی مصوب بشه و یا باید حق محرومیت پرداخت بشه
فقط به تعداد بسیار اندکی از همکاران محرومیت از مطب سال 87 پرداخت میشه که حدود 240000تمومان است و حقوق دکتر دامپزشکی در سازمان به اندازه حقوق دیپلم بسیاری از ادارات مانند علوم پزشکی/ قوه قضائیه/سازمان زندانها و... است و ابروی تحصیلکردگان دامپزشکی زیر سوال است.
اگر این کار غیر قانونی است بفرمایید و جلوی مجلس و.... حق قانونی خود را پیگیری کنید
ولی از اقای رئیس انتظار کار غیرقانونی و جلوی کار همکاران را بگیرند را نداشته باشید چون در غیر اینصورت اینبار پیگیری های قضائی علیه ایشان و رئیس نظام صورت خواهد گرفت
شما از رئیس نظام پیگیری این همه درامدی که از صدور پروانه های دامداریها مرغداریها و... را پیگیر باشید که در هر استان ماهیانه این چند ده ملیون مبالغ را در کجا هزینه می کنند ؟
ایا براساس قانون نظام نباید به همکاران فعال بخش خصوصی کمک کنند
انتظار می رود قانون سازمان نظام را به دقت مطالعه فرمایند و ببینند که در قانون نظام امده است که باید از این درامدها به همکاران دامپزشکی باید کمک شود .........................
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
. مثال یک بام و دو هوا را قبلاً شنیده بودیم ... آقای دکتر خلج ......... من کارمند بخش دولتی هستم بنا به مشکلات اقتصادی و به روز کردن دامپزشکی درخواست فعالیت در بخش خصوصی بصورت نیمه وقت نمودم متاسفانه مدیر کل دامپزشکی استان مخالفت کرد برای همین مکاتبه کردم با رئیس سازمان دکتر خلج ... ایشان هم جوابی ندادند . نمیدونم چرا این مسئولین ........ دوست دارند اظهار لطف کنند با این حال هر موقع که ماهی بگیرند تازه است … ان شاا... که با اشتغال به بخش خصوصی به صورت نیمه وقت با همکاران دامپزشک و کارشناسان موافقت گردد و جلوی این باند بازی مدیران دولتی و رئیسان بخش خصوصی گرفته شود . ظاهراً هر دو از اینکه دامپزشکی و کارشناسان دامپزشکی بخش دولتی وارد بخش خصوصی نشوند استفاده های هنگفتی می برند و اکثر فعالیت ها و بازدید هایی که دوست عزیزمان در کامنت قبلی گفته بودند ( بازدیدهای صدور پروانه ، تمدید و ... برای واحدهای دامداری ، گاوداری و ... ) توسط رئیس نظام استان و دوستانشان انجام می گیرند و هیچ نظازتی بر سیستم مالی بخش خصوصی انجام نمی شود
همكار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
به دوستان توصيه مي كنم ايين نامه اجرايي قانون سازمان دامپزشكي را مطالعه كنند ، در اين ايين نامه صراحتا قيد شده است كه دامپزشكان شاغل در بخش دولتي مشروط به انصراف از دريافت حق محروميت از مطب مي توانند در ساعات غير اداري به صورت پاره وقت فعاليت داشته باشند ، طبق اين قانون اگر با درخواست فردي در اين زمينه مخالفت غير موجه بشود فرد متقاضي به راحتي مي تواند به ديوان عدالت اداري شكايت كند و با توجه به شناختي كه بنده از عدالت ديوان اداري دارم مطمئنا راي به نفع متقاضي صادر خواهد شد ، مطابق فرمايشات بزرگان نظام جمهوري اسلامي هيچ كس فراتر از قانون نيست ، تا كنون هم اگر با كار پاره وقت دامپزشكان شاغل مخالفتي صورت گرفته باشد كاملا سليقه اي و غير قانوني است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
1
0
احتیاج به یک وزیر دامپزشک داریم تا این مشکلات رو بفهمه. آخه یه زمانی پرستاری محلی از اعراب نداشت اما حالا...............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
با سلام . این دوست عزیزمون پیشنهاد خوبی داره!!! مسولین حکیم مهر در مصاحبات خود این رو مطرح کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
بله. یه وزیر دامپزشک کاری میکنه تا حداقل رتبه کنکور دامپزشکی مثل پرستاری ارزشمند بشه. اون وقته که شاید به جایگاه خودمون برگردیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
همکاران عزیز دربخش خصوصی استان ما به قدری با کارفرمایان بخش خصوصی ندار هستند که چشم دیدن مسئل فنی را ندارند وای به روزی که وارد بخش خصوصی هم بشوند - سوال من از عزیزان بخش دولتی این است که ایا سفر خارج و حقوق 3700000 تومانی - سنوات و پاداش اخر سال بس نیست که باز هم چشم به بخش خصوصی دارید ایا در کشور اسلامی کسی نیست به این بی عدالتی ها پایان دهد - یا صاحب الزمان کچایی
پاسخ به كارشناس ساعت ١١:٠٠
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
برادر من اگر شما در زمان درخواست مسئوليت نداشته ايد( معاون مديركل، روساي ستادي و يا رييس شبكه) تصميم مديركل شما مبني بر عدم اجازه اشتغال پاره وقت كاملا سليقه اي و غير قانوني بوده است ، مي توانيد به راحتي به ديوان عدالت اداري شكايت كنيد و چون اين مجوز به صراحت در ايين نامه اجرايي قانون سازمان دامپزشكي درج شده است مطمئن باشيد راي به نفع شما صادر خواهد شد . من الله توفيق
ا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
آقا اعتراض میکنیم . تظاهرات میکنیم . شما فقط بگین تو یه استان و شهرستان اینجوری شده . ۷ مهر هم جلو مجلس یادتون نره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
همکاران بخش خصوصی فعالیت بخش دولتی در خارج وقت اداری برای مسئول فنی تمام وقت کشتارگاهی و..... ممنوع فقط در کارهای درمانی است
از طرفی در تمام رشته ها مهندسین کشاورزی/عمران/پزشکان/پیراپزشکان/..... قانونا می توانند در خارج از وقت اداری فعالیت در همان شغل خود را داشته باشند
سفر خارج برای همه نیست از طرفی حقوق همکاران در حال بازنشستگی مقداری است که شما نوشتید والا همکاران جدیدالاستخدام حقوقی برابر با 2500000 بیشتر ندارند
ومتاسفانه این کم بینی است و اجحاف به رشته که از طریق خودمان سرچشمه می گیرد همکاران گروه پزشکی حقوقی بیشاز 10000000تومان دارند و دیپلم های قوه قضائیه /سازمان زندانها و.... حقوقی بیشاز 3500000دارند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
0
0
سلام
هر وقت منافع بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در تقابل با هم قرار گرفت یک هدف شومی دنبال میشه.
اینکه دولتی ها ورود به بخش درمان کنند خیلی هم بد نیست مهم تعامل ایجاد شده و ساز و کار ورودایشان است.
الان با طرح این موضوعات قصد انحراف افکار رو دارند. دوستان پیگیر الحاق به وزارت بهداشت بشید تا بخش عمده مشکل حل شود و این رقابت از بین برود.
دولتی ها 160 تا 350محرومیت میگیرند و حقوق 3 میلیونی که با اوضاع فعلی رقمی نیست در حالیکه اگر جایگاه درست باشد این ارقام ده برابر میشود و نیازی به کار پاره وقت ندارند.
در ضمن الان درمانگران غیرمجاز جای بخش دولتی کار میکنند و البته خرابکاری. با ورود بخش دولتی اینها رو جمع خواهند کرد و به تعرفه هاسامان خواهند داد. پس خیلی هم بد نیست. اما الان هدفشون فقط فرافکنیه و الا .... دلشون برای دامپزشکای دولتی نسوخته.
یا علی مدد
محمد مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
تمام مشکلات از وجود 24 دانشکده دامپزشکی دولتی و آزاد است که عرصه فعالیت را برای کلیه دامپزشکان تنگ کرده است در پزشکی اصلا چنین بحث هایی وجود ندارد حتی پرستارها هم میتوانند هم در بخش دولتی کارکنند وهم در بخش خصوصی ام ما یقه واکسیناتورهای بخش دولتی را گرفته ایم که چرا هم دربخش دولتی کار میکنی وهم در بخش خصوصی به جای آنکه از آنها تشکر شود انواع مشکلات برای آنها ایجاد میشود برای دامپزشکان هم همینطور آیا ما 18 سال درس خواندیم که پشت میز نشین باشیم و یادر دامداریها و مرغداریها مشکلات دامداران و مرغداران را حل کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
0
0
با خوندن این رشته تباه شدیم
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
خدای من چرا اینجورین اینا، دامپزشکی کم کم داره به نفسای آخرش میرسه
نظر شما
ادامه