کد خبر: ۳۷۱۹۵
تعداد نظرات: ۱۴۵ نظر
نگاهی به رشته‌های دکترای تخصصی وزارت علوم و وزارت بهداشت برای دامپزشکان:
فارغ از وضعیت نامناسب اشتغال در بسیاری از رشته‌های تخصصی، در حال حاضر برای ادامه تحصیلات تکمیلی سه گزینه پیش روی دامپزشکان قرار دارد ...
 

حکیم مهر - ادامه تحصیل و اخذ مدرک دکترای تخصصی، همواره یکی از گزینه های پیش روی دانش آموختگان دکترای عمومی رشته دامپزشکی بوده است.

به گزارش حکیم مهر، فارغ از وضعیت نامناسب اشتغال در بسیاری از رشته های تخصصی، در حال حاضر برای ادامه تحصیلات تکمیلی سه گزینه پیش روی دامپزشکان قرار دارد: ادامه تحصیل در رشته های دکترای تخصصی (Ph.D و دستیاری) دامپزشکی، ادامه تحصیل در رشته های دکترای تخصصی  (Ph.D)علوم پایه پزشکی و بهداشت، و ادامه تحصیل در رشته های دکترای تخصصی  (Ph.D)داروسازی.

در حال حاضر دامپزشکان اجازه شرکت در آزمون و ادامه تحصیل در ۵۵ رشته مختلف و متنوع را دارند.

این رشته ها عبارتند از:

الف) رشته های دکترای تخصصی دامپزشکی:

1. جراحی دامپزشکی (دستیاری)

2. مامایی و بیماری های تولید مثل دام (دستیاری)

3. بیماری های داخلی دام های کوچک (دستیاری)

4. بیماری های داخلی دام های بزرگ (دستیاری)

5. رادیولوژی دامپزشکی (دستیاری)

6. کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی (دستیاری)

7. پاتولوژی دامپزشکی

8. بهداشت و بیماریهای پرندگان

9. بیوشیمی

10. بهداشت و بیماری های آبزیان (دستیاری)

11. بهداشت مواد غذایی

12. بهداشت خوراک دام

13. اپیدمیولوژی

14. انگل شناسی دامپزشکی

15. باکتری شناسی

16. ویروس شناسی

17. قارچ شناسی

18. ایمنی شناسی

19. بیوتکنولوژی

20. فناوری تولید مثل در دامپزشکی

21. سم شناسی

22. فارماکولوژی دامپزشکی

23. فیزیولوژی

24. آناتومی و جنین شناسی مقایسه ای

25. بافت شناسی مقایسه ای

26. بیهوشی و مراقبت های ویژه دامپزشکی (دستیاری)
 

ب) رشته های دکترای تخصصی  (Ph.D)علوم پایه پزشکی و بهداشت:

1. اپیدمیولوژی

 2. آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت

 3. انگل شناسی پزشکی

 4. ایمنی شناسی پزشکی

 5. باکتری شناسی پزشکی

 6. بیولوژی تولید مثل

 7. بیوشیمی بالینی

 8. پزشکی مولکولی

 9. توکسین های میکروبی

 10. حشره شناسی پزشکی و مبارزه با ناقلین

 11. خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون

 12. ژنتیک پزشکی

 13. سیاستگذاری سلامت

 14. علوم تشریحی

15. علوم تغذیه

16. علوم اعصاب

 17. علوم سلولی کاربردی

 18. فیزیولوژی

 19. مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی

 20. مهندسی بافت

 21. نانوفناوری پزشکی
22. ویروس شناسی پزشکی
23. سلامت در بلایا و فوریت ها
24. بهداشت و ایمنی مواد غذایی
25. علوم و صنایع غذایی

 

ج) رشته های دکترای تخصصی  (Ph.D)داروسازی:

1. سم شناسی

2. اقتصاد و مدیریت دارو

3. نانوفناوری دارویی

4. زیست مواد دارویی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات آزمون و زمان ثبت نام در آزمون دکترای تخصصی، به سایت مرکز سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه فرمایید.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
96
37
اشتباه درس خوندن ۱بار دامپزشکی خوندیم عمرمون بیاد رفت
حیران.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
72
23
که چی بشه.بعدش بیکاری.دراین4سال بافروختن سیب زمینی پیازپول خانه ای شیک درشمال تهران درمیاد.وزارت گوجه خیارهم حامی دستفروشا است. ..........................
پاسخ ها
..
| Finland |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
اون 4 سال ک خوندی دکتری نبوده عزیزم....
ناشناس
| Singapore |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
خیلی قشنگ گفتی.سیب زمینی پیاز می فروختیم از این رشته بهتر بود.اعصاب و پول و وقتمون هم از بین نمی رفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
شما که ۴ سال درس خوندی، اون دامپزشکی نبوده اشتباه اومدی اینجا :))))
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
اخه بی سواد ها تخصص رو میگه که ۴ سال هست نه عمومی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
81
34
از اینکه عمرمون با این رشته به فنا رفت واقعا موافقم
خداحافظ دامپزشکی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
95
33
این رشته ها یه تومن نمی ارزه.حتی ارزش وقت تلفی رو هم ندارن.مثل اینکه می خواد بچه،گول بزنه.برای اون که نمی دونه و شناختی از این رشته نداره شاید جالب و وسوسه انگیز و گول زننده باشه،ولی برای کسی که یک بار به دام رشته دامپزشکی افتاده پشیزی ارزش ندارن و حقیقت رو می دونه با خوندن این رشته ها فقط فرصت ها و وقت رو از دست می دی.مثل اینکه چیز به درد نخوری رو بخوای با تزیین بچپونی به مشتری.
پاسخ ها
زینب
| Romania |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
بستگی به فرهنگ و علم شما داره که چقدر میتونین موفق‌ شید،نه علم کافی رو داشتین که جایی مشغول بکار شین یا ۴تا کیس دستتون بدن ،و نه فرهنگ دارین که به رشته تحصیلی احترام بذارین پس از بقیه انتظار نداشته باشین
خداحافظ دامپزشکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
زینب شما فقط با جمله ها و کلمات بازی کردی!!!تو ایران داریم زندگی می کنیم و خودت هم خوب می دونی که تو ایران کسانی که علم یا لیاقت دارن اکثرا سر کار یا پست مناسب نیستن.احترام به تحصیل اصلا معنی نداره.درس،رشته تحصیلی و شغل همه برای چیزی خیلی مهم و با ارزش تر به نام زندگی کردن هست که به زندگی باید احترام بذاریم.شغل برای زندگی است نه زندگی برای شغل.هر چیزی که زندگی رو به خطر بندازه یا از حالت نرمال خارج کنه باید حذف بشه.شما اگه خیلی هنرمندی بدون کمک پارتی و آشنا و غیره با همین رشته دامپزشکی نشون بده که خیل ی لیاقت داری!!شما قضاوت احساسی دارید نه عقلانی.این همه آدم،اون متخصص همه اگه چیزکی نباشه نگویند چیزها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
.......... این رشته دوست نداری حق نداری توحین کنی
سلام دامپزشکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
اتفاقا خانم زینب کاملا درست میگن ، شما اگر علمتون در حد یک دامپزشک عمومی هم بود با طراحی دستگاه جوجه کشی بسیار ساده و پرورش غاز میتونستید به قول بعضی از دوستان یک خونه شیک تو شمال تهران بگیرید.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
30
183
بي لياقتى خودتونو پاي رشته نزارين شما بخواين موفق بشين تو رشته فرش هم موفق هستين مشكلتون اينه انتظار دارين بهتون بگن پزشك پول زياد بگيرين تو خيابون بهتون بگن دكتر عقده دارين خجالت بكشين تنبليو بي عرضگى خودتونو اينقدر به رخ نكشين
دكتر محسنى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
22
166
متاسفم واسه همكارانم متاسفم واقعا همين شما باعث ميشيد هر روز عقب گرد داشته باشيم بنده ١٤ سال پيش از دانشگاه تهران فارغ التحصيل شدم از همون موقع كار كردم به روستاها ميرفتم خيلي وقت ها پول خيلي خيلي كمى ميگرفتم ولي واسه خودم ارزش قائل بودم واسه كارى كه ميكنم شرايط سخت كار كردم تا كم كم خدا رو شكر الان با داشتن داروخانه و كلينيك شرايط بسيار خوبى دارم مطمئن هستم خيلي از شماها خونه نشستين منتظر كارو پول بودين يه درصد هم كار سخت نميكنين واقعا شما بايد همون پياز بفروشين سر حرفتون باشيد مرد باشيد بريد دستفروشى كنيد شرم بر شما
پاسخ ها
خداحافظ دامپزشکی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
دکتر محسنی خاطرات تعریف کرده.عزیزم من،رشته و شغل برای پرستیدن و تعریف کردن نیست.رشته و شغل باید رفاه،نشاط،انرژی و شخصیت انسان رو تامین و حمایت کنه،شما هنوز متوجه نشدی چه کلاه گشادی سرتون رفته.پزشک و بقیه شغل ها درس می خونن،تا متناسب با زحمتشون،حقوق بگیرن.فقط دامپزشک هست که بیگاری می کنه و برای بیگاری خودش،توجیه درمیاره.نه کسی بی لیاقته نه بی عرضه.این رشته اگه مشکلی نداشت این همه آدم،اعتراض نمی کرد.
ناشناس
| Germany |
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
برادر یا خواهر عزیز مشکل این رشته اینه که کل روزانه ها و شبانه ها که با رتبه های خوب زیر ده هزار در میان ۶۰۰ نفره و کل دانشجو های آزاد ۴۰۰۰ نفر که با رتبه های نجومی در میان اون ۴۰۰۰ نفر میان میشن ۳۰۰۰ بیکار و دلیلشم مشخصه چون سواد ندارن و بعد میان میگن وضع خرابه. ریشه ای ترین دلیل مشکلات دامپزشکی حالا به غیر از مشکلات سازمانی که واقعا هم به سطوح اورن همینه که گفتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
باهاتون موافقم دکتر محسنی.
هیچکس نمیتونه واقعا بدون سخت تلاش کردن به جایی ک میخواد برسه، دامپزشکی قبل از هرچیزی یک علاقه است و باید دونست ک چ کاری انجام میشه. برای چی؟ آیا واقعا جون بیماره که اهمیت داره؟ و ما چرا این راهو انتخاب کردیم؟وقتی ب قولا با سیب زمینی پیاز فروشی هم میشه پول دراورد!
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
15
22
حقیقت اینه که تحصیل و شغل از قوانین بازار تبعیت میکنند. یعنی وقتی عرضه ی انواع دکترها بسیار بیشتر از تقاضای صنعت و خدمات است, حاصلی جز بی ارزش شدن تحصیل و بیکاری فارغ التحصیلان نخواهد داشت. به قول دوستمون سیب زمینی بفروشیم ۴ سال جلو می افتیم تا برای تخصص زحمت بی حاصل بکشیم. مگر این که قصد کسی مهاجرت از کشور باشد که آنوقت رشته های phd خوب است چون در اکثریت کشورها تایید میشود ولی دستیاری ها چون بالینی و بیمار محور است پذیرش نمیشوند
پاسخ ها
خداحافظ دامپزشکی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
نظر دکتر سلطانی منش کاملا با واقعیت مطابقت داشته و بعضی ها سعی کردن از این رشته تعریف کنن.این رشته جایگاهی در ایران نداره و فقط با عمر بازی کردن هست.دامپزشکی به این همه زحمت و اذیت نمی ارزه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
7
38
اقای دکتر محسنی محترم واقعا نظر جنابعالی مورد تایید است. متشکرم
Dr nadri
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
11
64
آقای ناشناس ,خدا حافظ دامپزشکی, مطمئن هستم دکتر دامپزشک نیستی و با فرافکنی و یک مشت افکار بی پایه داری به رشته ما توهین میکنی
پاسخ ها
خداحافظ دامپزشکی
| United States of America |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
دامپزشک هستم.این رشته،یعنی تباه کردن عمر.در هر زمینه دامپزشکی هم کار کردم و با شغل های دیگه که مقایسه شد،دامپزشکی پایین ترین رتبه رو آورد.به آدم دکتر بگن،هر کاری باشه انجام می دین!!وقتی با این همه وقت و هزینه و عمر و اعصاب می تونستی خیلی بالا بری و پیشرفت کنی و به رفاه و نیاز ها و خواسته هات برسی،اون وقت می فهمی که دامپزشکی یعنی بازی با عمر،کشتن فرصت های خوب و تباه کردن عمر.این رشته متناسب با زحمت و دردسر هاش نیست.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
23
11
رشته های تخصصی دستیاری دامپزشکی به درد نمیخوره و رشته های علوم پایه پزشکی هم نتیجش زیر دست پزشک کار کردن هست. کلا اشتباهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
خب پس باید چکار کنیم دیگه
راه دیگه ای نیست واقعا
لااقل دامپزشکی توسری خوری از یک پزشک بداخلاق را ندارد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
9
24
در مجموع دامپزشکی برای بچه پولدارایی که ذوق کارآفرینی دارن ،پول چاپ میکنه ولی اینکه بشینی داخل مطب یه دامداری مرغداری بیاد با هزار منت دامشو بیاره و زمان پرداخت پول کلی داستان بوجود بیاره البته در مورد مرغدارها فکر کنم بیشتر صدق میکنه. با احترام کامل به تمام زحمت کشان این عرصه ،در مجموع به زحمتش نمی ارزه.
ناشناس
|
Hungary
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
5
6
بلاخره اگه اینارو بخونی شماره نظام میدن یا نه؟
دکتر میثم کشاورز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
5
45
با درود و احترام به تمامی همکاران گرامی
نظر دوستان را خواندم. شایان ذکر است که موفقیت، ثروتمندی و دولتمندی هیچ ارتباطی به رشته تحصیلی و سطح آن ندارد، بلکه رابطه مستقیمی به هوش مالی دارد. برای آن دسته که هنوز اندر خم رشته و ... می باشند میگویم، تعقل کنید و بیاندیشید در خصوص خوشبختی، موفقیت، هوش مالی، پولداری، ثروتمندی، دولتمندی، آسایش خیال، مراقبه، بدهی خوب، بدهی بد، دارایی، صورت مالی، گردش مالی و امثال اینها
ارادتمندم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
5
35
ولی به نظر من ،با اینکه هنوز نتونستم شغل مورد نظرمو پیدا کنم، رشته دامپزشکی رشته جذابیه ولی حیف که نتونسته جایگاهشو تو ایران پیدا کنه. هم از نظر آموزشی ضعیفه و در وزارت علوم جدی گرفته نمیشه و هم اساتید کم لطفی میکنن و هم در اجتماع کم تلقی شده این رشته. شاید اگه تو جاهای دیگه دنیا این رشته رو خونده بودیم ، هم از خوندنش لذت میبردیم و هم چون آسیب روانی ناشی از جامعه بهمون صدمه نمیزد موفق تر بودیم.
فرشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
59
18
ترجیح میدم برم از اول کنکور پزشکی بدم تا اینکه باقیمانده جوونیم رو باز با این رشته مزخرف حروم کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
100% موافقم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
ببخشیدا ولی به رشته به این خوبی توهین نکن مزخرفم خودتی
دوست نداری دلیل نمیشه توهین کنی
امیررضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
موافقم آیندم تباه شده دانشجوی سال پنجمم قصد دارم دوباره کنکور بدم لاقل پزشکی یا دارو بیارم
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
شماها چرا اینجوری رو هوایید؟ چرا فازتون مشخص نیست ؟ خب وقتی پزشکی میخواستی چرا اومدی دامپزشکی ؟
وقتی فقط کنکور میدید تا ببینید رتبتون چیه اگه خوب شد برین پزشکی اگه بد شد برین یه رشته دیگه
هیچ آینده ای نخواهید داشت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
17
16
دوستان اینکه دامپزشکی یک رشته ی درجه پنجم یا حتی ششم در کشور ایران هست شکی نیست. مشکل این رشته جذب دانشجوی بیش از حد نیاز و بیکاری فارغ التحصیلان و عدم تضمین شغلی برای افراد شاغل هست. دوستانی که داروخانه و کلینیک دارن با مشکلات عدیده مواجه هستن . کسانی که تو این زمینه شاغلن کاملا به مشکلات واقف هستن . دوستانی هم که مسئول فنی هستن دیگه بدتر. مرغدار دارو میبره فردا برا اینکه پولشو نده هزار تا بامبول در میاره. دامدار هاکذا ... کارفرمای مسئول فنی حقوقشو نمیده، بیمش نمیکنه، هزار تا سرکوفت دیگه بهش میزنن. من همه اینارو تجربه کردم. وقتی تو یه کارخانه حقوق حسابدار بیشتر از دامپزشکه میشه فهمید که اشتباه انتخاب رشته کردیم
پاسخ ها
زینب
| Romania |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
شما اولا نباید میومدین دوما اینجا جای این حرفا نیست
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
زینب خانمو توش رکتال بلدی؟ ................
Hediyeh
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
خب شما به دامپزشکی علاقه داشتید یا نه
یعنی علاقه کافی نیست برای پیشرفت کردن و موفق شدن در این رشته؟
سیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
جناب نادر میتونید ببینید چه تعداد از کلینیسین ها خانم هستند و برخلاف شما موفق شدند
حالا بسوز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
14
8
حکیم مهر فقط رسانه دکترهای دامپزشک است و بقیه اعضای دامپزشکی.کاردان و کارشناس دامپزشکی دراون جایی ندارد.فک کردم الان رشته های ارشد هم ک کارشناسایه دامپزشکی میتونن شرکت کنند هست.ولی یادم رفته بود ک دامپزشکی در انحصار دکترهاست !!!و حتی رسانه دامپزشکی هم یادی از بقیه نمیکنه جدا متاسفم برای یک رسانه ای ک خودشو صدای مجموعه دامپزشکی میدونه ک اینقد بی انصاف و کوته نظره
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
دقیقا درسته. نکته جالب اینه در ادارات دامپزشکی دکترهای دامپزشک فقط پشت میز و کامپیوتر نشین شدن گویی انگار دکترای کامپیوتر گرفتن و به مرور ته مونده علمی هم که تو دانشگاه یاد گرفتن رو فراموش کردن و تمام کارهای درمانی و نظارتی با کاردانها و کارشناسان شده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
42
13
زندگیمو با انتخاب این رشته نابود کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
25
15
یکی از بدبختیهای این رشته اینه که با این همه مشکلا موانع و ناهنجاریهای عدیده ای که پیش روی دانش آموختگان این رشته وجود داره متاسفانه هنوز افرادی هستن که کماکان مشغول مدح و ثنای این رشته هستن چرا نمیدونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
15
15
چندسالی میشه که از این رشته فارغ شدم ولی متاسفانه هنوز نتونستم شفل ثابتی گیربیارم.با احترام به اون دوستی که میگن الان داروخانه و کلینیک دارن باید بگم که شما نفست از جای گرم درمیاد بخاطر همین ماها رو درک نمیکنی.زمانی که شما اومدی تو این رشته .دانشگاه ...... آزاد اینطوری فله ای دانشجو نمیگرفت .الان دانشگاه همینطوری دانشجو میگیره بدون توجه به اینده کاری این بچه های بیچاره.الان انقدر بازار کار اشباع شده که به جز مسول فنی شدن واقعا هیچ مجوزی صادر نمیشه .......................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
واقعاً؟ چرا خوب اینقدر تو ایران دامپزشکا رو جدی نمیگیرن؟
negin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
5
30
بنظر من با این مملکت و این اوضاع انتظار نداشته باشین که خیلی خوشبخت شید با همه ی این حرفا ادم خودش باید عرضه ی خوشبخت شدنو داشته باشه به رشته هم مربوط نیست مهم اینه که مغزت هوشمند باشه، پول تو مملکت ریخته عرضه ی جمع کردن میخواد دوستان. ادم اگه بخواد میتونه به خواستش برسه، دامپزشکی خیلیم رشته ی خوبیه، فقط ارزشش رو نمیدونن، دامپزشک میشناسم خودش زحمت کشید و به همه چیز رسیده، سنی هم نداره اما عرضه داشت،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
نگین،شما یه دامپزشک می شناسی که عرضه داشته و به پول رسیده.من هزاران سیکل و دیپلم ردی می شناسم که از دکتر شما خیلی خیلی موفق تر و پول دار تر هستن.بیخود رشته ای رو که به درد نمی خوره رو بزرگ جلوه نده.اگه چیز خوبی بود آثارش در جامعه معلوم می شد.
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
13
10
من ورودي ترم يك دامپزشكيم
انصافان حرفاي فارغ تحصيلان اين رشته خيلي نااميد كنندس
از هر ١٠ ترم بالايي كه سوال مي كني ٩تاش ميگه انصراف بده
كم كم داره باورم ميشه برم سربازي بهتره
دلم خوشه دارم دكترا مي خونم
تو نظرات زير هر خبر اين سايت ناله و بدبختي موج ميزنه يني خوندن اين رشته اينقدر اشتباس؟؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
دوست عزیز من احساس میکنم برخی از اقایون به خاطر انحصاری کردن فضای کار قصد تخریب و
سیاه نمایی در این رشته را دارند پیشنهاد میکنم قبل از هرگونه نتیجه گیری با اهل علم و افراد موفق این رشته صحبت کنی و واقعیت (نه سیاه نمایی) را جویا شوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
وقتی چیزکی نباشد مردم نگویند چیزها!!!!وقتی از ده نفر،نه نفر می گه و غیر از اونها بقیه در سایتها و همه جا تحصیل در رشته دامپزشکی رو اشتباه می دونن،باید کمی تفکر کرد،این همه که حسود یا بی اطلاع نیستن که!!!چیزکی هست که این همه آدم می گن دامپزشکی خوب نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
چرا واقعاً ؟
الی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
به منم میگفتن جدی نگیر این نامردارو حرفشون الکیه
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
علی جان، دقت کردی اکثر کسایی که تو این صفحه از دامپزشکی تعریف می کنن خانم تشریف دارن؟!! میدونی یعنی چی؟ یعنی دستشون تو عمرشون به یک گاو 1000 کیلویی نخورده. یعنی یه پرولاپس نه تونستن نه می تونن جا بندازن. فقط پز دکتر بودنشونو می خوان بدن و اینکه تعریف عرضه از نظر مفهوم ساختاری ( که هیچ سنخیتی با روند علمی پول در آوردن نداره ) تو این مملکت دردب داغون نداره رو از نو سعی می کنن رنگ و لعاب بدن. برو دوباره کنکور پزشکی بده. بشنو از من. من یک دامپزشم هستم با 25 سال سابقه. حتی تو سایر ممالک هم همینه. بنده مهاجرت کردم. به اونایی که از این رشته تعریف می کنن باید بگم واسه ........ شون متاسفم.
Mahdi
| Germany |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
ببین همه رشته ها تو ایران همینن تو یه رشته خوب تو ایران واسه من نام ببر انقدر ورداشتن دندونپزشک گرفتن دندونپزشکی رو اشباع کردن الان داروسازی هم خیلی کار نداره اگرم بخوای پزشک بشی بازم با دکتری عمومی پزشکی کار نداری اگرم داشته باشی باید سرماخوردگی درمان کنی پول تو جراحی و ویزیت تخصصه اونم که قبولی تو تخصص پزشکی خیلی سخته برق کار نداره عمران کار نداره به معلما تو ایران توجه نمیشه همه رشته ها تو ایران همینه هیچ فرقی نداره
امیررضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
من سال پنجمم و قصد انصراف و کنکور مجدد دارم بازار کارش افتصاحه مخصوصا با پذیرش های فله ای دانشگاه آزاد
رادیولوژیست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
من با آقای مهدی کاملا موافقم.در ایران حتی داریم متخصص پزشکی رو که درامد اجاره مطبش رو نداره مثل متخصصین اطفال و فقط یک سری تخصص خاص که قبولی دراونها از کنکور سراسری هزاران بار سخت تره درامد خوبی دارن اونهم تازه بینشون متخصصان خارجیشون درامدارو جارو میکنن.
به هیچ عنوان توجه نکنید دکترای عمومی دامپزشکی نسبت به دکترای عمومی پزشکی و دارودرامد مناسب تری داره ولی متاسفانه بین دامپزشکان کاردان و کارشناسانی وجود داره که واقعا نمیدونم توقعشون چی بوده که وارد این رشته شدن فکر کردن بعدا تخصص میگیرن یا با پارتی بازی نظام میگیرن یا کلینیک میزنن واقعا درک نمیکنم اونها جو رو به هم میزنن وگرنه عمده دکترهای دامپزشک که چند سال کار کردن و جایگاهشون رو پیدا کردن مشکلی ندارن و درامد خیلی مناسبی دارن.
ناشناخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
13
7
تا فرصت داری از این گرداب خودتو نجات بده، نذار چند سال دیگه با دیدن ادمایی که اندازه تو زحمت کشیدن ولی پول پارو میکنن دلت بسوزه... بدجورم میسوزه...بددد
فرزاد
|
United States of America
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
20
6
من نظرم رو برای دوستان جوان و بدون هیچ غرضی عرض میکنم. من دکتر دامپزشک هستم و الان هم خارج از کشور استخدام دولت هستم به عنوان دامپزشک مواد غذایی و در آمدم هم بد نیست. ولی با تمام این حرفها کاملا حس میکنم که عمر و جوانی ام به هدر رفت. بلایی که این رشته سر من آورد قابل وصف نیست. حتی تو خارج هم اگر بخوای بجایی برسی بهتره اصلا پی این رشته نری. بهترین حالتش اینه که بعد از گرفتن مجوز و تحصیلات تکمیلی اگر شانس بیاری و کار پیدا کنی مدام تو جاهای پرت و سر و کله زدن با یه مشت آدم مزخرف هستی. دلتون به حال جوانیتون بسوزه گول عنوان دکتر رو نخورین. خیلی ها با یه لیسانس کامپیوتر اینجا هم حقوق خیلی خیلی بالاتری دارن و هم جاهای باکلاس و شیکی زندگی میکنند و با آدمهای درست و حسابی هم سر و کار دارند. مگه عمر و جوانی آدم همش چقدر هست که صرف رشته مزخرف دامپزشکی طی بشه.
پاسخ ها
یاسمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
سلام. من امسال دامپزشکی قبول شدم اما بابام و عموهام همه این حرف شمارو میزنن و مانع رفتنم میشن درصورتی که امسال سال دومم بود که کنکور میدادم
داک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
با توجه به صحبتی که راجع به خارج از کشور فرمودید قطعا کذب میفرمایید
در اکثر ممالک دنیا و در تمام مقاصد معمول مهاجرتی دامپزشکی حقوق دریافتی جزو ۸۰ درصد بالای جامعه هست
N.k
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
4
43
خیلی کارتون زشته بنظرم برای اینکه خودتون این رشته رو درانحصار خودتون دربیارید اینجوری میکوبید رشته دامپزشکی رو ...درصورتی که خودتون استحضار دارید که داخل تهران چند تا کلینیک موفق هستند مثل کلینیک دامپزشکی پایتخت یا بیمارستان دکتر فتاحیان که درامدشون به مراتب از یک پزشک عمومی بالاتره...واقعا نمیفهمم این حجم از فرافکنی و دروغ درمورد رشته دامپزشکی از کجا نشات میگیره؟؟؟
پاسخ ها
زهیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
اصلا اینطوری نیست
نیاز کشور به دامپزشک بسیار کمتر از میزان تولید دامپزشکش هست و با مقایسه کردن خودمون با افراد موفق این رشته هم کاری از پیش نمی بریم
چون توی هر رشته دیگری هم افراد موفق و ناموفق وجود دارند.فقط به خاطر علاقه تون به این رشته تشریف بیاورید.اما اگر دنبال پول هستید یا دنبال احترام و جایگاه اجتماعی اشتباه آمده اید.پایینترین رشته پزشکی وضعیتش از دامپزشکی بهتره.
افراط
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
1
20
واقعا افراط تا کجا توی همه چیز افراط چه خبره خیر سرمون اومدیم ببینم این رشته واقعیتش چیه یکی با افراط زیاد میگه داغونه یکی با افراط زیاد میگه خوبه این همه تناقض از کجا مشکل ما اینه که واقعیت رو نمیگیم اصن دروغه که دامن گیر هممون شده و داره مارو به اعماق ی باتلاقی که اخرش بد بختی و فقر و اختلاف طبقاتی و... میکشونه
خدایا ما دیگر به همین که دروغ نگوییم راضیم دیگر هیچ نمیخواهیم ما را از شر دروغ نجات بده
پاسخ ها
یاسمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
دقیقااااااا بخدا من میخام انتخاب کنم این رشته رو آخه قبول شدم ولی بابام و عموهام مخالفن میگن رشته بدیه بازار کار نداره بازم بخاطر این حرفا اینارو بهم میگن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
6
95
من هم خودم دامپزشک هستم هم پدرم و هردو دانشگاه تهران تحصیل کردیم طوری که بعضی از دروس رو خوده پدرم تدریس کرد و خدا رو شکر پارسال تموم کردم و از وقتی بیرون اومدم ۲جا دارم کار میکنم با اینکه هیچگونه نیازه مالی ندارم و هم برای تخصص میخونم درامدم هم به عنوان یک تازه کار و با توجه به اوضاع کنونی جامعه و شرایط اقتصادی خیلی خوبه. کسانی بودنن که خیلی به من گفتن انصراف بده ولی به حرفه کسی گوش نکردم و با توجه به علاقم پیش رفتم و الان به شدت از تصمیمی که گرفتم راضی ام.کسی که تو کنکور زورش نرسیده پزشکی بره و صرفا به خاطر اینکه بهش بگن دکتر درس خونده،اومده دامپزشکیو بدونه هیچگونه تحقیقی زده خب عزیزه من شما معلومه که بعد ۴ ترم زده میشی و بقیه رو هم دل سرد میکنی پس یه لطفی کن و نظر نده
پاسخ ها
Fateme
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
خیلی ممنون از نظر درست و حسابی که دادین. من تازه انتخاب رشته کردم و اولین انتخابمم دامپزشكیه. نظرتون منو مطمئن کرد که انتخاب درستی کردم. ان شاءالله که قبول بشم.برام دعا کنین.
جامعه ی ما به همه جور شغلی نیاز دارد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
خدا خیرت بده ، یه سری ادم هی میخوان بیان بگن اره ما رفتیم شما نیاید ، طرف الان تو امریکاستاا ، داره این حرفو میزنه ، تحت هیچ شرایطی کسی که با تمام وجود علاقه داشته باشه و کاملا تلاش خودشو بکنه ، به نظرم امکان نداره بدون کار یا پول بمونه ، کما اینکه یه اقایی می گفتن مهندس کامپیوتر بیشتر درامد داره ، خب عزیز من شما می تونستی بری مثلا برنامه نویسی هم بخونی و تولید محتوا هم کنار کارت انجام بدی ، این کاراست که باعث میشه یه نفر موفق باشه و به نظر بیاد ، یعنی اینکه صرفا یک مهارت کافی نیست ، الان باید multiworker بود تا به چیزی که میخوای برسی
بچه کنکوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
4
12
خدا بگم چی کارتون کنه با این نظراتون الان منه خاک بر سر که دامپزشکی قبول شدم چی کار کنم برم ?نرم چرا یکیتون اینقدر از دامپزشکی تعریف کرده یکیتون گفته ترم یک برو انصراف بده. الان من چی کار کنم? تازه من دخترم اونقدر پی درآمد بالا نیستم میخواهم رشته آینده پرستیژ اجتماعی داشته و درآمدی در حد یک نفر. حالا آقایان دکتر برم یا نرم?
پاسخ ها
هامون کاراندیش
| United States of America |
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
سلام.
اگر اهل کار پژوهشی هستی برو لیسانس زیست سلولی مولکولی.اگه اهل کار ساده و درآمد خوبی برو صنایع غذایی.
اگه اهل پیشرفت و روابط اجتماعی هستی زبان و کامپیوتر بخون
اگه اهل خلاقیت هستی؛فعلا دانشگاه نرو اول برو پیش یک مشاور خوب و ببین واقعا استعداد چه کاری داری و بعدش یک دوره کوتاه در یک موسسه بگذرون و برو سر کار بعدش اگه دیدی علاقمندیت جدی هست در همون زمینه ادامه تحصیل بده.شاد باشی و برای منم دعا کن.have a nice time
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
به حرف کسی گوش نده من برا پسرم خیلی پرس و جو کردم رشته خوبیه اینده خوبی داره نگران نباش
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
4
47
سلام دوستان من ورودی ۹۳ دامپزشکی ام با اینکه هنوز درسمو تموم نکردم ولی دوجا تو کلینیک بالا شهر بهم کار دادن که چند ماهی هم میشه دارم حقوقی ازشون میگیرم درضمن ماهی حداقل ۱۰تا ۱۵میلیون درآمد اون کلینیک ها هستش خب چرا من نتونم در آینده به چنین چیزی دست پیدا کنم همه چی بستگی به خودمون داره
یا حتی شاید استخدام اداره دامپزشکی بشی در آینده چرا اینقدر ار همین الان داریم رشته خودمونو نابود می‌کنیم شاید به خاطر اینکه رقیب هامون کمتر بشن شاید....
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
دروغ محض!شرط میبندم یک دانشجوی سال اولی هستی که هیچی از وضعیت رشته نمیدونی و تو وهم بسر میبری
دكترمقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
16
6
بيشتر از20سال است كه كاردرماني دامپزشكي راانجام مي دهم درمانگاه ومركز واكسيناسيون وفروش واكسن هم داشته ام.فقط همين رابگم حيف از عمروانرژي كه صرف چنين دانشي شودكه به انچه توقع تحصيل دراين سطح را داري هرگزنمي رسي.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
6
4
اقای محمد
اداره دامپزشکی هر چهار پنج سال میخواد چهار تا نیرو بگیره که از خودشون دارن بزارن تا به من و شما برسه بعدششم گیرم قبول بشی میخوای با ماهی سه تومن زندگی کنی.در خصوص کلینیک بالای شهر فرمایش شما کاملا متین.ولی برادر من کلینیک زدن بالای شهر سرمایه میلیاردی میخواد.البته شما شاید سرمایشو داشته باشی.ما که تو این ده سال فارغ تحصیلیمون هنوز هشتمون گرو نهمونه
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
4
7
چرا نظرات اینقدر ضدونقیضه؟من دانشجوی کارشناسی زیست شناسی سلولی هستم میخواستم
کارشناسیمو که گرفتم دوباره کنکور بدم تا دامپزشکی بخونم،به شک انداختینم.و یه سوال من میخوام تو جایی مثل باغ وحش کارکنم میشه
ماکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
8
3
من هم موافقم که واقعا عمرمو تلف کردم. یکی از دوستانم که دکترای تغذیه طیور خونده با هر یک جیره ای که برای کارخانجات مینویسه بالای 20 ملیون تومن گیرش میاد کلی هم طرحهای تحقیقاتی بهشون میخوره .حالا ما باید بشینیم یک مرغدار یا دامدار بیاد اخر هم پولمونو ندن.علتش هم اینه که رشته های دیگه تعداد دکتراشون خیلی کمتر از تعدا دکترای دامپزشکی هست شاید تعداد تمام دکترای علوم دامی تو ایران 1000 نفر هم نشه ولی دامپزشکی ...
Xcdat
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
18
9
با عرض سلام خدمت همه ي دوستان من با رتبه 65 هزار منطقه ٣ دامپزشكي ازاد تبريز قبول شدم حالا خودتون ببينيد چي به سره رشته تون مياد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
مرسی اعتماد به نفس :)
دانشجو
|
United States of America
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
17
آقای Xcdat حرفت متین ولی رتبه ی تو هیج ربطی به اون کسی نداره که داره این رشته رو میخونه و میخواد سال های آخر بره زیر دست یکی کارکنه و کاربلد بشه بخصوص توی شهرهای بزرگ مشکل اینه که میخواهید همون اول همه چیز فراهم باشه و شما پول پارو کنید.
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
4
49
سلام به دکترای واقعی دامپزشکی!
دلیل اینکه گفتم دکترای واقعی دامپزشکی این هست که خیلیا فقط بخاطر دکتر شدن میان این رشته و هیچ فهمی از رشته دامپزشکی ندارن
از هر 10 تا نظر که میخونم هر 10 تاش منفی هست و رشته دامپزشکیو کوبیدن!
کسی که علمشو داشته باشه
کسی که کار بلد باشه
کسی که دانششو داشته باشه
کسی ک صبرو تحمل داشته باشه
کسی که پشتکارو تلاشو پیگیری داشته باشه
کسی که دکتر بیسواد نباشه
کسی آبکی نیومده باشه بالا
کسی که پای کار بوده
امکان نداره امکان نداره امکان نداره توی این رشته موفق نشه!
رشته دامپزشکی یعنی پشتکار و تلاش
دوستانی که نظر میدن و میکوبن رشته و از بیکاری صحبت میکنن حتمن علمو دانشش رو ندارن و دکتر واقعی نیسن...

رشته دامپزشکی یعنی شب بیداری یعنی بیخوابی کشیدن یعنی پشتکار داشتن

توی هر رشته ای که باشیم بهترین تلاشمون بکنیم صدرصد موفق خواهیم شد شکی توش نیس...

موفق باشید
پاسخ ها
ماندانا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
من با شما کاملا موافقم کلا عشق توی کار نباشه اون کار الکیه حالا شما برو پزشکی بخون وقتی دوسش نداشته باشی ازونم زده میشی اونم تلف کننده ی عمرته
مهدیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
4
2
سلام من ترم یک دامپزشکی هستم
میخواستم بپرسم که مدرک ما در خارج از کشور اعتبار داره چون من شنیدم مدرک لیسانس ها رو قبول دارند اما پزشکی ها و دکتر ها رو کلا قبول ندارند
و اینکه امکانش هست از بعد از علوم پایه بتوانیم بریم خارج و ادامه تحصیل بدیم و همونجا تخصص بگیریم
پاسخ ها
فرن
| Germany |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
باید اول معادلسازی بشه مدرکتون.و بر حسب اون یه سری واحدها رو توی کشور مقصد پاس کنید
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
3
12
سلام . من دکتر دامپزشک با 24 سال سابقه در فیلد طیور هستم و ضمنا phd باکتری شناسی هم دارم. در عرض این 24 سال علاوه بر کلینیک ، شرکت توزیع دارو هم داشتم . حتی سال 83 کارخونه بسته بندی آلایش هم زدم که البته به لطف اداره دامپزشکی ورشکست شد . فقط اینو بگم خدمتتون که اگر پول و پشتوانه مالی قوی دارین ، بیایید توی این رشته چون عمدتا درآمد در دامپزشکی در بخش بیزینس مثل واردات دارو و واکسن و... و اخیرا کمی در قسمت کلینیک حیوانات خانگی است. کلینیکهای دام و طیور و داروخانه و این قبیل ، تقریبا اتلاف وقت هست.موفق باشید
سحر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
4
8
من رشته م گردشگری هست خیلی دلم میخاد دامپزشکی بخونم میتونم؟ لطفا بگین بچه ها
محمد
|
Finland
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
11
2
سلام
دوستان - من میتوانستم رشته دامپزشکی قبول شوم اما رشته پرستاری را انتخاب کردم و حالا پشیمان شدم چراد امپزشکی را انتخاب نکردم و خییلی از انتخاب بد رشته ام عذاب می کشم حلا واقعا بدور از غرض ورزی آیا انتخاب من درست بود
پاسخ ها
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
سلام چرا پشیمان شدی؟
Mohsen
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
خولی مگه؟
پرستاری که عالیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
3
53
سلام به همگی من دبیر ریاضی باد27یال سابقه هستم.پسرم دامپزشکی میخونه.خیلی هم خوشحالیم.توی هر شعلی برید یه عده همیشه هستن که نق نق میکنن.همین دبیری که من هستم اکثریت ناراضین.ولی من همیشه با روحیه و انرژی سخت ترین دروس ریاضی و کنکورشو درس میدم.با اینکه خانومم ولی پسرها هم عاشق تدریسم هستن.درامدشم حتی اگر زیاد نباشه ولی چون درست کار کردم بهترین زندگی را دارم.راضی و شاکر بودن رمز موفقیته.انشالله پسرمم موفق میشه.شما اگر پیش یه عده پزشک هم برین اکثریتشون ناله میکنن.مهندسها هم همینطور.کلا ایرانیها اکثرا به جای تلاش و کار نق میزنن.و تنبلی میکنن.
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
37
با سلام خدمت تمام همکاران دامپزشکم و دوستان دانش اموخته این رشته.نظرات همه دوستان رو از سال قبل تا اکنون خودنم من این نظر رو واسه اون دسته از دوستانی میدوم که واقعا با اگاهی و شناخت قبلی وارد این رشته شدن یا میخوان بشن میگم.درسته، رشته دامپزشکی البته در هر مقطه ای و کار با دام زنده علاقه میخواد نه این که با یه رتبه بخواهید نام پزشکی رو یدک بکشید ولی نتونید در اینده بعد فارق التحصیلی کار در این زمینه پیدا کنید وامرار معاش کنید .این رو واقعا واسه کسای میگم که دل سرد شدن از این رشته فقط فقط به این دلیل که در کشور ما به شعار دام سالم انسان سالم اهمیت نمیدن و فقط سالی یکبار به اندازه یه سخن رانی پلاکادر و نصب بنر در سطح شهر خلاصه میشود.من خود در کشتارگاه دام بزرگ و طیور.مرکز مایه کوبی داشتم .مسئول فنی گاوداری های متعدد .کارخانه خوراک دام .در اخرش به این نتیجه رسیدم که یک کلینیسین به صورت سیار واسه خودم کار کنم ولی این جدی میگم کار با دام به منم واقعا لذت میده وقتی لبخند رو بر لب های دامدار یا صاحبش میبینم و یا بلند شدن اون حیوان زمین گرو میبینی که با نگاهش ازت تشکر میکنه اون موقع چنان لذتی از کارتو رشته تحصیلیت میبری که حاضر نیستی با هیچی عوضش کنی
مهرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
1
3
سلام
ببخشيد من دامپزشكي و روانشناسي قبول شدم اما دودلم ميشه اطفا راهنماييم كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
به نظر بنده شما برید دامپزشکی بهتره،البته هر رشته ای به تلاش خود فرد بستگی داره که چه قدر سرش زحمت میکشه
ارشیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۶
5
3
دوستان آیا کسی می دونه با ارشد دامپزشکی میشه دکترای تخصصی خوند یا نه؟
پاسخ ها
رصا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
نه
مهزیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
ولی من دیدم که از ارشد میشه دکترا گرفت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
1
17
سلام ب نظر من بعضی از افراد ب دلیل عقده ی پزشکی که نمیتونن پزشک انسانی قبول بشن میرن دامپزشکی ب همین خاطر موفق هم نمیشن
بابک نوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
7
7
با سلام .
بنده دو سال در کار دامپزشکی بودم واقعا با روحیاتم سازگار نبود سریع خودم رو لنگ نکردم و دوباره درس خوندم از صفر رفتم یک رشته فنی برای من خوب شد ولی تقریبا از 25 نفر همکلاسیم فقط ده نفر در اینکار باقی موندند که بعضی ها با پارتی وارد سازمان شدند .ولی با چیزهایی که الان وجود دارد هر رشته ایی به غیر از پزشکی ،دندان ،دارو درس بخونید بی فایده هست .الان هم مثل زمان ما خیلی سخت نیست یک کمی تلاش و بیشتر کنید قبول میشید .مشکل هم فقط دامپزشکی نیست تمام رشته ها با سیل جمعیت فارغ التحصیل مواجه هست و داستان به همین شکل است .
فقط خواستم بگم فقط در شکست تحصیلی نمونید و امید به لیدر های رشتتون نداشته باشید بله درست هست تو کل ایران بیست نفر دامپزشک موفق هم صد البته هست ولی روش حساب نکنید .
بدی این رشته این بود که ما به محض ورود همه میگفتند بع چی میگی یک مرغداری میزنی یک گاوداری میزنی پول پارو میکنی چهار ترم که خوندی فرق سگ و گربه تشخیص دادیی آن وقت تازه میفهمی تو چه گردابی افتادی .
موفق باشید .
پاسخ ها
فرن
| Germany |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
کشور فقط به داروساز و پزشک و دندونپزشک نیاز نداره ها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۱
1
4
من رشته دامپزشکی میخونم ترم ۹ هستم اما هنوز نمیدونم چ تخصصی برام خوبه؟دلم میخواد تخصصی بگیرم که کمترین ارتباط مستقیمو با دام داشته باشه و درامدش خوب باشه.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
6
10
سلام بعضی از افراد میخوان خودشون رو گول بزنن چون نمیتونن ب رشته پزشکی برسن خودشونو گول میزنن میرن دامپزشکی میخونن متاسفم براتون
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
2
2
رشته دامپزشکی دهها برابر نیاز کشور دکتر و دانشجو داردفقط پارسال دانشگاهها چندهزار نفر گرفتندبعضی دانشگاهها 300 نفر الان خودتان فکر کنید وضع بازارکار چه میشود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
ببخشید عزیزجان خب به نظر خودت این هراران هزاران نفری که میگی ینی همشون به این رشته علاقه داشتن؟؟؟ینی همشون زرنگ بودن؟؟؟ینی همشون به خاطر اسم پزشک نیومدن؟؟؟؟کلام آخر اینه که مهم نیست تویه یه زمین یه گونی بزر بریزی یا هزارتا گونی آخرش اون دونه هایی که سالمن و عرضه دارن در میان حتی اگه یه دونه باشه.....بقیه دونه ها راهو اشتباهی اومدن....
دانشجو دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
2
27
با این همه کامنت منفی راجع به دامپزشکی هنوزم یکی بیاد بپرسه بین پرستاری یا تغذیه یا رشته های میکروبیولوژی و... و دامپزشکی کدومو انتخاب کنم همه میگن دامپزشکی!خوب عزیز من شما میای دامپزشکی و تو یه کشور جهان سومی با پزشگی و دندون مقایسه میکنی!خوب معلومه میگی فایده نداره!من خودم بین پرستاری و تغذیه و دامپزشکی این رشترو انتخاب کردم و واقعا راضیم.شب کاری پزشکی و نداره دیسک کمر و گردن دندونو نداره!بعدم همون پزشکی و دندون عمومی که بدرد نمیخوره باید کلی زحمت بکشی تخصص بخونی و بعدش فوق و......در مقایسه با مهندسیا تو کشوری که از نظر صنعت و اقتصاد صفره یا رشته های دیگه که اصلا معلوم نیس چرا تو دانشگاه های ایران تدریس میشه بسیار رشته فوق العاده ایه!حالا یه عده میان میگن بدرد نمیخوره یا از حیونا خوششون نمیاد یا با پزشکی و دندون مقایسش میکنن که اصلا منطقی نیس یا اینکه فقط میخان رقبا رو کم کنن چون بیشتر کار دامپزشکی بر اساس اینکه کی بهتر از همس!
در ضمن هر رشته ای باشی عرضه و پشتکار داشته باشی موفقی...
عسل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
2
6
سلام من همه نظراتتون رو خوندم
من 17 سالمه و از بچگی عاشق حیونا بودم الان هم فقط یه سوال دارم رشته یی به اسم رفتار شناسی حیواناات هست که ما بریم بخونیم تو دانشگاه بعد کنکور
پاسخ ها
هامون کاراندیش
| United States of America |
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
بله هست
Dr mohammad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
1
15
سلام به همه
کسانی که در مورد پول حرف میزنند در این کامنت ها دامپزشک نیستن
دامپزشکی عشقه
دامپزشکی یعنی طبابت
تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
سلام ،ببخشید من میخام ارشد دامپزشکی امتحان بدم ،کدوم رشته اش بهتره ،؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
1
2
سلام دوستان
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
علیک السلام
دکتر ملکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
1
16
به نظر من رشته دامپزشکی رشته سخت، طاقت فرسا و دارای مشکلات زیادی تو کشور های جهان سومی هست و کسایی که نظرات منفی رو ارائه دادند این عقایدشون به دلیل عدم شناخت کافی قبل از انتخاب این رشته بوده و علاقه ای به این رشته نداشتن چون جوری که من میدونم حدود 70 درصد از دانشجویان این رشته داخل سال های تحصیل از این رشته انصراف میدن . باید به کسایی که حتی هدفشون تو کنکور شده عمومی دامپزشکی بگم اگه علاقه ندارید وارد این رشته نشید ولی اونایی که علاقه دارن از همین الان با احتیاط و برنامه ریزی خودتون رو حتی به کار بزنید و اگه شد که فکر کنم امکانش وجود داشته باشه ولی سخته از همین الان در کنار درسای کنکورتون به دکتر های متخصص بالینی سر بزنید و از اونا بخواین برای کیس های کم خطر شما رو هم به فارم ببرن تا بتونید از نزدیک با بدی ها و خوبی های این رشته اشنا بشید . برای عزیزانی که از همین الان در حال تحصیل دامپزشکی هستن بگم که اگه علاقه به این رشته رو ندارید خودتون رو گول نزنید چون جای پیشرفتی براتون تو این رشته نیست و حتی اگه سال 2 یا 3 هستید به نظر بنده حقیر این رشته رو رها کنید انتخاب اشتباهی نکرده اید و دوباره شانستون رو تو رشته های دیگه امتحان کنید . برای عزیزانی که در حال تحصیل هستند و علاقه فراوانی به این رشته زیبا دارند باید بگم که حتی اگه سال اولتون تو این رشته هست از الان رشته تخصص خودتون رو انتخاب کنید و اینرو در خاطر داشته باشید هیچ رشته تخصص بر دیگری اولویت نداره و مهم اول از همه علاقه و دوم برنامه ریزی برای اون رشته هست و بعد از انتخاب رشته تخصصتون اگه تونستید زبانتون رو خوب کنید و دنبال ترجمه یک کتاب در زمینه تخصصی که انتخاب کردید باشید بعد از اون رزومه علمیتون رو در رشته تخصصی که انتخاب کردید تقویت کنید و در همون حال برای ازمون پیش درمانگاهی خودتون رو اماده کنید . در مورد کار در فیلد هم حتما خیلی دنبالش باشید حتی اگه شده التماس کنید که متخصص ها شما رو به فیلد ببرن یا بذارن چند ساعت مشخص در روز رو به مطب اونها برید ، من برای اینکه مهارت یاد بگیرم حتی تمیزکاری اتاق جراحی طرف رو بر عهده گرفته بودم:) و بهش گفته بودم تو فقط به من تجربیات علمی و بر پایه منطقت رو یاد بده من خونت رو هم برات جارو میکشم چون ارزشش رو داره . برای مثال اگه دامپزشک از اسب بترسه و ندونه خلق اسب چجوریه داره با جون خودش بازی میکنه که اسب رو بعدا که دکتری دامپزشکی
رفته بخواد معاینه کنه و اینو بگم دوران کاراموزی و سال اخر دامپزشکی واقعا خیلی وقت کمی برای یادگرفتن تمام فوت و فن های دامپزشکیه چون از یک طرف هم گرفتار پایان نامه هستی از یک طرف گرفتار خوندن برای ازمون تخصص و از یک طرف هم دنبال کار میگردی پس از همین الان شروع کنید . عزیزان من در خصوص تحصیل phd در خارج از کشور بگم امکانش هست ولی خیلی طاقت فرساست و تقریبا غیر ممکن . اگه در توان مالیتون هست از ابتدای عمومی اقدام به تحصیل در خارج از کشور کنید چون برای تخصص کاری بس دشوار هست که بتونید اقامت کاری و بعد از اون تحصیلی رو تو رشته ما در کشور هایی مثل کانادا ،استرالیا،آمریکا،انگلستان و ... بگیرید برای مثال تو امریکا برای اقامت کاری ابتدا باید دو ازمون مربوط به گواهی کار در کشور کانادا و ازمون کار در بیمارستان های دامپزشکی اون رو بگیرید که یکی از اون ازمون ها زمان ما 10000 دلار بود. چون باید برای ازمون عملی که معمولا جراحی بود باید اسب آماده میکردن که با لوازم جراحی و محیط هزینه بالا میشد پس دو راه دارید یکی دکتری عمومی رو همونجا بگیرید اگه پولش رو دارید یا اگه واقعا به تحصیل در خارج علاقه مند هستید بعد از تخصص برای آزمون بورد تخصصی اقدام کرده و بعد برای دوره های فلوشیپ و فوق تخصص بردارید برید اونجا که به عنوان فرصت مطالعاتی هستن . این رو هم بگم تو رشته پزشکی گرفتن اقامت کاری از رشته ما هم سخت تره . اخرین نصیحتم به عزیزانی که علاقه مند به این رشته هستند باید بگم که این رشته واقعا رشته زیبایی است و رفاه و اسایش و اعتماد به نفس رو در شما پرورش میده اگه واقعا تلاشتون به اندازه ارزوهاتون باشه حتما به همه چیز میرسید پس سعی کنید در زمان عمومی با تمام حیوانات حتی حیوانات اکزوتیو هم سروکار داشته باشید حتی اگه شده وردارید برید قطب با پنگوئن هم اشنا شید ولی واقعا باید صبر داشته باشی چون حتی نیمه شب احتمال داره دامدار بفرسته دنبالت و بگه بیا گاوهام رو معاینه کن یا اسبم نمی تونه زایمان کنه و احتیاج به سزارین داره هر چی میخوای بهت میدم فقط بیا معاینه اش کن پس صبر رو از همین الان در خودتون پرورش بدید .
**این رو از همینجا به دوستانی که بدون برنامه ریزی قبلی و بدون شناخت قبلی و علاقه به این رشته وارد شدن بگم که عاقبت شما مانند عزیزانی میشه که در بالا پست منفی گذاشتن و نظر عزیزان بالا رو قبول دارم پس از همین الان تا دیر نشده از این رشته خارج شده و شانس خود را در رشته های دیگر امتحان کنید چون واقعا لقب دکتر گرفتن در این رشته اگه علاقه نداشته باشی به مشکلات بعدی اون نمی ارزه:)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
اگه واقعا فکر میکنید ما این طومار سرگشاده را میخوانیم در اشتباهید
یه بنده ی خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
متشکرم از راهنماییتون ، تلاش و پشتکار و علاقه راز موفقیت در هر رشته ای است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
2
7
سلام
من مهندسی خوندم میخوام دامپزشکی بخونم
یک باشگاه اسب سواری دارم دکتر داریم آمدنش دقیقه مشخص میکنه ازش پرسیدم گفت من در سال شش ماه شبانه روز کار میکنم شش ماه کار خیلی کم ولی از اواخر بهمن تا اخرایه خرداد کارم خیلی سنگین و جواب اون شش ماه کم کارم رو میده من در روز نزدیک به بیست مرتبه ویزیت دارم که از ۷۰هزار تومن تا ۳۵۰۰۰۰ متفاوت بستگی به کاری که دارم میکنم هستش این بیکاری که دوستان میفرمایند در تمامی رشته ها هست من خودم از بیست نفر از هم دانشگاهی ها هیچ کدام سر شغل خودمون نرفتیم هر کسی در رشته متفاوت با رشته خودش مشغول به کاره
خواستم راهنمای کنید کسی رشته فناوری تولید مثل در دامپزشکی
اینجا هست بتونه راهنمایی کنه
اس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
3
5
دوستان عزیز لطفا وارد این رشته نشوید چون به اندازه کافی دامپزشک داریم ولی اگر وارد شده اید و در ترم های آخر هستید فقط یک شاخه را انتخاب کنید و خیلی خوب هم تءوری و هم عملی بخونید... من هم مثل شما نگران آینده کاریم بودم... بعد از فارغ التحصیلی بدون داشتن پارتی و با کمک خدا و تلاش های شبانه روزی خودم در زمان تحصیل ، خدا رو شکر الان شغل دارم و از شغلم و درآمدش راضی هستم ... اگر ترم های ابتدایی هستید انصراف ولی اگر ترم های آخر هستین اصلا ناامید نشین...تلاش هدفمند کنین... جواب میگیرین...
Hediyeh.s.sh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
1
5
سلام دوستان
ببخشید اگه میشه یه نفر با جدیت نه با تنفر یا احساس خوشبختی ای که الان داره این رشترو برامون توصیف کنه آخرش که چی این همه افراط و تفریط دارید
کسی که علاقه داره به این رشته باید چکار کنه .من خودم عاشق دامپزشکیم و خیلی علاقه دارم که این رشترو بخونم ولی حرفایی که شما میزنید هم منو دلسرد میکنه هم هدفمو از بین میبره .
پاسخ ها
نیلوفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
این رقیب کشیا تو همه رشته ها هست تو دامپزشکی بیشتره اگه واقعا این رشته رو دوست داری این حرفا رو جدی نگیر چون چیزی که من دارم میبینم خیلی فرق میکنه با چیزی که اینجا گفتن
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
1
24
کسایی که اینجا میگن دامپزشکی عمر و جوونیشون رو حروم کرده هنوزم دیر نشده برین خیاطی یاد بگیرین ،زشته دو روز دیگه همون مدرکی که منه با استعداد و با سواد دارم شما هم داشته باشید، ما دامپزشک ها به منشی هم نیاز داریم ، شماره تماس میذارم تماس بگیرید برای کار پاره وقت
Delara
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
2
7
دوستان منم فارغ التحصیل رشته دامپزشکی ام و همههههه ی این مشکلاتو مثل بی پولی و بیگاری کشیدن داشتم و دارم.اما یه چیز هم در نظر بگیرین توروخدا.رشته رشته ی بدی نیست فقط ما تو ایران و جامعهمون نمیتونیم مانور بدیم.تو ایران سگ داشته باشی ببینن سگ بدبختو میکشن.بعد انتظار دارین همین جامعه به دامپزشکا اهمیت بده؟نه عزیز من نمیده از نظر من تمااام دامپزشکایی که تو ایران کار میکنن همین حسو تجربه کردن من خودم دو سال پیش اومدم از ایران بیرون و رشتمو اینجا ادامه دادم و واقعا اینجا بهت احترام میذارن.دامپزشکی بد نیست،جایی که توش کار میکنین و درس میخونیم بده بفهمین اینو
Mahdi
|
Germany
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
0
11
ببینید تو ایران همه رشته ها همینه تقریبا نود درصد رشته ها اشباع شده الان دندونپزشکی واقعا اشباعه تو منطقه ما از سر خیابون تا ته خیابون ده تا مطب دندونپزشکیه خود وزارت بهداشت هم گفت با سونامی دندانپزشکی روبرو خواهیم بود دارو هم در حال اشباعه اگرم بخوای پزشک بشی که وضع پزشک عمومی خیلی خوب نیست چون پول تو جراحی و ویزیتهای تخصصه که اونم تخصص پزشکی قبولیش اصلا راحت نیست تو رشته های برق و عمران و ... هم کار نیست ما سوپرمارکت سر کوچمون لیسانس برق امیرکبیر داره همه ش همینه برید دنبال علاقه تون اگر واقعا به دامپزشکی علاقه داری بخون ضرر نمیکنی و لذت هم میبری قطعا خاصیت تو از یک پزسک بی مسئولیت بیشتر خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
1
14
از نظر من بهترین رشته دام پزشکیه
دانشجو دکتری دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
3
7
اگه از شر کاردان و کارشناسای دامپزشکی راحت میشدیم دکتری دامپزشکی بهترین رشته بود همه بدبختی این شغل یه عده غیر دکتر دامپزشکین مثل علوم دامی و...
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
قرار نیست همه آدمها یکی باشند:/
از همه جا رونده و مونده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
1
14
درود به‌همگی
من رشته ام دامپزشکی نیس،داشتم تخصص های این رشته رو برای کسی سرچ‌میکردم که نظرات رو دیدم؛همه رو‌نخوندم راستش.
من خودم پزشک ام(حتی گفتن این جمله درد داره)عمومی هستم.از خوندن بعضی نظرات خیلی ناراحت شدم،میدونم حقیقت هم‌گفته شده؛تو فامیل زن و‌شوهر دامپزشک داریم و از مشکلاتشون میگن که خیلی هاش رو همینجا خوندم.
خیلی متاسفم که واسه وقت و‌عمر‌شما؛چه الان تو این رشته تحصیل میکنین چه شاغل هستین،ارزشی قائل نمیشن.
من همتون رو دوست دارم؛میدونم زحمت کشیدین.
سختی درس هارو میدونم.
عصبانی هستین ازین‌وضع؛اینو بهتر از هر رشته ای میدونم.
علت نوشتنم اول این بود که بگم؛هنوزم تو این مملکت نیمه سوخته کسانی موندن که قدر شمارو بدونن؛اینو باور‌کنین.
دوم اینکه دیدم بعضی جاها توصیه شده به تغییر رشته به پزشکی،که‌بعضی دوستان معلومه مطلع هستن چی بروز این رشته اومده؛عمومی بدون کوچک ترین اغراقی با خاک‌یکسان شده. از میزان‌ورودی ها چه دولتی چه آزاد چه پردیس چه ورود از خارج کشور!!!چه ورودی از لیسانس های سایر رشته ها!!!!!چیزی نمیگم؛خودتون درجریان هستین.
درمورد تخصص میخاستم بگم که اشتباه نکنین؛بله،قبلا قبول شدنش سخت بود ولی درآمد خوبی داشت....الان تخصص هم‌‌ مثل بقیه چیزهای مملکت رو به نابودیه.....سهمیه های رنگانگ تخصص پزشکی‌که تو هر رشته بویژه رشته های پرطرفدار از ده نفر۶نفر سهمیه هستن(آمار رسمی سنجش پزشکی) جایی باقی نمیذاره.....مثالهای غیرقابل شمارش از انصراف رشته های جراحی داریم-متخصص های زنان،اورتوپدی،entو....که قید تخصص رو‌زدن و تو‌گروه های مختلف مهاجرتی دنبال تایید مدرک‌عمومی اشون هستن برای مهاجرت!!!!
نمیتونم‌حجم فاجعه رو‌تو‌چند جمله‌براتون خلاصه کنم،فقط خواستم از چاله به چاه نیفتین.
اون نوجوون های بیگناه که احتمالا اینجارو بخونن دنبال سراب تخصص پزشکی زندگیشونو نسوزونن؛چه‌خوشتون بیاد چه منو حسود و‌انحصارطلب و معاند و....بدونین،واقعیت به همین زشتی جلوی‌هممونه.همین الان برای خیلی متخصص ها کار نیس.اشباع شدن رو داریم با چشم‌و‌بوضوح میبینیم.هم برای عمومی‌و‌هم برای تخصص سهمیه های مناطق محروم گرفته شده(از حدود۴-۵سال پیش)با تعهد خدمت در مناطق محروم‌به مدت ۱۲-۲۰سال(بسته به شرایطی یکی‌دوسال کم‌و‌زیاد میشه)که موارد بند پ و پارتی بااین سهمیه وارد شدن ولی الان‌مراکز استانها؛از جمله تهران درحال خدمت رسانی هستن!!!!وعلنا جایی برای کسی باقی نمیمونه.وقتی هم برای دولت کار کنی حقوق۵میلیون داری که ماهانه واریز میشه و‌کارانه۵میلیونی که از ۶ماه تا دوسال بعد!!!!واریز‌میشن.مبالغ کارانه های ۷۰-۹۰میلیونی و....در اوایل طرح تحول داشتیم که بعد از سه سال با کسری بودجه‌مواجه شدن و‌الان به مبلغ ۵میلیون رسیده(بدون هیچ اغراق و‌سیاه نمایی؛وضعیت فعلی اقتصاد مملکت گواه هست).
اون متخصصان خوشبختی که هممون‌میبینیم و دیدیم تو‌مرکز شهرها یا شهرستانها داخل مطب خودشون یا بیمارستان خصوصی مشغول‌کار هستن-با رضایت کامل مریض ویزیت میکنن-با مبالغ بالا بستری‌میکنن و‌میگن اگه ناراحتی برو:اینها یا فارغ التحصیلان سال ۸۱به قبل هستن(بنظر من دوران طلایی پزشکی!!!) و جوون تر هاشون بند پ هایی هستن که هرررر شغلی داشته باشن بواسطه پارتی اصطلاحا پول پارو میکنن.
اینها‌برای من تف سربالاست،خواهر و برادر خودم متخصص هستن و‌پیری زودرس و نابودی زندگی‌دونفر رو‌به‌چشم‌دیدم،نمیخام‌زندگی هاییکه‌ میشه جور دیگه یا با معجزه!!!!نجات پیدا میکنه تو این باتلاق بیفته.

همتون رو‌بعنوان دامپزشکان عزیز ایران دوست دارم؛قدر زحمات شمارو میدونم و بعنوان یه هم‌وطن که ته خط پزشکی رو‌دیده شرحی دادم،درآخر؛صلاح مملکت خویش خسروان دانند....

پیروز و سربلند باشین
پاسخ ها
Mah
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
من کل نظرتونُ خوندم
ولی باید عرض کنم خدمتتون ک با بخش اول نوشتتون مشکل داشتم و بخش دومشُ کاملا قبول داشتم، ینی چی برای شما دامپزشکا متاسفم و دیگران براتون ارزش قائل نمیشن؟الان شمایی ک فقط یه پزشک عمومی ساده هستین براتون ارزش قائل میشن ینی؟خدایی چ فعل و انفعالاتی تو مغزتون رخ میده ک فکر میکنین جایگااه علمی و اجتماعی یه پزشک عمومی از یه دامپزشک عمومی بیشتره؟؟؟؟آدم حالش از این تفکرات مسمومتون بهم میخوره واقعا:))))
11111
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
3
سلام به همه دوستان
ممنون از کسایی که نظر خودشون مطرح کردن چه کسانی که از این رشته راضی بودن چه کسایی بشدت از دامپزشکی ناراحت بودن من خودم هنوز ترم دومم و هرچند وقت یکبار میام از دوباره نظرات شما رو میخونم تا بدونم باید این شش سالو چطوری سپری کنم و قرار نباشه بشینم تو خونه و بگم دیگه تموم شده بعدش من بچه شهرستانم تو شهرمون تو این ده سال فقط یک خانم دامپزشکی رفته در حای که هر سال چهار و پنج نفر پزشکی قبول شدن و درسته الان ظرفیت دانشگاهارو بالا بردن ولی قرار نیسته که همه موفق بشن که شامل خودمم هم میشه الان دوستم دندونپزشکی میخونه و اینجوری صحبت میکنه از کلاس پنجاه نفری حدود ده نفرشون واقعا درس میخونن و بقیه فقط با اسم دندونپزشکیشون حال میکنن
پاسخ ها
مادر پنجه دارها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
دوست عزیز دامپزشک تو هر رشته و کاری اگه فقط دنبال پول باشی به جایی نمیرسی، اگه با علاقه دنبال رشته ای بری مطمعن باش موفق میشی، در حال حاضر که منو تمام دوستانم که پت داریم فوق العاده به دامپزشکان احترام میذاریم و دوستشون داریم، چون دارن به بچه های پنجه دار ما خدمت میکنن، در حال حاضرم تو تهران حقوقشون خوبه، اگه علاقه به حیوانات داشته باشی مطمعن باش موفقی.
دانشجو دامپزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
0
8
دوستان من واقعا نمیدونم اینایی که میان این رشته رو تخریب میکنن هدفشون چیه..اما من چند نمونه کلینیک براتون معرفی میکنم قضاوت با خودتون: کلینیک ایران پت/ پت سار/ پایتخت و... که تو تهران هستن
کلینیک پرشین تو تبریز و خیلیای دیگه که به قول خودتون پول پارو میکنن و دکتراشونم فوق العاده به حیوانات علاقه مندند... اینو بدونید که اگر علاقه باشه موفقیتم به دنبالش حتما میاد...درسته ممکنه افرادیم تو این زمینه ناموفق و بیکار باشن اما علت بیکاریشون ارزش و جایگاه این رشته نیست بلکه کمکاری و نا امیدی و بدبینی خودشونه
من از تمام دانشجویانی که با علاقه به این رشته اومدن خواهش میکنم توجهی به این کامنت ها نداشته باشن و تلاششون رو بکنن
و از دانشجویانی که از سر ناچاری اومدن میخوام هرچه زودتر انصرافشونو بدن که در اخر مثل همین دوستانی که خودشونو بدبخت و ناکام ازین رشته معرفی کردن نشن ؛))
ن.ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
2
4
به نظرم من هررشته موفق ناموفق داره وایران هررشته اشباع شده لزومی نداره یه عده به خاطر اینکه میدون رو دست خودشون بگیرن بیان دامپزشکي رو تخریب کنن
عاشق حیوانات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
0
4
بنظر من هرکسی که به حیوانات علاقه داشته باشه با گرفتن دکترای عمومی می‌تونه مطب بزنه و درآمد خوبی داشته باشه من چندین نفر رو میشناسم که دکترای عمومی دارند و مطب زدند خیلی هم راضی هستند
خلج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
1
2
سلام. از نظر من ۴ سال دامپزشکی عمومی رو اگر کسی بتونه یخونه ۴ سال هم تخصص بیماری دام و طیور رو بگیره بعد از گذتش ۸ سال می‌تونه عضو هیئت علمی دانشگاه استاد دانشگاه و می‌تونه کلینیک های دامپزشکی داروخانه های دامپزشکی و مطب و آزمایشگاه های دامپزشکی رو تاسیس کنه کلاً به غیر از اینا می‌تونه بره عضو بیمارستان های علوم دامی در دانشکده های بهترین جهان بشه دردش فقط چند تا امتحان است.
اگر کسی به همراه درس خواندن کار هم بکند در رشته تحصیلی خودش هم پول در میاره و هم سابقه و تجربی کسب می‌کنه برای مثال خودم درس می‌خونم و کار هم در آزمایشگاه انجام می‌دم در رشته زیست شناسی ژنتیک و حیوانی هم کار می‌کنم.
گندم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
1
0
ببخشید من کلاس ۹ هستم میخوام دام پزشکی بخونم علوم تجروبی کدوم قسمت برای دام پزشک شدن هست اگه بگین ممنون میشم ❤
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
باید بری رشته ی تجربی و بعد از تموم کردن دوازدهم کنکور بدی و با توجه به رتبت میتونی دکترای عمومی دامپزشکی رو توی اولویت انتخاب رشتت بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
بعد از انتخاب رشته تحربی و تموم کردن سال دوازدهم باید کنکور بدی و با توجه به رتبت انتخاب رشته کنی و رشته دکترای عمومی دامپزشکی رو تو اولیت انتخابات بزنی
ساجده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
1
7
به نظر من دامپزشکی شغل بدی نیس توی ایران پیشترفت نکرده البته این سال بیشتر شده ولی بازم نه ولی اگه پیشتر ف کنه درست میشه این به شغل دامپزشکی ربطی نداره به ایران ربط داره که این شغل رو ببره بالا که نمیبره چرا دکتری باید اینقدر شناخته باشه و حقوقش زیاد ولی دامپزشکی نه چون اون فقط اسم در اورده و همه الکی با پارتی میرن دکتر میشن برای خودشون ولی دامپزشکی نه میگن کار خیلی اسونی هست ولی به نظر من اصلا این طوری نیست دامپزشکی خلی هم شغل پیچیده و سختی هست چون دکتری همه ادم ها یک جور سرما خوردگی میخورن و درمان میشن ولی حیوان ها این طوری نیستن به نظر من باید دامپزشکی بره بالا باید یکی یک کاری کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
1
3
سلام، بنظر من آدم باید به چیزی که بهش علاقه داره احترام بزاره، من خودم کلاس دهم هستم ولی از وقتی ۴ سالم بود تصمیم گرفتم دامپزشک بشم و هنوز هم سر حرفم هستم، این عشق آدم به کار و هدفشه که باعث میشه اتفاقات خوب براش بیفته، من نمیگم پول و درآمد مهم نیست، اتفاقا خیلی هم مهمه اما من خودم شخصا به عشق حیوونا دارم برای دامپزشکی تلاش میکنم و امیدوارم به هدفم برسم و از شما هم تقاضا دارم که اگر از این رشته خوشتون نمیاد یا به هر دلیلی در اون موفق نشدید راجع بهش بد نگید چون اینطوری ذهنیت کسایی که نظراتتون رو میخونن نسبت به این رشته خراب میشه و ممکنه کل زندگیشون با تغییر عقیده ی بی‌جا نابود بشه و یه عمر حسرت بخورن که چرا به رشته ای که دوسش داشتن پشت کردن...
خوشبین
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
0
2
توضیح خوب بود.
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
1
دوستان من به دامپزشکی علاقه دارم یا زیست جانوری یا دامپزشکی خواهم خواند .خلاصه بگم توی هررشته ای بیکاری هست.سیستم ایرانی جماعت اینطوریه که برن پرستاری بخونن یا اتاق عمل بعدش سریع جذب بشن باماهی ده تومن این یعنی بهشت که براخودشون ترسیم کردن ! شما ازهرکی بپرسی زیر ی دقیقه میگه برو پرستاری . علت جامعه داغون ما همینه اینکه کسی دنبال استعداد وعلاقش نمیره همه دنبال پولن . شما باید هدفت از دانشگاه رفتن کشف استعدادت باشه اگه دنبال پولی فقط با شغل ازاد بدست میاد .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
0
0
سلام
پس از گذراندن ارشد انگل شناسی دامپزشکی میشود برای دکترای جراحی دامپزشکی شرکت کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
نه رزیدنتیا فقط واسه dvm هاست
حرف حق / تلخ اما درست /
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
2
0
کسانی که میگن دامپزشکی بده واقعا میرن رو اعصابم
خیلی ها میگن شغل واسه در امد اخه یکی نیست بگه تو نهایت خیلی خیلی زیاد اگه بتونی تحمل کنی ۲۰ سال میتونی تو شغلی که دوست نداری تحصیل کنی و چند دقت بعد میگی این رشته بدیه پس خیلی غلط اضافه میکنی به دامپزشک بودن توهین میکنی در ضمن خب میخواستی تو این رشته تحصیل نکنی که سخت کار نکنی اگه تو نمیتونی در امد خوبی داشته باشی مشکل از خودته نه از رشته و دلیل اینکه خیلی نظرات مثبت کمه به خاطر اینه که کسی که واقعا تو رشته اش موفقه داره کار میکنه نکه این مطالب رو بنویسه و شما که مطالب منفی مینویسی فقط میخوای خودت رو قانع کنی که مشکل از تو نیست بلکه مشکل از رشته هست که اونم کور خوندی چیشده تازه بعد چند سال فهمیدی رشته ی بدی هست ؟؟؟
اگه دنبال شغل های اسون هستی برو دستشویی های این و اونو بشور نیازی هم نیست چند سال درس بخونی
سخت کار کن و نتیجه خوب بگیر چرت و پرت بگو و سعی نکن و کار نکن و گشنه بمون و بشین هی دنبال مقسر باش
Reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
0
0
وضعیت دامی کشور خوب نیست که به دنبالش روی دامپزشکی اثر میزاره
زیاد آینده خوبی رو واسه فارغ‌التحصیل های الان این رشته نمیبینم
من پرستاری رو ول کردم اومدم این رشته ولی الان پشیمونم
هم زودتر تموم میشه و هم درآمد بیشتری میشه اونجا درآورد
سلطان ترم9
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
0
0
لطفا در مورد این رشته نشر اکاذیب نکنید خیلی هم رشته خوب و پردرامدی هست. کسی هم مشکل داره بیاد مقری کلا هدایتش کنم
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
0
5
من مادر یک دامپزشک هستم
چون تو شهرمون در آمد نداشت دخترم به شهر دیگری برا کار کردن رفت حقوقش نزدیک ۲۲ تومنه تلاش کرد وبه آرزوش رسید.. اینقدر لطفا آیه یاس نخونید و به تلاشتون ادامه بدید تا به نتیجه دلخواه خود برسید ...البته هر شغلی برای خود مشکلاتی داره که باید با اون مشکلات جنگید
خداوند هم روزی رسون خودتونو در آغوش خداوند بندازید و بهش اعتماد کنید
عمو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
0
0
دامپزشکی علمی ترین و تکنیکی ترین رشته گروه پزشکی هست. در مورد زیبایی و علمی بودن این رشته هرچقدر بگم کم گفتم .اما متاسفانه از نظر درامد قابل مقایسه با رشته ای پزشکی ،دندان و داروسازی و حتی پرستاری هم نیست.
تنها در ایران هم نیست. شما job offer های خارجی رو ببینید و میزان حقوق ها شونو مقایسه کنید حساب دستتون میاد.
به هر حال انتخاب با خود شماست.
تجربه ورودی سال 1370 دامپزشکی
امیر
|
Austria
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۲
0
0
پس من چی بگم که میخوام این رشته رو بدونه کنکور تومقطع کاردانی بیام بالا ودکتراشو بگیرم به من حق حرف زدم نمیدن فکر کنم با این تفاسیر که شما میگی
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۳
0
0
سلام ، من مهد کودک دارم ولی خیلی دوست دارم بتونم مهد
حیوانات بزنم که هم حالت نگهداری و بازی با حیوانات باشه
و هم درمان شون رو هم بتونم انجام بدم، همیشه برای رشته تون هدف داشته باشید وبا انگیزه ادامه بدید مطمعن باشید موفق میشین و بیکار نمی مونید، دوستون دارم ?
نظر شما
ادامه