کد خبر: ۳۷۲۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
همه حواشی برکناری «دکتر گلنار وکیل گیلانی» از فدراسیون چوگان:
دکتر وکیل گیلانی گفت: در آینده خیلی از مسائل مشخص خواهد شد و اگر من خیلی مسائل را نزد خود نگه‌دارم و از آنها صحبت نکنم بهتر است ...
 

حکیم مهر - «دکتر گلنار وکیل گیلانی» از همکاران فعال دامپزشک که از 17 ماه پیش ریاست فدراسیون چوگان را برعهده داشت، از سمت ریاست این فدراسیون کنار گذاشته شد.

عصر روز گذشته خبرگزاری ایسنا در خبری ناگهانی از برکناری دکتر گلنار وکیل گیلانی و انتصاب احمد گواری به عنوان سرپرست این فدراسیون خبر داد.

وزارت ورزش من را تحت فشار گذاشته که استعفا دهم

پس از انتشار این خبر، دکتر وکیل گیلانی در گفتگو با مشرق، در واکنش به این خبر گفت: وزارت ورزش من را تحت فشار گذاشته که استعفا دهم اما من این کار انجام نخواهم داد .

وی در خصوص شایعه برکناری وی از ریاست فدراسیون چوگان اظهار داشت: تا الان ابلاغی در این زمینه به دست من نرسیده و من تا آخرین روز دوران ریاستم در این فدراسیون خواهم ماند.

گلنار وکیل گیلانی ادامه داد: وزارت ورزش من را تحت فشار گذاشته که استعفا دهم اما من این کار انجام نخواهم داد. به طور حتم اگر بخواهند من را برکنار کنند این کار تبعات زیادی از طرف فدراسیون جهانی برای ما خواهد داشت .

عده‌ای ناجوانمردانه عکس‌های خصوصی من را منتشر کردند

رئیس فدراسیون چوگان در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان ورزش کشور فقط در شعار از مدیریت جوانان یا بانوان صحبت می‌کنند اما در عمل این گونه نیست. عده‌ای ناجوانمردانه عکس‌های خصوصی من را منتشر کردند؛ من می‌دانم این کار را چه کسی انجام داده اما نمی‌خواهم نامی از او ببرم. وزیر ورزش برای جلسه با ما وقت ندارد. آنچه مسلم است من هیچ کار خلافی انجام ندادم و تا روز آخر به وظیفه‌ام که توسعه چوگان است ادامه خواهم داد.

فشارهایی برای استعفای من وجود دارد

گلنار وکیل گیلانی روز بعد در گفتگو با ایسنا، گفت: گروهی بر خلاف نظر رهبری نمی‌خواهند چوگان توسعه یابد و با این که فشارهایی برای استعفای من وجود دارد اما این کار را انجام نمی دهم .

ایسنا رییس فدراسیون چوگان درباره تکذیب خبر برکناری‌اش، گفت: من خبر را تکذیب می‌کنم و حتی در سایت فدراسیون نیز این موضوع را رد کردیم. هیچ ابلاغی از سوی وزارتخانه به ما نشده است. من حتی دیروز که این خبر را شنیدم با روابط عمومی وزارتخانه صحبت کردم و او نیز ابراز بی اطلاعی کرد. ابلاغی به من داده نشده است و من امروز (دوشنبه) سر کارم هستم .

او در پاسخ به این سوال که آیا در اساسنامه این فدراسیون وزارت ورزش و جوانان حق عزل رییس فدراسیون را دارد، پاسخ داد: بلی. در اساسنامه ما وزیر ورزش و جوانان این حق را دارد .

در مسیر احیای چوگان با جان و دل کار کرده‌ام

وکیل گیلانی در پاسخ به این سوال که آیا درست است که قرار بوده در یکی، دو روز آینده استعفا بدهد، تصریح کرد: به هیچ وجه. من هیچ تمایلی به استعفا نداشته و ندارم. البته فشارهایی بوده که استعفا بدهم، اما چون من در کارم کوتاهی نکرده‌ام و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در مسیر احیای چوگان با جان و دل کار کرده‌ام، استعفا نمی‌دهم. سیاست‌هایی وجود دارد که این اتفاق رخ دهد، اما من با جان و دل در خدمت ورزش هستم و با تمام وجود برای چوگان تلاش می‌کنم. من این رشته ملی را دوست دارم و تمام تلاشم بر این بوده که چوگان همگانی شود و همه از آن استفاده کنند .

افرادی هستند که دوست دارند این رشته به طور خانوادگی اداره شود

رییس فدراسیون چوگان در پاسخ به این سوال که سیاست‌ها مخالف حضور او در فدراسیون است یا حضور افراد دیگر، بیان‌ کرد: مخالفت‌ها با من نیست. مخالفت‌ها با توسعه چوگان است. من همین امروز کار یک استان دیگر را برای چوگان انجام دادم. واقعا با جان و دل کار کردم. ماموریت من توسعه چوگان در کل کشور است و در این راه اطاعات کورکورانه از کسی را نکرده‌ام و همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که چوگان احیا شود در این مسیر گام برداشتم، اما متاسفانه افرادی هستند که نمی‌خواهند چوگان توسعه پیدا کند و دوست دارند که این رشته به طور خانوادگی کار کند.

او افزود: اما من به عنوان رییس فدراسیون این اجازه را نمی‌دهم و مخالف هستم. در این پانزده سالی که چوگان به عنوان فدراسیون کارش را انجام می داده فعالیت به اندازه دو استان بوده است و به همین دلیل هم مقام معظم رهبری تاکید کردند که این رشته باید احیا شود و به نظرم در این مسیر وزارت ورزش و جوانان هم باید فکری کند. من به عنوان رییس فدراسیون برای توسعه این رشته تلاش می‌کنم، اما کارشکنی‌هایی وجود دارد.

رییس فدراسیون چوگان در پایان برکنار کردن نایب رییس‌اش را نیز رد کرد.

مسئول امور بین الملل فوتبال سرپرست فدراسیون چوگان شد!

ساعاتی بعد پایگاه خبری وزارت ورزش، رسماً از انتصاب «حمیرا اسدی» به عنوان سرپرست فدراسیون چوگان خبر داد .

حمیرا اسدی پیش از این مسئول امور مجامع معاونت قهرمانی، مسئول امور بین الملل فدراسیون فوتبال و مشاور معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بوده و دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهران  است.

در ایران هر فردی برای رشد و توسعه ورزش گام برمی دارد، کنار گذاشته می شود

رئیس برکنار شده فدراسیون چوگان ساعاتی پس از انتخاب سرپرست برای این فدراسیون انگشت اتهام را به سمت وزارت ورزش و جوانان نشانه گرفت و گفت: در ایران هر فردی برای رشد و توسعه ورزش گام برمی دارد، کنار گذاشته می شود.

دکتر گلنار وکیل گیلانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل برکناری اش از مسئولیت ریاست فدراسیون چوگان را مخالفت وزارت ورزش و جوانان با سیاست های توسعه ای در این رشته ورزشی ذکر کرد و گفت: برخی مسئولان این وزارتخانه مخالف شکل گیری هیات های استانی و توسعه ورزش ملی چوگان در کشور هستند .

سنگ اندازی افرادی از بدنه چوگان

وی گفت: برخی افراد مسئول در وزارت ورزش و جوانان بارها از من خواسته بودند تا استعفا بدهم. همچنین افرادی از بدنه چوگان با سنگ اندازی در برنامه های توسعه ای چوگان علاقه ای به پیشرفت این رشته نداشتند. این افراد برای حفظ منافع خود با راه اندازی هیات های استانی و مدارس چوگان مخالف بودند و وزارت ورزش نیز اعتقاد دارد با اسب کاسپین به عنوان اسب اصیل ایرانی نباید برنامه آموزشی انجام داد .

رئیس برکنار شده فدراسیون چوگان که سخنانش آشکارا نشان می داد از برکناری خود عصبانی است، گفت: متاسفانه حمایت از مدیران زن شعاری است و برخی ها در وزارت ورزش خلاف شعارهایی که برای مدیریت زنان در ورزش و پیشرفت ورزش های اصیل ایرانی سر می دهد، علاقه ای به توسعه چوگان ندارد .

وکیل گیلانی در این گفت وگوی کوتاه گریزی هم به عملکرد خود در راه اندازی چند هیات استانی زد و گفت: در مدت حضور در راس فدراسیون چوگان علاوه بر هیات های استانی تهران و اصفهان در استان های البرز و قزوین نیز هیات چوگان راه اندازی شده است و برنامه خرید زمین برای این رشته ورزشی در سراسر کشور در دستور کار قرار داشت که در استان گیلان این برنامه عملی شد .

وی درباره اینکه آیا با انتخاب سرپرست جدید از سمت خود استعفا می دهد؟ گفت: برای توسعه چوگان آمدم و تا زمانی که حکم رسمی به دستم نرسد به کار خود ادامه خواهم داد .

نمی‌دانم چه کوتاهی‌ای کردم که برکنارم کردند

رئیس پیشین فدراسیون چوگان گفت: در مدت حضور در فدراسیون چوگان کارهای زیادی کردم اما نمی‌دانم چه کوتاهی‌ای کردم که برکنارم کردند.

دکتر گلنار وکیل گیلانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی  خبرگزاری تسنیم، در خصوص دلایل برکناری از ریاست فدراسیون چوگان اظهار داشت: من نیز دلیل این جا به جایی را نمی‌دانم و مثل شما تازه از برکناری‌ام اطلاع پیدا کردم اما حتما صلاح ورزش کشور تغییر من بوده است که وزیر ورزش چنین تصمیمی گرفته است.

رئیس پیشین فدراسیون چوگان تاکید کرد: در مدت حضور در ریاست فدراسیون چوگان، مدرسه چوگان را راه‌اندازی کردم و در روستاها نیز به ترویج این رشته پرداختم. در کنار آن جام‌جهانی چوگان را برگزار کردم و پخش زنده را نیز برای این رشته فراهم کردم اما نمی‌دانم چه کوتاهی بوده که این تصمیم گرفته شده است. فقط امیدوارم برای این تغییر، وزارت ورزش دلیل قانع کننده‌ای داشته باشد.

وی در خصوص انتصاب حمیرا اسدی به سمت سرپرست فدراسیون چوگان گفت: اسدی خانم توانایی است و من قبلا توانایی ایشان را دیدم. صددرصد حضور او می‌تواند کارایی لازم را برای این رشته داشته باشد و فقط امیدوارم زمان لازم را برخلاف من به او بدهند .

گذشت زمان مشخص خواهد کرد چه کسی مقصر بوده است

وکیل گیلانی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود برخی با انتشار عکس‌های خصوصی او در این اتفاق بی‌تاثیر نبودند، عنوان کرد: متاسفانه شایعه پراکنی همیشه وجود داشته است و در حال حاضر نیز از فدراسیون رفتم و گذشت زمان مشخص خواهد کرد چه کسی مقصر بوده است.

رئیس پیشین فدراسیون چوگان در خصوص اینکه گفته می‌شود تیره و تار شدن رابطه او با ایلخانی، رئیس سابق این فدراسیون و فشارها او به وزارت در برکناری‌اش تاثیر گذار بوده است، گفت: در آینده خیلی از مسائل مشخص خواهد شد و اگر من خیلی مسائل را نزد خود نگه‌دارم و از آنها صحبت نکنم بهتر است.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
میرزایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
5
من سرکار خانم دکتر را از زمان دانشگاه می شناسم. ایشان بسیار مومن، مدیر، سختکوش و متبحر در کار خویش هستند. خانواده ای بسیار محترم و اصیل دارند و مطمئناً اگر هم بخاطر مسائلی پوچ و بی اساس از این پست برکنارشان کنند، چیزی از افتخارات و ارزش های ایشان کم نخواهد شد. به امید موفقیت های روز افزون برای مدیران جوان کشور و امید های خانواده بزرگ دامپزشکی
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
7
متاسفانه شرایط کشور طوری است که برای مدیریت ریاکار و دروغگو باشی و از همه مهمتر بودجه را بین خود و شرکا و رفقا تقسیم کنی.
از اول هم معلوم بود که یک خانم دکتر پاکدست و شایسته نمی تواند دوام بیاورد.
دكتر مرادي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
5
ايشان متعلق به يكي از خانواده هاي اصيل و مومن هستند وجود چنين شخصيت هاي در راس مسوليت ها وزنه اي است. به هر حال چيزي از ايشان كم نمي شود فدراسيون ضرر مي كند
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
1
ای کاش با ابقای خانم دکتر، وزارتخونه نشون بده که لیاقت همچین مدیران لایقی رو داره. وگرنه مطمئناً ایشون رو ازدست خواهیم داد و از توانایی های ایشون دیگر کشور ها استفاده خواهند کرد و باز هم شاهد فرار مغزها خواهیم بود.
نظر شما
ادامه