کد خبر: ۴۱۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: توزیع گوشت شناسنامه‌دار را به صورت آزمایشی از خمینی‌شهر آغاز کردیم و به صورت رسمی از ابتدای آذر ماه سال جاری به بازار عرضه می‌شود.

دکتر سید اکبر حسینی ظهر در نشست مطبوعاتی که به منظور اجرای طرح ویژه نظارت بهداشتی بر نذور قربانی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اجرای این طرح در حال حاضر با 32 کشتارگاه، 16 میدان دام و 15 مرکز ذبح در استان اصفهان برای تهیه دام سالم، ذبح شرعی دام و بازرسی بهداشتی لاشه هماهنگی شده است.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه در گوشت ذبح شده با اسیدی شدن لاشه گوشت، جمود نعشی به وجود می‌آید و این موضوع پس از چند ساعت سبب بروز تب مالت و کریمه‌ کنگو می‌شود، صرفاً با نگهداری گوشت قربانی به مدت هشت ساعت در یخچال فریز می‌توان عوامل بیماری‌زا را از بین برد و به مصرف رساند.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مسری مشترک بین انسان و دام و فرهنگ‌سازی در این زمینه، از 90 اکیپ عملیاتی که نزدیک به 47 اکیپ ثابت و 43 اکیپ سیار است با حضور 170 تکنسین و کاردان دامپزشک و 9 نفر از روحانیون در طرح نظارتی بر دام‌های ذبح شده استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر روی تمام گوشت‌های توزیع شده در بازار، مهر بهداشتی دامپزشکی به رنگ سبز و آبی نقش بسته که در حال حاضر این گوشت‌ها به صورت آزمایشی برچسب می‌خورد و در آن جنسیت، بالغ یا غیر بالغ، نوع و تاریخ کشتارگاه و اندازه دام و موارد دیگر ذکر می‌شود.
حسینی با بیان اینکه در موارد ثبت شده روی برچسب و اندازه آن با مسئولان مربوطه هنوز به توافق نرسیده‌ایم، افزود: در صورتی که بتوانیم به این توافق برسیم این نوع گوشت از ابتدای آذر ماه به صورت رسمی در بازار توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه الصاق برچسب گوشت یک طرح سراسری است که در کل کشور اجرایی می‌شود، ادامه داد: سوء‌استفاده برخی از افراد از مارک‌دار کردن تخم‌مرغ سبب شد که این طرح به نحو صحیح اجرایی نشود و سبب توقف طرح شد.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: از آنجایی که گوشت در کشتارگاه‌ها از ابتدا تا انتها تحت نظارت دامپزشکی است، با شناسنامه‌دار کردن گوشت امکان سوء‌استفاده و گرانفروشی وجود ندارد و این در حالیست که مسئولان بهداشتی نظارت مستمری بر مرغداری‌ها ندارند.
وی افزود: بسته‌بندی کردن مرغ که به عنوان یک طرح سراسری از سال 82 به تمام دامپزشکی‌ها ابلاغ شد که در حال حاضر سالانه به طور متوسط بیش از 60 میلیون قطعه طیور در اصفهان بسته‌بندی می‌شود.
حسینی اظهار داشت: نزدیک به 300 هزار قطعه از طیور غیرقابل مصرف در استان اصفهان ضبط و معدوم می‌شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دن
|
-
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
0
0
متن خبر اشتباه و غلط است پایین امدن پی اچ باعث تب مالن . سی سی اچ اف نمی شود .دقت کنید این سایت تخصصی است .
نظر شما
ادامه