کد خبر: ۴۷۱۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر


عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: ظرفیت تولید حدود یک و نیم میلیون تن گوشت قرمز در داخل کشور وجود دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی محمد شاعری» عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، گفت: عواملی مختلفی در افزایش قیمت گوشت موثر هستند که یکی از علل اصلی آن قاچاق دام زنده محسوب می‌شود، عرضه دام زنده در بازار کاهش پیدا کرد به همین دلیل دولت برای تامین نیاز داخلی کشور مجبور به واردات دام زنده است.

واردات گوشت لاشه در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش داشته است

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان واردات گوشت لاشه گوسفند در مقایسه با سال گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده اما با این وجود دولت در کنترل و تنظیم بازار ناتوان بوده است، تصریح کرد: تولید دام بر اساس گزارش‌های دریافتی کم نشده است، دام تولید داخل در بازار کشورهای همسایه مانند عراق عرضه می‌شود.

قیمت واقعی گوشت آماده مصرف بین 50 تا 60 هزار تومان است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز علت دیگر افزایش قیمت گوشت قرمز است، ادامه داد: با افزایش قیمت ارز قیمت کالاهای صادراتی از راه‌های قانونی و یا غیر قانونی بر اساس نرخ واقعی ارز شکل می‌گیرد، درحال حاضر قیمت تمام شده هر کیلوگرم دام زنده حدود 25 هزار تومان است بر این اساس گوشت آماده مصرف باید با قیمت 50 تا 60 هزار تومان برسد اما مصرف کننده مجبور است این محصول را با قیمت 100هزار تومان خریداری ‌کند.

وزارت جهاد کشاورزی بر نقل و انتقال دام در داخل کشور نظارتی ندارد

وی با تاکید بر اینکه عدم نظارت دستگاهای نظارتی مانند سازمان تعزیرات، سازمان حمایت از مصرف کنند، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت دلیل دیگر گرانی گوشت قرمز است، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی بر نقل و انتقال دام در داخل کشور نظارتی ندارد، زمانی که قصد دارند دام را به خارج از کشور قاچاق کنند قطعا تحرکاتی در داخل کشور صورت می‌گیرد و جابه‌جای دام توسط کامیون‌ها حتما باید از چشم‌های وزارت جهاد مخفی نماند.

شاعری با بیان اینکه اگر وزارت جهاد کشاورزی اختیاری برای کنترل جابه‌جایی دام در داخل کشور ندارد باید این امکان توسط دولت فراهم شود، گفت: با صدرو بخشنامه‌ای وزارت کشور در حوزه مقابله با قاچاق، وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه نظارت دقیق بر عرضه کافی دام در بازار و خرده فروشها و همچنین وزارت جهاد کشاورزی در بخش تولید ساختارها را تقویت کنیم و ظرفیت‌های آن مورد حمایت قرار بگیرد.

ابهام در عدم تولید گوشت قرمز به میزان کافی

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید حدود یک و نیم میلیون تن گوشت قرمز در داخل کشور وجود دارد چرا نباید بیش از 800هزار تن تولید کنیم و وابسته به واردات دام زنده خارجی باشیم.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
0
0
ولی فرمانده محترم نیروی انتظامی گفته ایشان را نمی پذیرند و می گویند که قاچاق نقش محدود و کم اهمیت را در گرانی گوشت دارد!
نظر شما
ادامه