کد خبر: ۴۸۲۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
 
 

مدیر کل دامپزشکی خوزستان در جریان بازدید از نحوه کشتار دام های وارداتی در کشتارگاه صنعتی دام خرمشهر گفت: تولید تمام فراورده های خام دامی در این استان از مزرعه تا سفره ی مصرف کنندگان تحت کنترل بهداشتی و نظارت دامپزشکی قرار دارد و یکی از حوزه های مهم عملکردی دامپزشکی حوزه نظارت بر کشتار دام های وارداتی در کشتارگاه دام می باشد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «دکتر مصطفی کنارکوهی» افزود: این نظارت ها در سطوح مختلف از جمله کشتارگاه های دام توسط دامپزشکان ناظر انجام می شود تا از خروج بهداشتی و کنترل شده محصول نهایی اطمینان حاصل شود.

دکتر کنارکوهی تامین سلامت گوشت و فرآورده‌های خام دامی را از وظایف مهم دامپزشکی عنوان کرد و ادامه داد: سلامت غذایی از اهمیت ویژه‌ای در سلامت افراد جامعه برخوردار است به طوری که آلوده بودن مواد غذایی موجب به خطر افتادن سلامت انسان می شود و در همین راستا دام های وارداتی بعد از تخلیه از کشتی در بندر امام خمینی (ه) در کشتارگاه صنعتی دام خرمشهر کشتار شدند و کارشناسان دامپزشکی با استقرار در کشتارگاه دام بر تمام مراحل کشتار آن ها نظارت بهداشتی دارند.

این مسئول با اشاره به فرآیند پیش سردگذاری لاشه ها که در تمام کشتارگاه ها انجام می شود به مردم اطمینان داد که انجام صحیح و کامل دوره پیش سردگذاری در کشتارگاه ها سبب می شود، اجرام بیماری زا در لاشه ها از بین برود.

کنارکوهی با تاکید بر آنکه محصول شناسنامه دار، نشانه نظارت کامل است، از مردم خواست هنگام خرید به مهر و نشانه لاشه دقت کنند و از ذبح دام غیرمجاز خودداری کنند.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
0
چنانچه دام های ارزان قیمت زنده با دلار آزاد و نه یارانه ای،
به مدت 3 هفته در کشور مبدا تحت قرنطینه مرزی با معاینات کامل بالینی و پاراکلینیکال قرار گیرند
و بلافاصله پس از استراحت کافی در کشتارگاه مجهز و صنعتی خرمشهر با حفاظت بسیار شدید تیروی انتظامی برای جلوگیری از ورود غیر مجاز آنها در اعماق استان خوزستان ذبح و بسته بندی شوند،
اقدام مثبتی در جهت اشتغال زایی استانی و عدم فشار به دامداران مظلوم داخلی برای فروش زیر قیمت و عدم مجوز صادرات به کشورهای عربی با قیمت های بسیار بالا خواهد بود.
نظر شما
ادامه