کد خبر: ۵۲۷۸۲
تعداد نظرات: ۹۲ نظر
 

حکیم مهر: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دانشگاه ما در میان دانشجویان قبول شده در رشته پزشکی بهترین رتبه دو (آزاد منطقه یک) بوده است و بالاترین رتبه قبولی 87 هزار و 948 بوده که مربوط به سهمیه ایثارگران 25 درصد شهریه‌پرداز است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر محمد اعتضاد رضوی» در نشست خبری با موضوع عوامل مؤثر در اخذ پذیرش در رشته‌های حوزه سلامت و سهمیه‌های موجود که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هر سال جمع کثیری از داوطلبان سهمیه آزاد کنکور، با وجود توانایی علمی بالا، از رسیدن به رشته مطلوب خود باز می‌مانند .

وی اضافه کرد: علت این امر را نیز می‌توان در سهمیه‌هایی دانست که در پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های سراسری و آزاد در نظر گرفته شده است. وجود اینگونه سهمیه‌ها موجب نارضایتی متقاضیان، به خصوص جوانان شده و می‌تواند امید به ادامه تحصیل و داشتن آینده‌ای بهتر را از آنان سلب کند و بیم آن رود تا سطح علمی جامعه در مقیاس کلان دچار مخاطره شود .

اعتضاد رضوی افزود: به طور کلی 60 درصد داوطلبان ورود به رشته‌های پزشکی براساس سهمیه وارد دانشگاه‌ها می‌شوند که 30 درصد آن به داوطلبان بومی اختصاص داده شده است که البته این نوع سهمیه‌ها به عنوان یک نوع شیوه پذیرش از بین داوطلبان آزاد انتخاب می‌شود. در بعضی سهمیه‌ها، بیش از 90 درصد ورودی‌ها رتبه بالای 5000 و در برخی موارد بالای 100 هزار دارند و به علت توان کمتر، علی رغم ارفاق‌های قانونی و بعضا فراقانونی، طول تحصیلات‌شان به درازا می‌کشد .

30 درصد از کل ظرفیت دانشگاه‌ها به سهمیه ایثارگران اختصاص دارد

وی در خصوص سهمیه ایثارگران، اظهار کرد: 5 درصد از ظرفیت کل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص می‌یابد و با سهم فرزندان جانبازان 25 درصد به بالاتر، فرزندان آزادگان و شهدا که پیش از این 25 درصد از کل ظرفیت بود، می‌توان گفت در حال حاضر 30 درصد از کل ظرفیت دانشگاه‌ها به سهمیه ایثارگران اختصاص دارد .

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطرنشان کرد: در صورتی که ظرفیت 25 درصدی مربوط به همسران و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان و شهدا تکمیل نشود، مازاد این ظرفیت را می‌توان به همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص داد. حد نصاب نمره داوطلبان با سهمیه ایثارگران 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد در هر کد رشته محل است .

وی در مورد ضرورت حفظ کیفیت آموزشی با سطح همترازی دانشجویان، گفت: در شرایط موجود آوردن 70 درصد کف نمره نفر آخر هر رشته محل برای استفاده از سهمیه ایثارگران لازم است. پیشنهاد اخیر مجلس شورای اسلامی 80 درصد و برای رشته‌های پرطرفدار پزشکی و فنی 85 درصد است .

۸۷  هزار و ۹۴۸؛ بالاترین رتبه قبولی در پزشکی مشهد

اعتضاد رضوی اذعان کرد: در بررسی رتبه‌های قبولی در دانشگاه‌های مختلف منطقه، بیشترین دامنه قبولی مربوط به دانشگاه مشهد است و پس از آن به ترتیب دانشگاه‌های سبزوار و نیشابور قرار دارند. به عنوان مثال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در میان دانشجویان قبول شده در رشته پزشکی بهترین رتبه دو (آزاد منطقه یک) بوده است و بالاترین رتبه قبولی 87 هزار و 948 بوده که مربوط به سهمیه ایثارگران 25 درصد شهریه‌پرداز است. در کل رشته‌ها بالاترین رتبه قبولی در دانشگاه علوم پزشکی هم رتبه 512 هزار و 981 مربوط به پرستاری بوده است .

وی افزود: با توجه به تقاضای زیاد برای سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحلیلی نیز به طور اختصاصی برای این سه رشته به تفکیک دوره، قبولی انجام شد. بیشترین دامنه قبولی در رشته پزشکی دوره روزانه 74 هزار و 760 مربوط به سهمیه ایثارگران 25 درصد و در دانشگاه سبزوار بوده است. در همین رشته، در دوره شهریه‌پرداز، بیشترین دامنه قبولی مربوط به سهمیه ایثارگران 25 درصد و دانشگاه مشهد 17 هزار و 342 بوده است. در دوره محروم نیز بیشترین دامنه قبولی مربوط به سهمیه منطقه دو و دانشگاه بیرجند سه هزار و 474 بوده است .

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حالی که بالاترین رتبه قبولی دانشجویان شرکت کننده در کنکور با استفاده از سهمیه‌های مناطق سه‌گانه، شهریه‌پرداز این مناطق، سهمیه مناطق محروم و حتی 5درصد ایثارگران در رشته پزشکی در دانشگاه‌های منطقه 9 حداکثر تا حدود رتبه 10 هزار بوده است، با کمال تعجب در دانشجویانی که از سهمیه ایثارگران 25 درصد استفاده نموده‌اند رتبه حداکثر قبولی به سطح 10 برابر حدود 99 هزار (ایثارگر شهریه‌پرداز) می‌رسد که مبین بی‌عدالتی در جذب دانشجویان از طریق کنکور سراسری است .

وی گفت: شکاف مذکور در رتبه‌های افراد پذیرفته شده نیز به وضوح قابل مشاهد است. نتایج بررسی اخیر حاکی از آن بود که اختلاف میانگین رتبه آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه ایثارگران با آزاد قریب به 140 هزار بوده است. این تفاوت در رشته‌های پر تقاضا(پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) بسیار چشمگیر است. به طوری که نسبت آخرین رتبه پذیرفته شده با سهمیه ایثارگران به آخرین رتبه پذیرفته شده با سهمیه آزاد در رشته پزشکی بیش از 21 برابر، در رشته دندانپزشکی19 برابر و در رشته داروسازی بیش از 20 برابر بوده است. ناگفته نماند که در بعضی موارد این اختلاف منجر به ایجاد فضای نامناسب در دانشجویان یک کلاس درس می‌شود. بررسی شکاف اجتماعی علمی ایجاد شده ناشی از این سهمیه خود مطالعه گسترده دیگری را می‌طلبد ضمن اینکه اختلاف سطح توان علمی دانشجویان پذیرفته شده با سهمیه‌های مربوطه به عدم توازن محیط آموزشی فراگیران منجر شده و زمینه تخلفات مختلف خصوصا در آزمون‌ها را ایجاد می‌کند .

سهمیه‌ها با عدالت آموزشی همخوانی ندارد

اعتضاد رضوی خاطر نشان کرد: در مجموع به نظر می‌رسد با توجه به عدم تناسب جمعیت هدف، اعمال سهمیه‌های مختلف علی الخصوص سهمیه ایثارگران 25 درصد با عدالت آموزشی همخوانی نداشته و شرایط رقابت را برای سایر خیل عظیم دانش‌آموزان متقاضی و سهمیه‌های آزاد بسیار دشوار می‌کند. امید است با استفاده از یافته‌ها و شواهد علمی بهترین تصمیم‌ها برای فرزندان عزیز آینده ایران اسلامی انجام شود .

وی گفت: در حال حاضر در کل کشور 30 هزار فارغ التحصیل دندانپزشکی وجود دارد و حدود 14 هزار دانشجو در رشته دندانپزشکی در حال اشتغال به تحصیل هستند. این تعداد دانشجوی محصل تا 6 سال دیگر فارغ التحصیل می‌شوند و به 30 هزار پتانسیل کنونی دندانپزشکان کشور افزوده خواهند شد که بر این اساس سرانه ما در داندانپزشکی نسبت به منطقه رشد قابل توجهی داشته و بسیار بالا خواهد رفت .

  اعتضاد رضوی افزود: اکنون در داروسازی 25 هزار داروساز فارغ‌التحصیل در کشور وجود دارند که شماره نظام پزشکی خود را دریافت کرده‌اند و حدود 13 هزار دانشجوی داروساز در حال اشتغال به تحصیل داریم که این تعداد تا 6 سال دیگر به ظرفیت ما در رشته داروسازی افزوده می‌شوند و تعداد نیروهای فعال ما را به حدود 38 هزار نفر خواهند رساند .

  معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد:  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مخاطرات افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی عنوان کرده‌اند که «در حال حاضر ظرفیت پزشکی ما برای پنج سال آینده شاید فراتر از نیاز نظام ارائه خدمت‌مان باشد. طبق برآورد ما حدود 40 هزار پزشک که اسامی‌شان را در اختیار داریم هیچ ردی از طبابت‌شان در کشور وجود ندارد و این امر نشان می‌دهد که ما در توزیع و ایجاد جاذبه برای پزشکان در نقاط مختلف به خوبی عمل نکرده‌ایم. برآورد من به عنوان وزیر بهداشت و کارشناس و کارشناس حوزه سلامت این است که در سال‌های آتی حداکثر تا سه سال آینده مسئله‌ای به نام کمبود پزشک حتی در مناطق محروم را نخواهیم داشت. در حال حاضر سرانه پزشک ما نزدیک به دو است و اگر با همین روش پیش برویم این سرانه بیشتر می‌شود و حتی مشکل افزایش نیروی پزشکی خواهیم داشت. اگر تعداد پزشک از نیازمان بیشتر شود، با یک جمعیت بیکار مواجه می‌شویم که متوقع هم هست به هر حال نوع توقع یک دیپلمه بیکار با پزشک بیکار متفاوت است .»

  اعتضاد رضوی گفت: معاون پارلمانی وزارت بهداشت در خصوص امکانات آموزشی بیان کرده که «طرح افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی اصلا به صلاح نیست. در حال حاضر دانشجویان ما به حداقل‌های آموزشی دسترسی ندارند و حتی نمی‌توانند عمل جراحی را از نزدیک مشاهده کنند. می‌گویند بعضی از مطب‌ها شلوغ است اما برخی از مطب‌ها روزی دو الی سه بیمار هم ندارند. در حال حاضر 2000 استاد کمبود داریم و فضاهای آموزشی ما اصلا کافی نیستند. ما 400 خوابگاه دانشجویی در سال گذشته داشتیم که قرار بود امسال آن‌ها را بسازیم اما تامین اعتبار نشد و این مسائل باعث دغدغه‌های وزارت بهداشت در حوزه پذیرش دانشجو است. در حال حاضر ظرفیت دانشجویان در اغلب رشته‌ها مازاد بر امکانات، هیأت علمی، تجهیزات و فضای آموزشی، درمانی و ... است.»

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: همچنین معاون آموزشی وزارت بهداشت، اظهار کرده‌اند که «در حال حاضر 55 هزار دانشجوی پزشکی در حال تحصیل در کشور داریم. همچنین 10 هزار نفر هم در خارج از کشور در حال تحصیل هستند که اگر فارغ التحصیل شوند و بازگردند مشکلات‌مان هم حل می‌شود. مشکل ما توزیع نامناسب نیروی انسانی است. در بعضی از رشته‌های تخصصی 300 تا 400 درصد ظرفیت داشته‌ایم اما باید توجه کرد که نمی‌توان همه متخصصان را به مناطقی فرستاد که بیمار نداشته باشد و یا امکانات تخصصی در اختیار نباشد. در حال حاضر نقشه راه ما برای پنج سال آینده در رشته‌های تخصصی مشکل است و برخی از رشته‌ها از جمله رشته‌های جراحی با افزایش ظرفیت و به دلیل اشباع بعضی از رشته‌ها با کاهش ظرفیت مواجه می‌شوند. بعضی از رشته‌های تخصصی نیز وضعیت موجود را ادامه می‌دهند محاسبات نیروی انسانی در مورد رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی انجام شده است. علی‌رغم اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با چالش‌های زیادی مواجه هستند اما ما طی چند روز اخیر نیز مقداری ظرفیت پذیرش در رشته‌های تجربی از جمله سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را افزایش دادیم. واقعیت این است که دانشگاه‌های علوم پزشکی فشار زیادی از ظرفیت‌های افزایش یافته دارند.»

وی بیان کرد: قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت، نیز عنوان کرده‌اند که «55 هزار دانشجوی رشته پزشکی تا هفت سال آینده به تعداد 175 هزار پزشک اضافه می‌شوند. ما با توجه به مطالعات متعدد در خصوص جبران کمبود نیروی متخصص در برخی رشته‌های تخصصی، حدود 300 برابر ظرفیت را طی پنج سال اخیر اضافه کردیم. حدود 10 هزار دانشجوی گروه پزشکی در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به تدریج در حال بازگشت به داخل کشور بوده و به جمعیت قبلی اضافه خواهد شد.»

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد:  نماینده مردم مشهد و کلات عنوان کرده‌اند « در خراسان رضوی حدود 8000 پزشک عمومی داریم که تنها 4200 نفر از آنان مشغول طبابت هستند و بقیه طبابت انجام نمی‌دهند. باید ابتدا زیرساخت‌های آموزشی را توسعه دهیم و بعد پزشک تربیت کنیم در غیر این صورت فقط پزشکان بی‌سواد و بی‌انگیزه به جامعه تزریق کرده‌ایم. دولت پول ندارد که سرانه دانشجو را اضافه کند و نتیجه این می‌شود که دانشجوی پولی جذب کنیم که باز تعدادی پولدار پزشک می‌شوند و می‌خواهند پولی را که در طول آموزش خرج کرده‌اند در بیاورند و به جان مردم می‌افتند. پزشکان ترجیح می‌دهند شهرهای بزرگ بمانند و فعالیت غیر پزشکی انجام دهند، اما به شهرهای کوچک یا روستاها نروند، حتی اگر درآمد بیشتری در این مناطق داشته باشند. ایران پزشکان شاخصی را تربیت کرده و برای حفظ این شاخص، باید اول زیرساخت‌ها را مهیا سازیم. در مناطق مختلف تعداد زیادی پرونده علیه پزشکان تشکیل شده که این پزشک را از طبابت منصرف می‌کند.»

اعتضاد رضوی بیان کرد: برای مناطق محروم و در رشته‌های تحصیلی پزشکی و پیراپزشکی حداقل 30 درصد ظرفیت گذاشته شده است و پیش‌بینی می‌شود که تا سه الی چهار سال آینده تقریبا نیروهای تخصصی در این مناطق، از نیروهای بومی خواهند بود. به این نتیجه می‌رسیم که کشور دیگر به افزایش ظرفیت در حوزه علوم پزشکی نیازی ندارد و یا اگر نیاز دارد باید دید چه راهکار مناسبی می‌شود این کمبود را جبران کرد. زیرا در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور امکان پذیرش افزایش ظرفیت را ندارند و کاملا از بعد اجرایی این پیشنهاد غیر کارشناسی و ناپخته ارائه شده است .

بدون هیچ افزایش ظرفیتی تا ۱۴۰۴ سرانه تعداد پزشکمان به استانداردهای جهانی می‌رسد

  معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر حدود 150 هزار پزشک عمومی و متخصص فعال و 55 هزار دانشجوی پزشکی در حال تحصیل در کشور وجود دارد که در نهایت می‌توان گفت تا هفت سال دیگر با فارغ التحصیل شدن دانشجویان فعلی بیش از 200 هزار پزشک عمومی و متخصص فعال در کشور خواهیم داشت که تا سال 1404 ایران را به استانداردهای جهان در سرانه تعداد پزشک به بیمار بدون هیچ افزایش ظرفیتی می‌رساند .

وی عنوان کرد: برای تربیت نیروی انسانی در بخش سلامت باید به پنج سوال اساسی پاسخ داده شود. در ابتدا موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های علوم پزشکی با چه الگویی در عرصه سرزمین باید توسعه یابند، چه رشته و مقاطعی برای تامین نیاز کشور و رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز و نقشه جامع علمی کشور باید انجام شوند یا توسعه یابند، چه تعداد دانشجو و در چه رشته و مقاطعی در حوزه سلامت باید تربیت شوند که هم نیاز کشور برآورده شود و هم دچار تورم نیروی انسانی در این بخش نشویم و در نهایت چقدر امکانات، اعتبارات و هیات علمی برای رسیدن به این شاخص‌ها نیاز داریم، چگونه باید کیفیت نیروی انسانی تربیت شده را براساس نیاز کشور و استانداردهای جهانی ارتقا دهیم .

وی افزود: بدین منظور و در راستای حرکت به سمت اجرای این سند مهم کارگروه آمایش سرزمین در کارگروه آمایش سرزمین در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شکل گرفت. باید یادآور شد که هدف نهایی آمایش تعادل بین سه عنصر انسان، فضا و فعالیت است . این آمایش مبتنی بر ظرفیت‌های بومی(بهره‌مندی از امکانات و بسترهای منطقه‌ای و استانی)، ماموریت محور نمودن(دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی) و تمرکززدایی ( فعالیت‌ها از ستاد به سمت مناطق آمایشی) است .

وی تصریح کرد: برای تخمین نیروی انسانی مورد نیاز و همچنین برای برآوردن نیازهای سلامت، اطلاعات دقیقی مانند تحلیل ساختار سنی و جنسی جمعیت، وضعیت تسهیلات آموزشی موجود، تغییرات دانش و فناوری، توزیع جغرافیایی و اپیدمیولوژیک بیماری‌ها، نگرش‌های مردم درباره سلامت، بیماری، روش‌های درمانی و پیشگیری، تغییرات محیط زندگی و .... لازم است .

  اعتضاد رضوی بیان کرد: مطالعات گوناگونی مانند برآورد ملی نیروی انسانی بخش سلامت، برآورد نیروی انسانی مورد نیاز در نقشه راه درمان ایران و برآورد پزشک متخصص مورد نیاز در زمینه بررسی نیاز پزشک متخصص انجام شده است که در سند ملی آمایش سرزمینی از این سه مطالعه استفاده شده است. ثابت در نظر گرفتن سهم زمان کاری  (FTE) پزشکان متخصص، ثابت در نظر گرفتن مرزبندی حرفه‌ای موجود تخصص‌های مختلف پزشکی برای سال هدف و نیز در نظر نگرفتن نظام ارجاع برای برآورد پزشکان متخصص تا سال هدف، مفروضات مشترک در برآوردهای این سه مطالعه است .

وی در مورد مهم‌ترین اقدامات کارگروه آمایش سرزمین، که ماموریت‌گرایی، تمرکززدایی و ارتقاء توانمندی دانشگاه‌ها است، اضافه کرد: بررسی جامع در خصوص الگوهای مختلف برآورد نیروی انسانی، پیشنهاد رشته‌های مورد نیاز کلان با تاکید بر بومی‌گزینی به شورای گسترش، تهیه پیش‌نویس سند آمایش آموزش عالی سلامت کلان منطقه 9، محاسبه نیروی انسانی مورد نیاز تا 1404 در کلان منطقه در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، پیشنهاد برنامه آموزشی نظام‌مند کوتاه مدت بر مبنای نیازهای بخش دولتی و غیر دولتی و دیگر اقدامات را نیز شامل می‌شود .

 

انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
Sorena
|
Germany
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
21
25
بازم سهمیه
ورودی سال 67تهران
|
France
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
34
43
سی سال پیش در بدو ورود به دانشکده بابچه ها بحث میکردم این ایثارگران ،جانبازان، خانواده شهدا و ...حقی بر گردن ملت دارن و بایستی دولت به انها توجه کرد منتهی نه در رقابت های علمی، بلکه در تامین امکانات رفاهی مثل تسهیلات مالی، حق تقدم در استخدام و...چون هیچکس تضمین نمیکنه که یک پزشک بی سواد دراینده چه عواقبی بر جامعه تحمیل میکند.بهرحال ازما گذشت وحق خیلی ها در رقابت های علمی و جایگاه اجتماعی و علمی که میتوانستند در اینده داشته باشند، ضایع شد..در این خصوص دولت برای نسل آتي باید فکری کند انشاالله...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
منکه به شخصه از حق خودم در محکمه الهی نمیگذرم
Sadegh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
پسر خوب این حرفت از کدوم منطق در آوردی پزشک بیسواد؟ خیلی بچه ای پزشک میره توی دانشگا درسشو میخونه و میره سر کار
بحثت روی سهمیه هست اگه پدر خودت سهمیه داشت چی؟ بازم این حرفو میزدی؟
پسر خوب وقتی بابات داشت میلرزید دستاش خودشو قایم میکرد توی اتاق خونه از ترس
این جانبازان و شهدا بودن که در دفاع از کشور جان فشانی کردن و حق بزرگی بر کشور دارن چون اونا نبودن الان ایرانی هم نبود که تو کنکور بدی پسر خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
اگر برای اسلام و در راه خدا جنگیدند که نباید هفت پشتشان تا ابد به جهت طلب حق ملت و بیت المال را بخورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
27
31
به نظرتون خیلی ........ نگفته اونایی که سهمیه ایثارگران دارند بایستی ۸۰درصد سوالاتی که اخرین نفر پذیرفته شده در سهمیه آزاد را نمره اورده را نمره بیاره واین حرف معاون دانشگاه قطعا درست نیست که با رتبه هشتاد هزار درپزشکی قبولی شده باشد رتبه بیشتر از دوهزار قبولی در رشته پزشکی جز محالات هست
پاسخ ها
شاهدعینی
| France |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
نه عزیزم، بعنوان مثال نمرات خام درس زیست شناسی و فیزیک بعنوان پيش نیاز واحد فیزیک پزشکی کل دانشجویان کلاس را برای معیاری جهت گذراندن این واحد در تابلو اعلانات، اعلام کردند وتفاوت بسیار فاحشی در درصد نمره ها بین این عزیران وسهمیه آزاد مشهود بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
اولا که ۷۰درصدو باید بیارن مجلس هنوز ۸۰درصدو تصویب نکرده .دوما ۷۰درصد تراز(نمره)را باید بیاورند مثلا رتبه هزار کنکور تراز تقریبی ده هزار دارد در صورتی که فرد سهمیه جانبازان با تراز هفت هزار که رتبه اش می‌شود شست هزار می‌تواند در کنار رتبه هزار در آن رشته تحصیل کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
نه عزیزمن مثل اینکه یاخودت ازاین سهمیه های به ناحق استفاده می کنی یانرفتی ببینی ابن افرادی که باسهمیه قبول شده انددارای چه رتبه ای هستند جالب درقرآن می خوانیم «ایا انها که می دانندبرابرهستند باکسانی که نمی دانند»درحال حاضرکشورماآنها که نمی دانند رتبه های برتردانشگاهی راکسب می کنندوبه زورترم فشرده یاترم تابستانی نمرات افتاده خودراهم می گیرنددرحالیکه انهایی که می دانندیاترک کشورمی کنند ویادرسرچهاراهها مبلغ تاکسی اینترنتی می شوند
ستاره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
تو خودت سهمیه ای .............
hossein
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
سلام
سهمیه ۲۵ درصد ایثارگرانی،بزرگترین جفا را در حق سایر داوطلبان می‌کنه.یکی از اقوام من با درصدهای اختصاصی بسیار پایین و‌ حتی منفی به طوریکه مجموع درصدهای تخصصی اش به چهل نمیرسد و رتبه کشوری اش ۱۱۴ هزار بود،پزشکی بیرجند قبول شد.
زمین:۰
ریاضی:۱۰
فیزیک:۳-
شیمی:۱۲
زیست:۱۲
محمد
|
United States of America
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
35
61
سلام
وقتی حرف از سهمیه میشه فقط به سهمیه ایثارگران توجه میشه!
کسی نمیگه حالا اون باباش شهید و جانباز شده یه سهمیه ای رو اضافه بر سهمیه قبولی دانشگاهها براشون اضافه کردند تا به نوعی حقی از اونها ضایع نشه...!
این آقای بعنوان معاون آموزشی یک دانشگاه نمیگه چرا باید فرزندان خودشون یا هیئات علمی سراسر کشور باید سهمیه دانشگاهی داشته باشن؟ چه گلی به سر این مملکت زدن اینها!؟
زمان جنگ هم همینها نبودن که گوشه و کنار این مملکت قایم میشدن؟ با خیال راحت تحصیل میکردن؟ آقای معاون آموزشی !!!
با همین حرفا کاری کردین کسی که باباش جانباز یا شهید شده باید خجالت بکشه در هر جایی بگه فرزند ایثارگره؟!!!
فرزند یک ایثارگر که جونشو گذاشته برای این مملکت نمیتونه بگه و افتخار کنه به این موضوع!!!!
من بعنوان یک فرزند جانباز ۷۰ درصد امیدوارم تمامی شما عزیزانی که فقط به فکر تجاوز ایثارگران به حق خودتونید حداقل برای یک روز (نمیگم یک عمر) از این مثلا نعمت بهره مند شوید!!! به حق الله تا از مزایای نامتناهی ایثارگران و فرزندانشون بهره مند شوید
الهی آمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
اقا محمد الکی حرف نزن سهمیه برابر است با تبعیض . به گفته حضرت علی همه با هم برابرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
پس ی ادم ....... که هیچی درس نخونده حقشه پزشکی بخونه چون پدرش جانبازه !!!!
این عین بی عدالتیه . منکه از حقم نمیگذرم و حلالتون نمیکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
من به شخصه فرزند شهیدم اما با رتبه ی ۱۲۸۴هم که ۶۰ درصد زیست زدم فقط به جز بقیه درسا پزشکی نمیتونم برم حتی ازاد(کنکور۹۸)من نمیدونم اینارو کی میگه ک با رتبه ی نجومی چطور ایثارگرا میرن پزشکی.و تمام کسایم که میگن ما حق میخوریم اینا هم باید جواب پس بدن چون اینجوری نیست کسی که هیچس نخونده بره پزشکی هر کسیم که میگن بیان به من معرفی کنن خوشحالم بشم فقط دلتون میخواد پشت سر ماها حرف درارین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
اصلا کسی هم با سهمیه بره پزشکی بخونه،انقد درساشون سخته که فقط درس خونا میتونن پاس کنن،وگرنه با سهمیه ای ها اگر برن داخل و درس خون نباشن خودشون انصراف میدن..درسای پزشکی مگه الکیه؟من مشاورم منطقه یک بود هیچ سهمیه ای هم نداشت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی فسا آورده بود اونجا میخوند خودمم کارنامشو توی قبول شده های قلم چی دیدم..شماهم نخوندن خودتونو نندازید گردن سهمیه ای ها..بنده خودمم سهمیه ندارم ولی الان قبول نشدم چون درس نخوندم حقمم نبود با این وضع درس خوندن برم دانشگاه..شماها درستون رو‌درست حسابی بخونید تلاش کنید بخاطر یه هدف اونوقت اگر رتبه خوب نیاوردید و قبول نشدید به اونا بد و بیراه بگید..
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
خودتون را به نفهمی زدید باباهاتون رفتند جنگ شما چه کاری برای این مملکت کردید ............ و توجیه می کنید.من که از حق خودم نمی گذرم و امیدوارم هم دنیا و هم اخرت جواب پس بدید
ف.س
| United States of America |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
به نظر شماها کسیکه پدرش در جبهه وخط مقدم دو الی سه بار مجروح شده ودست یاپا وچشمش از دست داده وخانواده اش در دلهره وناراحتی وفشار زندگی میکردند با اونکه باخیال راحت در دانشگاه یا محل کسب پول در میاور وشب و روز بی دغدقه در کنار خانواده بوده وخیلی وقتها مثل الان شماها سنگ پرانی بر علیه ملت و مملکت میکنند برابرند . وحق هیچ امتیازی ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
34
46
تصور کنید که رتبه 2 و رتیه 87 هزار سر کلاس یک استاد نشسته و رتبه 87 هزار در تخصص هم قبول خواهد شد. عجب آموزشی عالی داریم ما. چقدر خوبیم ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
Anita
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
دقیقن با نظرت موافقم فک کن ما درس بخونیم اون نخونه بعد ما ۴۰ درصد سوالا رو جواب بدیم اون فق ۱۰ درصد جواب بده بعد اون قبول بشه برع تو بهترین دانشگاه بشینه مام اینججوری بمونیم واقن انصاف نیس
خب اگه از نظره حکومت جانبازا در امد ندارن نمیتونن کار کنن عوضش از دولت ک حقوق میگیرن گدا گشنع ک نیستن تنونن کتاب تهیه کنن واسه بچه هاشون
بخدا بدبخت بیچاره ماییم ک پدرامون کارگرع نمیتونیم کتاب بخریم
نمیدونم چی فک کردین فک کردن پدرای ما دکتر مهندسن
ادیب
|
Germany
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
26
16
سهمیه ای ها همه ارگان ها را گرفتند نمیگم غیر قانونی بلکه قانونی هم بوده است ,اما از آثار منفی این موضوع بدبینی و نارضایتی مردم است و نهایتا باعث می شود این عزیزان در جامعه احساس سرشکستگی کنند.همه ایثارگران بر گردن ملت حق دارند ولی دولت می تواند بطریق صحیح زحمات انها را جبران و تقدیر کند.مثلا بجای تسهیلات ورود به دانشگاههای داخلی انها را بخارج اعزام کند تا تحصیل کنند.یاحق
آقا
|
United States of America
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
9
56
سهمیه اعضای هیئت علمی از همه بدتره که بعضیها دوست ندارن ازش حرف بزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
سهمیه همش بده چه جانباز باشه چ هیئت علمی
سهمیه یعنی تبعیض
مجتبی
|
United States of America
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
11
40
متاسفانه از سهمیه اعضای هیئت علمی هیچ حرفی نمیزنند،از دانشگاه پولی آزاد هم حرفی نمیزنند که افراد رو با پول به مقام علمی میرسونه،از وجود رانت در پزشکی در قبال بقیه رشته ها هم حرفی نمیزنه که یکعده پزشک فقط با نوشتن پنی سیلین و دگزا درآمدهای هنگفت دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
20
19
حق داشتن جاش تو رقابت های علمی نیست مگه کنکور آش نذری که هر کسی یه کاسه دست گرفته میگه بریزش توش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
40
38
30 سال گذشت از جنگ تمام بشو نیست!!
پاسخ ها
نازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
به تو هیچ ربطی نداره.اگه راست میگی بیا یه هفته از بابام نگهداری کن بفهمی چی میگم
Sadegh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
پسر خوب صد قرن هم بگذره این حماسه در تاریخ ماندگار خواهد بود
پسر تو که ن توی بسیج میری ن توی چیزی شرکت میکنی بعد انتظار داری با آسوده و امنیت کامل بخابی؟
بچه اون جانبازا و شهدا بودن که کشور رو نجات دادن وگرنه الان کنکوری نبود که تو بدی کشور دست بیگانه بود ، غیرتت کجاس
درستو خودت بخون برو چیکار با این و اون داری
سهمیه ایثارگرا جدا هست
سهمیه کسایی هم‌که ندارن جدا هست
............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
15
54
همه عزیزان ازسهمیه ایثارگران میسوزن.
یکی نیست به سهمیه هیئت علمی گیر بده.یکی نیست به افرادی که به کشورهای خارج رفته بودن و تحصیلات در زمینه پزشکی و دندانپزشکی و... داشتند به راحتی گفتند بیاید داخل ایران درس بخونید.
یکی نیست به کرسی های پزشکی که آزاد فروخته میشه گیر بده.
..................... برید ببینید بازمانده های جنگ جهانی دوم تو کشورهای خارج چه مزایایی دارند.طرف پدربزرگش تو جنگ جهانی بوده و هنوز داره مزایا میگیره.اونوقت تو ایران دارن گیر میدن به سهمیه دانشگاه.
ایشالا چند سال آینده پزشکی از دامپزشکی بدتر میشه.اگر وزیر این طرح پزشک خانواده رو تصویبنکرده بود پزشکا باید پشه می پروندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
هیچ کجای دنیا کرسی های مهم علمی دانشگاهها سهمیه دار نیستند .
همه جا قابل احترام هستند نه سهمیه ناحق علمی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
چون فرزندان هییت علمی باید ۹۲/۵درصد نمره را برسانند و نه مثل جانبازان که باید ۷۰درصدو برسانند.دیگه فرقشو خودت متوجه میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
سهمیه یعنی تبعیض به هر صورتی اشتباهه. اعتراض به سهمیه ایثارگر بیشتره چون تعدادشون بیشتره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
20
42
به جراِت میتونم بگم این عدد دروغه. سهمیه وجود داره ولی نه در این حد . من خودم فرزند جانبازم .خواهر من دو سال پیش با رتبه 6هزار دامپزشکی دانشگاه تهران و پزشکی ازاد را اورد.بله سهمیه هم موثر است ولی نه در این حد . چرا اصرار دارید با این دروغ های واضح ذهن مردم را از سهمیه هیات علمی و انتقالی های زیر زمینی و غیره منحرف کنید . خیلی جالبه با همین ردو غ ها و جو سازی ها بچه های ایثار گر با بهترین نمره ها هم همیشه باید به چشم دیگه ای نگاه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
شما خبر نداری .کارنامه ها تو سایت گزینه دو و استعفام سازمان سنجش هست برو ببین.در ضمن این رتبه ای که شما می‌گیدتوی سهمیه حساب شده
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
27
20
مملكت بر باد رفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
3
14
اصلا اینطور نیست هیت علمی هر جا باشن راحت میارنشون تو شهر خودشون تما میدونن
کوثر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
7
22
رتبه 512هزار برای پرستاری!!! دیگه این زیادی هست من رتبم خیلی بهتر از این رتبه هایی کمه گفتن بوده وانتخاب رشته هم کردم ولی قبول نشدم دیگه زیادی بزرگش میکنین!
فرخنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
20
27
سلام.وقتی پدرای نازنین ماتوجبهه برای جون شماوخانواده هاتون میجنگیدن ک الان توارامش باشید اینک چیزی نیس بیشترازاینش بایدکنن زحمت کشیدن جونشوفداکردن این کمم هست وحسادت کردن نداره خودتون رو اصلاح کنیدودرس بخانید
پاسخ ها
مهشید
| France |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
شماهاااا یکم درس بخونین.بجای اینکه لم بدی یکم زحمت بکش بخدا کوه رو که نمیخواین جابجا کنین!!ماها که درس میخونیم با بهترین رتبه ها قبول نمیشیم اونوقت یه عده سهمیه ای با رتبه هشتاد هزار میره هم کلاس رتبه دو میشه!!یکم به خودتون تکون بدین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
شما هم سعی کنید از خون پدراتون سو استفاده نکنید بگذارید مردم به شهدا احترام بگذارند.یه کم خودتون را جمع کنید درس بخونید از سهمیه ازاد استفاده کنید . به نظرتون مردم الان ارامش دارند . الان راحت اند وقتی شما همه رشته های خوب و شغلها را ازشون غصب کردید. کاری نکنید مایه ننگه پدراتون تو اون دنیا باشید .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
13
30
سلام عزیزان من فرزند یک جانباز تحمیلی ۱۵درصد هستم و افتخار هم می کنم،شما جوری رفتار می کنید که ما به دلیل فرزند جانباز بودن خجالت می کشیم.تویی که از سهمیه شهدا می گویی،یک لحظه فکر کن پدر یا مادرت به طور دردناکی به شهادت برسه و دیگه کنارت نباشه اونوقت می فهمید که جای هیچ پدر یا مادری با کرسی پزشکی قابل مقایسه نیست و جای خالیشون و دست پر مهرشون همیشه یک حسرت هست که در اعماق وجودتان می ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
پس به احترام پدرتون از سهمیه استفاده نکنید بگذارید بین مردم احترام داشته باشند .شرمنده پدراتون نشید . پدرتون جانشون را ندادند که بچه هاشون حق مردم را بخورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
4
14
من خودم 60 هزارم سهمیه 25 درصدی هم دارم هیچی هم نیاوردم ....................
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
رتبت توی سهمیه چند شده بود مگه؟
ف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
10
20
شماهایی ک میگین ماک سهمیه ای هستیم ازهمه لحاظ ب نفعمونه وراحت رشته پزشکی میاریم وراحت میریم دانشگاه بگم ک اولا اینطورنیس ماحتمابایدکنکورمونوبدیم و۷۰درصدنمره اخرین نفرروهم بیاریم اگرم اینطورباشه ک میگین ماراحت میریم دانشگاه باشه قبول !!ولی وقتی میریم قطعابایددرسمونوبخونیم شمااصن میدونین اون امتحان های علوم پایه و....چقدسختن واگه قبول نشیم بایدتغییررشته بدیم پس ماالکی دکترنمیشیم وباجون مردمم بازی نمیکنیم قطعابایدی دوره سخت درسیوطی کنیم خداهم ب اندازه تلاشمون ماروبالامیفرسته درضمن ی لحظه فک کنین پدرتون همین الان مرده یامیخوادبمیره چ حالی داری دیگه چ پناه وپشتوانه ای دارین چقدددلتنگ میشن وهزارچیزدیگه تازه اونای ک پدراشون شیمیایی یاهرجوردیگه ای شدن اونا دیگه چی میکشن ک شماحتی فکرکردن بهش براتون سخته ..ماهم همونطورک شماازمانمیگذرین ازتون نمیگذریم چون خیلی بهمون بدمیگین وبدمیکنین وحتی بعصیاروازاستفاده ازاین سهمیه دلسردومنصرف میکنین براتون متاسفم...
پاسخ ها
ناشنای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
ازتون نمیگذریم هم میگین؟؟اصلا مهم نیست بگذریپ یا نه فکر میکنی کسی اهمیت میده؟؟باشه شما جون میکنین تو دانشکاه قبول میشین قبلش باید جون بکنین تو کنکورم قبول بشبن اونجا رو همه بلدن قبول شن نگران نباش منی که۵۰۰۰اوردم نباید بتونم برم رشته مورد علاقم بعد اینهمه جون کندن بعد کسی که یه روزی باباش تو جبهه بوده هیچی درس نخونده میاد قبول شه یک راست بره پزشکی؟؟؟شماها حتی به خودتون زحمت نمیدین چهارتا سوال حل کنین شاید تونستی هیچی نمیزنین میاید بیرون ۸۷هزار نم میارین سر پزشکی هم میشینین دست مریزاد خسته نباشین جنابعالی مثله اینکه نشنیدی میگن دانشگاه رفتن مثله یه قیف میمونه رفتن توش سخته بیرون اومدنش اسونه ولی نه ماله شما ها کلا همون شیلنگه خودمونه از هر دوطرفش بازه میری توش به اسونی خیلیم راحت خارج میشی واسه رتبتون سهمیه میزارن صفراتون میره برای قبول شدن تو دانشگاهتونم سهمیه میزارن؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
زنده باد
ناشناس
| France |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
رتبه نود هزار هفتاد درصد نمره رو کسب کرده؟؟؟؟؟عقلت چی میگه؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
............... .بخورید نوش جانتون .یه جایی باید پس بدید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
2
2
87هزار سهمیه یا کشوری؟
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
3
3
ایا بارتبه ۱۴۰۰۰هزار سهمیه ایثارگری تراز ۶۵۱۷ بهداشت دولتی قبول میشوم
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
100درصد
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
18
16
من فرزند شهید هستم .درسم را هم تا سر حد مرگ خوندم و رتبه هم خوب آوردم ولی حق والانصافی ما بچه هایی که مدرانمون تو جنگ جانباز شدند و جلوی چشممون همه دوران بچگی و نوجوانیمون را ذره ذره جون دادن و در آخر توی بغلمون جون دادن تا ایران و ایرانی سربلند و آزاد بمونه انصاف نیست براش حقی قائل نباشید .کمی فکر کنید
پاسخ ها
rey
| Germany |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
درسته.ولی این حق نباید به قیمت ضایع شدن حق بقیه باشه! درستش این هست که امکانات و هزینه تحصیل با بعترین امکانات در اختیارشون قرار بدن نه که با هر رتبه ای پذیرش کنن!!
علی
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
باید بهترین امکانات در اختیار شما قرار داده بشه.
نه اینکه وقتی با بهترین امکانات قبول نشدید حق دیگران را ضایع کنید.
بعد هم سر شغلی برید که در توانتون نیست و حق دیگران هست.
وجود این چنین شماهایی باعث عقب ماندگی کشور ما شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
6
14
سلام. هرکی قبول شده معلوم نیست چطوری من سال 86 شرکت کردم با تبه 11 هزار حتی پرستاری شهرهای کوچیک نیاوردم اینهارو ازکجا میارین
رضوانی
|
France
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
2
9
ایشون چرا درباره سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی سخن نگفتند
گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
2
5
.................... برید قانون بخونید ببینید چطوری ضمنا اگه راست میگه کارنامه نشون بده .....................
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
15
11
متاسفم برای خودم که تو چنین کشوری بدنیا اومدم و عین چی درس خوندم و قبول نشدم و دوستم هیچی نخونده بود ولی چون باباش جانباز بود الان بگذره ................................
سعيده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
11
15
واقعا حروم باشه كه يكسري ......... رفتند نشستند سر كلاس پزشكي حق ما رو ضايع كردند من خودم با رتبه ٢٥٠٠ پرستاري قبول شدم ...............
Tewv
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
6
6
.............. در هر صورت همین الان کشور داره ضربه های سنگین میخوره
............ اینجا با بی سوادی دکتر میدن بیرون بعد می‌خوان خودشونو با ابر قدرت ها مقایسه کنن به نظر ماها اول برید بتونید یه فرد درست به جامعه بدید بعد خودتونو با ابرقدرتا مقایسه کنید
زیادم به خودتون فشار نیارید که به خود کفایی رسیدید ............
پری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
14
10
کم پشت سر جانباز ها حرف مفت بزنید خجالت بکشید من بابام فقط۱۵ درصد جانبازی داره هیچ حقوقی هم نمیگیره با وجود اینکه ترکش توی بدنشه
ابوطالب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
5
8
ضعف خودت رو گردن کسی ننداز ،تمام اینایی گفتن رتبم ۲۵۰۰ بوده یا ۵۰۰۰ هزار قبول نشدم داری دروغ میگی ،کسی که ۲۵۰۰ بیاره بر فرض هم قبول نشه با یه سال تلاش رتبش رو خیلی بهتر میکنه پس دروغ نگو ما همه این مسیر رو رفتیم بی سواد اونایی با سهمیه میرت پزشکی میخونن نیستن تو هستی که عرضه تلاش رو نداشتی که به هدفت برسی بهانه جویی نکن،برو ببین رتیه های زیر ۱۰۰ چند نفرشون سهمیه دارن ولی خوب گوش کن بدون احتساب سهمیه زیر ۱۰۰ هستن،درضمن رفتن دانشگاه اینقدر عرضش رو دارن که با اونایی که قابل قیاس با تو نیستن رقابت میکنن ،زیاد سهمیه دوس داری اون وقتی اونا رفتن چیزی نبود اما الان که میدونستین هست چرا پدرتون رد نفرستادین بره سوریه ،یه دوستی گفته بود وقتی ما ۴۰ بزنیم اون باید ۱۰ بزنه همینطوره که رتبه نجومی میاری گیر میدی به هر چیزی ۷۰ درصد چهل میشه ۲۸ درصد نه ۱۰،با رتبه های نزدیک پزشکی میشه با تلاش قبول شد مثل ۷۰ درصد ظرفیت باقی مونده اما شما من به جرات میگم این سهمیه رو بردارن ظرفیت رو ۱۰ برابر بکنن باز تو قبول نمیشه چون میدونم که رتبت نجومی چون دیدم افرادی که ضعیفن فقط دنبال مقصر و شلوغ کارین به جای این حرفها و حسادت به اونایی که کنارت بودن و الان روپوش سفید تنشونه برو اگه راس میگه تلاش کن اخرین حرف چرا هر چی هر کی میگه یه ذره فگر نمیکنه گسی با رتبه ۵۱۲ هزار پرستاری بیاره ما یه ذره فکنر نمیکنیم که اون گسی که این ۷۰ درصدش رو زده ترازش مگه چند بوده کسی رتبه ۵۱۲ هزار آورده یعنی پتیین ترین تراز من میگم با ارفاق کامل ترازش ۴۰۰۰ بوده یعنی اخرین نفری که قبول شده تو پرستاری رتبش زیر ۶۰۰۰ بوده خیلی خنده داره
negar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
7
7
یعنی اگه یه نفر ۲۵درصد سهمیه داشته باشه و فقط بیست درصد از سوالاتو رو پاسخ بده پزشکی در میاد ؟؟؟
پاسخ ها
Narges
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
برای پزشکی تو یه دانشگاه خوب برای 25درصدی باید بیش از 50درصد از هر دروس پاسخ بدن
دختر خاله من وضع درسیش افتضاحه درس مثل شیمی و ریاضی تجدید اورده
الان داره تو یکی از بهترین دانشگاه تهران پزشکی میخونه چرا چون هیئت علمیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
7
7
خداوند لعنت کنه کسی که سهمیه رو در آورد و با آینده بقیه جوونا بازی کرد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
5
7
اخه دردآورتر اینجاست که تو دانشگاه هم الکی بهشون نمره میدن تا تمام درساشون را پاس کنن حتی اگه بیسواد ترین انسان روی کره زمین باشن بعد تو استخدام هم سهمیه دارن
پاسخ ها
Narges
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
سهمیه تو کنکور تاثیر داره اما این دروغ محضه که بهشون نمره میدن
قبول نشدنتون گردن سهمیه نندازید مشکل از خودتون ، میگرفتین درس میخوندین تا کنکور قبول شین
فقط بلدین درباره سهمیه 25درصد حرف بزنید حداقل همینا یکم درس میخونن نه مثل هیئت علمی و پردیس یه مشت بی سوادن
hossein
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
2
4
بخدا در کنکور ۱۴۰۰ یکی از اقوام من با سهمیه ۲۵ درصد ، رتبه کشوری اش شده:۱۱۲۰۰۰ ولی رتبه در سهمیه شدهظ: ۱۵۰۰
این واقعا بی عدالتی هست،این آقا پزشکی قبول میشه در حالیکه اکثر دروس اختصاصی رو صفر زده بجز زیست که پانزده درصد و عمومی ها هم میانگینش هست ۱۵ درصد

آیا این حقش هست که با این نمرات و درصدها و هیچ تلاشی بره پزشک شود؟
پاسخ ها
k
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
عزیزم اون بین کلن 14 هزار نفر ک سهمیه 25 درصد داشتن رتبش شده 1500 همه ی سهمیه ها مثل منطقه 1 و 2 و 3 رتبه کشوری با رتبه در سهمیه متفاوته و خیلی کمتره من خواهرم رتبش بدون سهمیه توی سهمیه منطقه یک شده بود 8000 و رتبه کشوریش هم 118000 بود اگر اینجوره همه سهمیه ها رتبرو تغیر میدن و هر سهمیه با خودش مقایسه میشه همونطور ک سهمیه منطقه 2 رو نمیان با منطقه 3 مقایسه کنن سهمیه ایثارگرانم همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
اون بین ۱۰هزار نفری که سهمیه ۲۵ درصدی داشتن رتبه ۱۵۰۰ رو آورده
آبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
2
4
دقیقا راست میگین یکی از هم کلاسیام فیزیکو منفی زده بقیه اختصاصیام زیر 10 عمومیام میانگین 30 با رتبه کشوری 80 هزار و 25هزار منطقه رتبش تو سهمیه شده 800 و راحت میتونه پزشکی اطرافمون قبول شه در صورتی که من دوسال تمام از یازدهم درس خوندم کمر درد و گردن درد شدید گرفتم تو منطقه شدم 3 هزار
واقعا این انصاف نیست از وقتی کارنامشو دیدم انگیزه ای برای درس خوندن ندارم
پاسخ ها
...
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
تو درس بخون قبول میشی
مگه همه رتبه برترا سهمیه دارن؟(اوه یادم نبود بعضی از رتبه برترا با پول سوالای کنکور رو میخرن
مونا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
3
1
من سهمیه ایثارگران دارم و با رتبه۴۵۹هیچی قبول نشد اصلا اینطوری نیست اینقدرباید بخونی تا جون ادم در بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
رتبه واقعیتو بگو نه با سهمیه!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
0
2
پس لابداقازاده وهییت علمی ومتقلب هابا عدالت هم خوانی داره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
3
سلام اونای که میگن دولت به اینا پول میده من فرزند شهیدم حقوق مادرم ماهی ۱۵۰۰ که با حقوق من که ۸۰۰ تومن میشه ۲۳۰۰به نظر تون میشه با ۲۳۰۰ زندگی خوبی داشت از اینکه پدرم شهید شده خیلی ناراحتم و اگه او بود ما اینقدر سختی نمی کشیدیم و خودم هرگز همچین کاری برای این دولت قدر نشناس نمی کنم به نظرم پدرم اشتباه کرده حالا به نظرتون من می تونم با این اوضاع معیشتی حتی دیپلم بگیرم.
یه ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
1
3
کاش شهدا بی رگ وپی بودن هیچ کس جنگ نمی رفت میدیدیم بقیه کجا میخواستند بروند دانشگاه ، جانبازا هم همینطور میگفتن به ما چه، میخواستم بدونم کدوم دانشگاه باید میرفتید،خرکه از پل گذشته،راحتید دیگه نه،اره خوب منم بودم همینو میگفتم،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
الان شماراحتید اگه جوانهای دیگه راحت بودند مهاجرت نمیکردند. مبارکتون باشه این راحتی ها. شما شغل خوب درامد خوب . بازنشستگی خوب .رشته خوب دارید جوانهای دیگه چی دارند که احساس راحتی نکنن. نمی بخشیم نه کسی که سهمیه ها را گذاشت نه کسی که استفاده کرد. شما مدیون خون پدراتون هستید . باید جواب بدید
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
1
3
سلام وقتتون بخیر
بنده حقیر فرزند جانباز هستم برخی از نوشته هایتان را خواندم متاسف شدم برای طرز صحبت کردن تون
ببینید به ما میگن که شما از لحاظ علمی کشور و میارین پایین درسته؟
حقیقتا اینجور نیس من خودم امسال کنکور دادم و تو ی درس زیست بهترین نمرات رو کسب میکردم و بیشتر بدانید های کتاب رو میخوندم و یه رتبه متوسط آوردم
ببینید شما از روی نگاه کردن به درصد ها و رتبه کنکور نمی‌تونین استعداد و میزان علم و دانش اون طرف مقابل رو حدس بزنین
بعضیا با سی دی های گوناگون بسیار و میلیونی رتبه کسب کرده دوستی من داشتم که اطلاعات زیستش در مدرسه پایین بود اما اون با سی دی های گوناگون کنکورش رو خوب داد
فاکتور های گوناگونی روی کنکور اثر دارن مث شرط معدل نوع مدرسه دبیرستان و غیره
ما نباید به کسی توهین کنیم و کسی رو که به خاطر سهمیه قبول شده بهش بگیم تو علمت کناره من خودم بسیار دوران راهنمایی م درس خوان بودم و بسیار شاگرد آرم و خوبی بودم اما بچه ها چون با سهمیه مدرسه نمونه قبول شده بودم منو تحویل نمی‌گرفتن و با بی محلی اونها مواجه بودم
کسانی که میگویند سهمیه معجزه می‌کنه اینطور نیست اینها همه بهانه جویی ست به نظر بنده کسی در کنکور موفقیت که با عشق درس میخونه و مطالعه پیوسته و از روی نظم داره
موضوع دیگه ای که می‌خوام در موردش صحبت کنم بحث دانشگاه هست
ببینید خیلی از بچه های سهمیه ای من دیدم که نمراتشون نسبت به بچه های دیگه بالاتر هس ما نباید صرفا با دیدن یه نفر که مثلاً یه ترم مشروط شده بقیه رو هم چنین بدونیم
من بررسی و تحقیق کردم تو این چند وقت و پرس و جو بسیار کردم و دیدم واقعا اینکه بعضیا میگن بچه های سهمیه ای از لحاظ علمی پایین هستن و تو دانشگاه نمرات خوبی نمیگیرن درست نیس
طرف من میشناسم از مدرسه تیزهوشان سهمیه ایثاگری داشته روزی ده ساعت مطالعه داشته و پزشکی دانشگاه ایران قبول شده و معادلش تو دانشگاه بالای نوزده هست و تموم استادا تعریفشو میکنم
من از استان کرمان هستم امیدوارم کسی که نوشته های بنده رو میخواند کمی تامل کند
و بنده تو بعضی از سایتها که داشتم نوشته ها رو میخوندم دیدم بعضیا با خانواده های ایثارگران با بدی و فحش حرف زده
من واقعا برای چنین قشر و آدمایی متأسفم که درست صحبت کردن رو بلد نیستن و دل این عزیزان رو بی رحمانه میشکنند کاش درست صحبت کردن و احترام گذاشتن به دیگر انسان هارو یاد بگیرن
امیدوارم بنده حقیر این افتخار رو داشته باشم که چون پدرم خدمت گذار مردم عزیز ایران باشم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
0
0
لطفا کارنامه بگذارید به حرف نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
2
1
خیلی خوشحالم که پدرم نرفت جبهه .خداروشکر که پدرم ترسو بود . شاید اگه می رفت منم از سهمیه استفاده می کردم. الان دیگه مطمئنم حق کسی را نخوردم. پدراتون نرفتند جبهه شهید بشن که شما حق جوونها را ضایع کنید. شما باعث خیلی از مشکلات روانی ،خودکشی ها و مهاجرتها بین جوونها هستید .
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
1
1
خیلی ممنونم بابت قضاوت نادرستتتون
آره راست میگی ما باعث خود کشی جوونها هستیم
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
0
0
آره درست میگین از طرز صحبت کردن و کلماتی که به کار بردین متوجه شدم چه طور آدمی هستین
آره شما درست میگین ببخشید که عمو های دست گل من رفتن جنگ شهید شدن و مادربزرگم با اینکه چند سال گذشته وقتی یادشون می‌افته اشک تو چشماش جمع میشه
ببخشید که پدرای ما رفتن جنگ که زیر دست عراقی ها نباشید
اگه پدرای ما نبودن وضع ایران مث افغانستان حالا بود
امروز چقدر داعش و طالبان خون دانش آموزان دختری که معصوم بودند رو ریختند و خانواده هایشان داغدار دخترانش بودند دخترانی که صدای خنده شأن دیگر در خانه نیس
پدرم وقتی تو جنگ جانباز شده بود خیلی سختی کشید و به خورده تحت تاثیر بمب شیمیایی قرار گرفته بودن و سرفه های مکرر تا چند سال پس از جنگ داشتن
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۸
1
0
از حرف تون دلگیر شدم و دلم شکست که اینطور بی رحمانیه ما رو قضاوت کردین شما اینقدر بی رحمی و با تندی صحبت می‌کنی
میخوای پزشکی هم بخونی؟
اینقدر بی رحم و نامهربون هستین که تموم مشکلات روانی و خود کشی ها رو به پای فرزندان ایثاگر مینویسین و با این حرفتون دل سونو میشکنین
ستاره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
1
0
امسال خیلی بی انصافی شده نه تنها سهمیه ها بلکه با سهمیه عادی نیز با رتبه بالای 8000 پزشکی رتبه آوردند کجا قابل قبوله مثلاً فردی پارسال با رتبه 4000 نتوانسته پزشکی بیاره رفته پیراپزشکی باید رسیدگی بشه یا ندارم این مدل قبول شدگان باید معادل بشه
نادیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
1
0
تو کنکور 1401 افراد با رتبه بالای 7الی 8000بدون سهمیه پزشکی قبول شدن این انصافه ؟ اونوقت پارسال من ناچار شدم با رتبه۴۲۰۰ پیراپزشکی بخونم !!!! لطفا رسیدگی شود
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
نمیدونم چی بگم من خودم فرزند جانبازم ولی تاحالا چیزی ندیدم از خودشون فقد دروغ در میارن واقعا که
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
1
اینا همش دروغه من خودم سهمیه ۵ درصدی دارم دوساله هیجا قبول نمیشم اگه اونی که با ۸۵ هزار رفته پرستاری پس چرا من با۳۶۰۰۰ نمیتونم برم اخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
0
3
این گزارش هیچ اعتباری نداره و آمار و ارقام اون بخصوص در مورد سهمیه ایثارگران کاملا نادرست و اغراق امیز هست...
۱.سهمیه ایثارگران نه تنها ۳۰ درصد نیست بلکه یک سهمیه کوچک اضافه شده است..‌یعنی دانش آموزان در رقابت عادی خود پذیرفته می شوند و کسی جای کسی را نمیگیرد، تنها در هر رشته مکان یک فرصت اضافه به سهمیه ایثارگران داده میشود که در صورت کسب حدی از تراز پذیدفته شدگان میتواند به آن دست یابد که در خیلی از موارد این حدتراز را کسب نمیکند و ما در خیلی از رشته ها نداریم پذیرفته شده با این سهمیه را
۲.اگر میخواید اعتراض کنید به فراگیرترین سهمیه که سهمیه مناطق هست اعتراض کنید ،الان بیشتر از منطقه زندگی ،پول تعیین کننده است ، تو یه روستا هم که باشی با پول بهترین معلم حضوری و مجازی رو داری، و خیلی بی منطقه که یه پولدار شهر حاشیه نشین با هزار تا کلاس خصوصی ضریب قبولی بالاتری از فرد کم برخوردار شهر بزرگ داشته باشه که یه کتابم نمیتونه بخره...
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
0
1
خداوند از حق نخبهای که با درصد بالا نمیتونند رشته مورد علاقشون را نمیگذره و گرنه رتبه ۷۸هزار بدرد بز چرونی میخوره نه پزشکی......اخه این چه عدالتی که طرف بدون هیچی بهترین رشته را بخونه بعد هم رشته های مادر و مهم واقعا خروجی با سواد میخواد نه رتبه ۷۸ هزار....خیلی مسخره هست
ف.س
|
United States of America
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
0
0
واقعا جالبه اونهاییکه زمان جنگ ودفاع از وطن وآبوخاک وناموس . مثل موش قایم شدند وحتی کارشکنی میکردند وهیچ کمکی به این ملت ومملکت نکردن و در فکر پول دراوردن و تفریح وخوشگدرانی در زیر سایه امنیت بودند . الان هم طلبکارند که باید بچه هاشون دانشگاه بروند ودر منصب حکومت باشند و ایثارگران و فرزندانشان خانه نشین وچشم بدست اونها باشند . خداوکیلی معنی انسانیت وخجالت و شرم بلدید یانه
نظر شما
ادامه