کد خبر: ۵۵۹۹۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در توصیه‌ای به مردم اعلام کرد: مردم به‌هیچ‌عنوان مرغ پاک‌شده خریداری نکنند و سطح بسته‌بندی مرغ‌ها قبل از استفاده شسته و ضدعفونی شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از موج رسا، «دکتر محمدباقر حاج کاظمی» با اشاره به شایعات مربوط به مرغ‌های تریاکی، اظهار کرد: بحث مرغ‌های تریاکی یک بحث بی‌پایه و اساس است و این امر ازنظر علمی و عملی غیرممکن است.

وی با بیان اینکه تریاک متابولیسم بدن طیور و دام را بالا می‌برد و دام و طیور ممکن است به دلیل مصرف تریاک لاغرتر شود، ابراز کرد: در صورت ممکن بودن این امر نیز این اقدام صرفه اقتصادی برای مرغداران و دامداران ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه این امر در هیچ نقطه از کشور وجود ندارد، تصریح کرد: این‌یک اقدام شارلاتانیسم رسانه‌ای و مجازی است.

وی با بیان اینکه تا به امروز امکان انتقال ویروس کرونا از انسان به دام در هیچ جایی به اثبات نرسیده است، عنوان کرد: انتقال ویروس کرونا از دام به انسان و از انسان به دام وجود ندارد.

حاج کاظمی با بیان اینکه در بدترین حالت ممکن است یکی از کارکنان کشتارگاه آلوده به ویروس کرونا باشد و گوشتی که سالم است را آلوده کند، افزود: دامپزشکی استان نظارت‌های خود را در خصوص سلامت کارکنان کشتارگاه‌ها به جد پیگیر است.

وی بیان کرد: فرایند جمود نعشی در گوشت دام در طی 24 سال و در گوشت طیور در 12 ساعت کامل می‌شود و اگر گوشتی در کشتارگاه هم آلوده‌شده باشد اسیدیته گوشت طی این فرایند و در طول 24 ساعت ویروس کرونا را از بین می‌ برد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در مواد گوشتی تنها موردی که می‌تواند مشکل ایجاد کند تنها بسته‌بندی روی آن است، ابراز کرد: ممکن است بسته‌بندی‌ها به دلیل تماس دست افراد در فرایند حمل‌ونقل آلوده شود.

وی با اشاره به تذکراتی که به محل‌های توزیع و فروش مواد گوشتی در سطح استان، تصریح کرد: مردم به‌هیچ‌عنوان مرغ خریداری‌شده را در محل توزیع و فروش مرغ، پاک و قطعه‌قطعه نکنند.

حاج کاظمی با بیان اینکه مردم حتماً از مرغ و گوشت‌های بسته‌بندی استفاده کنند، عنوان کرد: مردم قبل از باز شدن بسته‌بندی حتماً روی بسته‌بندی را شسته و ضدعفونی کنند.

 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
2
اسیدیته گوشت مربوط به عمق است و هیچ اثری در آلودگی ثانویه و سطحی گوشت ندارد و قادر به از بین بردن ویروس کرونا نیست
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
0
الان کی تو فمر مرغ تریاکی و هرویینیه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
0
اگه بسته بندی مرغ رو بشورن هر چی الودگی هست میره به لاشه مرغ ،بهارین کا. اینه که تو خونه فچرا از لفافه خارج بشه و بسته بندی بشه ،برای اینکه مکانیکی هم انتقال پیدا نکنه بلید پخته پشه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
0
البته این رو به خاطر وزن گیری نمیدادن در زمان بیماری به عنوان تب بر در گذشته دور میدادن الان اسپرین هست تو بازار دیگه صرفه با مصرف اسپرین هست
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
1
دکتر جان جمود نعشی در خصوص بیماریهلی خود دام و طیور هست نه انتقال مکاتیکی ویروس
نظر شما
ادامه