کد خبر: ۵۷۰۵۴
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
استادیار رادیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران:
«دکتر محمدرضا ملازم» افزود: از دو سال پیش وجود توده خوش‌خیم در طحال و مشکلات رحمی دلبر اطلاع داشتیم؛ شکستگی دندان کوشکی هم اطلاعات جدیدی نیست و پیش از این مستند شده بود ...

حکیم مهر: استادیار رادیولوژی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه مستندات کامل سلامت یوزهای پردیسان موجود است، گفت: سازمان محیط زیست از اختلاف‌نظرهای طبیعی میان متخصصان سوء استفاده می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر محمد رضا ملازم» استادیار رادیولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در واکنش به ادعای مدیرکل حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در خصوص عدم دسترسی این سازمان به مستندات داده‌های سلامت یوزپلنگ‌های پارک پردیسان که به مدت ۱۰ سال تحت نظر این دانشگاه نگه‌داری می‌شدند، گفت: این آزمایش‌ها از همان روز اول به صورت سند دسته بندی شده است و اگر در سازمان‌محیط زیست برخی‌ها به دلیل اختلافات شخصی تمایلی به دریافت آن ندارند، می‌توانند از دانشگاه تهران به عنوان مرجع رسمی و دانشگاه همکار در این پروژه اسناد را دریافت کنند.

سو استفاده از اختلاف‌نظرها به ضرر حیات وحش است

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست سال‌هاست از اختلاف نظرهای تخصصی میان دامپزشکان برای پوشاندن ضعف‌های مجموعه خود سو استفاده می‌کند اظهار داشت: دامپزشکان هم مانند هر صنف دیگری اختلاف‌نظرهایی دارند، اما سو استفاده از این موقعیت به ضرر حیات وحش و سازمان محیط زیست خواهد بود.

سرپرست پیشین کلینیک حیات وحش پارک پردیسان با تاکید بر اینکه تا حضور این تیم مدیریتی در سامان محیط زیست هیچ تمایلی با همکاری با آن ندارد و با توجه به شرایط پیش آمده تمام قد پشت دانشگاه تهران و دکتر معماریان (دامپزشک پیشین پارک پردیسان) می‌ایستد، گفت: انصاف نیست که به خاطر اختلافات شخصی مجموعه دانشگاه تهران و زحمات متخصصان همراه زیر سوال برود.

وی افزود: دانشگاه تهران و معماریان حدود ۱۰ سال بدون هیچ چشم‌داشت مالی با سازمان محیط زیست در خصوص ارزیابی سلامت یوزپلنگ‌های ایرانی همکاری داشته اند.

نتایج رادیوگرافی به صورت مستند وجود دارد

این دامپزشک با اشاره به اینکه دست کم ۶ بار بر روی دلبر و کوشکی رادیوگرافی انجام شده و نتایج آن به صورت دیجیتالی از سوی دانشگاه تهران نگه‌داری می‌شود، اظهار داشت: از همان روز اول انتقال این دو یوز، رادیوگرافی انجام شده و داده‌هایش تا عنوان شاخص ارزیابی سلامت در اختیار کارشناسان و متخصصان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: حتی نتایج این آزمایش‌ها به صورت پایان نامه تدوین و در دانشگاه از آن دفاع شده و مقاله‌ای هم از چکیده این پایان نامه از مجله‌های بین المللی منتشر شد که با یک سرچ ساده گوگل قابل دسترسی است.

شکستگی دندان کوشکی و مشکلات اندام داخلی دلبر پیش از این هم مستند شده بود

ملازم با اشاره به اینکه از دو سال پیش وجود توده خوش خیم در طحال و مشکلات رحمی دلبر اطلاع داشتیم، گفت: شکستگی دندان کوشکی اطلاعات جدیدی نیست و در رادیوگرافی‌های دو سال پیش حیوان وجود داشته استمدتها درباره این مشکل به صورت تخصصی بحث شده بود وبه این نتیجه رسیدیم که نمی‌توان برای آن کاری کرد.

اقدامات ملی موجب کسب اعتبار برای مجموعه‌هاست به همین دلیل به دانشگاه مادر سپرده می‌شود

سرپرست پیشین کلینیک حیات وحش پارک پردیسان با اشاره به اینکه هیچ تیم دامپزشکی برای انجام چنین فعالیت‌هایی توقع دریافت مالی ندارد، ابراز داشت: چنین اقداماتی که جنبه ملی دارد، برای هر مجموعه‌ای کسب اعتبار به همراه دارد و از همین رو انجام این پروژه در هیچ کجای دنیا به غیر از دانشگاه‌های مادر به جای دیگری سپرده نمی‌شود.

وی افزود: در هر مسأله‌ای اختلاف نظر وجود دارد و دولت‌ها برای اینکه مسائل ملی حواشی نداشته باشند رسیدگی به آن را به دانشگاه‌های مادر می‌سپارند، همانطور که پیش از این مسئول انجام پروژه دانشگاه تهران شناخته می‌شد.

ملازم خاطرنشان کرد: متأسفانه سازمان محیط زیست سلیقه‌ای رفتار می‌کند درحالیکه هیچ مجموعه دانشگاهی در کشور امکانات دامپزشکی دانشگاه تهران را ندارد.

دامپزشک حیات‌وحش در کشور داریم

وی اظهار داشت: در کشور ما هیچ دوره رزیدنتی حیات وحشی وجود ندارد و بر این اساس نمی‌توانیم کسی را به عنوان متخصص حیات وحش در هیچ زمینه‌ای معرفی کنیم، اما هر کسی با رده علمی بالاتر از دکترا در صورت کسب تخصص بالینی و گذراندن دوره فلوشیپ و یا دوره دستیاری را در همه جای دنیا به عنوان متخصص معرفی می‌کنند، در واقع این افراد دوره‌های فراعمومی را می‌گذرانند که تعریف همان متخصص را دارد، در کشور ما هم از این دسته متخصصان وجود دارند.

انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
برکت
|
Spain
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
1
0
متاسفانه بین این دو بزرگوار هم اختلاف بود که سازمان محیط زیست رو گیج و گنگ کرد. در وهله اول دامپزشکان باید به یک تفاهم در متدولوژی دست پیداکنند تا نهایتا درمان موفقیت آمیزی صورت بگیرد اما متاسفانه مثل سایر رده های دامپزشکی در این پروژه توفیقی صورت نگرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
البته اختلاف داریم تا اختلاف !!؟؟
شما کجا چنین اختلافات فاحشی را بین سایر صنفهای مشابه میتوانید سراغ داشته باشید !!؟؟ و در کجای دنیا !!؟؟
چرا !!؟؟
چون آموزش دامپزشکی در ایران از پایه و بخصوص از همین دانشکده مادر معیوب است !!! از انتخاب و جذب اساتید گرفته تا روشها و امکانات آموزشی و ارزیابی دانشجویان برای فارغ التحصیلی !!!
واقعا چند استاد واقعی با توانایی های علمی و مهارتهای آموزشی مناسب در این دانشکده های دامپزشکی میتوان یافت !!؟؟ داشتن صرف امکانات دلیل بر نتیجه مناسب نیست .
حتی تعریف عنوان متخصص را هم لوث کرده اند !!!
با این تعداد فاجعه بار تاسیس دانشکده های دامپزشکی با پذیرشهای نجومی دانشجویان اغلب غیر علاقه مند ، که به هر نحوی ، همگی بدون آموزش کافی و ارزیابی علمی درست ، فارغ التحصیل میشوند و روانه بازار کار محدود و رو به زوال میشوند ، انتظار دارید این .... دامپزشکان ،کمتر از خالی کردن زیر پای همدیگر عمل کنند !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
اختلاف نظر یک ام طبیعی هست
یک پزشک در مورد کانسر ، دستور رادیوتراپی می دهد و پزشک دیگر دستور شیمی درمانی
پس امری طبیعی هست اما باید در اینگونه موارد به نظر کمیسیون پزشکی یا اکثریت گوش داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
خوب نداریم وافعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
0
یه سری باغ وحش شیرازبزنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
1
متاسفانه حیوونا نه غذای مناسبی میخورن بغیرازنون چیزدیگه ای به حیوونای بیچاره نمیدن همشون افسرده ومریضن
Radiologist
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
5
جناب آقای دکتر ملازم بزرگوار با عرض سلام .جسارتا باید عرض کنم که ما متخصص حیوانات حیات وحش نداریم در ایران و صرفا یه دسته از دوستان علاقمند (صرفا علاقمند) مشغول فعالیت مقطعی در این زمینه می شوند .ثانیا بر فرض داشتن متخصص حیات وحش ایشان هم اصلا ارجاعات تخصصی همچون رادیولوژی و جراحی و ....را به متخصص انجام نمی دهد همچون بقیه همکاران همه فن حریف ما و ثالثا مباحث علمی پزشکی و دام پزشکی و بعضا پاراکلینیک که مد نظر حضرتعالی ایست در این بحث جای اختلاف نظر نیست و می بایست یک پروتکل یا یک منبع علمی برای تایید وجود داشته باشد که هست .ان شالله شاد و پیروز سربلند باشید برادر بزرگوار
بهشتی ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
1
جای افسوس داره که دامپزشک ها با هم سازش علمی و مراعات اخلاق حرفه ای ندارند من در این پروژه در حد آزمایشگاهی این موضوع رو شاهد بودم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
3
متاسفانه برخی روابط موثر شده و به ضرر محیط زیست کشور میشود
قطعا امکانات علمی و تجهیزاتی دانشگاه تهران بیشتر از یک مرکز خصوصی است ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
0
2
دوست محترم ما در مملکت فقط عنوان متخصص داریم که کار بردی نمیباشند. برای اینکه به فردی عنوان متخصص حیات وحش داده بشود اینطور نیست که در دانشکده یک واحد به اسم حیات وحش که توسط فردی که هیچ تبحری در این زمینه ندارد ارایه شده است را پاس نماید. بنده در سال 1980 دانشجوی کمبریج بودم آنجا متخصص پوست و چشم حیوانات وجود داشت. در صورتیکه اینجا استادی که اسیدوز شکمبه را درس میدهد بیماریهای چشم یا حیات وحش را درس میدهد.بعنوان یک استاد خدمت با سعادتتان عرض کنم حیات وحش دوره طولانی مدت بعد از اخذ دکترای دامپزشکی دارد. در این دوره ها پرورش،تغذیه وتولید مثل و بیماریهای حیوانات وحش بطور عملی و تئوری تدریس میشوند.
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
2
با سلام خدمت همکاران محترم، من با نظر نویسنده کاملا موافق هستم. این که اختلاف نظر و تشخیص با وجود آموخته های مشترک وجود داشته باشه کاملا طبیعیه که متاسفانه از اون سوءاستفاده میشه و بر علیه ما و صنف ما بهره برداری میکنن که در نهایت برآیند برای کسی نداره و گاها همکاران از روی جهالت به اون دامن میزنن.اینکه ما باید همه هم نظر باشیم کاملا غلط هست ما همکاران خواهشا جلوی دیگران به جای اظهار فضل و خراب کردن همدیگه بیشتر هوای همدیگه رو داشته باشیم وجلوی دیگران همکارامونو خراب نکنیم تا زمینه ساز سوءاستفاده دیگران نشیم.همیشه بخاطر داشته باشیم و توجه کنیم که چوعضوی بدرد آورد روزگار
دگر عضوها را نماندقرار.پایدار باشید.
نظر شما
ادامه