مدیر بازرگانی یک شرکت تولیدکننده فرآوردههای گوشتی با تایید گرایش مردم به سمت مصرف سوسیس و کالباس به جای گوشت و مرغ، میگوید: دلیل این تغییر، شیوع کرونا و گرانیهای اخیر است. در واقع مردم امروز به سمت کالاهای ارزانتر و بسته بندی شده رفتهاند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از گسترش، میتوان گفت که همزمانی کرونا و نوسانات اقتصادی اخیر باعث شد تا نتیجه زحمت کارشناسان تغذیه باد هوا شود؛ برای سالها گفته بودند که مردم تا حد امکان سوسیس و کالباس نخورند؛ چون غذایی سالم و مغذی نیست و حالا شنیده میشود که بیشتر مردم از سر نداری به خوردن انواع ارزان قیمت همین غذاهای نهی شده روی آورده اند تا بتوانند در این اوضاع و احوال گرانی جایگزین مناسبی برای انواع گوشت سفید و قرمز پیدا کنند.
«انعام شکری»، مدیر بازرگانی شرکت تعاونی فرآوردههای گوشتی ایران در تایید ضمنی این مطلب میگوید: طی چند ماه گذشته مصرف کنندگان محصولات پروتئینی تغییر ذائقه داده اند؛ دلیل این تغییر همان شیوع کرونا و گرانیهای اخیر است؛ تا پیش از این مشتری اصلی محصولات پروتئینی فست فروشیها و اغذیه فروشیها بودند که حالا بیشترشان تعطیل و نیمه و تعطیلند و برای همین میزان خریدشان به طرز محسوسی کاهش یافته است.
در مورد مشتریان خانگی هم به وضوح ذائقه خریداران به سمت کالاهای ارزانتر و بسته بندی شده رفته است، دیگر کمتر مشتری راضی میشود تا سوسیس و کالباس باز خریداری کند و بیشتر تمایل دارند تا از محصولات کم حجم تر، ارزان قیمتتر و بسته بندی شده استفاده کند؛ افزایش فروش محصولات ارزانتر به گرانیهای اخیر بازمیگردد که باعث شده قیمت فرآوردههای پروتئینی و انواع گوشت افزایش یابد.