کد خبر: ۶۱۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان محیط زیست استان تهران با بیان اینکه امکان وجود تمساح در دریاچه چیتگر وجود ندارد، گفت: احتمالاً این تصویر منتشر شده مربوط به اردک ماهی باشد که حدوداً این حیوان هم ابعادی یک متری دارد و آن ساعت با پوزه‌ای شبیه تمساح و چشمانی برجسته روی آب قرار داشته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «محمد کرمی» رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: تصویر گرفته از دریاچه چیتگر توسط یکی از شهروندان مبنی بر وجود تمساح در این محل هنگام شب بوده و به خوبی مشخص نیست.

وی در ادامه گفت: تمساح حیوانی خونسرد است و حتماً باید تعادل دمای بدنش در طول روز بیرون از آب بیاید تا آفتاب بگیرد و بتواند به زیست خود ادامه دهد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان محیط زیست استان تهران اضافه کرد: طی گفت‌وگو با تعدادی از کارشناسان معتقدند در این شرایط و دما تمساح زنده نمی‌ماند چون این حیوان در دمای زیر ۴ درجه به کما و مرگ می‌رود.

کرمی یادآور شد: مسؤولان چیتگر همچنین گشت محیط زیست در آن محدوده موردی از تمساح مشاهده نکرده‌اند.

وی با اشاره به وجود اردک ماهی در دریاچه چیتگر اضافه کرد: احتمالاً این تصویر منتشر شده مربوط به اردک ماهی باشد که حدوداً این حیوان هم ابعادی یک متری دارد و آن ساعت با پوزه‌ای شبیه تمساح و چشمانی برجسته روی آب قرار داشته است.  

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان محیط زیست استان تهران با تأکید بر اینکه تمساح باید در طول روز حتماً بیرون آب دیده شود، خاطرنشان کرد: این شایعه که به خاطر تمساح دریاچه چیتگر بسته شده است صحت نکرد و مسؤولان پارک، کرونا و عملیات عمرانی را علت آن اعلام کرده‌اند.

کرمی عنوان کرد: ممکن است هر حیوان و جانوری در این دریاچه مانند اردک ماهی رها شود ولی راه ورودی به هیچ وجه وجود ندارد.

وی در پایان بیان کرد: در استان تهران یا مناطق شمالی ایران تمساح وجود ندارد و فقط سیستان و بلوچستان شرایط و زیستگاه این حیوان را دارد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
dvm_1379@yahoo.com
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
این جمله یعنی چه :
کرمی عنوان کرد: ممکن است هر حیوان و جانوری در این دریاچه مانند اردک ماهی رها شود ولی راه ورودی به هیچ وجه وجود ندارد.
نظر شما
ادامه