کد خبر: ۶۳۴۹۱

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: ذرت‌های آلوده که از سال‌های گذشته تاکنون در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) دپو شده بودند، به تدریج در حال خروج از کشور هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «غلامرضا شریعتی» رییس سازمان ملی استاندارد کشور با اشاره به مرجوع کردن میزان قابل توجهی حدود ۷۰ هزار تن از ذرت‌های آلوده به سم آفلاتوکسین که از سال ۹۲ و ۹۴ در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) دپو شده بودند، گفت: هم اکنون نیز اقدامات لازم برای خارج کردن حدود ۱۵ هزار تن و تحویل به کشور مبداء در حال انجام است.

او با بیان اینکه مجوز خروج از کشور را ماه‌های قبل از سازمان ملی استاندارد، نهاد ریاست جمهوری، دستگاه‌های قضایی و سایر دستگاه‌های متولی صادر شده است، افزود: اما ورود مقداری از آن‌ها به کشور برای تولید الکل و علیرغم ابلاغ دستورات ستاد ملی کرونا عملی نشد و فعلا تمرکز بر خروج آن‌ها و مرجوع شدن به کشور مبدا است.

شریعتی بیان کرد: اگر کشور برای تولید الکل به این ذرت‌ها نیاز داشته باشد، پیگیری‌های لازم برای ورود آن‌ها به کارخانه انجام می‌شود، ولی خوشبختانه بیش از نیمی از محموله ۱۲۰ هزار تنی در انبار‌های بندر امام خمینی (ره) مرجوع شده اند و امیدواریم بتوانیم بزودی مابقی محصول باقیمانده را مرجوع کنیم.

 
نظر شما
ادامه