کد خبر: ۶۴۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران اداره کل محیط زیست شهرستان ملارد درخصوص اقدامات اخیر مسئولان باغ وحش صفادشت به دلیل جریحه‌دار شدن اذهان عمومی و تلف شدن گورخر خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمد کرمی» رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران از اقدام قانونی و حقوقی اداره کل محیط زیست شهرستان ملارد در خصوص اتفاقات اخیر انتقال گورخر آفریقایی از سوی مسئولان باغ وحش صفادشت خبر داد و گفت: از مسئولان این باغ وحش به دلیل جریحه‌دار شدن اذهان عمومی و تلف شدن یک رأس گورخر منتقل شده از کشور هلند شکایت شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه بنابر مجوزهای صادر شده به عنوان مرکز نگه داری از حیات وحش شناخته می‌شود نه باغ وحش، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر این مرکز توسعه داده شده اما به دلیل نزدیکی به یک مرکز آموزشی و ضوابط جدید سازمان محیط زیست مبنی بر عدم اعطای مجوز باغ وحش امکان دریافت این مجوز را ندارد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست استان تهران از بازدید دو روز گذشته‌اش از این مرکز خبر داده و اعلام کرد: دو گورخر ماده دیگر در وضعیت مناسبی قرار دارند.

کرمی با بیان اینکه این مرکز به دلیل تخلفات سال گذشته و تلف شدن شامپانزه اخطاریه گرفته بود، گفت: دامپزشکی هنوز به طور رسمی دلیل تلف شدن این گورخر نر را اعلام نکرده است و اگر خطا و قصوری در جریان نقل و انتقال از سوی صفادشت مشخص شود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
1
1
امیدوارم بررسی سریع تر صورت پذیرد
نظر شما
ادامه