کد خبر: ۶۴۶۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ورود هر آبزی غیر بومی به یک محیط متفاوت موجب ایجاد مشکلاتی در محیط زیست آن ناحیه می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سیدعادل مولا» معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وجود ماهی تیلاپیا به آب‌های خوزستان گفت: این آبزی به دلیل آنکه از محیط دیگر به تالاب‌های خوزستان وارد شده، غیر بومی و تهاجمی شمرده می‌شود.

او افزود: ورود هر گونه غیر بومی به محیط دیگر باعث آسیب رساندن به سایر جانواران و گیاهان آن محل می‌گردد و ماهی تیلاپیا به دلیل ماهیت همه چیز خواری خود می‌تواند موجب تبعات محیط زیستی در آب‌های خوزستان شود.

مولا با بیان اینکه تیلاپیا رشد سریعی دارد و هر چیزی را می‌خورد، بیان کرد: گونه زیلی این ماهی که در بسیاری از آب‌های خوزستان نیز ورود کرده، به دردسری برای ماهیگیران تبدیل شده و لاور ماهیان بومی را می‌بلعد، به همین دلیل نیز به صیادان اجازه داده ایم تا هر کجا این آبزی را یافتند به صورت گسترده صید کنند.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین در خصوص راه‌های مبارزه با این ماهی در آب‌های خوزستان بیان کرد: تنها راه حل مبارزه با این ماهی عقیم سازی آن است که راه حلی پر هزینه حساب می‌شود.

در مورد ماهی تیلاپیا دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد از یک سو سازمان محیط زیست معتقد به زیان بار بودن این آبزی برای طبیعت است و از سوی دیگر سازمان شیلات برخی از گونه‌های این ماهی را به صرفه و اقتصادی عنوان می‌کند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
0
1
تورماهیگیری انتخابی عمل نمی کند
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
0
0
طبق آخرین نظریات کارشناسی و احکام قضایی، تولید و تکثیر تلاپیا به عنوان یک گونه مهاجم و زیان آور در کشور ممنوع است. ضمنا خود مرکز تحقیقات شیلات هم به بی نتیجه بودن عقیم سازی و تک جنسی کردن این گونه اعتراف کرده است. چرا همیشه منابع طبیعی و ذخایر کشوران باید فدای ارزاوری و یکه تازی یک عده تاجر شود؟!!!
نظر شما
ادامه