کد خبر: ۶۵۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن علوفه دامی در شهرهای گرفتار تنش آبی استان خوزستان و پایین دست کرخه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «خدارحم امیری زاده» با اشاره به اینکه کشاورزان و دامداران در شهرها و مناطق پایین دست کرخه در مدت اخیر با مشکلاتی مواجه شده‌اند، بیان کرد: چند برنامه برای حمایت از دامداران و کشاورزان این مناطق که با تنش آبی مواجه شده‌اند در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به خسارت‌هایی که دامداران به خصوص آنها که دام سنگین دارند در این مدت متحمل شده‌اند، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های این سازمان توزیع علوفه رایگان در بین دامداران است در شهرهای دارای تنش آبی است. خوشبختانه ۵۰ میلیارد تومان برای تأمین علوفه دامی توسط هیئت دولت به تصویب رسیده برای همین عملیات کاهش خسارت‌های دامداران آغاز شده است.

امیری زاده افزود: بر همین اساس عملیات توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن کنستانتره در شهرستان‌های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه که بیشترین تنش آبی را متحمل شده‌اند و دارای دام‌های سنگین بیشتری از جمله گاومیش هستند آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه دام‌های سبک و سنگین شامل این طرح می‌شوند، ادامه دادکنستانتره، جو، ذرت، سبوس برای تغذیه دام‌ها در نظر گرفته شده ضمن اینکه با شرکت توسعه نیشکر برای استفاده رایگان دامداران از ۱۰ هزار تن سرشاخه نیشکر هماهنگی لازم صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار تن علوفه دامی در این مرحله در نظر گرفته شده همچنین با هماهنگی شرکت توسعه نیشکر پیتو باگاس نیز بزودی توزیع خواهد شد. در بین محصولات توزیع شده جو، ذرت با نرخ تعاونی می‌باشد و پیتو باگاس و سرشاخه نیشکر رایگان می‌باشد.

امیری زاده با بیان اینکه در شهرستان‌های هویزه، دشت آزادگان و حمیدیه ۳۰ هزار رأس دام سنگین از جمله گاومیش و ۳۴۰ هزار رأس دام سبک وجود دارد تصریح کرد: خوراک دام در شهرستان‌ها با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و اکیپ دامپزشکی توزیع می‌شود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Korea (the Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
0
1
این کار به دامپزشکی ربطی ندارد. اینو باید جهادی ها انجام دهند. دامپزشکی باید به وظائف اصلی خود یعنی اعمال نظارت بهداشتی و قرنطینه ای صادرات و واردات و تولید و توزیع نهاده ها و محصولات دامی بپردازد. که البته سردمداران سازمان در اعمال و اجرای این وظائف ذاتی و قانونی سازمان چند وقتی است غیرمسئولانه اهمال کاری می کنند که به ضرر مردم است ......................
نظر شما
ادامه