کد خبر: ۶۶۹۸۸

حکیم مهر: کارشناس مسئول بهداشت محیط کرمانشاه گفت: مردم به خیال اینکه ۱۰ هزار تومان گوشت را ارزان‌تر خریداری می کنند به این موضوع اهمیت نمی دهند که ۹۰ درصد این دام ها بیمار هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مرصادنیوز، «بهمن خدادادیان» کشتار غیرمجاز دام در سطح محلات کرمانشاه را یکی از چالش های بهداشتی دانست و اظهار داشت: متاسفانه عرضه گوشت در معابر و روز بازارها به یک معضل تبدیل شده که روز به روز شهروندان بیشتری به سمت آنها جذب می شوند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط کرمانشاه افزود: این در حالی است که کشتار غیر مجاز امکان انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را افزایش می دهد و هیچگونه نظارتی بر ذبح دام ها وجود ندارد.

وی گفت: مردم به خیال اینکه ۱۰ هزار تومان گوشت را ارزان‌تر خریداری می کنند به این موضوع اهمیت نمی دهند که طی بررسی های بعمل آمده ۹۰ درصد این دام ها بیمار هستند.

خدادادیان خاطر نشان کرد: دامی که در کشتارگاه ذبح می‌شود تحت نظر کارشناس است و پس از ذبح دام، گوشت ها به قسمت پیش سرد منتقل می شوند تا ۲۴ ساعت در آن محیط بمانند و همین امر سبب می شود محیط گوشت اسیدی شده و هر عامل بیماری زای احتمالی از بین برود.

وی گفت: در روزهای آینده یک تیم‌ بازرسی متشکل از شهرداری، دامپزشکی و بهداشت، بازرسی اصناف و با حضور نیروی انتظامی و حکم‌قضایی بازرسی ها را در سطح شهر آغاز خواهیم کرد و با افراد متخلف برخورد جدی خواهد شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط کرمانشاه به مردم توصیه کرد به جهت جلوگیری از انتقال بیماری‌های های مشترک دام و انسان از مصرف و خرید گوشت از دست‌ فروشان کنار خیابان و روزبازارها جداً خودداری کنند.


نظر شما
ادامه