کد خبر: ۶۷۰۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رییس اداره امور تعاونی‌های اداره کل عشایری خراسان شمالی گفت: مرحله دوم طرح خرید تضمینی دام زنده عشایر از مدتی پیش متوقف شده و اکنون این دامداران در انتظار ادامه اجرای آن هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «علی اکبر اصغرزاده» اظهار داشت: علت توقف خرید دام آبستن بودن شمار بسیار زیادی از دام های کشتار شده در کشتارگاه ها است.

وی افزود: برای جلوگیری از کشتار دام آبستن، دامپزشکی استان اجرای سونوگرافی را برای عرضه دام به دولت اجباری کرد، البته آبستنی دام در سونوگرافی منفی بود اما در کشتارگاه مشخص شد که بسیاری از دام های ماده آبستن هستند.

رییس اداره امور تعاونی‌های اداره کل عشایری خراسان شمالی گفت: فعلا خرید دام از عشایر متوقف شده و تلاش داریم تا مجوز برای خرید دام های نر انجام شود

وی افزود: در مرحله دوم خرید تضمینی دام از عشایر قرار بود ۱۰ هزار راس دام خریداری شود اما تنها یکهزار و ۲۰۰ راس خریداری شده است.

اصغرزاده گفت: طرح خرید تضمینی دام عشایر در مرحله اول با خرید ۱۰ هزار راس دام سبک انجام شد اما درمرحله دوم با خرید شمار اندکی متوقف شده است.

رییس اداره امور تعاونی‌های اداره کل عشایری خراسان شمالی افزود: در این طرح، عشایر به ازای تحویل هر کیلوگرم دام زنده سه کیلوگرم جو یارانه ای دریافت می کنند.

خراسان شمالی ۳۰ هزار عشایر دارد که با داشتن ۷۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند و به طور میانگین ۲۵ درصد از گوشت قرمز این استان نیز از سوی عشایر تامین می‌شود.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
1
احتمالا مثل اینعکس فقط دام را از جلوی دستگاه سونوگرافی رد میکردن!
مگرنه وقتی یه دامپزشک دام را سونو کنه، نتیجه قابل اطمینان هست
کلینسین دام کوچک
|
United States of America
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
3
دوست من مثل خودم دام کوچک کار می‌کند. یک رادیوگراف از یک گردن و سر یک سگ برایم فرستاد که براش تفسیر کنم. بهش زنگ زدم گفتم مرد حسابی این چه رادیوگرافی‌است که حتی کوچکترین مسایل در مورد اشعه ایکس رعایت نشده و با دست سر و کردن حیوان را نگه داشتید و تا آرنج هر دو دست در رادیوگراف افتاده، اصلأ پوزیشن نداره. خندید گفت ما رادیوگراف نداریم در ....... فقط یک دستگاه ایکس هست که متعلق به ....... است ( خودش استاد رادیولوژی است). برق از سرم پرید وقتی دیدم یک استاد دانشگاه هنوز حتی نمی‌داند چه اقدامات اولیه‌ای جهت خطرات اشعه ایکس باید رعایت کند دیگر وای به حال دانشجویانش که هیچی یاد نمی‌گیرند. این داستان نبود بلکه واقعیت است که در عکس بالا هم مشاهده می‌شود و ممکنه دامپزشک محترم اصلأ متوجه نباشد در سونوگرافی چه چیزی را مشاهده می‌کند.
نظر شما
ادامه