کد خبر: ۶۷۱۶۰
تعداد نظرات: ۱۰۴ نظر
نشر حداکثری:
جمعی از دامپزشکان و دوستداران حیوانات در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار لغو یا اصلاح «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» شدند ...
 

حکیم مهر: جمعی از دامپزشکان و دوستداران حیوانات با ایجاد کارزاری در فضای مجازی، در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، خواستار لغو یا اصلاح «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» شدند.

به گزارش حکیم مهر، متن این درخواست به شرح زیر است:

درخواست لغو یا اصلاح طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات

جناب آقای دکتر قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

سرکار خانم رفیعی، رئیس محترم فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی

با سلام

مدتی پیش طرحی موسوم به «طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» به مجلس ارائه شده که دارای اشکالات جدی است. خواهشمندیم ضمن بررسی اشکالات که در ادامه به تفصیل عنوان خواهد شد، به‌طور کلی این موضوع را مدنظر قرار دهید که با وجود مشکلات فراوان در جامعه و لزوم توجه و تقدم‌گذاری به حل معضلات معیشتی و ریشه‌یابی و مبارزه با عوامل فساد، رانت و قاچاق و... درگیر کردن نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی به بررسی خانه‌های مردم جهت ضبط حیوانات خانگی‌شان در این برهه زمانی امری عجیب است .

این طرح دارای اشکالات جدی است که به ترتیب عنوان می‌شود :

۱. تعریف حیوانات وحشی، مضر و خطرناک صحیح نبوده و حیوانات نام‌برده‌شده در این لیست هم‌سطح نیستند. خرگوش جزو حیوانات اهلی و سازگار است. گربه جزو حیواناتی است که ائمه‌ (ع) توصیه به نگهداری از آن‌ها در خانه کرده‌اند، سگ برای بسیاری از منازل نقش نگهبان داشته و لاک‌پشت و سوسمارهای گیاه‌خوار آزاری برای سایرین نداشته و نبایستی جزو حیوانات وحشی و مضر و خطرناک طبقه‌بندی شوند .

۲. با توجه به اینکه افراد بسیاری در طی سال‌ها اقدام به نگهداری از حیوانات کرده‌اند ممنوعیت ناگهانی نگهداری از حیوانات ممکن است باعث رهاسازی گسترده حیوانات در محیط شهری و یا خارج شهری شود که باعث بروز مشکلات عدیده زیست‌محیطی خواهد شد .

۳. عمده‌ترین دلیل گرداندن حیوانات در وسیله نقلیه برای تردد به مراکز دامپزشکی است. چنانچه تردد در وسایل نقلیه ممنوع اعلام شود بسیاری از افراد تمایلی به مراجعات دامپزشکی نخواهند داشت که در نتیجه باعث افزایش بیماری و تهدید سلامت جامعه خواهد شد .

۴. نگهداری از حیوانات خانگی خصوصاً گربه به‌لحاظ روان‌شناسی باعث بهبود سلامت روانی فرد و کاهش آثار افسردگی می‌شود. با توجه به شرایط جامعه و شیوع بالای مشکلات روانی ممنوعیت نگهداری از حیوانات باعث تشدید مشکلات روانی جامعه خواهد شد .

۵. با اجرای چنین قانونی امدادرسانی به حیوانات آسیب‌دیده بی‌سرپرست میسر نخواهد بود، چراکه نیاز به تردد با وسیله نقلیه و انتقال به مراکز دامپزشکی وجود دارد؛ لذا این قانون مغایر با تعلیمات دین مبین اسلام مبنی بر مهربانی با حیوانات است .

۶. افراد زیادی در کشور اعم از دامپزشکان، متخصصان، کارشناسان، پرورش‌دهندگان و سایر رده‌ها به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم مشغول به فعالیت تجاری در زمینه حیوانات خانگی هستند. تصویب چنین قانونی منجر به موج بیکاری گسترده‌ای در سطح کشور خواهد شد که با توجه به مشکلات معیشتی و درصد بالای بیکاری موجود، این قانون باعث تشدید مشکلات کشور خواهد شد .

۷. سال‌هاست رشته دستیاری بیماری‌های داخلی دام کوچک جزو رشته‌های تخصص دامپزشکی در دانشگاه‌های کشور است که به مطالعه بیماری‌های سگ و گربه می‌پردازد. در صورت تصویب چنین قانونی، فارغ‌التحصیلان این رشته که تعداد زیادی هم دارند با عمر رفته و هزینه‌های کرده چه باید کنند؟

۸. با توجه به تعداد بالای دوستداران حیوانات، تصویب و اجرای چنین قانونی باعث نارضایتی عمومی خواهد بود.
خواهشمندیم با توجه به موارد مذکور، دستورات لازم را برای لغو این طرح و یا اصلاح آن ابلاغ فرمایید.

با تشکر

 
انتشار یافته: ۱۰۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۵
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
11
87
این به ظاهر نمایندگان اگر احترامی برای مردم ایران قائل بودن که وضع ما این نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
اگه منظورت جماعت حیوان باز عامه مردم هست که باید بگم برو با همون سگ و گربه زندگی سر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
متاسفم برای شخصی که نظر غیر انسانی دارن چون دراسلام هم به حیوانات و مهربانی کردن توصیه شده، پس شما بویی از انسانیت نبردی که سگ و گربه که موجودات خدا و مظلوم هستند را ناپسند میدانید. بهتره شماهم با فکار عقب مانده و عهد انسانهای اولیه زنذگی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
محبت و مهربانی در وجود شما مدعیان وجود ندارد شما .........بی رحم هستید و هر کاری از دست شما ساخته است
ناشناس
| Germany |
۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
با امضا چیزی درست نمی‌شود زیرا تصمیم را کس دیگر در جایی دیگر گرفته و الان فقط برای وانمود کردن از دهان محلس می‌خواهند این تصمیم را خارج کنند. تنها راه مبارزه با چنین قوانین ضد انسانی ............... نباید به هیچ عنوان بگذاریم
قوی سپید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
خدا جوابشونو بده فقط خدا میدونه با ظالم ها چیکار کنه
دکتر عباسی
|
Russian Federation
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
146
21
ما موافق طرح هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
شما واقعأ دامپزشک هستید؟ عجیبه یک دامپزشک اینقدر ……. باشه
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
شما مثل اینکه شما با شکر رابطه خوبی دارید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
واقعا شماهم انسان هستید. وقتی نمیتونید با حیوانات مهربون باشید و ارتباط برقرار کنید ذهن بیماری دارید که محبت و انسانیت ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
انسانم آرزوست
محمدیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
لطفا دلایل موافقت و مزایای آنرا بیان کنید.آیا این طرح کارشناسی شده است؟ اجرای آن چه هزینه ها و زیانهایی در بر دارد؟ ودر مقابل چه منافعی برای جامعه خواهد داشت؟
Penny
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
انسانم آرزوست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
دکترررر
..
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
واقعا چجوری موافقی چقد یک ادم میتونه سنگ دل باشه هیچ فکر کردین چه به سر این زبون بسته ها میاد و چه عواقب ناخوشایندی برای صاحب و خود اون بیچاره واقعا کشور ما در مرداب نادانی و سنگدلی فرو رفته اخه یک خرگوش یا گربه یا هرچی چجوری میخواد به تو صدمه بزنه!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
32
14
ههههه شما فکر می‌کنید با امضا چیزی در این مملکت عوض می‌شه؟ اونهایی که سردمدار اصلاحات در ایران بودن هم دیگه دم از اصلاحات نمی‌زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
درسته با امضا جمع کردن یا جلو انداختن مسئولین چیزی درست نمی‌شه زیرا اول تصمیمات جایی دیگر گرفته شده و فقط باید از زبان مجلس خارج بشود و دوم اینکه خود همین مسئولین برای همچین روزی انتصاب شدند تا جلوی اعتراضات مردم را بگیرند و وقتی کارشان تمام شد بگویند ما تلاش کردیم‌ نشد و از سر خودشان باز کنند ....................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
7
32
خیلی ممنون که لینک کارزارو گذاشتین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
6
30
دکترعباسی عزیز .
لطفا اگر دامپزشک هستید میشه دلایل موافقت طرح رو برای من هم تشریح کنید شاید من هم باشما همراه شدم .
دکتربی نام .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
چرا عزیز؟ کجای وجود همچین تفکر .........ی عزیز هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
ایشون دلیل قانع کننده ای ندارن فقط خودشون خارج تشریف دارن و هر جور که هست دارن راحت زندگیشون رو میکنن فقط برای مردم داخل کشور تعیین تکلیف میکنن و اظهار نظر میکنن
پروفسور ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
دکتر کجا بود الکی نوشته دکتر منم میتونم اسممو بذارم پروفسور
ثریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
دکتر نیست دورغه
محمد سعادت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
8
65
به نظر بنده نگهداری از حیوانات خانگی هیچ مشکلی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
من خودم حیوان خانگی ندارم و از بودن سگ و گربه در‌خانه هوشم نمی‌آید ولی چرا من باید با یکنفر دوست داره سگ داشته باشه کتک کاری کنم که نباید سگ داشته باشی؟ من نمی فهمم اینهایی که میان و حیوان خانگی ندارند و دعوا می‌کنند که بقیه هم نباید داشته باشند فازشان چیه؟ دیگه کار این جهادی ها و انقلابیون عزیز بجایی رسیده که دخالت در کوچکترین مسایل زندگی شهروندان را حق مسلم خودشان می‌دانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
7
56
دیگه دارن شورشو درمیارن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
92
17
جای حیون تو اماکن عمومی نیست ضمنا سگ میبندید خونتون دهنشم ببندید از صبح تا شب پارس نکنه
پاسخ ها
Seti
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
خوبه ک میدونی جای تو و امثال تو، توی اماکن عمومی نیست
سمیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
پس منم به همسایم بگم دهن بچش رو ببنده چون از صبح تا شب جیغ جیغِ گریش سرمونو میبره
مامان همه ی سگ ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
جای تو و امثال توام کلاً توی این دنیا نیست!
.................
فحش نده عمویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
واقعاااا واسه این طرز فکر متاسفم پس به همسایه ام بگید بچه نزااد تا ونگ ونگ کنه
مهدی کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
شما بفرمایید ایا جایی تعین کردید یا جا نمایی شده تا مردمی که حیوانات متعارف خانگی دارند ببرند انجای یک محل اخصاص داده شده واسه این مخلوقات که حقشون گردش و تفریح کنند و هوا خوری داشته باشند .......
چون شما خوشتون نمیاد باید بمونند تو چهاریواری بپوسند نه غلام ؟؟؟؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
5
43
................... همیشه در حال سوپرایزیم ، کلا عادت دارن بجای حل مشکلات ، صورت مسئله رو پاک کنن و روز به روز به مخالفاشون اضافه کنن . باعث تاسفه که سکان یک مملکت دست اینجور آدما افتاده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
58
8
ای کاش کسانی که امضا کردن و نظر دادن حداقل متن رو مطالعه میکردن
کسی مخالف سگ بازی و ... نیست طرح گفته در محیط های عمومی ممنوعه کسی که عشق به سگ داره باید بره تو گله سگ زندگی کنه نه اینکه سگ رو برداره بیاد تو جامعه انسانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
ای کاش خود شما متن را دوباره میخوندید که نوشته خودرو حامل حیوان هم توقیف و صاحب آن جریمه میشه.بعد چرا در ترکیه(کشور مسلمان) میشه سگ نگه داشت در ایران نمیشه؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
شما هنوز بلد نیسی حرف بزنی، سگ بازی چیه ،کسیکه سگ داره یعنی یک بچه داره و کسی سگ رو نمیاره باهاش بازی کنه ، سگ رو میارن چون برعکس امثال شماها باعث آرامش،عشق،درمان افسردگی،شاد زیستن میشه. اتفاقا از هر حیوان دوستی که بپرسید حاضره بره توی گله سگ زندگی کنه بلااستثنا میگن حاضریم،چرا!؟چون واقعا به این نتیجه رسیدن که بالاتر از این حیوان از هر نظر نیست. نکته بعدی اینه که از زمان های قدیم ،حتی همون پیغمبر اسلام سگ داشتن برای نگهبانی ، درسته اون زمان مثل الان علم پیشرفت نکرده بوده و سگ رو نجس میدونستن (هر چند این حرفا هیچ کدوم پایه و اساس نداره و نظر شخصی امسال همین مسئولین و شماها هست)لذا پیامبر و تمام ائمه مهربانی با حیوانات رو اولویت قرار دادن و هیچوقت نگفتن اذیتشون کنید یا از بین ببرینشون، نکته بعدی اینه که الان فرق میکنه، علم پیشرفت کرده قدیم واکسنی نبوده،بهداشتی نبوده واسه این موجودات. الان واکسن دارن، ضد هاری دارن،ضد انگل دارن،شامپویی که مصرف میکنن قیمتش از شامپوهای منو شما خیلی گرونتره، پس این حرف که باعث مریضی میشن هم کاملا اشتباهه.
دست از این جهالت و خودخواهی ها بردارید ، فقط با اینکارا باعث میشید آه حیوونای زبون بسه دامن همتونو بگیره.
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
احسنت ،کاملا درسته
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
جامعه انسانی ¡¡¡
مثل مورو ملخ بشر زیاد شده هنوز هم کسایی هستند که هر سال بچه میزان تو این جهنم
جایی مونده برای حیوونای بدبخت ؟
حیوانات اهلی شده هزاران سال کنار انسان بودند و خواهند بود .
....................
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
داداش دمت گرم ............ اولندش که علیرضا جان داداش تو خودت عمرا حاضر باشی اشغالیرو که رو زمین میبینی جمع کنی از روی زمین اونوقت اومدی از حقوق حیوانات صحبت میکنی؟؟؟؟بعدشم این طرح با حیوان مشکلی نداره... با اون داداشی که حیوونو از زیستگاهش میاره تو خونه نگه میداره مشکل داره عزیزم ....................... بساط سگ بازیتونو دارن جم میکنن ناراحت شدین...عشق میکنم واقعا با این طرح
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
دوست عزیز . فراموش نکن ساکنین اولیه کره زمین همین حیوانات بودند . ضمن اینکه موضوع نفس کاره . هزران مشکل دیگه تو این مملکت وجود داره که براحتی با چند تا طرح قابل حله . یه نگاه به جریمه سگ داشتن تو این طرح بنداز . چند برابر حقوق پایه قانون کار . یعنی اینا میخوان با این طرح کاسبی کنن همونطور که با حرایم کرونایی کاسبی کردند . دارن میگن مشکلات کارگری و پرآمد اقشار کارگری رو میخواییم با اجرای این طرح حل کنیم . میخوان نشون بدن بفکر کارگران هستند و مخالف مثلا خانواده های پردرامد چون فکر می کنن کسانی که سگ و گربه و تمساح دارن قشر کاخ نشین هستن و میخوان اونارو محدود کنن . بنظر شما این توهین به همه مردم نیست ؟ . همه میدونن بچه های همین طراحان با چه سبکی از اشرافیت زندگی میکنن. به قطعیت میگم منش خیلی ازاین موجودات خدا برتر از خیلی آدماست . تکلیف حیواناتی که صبط میکنن چیه ؟ مرگ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
جامعه انسانی؟؟؟؟؟ ببخشید زمین و محیط زیست فقط واسه انسان هاست یعنی حیوانات حق زندگی ندارن؟؟؟؟ چقدر طرز صحبتتون زشت و خودخواهانه بود وااقعا براتون متاسفم
محسن
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
هرجوری حساب میکنم بازم سگ منفعتش از خیلی خیلی ادما بیشترو بیشترِ.
.........................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
عزیز من فقط محیط های عمومی و وسیله نقلیه رو نگفتند تو طرح اشاره شده که هر کی تو خونه اش هم نگهداری میکنه همسایه هاش خبر بدن تا جریمه شون کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
5
42
اگر اصحاب کهف الان از خواب بیدار میشدند ،حتما حریمه می شدند.
آنهم ۳۰ برابر اداره کار.
طفلکی ها.....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
7
53
مملکتی که زورش به دزدان و اختلاسگران نمیرسه،میاد مردم رو فقط اذیت میکنه ،.................... یه روز برق،یه روز آب، یه روز حیوانات.
کی میخاید یاد بگیرید و بفهمید حیوان خونگی هر شخصی جزو اعضای خونوادش حساب میشه و شما حق ندارید ازش جداش کنید، کی میخاید یاد بگیرید دنیا رو به پیشرفته و این جهالت و نادانی ها دیگه هیچ کجای دنیا ارزش نداره
کی میخاید یاد بگیرید شما حق ندارید برای آفریده های خدا تصمیم بگیرید و همه حق زندگی دارند. چرا فکر میکنید کره زمین ارث پدریتون هست و هیچکس حق نداره جز شما روش زندگی کنه.
اینم بدونید همونطور که شما نمیتونید یک فرزند رو از پدر و مادرش جدا کنید. حیوانات خانگی هم نمیتونید از دست صاحبانش بگیرید. چون اون حیوون خونگی با بچه خودش هیچ فرقی نمیکنه
فقط با اینکارا خشم هموطنان و حیوان دوستان رو بیشتر میکنید.
یاد بگیرید به عقاید همه احترام بزارید. و اینو بفهمید که تمام حیوون دوستان دارای قلب مهربون،روحی لطیف و پر از عشق دارن. کسیکه به حیوون خدا رحم نکنه به هیچ بنی بشری رحم نمیکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
حرف دل من را‌گفتی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
اگه فرد یه حیوان دوست واقعی باشه نمیاد حیوونو تو خونش اسیر کنه عزیزم...شماها به حیوون خدا رحم نمیکنید هر بلایی دوست داشتید سرش میارید...والا یارو تو خونش شیر نگه میداره...به کسی ربطی نداره شما بچه دار نمیشی میای حیوونو مثه بچت میکنی فکمیکنی بچته
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
دوست عزیز شما از کجا میدونی من بچه ندارم ، من خودم دارای ۲ فرزند هستم ، پس قضاوت کار تو و امثال تو نیست. ضمنا شما داری میگی هر بلایی سر حیوونم میخام میارم!؟ این .......ها رو از کجات در میاری ، این حیوون زبون بسه از بچه های انسانی خودم عزیزتره . هر چند وصف این حال و هوا و عشق برای امثال شما معنی نداره و درکی ندارید ، منم اصلا شمارو در حدی نمیبینم بخام بحث کنم. چرا که امثال شماها تو جهل و جهالت دوست دارید بمونید.

آن کس که بداند و بداند که بداند
اسب خرد از گنبد گردون بجهاند
آن کس که بداند و نداند که بداند
آگاه نمایید که بس خفته نماند
آن کس که نداند و بداند که نداند
لنگان خرک خویش به منزل برساند
آن کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
8
47
باسلام.من کاملا مخالف این طرحم.اگه قراره طرحی باشه باید برای مراقبت از حیوانات باشه نه اینکه اونا رو نجس بدونیم.به نظر من انسان خودش نجس ترین حیوون روی کره زمین هست چرا که به کشتار حیوانات و منقرض کردن انواع مخلوقات خدا دست پیدا کرده.اولا باید طرح صیانت حیوانات از این حیوون ۲پا انجام بشه چون آنچنان خطرناک هست که چند سال دیگه تقریبا همه نسل حیوانات رو منقرض میکنه.موافق ها و مخالف ها لطفا نظر بدید.سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
نه به اون شوری و نه به این بی نمکی
شما از اون طرف بوم افتادی و کرامت انسانی رو لگد مال کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
بهترین نظر سایت همین بود:)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
4
38
دیگه از حد همه چیز گذروندن خرگوش و گربه رو با تمساح تو یه طبقه گذاشتن کلا وقتی چیزی ندارن که گیر بدن بهش باید بهونه ای برای گیر دادن ایجاد کنن.اقای عباسی هم که خودشون ایران تشریف ندارن لطف کنن نظراتشونو برای خودشون نگه دارن . جالبه ایران نیستن تعیین تکلیفم میکنن برای زندگی مردم
سا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
4
27
باز چه خوابی برای جیب مردم دیدید؟ انگار مردم نمیدونن چن وقت دیگه میخواید بابت نفس کشیدنم جریمه شون کنید! همه اینکارا هم برای اینه..
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
خوابشان این است که با این نوع اعتراضات می‌توانند نبض جامعه را کنترل کنند زیرا ضرری به آنها نمی رساندو مردم درگیر چیزهایی هستند که کنترلش برای انها راحت است و بر صندلی حاکمیت تکیه می‌ زنند
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
4
1
رحم .............. بیشتر از یه عده از مردمان پرشور ماست...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
4
28
امام کاظم (ع) فرمود: خانه‌تان را از سه چیز خالی نگه ندارید که آن‌ها خانه را آباد می‌نمایند: 1- گربه 2- کبوتر 3- خروس و اگر با خروس مونسی (مرغ) هم باشد، مانعی ندارد
گربه پيامبر اسلام «معزه» نام داشت. «يك بار وقتي اذان گفته شد و حضرت محمد به سوي عبايش رفت تا آن را بپوشد و نماز بگزارد ديد معزه بر يكي از آستين‌هاي عبايش به خواب رفته است. پيامبر گربه را بيدار نكرد بلكه آستين را جدا كرد و بقيه عبا را برداشت تا گربه به خواب ادامه دهد... امير مومنان نيز روايت كرده است: پيامبر وضو مي‌گرفت كه گربه‌اي نزد او آمد. پيامبر دانست آن حيوان تشنه است. ظرف آب را به سوي او برد و گربه از آب نوشيد سپس پيامبر از همان آب وضو گرفت.»
حالا من که مذهبی نیستم ، ولی این هم حرف پیامبر و امامتان که ادعا میکنید حکومت اسلامی دارید .
گربه مضر و نامتعارف است ؟؟؟؟
این ها نماینده چه قشری هستند که هیچ کدوم از طرح هاشون مورد قبول عموم نیست ؟
حتی فرق حیوان حیات وحش و حیوان اهلی که هزاران سال کنار انسان بوده رو نمیدونند .
پاسخ ها
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
به اینکه این حدیث تحریف شدست کاری ندارم ولی اون سگه که کنار انسان بوده اونم نه تو خونه که تو باغ یا حیاط عزیزم...واقعا نمیدونم اینارو از کجات در کردی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
دوست عزیز، مسئولین جمهوری اسلامی سالهاست که در حباب خودشان هستند و زندگی می‌کنند و اصلأ نمی‌دانند مردم کحا زندگی می‌کنند، چی می‌خورند یا چه می‌پوشند. ...................................
عبدالرضا رجبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
4
30
مخالف صدرصد
Amin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
4
12
با این طرح مخالفم و اشکالاتی که اینجا گفته شده به نظرم کاملا درست و بجا هست .
- البته با نگه داشتن حیوون تو خونه کاملا مخالفم . چون معمولا هر کسی که حیوونی رو تو خونه نگه میداره ، جفتی واسه حیوون نمیگیره و حیوون هر چقدر هم به انسان وابسته بشه بازم به یه جفت از جنس خودش نیاز داره وگرنه خونه ی بزرگ صاحبشون با یه قفس کوچیک واسشون یکیه .
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
21
4
چه حالی داد خدایی
پاسخ ها
مهدی کریمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
چه حال داد رهبر عزیزمون زد تو برچکتونو فتوا داد نگهداری اشکالی ندارد
مهراد
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
9
27
بنده پدر ۴ فرزند هستم، چهارمی و کوچکترین آنها بسیار باادب و حرف گوش کن است، تمیزتر از ۳ تای اولی هم هست. تازه باعث شادی کل خانواده هم میشه و کلی ۳ تای اولی باهاش بازی هم می‌کنند. همسرم مخالف چهارمی بود و می‌گفت نجسه و کثیفه و غیره ولی الان از ۳ تای اولی که از خودش متولد شدن بیشتر دوستش داره چون می‌فهمه، باادبه، حرف گوش‌کنه، وقتی ناراحتی سعی می‌کنه بوست بده( لیس زدن) و خودش را در بغلت بندازه ولی آن سه تای اولی این چیزا حالیشون نیست. البته تا اینجا شاید حدس زده باشید که ۳ تای اولی انسان و آخری هر چند غیر انسان ولی فرزند و عضو خانواده ما است.

در‌ضمن هرکی خواست میتوانم طرز تهیه غذای خانگی برای سگ و گربه بهش یاد بدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
کاری ندارم که خودتو با یه سگ تو یه ستون میزاری اما ما خاهان این نیستیم با سگا برابر باشیم...شماهارو دستتونو باز بزارن چند وقته دیگه براش کارت ملی هم میگیرید....اصن با اینکه .......... گند زده اما با این طرح حال کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
41
4
طرحی عالی و خوب ، دست بهش نزنید
مبین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
4
22
اول فضای مجازی، بعد پزشکی و حالا هم نوبت حیوانات.
قوانین غیرمعقول و غیر منطقی که بجای درست کردن اوضاع نابسامان کنونی، فقط مشکلات مردم را بیشتر میکنند.
یعنی حتی توی خانواده این ها هم کسی نیست بگه این کار هایی که میکنید حماقته؟
تا چهار سال این ها تموم بشه معلوم نیست چه بلایی سرمون میاد.
..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
4
25
جدای بقیه ی حیوانات اهلی و خانگی که ممنوع کردن، تنها دلیلی که برای ممنوع کردن لاکپشت به سرم میزنه اینه که لاک پشتای نینجا رو دیدن و ترسیدن :))
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
9
5
حکیم مهر باید قسمت نظر ها را محدود به اعضا کند تا همه ببینیم دقیقا کسی که نظر کارشناسی می‌دهد شماره نظام دار است یا نه، دکتر است یا کاردان یا مهندسین دامپروری که چون دستشان به دام کوچک نمیرسد می‌گویند پیف پیف بو میده. خلاصه که دوستان جدید دانشجویان جدید حواستان باشد. این جا از این قشر ادم های نابلد و غیر مرتبط بسیارند
پاسخ ها
....
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
بابا دامپزشک....خوب شد تو مسئول نشدی وگرنه اجازه نظر دادنم به مردم نمیدادی حتی
دکتر رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
از آرا منفی مشخصه که حرفتون درسته دکتر عزیز... اغلب دکتر های عزیز فرصت سر زدن به این سایت رو هم ندارن و نظرات مثلا کارشناسانه دقیقا متعلق به همون قشریه که فرمودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
1
12
نامه زدن خوبه برای اصلاح طرح. ولی متن این نامه زیاد جالب نیست و همون تفکر که ما به فکر شغل خودمون هستیم را تقویت میکنه.

باید تاکید اصلی روی حیواناتی باشه که از حیات وحش و زیستگاه‌های اونها خارج میشوند برای نگهداری در خانه.
چون یه عده واقعا شورش را دراوردن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
1
11
بودن به قانون برای حیوانات خانگی خوبه
ولی
به جای چنین طرحی
باید ضوابط سختگیرانه گذاشته بشه برای نگهداری حیوان.
از جمله تائیدیه های دامپزشکی و رعایت حقوق حیوانات و ...
با جریمه های سخت
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
2
2
خیلی وقت نیست فهمیدم حرفای که اعتقاد داشتم بهشون همگی یه حقه بزرگ بوده شما هم که خودتو فیلسوف میدونی وحال کردی باین طرح یه کم فکر کن نترس ..............
بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
1
11
کاش طرح صیانت از دولت مردان ......... هم می‌زدند.والا بیشتر به درد مردم میخورد .نه حیوون بی‌گناهی که شرف داره به انسان نما های ...........
تیمم کن آب وضوتو بده به سگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
19
5
نگهداری سگ و گربه و بقیه حیوانات در منزل اول به ضرر خود اون حیوونه بعد به ضرر خودِ نگهدار هست بعد هم به ضرر بقیه مردم هست.
خود حیوون بیچاره ضرر می کنه چون از طبیعتش خارج میشه و بیچاره رو انقدر قرص و دوا و غذای مهندسی ژنتیک شده خورش می کنن که مریض میشه
طرف ضرر می کنه چون مریضی های خطرناکی میتونه بگیره. که امیدوارم نگیرن ولی اگه گرفتن حقشونه و به نظرم هرچی ضرر کنن اشکال نداره
مردم ضرر می کنن چون هم خود حییونایی مثل سگ و گربه می تونن با یه تماس ساده مریض کنن بقیه رو و هم اینکه دلاری که میتونه برای بیماری خودشون یا بچه هاشون خرج بشه به هر حال کمتر میشه چون حتی اگه طرف مثل فرد مورد نظر بی خاصیت هم نباشه که پول دارو رو خرج واردات غذای سگ کرد. باید یه پولی رو اختصاص بده برای غذای لاکچری اینا. که میتونست خرج واردات داروی بیشتر بشه.
اینا چیزایی هست که الان به ذهنم رسید. بشینم فکر کنم بیشتر هم هست.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
واقعا جای سواله برام که آیا چیزی به عنوان ........... وجود دارع اصلا!!!
این ........ چیه که نوشتی.
کدوم حیوون خونگی مثل سگ یا گربه مریضی میاره. شما هنوز توی عصرهجر زندگی میکنی گویا یا توی غار هستی. تمامی حیوونای خونگی واکسن دارن. دقیقا مثل انسان که وقتی بدنیا میاد واکسن میزنن که بیمار نشه. سگ یا گربه خانگی هر ۳ ماه واکسن میزنن. یکم مطالعه و علمتو ببر بالا و یکم از عقلت ......... استفاده کن. ضرر نمیکنی والا.
اگر به مریضی بود که باید کل کشورهای پیشرفته الان بیمار بودن،چون همشون حیوون خانگی مثل گربه و سگ دارن ،اونم چند تا. شما حکایت مسئولین رو دارید که میگن همه بدن ما خوبیم. چشماتو باز کن لطفا. مثل طوطی حرفیکه بهت میزنن رو نیا بازگو کن.
مطلب بعدی راجب خرج این موجودات دوست داشتنی به عهده صاحبش هست و با جون و دل خرج میکنه،به شما چرا فشار میاد.مگه از جیب شما داره میزنه. بعدش هم چرا فکر میکنید کسیکه سگ داره از قشر لاکچری و پولدار هست. من خودم درآمدم ماهی ۴ تومنه. ولی با جون و دل برای سگم خرج میکنم ،چرا!؟؟؟ چون سرشار از عشق،وفا و دوست داشتنه. خاری توی پاش بره منم از پا میوفتم. نه فقط من باشم بلکه همه اونایی که حیوون خونگی دارن همینن. تقصیری هم نداری که بخای درک کنی .چون خداوند این سعادت رو به هر کسی نمیده.
راجب حرف بعدیت که گفتی هزار تا آمپول و قرص و دارو میخورن و مریض میشن هم باید بگم شما سرما میخوری دکتر نمیری!! قرص و دارو مصرف نمیکنی!؟!؟غذای پرهیزونه نمیخوری!!!؟
این حیوونا هم وقتی مریض میشن مثل انسان یه طول درمان دارن ،اینجوری نیست که بخان صبح تا شب قرص و دارو بخورن.
واردات دارو کار همین مسئولین هست. نه منو امثال ماها.شما دلت میسوزه خودت کمک کن.هر چند این حرفت نشون از بچه بودنت هست.وگرنه واردات دارو دست منو شما نیست.
ب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
2
11
من نه سگ دارم نه گربه یا حیوان دیگری و از نگهداری حیوان خوشم نمیاید اما دولت ایران عادت کرده چیزی رو به زور به مردم بقبولونه و به اون شریعت حتی شریعت اسلامی بدهد هنوز فکر میکنن عامه مردم بیسواد ند و نمیفهمند که چه کاری باید انجام دهند خوب نیست که با مردم سیاسی رفتار کنید
جشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
2
8
واقعا برایم جای سئوال است که هرازگاهی چرا به این حیوانات مظلوم و محتاج به حمایت ، با بهانه های مختلف مورد ظلم قرار می گیرند.
چطور میتوانند خودشان را اینقدر به بی خردی و نادانی بزنند، چنین طبل بر نابودی صد در صد حیواناتی که هیچ پناهی جز انسان ندارند بزنند .
اگر کسی از روی دلسوزی یا ضمن داشتن شرایط خاص از آنها نگهداری می کند هزار دلیل منطقی میتواند داشته باشد که باعث دلبستگی اش به آن موجود می باشد ،متاسفانه در شرایطی زندگی می کنیم که هر چیزی میتواند چندین برابر خطرآفرین باشد ، که جای گفتنش نیست شما ببینید برای منافع قشری سود جو چه طرح هایی را مورد تصویب قرار داده اند که در این سالها نه تنها موافق با خواست مردم نبوده بلکه جان هزاران نفر راگرفته یا به خطر انداخته و دراهداف حمایت از مردم کلیات را نادیده گرفته و برای قشری که نیازمند حمایت هستند قدمی برداشته نشده است ،
متاسفانه تمام این اقدامات خودخواهانه و یکطرفه بوده و راه کارآمدی برای مجاب نمودن مردم به ازدواج وتشکیل خانواده و فرزند آوری نیست لطفا راه های بهتری را مورد بررسی قرار دهید .
به جرأت عرض میکنم که این افراد با سو استفاده کردن از شرایط و موقعیتی که دارند نه تنها پاسخگو مشکلات مردم نیستند بلکه افرادی را هم که دوستدار دین و مهربانی هستند را بر علیه نظام شورانده‌ و باعث اغتشاش در مردم می شوند.
این رأی یکنوع مکر و خیانت بر علیه مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی است که طرحان آن با اهداف از پیش تعین شده با نشانه گرفتن حریم خصوصی مردم و اضافه نمودن مشکلی بر مشکلاتشان و برهم زدن اذهان عموم قصد بر ایجاد نا رضایتی در مردم را داشته تا از این آب گل آلوده نتیجه دلخواه‌ را به نفع خود تمام کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
4
4
این همه مشکل مردم را با چه بحث بیهوده ای سرگرم کرده اند. راه حل عاقلانه شما می تونید حیوان نگه دارید به شرطی که مزاحم دیگران نباشد .
نوروزعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
13
1
سلام خسته نباشی میگم به نمایندگان محترمی که این طرح را تهیه کردن ظاهراً این طرح جلوی کاسبی آقایان را میگیرد که اینگونه برآشفته شده آمد تا کی باید به این هاگفته شود که انقلاب شده وشاه رفته حکومت اسلامی شده شما باید خودتان را با مقررات جدید تطبیق بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
من کاسب نیستم. من خودم حیوون خونگی دارم. متن نامه هم درسته سمت کسب و کار غش کرده. ولی اینکه بخاد نگهداری و حمل و نقل حیوانات حانگی رو ممنوع کنه ،کار اشتباه و دور از انسانیت و کاملا بی عقلیه.
اسلام واقعی ربطی به شاه و انقلاب نداره.بد نیست شما به کشورهای مسلمان دبگه هم نگاه بندازید مثل ترکیه.منتها شما جشماتو روی واقعیت بستی عزیز.اسلام واقعی یعنی هر کس هر جوری که دوست داره میتونه زندگی کنه و کسی جز خداوند اجازه نداره برای کسی تصمیم بگیره. هر کیو توی قبر خودش میزارن و هر کی هم جزای کار خودش رو میبینه.
سرکشی توی زندگی دیگران نباید کرد. به زندگی و محیط های خصوصی کسی نباید ورود کرد. مهربانی با حیوانات هم به مسلمانهای واقعی گفته شده.
در کل میخام بگم شما افراط کاری.جایی که به نفعت باشه غش میکنی. و معنی مسلمان واقعی رو نمیدونی هنوز.
ولی من بهت میگم. مسلمان واقعی هیچوقت برای کسی تصمیم نمیگیره،دخالت نمیکنه،سرش توی کار خودشه،مهربان و دلی صاف داره. با تمامی حیوانات هم مهربونه و نمیاد زندگی اونارو بگیره و جاش خودشو ببره بالا.
راجب مقررات هم اصلا نباید داخل ایران حرف زد.چون مقررات همگی به نفع دولت مردان و شماها هست. نه مردم .
شما دم از انقلاب میزنی. پس باید انقلابه شما بیاد اول قانون حمایت از حیوانات رو وضع کنه،بعد بیاد برای چیزای دیگش قانون بزاره. وقتی قانونی برای حمایت نیست ،نباید قانون دیگه ای هم وجود داشته باشه.

قانون باید بزاره که دزد و اختلاس نباشه.
قانون باید بزاره که حقوق مردم نسبت به تورم جلو بره. نه اینکه حقوق ماهی ۳.۸۰۰ باشه. تورم روی ۱۲ میلیون.
قانون باید بزاره برای صاحبخانه هایی که اجاره ها رو ۳ برابر کردن.
قانون باید بزاره که بانک باید وام بده و سود نگیره. چون میشه نزول. منتها برای مردم عادی میشه نزول،برای خودشون میشه کارمزد.
قانون باید بزاره که طبیعت رو از بین نبرن بخاطر ساخت و سازهای بی رویه. جنگل هارو نابود نکنن جاش ساختمون بنا کنن. ویلا نسازن چاه بزنن و آب های زیرزمینی رو از بین ببرن که همه جا خشک بشه.
قانون بزارن که جایی رو راه بندازن برای کسب و کار و همه زباله گردها و کارتن خواب هارو سر کار بزارن و کسب درامد کنن.
قانون بزارن که توی هر پارکی یه جایی درست کنن مختص حیوانات خانگی(مثل کشورهای دیگه) اگر میخان توی عموم نباشه.بستر سازی کنن،مطمعنا مردم حیوان دوست اگه این طرح گذاشته بشه خودشون کمک میکنن به دولت.یکیش خود من.
به اینا میگن قانون نه اونی که شما توی خیال خودت میکنی و به به چه چه میکنی و حمایت میکنی از این طرح .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
4
1
اینکه سگ حیوان نجیب و باوفا و دوست داشتنی هست هیچ کس مذمت نمیکنه ولی عده ای مرفحین بی درد به تقلید ویا القا دشمنان به همزیستی با سگ در آپارتمان محل زندگی و یا داخل شهر ها و اماکن گردوندن رو دارن خواسته یا ناخواسته ترویج میدن که چند سال دیگه با زاد و ولد آنان معزل بزرگی از نظر جا ،دفع فضولات ، وحشت خیلی از مردم در موقع پارس وحالت حمله حیوان در کوچه و بازار را نباید نادیده گرفت ،
البته استفاده از نگهبانی در ویلاها و باغها و ..را میتوان استثا کرد که باید آنهم شروط لازم حکومتی را رعایت نمود .
سایر حیوانات مانند کروکدیل ،سوسمار ، مار ،لاک پشت ،خرگوش که همزیستی با انسانها ندارند خیلی بحث بی موردی است مگر برای برخی جهات علمی نه در خانه .

به یاد دارم که چندی پیش سگ گردانی در خیابان چنان باعث وحشت مادر و دختری شدکه مردم ناظر بر صحنه فرد سگ گردان را مواخذه شدید کردند

حال ممکن است منافع کسانی که از راه تبلیغ و به تبع آن منبع در آمد شان بخطر می افتد جنجال کنن
رویا عطاردی
|
United States of America
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
2
0
از تمام تلاش و کمکهاتون تشکر میکنم. خدا قوت.
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
8
هموطنان عزیزایرانی اگر روی زمین خدابخواد نگاه کنه اول به حیوانهای زبان بسته نگاه میکنه بعد به بچه های کوچبکی که توان صحبت کردن ندارن بعدبه بنده ای دیگش مهربانی کردن به حیوانها چه خانگی چه خیابانی انسانیت ما رانشان میدهدوربطی به چیز دیگری نداردچه بسا که بامهربانی کردن به موجودات زبان بسته از خود دفع بلامیکنید وماایرانی ها زبانزد مهربانی کردن هستیم من خودم به سگ یا گربه ها ی خیابانی غذامیدهم واین را از لطف خدا میدانم که دروجودم نهاده است وامیدوارم که خدااین مهربانی کردن رادر وحود تک تک شماقراربدهد
iran
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
7
بابا ما اصلا صیانت از هیچی نخواستیم از هرچی میخوان حمایت کنن گند میزنن توش فکر کنم میخوان با همه ی گروه های مردم در بیفتن با این طرحاشون طرح بعدیتون چیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
2
5
این طرح به راحتی قابلیت اصلاح داره به گونه ای ک منافع دوطرف تاحد زیادی رعایت بشه:
۱.نگهداری ازحیوان خانگی منوط به تکمیل واکسیناسیون و انگل تراپی و معاینات دوره ای دامپزشک جهت گواهی سلامت بشه،
۲.نگهداری از حیوان خانگی در مراکز اپارتمانی و مجتمع منوط ب اجازه سایر ساکنین بشه، به راحتی کسی ک میخاد خونه بخره یا اجاره کنه میتونه قبلش بپرسه میشه حیوان داشت یانه؟)حتی در اروپا وامریکا هم بعضی اپارتمانها اجازه حیوان خونگی نمیدن)
۳.سگ گردانی در مراکز عمومی و خیابانها ممنوع و به جاش یک سری پارک ها یا مناطق خارج شهر رو اجازه ورود بدن،اینجوری هم اونی ک میونه ای با حیوان نداره میتواند ب سایر پارکها مراجعه کنه و اونی هم ک حیوون داره میتونه در مراکز تعیین شده پیاده روی کنه
۴. جمع نکردن مدفوع سگ یا گربه مشمول جریمه شود
۵.حضور حیوانات در ماشین منوط به استفاده از باکس مخصوص حمل حیوان گردد.
۶. سگ گردانی بدون قلاده ممنوع و مشمول جریمه گردد

جدای از اینکه یک عده با علم ب معضلات و مشکلات حیوان میارن و تمام مراقبتها را کامل میکنن.درمقابل یک عده فقط ب صرف با کلاس بودن،سگ میارن و اصلا ب شرایط نگهداری توجه نمیکنن و درنهایت هم خسته ک شدن در سطح شهر رهاسازی میکنن.

و درنهایت ب عنوان یک شخص دارای حیوان خانگی به شدت معتقدم،اگر من حیوون دوست دارم دلیل نداره همه موظف باشن دوست داشته باشن وبدون توجه ب بقیه همه جا بگردونمش، واقعا فکر میکنم اگر مناطق خاصی ازاد بشه برای پیاده روی با حیوان خانگی ، خود افراد هم به همون مناطق تمایل نشون میدن و خودبهخود تعدادشون در سطح خیابانهای اصلی و فرعی کمتر میشه،
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
این واقعا بهترین و منطقی ترین کامنت اینجا بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
6
در بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر، حیوان خانگی رو ممنوع نکردن بلکه قوانینی گذاشتن ک حقوق اکثریت مردم جامعه حفظ بشه، مثل همین ترکیه، نه ک از بیخ و بن صورت مسئله رو پاک کنند

با مجموع سگهای رهاسازی شده درسطح شهر ب دنبال تصویب این قانون چه میکنید؟؟ حتی اگر قرار ب انهدام باشه، بازم یک زمان طولانی میطلبه /
درضمن عزیزی ک گفتن باید در جنگل نگهداری بشن، نمیشه ک دور کل جنگلها رو حصار کشید ، به هرحال میان در سطح شهرها

خود ساکنین ترکیه ادعا در زمانهای قدیم ،تمام سگهای ولگردرو گرفتن و در جزیره ای رها کردن تا بمیرن ،بعد از اون یک قحطی وحشتناک اومده و از همونجا ب حیوانات احترام میزارن در حین اینکه واکسیناسیون و مراقبتها اجباری است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
7
همه ی موجودات نزد خداوند عزیز هستند،ما اگه تو کار هم اینقدر دخالت نمیکردم هم زندگی بهتری داشتیم و هم کشور بهتر،
بجای حذف حیوانات از زندگی مردم،باید قانون هایی گذاشت که حیوانات خانگی باعث رنج دیگران نشوند،مثلا محیط مخصوص برای گرداندن حیوانات و استفاده از پوزبند برای سگ های درشت جثه و باکس مخصوص برای حمل و نقل انها و ....
بیاید جای خدا و کدخدا نباشیم و برای حیوانات که موجودات حضرت حق هستند تصمیم نگیریم.
سبکرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
1
7
فراموش نمیکنم در چند سال پیش یکی از مالینوز های موادیاب به اشتباه مقداری تریاک خورده بود و نیمه شب برای درمانش اقدام کردم که خداروشکر تا فردا صبح وضعیتش تثبیت شد . یک ماه بعد در بکی از ایستگاه های بازرسی همون سگ بمحض برخورد با من بعداز اتمام کارخودش جلوی من نشست . اون سگ منو شناخت . آیا این موجود نجسه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
12
0
سلام طرح درستیه ملتی که گرسنه است غلط میکنه سگ بازی کنه...
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
مودبانه به هموطنات صحبت کنی هم خدا خوشش میاد هم کسی نمیکه ادم بدی هستی
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
1
3
امیدوارم اصلاحات اساسی لحاظ بشه در این طرح در جهت حفظ حقوق کسایی که حیوان خانگی دارن ولی ایکاش جلوی اونهایی که کارشون توله کشی و مشغول خرید و فروش حیوانات هستن رو بگیرن .حیوانات را نخریم به سرپرستی بگیریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
1
3
سلام به همگی. این کامنت فقط 2 دقیقه از وقت شما رو می گیره ولی
باعث می شه یکم عمیق تر فکر کنید. نگهداری حیوانات وحشی مانند یوزپلنگ و خرس و کروکودیل به هیچ وجه درست نیست چون باعث آزار خود حیوان نیز می شود اما حیواناتی همچون سگ و گربه و طوطی و خرگوش چندین سال است اهلی شده اند و قادر به ادامه حیات در طبیعت نیستند. نگهداری این نوع حیوانات باید با اصول باشد و در غیر این صورت هیچ گونه منعی ندارد. برای مثال واکسینه شدن حیوان اجباری باشد یا سگ های شکاری که آموزش درست برخورد با غریبه ها را ندیده اند را بدون قلاده به پارک نبرند. فضولات حیوان خود را جمع آوری کنند و...
اینگونه هیچ کس نمی تواند مخالفت کند چون هر کسی که بخواهد می تواند با توجه به اصولش از حیوان ها نگهداری کند. شما نیز اگر با این نظر موافق هستید کارزار مخالفت با تصویب طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک امضا کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
1
1
خیلی برام جالبهههه یه فرد .......................... میاد در مورد ی موضوعی کههه اصلننننن بهش ربطی نداره اظهارنظر میکنه حتی بلد نیس اسم ی سری بیماری هارو بنویسه حتی نمیدونه چطور نوشته میشن و ................. اینا میان جای ما تصمیم میگیرن... از طرفی از حکیم مهر خواهش میکنم ب غیر دکتر ها اجازه نظر دادن رو نده ی خرده رو کامنتا کار کنین ک فقط‌ افرادی ک مرتبط هستن اظهار نظر کنن ن ی مشت آدم ساده لوح ک حرف ی آدم دیگ ای ک حتی بلد نیس دینشو ادا کنه رو کورکورانه میپذیرن... همینه وضعمون همینه
مهدی کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
0
1
ما در قبال حفاظت از محیط زیست مسئولیم چون این کره خاکی تنها خانه مشترک ما برای ادامه بقاست ؛
بی تردید هر بخشی از محیط زیست که مورد دستخوش و تعدی ما انسانها قرار می گیرد با خسارت جبران ناپذیری مواجه میشود؛ جهان پیرامون ما از جمله نباتات ؛ دریاها ؛ بیابانها؛ جنگل ها ؛ هوا و اتمسفر و تمام حیوانات؛ برای ادامه بقا ذره به ذره وابسته به یکدیگرند؛
باور کنیم اگر یک درخت در قاره آفریقا قطع شود یا فیلی کشته و عاج او بریده شود سرانجام دیر یا زود تاثیرش در سراسر دنیا نمودار می گردد؛؛ این جور وجفای بشریت است که موازنه در طبیعت را برهم زده نتیجه اش میشود اتش گرفتن جنگل ها و خشکسالی های وسیع و افزایش گرمایش کره زمین ؛؛؛ لازم است بشر در رفتار و نگاهش به محیط زیست تجدید نظر کند در غیر اینصورت قهر طبیعت با شدت بیشتری مسیر نابودی را پیش خواهد رفت تا حدی که دیگر امکان ادامه بقا وجود نخواهد داشت و انروز دیگر ان کسانی که بی حد و حصر تحت القاب نجس و عناوین دیگر حیوانات معصوم و بی گناه را کشتار میکنند وجود خارجی ندارند تا به بازماندگان حساب پس دهند
دوستان؛ راه عادی شدن زندگی بشریت آشتی مجدد با طبیعت است باید با طبیعت و موجوداتش مهربان بود و به حقوق حقه انها احترام گذاشته ... باور کنید یا نکنید راه دومی وجود ندارد
فراموش نکنیم دنیا متعلق به همه مخلوقات است و زندگی بسته کاملی از همه موجودات میباشد که پروردگار خلق نموده و حذف یکی از چرخه به معنی حذف تدریجی همه موجودات است ؛؛پس لطفا با اسم گذاشتن روی آنها مثل ( وحشی , نحس, نجس, و.......) به شعور پروردگارکه از روی حکمت هرچیزی را خلق میکند توهین نکنیم و خواسته شخصی خود را به اسم اسلام و امامان تمام ننماییم ........
رمز رسیدن به رحمت العالمین رحم به تک تک جانداران است موفق باشید
الهه
|
Finland
|
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
0
0
سلام.
الهه
|
Finland
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
0
1
ضمن احترام به نظرات شما ۰چرا من باید ازار ببینم زمانی که به پارک میروم و جایی باشد باعث ارامش و تمیزی و انقدر گربه هایی که تعدادشان فراوان و فضولات انان همه جا پخش باشن و باعث ترس و فرار من باشن و شما باید بدانید حیوانات مثل گربه بیماری به نام تکسو پلاسما و بسیاری از بیماری ها از جمله کک و ساس و انگل میاورن و باید در پناهگاه و خانه های امن که اصول بهداشتی داشته باشن و این درست نیست که من و امثال من که زیاد هستن نتوانن با ارامش در کوچه ها و خیابان ها و غذا خوری های باز بترسن و جاهای پیشرفته دنیا هرگز نمیگذارن حیوان باعث وحشت انسان به هر دلیلی باشد چون این حس ترس از حیوان در وجود انسان به مدل های مختلف ذاتی هست و نمیشود عده ای چرخه طبیعت حیوان مثل گربه را با دادن غذا و الودگی محیط زیست خراب کنن و باعث ازار دیگران شون باید حیوانات بطور اصولی و بهداشتی در جاهای امن باشن نه عده ای فقط یاد گرفتن در محیط عمومی و بی دردسر دفاع حیوانات را کنن و محیط زیست و تکثیر بیماری ها را رواج دهند بیایید فرهنگ سازی درست کنیم و یک طرفه قضاوت نکنیم و نمیتوانیم موجب ازار دیگران شویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
0
رهبر گرامی فرمودند که نگه داشتن گربه اشکالی ندارد واقعآ من که خودم گربه دارم از ایشان کمال تشکر وارادت را دارم خداوند عمر طولانی به ایشان عطا فرماید جانم فدای رهبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
1
0
وا لاه به نظر من غلط است که بعضی آدمها از حیوانات میترسن این حیوانات فلک زده هستند که باید از انسانه بترسند واققآ وقتی این حیوان آزاریها وحیوان کشی هارا در رسانه ها میبینم قلبم جریحه دار میشود ومیگویم اینها چطور میتوانند به زندگیه خود ادامه بدهند ودر خیلی از احادیث امده کسانی که حیوانات را میکشند به جهنم میروند وقصاص میشوند البته ایجاد مزاحمت برای دیگران وکسانیکه از حیوانات خوششان نمی آید خوب نیست واگر کس میخواهد حیوان نگه دارد به نطر من در حریم خانه خودش وبا رعایت کلیه مساعل بهداشتی ایرادی ندارد هیچ که در روایات صواب هم دارد
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
1
0
طوطی و خرگوش وگربه در ردیف مار و کروکودیل و دایناسور واژدها عزیزم میخوای قانون بدی حداقل با کا شناسان یه مشورتی بکنید خداقوت
محسن رزاقی ((سلام بر حامیان جانداران))
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
1
0
باسلام و احترام
قضیه نگهداری حیوان خانگی جنبه مثبت داره پس از سالها تازه شاهد آنیم که مردم ما پیوند عاطفی با حیوانات بر قرار کرده اند این که خیلی عالیست این نشانه پیشرفت اخلاق فرهنگ قوی شدن سنتهای مهر ورزی است فقط نیاز است در کانال صحیح خود قرار گیرد مثلا سبب رنج و ظلم به خود حیوانات وارد نشود و یا ضمن رعایت ملاحظات شرعی و حقوق انسان ها و حیوانات شود.
به کودکانمان بیاموزیم فرهنگ محبت کردن به حیوانات را
محسن رزاقی ((سلام بر حامیان جانداران))
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
1
0
محبت به حیوانات جلوه ای از انسانیت است. این قضیه نباید در جامعه کمرنگ شود.
واقعاً حیف است که این طلوع اخلاقی و انسانی در جامعه که بسیار قابل ستایش هم است خاموش شود و بعنوان جرم از آن نام برده بشه این یک پدیده مثبت است دارای جنبه مثبت است. دست کم برای یک جامعه اسلامی زشت است. جامعه ای که باید پیام آور صلح و مهربانی در جهان باشد پیامبر ما پیامبر مهربانیست حتی در برخی روایات نگهداری حیوان سفارش هم شده، ما باید آنها را جزئی از جامعه خود بدانیم و نیز از حقوقشان هم سیانت کنیم بجای تلاش برای حذف آنها بخاطر اینکه مثلا ممکن است برخی افراد از حیوان بترسند باید سعی کنیم به آنها فرهنگ محبت کردن و نزدیک شدن دوست داشتن به حیوانات را بیاموزیم. خلاصه بعضی اتفاقات اصلأ در شأن جامعه اسلامی نیست، مراقب باشیم.

فقط پیشنهاد بنده به علاقمندان نگهداری حیوانات ترجیحا نگهداری حیوان گیاهخوار است که برای تامین غذای آن حیوانات دیگری کشته نشوند. و البته حیوانی که از نگهداری رنج نکشد مثلا یک جفت کبوتر در بالکن که بصورت آزادانه بروند بیایند و به زندگی طبیعی اونها لطمه ای نخورد و آنها نیز در کنار ما در آرامش باشند یعنی به رعایت حقوق خود آن حیوان هم توجه شود و این را مسئولیت بدانیم ما در قبال آن مسئولیم نباید آنها را تنها برای لذت خود بخواهیم.
تشکر از توجه شما
نظر شما
ادامه