کد خبر: ۷۴۹۲۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
سرپرست سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر وحید صالحی» افزود: با برخی کشورهای آمریکای جنوبی نیز برای انتقال دانش و تکنولوژی و برگزاری دوره‌های آموزشی مذاکراتی صورت گرفته و با همکاری وزارت امور خارجه و تیم حاضر، این دوره‌ها برگزار خواهد شد ...

حکیم مهر: سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به همکاری موسسه تحقیقات واکسن و سرمسازی رازی در برگزاری دوره آموزشی برای کارشناسان آفریقایی گفت: به پشتوانه توانمندیهای داخل کشور، برگزاری این دورهها برای کشورهای متقاضی گسترش خواهد یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، «دکتر وحید صالحی» در حاشیه بازدید از کارگاه آموزشی در مورد تولید و کنترل کیفی واکسنهای دامپزشکی و نگهداری تجهیزات آزمایشگاهی که با همکاری سازمان دامپزشکی و توسط محققان موسسه رازی برای کارشناسانی از کشور مالی در این مجموعه در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران گفت: پیرو برنامهریزیهای وزارت امور خارجه مبنی بر توسعه مراودات با سایر کشورها، برنامه انتقال دانش فنی ساخت واکسن با دعوت از کارشناسانی از کشور آفریقایی مالی توسط وزارت امور خارجه تدارک دیده شد و سازمان دامپزشکی افتخار میزبانی از این گروه را به عهده داشت.

وی با بیان این که این دوره با هماهنگی نهادهای مرتبط مانند دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، موسسه تحقیقات واکسن و سرمسازی رازی و دفاتر تخصصی سازمان دامپزشکی کشور برنامهریزی و میهمانان در مجتمع آموزشی امام خمینی (ره) مستقر شدند، افزود: مدعوین این دوره آموزشی در دو هفته نخست، در مرکز ملی تشخیص و آزمایشگاههای مرجع و مطالعات اپیدمیولوژیک سازمان دامپزشکی آموزش دیدند و سپس به مدت یک هفته در دوره اپیدمیولوژیک کوتاه مدت در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران شرکت کردند.

دکتر صالحی اضافه کرد: با توجه به این که موسسه رازی از مراکز مهم و اصلی تولید واکسنهای دامپزشکی کشور است، یک دوره آموزشی به مدت دو هفته نیز توسط اساتید این موسسه برای کارشناسان آفریقایی برگزار شد و در موضوعات و شاخههای مختلف، تحت آموزش قرار گرفتند و 28 تیرماه نیز مراسم اختتامیه این دوره آموزشی برگزار خواهد شد.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور، تولید واکسن، انتقال دانش فنی و تجهیزات مرتبط با واکسنسازی را از اهداف این دوره 43 روزه عنوان کرد و گفت: با توجه به توانمندیهای بسیار بالای داخل کشور در زمینه واکسنسازی و به پشتوانه دانش فنی موجود، قادر به ساخت و تولید انواع واکسنهای دام و طیور هستیم و افتخار میکنیم که روز به روز در صنعت تولید واکسن و دارو رشد کرده و بینیاز از بسیاری از اقلام وارداتی شدهایم.

وی با اشاره به این که کارگاه فوق نخستین مورد از سلسله دورههای آموزشی در زمینه واکسن برای کشورهای متقاضی است، افزود: با برخی کشورهای آمریکای جنوبی نیز برای انتقال دانش و تکنولوژی و برگزاری دورههای آموزشی مذاکراتی صورت گرفته و با همکاری وزارت امور خارجه و تیم حاضر، این دورهها برگزار خواهد شد.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور در پایان این نشست، با همراهی دکتر علی اسحاقی رئیس موسسه رازی از موزه دائمی روابط عمومی موسسه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، دوره فوق با هدف آشنایی با شیوه تولید واکسن و فرآوردههای بیولوژیک از جمله نحوه جداسازی عوامل بیماریزا، تهیه بذر واکسینال، تولید، کنترل کیفیت، تضمین کیفیت واکسن، همچنین تعمیر و نگهداری تجهیزات مرتبط با صنعت واکسنسازی و با همکاری مدیریتهای تولید، کنترل کیفیت، تضمین کیفیت و مدیریت فنی و مهندسی موسسه رازی برگزار شده است.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
8
8
ما در کار خودمان مانده ایم و هر روز هاری و بروسلوز در حال افزایش هست و حالا همه مسولین ما سر این کلاس نشستن
سحری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
2
8
بنظرم فعالیتهای اینچنینی باعث افزایش اقبال عمومی سازمان در بین مردم و بدنه دولت میشه بشرطی که در کنارش بتونیم امار ابتلا به هاری و بروسلوز رو در کشور خودمون بصورت واقعی پایین بیاریم نه مثل دامپزشکی استان ........ که یک پنجم امار نمونه های مثبت بروسلوز گوسفندی گزارش کردن البته گزارش کذبشون لو رفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
دولت و مردم؟ کدام مردم همانهایی مه به هر بهانه‌ای …..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
7
7
ایده بسیار بیخودی بود. هیچ ارزش آموزشی نداشت . بیشتر تفریحی سیاسی بود. بیت المال را وقت کارشناسان را اینگونه هدر ندهید. خدا را خوش نمیاد.
اقرار کنید اشتباه بود. دیگه هم تکرار نمیشه. یا حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
0
2
سلام و عرض ادب
وقت بخیر
از این قبیل دوره ها بیشتر برای دام پزشکان داخلی نیاز است.
لطفا سطح داخل رو در یک سطح وسیع گسترش دهید.
ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
1
2
جنبه تفریحی داشت نه آموزشی
نظر شما
ادامه