کد خبر: ۷۵۰۸۴
تعداد نظرات: ۷۹ نظر
طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات» در آستانه تصویب در مجلس:
نگهداری پرندگان و ماهیان در اماکن مسکونی و همچنین نگهداری حیوانات توسط مزرعه‌داران، باغداران، گله‌داران و چوپانان مشمول این طرح نمی‌شود ...

حکیم مهر: عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت بررسی طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» را تشریح کرد و گفت: بررسی این طرح در کمیسیون به اتمام رسیده و گزارش تقدیم هیئت رئیسه شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حسینعلی حاجی دلیگانی» افزود: طرح مذکور در جلسات متعدد در کمیسیون قضایی و حقوقی با حضور مسئولان دستگاههای ذی‌ربط و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتاً در جلسه مورخ  4/10/1401 با اصلاحاتی در عنوان و متن به‌ تصویب رسید.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه این طرح در واقع الحاق موادی به قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم تعزیرات) است، گفت: گزارش کمسیون قضایی درباره طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک» جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده و در حال حاضر در نوبت رسیدگی در جلسه علنی قوه مقننه قرار دارد.

بر اساس گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات مضر و خطرناک»، طرح الحاق پنج ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده) به شرح زیر است:

ماده 1- یک ماده به عنوان ماده (688 مکرر1) به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب 2/3/1375 به شرح زیر الحاق می‌شود:

ماده 688 مکرر 1- نگهداری، پرورش یا تکثیر حیوانات اهلی و یا وحشی در آپارتمانها، اماکن آموزشی، ورزشی یا مجتمع‌ها اعم از مسکونی، تجاری یا اداری جرم است و مرتکب به مجازات نقدی درجه شش محکوم می‌شود. در صورت تکرار، مجازات نقدی یک درجه تشدید و مرتکب به محرومیت اجتماعی درجه شش نیز محکوم می‌شود.

تبصره 1- در صورتی که نگهداری حیوانات مذکور در اماکنی غیر از اماکن مذکور در این ماده موجب آزار و اذیت دیگران شود، مشمول مجازات این ماده است.

تبصره 2- ارتکاب رفتارهای موضوع این ماده نسبت به پرندگان و ماهیانی که نوعاً موجب به خطر افتادن سلامت دیگران نباشد، از شمول این ماده خارج است؛ مگر اینکه در قوانین خاص، حکم دیگری تعیین شده باشد.

تبصره 3- نگهداری، تکثیر یا پرورش حیوانات جهت انجام امور نظامی، انتظامی، آتشنشانی، هلال احمر، پزشکی و دامپزشکی در اماکن آموزشی اختصاصی دستگاههای مربوط در راستای انجام وظایف محوله قانونی مشمول مجازات این ماده نیست.

ماده 2- یک ماده به عنوان ماده (688 مکرر 2) به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده) به شرح زیر الحاق می‌شود:

ماده 688 مکرر 2- تکثیر، پرورش و نگهداری حیوانات مذکور در ماده (688 مکرر 1) این قانون صرفاً در محدوده فعالیت شغلی توسط مزرعه‌داران، باغداران، گله‌داران و چوپانان در صورتی که حیوانات متناسب با شغل آنها باشد، مجاز است.

ماده 3- یک ماده به عنوان ماده(688 مکرر 3) به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده) به شرح زیر الحاق می‌شود:

ماده 688 مکرر 3- درصورت حمل حیوانات اهلی یا وحشی به استثنای حیوانات مشمول تبصره (2) ماده (688 مکرر 1) این قانون با وسیله نقلیه در انظار عمومی در محدوده شهرها، مالک وسیله نقلیه به ازای ثبت هر بار تخلف در فاصله زمانی بیش از دو ‌ساعت، به مبلغ ده میلیون ریال جریمه می‌شود.

تبصره 1- موارد زیر مشمول جریمه موضوع این ماده نمی‌شوند:

1- حمل حیوانات مذکور در ماده (688 مکرر 1) این قانون توسط شهرداری در راستای انجام وظایف قانونی خود.

2- حمل دام و احشام توسط اشخاص مذکور در ماده (688 مکرر 2) این قانون به‌منظور درمان یا کشتار یا جابه‌جایی در زمان کوچ.

3- حمل دام برای کشتار

4- حمل حیوانات مشمول تبصره (2) ماده (688 مکرر 1) این قانون

تبصره 2- تخلفهای اعلام شده ظرف ده روز از زمان وصول پیامک اعلام تخلف، قابل اعتراض و رسیدگی نزد فراجا است. فراجا موظف است ظرف ده روز اعتراض و مستندات آن را رسیدگی و به متخلف اعلام نماید.

ماده 4- یک ماده به عنوان ماده (688 مکرر 4) به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده) به شرح زیر الحاق می‌شود:

ماده 688 مکرر 4- هر شخص مرتکب گردانیدن حیوانات اهلی یا وحشی به استثنای حیوانات مشمول تبصره (2) ماده (688 مکرر1) این قانون در معابر، اماکن تفریحی و عمومی (اعم از محدوده داخل یا خارج از شهرها) شود، به ازای ثبت هر بار تخلف در فاصله زمانی بیش از دو‌ ساعت، معادل حداقل جزای نقدی درجه شش جریمه می‌شود.

این امر از طریق سامانه‌های نظارتی فراجا با همکاری سایر دستگاهها اعمال می‌شود. در صورت اعلام جریمه و عدم پرداخت ظرف مدت یک‌ماه، بانک مرکزی موظف است معادل مبلغ جریمه را از حساب مرتکب کسر و به خزانهداری کل کشور پرداخت نماید. در صورت عدم وصول جریمه به هر دلیل، جریمه مذکور بر روی کد ملی فرد متخلف درج می‌شود. ارائه خدمات الکترونیکی دولت و ارائه خدمات بانکی منوط به پرداخت جریمه مذکور است.

تبصره 1- دولت موظف است هزینه‌های تکمیل سامانه‌های نظارتی فراجا را از محل جریمه‌های وصول شده در اجرای این قانون در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی نماید.

تبصره 2- فراجا مکلف است هر مورد تخلف را از طریق کاروران (اپراتورهای) همراه در قالب پیامک به متخلف اعلام کند. هزینه ارسال پیامک از متخلف توسط کاروران (اپراتورهای) همراه اخذ می گردد.

تبصره 3- تخلفهای اعلام شده، ظرف ده روز از زمان وصول پیامک اعلام تخلف، قابل اعتراض و رسیدگی نزد فراجا است. فراجا موظف است ظرف ده روز اعتراض و مستندات آن را رسیدگی و نتیجه را به متخلف اعلام نماید.

تبصره 4- به منظور کنترل حیوانات بلاصاحب و مضر در شهرها و روستاها، «ستاد ملی ساماندهی حیوانات بلاصاحب و مضر» با مسئولیت وزارت کشور با عضویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست در سطح ملی و در سطح استانی و شهری توسط دستگاههای متناظر ذیربط، تشکیل می‌شود. آیین‌نامه اجرائی این تبصره ظرف مدت شش‌ماه پس از لازمالاجرا شدن این قانون، توسط وزارت کشور با همکاری دستگاههای مذکور تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

ماده 5- یک ماده به عنوان ماده (688 مکرر5) به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده) به شرح زیر الحاق می‌شود:

ماده 688 مکرر 5- واردات، صادرات، حمل، تکثیر، پرورش، آموزش و تربیت، خرید و فروش و نگهداری حیوانات موضوع ماده (688 مکرر1) این قانون جهت انجام امور نظامی، انتظامی، آتشنشانی، هلال احمر، پزشکی و دامپزشکی، در اماکنی غیر از اماکن مذکور در ماده (688 مکرر1) این قانون، توسط دستگاههای مربوط در راستای انجام وظایف محوله قانونی و سایر مواردی که بر اساس قوانین نیازمند أخذ مجوز است، پس از أخذ مجوز از دستگاههای ذیربط مجاز است.

عدم رعایت حکم این ماده مستوجب مجازات نقدی درجه پنج یا معادل ریالی دو برابر ارزش ریالی حیوانات موضوع جرم، هرکدام که بیشتر است، می‌شود، مگر اینکه در قوانین دیگر مجازات شدیدتری تعیین شده باشد.

پینوشت حکیم مهر:

با توجه به اینکه تصویب این طرح میتواند امنیت شغلی صدها تن از همکاران دامپزشک فعال در حوزه درمان حیوانات خانگی را در معرض خطر قرار داده و همچنین سلامت عمومی جامعه را مورد تهدید قرار دهد، از مسئولین سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی انتظار میرود حداکثر تلاش و رایزنی خود را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای کمیسیونهای کشاورزی، بهداشت و قضایی و حقوقی مجلس به منظور تعویق و یا اصلاح این طرح به عمل آورند.

در صورت تصویب این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ایجاد مشکلات جدی و گسترده برای همکاران دامپزشک فعال در بخش خصوصی اجتنابناپذیر بوده و تغییر در جزئیات طرح و بازگرداندن آب رفته به جوی در آن زمان بسیار دشوار خواهد بود.

 

انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
7
10
عکس مناسبی نذاشتین!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
32
21
احسنت جامعه باید قانون محور باشد
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
فقط در این زمینه تکلیف دزدی ها و حقه بازیا چیه
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
قانون فقط برای سگه؟ برای دزد که اسمش را اختلاس‌گر گذاشتین چی؟ برای خوردن حق دانشجویان چی؟ برای پایمال کردن سرمایه ملی چی؟ حدسم اینه برای چندر غاز این رفتارهای دور از منطق را در‌می‌آورید وگرنه فکر نکنم اینقدر بی‌فکر باشید که ….
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
خوب مثل اینکه موفق شدین در جهت فرزندآوری به زور به مردم القا کنید که سگ خوب نیست البته با کمک اینکه چندسالی کلأ موضوع سگ‌های ولگرد و هاری را رها کردید تا بهانه لازم را جور کنید، مگه نه؟
امین
|
Germany
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
17
15
این هم اخرین ضربه بر پیکر نحیف دامپزشک حیوانات خانگی ، بعد از جمع اوری پت شاپ ها توی کلینیک های استان قزوین ، و عدم صدور مجوز طبابت برای واحد های مسکونی ، اگر‌حرکتی الان انجام نشه دیگه باید واسه همیشه این رشته رو بوسید گذاشت کنار
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
هدف هر دو سازمان و مظام دامپزشکی همینه که یواش یواش تغییرات مد نظر عده‌محدودی را به حامعه القا کنند و هی بگویند نه حالا ما سعی می‌کنیم درستش کنیم رایزنی می‌کنیم تا به مرور کلأ چیزهایی که حاکمیت مورد پسندش نیست حذف بشه. این اتفاق داره آهسته میافته که دامپزشکان و مردم حس نکنند و دامپزشکی آینده‌ای نداره و فرقی هم نمی‌کند چه کسی پشت می ن ریاست هر دو باشه چون فقط بازی با ذهن مردمه که اینبار فلانی امده خوب می‌شه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
41
23
درود بر نمایندگان شریف ، شاید از شر نگهداری سگ در آپارتمان راحت شدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
بنده هم سگ ندارم ولی نمی‌فهمم چی میگی. مگه کسی من و شما را مجبور و ‌اجبار کرده که سگ نگه داریم که اینقدر از نگه‌داری سگ ناراحت هستید؟ اگر نیست خوب نگه ندارید و سرتان را از زندگی مردم بیرون بیاورید و یا حداقل حرفتان را رک بزنید و بگویید مشکل دینی با سگ داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
معلومه که نفهمیدی. منظور این دوستمون اینه که همسایه های مردم آزار توی آپارتمان سگ نگهداری میکنند و این کار آسایش و آرامش تمامی ساکنان ساختمان و ساختمانهای مجاور را به هم می‌ریزد.
سبک رو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
20
16
دقیقا آخرین میخ ها بر تابوت دامپزشکی و دامپزشکان . بعداز ماده ۳۴ قانون برنامه هفتم و حذف نظارت بهداشتی ، این دومین خبر ناگوار این هفته برای دامپزشکی بود . دوسازمان و انجمن ها هم در خواب ناز .
پاسخ ها
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
لایک و دیس لابک ها جالبه . مشخصه ساختگی هست . جایی که میگن طرح خوبی ه همکارا بدرستی منفی میزنن . وقتی من میگم سازمانها باید تکون بخورن که طرح قانون نشه اینم منفی میزنن . بنظر خوانندگان ساختگی نیسن؟
ناشناس
|
Canada
|
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
4
20
بنظر من پیش از وضع هر قانونی حداقل باید صلاحیت علمی قانونگذار بررسی شود . بنظر می رسه تعداد زیادی از مسئولین بلند پایه مملکت فارغ التحصیلان مراکزی چون هولدینگ آفتاب هستند. آدم هایی با مدارک جعلی که به راحتی قابل راستی آزمایی هستند. از همین روست که معیار رشد در این کشور ............. بودن است نه ظوابط و بنیه علمی و عملی. پس این دست ....... را جدی نگیرید. این بندگان خدا فقط یک کار را خوب بلد هستند که آن هم متناسب شان دریافت کننده آن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
39
18
خیلی هم طرح خوبی هستش.بعضی از بوستان ها به محلی برای سگ گردانی تبدیل شده و مردم نمیتونن از اونجا استفاده کنم.درود به شرف نماینده های ملت
پاسخ ها
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
راهش اختصاص بوستانهایی برای حیوانات هست نه ممنوع کردن کل بوستان ها. این قوانین قجر و حجری کجا کی رو به جایی رسونده که شما قراره دومیش باشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
راهش اینه که یه دهنه به سگ بزنه و یه کیسه هم با خودش داشته باشه هر وقت هنر نمایی وسط خیابون کرد با همون کیسه جمعش بکنه، متاسفانه ملت هم سگ رو همینطور ول می‌کنند تو شیکم بقیه
شیواوا هم با اون قد و هیکل هم رفت جز نژادهای تهاجمی و پرخطر
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
بله راهش اینه اما برای بار هزارم میگم
قانون گذاری در سایه ی ممنوعیت ممکن نیست
آزاد کنن بعد قانون بزارن
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
16
22
بنظرم کسیکه نمیفهمه آپارتمان و مجتمع جای نگهداری سگ نیست در یک لجاجت و عصبانیت گرفتار شده
دیشب در پارک شهرمون یک تازه به دوران رسیده سگ آورده بود و سگش کثافتکاری کرد و رفتن، چه کسی باید جواب کثافتکاری اون سگ رو بده!؟
این جماعت ......... اصلا خودشون هم فرهنگ ندارن، هر کودکی میفهمه این کار غلطه، اما جماعت ........ میگن هر کاری ما دلنون بخاد انجام بدیم
پاسخ ها
دامپزشک دولتی
| India |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
دوست محترم جواب کثافتکاری رو باید همون نماینده نابخردی که در حال جرم انگاری نگهداری حیوان خانگی هست بده ..به جای اینکه زمین فرهنگ سازی رو فراهم کنه با تندروی ....... داره زندگی مردم رو از کلینیسین تا صاحب حیوان خانگی رو به جهنم تبدیل میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
میدونم غ ق انتشار میشه
ولی فرهنگ هیشکی نداره یه سری به عکس های ......... بزنید که فقط واسه شو برگزار شد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
الان همه خودروهای ایرانی دارند کثافت وارد هوای شهرها میکنند پس چرا جمع نمیکنند؟ تمام کارخانجات در شمال دارند کثافت وارد دریا میکنند پس چرا جمع نمی‌کنند.؟کارخانجات سیمان دارند کثافت وارد هوا میکنند پس چرا جمع نمیکنند؟ بازم بگم یا کافیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
در اسرائیل نمونه DNA گرفتند و یه پایگاه داده از سگ هایی که تحت تملک افراد در اوردند، هر زمان اثرات هنرمندانه ای ازشون کشف بشه یه تست ازش می‌گیرند و مالک و سگ رو شناسایی می‌کنند و تا خورتوم می‌کنندشون اون زیر که باید جریمه بدی

از خشونت و بی اعصابیشون اینجا خوشم میاد
مرجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
6
10
خدا ما چقدر عقب افتاده هستیم ایکاش جهان سومی بودیم باتوجه به عقاید این ........ به جهان نمیرسه،جای این مسخره بازیا به مشکلات مادی ملت رسیدگی کنید
ذبیحی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
10
18
پیامبر اسلام در منزلشان گربه ای به نام موعظه داشتند که بسیار برای ایشان عزیز بود. حتی روزی که گربه روی عبا خوابیده بود او را بیدار نکردند وگوشه عبا را بریدند..اگر پیامبر اکنون در ایران زندگی میکردند به نظر میرسد که جریمه می شدند. .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
پیامبر تو آپارتمان زنگی میکردند؟
سبک رو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
پیامبر در آپارتمان زندگی نمی کرد ولی همونطور که برای حکم اصلی وضو ، حکم ثانویه تیمم هم آوردند، برای اپارتمان حکم میشه حکم ثانویه داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
چه مقایسه بی ربطی
رو.مخ.رونده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
گربه مشکل نداره عزیز دل، سگ ها سر و صدا دارند، و بسیاری از این حیوانات سگ های تراپی و کار نیستند
به علاوه بیشتر کلینسین ها کار درمانی در مراکز درمانی دام کوچک نمی‌کنند و بیشتر واکسن می‌زنند و هیچ چلنج خاصی در کارشون ندارند
هزینه سر سام آوری که واکسیناسیون بی رویه و خارج از پروتکل های ناول میشه هم یکی از دلایلی هست که باید این قانون اجرا بشه که هزینه این دارو ها سر ریز بشه برای جاهایی که نیاز بهش هست تا کمک به مردم بکنه
الان ممکن هست برخی بگند دامپزشکی بیماری های دام کوچک رو کنترل میکنه برای سلامتی ملت، همکار با سواد من تعداد بیماری های مشترک دام سبک و سنگین خیلی بیشتر از دام کوچک هستش و من هم از پشت کوه نیومدم مسائل رو mp3وار نوشتم که متوجه داستان بشید، کفه ترازو رو باید ببینید و کدوم الان لازمه

همه اینها اشاره کوتاهی بود به مسائل دیگر ولی با این حال دامپزشکی باید تولید رو تقویت بکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
5
10
طرح بسیارخوبی است.باید درکنارش طرح پارکها وفضاهایی درست کنند که مخصوص حیوانات وسگ گردانی باشد با هزینه و ورودیه. دیگر درپارکهای عمومی نمیشودبا بچه ها وخانواده برویم پر از سگ وگربه شده. خارج شهر را هم سگهای ولگرد اشغال کردند
پاسخ ها
رو. مخ. رونده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
من بهش میگم کانون های جدید بیماری دیس و پارو
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
رو مخ رونده ی عزیز
پس شما رو مامور کردن راه فکر کردن همه رو ببندی
حق ماموریتت رو ساعتی میدن یا ماهانه؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
12
13
دوستان من خودم دامپزشگ هستم و به این اقرار میکنم که در کشوری که فرهنگ نگهداری از حیوانات خانگی وجود نداره بهتره که چنین قوانینی وضع بشه تا شاید تغییری حاصل بشه
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
اگر دامپزشک بودی بعید بود چنین تنگ نظر باشید.... به قول خودتان، برای یک بی وضو که در مسجد را نمی بندند...
رو. مخ. رونده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
شما ساعت 1 صبح بیا ببین باز هست یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
12
9
سگ سرو صدا داره ، هزار مشکل و ایجاد ترس در خانمها در راهرو آپارتمان ، همین حالا هم شکایت کنید پلیس باید بیاد و برخورد کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
7
20
من شخصی رو میشناسم که دکتر روانپزشک گفته باید یک حیوان خانگی که با ایشون انس بگیره بگیره . و ایشون الان ۳ ساله یک سگه کوچیک داره. و دیگه مثله قبل نیست. این خانم تنها زندگی میکنه و ۶۰ سالشه. زندگیه سختی رو گذروندن . ولی الان با بودن این سگ کوچک خیلی خوبن و روحیشون خوب شده. این حیوانها برایه درمان خیلی خوب جواب میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
شایدحال این خانم بهترشده ولی باعث آزار ومریضی بقیه میشه
کهبدبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
ناشناسی که پاسخ دادی
چرا فقط این ازار و اذیت ها و مریضی ها در این برهه ی تاریخ در این تکه زمین نفرین شده وجود داره و هیچ جای دیگه در هیچ زمانی وجود نداشته؟ آفرین بخاطر خشکه مغز های متعفنی مثل شما
رو.مخ.رونده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
جامعه دامپزشکان حیوانات کوچک
جامعه دامپزشکان ایران
برگ چغندر اند آیا؟
سخته سامانه اجرا بگیرند که سگ کار و تراپی رجیستر کنند
یه پولی هم بگیرند نوش جونشون حداقل یه کار کردند
دامپزشک دولتی
|
India
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
8
19
تندروی هیچ جای دنیا جواب نداده و جواب نخواهد داد ...فقط تخم کینه رو پرورش میده و در کوتاه مدت منافع تندرو ها و کله خشک ها رو فراهم میکنه
پاسخ ها
رو.مخ.رونده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
تندرو رو لطفا یه معنی خلاصه بدید همکار گرامی، ما هم متوجه بشیم
وقتی در دامپزشکی بخش خصوصی میناله از تعیین نرخ درمانی، وقتی هیچ پایه نرخی برای هزینه ها مشخص نیست، ملت رو ......... می‌کنند همین جماعت همکار رو میگم
وقتی به هزار در می‌زنند که مدیر بشند و برای این زمان ها دنبال سوراخ موش می‌گردند که پر اون تندرو ها که میگید به اینها نخوره
عزیز من اشکال این داستان اینه که 100 درصد مقصر اون آدم به اصطلاح تندرو نیست، بخش اعظم اش ما و شما هستیم
رضا
|
Italy
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
3
20
ما متاسفانه مثل همیشه دچار افراط و تفریط هستیم!
بی قانونی در نوع خودش بَده، از طرفی اینجوری قانون گذاری و درنظر نگرفتن معیشت صدها نفر اشتباهه.
باید قوانینی در این حوزه وضع بشه که نه سیخ بسوزه و نه کباب! مثلا:
- کسی که در آپارتمان سگ نگهداری می‌کنه باید بهش آموزش بده تا همسایه‌ها از صداش اذیت نشن.
- یا کسی که سگش رو بیرون میاره باید پوزه بند و گواهی سلامت داشته باشه تا خدایی نکرده به کسی حمله نکنه و سلامت عمومی هم حفظ بشه
- یا اگر کسی سگش در خیابان مدفوع کرد موظفه که خودش تمیز کنه‌.
- یه سری پارک‌ها رو مخصوص حیوانات خانگی بذارن و حتی هزینه هم دریافت کنن اما ورودشون به سایر پارک‌ها ممنوع باشه.
و ....
اینجوری خیلی از مشکلات حل خواهد شد.
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
درود به شرفت حرف حق
کهبدبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
آفرین دقیقا درسته
واقعیت اینه باید قوانین وضع شن بعد بی قانون هارو بگیر و ببند کرد
اما متاسفانه سیاست مداران ما از سر بی خردی، تنبلی و بی خاصیتی جز منع و ممنوعیت و حرام است و ممنوع است چیزی بلد نیستن
نه مردمی هستن که نگران اسایش و ارامش مردم باشن
نه اونقدری مسلمون که نگران حلال و حرام مردم
بیشتر نگران وقت عزیز خودشونن که صرف رسیدگی به شکایات نشه همه رو بدن دست مجری بدبخت قانون بگن برو بگیر بنداز زندان!!!
مشکل ما این قبیل سیاست مداران و سیاست گذاران هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
2
4
طرح بسیار خوبی هستش و فقط موردی که هستش اینه که اکثر مزاحمت ها از طرف سگ ها ایجاد میشه و کلا گازگرفتن،کثافت کاری و نجاست سگ هستش که شهروند ها رو اذیت می کنه و معمولا عموم مردم از گربه نمی ترسن و گریزان نیستند هرچند که آمار گربه های هار طی سالهای اخیر افزایش یافته و هارگزیدگی گربه مشکلات عدیده ای را برای سازمان بهداست و دامپزشکی ایجاد کرده است.
البته با ایجاد محل ها و پارک های خاص برای این عزیزان با فرهنگ (فرهنگ غیر ایرانی غیر اسلامی) و البته با هزینه خود ایشان و ارائه آموزش های لازم در خصوص واکسیناسیون های بموقع و اصول نگهداری سگ و گربه به عنوان (حیوان) و نه بعنوان فردی از خانواده و (انسان )می شود جلوی خسارات احتمالی رو گرفت و نیز مانع سلب آسایش شهروندان شد.و مزاحم کسب و کار دامپزشکان محترم هم نشد.
پاسخ ها
کهبدبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
دوست عزیز نگهداری از حیوانات نه غیر ایرانیه نه غیر اسلامی . سری به تاریخ پیش از اسلام و پس از اسلام بزنید متوجه میشید اون غربی که دارید مارو بهش میبندید وقتی ایرانی ها نژاد سالوکی رو پرورش میدادن وجود نداشت وقتی گربه در خانه های ایرانی رفت و امد داشت و یوز ها دمخور شکار پادشاهان بودن وجود نداشت
این استعاره ی تقلید از فرهنگ غرب از صدتا فحش بدتره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
4
6
واقعا قانون لازمی است دیگه پارکها برای خانواده ها قابل استفاده نیستدووچقدرهزینه های گزاف بی فایده برخانواده ها تحمیل میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
8
همسایه ما سگ داره و آخر شب ها میاره تو کوچه که بازی کنه و اون سگ حسابی سر صدا میکنه و دنبال عابرین میفته و باعث وحشتشون می شه تنها کاری که اون همسایه میکنه میگه نترسید کاری باهاتون نداره؛ انگار اون بچه 5 ساله که دچار وحشت شده متوجه می شه.
خلاصه خواستم بگم فرهنگش برای همه و همه جا نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
دقیقا
رو.مخ.رونده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
به نظر شما باید کلینسین این فرهنگ رو نهادینه بکنه؟ یا فقط کیس بیاد زیر دستش دو تا مشت و مال بده و یه سوزن بعد بگه برو بیرون؟
ناشناس
|
Finland
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
4
5
جاي مردان سياست بنشانيم درخت تا هوا تازه شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
2
3
لطفاً عکس رو تعویض کنید .
عکس مناسب و خوبی نیست .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
3
4
متاسفم برای قانونگذاری که برای رفع مشکلات موردی روی زندگی خط می کشه . حقیقتا تاسف باره .
پاسخ ها
رو. مخ.رونده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
وقتی تو دانشگاهی که شما درس خوندید نمیدونستن باید با مسائل چیکار باید بکنند، عکس العمل مدیران دانشکده و اساتید تون چی بود؟ واسه من که کل صورت مساله داستان رو خط می‌کشیدند، وزنه شون زیاد میشه رو خودت هم خط می‌کشیدند هر چند توان نداشتند رو دوستامون خط کشیدن

*راحت ترین کار برای مدیران ضعیف و غیر خلاق
به تو چه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
1
1
........... خودشون هزاران هزار تا ............ می کنند بعدشم میگن حیوون نگه داشتن جرمه شما چه می فهمید جرم چیه.
والا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
3
6
با تصویب این قانون تعداد افرادی که سگ و گربه نگهداری می کنند به مراتب بیشتر خواهد شد
درست مانند قانون ممنوعیت ماهواره
کهبدِبیطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
1
با تمام وجود از جان از نان میگذریم اما نمیزاریم خزعبلاتی این چنین به اسم قانون وضع بشه و اساسی ترین مفاهیم بشری و نیاز های انسان شهر نشین رو هدف قرار بدین
هرچی گذشتیم و سکوت کردیم و لال شدیم کافیه
مرگ یک بار شیون هم یکبار. نمیزاریم و ادامه میدیم
ضد قانون غلط. اسممون رو بزارین قانون گریز بزارین غرب زده هرچی دوست دارین بزارین اما ما دست از راهی که براش قسم خوردیم بر نمیداریم
بچرخید . میچرخیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
تو از نونت بگذر .............. اخه انسان شهر نشین تو اپارتمان حیوون میت نگه داره. حیووون مال خونه شخصی بالای ۳۰۰ متر هست ............
کهبدِبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
بله انسان شهرنشین نمادی از طبیعت رو برای خودش به اپارتمان میاره و باهاش زندگی میکنه
حالا طبق هر فضا و متراژی گونه ای و نژادی رو انتخاب میکنه . اگر بالای سیصد متر داره حیوان بالای سیصد متری اگر سی متر هم داره حیوان مناسب برای سی متر
سفسطه نکن دوست عزیز
کهبدِبیطار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
2
2
و شما حکیم مهر عزیز
این مدل تیتر و عکس انتخاب کردن هم بخشی از همون پروسه ی دور و دراز تقلیل خواسته ها و تمسخر اعتراض هاست
فقط گفتم که متوجه باشید متوجهیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
3
2
سلام باید خیلی سال پیش چنین قانونی وبا این شفافیت وضع می شد مگر میشود سلامت بهداشتی روانی وامنیتی مردم را ناادیده بگیرند واز نگهداری وپرورش سگ وحیوتنات در محیط رندگی واپارتمانی جلو گیری نکرد
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
1
اصولا چون روش اصلاح مشکلات را بلد نیستید فقط بلدید تهدید کنید. قطعا روش هاتون شکست می خوره همانطور که تاکنون شکست خورده اید. الان این قانون را چه کسانی می نویسند؟ ......................... من فقط متاسفم که با شما هموطن هستیم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
0
1
دامپزشکی از بیخ کارش تمامه، صنعت دام بزرگ که نابود شده و دام کوچک هم که دارید می‌بینید. ................... از طرف دیگه مردمی که فریب اینهایی را می‌خورند که روی صندلی نشستن. همه یکی هستند و فرقی ندارند
داک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
1
واقعا دنیا کجاست ما کجاییم
چه گناهی کردیم اینجا به دنیا اومدیم
انگار سوار ماشین زمان شدیم ۱۰۰۰ سال رفتیم عقب
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
0
6
من چند ساله زیر همین حکیم مهر می‌نوشتم این مشکل سگ ولگرد و هاری عمدی است و کنترل نمی‌کنند تا بهانه‌ای برای زد و بند داشته باشند. الان هم همین حرف را تکرار می‌کنم، همه این مشکلات عمدی صورت می‌گیرد و کنترل حیوانات ولگرد صورت نمی‌گیره تا بتوانند جامعه را این مدلی کنترل کنند و ایدئولوژی خاص خودشان را به مردم القا کنند. باور ندارید بفرما
پاسخ ها
رو. مخ.رونده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
عزیز تحلیلگر
لجباز میدونی چیه و کیه؟ اون ماییم، یکیش مدل رفتاری این کامنت هست که بهت داره تحلیل میده
وقتی اون کارفرما که شهرداری هستش شما دولتی میبینی یعنی از بیخ نگرفتی داستان رو شهرداری دولتی نیست
اون پیمانکار هم که میاد هم همینطوری وارد نشده با شیرینی پخش کردن عروسیش رو گرفته
وقتی برای کنترل موش سم می‌ریزند و میای نمونه میگیری که عه این سمش رو کم زده نمیان ازت تشکر کنند میان دهنتو گلاب بگیرند
وقتی هم یکی میاد دنبال حذف سگ. های ولگرد، یه بنده خدایی طرح میده که پناهگاه هایی براشون بزنند و برای این سگ ها خانواده پیدا بکنند کسی نیست کمک بکنه همونجا سگ رو میخوابونند، این هزینه داره، هزینه اش رو هم یکی باید بده، وقتی بودجه نداره این مدل رو اجرا بکنه میمونه با گلوله بزنه که اینم باز خرج داره
در ضمن یه عده غذا رسانی نکنند خودکار جمعیتش کم میشه

راستی شما چند تا کیس حمایتی فیکس کردی دکتر؟ من خیلی وقته همه رو هدایت میکنم بیرون
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
1
متاسفم برای مجلس
قانونی که پشتوانه مردم و عمومی ندارد به هیچ دردی نمی خورد. مگر با زد و بند و افراط توانستید ماهواره رو از خانه‌های مردم جمع کنید؟! مکر اعتیاد حذف شد؟ مگر حجاب درست شد؟ ماجرای حیوانات خانگی هم چنین شرایطی دارد... اشکال از نحوه نگاه و ایدئولوژی شماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
0
1
کشوری با این سطح فر هنگ باید همچین قوانینی داشته باشه اخه یارو سگ داره اورده تو اپارتمان ۴۰ متری سگه از تو راه پله دستشویی میکنه پارکینگ به کثافت کشیده تو پارکها میری انقد سگ و گربه تو سبزه ها دستشویی کردن افتضاح هست چه وضعی هست جمع کنید بابا
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
0
2
اگر به ضرر دامپزشک هاست
که نیست
چون قرار نیست این حیوون ها رو بکشند
فقط تو خونه و آپارتمان و پارک نیارن
ولی خیلی به نفع این حیوون های زبون بسته است
....................
آخه آدم حسابی
جای سگ هاسکی تو کرمان
با این دماشه
خدا شاهده اگر اینا زبون داشتن
فحش ...... به صاحبشون میدادن
ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
2
1
خیلی ام عالی تکثیر حیوانات کار غیر اخلاقیه و مزاحمت حیوانات برای همسایگانم طبیعتا جرمه من بشدت باش موافقم هر کس میتونه سگ و گربه داشته باشه جوریکه صداشون و مدفوعشون به مردم اسیب نزنه.تو ترکیه از صدای سگایی که تو خونه تنها بودن روزو شب نداشتیم و مدفوع سگا کف خیابون
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
1
2
سلام حیواناتی مثل سگ دوبرمن که وحشتناک است نباید توی آپارتمان برده بشه شرایطش نیست نخر.ولی سایر سگ ها خصوصا پامرانین ،شیتزو و....ترس نداره از طرفی من گربه پرشین دارم که فقط 17ساعتش خوابه از بی آزار هم بی آزار تره اگه بخواد به این چیزا گیر بدهند آخر افراط گری است ضمنا حیوانات مثل سگ های کوچک نیاز به پیاده روی دارند آفریده خدای من و شما هستند
جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
1
2
چرا باید قانونی مصوب بشه که در خصوص بخش قابل توجهی از مردم جرم انگاری صورت بگیره! چرا به جای تسهیل امور و وضع قانون مناسب، سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند. باید بپذیریم افرادی خصوصا نسل جوان علاقه به نگه داری حیوانات خانگی دارند و با وضع این چنین قوانین بازدارنده مشکلات حل نمیشه فقط زیرزمینی میشه و وقتی زیرزمینی شد پیچیده تر میشه و از حالت تحت کنترل و نظارت خارج خواهد شد هم از لحاظ بهداشت عمومی جامعه و هم به لحاظ هنجارهای اجتماعی.
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
1
1
تا این حد سرک کشیدن به حریم شخصی مردم چیزی جز گریزانی مردم از دولت به جا نمی گذارد بگذارید مردم نفس بکشند اون از قانون ......... این هم قانون مجازات های در معرض تصویب متاسفم برای دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
دولت با حکومت خیلی تفاوت داره

جامعه دامپزشکی باید نگران این باشه سر دسترسی به کتامین و زایلازین همکار رو نگیرن تا این قانون
کهبدبیطار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
الان از جامعه ی‌ دامپزشکی آتو رو کردی عزیز؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
0
2
آخه یعنی چه ما یک خرگوش خیلی کوچیک داشتیم
ومریض شد بردیمش دامپزشکی بعد از یک روز فهمیدیم
مامور ها اومدن بردنش یه شهر دور حتی بااون حال مریضش جرعت نیس یه حیوان بیاریم تو خونه مگه به
شما زندگی مردم ربطی داره که همچین رفتاری میکنید
حالا شما اگه حیوانی داشتین که مریض شد اصلا نبریدش دامپزشکی و سعی کنین خودتون خوبش کنید
چون این مأمورا تو یه روز ناشناس در ماه میان وبه دامپزشکی سر میزنن و همه حیوان هارو میبرن حتی به
پرنده هاهم رحم نمی کنن
Niki
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
0
0
هر وقت سگ توي اپارتمان پارس كرد سر وصدا دمپايي هاشون برگردونن ساكت ميشه مادر بزرگم ميگفت توي روستاها براي صداي سگ و گرگ و حيوانات وحشي اين كار رو انجام ميدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
0
0
کار بسیار مناسبی کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
0
0
جالبه حیواناتی مانند لاک پشت و گربه و خرگوش رو مضر، نامتعارف و وحشی عنوان کردن! تصور کنید گربه و لاک پشت نامتعارف هستن! حتی افغانستان هم همچین قانونی نداره
نظر شما
ادامه