کد خبر: ۷۸۲۶۶
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: با توجه به ارجاع دو نمونه بز وحشی تلف شده از پارک ملی بمو به اداره کل دامپزشکی استان فارس در روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جهت تشخیص بیماری، کارشناسان این اداره کل پس از بررسی لاشه ها و نمونه برداری لازم به منظور انجام تست های تشخیصی، بیماری تب برفکی تشخیص داده شد و نتایج بدست آمده به اداره کل محیط زیست استان اعلام گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان فارس، با توجه به بررسی میدانی توسط چندین اکیپ بررسی کننده، مورد دیگری از بیماری تا این لحظه دیده نشده است.

اداره کل دامپزشکی استان فارس به منظور افزایش سطح ایمنی دامها در برابر بیماری تب بر فکی طرح واکسیناسیون سراسری تب برفکی بطور رایگان دردامهای روستایی و عشایری درسطح استان به ویژه دام‌های روستایی حاشیه پارک بمو در زمستان ۱۴۰۲ به اجرا درآورد و با توجه به اینکه واکسیناسیون در دام‌های حیات وحش انجام نمی گردد بنابراین مهمترین راه جلوگیری از بیماری در حیات وحش محصور نمودن کامل آنها است که متأسفانه در بازدید های انجام شده در برخی از مناطق، این حصار ها ازبین رفته است.

بیماری تب برفکی ازجمله بیماریهای بومی کشور می‌باشد که با انجام واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در دام ها قابل کنترل می‌باشد.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک بخش خصوصی فارس
|
Germany
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
3
2
سلام
اینکه تشخیص دادید تب برفکی کار بزرگی نکردید لااقل سویه بیماری رو اعلام کنید تا نسبت به واکسیناسیون هرچه سریعتر دام اقدام بشود
در ضمن چرا جلوگیری نمیکنید از ورود دامداران به منطقه حفاظت شده این منطقه فقط به اسم حفاظت شده است ولی در اصل اینگونه نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
سلام، وقتی تب برفکی رو تشخیص میدن ، سویه اش هم مشخص میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
محیط زیست باید مانع ورود شود چه ربطی به دامپزشکی دارد؟
نظر شما
ادامه