کد خبر: ۷۸۹۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ با کمک اهدایی از سوی شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل در تنها دانشکده دامپزشکی شمال کشور رونمایی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ یخچال دار در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل به عنوان تنها دانشکده دامپزشکی در شمال کشور که توسط خیران و شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل خریداری شده بود، رونمایی و پرده برداری شد.

«عطالله حسن زاده» نائب رئیس شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل و مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، ارزش ریالی دستگاه سانتریفیوژ پیشرفته توسط این شرکت برای بخش آزمایشگاهی دانشکده دامپزشکی آمل را بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی، با بیان اینکه شهرستان آمل با تولید بیش از ۱۷ طیور رتبه نخست مازندران را دارد و مازندران نیز سهم حدود ۱۲ درصدی درصنعت طیور کشور دارد، گفت: وجود این ظرفیت بسیار بالا درصنعت طیور و شرایط خاص بیماری پذیری و کنترل آن درمزارع پرورش مرغ باعث شده تا ارتباط نزدیک‌تر صنعت با دانشگاه و بهره گیری از ظرفیت وتولیدات علمی و نیز حمایت از دانشکده دامپزشکی دربرخورداری از تجهیزات به روزتشخیصی درواقع به نوعی کمک به تولیدکنندگان صنعت طیور شهرستان واستان است.

نائب رییس شرکت تعاونی مرغداران آمل همچنین از کمک بیش از ۵ میلیارد ریالی به دانشکده دامپزشکی برای تجهیز زیرساخت‌های آزمایشگاهی در دانشکده دامپزشکی آمل تا چند هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: قطعا تجهیز بخش‌های دیگر آزمایشگاهی و نیز راه اندازی آزمایشگاه‌های مورد نیاز در این دانشکده، با حمایت اعضای تعاونی مرغداران شهرستان آمل با تفاهم نامه همکاری‌های دوجانبه ادامه خواهد داشت.

حسن زاده ادامه داد: متاسفانه برقرار نشدن ارتباط میان صنعت و دانشگاه وخلائی که در این بخش وجود داشت، به خصوص سویه‌های جدید بیماری‌های طیور از جمله آنفولانزای مرغی و تاخیر در دریافت جواب تشخیصی بیماری توسط مرغداران، باعث خسارت‌های مالی زیادی برای این صنعت در سال‌های گذشته شده بود.

وی یادآور شد، هم شرکت تعاونی مرغداران آمل و نیز اتحادیه مرغداران مازندران این آمادگی را دارد تا در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی از جمله امنیت زیستی، ردیابی عوامل بیماری زا در واحد‌های مرغداری، ارائه راهکار‌های پیشگیرانه و درمانی، حمایت از دانشجویان در تهیه پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و گذراندن واحد‌های کارآموزی و کارورزی در واحد‌های تولیدی همکاری دوجانبه داشته باشد.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل هم در این رونمایی گفت: اساس ساخت و تجهیز بخش‌های مختلف این دانشگاه تاکنون خیرساز بوده که در این مدت بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال توسط خیرین تامین و تجهیز شده است.

«دکتر اکبر حاجی‌زاده مقدم» افزود: در دو سال گذشته نیز برای سکوبندی دو آزمایشگاه تحقیقاتی و فارماکولوژِی (تشخیص دارو‌ها یا مواد شیمیایی بر حیوانات) و نیز ایجاد مرکز تحقیقاتی و آموزشی پرورش طیور در دانشکده دامپزشکی آمل بیش از ۱۶ میلیارد ریال توسط خیرین آملی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: قطعا همراهی همه خیرین و قشر‌های مختلف جامعه برای ارتباط با دانشگاه باعث ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی تولیدات دانشگاهی ودرنهایت جامعه زندگی افراد خواهد شد.

از دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ یخچال‌دار که یکی از متداول‌ترین دستگاه‌ها در آزمایشگاه ویروس شناسی دانشکده دامپزشکی است، اجزای مواد مختلف مانند خون حیوانات را از هم جدا می‌کند و در تشخیص سریعتر، پیشگیری و مدیریت به هنگام درکنترل بیماری در واحد‌های مرغداری خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۶۲۸ دانشجو در رشته‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دردانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل که تنها دانشکده دولتی در سطح استان‌های شمالی کشور است، تحصیل می‌کنند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
0
4
یه دانشکده که از پس خرید ابتدایی ترین وسایل برنمیاد اما بیا و ببین تو فراخوان های جذب هیات علمی چه کلاسی میزاره
محمد جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
0
3
سانتریفیوژ اهدایی!!!!!
اصلا من برام یه سئوال پیش اومد
در همون ابتدای کار که قطعا امکانات از این هم کمتر بوده چجوری گروه تخصصی مجوز داده به این دانشکده!!
بابا مگه میشه سانتریفیوژ یک دانشکده هم اهدایی باشه
به خدا من یه سری کمبودها مییینم که میتونم بگم دبیرستان محل تحصیلم که تازه یه دبیرستان معمولی بود میتونه بعضی دانشکده‌های کشور رو به چالش بکشه
بابا یکی به ما بگه بر چه اساسی مجوز میدین ما هم بدونیم؟!
بازم دم تعاونی مرغداران گرم وگرنه از آقایون وزارت نشین که ما فقط ژست گرفتن و جلسات بی فایده و بی سر و ته دیدیم
مهر ماندگار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
2
بر اساس خط دوم خبر شما:
۱-دانشکده دامپزشکی فن اوری های نوین آمل، تنها دانشکده دامپزشکی شمال کشور نیست.
۲-این دانشکده در حالی نام دامپزشکی رو یدک می کشد که رشته دکترای حرفه ای دامپزشکی ندارد (و االبته این یک حسن است) ولی نامش متناسب با فعالیت آن ، باید دانشکده "صنایع غذایی با منشا دامی" باشد نه دانشکده دامپزشکی.
۳-کلا اوضاع آموزش و مهارت آموزی، در کلیه دانشکده های دامپزشکی و صنایع غذایی دامی، از جمله این دانشکده، خوب نیست!
۴-متاسفانه دانشکده های دامپزشکی بیشتر بر اساس خواست و اراده رجل سیاسی، رجل طایفه ای و رجل اقتصادی تاسیس می شوند و نه نیاز حقیقی بازار کار.
نظر شما
ادامه