کد خبر: ۷۹۲۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر رامین سلامتی» افزود: این رفتار واقعا رفتار زننده‌ای است؛ گاهی حتی از این فضا گذر کرده و نامه به دست مراجعین داده‌اند مبنی بر اینکه کلینیسین شما اشتباه کرده است!

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: رئیس نظام دامپزشکی استان تهران در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در بیمارستان‌های دامپزشکی استان تهران، با اشاره به اینکه از مدت‌ها پیش قصد برگزاری این جلسه را داشتیم، گفت: «نظام دامپزشکی با مشکلاتی مواجه است که حل آنها در گرو هم‌اندیشی تمام همکاران و دست‌اندرکاران در حوزه است. از طرفی بیمارستان‌های دامپزشکی نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و این جلسه نیز با هدف دستیابی به یک جمع‌بندی به منظور حل این مشکلات برقرار شده است.»

«دکتر رامین سلامتی» در گفت‌وگو با حکیم مهر ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌ها و خدمات بخش خصوصی دامپزشکی در استان تهران، تصریح کرد: «اگر چه یک‌چهارم پروانه‌ها و بیش از ۵۰ واحد بیمارستان دامپزشکی که معادل نصف کل بیمارستان‌های کشور است، در استان تهران فعال هستند، اما ما کمترین تعداد پرونده و پایین‌ترین نرخ شکایت معادل پنج درصد کل شکایت‌ها در سطح کشور را داریم که این مسئله حکایت از همکاری رؤسای بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی در یک سطح دیگر است.»

تبلیغات رسانه‌ای برخی همکاران باعث برانگیخته شدن احساسات شده است

وی ضمن اشاره به برخی حساسیت‌ها در کشور و دیدگاه‌های متفاوت نسبت به دامپزشکی، خاطرنشان کرد: «در این مدت خیلی از دستگاه‌ها به نظام دامپزشکی فشار آورده و موانعی را بر سر فعالیت‌های ما ایجاد کردند. از طرفی متاسفانه خود همکاران نیز دقت لازم را نسبت به تبلیغات رسانه‌ای نداشتند که این مسئله باعث برانگیخته شدن احساسات می‌شد. خوشبختانه نظام دامپزشکی استان تهران در مدت فعالیت خود توانسته فضای آرامی را با اداره کل دامپزشکی استان تهران برقرار کند که نتیجه آن کمترین تنش میان بخش خصوصی و دولتی بوده است. آقای دکتر محمدیان و سایر دوستان در بخش دولتی همکاری تنگاتنگی را با بخش خصوصی داشتند که جا دارد تشکر ویژه‌ای از ایشان کنم؛ این همکاری چالش‌های بین بخش خصوصی و دولتی را بسیار کمتر کرده است.»

دکتر سلامتی ادامه داد: «در شورای تامین هرگونه فشاری که در زمینه فعالیت کلینیک‌ها روی دکتر محمدیان و ما بوده، ایشان همواره ایستادگی کرده و بارها در برابر مسئولین استان، خدمات دامپزشکی را تبیین کرده و مانع خیلی از اقدامات و تندروی‌ها شدند. در مقاطعی اداره کل و نظام را ملزم کردند که پروانه کلینیک داخل شهر صادر نکنید و کل مراکز باید از شهر خارج شوند، اما همه ما ایستادگی کردیم، هرچند که همچنان از لحاظ قانونی زیر سؤال هستیم. لذا همه همکاران باید در جریان این مشکلات قرار بگیرند تا با درایت بیشتری پیش برویم.»

وی ضمن گلایه از طرح برخی مسائل در گروه‌های فضای مجازی، اضافه کرد: «متاسفانه برخی دوستان اظهارنظرهای تندی را درخصوص برقراری تجمع مطرح می‌کنند، یا بی‌مهابا از شکایت حقوقی صحبت می‌کنند که واقعا جا ندارد و به نتیجه نمی‌رسد. شورای نظام استان تهران هیچ مشکلی از بابت طرح شکایت در مراجع قضایی ندارد اما اگر شکایت پخته نباشد و به سرانجام نرسد، تاثیرات بدتری دارد. کمااینکه بحث شهرداری‌ها نتیجه عملکرد اشتباه چند کلینیک بود که شکایت ناپخته مطرح کردند و شکایت نتیجه منفی داشت و رأی وحدت رویه گرفتند.»

باید به حساسیت‌های موجود در کشور احترام بگذاریم

رئیس نظام دامپزشکی استان تهران ضمن تقدیر از زحمات دکتر کبیر در شورای نظام دامپزشکی استان تهران، افزود: «ما در جلسات متعدد، پیگیری‌های حقوقی را بررسی و از همه پتانسیل‌های خود استفاده می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم این مشکل را حل کنیم. اما به هرحال مباحثی نیز وجود دارد که نیازمند کمک همکاران است. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که حساسیت‌هایی در آن وجود دارد که شاید با دیدگاه ما متفاوت باشد. لذا نیاز است که در مراکز در خصوص خیلی از مسائل احتیاط کنیم. در چند سال گذشته از مراکز مختلف به ما فشار می آمده که با اماکن هماهنگ شوید و نظارت کنید اما ما زیر بار نرفتیم و اجازه ندادیم که کسی در این قضیه ورود کند. اما خود همکاران بیمارستان‌های ما باید مقداری این بحث‌ها را در نظر بگیرند و باعث برانگیخته شدن احساسات نشوند، چون دود آن به چشم خیلی از همکاران می‌رود.»

کلیپ‌هایی منتشر می‌شود که جز تخریب صنف، دستاورد دیگری ندارد

دکتر سلامتی با اظهار تاسف از اینکه بعضا فیلم‌ها و کلیپ‌هایی منتشر می‌شود که جز تخریب صنف، دستاورد دیگری ندارد، تصریح کرد: «از دوستان خواهش کردیم که این قبیل کارها را در فضای مجازی انجام ندهند و اگرچه حتی یک مورد هم برخورد قهریه نداشتیم، اما از دوستان می‌خواهیم در مسائلی که با عرف جامعه و مسائل شرعی همخوانی ندارد، احتیاط کنند. ما دائما به مراجع پاسخگو هستیم و خیلی مسائل را منعکس نمی‌کنیم. سعی کردیم خودمان بحث‌ها را پیگیری کنیم و این نیازمند دقت همکاران است. »

وی ضمن اشاره به مباحث دارایی و مالیات که خیلی از همکاران را درگیر خود کرده است، گفت: «نظام دامپزشکی استان تهران در پنج سال گذشته در هیات‌های حل اختلاف استان نماینده داشته و با اداره دارایی استان رایزنی داشته است، اما هیچ‌وقت ندیدیم که یک همکار از هیات‌ها استفاده کند و ما صرفا گلایه‌ها را در گروه می‌بنییم. به عنوان مثال هیچ‌کس در عمل مراجعه نکرده و نگفته که به هیات حل اختلاف رفتیم و درخواست کردیم که نماینده نظام دامپزشکی در آن هیات باشد و هیچ‌کس از این پتانسیل استفاده نکرد. این در حالی است که در هیات‌های سه‌نفره حل اختلاف مالیاتی، امکان حضور یک نفر به عنوان نماینده صنف که با قاضی و نماینده دادگستری تعاملاتی انجام دهد و حقوق همکاران را پیگیری کند.»

بعضی رفتارها زننده است

دکتر سلامتی ضمن گلایه از بروز برخی حاشیه‌ها بین کلینیک‌های دامپزشکی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: «با توجه به افزایش تعداد بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها، خودمان باید رعایت کنیم. اگرچه چنین فضاهایی در سایر صنوف هم مشاهده می‌شود اما متاسفانه میان همکاران ما یک مقدار زیاد شده و لازم است که از تخریب و مباحث حاشیه‌ای دوری کنیم. متاسفانه بیش از ۵۰ درصد از پرونده‌ها در نظام دامپزشکی مربوط به همکارانی است که مراجعین همکاران دیگر را تحریک کرده‌اند که واقعا رفتار زننده‌ای است. گاهی حتی از این فضا گذر کرده و نامه به دست او داده‌اند مبنی بر اینکه کلینیسین شما اشتباه کرده است!»

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
1
7
یادمه یه روز سه نفر قلچماق اومدند مرکزی که من درمان انجام می دهند و گفتند فلان بیمارستان مراجعه کردیم و اونها گفته اند که شما تشخیص اشتباه دادید. وقتی آزمایشاتی که در آن بیمارستان انجام شده بود را دیدم متوجه شدم نه تنها تشخیصم غلط نیست بلکه کاملا درست هست منتهی چون تهدیدم کردند با آن سه نفر قلچماق کنار آمدم. در پایان به من گفتند که در آن بیمارستان خیلی با شما بد هستند و باهاتون دشمنی دارند. خیلی آزرده شدم حقیقتا. آن همکاران با دشمنی که کردند کاری کرده بودند که جان من در خطر قرار گرفته بود و این جدی ترین تهدید عمرم بود. هر چند با درایت و سیاست خودم مساله را حل کردم ولی به شدت از آن بیمارستان گله دارم که چرا بیمار را تحریک کرده بودند تا جان من در خطر قرار بگیرد؟ واقعا چرا؟ همکاران دقت کنند که اگر من پیگیری قانونی انجام می دادم آنها هم اکنون در زندان بودند. ولی به احترام حرفه و رشته کوتاه آمدم و مساله را حل کردم. ولی قسم خوردم بار دیگر اگر از آن ناحیه تحریک شوم دست به اقدام جدی بزنم که دودش به چشم همه خواهد رفت. خواهشمندم همه همکاران دقت کنند طوری دیگران را تحریک نکنند تا مراجعه کننده برای سایر همکاران مشکل امنیتی ایجاد نماید. آن روز سقوط اخلاقی همکاران خود بر من اثبات شد متاسفانه و این درد امروز ماست. با صحبت های دکتر سلامتی کاملا موافقم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۳
برای منم مشکل مشابه از طرف یکی از بیمارستان ها به وجود اومد.
نظر شما
ادامه