کد خبر: ۷۹۳۲۱
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
یادداشتی با چاشنی توهین به دامپزشکان:
جناب آقای دکتر فاضلی عزیز! مثالی که شما زده‌اید، مثال نامناسبی است. اگر دامپزشکان را از «مادر ما، ایران» حذف کنید، سلامت مادرمان به خطر خواهد افتاد ...

حکیم مهر: «دکتر محمد فاضلی» جامعه‌شناس معروف و استادیار سابق دانشگاه شهید بهشتی است که اخراج او از این دانشگاه خبرساز شده بود و انتقاداتی را به همراه داشت. وی شهرت خود را بیشتر مدیون مناظرات اخیر انتخابات ریاست جمهوری است؛ زمانی که به عنوان مشاور «دکتر مسعود پزشکان» در برنامه پرسش و پاسخ با کارشناسان در صدا و سیما حضور یافت و زمانی که از اصرار کارشناس برنامه در خصوص دلیل اخراج خود برآشفته شد، ضمن ترک استودیو، میکروفون خود را جدا نموده و به گوشه‌ای پرتاب کرد.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر محمد فاضلی» اخیراً در یادداشتی نوشته است:

مادر ما، ایران را، پیش دامپزشک نَبَرید

جناب رئیس‌جمهور مسعود، مادر ما ایران، بیماری‌های صعب‌العلاج دارد. شما پزشک هستی و می‌دانی اگر فردی بیماری سخت و خدای ناکرده صعب‌العلاج داشته باشد، حتی اگر او را پیش حاذق‌ترین پزشک ببرند، و همه کارها درست انجام شود، ممکن است درمان نشود. در چنین حالتی، ایراد به بیمار و پزشک وارد نیست. کارشان درست بود، ولی نشد. بیماری سخت بود و خارج از توان بشر که درمانش کند. اما اگر بیمار صعب‌العلاج را برای درمان پیش دامپزشک ببرند و بمیرد، حکایت دیگری است.

جناب رئیس‌جمهور مسعود، اگر همکارانت متخصص‌ترین‌ها، کارآزموده‌ترین‌ها، پاکدست‌ترین‌ها و ایران‌دوست‌ترین‌ها هم باشند، برخی بیماری‌های مادر ما ایران، سخت درمان می‌شوند و شاید در دوره ریاست جمهوری شما درمان نشوند. همه امور که دست شما نیست؛ تاریخ، قیمت‌های جهانی، رفتار آمریکا، رفتار رقبای سیاسی و ... هم اثرگذار است. مردم و حامیانت اما می‌فهمند که شما برترین‌ها را به‌کار گرفتید، سخت‌کوش بودید و صداقت داشتید.

جناب آقای پزشکیان 50 درصد مردم رأی ندادند. آن‌ها که رأی دادند با چشمانی باز عملکردتان را می‌نگرند، همان گونه که عملکرد حاکمیت و شیوه مواجهه‌اش با شما را دقیق‌تر نگاه می‌کنند. سه روز است، از شنبه صبح ۱۶ تیرماه، که مردم با ذره‌بین رفتار و گفتار و کردارت را دقیق نظاره می‌کنند. اولین آزمون جدی شما، انتخاب وزرا و همکاران هیئت دولت است.

جناب رئیس‌جمهور مسعود، اگر یک مشت چهره‌های تکراری، برآمده از لابی‌ها و توصیه‌ها، بدون روال مشخص و نامنسجم و بدون ایده، و ناسالم یا دارای شبهه عدم سلامت انتخاب کنی، هم شهرت یک عمر سلامت و شایستگی شما زیر سؤال می‌رود،دولتی ناکارآمد خواهی ساخت که بلای جانت می‌شود؛ و هم اعتماد و سرمایه اجتماعی که اندوخته‌ای به باد می‌رود. به باد!

رئیس‌جمهور مسعود، خشت اول چون کج نهاده شود، تا ثریای دولت شما هم کج بالا می‌رود. سخنان آن مردی که پدرش را کولش گرفته بود و به سمت صندوق رأی می‌رفت به یاد داشته باشید. هر رأی به شما، عصاره رنج‌های ملت بوده است.

شما به حرف کسانی که می‌گویند برای انتخاب دقیق اعضای هیئت دولت وقت نیست، گوش ندهید. وقت‌تان را این روزها با دیدارهای بی‌حاصل هدر ندهید. برخی می‌آیند توصیه‌های بی‌حاصل کنند و آدم‌های‌شان را جا بیندازند. وقت‌تان را صرف دو امر مهم کنید:

یک. صورت‌بندی نظریه دولت چهاردهم. نظریه دولت شما، باید توضیح دهد که در چه وضعیتی، با چه مسائلی، با چه موانعی، دولت را تحویل گرفته‌اید؛ و با چه سازوکاری، در چارچوب نظم سیاسی موجود و با قصد ایجاد چه تغییرات ممکنی در آن، می‌خواهید به سمت چه اهدافی حرکت کنید. در ضمن، باید مشخص کنید که برای این کار چه ابزارها و منابعی در دست دارید و می‌خواهید چگونه این کار را انجام دهید. بعداً درباره مفهوم «نظریه دولت» می‌نویسم.

دو. رویه و انتخاب دقیق هیئت وزیرانی کارآمد، سالم و منسجم؛ هماهنگ با نظریه دولت شما، و اعتمادساز برای همه جامعه.

جناب رئیس‌جمهور مسعود، نظریه دولت و هیئت وزیران و همکاران‌تان، دو پایی هستند که در دوران ریاست جمهوری با آن‌ها راه می‌روید. هر کدام لنگ بزند، کار شما و ملت لنگ خواهد زد. امیدوارم در گام اول، همکارانی برگزینید که جامعه و متخصصان و اذهان نگران ایرانیان بگویند رئیس‌جمهور مسعود بالای سر مادر بیمار ما ایران، پزشک حاذق آورد، نه دامپزشک.

پی‌نوشت حکیم مهر:

علی‌رغم احترامی که برای جناب آقای «دکتر محمد فاضلی» به عنوان یک استاد فرهیخته قائل هستیم، ولی مثال نامناسب ایشان را توهین به جامعه دامپزشکی کشور می‌دانیم. دامپزشکان به عنوان یکی از اقشار متخصص، علمی و باسواد جامعه، نقش بسیار مهمی در سلامت جامعه ایفا می‌کنند. دامپزشکان علاوه بر نقش پررنگی که در کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان دارا می‌باشند، در مراکز مختلف اجرایی، دانشگاهی و تحقیقاتی مرتبط با سلامت حضور فعال داشته و هدایت امور را بر عهده دارند. شاید به جرأت بتوان ادعا کرد که کلیه پزشکان دانش‌آموخته دانشکده‌های پزشکی کشور، حداقل یکی از اساتیدشان دارای مدرک پایه دکترای دامپزشکی بوده‌اند. بسیاری از دامپزشکان در وزارت بهداشت، انستیتو پاستور، موسسه تحقیقات واکس و سرم‌سازی رازی و سایر مراکز تحقیقاتی مشغول به کار بوده و به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم به ارائه خدمات سلامت‌محور به جامعه اشتغال دارند. همین نقش محوری موجب شده است که دامپزشکان امکان شرکت در ۲۷ رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت را در آزمون دکترای تخصصی وزارت بهداشت داشته باشند.

جناب آقای دکتر فاضلی عزیز! مثالی که شما زده‌اید، مثال نامناسبی است. اگر دامپزشکان را از «مادر ما، ایران» حذف کنید، سلامت مادرمان به خطر خواهد افتاد. توجه به «سلامت واحد» و همکاری مستمر پزشکان، دامپزشکان، پیراپزشکان و سایر کارکنان حوزه سلامت با یکدیگر است که سلامتی مادرمان ایران را تضمین خواهد نمود.

 

انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
7
24
با اجازه از  حسین پناهی:  
«پزشکان» اصطلاحاتی دارند که ما نمی فهمیم! ما دردهایی داریم که آنها نمی فهمند!
«پزشکیان » «جامعه شناسی» دارد «ول معطل» در برقراری یک گفتمان ساده !
و مشاوری دارد ناتوان از درک« زبان مشترک جامعه»
و «حیوانات» دردهایی دارند که فقط یک دامپزشک می فهمه!
«نفهمی» بد دردی است! خوش به حال دامپزشکان!" ?‍♂?‍♂?‍♂
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
تصمیم گیرنده کس دیگر و جای دیگری است. فرقی نداره کی رئیس جمهور باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
در برنامه پزشکیان فاضلی به عنوان نماینده ده ها نفر از اعضای هیات غلمی لغو قرارداد شده حضور یافت که از قضا رشته اش جامعه شناسی بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
جناب 08/03 خلط مبحث و ........ نکنید الآن بحث چیز دیگری است.
البته جناب حسن روحانی محبوبتان در سال آخر ریاست جمهوریش این حرف شما را بیان کرد ولی مرد نبود تا توضیح دهد که خودش را کی و کجا از صندوق بیرون آورده اند و شد رئیس جمهور!!!؟؟؟
..............والسلام...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
احسنت
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
10
28
خوب درست گفته، انسان رو که پیش دامپزشک نمیبرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
11
29
حکیم عزیز،
شما باید جاهای دیگر رنگ گردنت باد کنه .
این مثال به هیچ عنوان توهین نیست . ایشان گفته برای انجام هر کاری باید از متخصص آن کار بهره گرفت .
اگر بگویند برای سیم کشی ساختمان لوله کش نیاورید به لوله کشها توهین شده است !!؟؟
سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
3
27
کاری به رفتار اشتباه ایشان مخصوصا در انتخابات ندارم. این حرفش را هم توهین به دامپزشکی نمیدانم.
ولی تشبیه اش اصلا منطبق و جالب نبود.
من اگر جای ایشان بودم (و مجبور بودم هر جوری شده پزشک بودن رییس جمهور را به نیاز به مدیریت اصولی کشور ربط دهم) حداقل به جای دامپزشک از دعانویس و مدعیان طب اسلامی نام می‌بردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
طب اسلامی رو خوب اومدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
15
7
عجب! پزشک بود بالاترین منصب سیاسی جای تأسف داره اتفاقا. اونجا جای پزشک و دامپرشک نیست، علوم انسانی ها خونده‌ها باید اونجا باشند. ملت جوگیر و پزشک پرست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
انــــســـــانـــی؟!!!!!!
محمد رضا
|
Germany
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
4
14
سلام
احیانا وضعیت کنونی معیشت و منزلت کارکنان خدوم مجموعه دامپزشکی کشور،توهین به ایشان نیست؛ اما اینکه شخصی بگوید برای درمان از پزشک مرتبط استفاده کنید توهین محسوب می‌کنید؟!!!
جالب‌تر اینکه خود دامپزشکان در حیطه‌های مختلف دخالت نمی‌کنند ‌یکی دام سبک ‌یکی دام سنگین و یکی …
اونوقت دامپزشکان به هم توهین می کنند که در کار همدیگه دخالت نمی‌کنند؟!!!
.................... این موضوع هیچ ارتباطی به توهین ندارد…
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
10
18
جناب حکیم مهر
باز هم اثبات کردی که جزء نشریات زرد هستی
سعدی هم مثال مشابهی داره
یک نامه اعتراضی هم برای جناب سعدی شیرازی بنویسید و بفرستید شیراز

حکایت مورد نظر از سعدی:
مردکی را چشم درد خاست، پیش بیطار رفت که دوا کن. بیطار از آنچه در چشم چارپای می‌کند در دیده او کشید و کور شد. حکومت به داور بردند گفت بر او هیچ تاوان نیست. اگر این خر نبودی، پیش بیطار نرفتی. مقصود از این سخن آن است تا بدانی که هر آن که ناآزموده را کار بزرگ فرماید با آن که ندامت برد به نزدیک خردمندان به خفت رای منسوب گردد.

ندهد هوشمند روشن‌رای
به فرومایه کارهای خطیر

بوریاباف اگر چه بافنده‌ست
نبرندش به کارگاه حریر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
فاجعه ی ماجرا اینجاست که وقتی حتی پزشکان محترم هم با آگاهی به عمق و گستردگی علم دامپزشکی وسعت و جوانب دانش دامپزشکی را در مقایسه با پزشکی احترام برانگیز می دانند، هستند هنوز ، حتی در میان همکاران دامپزشکی که دامپزشکی را همان بیطاری و داروسازی را عطاری بدانند! آن هم در دنیایی که پیچیدگی ها و اختصاصات گونه ای و نژادی گروه های هدف دامپزشکی از حیث فیزیو پاتولوژیک و شاخه های تخصصی مباحث بیومدیکال در مقایسه ی گونه ی انسان و بکارگیری دانش های برخاسته از مطالعات حیوانی در سلامت انسان ، ارزش علم دامپزشکی را در جوامع پیشرفته مضاعف و پیوند مبتنی بر احترام جوامع علمی گروه های تخصصی پزشکی را با دامپزشکی هر روز مستحکم تر و عمیق تر کرده است.
بی جهت نیست که امام على علیه السّلام فرمودند:
نادان ، كسى است كه خود را به آنچه نمى داند دانا شمارد و به رأى و نظر خود بسنده كند و پيوسته از دانشمندان دورى كند و از آنان عيب و ايراد گيرد و مخالفان خود را بر خطا داند و آنچه را نفهميده ، گمراه كننده شمارد . هرگاه به مطلبى برخورد كه آن را نمى داند . منكرش شود و آن را دروغ شمارد و از روى نادانى خود گويد : من چنين چيزى را نمى شناسم و فكر نمى كنم كه وجود داشته و گمان نمى كنم وجود داشته باشد و كجا چنين چيزى است ؟ و اين از آن روست كه به نظر و رأى خود اعتماد دارد و از نادانى خود بى خبر است ! از اين رو به سبب نادانى خويش پيوسته از جهل بهره مند شود و حقّ را انكار كند و در نادانى سرگشته ماند و از طلب دانش تكبر ورزد .
تحف العقول : 73 منتخب ميزان الحكمه : 118
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
دوست عزیز من هم جزء کسانی هستم که به دامپزشک بودنم افتخار می کنم و معتقدم دامپزشکی بسیار گسترده تر از علوم پزشکی و سایر علوم مشابه است.
اما هر چقدر فکر میکنم توهینی در صحبت های آقای فاضلی نمی بینم.
اگر هر کدام از ما دامپزشکان سعی کنیم کار خودمان را به بهترین شکل انجام دهیم و از نظر علمی و عملی خودمان را به روز نگهداریم نه تنها هیچ توهینی به ما نمی چسبد بلکه دیگران نیز به ما افتخار خواهند کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
7
18
توهین نبوده
حکیم‌مهر عزیز! جاهای دیگری باید از دامپزشکی حمایت کنی
دراین‌مورد توهین و حرف ناشایستی دیده نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
11
8
بی ادبی و عدم تحمل ایشان باعث شدکه کلی از رای های دکتر پزشکیان در دور اول ریزش کند. دکتر پزشکیان و دیگرحامیان نیز نتوانستند انرا جمع کنند ، خلاصه جای خرده گیری به ایشان نیست ،
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
3
9
اگر در قلمرو ادبی سیر کنید که به گمانم از حوصله اتان خارج باشد. دامپزشک در اینجا، مجاز آن فردی است که کاری نامرتبط به وی سپرده شده است. پس اگر چنین تصوری جایز است حرفی برای گفتن نمی ماند. این در حالیست که چه یک پزشک و نیز یک دامپزشک و حتی یک جامعه شناس مغضوب و نیز عصیانگر، نقش منحصر بفرد خود را ایفا می کنند
رزیدنت اخراجی دانشگاه تهران
|
United States of America
|
۰۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
4
10
حکیم لطفأ سانسور نکن و امیدوارم این دل‌نوشته به دست فاضلها برسد.
در شهری دور، در میان کوهستان‌های سرسبز و دره‌های زیبا، جامعه‌ای بود که همه موجودات در آن با هم در صلح و آرامش زندگی می‌کردند. این جامعه، از همه حیوانات و انسان‌ها تشکیل شده بود و در میان آن‌ها، دامپزشکان با احترام و ارج و قربی بی‌نظیر زندگی می‌کردند. آن‌ها مسئولیت حفظ سلامت همه موجودات را بر عهده داشتند و به دلیل مهارت‌های بی‌مانند خود، همواره مورد ستایش قرار می‌گرفتند.
در همین جامعه، فردی به نام فاضل بود که خود را به عنوان استاد دانشگاه و جامعه‌شناس مشهور معرفی می‌کرد. او که شهرتش را بیشتر مدیون مناظرات تلویزیونی و سخنان پر از کنایه‌اش بود، روزی در میان جمعی از مردم، سخنی گفت که همه را به تعجب واداشت. فاضل، با نگاهی به رئیس‌جمهور جدید، گفت: «مادر ما، ایران را، پیش دامپزشک نبرید!» همه‌ی حاضرین، با دهان باز و چشمانی متعجب به او نگریستند. یکی از دامپزشکان پیر، که سال‌ها تجربه در معالجه و درمان حیوانات داشت، آرام به سمت فاضل رفت و با لبخندی تلخ گفت: «فاضل عزیز، آیا می‌دانی که اگر دامپزشکان نبودند، همین حالا در این شهر چه بر سر مردم و حیوانات می‌آمد؟»
فاضل، که همچنان خود را برتر از دیگران می‌دید، نگاهی تحقیرآمیز به پیرمرد انداخت و گفت: «دامپزشکان تنها برای حیوانات مفیدند، نه برای انسان‌ها! پیرمرد، با لبخندی عمیق‌تر، به سمت جمعیت نگاهی انداخت و گفت: «آیا کسی از شما می‌تواند ادعا کند که هرگز از خدمات دامپزشکان بهره‌مند نشده است؟» همه به نشانه تایید سر تکان دادند. یکی از زنان جوان، که کودکش را در آغوش داشت، به جلو آمد و گفت: «پسرم، به لطف دارویی که دامپزشکان برای حیوانات تولید کرده‌اند، از بیماری نجات یافته است. حیوانات شهر نیز با شور و هیجان در میان جمعیت حرکت کردند. یکی از اسب‌ها با صدایی بلند گفت: «اگر دامپزشکان نبودند، من و دوستانم نمی‌توانستیم بارهای سنگین شما را حمل کنیم و زندگی‌تان را آسان‌تر کنیم.» پرنده‌ای کوچک نیز اضافه کرد: «دامپزشکان، نه تنها ما را درمان می‌کنند، بلکه به شما انسان‌ها یاد می‌دهند که چگونه با ما مهربان باشید. فاضل، که حالا بیشتر به نادانی و جهالت خود پی برده بود، سکوتی سنگین را در پیش گرفت. او می‌دانست که حیوانات، با وفاداری و صداقت بی‌مانند خود، همواره در خدمت انسان‌ها بوده‌اند و از هر نوع خیانت، دروغ و تزویر بی‌بهره‌اند؛ صفاتی که او به وفور در خود و همتایانش یافته بود.

در پایان، پیرمرد دامپزشک به فاضل گفت: «ما دامپزشکان، برای حفظ سلامت همه موجودات تلاش می‌کنیم. ما، با همدلی و عشق به همه موجودات، نشان داده‌ایم که برتری اخلاقی در عمل و رفتار است، نه در کلمات و سخنان بی‌پایه. فاضل، با شرمندگی سرش را پایین انداخت و از جمعیت دور شد. او دیگر می‌دانست که در این شهر، احترام و عشق به همه موجودات، تنها راه برای دستیابی به صلح و آرامش واقعی است.
پاسخ ها
م.ق
| United States of America |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
دکتر بد نیست دل نوشته هاتون رو رسمی بفرستید برای حکیم مهر، علاقه خاصی نثر و گفتار شما دارم
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
5
4
بنظرم تحلیلت خیلی جالب بود که قدرت ادراک و تشخیص یک رئیس جمهور را اینچنین خود پنداشته تنزل دادید که رئیس جمهور یک مملکت، قدرت تمییز بین یک پزشک و دامپزشک را ندارد. گرچه ما هم حرفتان را کامل قبول داریم چرا که اگر انتخاب ایشان در مورد شما از روی تفکر بود منجر به آن افتضاح شما در آن میزگرد نمی گردید. چه بسا که موجب کاهش آرای ایشان هم گردید. من هم در اینمورد با شما موافقم. البته بایست این کار را قبل از شروع میزگرد شان و با پیش بینی رفتار هیجانی شما انجام می داد. لطفا اصلاح بفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
0
4
واقعیت مطلب این است : موقعیت دامپزشک باید در جامعه شناخته تر شود. و الا یک نفر از گروه سیاسی مقابل هم روزی گفته بود جای دامپزشک فلان جاست نه در مطب که حق محرومیت از مطب بخواهد.
بنا بر این همت کنید و موقعیت اجتماعی دامپزشکی را همه با هم ارتقا دهیم تا از این پس از مثال هایی غیر از دامپزشک و دامپزشکی استفاده شود.
مجید صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
2
2
ای کاش به کسی به فاضل می فهماند مظلوم‌ترین
و بی ادعا ترین قشر در سیستم بهداشت و سلامت عمومی مردم همین دامپزشکان عزیزند. وقتی مثلا فرهیختگان برای زحماتشان ارزشی قائل نیستند چه انتظاری از عموم می‌توان داشت.کاش مسئولین سازمان دامپزشکی در هنگام وقوع بیماری های مشترک مثل آنفولانزای فوق حاد بجای لاپوشانی ،مشکلات را بصورت واقعی انعکاس می دادند امروز شاهد این تحقیرها و ناشکری ها نبودیم.از ماست که برماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
1
2
شما چقدر ظریفید. بابا صحبت های ایشون انعکاس نظر بخشی از جامعه در مورد دامپزشکی است ممکن است اشتباه باشد اما مگر می شود یک فرد را خفه کرد.

این شبه سلبریتی به اصلاح جامعه شناس با این سخنان سطح فهم خودش را از جامعه نشان داد و تاریخ مصرفش تمام شد. چرا اینقدر حساسیت؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
0
3
به فاضلی بگوئید این گربه به دامپزشک نیاز دارد
حسین رشیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
1
3
گرچه با مضمون و فحوای سخن دکتر فاضلی کسی مخالفتی ندارد و در مثل هم مناقشه نیست؛ ولی آقای دکتر فاضلی که از فرهیختگان کشور محسوب می شوند، باید بخوبی متوجه باشند که دورانی که به هر بیسوادی که در درمان حیوانات و گاها شکسته بندی انسان دخالت می کرد، بیطار می گفتند و بعضا اینان در مقایسه با طبیبان تحقیر می شدند، گذشته و در این دوران دامپزشکان صاحب تخصص های مختلف همانند پزشکان در تامین سلامت حیوانات و بهداشت و سلامت عمومی نقش محوری ایفا می کنند و در حال حاضر  رویکرد یک جهان، یک سلامت در دنیا برای تامین بهداشت و سلامت کره زمین مطرح است. لذا استفاده از این عنوان و مثال برای طرح بحثشان که متاثر از حکایت شیخ اجل مربوط به چند قرن گذشته است، در حال حاضر محلی از اعراب ندارد و بسیار ناشیانه و نابجا و توهین به دامپزشکان تلقی می شود‌. ایشان می توانست با تامل بیشتر قالب مناسب تری برای طرح بحثشان انتخاب می کرد و موجب رنجش دامپزشکان که از ارکان مهم سلامت و بهداشت عمومی محسوب می شوند و نقش بی بدیلی در التیام آلام به قول ایشان مام وطن و توسعه کشور دارند، نمی شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
0
0
سنگ بد گوهر اگر شیشه زرین بشکست
قیمت سنگ نیافزاید و زر کم نشود
مطمئن باشید ارزش هیچکس با توهین کم نمی شود و ارزش هیچکس هم با تمجید زیاد نمی شود
توهین و تمجید نابجا هر دو مذموم و از شخصیت توهین شونده و تمجید شونده چیزی کم یا زیاد نخواهد شد
چون از کوزه همان برون تراود که در اوست
دانشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
0
0
بنظر می رسد این شخص ............... که بی پروا ارکان کشور را باین صورت مطرح می کنند، و تعجب می کنم که در زوایای فکری این شخص چه گذشته است که در بین صنف ها جامعه دامپزشکان محترم را مطرح کرده‌اند معلوم نیست این افکار پریشان مربوط به خود ایشان است یا شخص دیگر ......................
القاصی المهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
0
1
پرخاشگری ساختگی دکتر فاضلی در تلویزیون (( با اجرای یک مجری عصبانی به نام خسروی )) خشم سینه های سوزان بود که باعث تحریک به رای دادن شد و این سناریوی ساختگی توسط سربازان گمنام امام زمان بود. بی ادبی و توهین های مکرر زاکانی نیز کاملا ساختگی بود و باعث افزایش رای پزشکیان شد. فریب نخوریم و فریب ندهیم
علیرضا رضا قلی زاده
|
Germany
|
۰۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
1
0
جناب دکتر فاضلی
متن شما که در قالب توصیه به جناب دکتر پزشکیان فرموده بودید و ضمن ان به دامپزشکان و دامپزشکی تحقیر و تخفیف روا داشتیدموجب حیرت و تاثر فراوان گردید .
از یک شخصیت دانشگاهی که ظاهرا تحصیلات واقعی داشته و به اصطلاح قدما دود چراغ خورده است چنین سخنان خام و نتیجه گیری سخیفی بسیار بعید است .
شاید در چند سال گذشته انچنان تحت فشار بوده اید که یکسره عنان گفتار و کردار را از خرد دور اندیش بازستانده و به خشم ویرانگر سپرده اید تا روزی در مناظره انتخاباتی با قهر بی دلیل و پرتاب میکروفون موجب وهن کاندیدایی شوید که خود برای به مسند نشاندنش تلاش میکنید و روز دیگر با گفتاری طعن آلود که‌متضمن هیچ مطلب تازه یا جامعه شناختی نیست و صرفا برای تحقیر رقیب بازنده بیان شده به هزاران دکتر دامپزشک که نقش بی بدیل در بهداشت و سلامت جنابعالی و خانواده تان دارند توه کنید .
جای تاسف دارد که با شما چنان رفتار ظالمانه ای کرده اند که چنین خشم انباشته ای در وجودتان شکل گرفته است .
عنوان کسی بسالهاست خواننده مطالب شماست یاداوری میکنم که در همین سالها همکاران ما هم به طور غیر قانونی در معرض انواع فشارها بوده اند و در جریان تحمیل یک لایف استایل خاص دهها مطب حیوانات خانگی بدون توجه به مصلحت و بهداشت عمومی تعطیل یا وادار به انتقال به خارج از شهرها شده اند و به این ترتیب زندگی و معیشت همکاران جوان ما که تنها جرمشان تحصیل در این رشته بوده در معرض تهدید و نابودی قرار گرفته و امروز که امیدوارانه چشم به تغییرات سپهر سیاست گذاری عمومی دوخته اند ٫ کلام شما که افتخار مشاورت و همراهی رییس جمهور محترم را دارید شرنگ‌نا امیدی به کامشان میریزد .
جناب دکتر فاضلی
بنا نیست که در هرزمان و در هر موضوعی مطلبی بنویسیم یا توییت کنیم

سخن چوگویی سنجیده گوی در مجلس
که از کلام نسنجیده خوار گردد مرد

درست گوی و ادب ورز و بر گزافه مرو
صریح باش و به‌ جد کوش و گرد هزل مگرد

بسا سخن که ازو خاست بحث و جنگ و قتال
بسا عمل که از او زاد رشگ و کین و نبرد

گر آنچه گویی دانی‌، بری فراوان سود
ور آنچه دانی گویی‌، کشی فراوان درد

نه هرکه هرچه توانست کفت‌، بایدگفت‌!
نه هرکه هرچه توانست کرد، بایدکرد!

از اینکه در جریان انتخابات در کنار دکتر پزشکیان ایستادید و به یاری جریان تغییر امدید از شما تشکر میکنم
اما انتظارمان از شما بسیار بیش از این بود ان هم در زمانی که خود رییس جمهور منتخب مشی تنش زدایی در پیش گرفته ‌ و سعی در ترمیم فضای دوقطبی موجود را دارد .
مسلما مخاطب انچه توییت میکنید و در کانال تلگرامی یا ..... منتشر میکنید جناب دکتر پزشکیان نیست که حتما به ایشان دسترسی دارید و انچنان که باید از مشاوره های خود بهره مندشان میسازید پس وقتی فضای عمومی را مخاطب قرار میدهید شایسته است که سنجیده تر سخن بگویید و حساسیت های این فضا را پاس دارید .
چنانکه در متن از شعر زیبای ملک‌ الشعرا ابهره بردم این نوشته را با سخن سعدی بزرگ‌ به پایان میبرم
“ملک از خردمندان جمال گیرد و دین از پرهیزگاران کمال یابد. پادشاهان به صحبت خردمندان از آن محتاجترند که خردمندان به قربت پادشاهان”
با ارزوی تندرستی علیرضا رضاقلی زاده
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
0
3
حکیم مهر با سانسور خودش دامپزشکی زا سلاخی کرده اونوقت می‌آید با نثر از دامپزشکی دفاع کند...
دانشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
1
0
بنظر می رسد این شخص ............... که بی پروا ارکان کشور را باین صورت مطرح می کنند، و تعجب می کنم که در زوایای فکری این شخص چه گذشته است که در بین صنف ها جامعه دامپزشکان محترم را مطرح کرده‌اند معلوم نیست این افکار پریشان مربوط به خود ایشان است یا شخص دیگر ...................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
0
0
متاسفانه آقای سعدی شیراز در برخی نوشته های بی ربط خود بهانه ای به دست آدم های ............. داده‌است و ابن خود در طول زمان موجب عقب افتادگی جامعه و مستمسک در دست افراد بدخواه که در موقع مقرر باین نکته های بی ارزش رفرانس میدهند بنظر میرسد که لازم است در دنیای جدید این ........... از کتاب ایشان حذف شود تا موجب این صحبت های .......... نشود و گرنه موجب بدآموزی در جامعه بویژه افرادی بی جنبه ای از این قبیل که قافیه برایشان تنگ آمده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
دستور بفرمائید چون ما دامپزشک شدیم تمام ادبیات و تاریخ گذشته مان را پاک کنند که شاید خدای نکرده احساس نکنید توهینی به شما شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
از این نوشته شما بسیار متاسفم.
برای بزرگی سعدی همین یک بیت مشهور جهانی کافی است:
بنی آدم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
در کدام رشته علمی یا هنری یا . . . شخصیت های مشهور و معتبری چون سعدی داریم.
یک دامپزشک نام ببرید که اینچنین آوازه جهانی داشته باشد.
نام کدامیک از ما در هفتصد سال آینده بعنوان یک متخصص باقی خواهد ماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
جناب سعدی می فرمایند:

بزرگش نخوانند اهل خرد
که نامِ بزرگان به زشتی برد

حرف دیگری برای گفتن نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
0
0
متاسفانه این شاعر معروف با چنین فرمایشاتی از گذشته بدعتهای بد و نابخشودنی از خود بجا گذاشته است که شاید از نظر شخصیتی فردی خود بزرگ بین و برای دیگران احترامی قائل نبوده است.در مقایسه افکار حافظ شیراز (ره) مانند آب چشمه روان و عارف و شاعری بی نظیر بوده است .مولانا و بسیاری از شاعران ایرانی در نوشته های خود برای آیندگان نیکی و احترام به ارمغان گذارده اند تا در آینده مستمسک به دست چنین افرادی دا ده نشود.باعث تاسف است که مادر وطن در دست چنین فرد ی که ادعای دکتر مثلا جامعه شناسی دارد بیافتد.
دانشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
0
0
بنظر می رسد این شخص ب.............. که بی پروا ارکان کشور را باین صورت مطرح می کنند، و تعجب می کنم که در زوایای فکری این شخص چه گذشته است که در بین صنف ها جامعه دامپزشکان محترم را مطرح کرده‌اند معلوم نیست این افکار پریشان مربوط به خود ایشان است یا شخص دیگر ...................

شاید بی حاشیه ترین ، صادق ترین و مفیدترین خدمتگذاران جام جامعه دامپزشکان ایران باشد که در عرصه های .گوناگون کشور از هیچ کوششی دریغ نداشته اند و همین باعث شده ه از گاهی عمدا و یا از روی نادانی افرادی یا گروهی در شرایط خاص و در فواصل زمانی سعی در ترور شخصیت این مجموعه بسیار مهم کشور کنند وبا مشوش کردن و بد آموزی جامعه از طریق رسانه ها حق و حقوق و احترام اجتماعی این مجموعه را زیر سوال برده باعث نا امیدی و دلسردی و ضربه به مدیریت کشور شوند ،مسلما این اقدامات در صورت پیگیری جرم محسوب می شود..ضمنا بایستی پیگیری شود که چنین ناهنجاری هایی ب ای چه کسانی نفع شخصی دار د و این فرد از تمامی اصناف چرا دامپزشکان کشور را این چنین معرفی کرده اند.

بنظر می رسد که جنابعالی همکار محترم متوجه منظور بنده نشدید،از طرفی این شاعر معروف در مورد بنی آدم شعر نغذی سرودند از طرفی برای آیندگان مطالب توهین آمیز به ارمغان گذارده اند که سبب شده است که اختلافات در سطح جامعه بوجود آید. ما به بزرگی ایشان و ناچیز بودن خودمان اذعان داریم لازم نیست آنرا در قالب شعر بیاورید..بهر حال انسان های مشهور نیز بدون حب و بغض و تعصب بی جا لازم است مورد نقد قرار گیرند ،شاید شما به اهمیت و خطیر بودن موضوع پی نبرده اید.اگر مایل بودید بنده موضوع را از جنبه های مختلف موشکافی کنم.بنده شخصا به شاعران و بزرگان علم و ادب کشورمان افتخار می کنم و این برای ما هویت ایجاد می کند.با این حال ما بنده حقیر مانند سربازان گمنام بدون چشم داشت و باقی گذاردن معضلات برای آیندگان کم نگذاشته ایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
1
1
اقای فاضلی بهتره عوض مسخره و توهین کردن به دامپزشکان عزیز نسبت به اصلاح رفتار خارج از عرف خود که در صدا و سیما بروز داد برسه تا شاید منبعد به دامپزشکان توهین نکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
0
0
بنظرم ....... هدیه ایست از جانب حضرت دوست برای افرادی که نه توانایی گفتن دارند و نه قابلیت نگفتن
دانشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
0
0
شاید بی حاشیه ترین ، صادق ترین و مفیدترین خدمتگذاران جام جامعه دامپزشکان ایران باشد که در عرصه های .گوناگون کشور از هیچ کوششی دریغ نداشته اند و همین باعث شده هر از گاهی عمدا و یا از روی نادانی افرادی یا گروهی در شرایط خاص و در فواصل زمانی سعی در ترور شخصیت این مجموعه بسیار مهم کشور کنند وبا مشوش کردن و بد آموزی جامعه از طریق رسانه ها حق و حقوق و احترام اجتماعی این مجموعه را زیر سوال برده باعث نا امیدی و دلسردی و ضربه به مدیریت کشور شوند ،مسلما این اقدامات در صورت پیگیری جرم محسوب می شود..ضمنا بایستی پیگیری شود که چنین ناهنجاری هایی بر ای چه کسانی نفع شخصی دار د و این فرد از تمامی اصناف چرا دامپزشکان کشور را این چنین معرفی کرده اند.

بنظر می رسد که جنابعالی همکار محترم متوجه منظور بنده نشدید،از طرفی این شاعر معروف در مورد بنی آدم شعر نغز سرودند از طرفی برای آیندگان مطالب توهین آمیز به ارمغان گذارده اند که سبب شده است که اختلافات در سطح جامعه بوجود آید. ما به بزرگی ایشان و ناچیز بودن خودمان اذعان داریم لازم نیست آنرا در قالب شعر بیاورید..بهر حال انسان های مشهور نیز بدون حب و بغض و تعصب بی جا لازم است مورد نقد قرار گیرند ،شاید شما به اهمیت و خطیر بودن موضوع پی نبرده اید.اگر مایل بودید بنده موضوع را از جنبه های مختلف موشکافی کنم.بنده شخصا به شاعران و بزرگان علم و ادب کشورمان افتخار می کنم و این برای ما هویت ایجاد می کند.با این حال ما بنده حقیر مانند سربازان گمنام بدون چشم داشت و باقی گذاردن معضلات برای آیندگان کم نگذاشته ایم.

بهتر است این آقا که نوشته اند به سعدی نامه بنویسید،باید بدانید علیرغم اینکه ایشان شاعر معروفی می باشند لکن در نثورات و ابیات خود نوشته های تو ‌هین آمیز ،رکیک و هزلی دارند که لازم است که ویرایش شود زیرا در طول زمان باندازه کافی موجب بد آموزی و رواج بی احترامی شده است ،اگر هزلی که فرستادید ،مرد را مردک وبافنده بوریا را فرومایه در قیاس با بافنده ابریشم یاد کرده است ،باید بدانید حاصل عمل بافنده بوریا در جامعه بسیار ارزنده تر از بافنده ابریشم است ،زیرا افراد کمتری به منسوجاتابریشمی احتیاج دارند و بسیاری از هزل ها وهجویاتی که برای جامعه امروزی جایگاهی ندارد مگر برای افرادی که به نحوی قافیه بریشان تنگ آمده است .لازم است که فرهنگستان علوم ایران مانند قبل بخش دیگر این هزل ها و هجویات ضد اجتماع و رواج دهنده بد آموزی را از این نوشته جات حذف و آنها را برای ایجاد یک جامعه بهتر و موفق ویرایش نمایند.
نظر شما
ادامه