کد خبر: ۷۹۴۰۷
تعداد نظرات: ۳۳ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
فرموده‌اید کلینیک‌های دامپزشکی در فاصله ۲۰۰ متری مراکز آموزشی و مدارس و بیمارستان‌ها مستقر نشوند؟ این ۲۰۰ متر را از کدام دستورالعمل و قانون درآورده‌اید؟ چرا ۱۰۰ متر نه؟! چرا ۳۰۰ متر نه؟! ...

حکیم مهر: چندی پیش مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی در نامه‌ای به شهرداری مشهد، سه پیشنهاد را برای مکان‌یابی محل احداث کلینیک‌های دامپزشکی ارائه کرد.

به گزارش حکیم مهر، پیشنهادات مطرح شده از سوی «دکتر جواد اعلمی» مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی به شرح زیر بود:

۱- در مجتمع‌های آپارتمانی ایجاد نشود.

۲- در فاصله ۲۰۰ متری مساجد، مراکز آموزشی، مدارس و بیمارستان‌ها مستقر نشود.

۳- در شعاع ۲ کیلومتری حرم مطهر نباشد.

این پیشنهادات عجیب در حالی صورت می‌گیرد که هیچ‌گونه دستورالعمل و شیوه‌نامه‌ای در خصوص این پیشنهادات وجود نداشته و به نظر می‌رسد مدیرکل دامپزشکی استان بر اساس نظر شخصی و خودسرانه، چنین پیشنهاداتی را اعلام نموده است.

ارائه این نظرات شخصی از سوی یک مرجع رسمی به شهرداری‌ها، خود می‌تواند دردسرها و گرفتاری‌های عدیده‌ای را برای همکاران دامپزشک شاغل در بخش خصوصی ایجاد نموده و دست شهرداری‌ها را برای برخوردهای غیرقانونی با آنها باز نماید.

جناب آقای دکتر اعلمی، مدیرکل محترم دامپزشکی استان خراسان رضوی

حضرتعالی بر اساس کدام دستورالعمل پیشنهاد دادید که کلینیک‌های دامپزشکی در مجتمع‌های آپارتمانی ایجاد نشوند؟ اگر یک مجتمع آپارتمانی دارای واحدی با درب مستقل و مشاعات مستقل باشد و مزاحمتی برای سایر ساکنین ایجاد نکند، راه‌انداری کلینیک دامپزشکی در آن چه اشکالی دارد؟

فرموده‌اید کلینیک‌های دامپزشکی در فاصله ۲۰۰ متری مراکز آموزشی و مدارس و بیمارستان‌ها مستقر نشوند؟ این ۲۰۰ متر را از کدام دستورالعمل و قانون درآورده‌اید؟ چرا ۱۰۰ متر نه؟! چرا ۳۰۰ متر نه؟! اصلاً وجود کلینیک‌های دامپزشکی در نزدیکی مدارس و بیمارستان‌ها، چه مشکل بهداشتی برای دانش‌آموزان یا بیماران بستری در بیمارستان‌ها ایجاد می‌کند؟! آیا می‌دانید در قانون نظام جامع دامپروری کشور هیچ فاصله‌ای برای استقرار کلینیک‌های دامپزشکی با سایر اماکن قید نشده است؟

فرموده‌اید کلینیک‌های دامپزشکی در فاصله ۲ کیلومتری حرم مطهر و ۲۰۰ متری مساجد مستقر نشوند. این ۲۰۰ متر را از کدام دستورالعمل و قانون درآورده‌اید؟ آیا حضرتعالی در حیطه شرعی و مذهبی صاحب‌نظر و دارای تحصیلات حوزوی هستید که در این زمینه فتوا صادر می‌فرمایید؟!

اصلاً بر چه اساسی و بر اساس کدام قانون و دستورالعمل، برای استقرار کلینیک‌های دامپزشکی در نزدیکی مساجد، مراکز آموزشی، مدارس و بیمارستان‌ها محدودیت قائل شدید؟ چرا مثلاً مراکز خرید، سالن‌های سینما و شهربازی‌ها را مستنثنی نمودید؟!

آیا از گستردگی بسیار زیاد مدارس، مساجد، مراکز آموزشی (که شامل آموزشگاه‌های مختلف مثلاً آموزشگاه درسی، آموزشگاه زبان، آمورشگاه موسیقی، آموزشگاه نقاشی، آموزشگاه رانندگی! و...) و بیمارستان‌ها در نقاط مختلف شهر اطلاع دارید و می‌دانید نامه شما دامپزشکان شاغل در بخش خصوصی را که در حال دست و پنچه نرم کردن با هزار مشکل و گرفتاری هستند، به چه دردسری خواهد انداخت و دست عوامل شهرداری را برای برخورد قهری با آنان کاملاً باز خواهد نمود؟

چنین پیشنهادات غیرعلمی و فاقد پشتوانه قانونی، آثار مخرب دیگری نیز خواهد داشت. اگر شهرداری شروع به کاهش این فواصل نموده و مثلاً پیشنهاد نماید فاصله کلینیک‌های دامپزشکی با مساجد، مراکز آموزشی، مدارس و بیمارستان‌ها به ۱۰۰ متر کاهش یابد و اقدام به چانه‌زنی نماید، با توجه به اینکه پیشنهاد فاصله ۲۰۰ متر فاقد پشتوانه قانونی است، چه شأنی برای دامپزشکی باقی خواهد ماند؟

با توجه به اینکه پیشنهادات ارائه شده از سوی مدیرکل دامپزشکی استان، فاقد مستندات علمی، قانونی و بهداشتی است، به نظر می‌رسد این پیشنهادات بی‌ارتباط با استقرار دولت جدید نبوده و با اهداف خاص و به منظور حصول اطمینان از استمرار مدیریت اداره کل دامپزشکی استان صورت پذیرفته است.

از ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور انتظار می‌رود ضمن پیگیری موضوع، برخورد مقتضی با مدیرکل دامپزشکی استان را به عمل آورند تا از اقداماتی که منجر به ایجاد گرفتاری برای همکاران خدوم شاغل در بخش خصوصی شده و شأن دامپزشکی را مورد لطمه قرار می‌دهد، اجتناب گردد.

 

انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
داراب پور
|
France
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
4
24
ایالت خودمختار خراسان
جوجه ۱ روزه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
1
20
اومدیم ما ملک رو زدیم ۲ روز دیگه یه مدرسه اومد نزدیکمون ؟؟ تکلیف چیه ..........؟؟ جمع کنیم بریم ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
باید جمع کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
سرویس مدرسه رو هم حساب کنید
مسیر تردد دانش آموزان معلمان و اولیا.
مجازاتگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
1
9
.................. مشکل بزرگ ما دستورالعمل های خود مصوب مدیران و روسا است و تفاسیر نا درست از دستورالعمل های درست
رزیدنت اخراجی دانشگاه تهران
|
United States of America
|
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
1
4
محدودیت‌های مکانی پیشنهادی برای کلینیک‌های دامپزشکی، در صورت عدم بررسی دقیق و عملی، می‌تواند به مشکلات جدی در سلامت عمومی جامعه و اشتغال در حوزه دامپزشکی منجر شود. با توجه به نیازهای واقعی شهری، تمرکز بیش از حد بر بخش دام کوچک و اثرات منفی بر مشاغل و اقتصاد محلی، لازم است که سیاست‌گذاران با دقت و انعطاف بیشتری به این مسئله بپردازند. چند انتقاد و پیشنهاد مطرح شده در پایین می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند و از وقوع مشکلات جدی‌تر جلوگیری نماید.

انتقاد اول عدم توجه به نیازهای شهری است به این معنی که تعیین این شعاع‌های محدودکننده باعث می‌شود بسیاری از مناطق شهری از دسترس کلینیک‌های دامپزشکی خارج شوند. این محدودیت‌ها می‌تواند باعث کاهش دسترسی سریع و مؤثر به خدمات دامپزشکی شود که در نهایت به سلامت عمومی جامعه آسیب می‌زند.این موضوع می‌تواند به افزایش بیماری‌ها و مشکلات بهداشتی منجر شود. این وضعیت می‌تواند بحران‌های بهداشتی را در جامعه تشدید کند و به سلامت عمومی لطمه بزند.

انتقاد دوم متمرکز کردن بیش از حد در بخش دام کوچک است که با ایجاد این محدودیت‌ها، بخش دام کوچک به سمت مناطق حاشیه‌ای یا کمتر مطلوب کشیده می‌شود. این موضوع باعث کاهش کیفیت خدمات دامپزشکی در این مناطق می‌شود و بخش دام بزرگ نیز در مناطق غیرمطلوب متمرکز می‌گردد. نتیجه این تغییرات، علاوه بر نارضایتی بخشی از جامعه باعث تمرکز بیش از حد بخش دام کوچک در مناطق خاص، رقابت ناسالم و کاهش کیفیت خدمات را نیز به همراه دارد که این امر می‌تواند به مرور زمان به مشکلات جدی‌تری منجر شود.
انتقاد بعدی اثرات منفی بر مشاغل و اقتصاد محلی است که محدودیت‌های مکانی پیشنهادی ممکن است به کاهش تعداد کلینیک‌های دامپزشکی در شهرها و بیکاری برخی از کارکنان و متخصصان این حوزه منجر شود. این وضعیت به اقتصادی محلی ضربه زده و سلامت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازد. علاوه بر این، شغل دامپزشکان دام‌بزرگ، داروخانه‌داران، مسئولان فنی و کارکنان اداری نیز به دلیل سرازیر شدن موج دام کوچک به بخش‌های مختلف، بیشتر از پیش نابود خواهد شد و شرایط وخیم‌تر خواهد شد. این‌ها همه نتیجه عمل بدون تفکر خواهد بود و به مشکلات اقتصادی و اجتماعی بیشتری دامن می‌زند.

چند پیشنهادات برای بهبود وضعیت

- بررسی و استفاده از مدل‌های موفق مکان‌یابی کلینیک‌های دامپزشکی در کشورهای دیگر و تطبیق آن‌ها با شرایط محلی نیز می‌تواند راهگشا باشد. این مدل‌ها می‌توانند شامل معیارهایی مانند تراکم جمعیت، نیازهای دامپزشکی محلی، و دسترسی به خدمات بهداشتی باشند.

- اجرای برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی برای افزایش آگاهی عمومی از اهمیت کلینیک‌های دامپزشکی و نقش آن‌ها در حفظ سلامت عمومی جامعه نیز بسیار مؤثر است. آگاهی عمومی می‌تواند نقش کلیدی در پذیرش و حمایت از کلینیک‌های دامپزشکی داشته باشد.

- در نهایت، ایجاد قوانین و مقررات انعطاف‌پذیرتر که امکان احداث کلینیک‌های دامپزشکی در مناطق مختلف شهری را فراهم کند، بدون اینکه سلامت عمومی جامعه به خطر بیفتد، می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند. این قوانین باید به گونه‌ای تنظیم شوند که همزمان با حفظ استانداردهای بهداشتی، امکان ارائه خدمات دامپزشکی در مناطق مختلف شهری فراهم شود.

یا حق
بی طرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
3
10
من نامه مدیر کل رو خوندم. بنده خدا به حساب خودش می خواسته کلینیک ها رو نجات بده که پرتشون نکنن خارج از شهر مجبور شده این شروط رو بذاره واسه بستن دهن شورا. بلاخره مشهده و حکومت خودمختار خودشو داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
مدیر کل تقصیری نداره یعنی خواسته ی جوری دفاع کنه ولی بقولا غیر کارشناسی بوده . به نظرم شلوغش نکنیم ولی باید ی جوری این موضوع را جمعش کنه
dvmmg
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
1
3
در رابطه با فاصله میتوان کارشناسی تر عمل کرد ، اما در رابطه با آپارتمان کاملا درست هستش ، رفت و آمد با حیوانات در یک محیط مسکونی و اداری اذیت کننده هستش.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
0
5
تو کل کشور داره این چیزا اجرا میشه فقط عنوانش نمیکنن مثلا تو شیراز هم میخوای کلینیک بزنی وقتی میخوان بررسی کنن و ناظر میاد شرایط ملک رو بررسی کنه میگن نباید نزدیک مدرسه و مسجد باشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
خوب درست میگه!!
دامپزشک اخراجی دانشگاه تهران
| United States of America |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
این سخن شما به این معنی است که مسئولان دامپزشکی و کسانی که خود را صاحب صندلی ریاست می‌دانند، در یک توافق نانوشته با افرادی که خارج از دامپزشکی هستند و آنها را منصوب کرده‌اند، هم‌دست شده‌اند. این توافق به این منظور صورت گرفته که با قربانی کردن منافع عمومی و دامپزشکان، کنترل و مهار بخش بزرگی از امور را در دست بگیرند، بدون اینکه کوچک‌ترین اطلاعی به عموم یا دامپزشکان بدهند.
ناشناس
|
Portugal
|
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
1
4
اکه خراسان باشید این مدلی نقد نمیکنید
اینجا مشکل بحرانی تر از چیزیه که شما بیاید اینجوری بگید هزار مپل و هزار طرف پیگیری میکنن همینایی هم ک مشغولن با همین پیگیریها کمی تلطیف شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
1
2
با سلام خدمت دوست عزیز و همکار مهربان ما
ببین از دو منظر این مسئله قابل بررسی هست
1فقهی
2 مخاطرات بهداشتی

از نظر فقهی چه بخواهیم چه نخواهیم سگ نجس است و چون مشترین عزیز کلینیک این مسئله برایشان مهم نیست و با حیوان عزیز خود مثل یک همدم زندگی می کنند و بیشتر مردم ما مردمی مومن و دنبال رعایت این مسایل هستند لذا فاصله کلینیک های دامپزشکی از حرم مطهر و مساجد باید رعایت شود در غیر اینصورت احتمال افزایش شکایات و سپس خروج کلیه کلینیک ها از شهر مشهد مقدس محتمل است فاصله 2کیلومتر تا حرم مطهر معقول اما فاصله 200متری تا مساجد باید مورد نقد و بررسی قرار بگیرد که احتمال افزایش آن وجود دارد
با توجه به زندگی سلایق مختلف در آپارتمان ها و وجود انسان های مذهبی وجود کلینیک ها در آپارتمان ها به صلاح نیست
اما در خصوص فاصله تا مدارس و سینماها باید کارشناسی انجام شود و از لحاظ مخاطرات بهداشتی مورد بحث قرار بگیرد
لذا صحبت های مدیر کل محترم قابل تایید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
برادر من اگه این قوانین برای سگ ولگرد هم بود مشکلی نبود
تو شهر ما مخصوصا زمان مراسمات که مسجد شلوغ میشه کلی سگ ولگرد دور مسجد جمع میشن و حتما میدونین سگی که غذا میخوره دفع هم داره
فقط مسجد خراسان مسجده؟
رزیدنت اخراجی دانشگاه تهران
| United States of America |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
جهان به دور افراد مذهبی نمی‌چرخد و زمان آن فرا رسیده است که بیاموزید چگونه در کنار دیگران زندگی کنید بدون آنکه عقاید خود را به دیگران تحمیل کنید. اگر نمی‌خواهید چیزی را انجام دهید، مشکلی نیست—آن را در فضای شخصی یا خانه خودتان انجام دهید یا حتی انجام ندهید. این عدم توانایی در زندگی مسالمت‌آمیز با دیگران یا نشان‌دهنده عدم مهارت‌های ضروری زندگی است و یا نشانه‌ای از توهم برتری است که باعث می‌شود تصور کنید باید عقایدتان را به بقیه جامعه تحمیل کنید.
چنین رفتاری نه تنها نشان‌دهنده عدم احترام به آزادی‌های دیگران است، بلکه جامعه را نیز دچار تنش و اختلاف می‌کند. پذیرش تنوع و احترام به عقاید مختلف، از نشانه‌های پیشرفت و تمدن است. افراد مذهبی باید درک کنند که در دنیای امروز، همزیستی مسالمت‌آمیز و احترام به تفاوت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بدون این فهم و تطبیق، آن‌ها تنها خود را از جامعه جدا می‌کنند و فرصت‌های رشد و تعامل سازنده را از دست می‌دهند.

یا حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
والا الن با جماعتی طرفیم که گویا سگ می پرستند!
حاضرند مردم بمیرند اما یه سگ هار ولگرد ازار نبیند!
کاش یاد می گرفتن به ارامش بقیه احترام می زاشتن!
سگ ولگرد قطعا باید معدوم بشه حتی با گلوله و یا سم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
0
2
من فقط با بند دومش مخالفم
بقیش منطقیه
اون نزدیکی به حرم ربطی به اطلاعات شرعی نداره واقعا اونجا شلوغه و فضای مناسب وجود نداره میشه آزاد گذاشت برا تاسیس ولی خب خود صاحب کلینیک و پت برای یه جای پارک اذیت میشن از طرفی شعاع دو کیلومتری اونقدری زیاد نیس
مورد اول هم ما هر چقدر قول بدیم ایشالا که مزاحمت نشه و از این حرفا بازم مزاحمت ایجاد میشه
ولی بند دو به نظرم باید حذف شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
0
2
باید اول بصورت پیشنهاد به سازمان دامپزشکی مطرح می شد تا موجب مشکلات برای بخش خصوصی نشود. تا کنون مجوز هایی که برای کلینیک های دام کوچک و بزرگ صادر می شده مگر بر اساس قانون نبوده که اینطور نظرات شخصی را مطرح می کنند.
اگر قانون اشکال داره بایستی قانون اصلاح بشه
مرد مهربان خدا دوست
|
United States of America
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
2
2
به خدا کمی انصاف چیزه خوبی است ما که حیوانات را نابود کردیم سگهای بدبخت رو کشتیم چی میخوان دیگه اینقدر چوب لای چرخ هم نداریم به خدا قیامت وکارما وجود دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
پیامبران و امامان ما اکثر دام داشتند و بقولات چوپان بودند و مطمئنا سگ هم داشتند پس اونها باید سگشونو طرد میکردن . اصحاب کهف یادتونه که چی شد تو غار سگشونم پیششون بود . ما داریم از اصل دور میشیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۹
سگ گله داشتند ! نه سگی که ببرند توی بقلشون بخوابونند!
10:26 کلا یه اصهاب کهف شنیدید هی تکرار می کنید!
سگشون توی غار بود توی بقلشون و یا پتشون که نبود!
جمع کنید بابا
همین الانشم کسی با سگ گله و نگهبان و زنده یاب کاری نداره با سگ خانگی و سگ ولگرد مشکل دارن!
نکنه سگ اصهاب هم اشپیتز بوده ما خبر نداریم؟؟؟ :))))
ناشناس
| France |
۲۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
اصحاب دکتر باسواد
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
2
2
من متاسف از این برداشت های تنگ نظرانه هستم سگ اگر نجس است چرا در ایات قرآنی در کنار اصحاب کهف سالیان سال خوابید و در ایات در شمارش یکی از انان را آورده، عطار از عارفی می گوید که دامان خود را کنار کشید تا از سگ نجس نشود سگ به صدا در آمد که بفرض نجس می شدی با ابی می شستی تکبرت را با چه می شویی؟ من اینها را از تکبر بعضی می دانم که با هیچ چیز از بین نمی رود و دامپزشکان خادمین بی ادعای حیوانات هستند و نقش مهمی در پیشگیری بیماری های دامی به انسانها دارند و باید ارج نهاده شوند تأسف و بازهم تاسف !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
در غار خوابید در اغوش اصحاب کهف که نخوابید!!!
همبن الان در روستا ملت سگ دارن گوشه حیات و یا طویله می خوابه و نگهبانی میده!
نمی برن تو اپارتمان همسایه و .. اذیت کنن
راه نمی افتن فضای سبز تبدیل کنن به توالت سگها و به گند بکشن !
برای پیشگیری بیماریهای دامی هم کلینیک ها بیرون شهر باشد و هرکی خواست مراجعه کنه!!!
نکنه غار اصحاب کهف هم مراکز تجاری و مسکونی وسط شهر بوده و ما خبر نداریم؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
1
2
در تهران در خیابان دادمان شهرک غرب که یک بیمارستان دامپزشکی تقریبا دیوار به دیوار مسجد ثامن الائمه قرار داره و داره کار می کنه ! کسی هم کاری نداری شاکی هم نیست!
دمش هم ترافیک مراجعین هست ولی ندیدم کسی تا الان ایراد گرفته باشه
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
0
2
اگر همینجا ختم بشه بد نیست، به نظرم اداره کل حداقل باید می گذاشت ایجاد محدودیت های اینچنینی از طرف شهرداری اعلام شود و مدیرکل بعدا کمی تلطیفش می کرد. این که خودمون قبول کنیم باید محدود بشیم احتمالا شهرداری هم کمی روش میزاره مثلاً ممکنه بگه گرمابه ها و هایپر مارکت ها و ...‌. اضافه کنید.
ناشناس
|
Finland
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
2
2
با توجه به شرایط موجود و احتمال قوی بر صدور دستور کلینیک های دام کوچک از شهر مشهد، اقدام مدیر کل کاملا خیر خواهانه بوده و یک چیزی را نباید فراموش کنیم این شروط از سالیان قبل و از زمانیکه صدور مجوز ها آزاد بود وجود داشته است.
چرا الان دارید موضوع را هیجانی و بزرگ جلوه می دهید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
اصلاحیه؛ احتمال قوی بر صدور دستور خروج کلینیک های دام کوچک از شهر مشهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
بنده هم به خاطر دارم این شروط را
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
1
3
پایگاه‌های خبررسانی باید به مجموعه‌ای از اصول اخلاقی پایبند باشند تا اعتماد عمومی را جلب کنند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند. برخی از این اصول عبارتند از:
دقت و صحت: اطلاعات باید دقیق و صحیح باشند. اخبار باید بر اساس شواهد مستند و منابع قابل اعتماد باشند.بی‌طرفی و عدم تعصب: خبررسانی باید به دور از تعصبات شخصی، سیاسی، مذهبی و غیره باشد. خبرنگاران باید تلاش کنند تا تمام جوانب یک موضوع را پوشش دهند
.شفافیت و مسئولیت‌پذیری: پایگاه‌های خبری باید در مورد منابع خبری و روش‌های گردآوری اطلاعات شفاف باشند و در صورت اشتباه، به سرعت آن را اصلاح کنند
.احترام به حریم خصوصی و حقوق افراد: خبررسانی نباید به حریم خصوصی افراد تعرض کند و باید حقوق افراد را محترم بشمارد.
استقلال: خبرنگاران و پایگاه‌های خبری باید مستقل از فشارهای سیاسی، اقتصادی و سایر نیروهای خارجی باشند
.عدالت: ارائه فرصت برابر به تمام طرف‌ها و گروه‌های درگیر در یک موضوع.حفظ کرامت انسانی: احترام به کرامت و ارزش‌های انسانی در خبررسانی.رعایت این اصول کمک می‌کند تا پایگاه‌های خبری به عنوان منابع معتبر و قابل اعتماد شناخته شوند و نقش خود را در اطلاع‌رسانی صحیح و مسئولانه ایفا کنند.
سئوالی که مطرح است ایا دراین مقاله این اصول توسط پایگاه مذکوررعایت شده ?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
0
2
سگ بعنوان نگهبان و مراقب و سگ پلیس و نظامی خوب است و برای اینکه در حق این مخلوق اجحاف نشود،کارشناسی عمل کرد و کلینیک‌های دامپزشکی فقط برای سگ نیستند سایر جانداران از قبیل پرندگان و آبزیان، خزندگان، دوزیستان و سنجاب و خرگوش.....هم نیاز به مراقبت های بهداشتی و درمانی دارند
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
2
0
مدیریت محترم اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی دقیقا درست رهنمود دادن اگر کمی تعقل داشته باشید !!!
نظر شما
ادامه