کد خبر: ۷۹۴۵۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی:
رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی نیز گفت: ایستادگی بخش دولتی در برابر خواسته‌های برخی متولیان شهری و فرهنگی و نیز تعامل با دستگاه قضایی و تدابیر اتخاذ شده، سبب شد تا بحث اخراج کلینیک‌های دامپزشکی از مشهد فعلا منتفی شود ...

حکیم مهر: رئیس شورای نظام دامپزشکی خراسان رضوی در گفت‌وگو با مدیر کل دامپزشکی استان گفت: در زمینه دفاع از بقا و استقرار کلینیک‌های دامپزشکی اقدامات شایان توجهی رخ داده است که این مهم، با تلاش و پیگیری بخش دولتی در استان و به ویژه مشهد حاصل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر امیر افخمی گلی» در این دیدار، یادآور شد: قبل از حضور بنده، مکاتباتی از سوی نهادهای ذی‌ربط انجام شده بود که خواهان اخراج بی قید و شرط کلینیک‌های دامپزشکی از مشهد با توجه به فضای فرهنگی حاکم بر این کلانشهر بودند و تحت هیچ شرایطی از نظرات خود کوتاه نمی‌آمدند و علت عمده این موضوع هم شکایات متعدد شهروندانی بود که از حضور کلینیک‌های دامپزشکی در مجتمع‌های آپارتمانی و مجاورت مساجد گلایه‌مند بودند.

وی گفت: اسناد موجود حاکی از آن است جلسات متعددی با نهادهای متولی در این زمینه اعم از قضایی و فرهنگی برگزار شده و طی سالیان اخیر، لزوم حضور کلینیک‌های دامپزشکی به عنوان بخش مهمی از ساختار سلامت شهری به تایید مراجع یاد شده رسیده که این مهم، ناشی از تلاش شبانه‌روزی و برگزاری جلسات متعدد بخش دولتی با این متولیان است، به گونه‌ای که برخی ساختارهای سیاسی استان، نظیر استانداری نیز به حمایت از اداره کل دامپزشکی در این زمینه پرداختند.

افخمی یادآور شد: ایستادگی بخش دولتی در برابر خواسته‌های برخی متولیان شهری و فرهنگی و نیز تعامل با دستگاه قضایی و تدابیر اتخاذ شده سبب شد تا بحث اخراج کلینیک‌های دامپزشکی از مشهد فعلا منتفی شود که به عنوان متولی بخش خصوصی در استان از این اقدامات اداره کل سپاسگزاریم.

توضیحات مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی نیز با اشاره به سابقه و مباحث مربوط به کلینیک‌های بخش درمانی دامپزشکی در سال‌های اخیر، این رویکرد را ناشی از فضای خاص فرهنگی و عقیدتی حاکم بر مشهد دانست.

«دکتر جواد اعلمی» افزود: بر اساس وظیفه حاکمیتی که به ما واگذار شده است، از ابتدا رویکرد حمایتی خود را از حضور کلینیک‌های دامپزشکی در شهر اعلام داشته و تمام سعی ما بر این بود که لزوم حضور این مراکز را به متولیان تصمیم‌گیر در این زمینه به اثبات رسانیم، چرا که از ابتدا این نهادها اساسا وجود این کلینیک‌ها را غیرضروری دانسته و اصرار اکید بر اخراج آنها از فضای شهری داشتند.

وی گفت: با جلسات متعددی که با دستگاه قضایی و دیگر نهادهای فرهنگی و مدیریت شهری داشتیم، در مرحله اول بایستی لزوم حضور کلینیک‌های دامپزشکی را به عنوان بخشی ضروری و جدایی‌ناپذیر از حوزه سلامت جامعه در کلانشهر مشهد به اثبات می‌رساندیم که اثبات همین موضوع بیش از یک سال زمان را مصروف خود کرد اما در نهایت امر موفق شدیم تا این اقدام را به سرانجام رسانده و از نگاه تجمل‌گرایانه به کلینیک‌های دامپزشکی جلوگیری کنیم، چرا که دقیقا وجود چنین نگاهی بود که بر خروج این مراکز مهم از شهر اصرار می‌ورزید.

اعلمی با اشاره به مکاتبات فراوان انجام شده در راستای حمایت از بخش درمانی بخش خصوصی، گفت: در دومین مرحله، بایستی اقدامات لازم برای جانمایی هدفمند این مراکز در سطح شهر انجام می‌شد تا علاوه بر نهادهای قضایی و فرهنگی، با حضور بارگاه منور آقا علی ابن موسی الرضا (ع)، دستگاه مدیریت شهری نیز کمترین اصطحکاک را با کلینیک‌های دامپزشکی داشته باشد لذا جلسات مختلف با این بخش نیز در دستور کار قرار گرفت و در نهایت منجر به نظرخواهی از بخش دولتی برای موضوع شد.

او با اشاره به نامه اخیر که در پاسخ به مدیر کل دفتر طرح‌ها و مطالعات شهری شهرداری مشهد ارسال شد نیز گفت: با رویه‌ای که عنوان شد، ناچار به ارائه پیشنهاد بودیم تا تبعات یاد شده برای کلینیک‌ها را به حداقل برسانیم و لذا این پیشنهادهای سه‌گانه ارائه شد تا عملا مخالفتی از سوی مدیریت شهری و دیگر نهادهای ذی‌ربط نداشته باشیم.

اعلمی یادآور شد: اینکه برخی برای این پیشنهادها به دنبال قانون و دستورالعمل هستند، باید آگاه باشند که وضعیت فرهنگی خاص مشهد با سایر شهرهای کشور تفاوت داشته و این پیشنهادها نیز با توجه به شرحی که بر ماجرا رفت و وضعیت خاص فرهنگی این کلانشهر عنوان شده است.

وی تصریح کرد: در صورت عدم انجام این اقدامات، الان باید شاهد اخراج تمام کلینیک‌ها دامپزشکی از سطح شهر بودیم به گونه‌ای که هیچ مرکز درمانی دام کوچک در مشهد اجازه فعالیت نداشت اما تدابیر اتخاذ شده و مساعدت نهادهای ذی‌ربط مانع اجرای این تصمیم شد.

مدیر کل دامپزشکی استان مجددا تاکید کرد: به عنوان بخش دولتی، وظیفه حمایت از بخش خصوصی را بر خود لازم دانسته و در کنار نظام دامپزشکی سعی در کاستن از مشکلات همکاران و ارتقای جایگاه دامپزشکی در استان را داریم.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
3
9
هر چي توضيح بدهيد نميتوانيد نامه پرنقص قبلي كه زديد رفع ورجوع كنيد
اقاي مدير كل شما حق سياست گذاري نداريد
شما مجري سياست هاي وقوانين دامپزشكي هستيد
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
گویا شما توضیحات رو نخوندید، وضعیت فرهنگی مشهد با همه جا فرق داره، سیاستگذاری فرهنگی و مذهبی این شهر خیلی خاص هست و متفاوت. مشخصه دل شما از جای دیگه ای پر هست و دنبال بهانه ای
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
گوياشما هم متوجه اشكال كار نشده ايد
يك مشكل را با پيشنهاد ها وراهكارهاي غير قانوني وبي وزن حل نميكنند
مشهد وغير مشهد هم ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
2
1
عجب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
2
2
به عمارت اسلامی مشهد خوش آمدید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۱
4
3
آقای دکتر اعلمی کار خودتون رو انجام بدید و به حرف کسانی که ظاهر کار را میبینن توجه نکنید
این را بدانید هرکاری که انجام بدهید باز عده‌ای ناراضی خواهند بود و نمیشود همه را راضی کرد
اگر هم هیچ کاری نمیکردید خب کلینیک ها رو بیرون میکردن و باز میگفتن جرا کار نکردید و خلاصه تا بوده همین بوده
کار خود را انجام دهید، آن کس که بخواهد درک کنید خود متوجه اقدام شما میشود
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
4
2
دقیقا اقای دکتر اعلمی درست گفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۲
0
2
من نمبدونم چرا بعضی اظهار نظرها مغرضانه به نظر میاد
شما هدف و نفس کار رو ببینید ک درست شد و دیگ کلینیکا بعد از سالها نفس میکشن دیگ چیکار دارید با رایزنی بوده یا خلاف قانون
من دامپزشک دولتیم ولی خدایش اگ جای دامپزشکای دام کوچیک بودین اینجوری کامنت نمیذاشتین
محدودیتای خاصی هست ک منو شما نمیدونیم
قدردان زحمات باشیم تا اینکه صرفا معترض
بعضیا میگن قانون شکنی انگار که قانون به کلی تغییر داده دکتر اعلمی انشالله کلینیکهای مشهد از این به بعد بهتر کار کنن
نظر شما
ادامه