کد خبر: ۷۹۸۷۰

حکیم مهر: مدیر کل دامپزشکی مازندران از دفن شدن کامل لاشه‌های ماهی اتلاف محور هراز طبق اخذ دستور از مقام قضایی وفق ضوابط بهداشتی قرنطینه ای سازمان دامپزشکی کشور خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایمنا، «دکتر حمزه آقاپور کاظمی» با اشاره به دنبال واژگونی یک دستگاه تریلی حمل مواد شیمیایی (آب ژاول) در محور هراز اظهار کرد: به دنبال این حادثه در محدوده آب اسک شهرستان آمل و سرریزشدن محتویات آن به داخل رودخانه و نفوذ آن به آب استخرهای پرورش ماهی سردابی، ماهیان این واحدها دچار مسمومیت با مواد شیمیایی شده است و تا ۱۰۰ درصد ماهیان این واحدها تلف شدند.

وی افزود: با ورود به موقع و شب هنگام رئیس و کارشناسان اداره دامپزشکی آمل و تشکیل اکیپ‌ها مدیرت بحران در محل حادثه، اقدمات قانونی و بهداشتی لازم براساس ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور انجام شد تا ضمن حفظ سلامت شهروندان، از رخداد معضلات بهداشتی در سایر واحدهای آبزی پروری محور هراز و تلفات بیشتر جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اطمینان خاطر از ایجاد امنیت در این حادثه عنوان کرد: همکاران این اداره کل اجازه نخواهند داد حتی یک عدد از ماهی‌های تلف شده جهت مصرف انسانی وارد بازار شود.

آقاپور کاظمی بیان کرد: توصیه‌های بهداشتی جهت معدوم‌سازی تلفات و خودداری از خروج هرگونه تلفات از مزارع فوق‌الذکر به متصدیان مزارع به صورت جدی ابلاغ شد.

وی در خصوص میزان تلفات احتمالی اظهار داشت: طبق برآورد اولیه حدود ۲۵۰ تن ماهی در پنج مزرعه محدوده حادثه تلف شدند که طی آن با استقرار اکیپ‌های دامپزشکی در محل واحدهای خسارت دیده نظارت‌ها بر روند دفن بهداشتی لاشه‌ها با اخذ دستور از مقام قضائی وفق ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور در حال انجام است.‌

 

نظر شما
ادامه