کد خبر: ۸۰۱۵۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
وقتی خود ما دچار خودتحقیری شده‌ایم و از اعلام رشته تحصیلی هم‌رشته‌ای‌های خودمان برآشفته می‌شویم، از سایرین چه انتطاری داریم؟ ...

حکیم مهر: اعتماد آنلاین در خبری با عنوان «ایراد بنی‌اسرائیلی کیهان به دولت» نوشت: روزنامه کیهان از انتخاب رئیس جدید دانشگاه تهران انتقاد کرده است.

روزنامه کیهان نوشته است: «در دولت پزشکیان برای اولین بار در تاریخ ۹۰ ساله دانشگاه تهران، یک دامپزشک به ریاست این دانشگاه منصوب شد. خدا وکیلی اگر این اتفاق در دوران شهید رئیسی بود‌، اصلاح‌طلبان چه می‌گفتند؟»

پی‌نوشت حکیم مهر:

به منظور تحلیل دقیق‌تر موضوع، بهتر است نگاهی به رشته تحصیلی رؤسای اسبق دانشگاه تهران پس از انقلاب اسلامی بیندازیم. پس از انقلاب اسلامی تاکنون ۲۰ نفر به عنوان رئیس یا سرپرست دانشگاه تهران منصوب شده‌اند. رشته تحصیلی این ۲۰ نفر عبارت است از:

- دامپزشکی (بهداشت مواد غذایی)

- پزشکی

- الهیات

- فلسفه و حکمت اسلامی

- ژنتیک و اصلاح نباتات

- عمران

- روانشناسی

- برق

- اقتصاد

- فقه

- کشاورزی

- متالورژی

- مدیریت

- دامپزشکی (انگل‌شناسی دامپزشکی)

همان‌گونه که ملاحظه می‌شود، رؤسای دانشگاه تهران پس از انقلاب از ۱۳ رشته مختلف در حوزه‌های علوم تجربی، علوم ریاضی و علوم انسانی انتخاب و منصوب شده‌اند و در هیچ زمانی نیز کسی انتقادی ننموده است که چرا مثلاً یک مهندس برق یا متخصص اقتصاد یا یک مهندس کشاورزی را به سمت رئیس دانشگاه تهران منصوب نموده‌اید. حال چه اتفاقی افتاده است که وقتی یک استاد فرهیخته دانشکده دامپزشکی دارای مدرک دکترای تخصصی انگل‌شناسی دامپزشکی، دارای مرتبه استادی و سال‌ها سابقه تصدی معاونت آموزشی دانشگاه تهران و مدیرکلی دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم به عنوان سرپرست دانشگاه تهران منصوب می‌شود، عده‌ای افراد بی‌خرد این اجازه را به خود می‌دهند که از رشته تحصیلی ایشان انتقاد نمایند؟

به نظر بنده، علت را باید در تفکر اشتباه خود دانش‌آموختگان رشته دامپزشکی جست‌وجو کرد. حکیم مهر به عنوان قدیمی‌ترین رسانه تخصصی حوزه دامپزشکی کشور، به محض اطلاع از انتصاب جناب آقای دکتر سیدحسین حسینی استاد گرانقدر دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به عنوان سرپرست دانشگاه تهران، با افتخار انتصاب یک دامپزشک به این سمت مهم را اعلام کرد، ولی به محض انتشار این خبر، سیل کامنت‌ها، پیام‌ها و تلفن‌های دامپزشکان و اساتید دامپزشکی به سوی ما سرازیر شد که چرا در عنوان خبر نوشته‌اید یک دامپزشک به عنوان رئیس دانشگاه تهران منصوب شده است؟!

مگر وقتی مثلاً در سال‌های گذشته، یک روانشناس به عنوان رئیس دانشگاه تهران منصوب می‌شد، رسانه‌های تخصصی حوزه روانشناسی سعی می‌کردند روانشناس بودن وی را مخفی کنند، یا با افتخار تیتر می‌زدند «یک روانشناس رئیس دانشگاه تهران شد»؟!

وقتی خود ما دچار خودتحقیری شده‌ایم و از اعلام رشته تحصیلی هم‌رشته‌ای‌های خودمان برآشفته می‌شویم، از سایرین چه انتظاری داریم؟

وقتی نماینده دامپزشک مجلس شورای اسلامی، از معرفی خود به عنوان دامپزشک واهمه دارد، از سایرین چه انتظاری داریم؟

وقتی اساتید سیاستمدار دانشکده دامپزشکی سعی می‌کنند با اضافه و کم کردن پیشوند و پسوند، رشته تحصیلی خود را پنهان کنند، از سایرین چه انتظاری داریم؟

همه این‌ها در حالی است که خود جناب آقای دکتر سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با حکیم مهر با سربلندی اظهار می‌دارند: «بنده همواره به دامپزشک بودن خود افتخار می‌کنم و در هر جایی که قرار بگیرم، تلاشم این است که برای سربلندی نام دامپزشکی کشور بکوشم.» (اینجا)

اینکه یک روزنامه به خود اجازه داده است تا به ساحت رشته شریف دامپزشکی جسارت کند، از کوتاهی و خودتحقیری خود ماست. اگر یک‌بار با شدت و جدیت کامل با افراد و رسانه‌های جسارت‌کننده برخورد می‌کردیم، هرگز به خود اجازه نمی‌دادند، چنین توهین‌هایی را مجدداً تکرار نمایند، ولی متاسفانه تا وقتی که دانش‌آموختگان، اساتید، مسئولین و نهادهای متولی دامپزشکی همگی در خواب به سر می‌برند، در آینده نیز شاهد چنین جسارت‌هایی خواهیم بود.

لیست رؤسای دانشگاه تهران پس از انقلاب اسلامی به همراه رشته تحصیلی آنها به شرح زیر است (منبع: ویکی‌پدیا):

 

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
2
14
احسنت به حکیم مهر
عالی بود
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
1
14
عالی بود.کمبود اعتماد به نفس در قشر دامپزشک بیداد می‌کند در صورتی که ما بیشتر از یک پزشک عمومی واحد های مختلف پاس کردیم و قشر بی سواد و بی فرهنگ همیشه یک دامپزشک تحصیل کرده بر اساس ذهنیت زمان قاجار تفسیر می کنند
ذوالفقاری دامپزشکی سیستان و بلوچستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
3
8
با سلام
لازم به استحضار مخاطبین عزیز برسانم در دانشگاه زابل بهترین مدیریت را اعضا هئیت علمی دامپزشکی دارند
در یک مقطعی در دانشگاه زابل سه معاون دانشگاه هر سه نفرشان دامپزشک بودن
آقای دکتر رهنما معاون اداری و مالی
آقای دکتر نجیمی معاون فرهنگی و اجتماعی
آقای دکتر علیپور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
بصورت همزمان باهم
دکتر وحید عطارد
|
United States of America
|
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
1
9
بیخردانی که به دامپزشک و‌رشته وسیع الطیف دامپزشکی توهین می کنند تاکنون در اینه بدرستی نگاه نکرده اند تا چهره واقعی خود را ببینند .. نمیدانند که اجدادشان را دامپزشکان درمان میکردند و بعدها پزشکی انسانی از ان جدا شد …
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
1
5
روزنامه کیهان رو همه می شناسند ، کارش تفرقه توهینه
مسعود .ر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
1
2
جا دارد همکاران در تهران وشهرهای تابعه تجمع اعتراضی جلو موسسه معلوم الحال کیهان داشته باشند.و دراین تجمع صرفا به تبیین و تشریح علمی نقش دامپزشکی در بهداشت عمومی، تحقیقات علمی پایه، محیط زیست. تولیدات ذیربط وبهداشت دام و.... بپردازند.
ناشناس
|
France
|
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
1
1
درود و خدا قوت به دامپزشکان عزیز و خدوم در خط مقدم بهداشت جامعه
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
1
6
کیهان است دیگر .... چه انتظاری دارید؟؟!!
نظر شما
ادامه