کد خبر: ۸۰۱۲۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
سرپرست دانشگاه تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر سید حسین حسینی» افزود: سیاست دانشگاه این نیست که الزاما همه واحدهای مستقل ذیل دانشکدگان دیگر قرار گیرند یا خودشان تبدیل به دانشکدگان شوند و ما می‌توانیم گروه‌های قبلی دانشکده را مجددا احیا کنیم و دانشکده با همین نام دانشکده دامپزشکی ادامه فعالیت دهد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: چند روز پیش بود که وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، «دکتر سید حسین حسینی» متخصص انگل‌شناسی دامپزشکی و استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران را به عنوان سرپرست دانشگاه تهران منصوب کرد. این انتصاب بهانه‌ای شد تا به سراغ دکتر حسینی برویم و دقایق کوتاهی را با او به گفت‌وگو بنشینیم.

حکیم مهر:‌ آقای دکتر، ضمن عرض تبریک به این خاطر این اتفاق بزرگ و تشکر از اینکه موجبات افتخار و سربلندی جامعه دامپزشکی را فراهم کردید، مهمترین برنامه‌های شما چیست؟

از محبت شما ممنون و سپاسگزار هستم. بنده این توفیق را پیدا کردم و علی‌رغم اینکه افراد دیگری هم بودند و توصیه بنده این بود که دیگران این مسئولیت را بپذیرند، اما در حال حاضر مسئولیت به بنده واگذار شده است. امیدوارم که بتوانم در درجه اول، قدمی در جهت اعتلای نام دانشگاه تهران بردارم. بنده همواره به دامپزشک بودن خود افتخار می‌کنم و در هر جایی که قرار بگیرم، تلاشم این است که برای سربلندی نام دامپزشکی کشور بکوشم.

 واقعیت این است که یک بخش از دامپزشکی از موضع توسعه کمی خود رنج می‌برد. من حداقل در مقطعی که در اداره کل گسترش آموزش عالی بودم، تلاش کردم که در آن مقطع، اتفاقی رخ ندهد و توسعه بی‌رویه‌ای در دامپزشکی صورت نگیرد.

نکته دیگری که در حال حاضر ما باید به آن بپردازیم، حفظ نام، اعتبار و جایگاه دامپزشکی است. در خصوص همین موضوع، دغدغه‌هایی میان همکاران وجود دارد و این موضوع، حتما مورد توجه ماست. در هر صورت من دامپزشک هستم و افتخار می‌کنم که در کنار دوستان و همکاران بتوانم قدمی در این راه بردارم.

حکیم مهر: ارزیابی شما از اتفاق اخیر تبدیل دانشکده دامپزشکی به دانشکدگان چیست؟ با توجه به اینکه تعدادی از اعضای هیات علمی دانشکده مخالف این اتفاق بودند و معتقد بودند ممکن است دانشکده اصالت و اختیار خود را از دست بدهد و حتی در قالب یک کارزار، امضا جمع کردند تا مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کنند، نظر شما در این خصوص چیست؟

این موضوع زمانی از طرف مدیریت دانشگاه مطرح شد که اعلام کردند دانشکده‌های مستقل یا باید تبدیل به دانشکدگان شوند یا در ذیل یکی از دانشکدگان قرار گیرند. دانشکده دامپزشکی یک دانشکده قدیمی است که قدمت تاسیس آن از دانشگاه تهران هم بیشتر است. دوستان در شرایطی این تصمیم را گرفتند که نخواستند این دانشکده ذیل دانشکدگان دیگر قرار گیرد و بنابراین تصمیم به ارتقای ساختار گرفتند و دانشکده را تبدیل به دانشکدگان کردند.

در اینجا ملاحظاتی وجود دارد؛ ریاست محترم دانشکده با من صحبتی داشتند با این موضوع که آیا واقعا دانشگاه تصمیم دارد که همه دانشکده‌های مستقل را در قالب جدیدی تحت عنوان دانشکدگان قرار دهد یا اگر به عنوان دانشکده مستقل و بدون اینکه در ذیل دانشکدگان دیگر قرار بگیرند هم می‌توانند ادامه فعالیت دهند؟ من خدمت دکتر قمصری عرض کردم که سیاست دانشگاه این نیست که الزاما همه واحدهای مستقل ذیل دانشکدگان دیگر قرار گیرند یا خودشان تبدیل به دانشکدگان شوند و ما می‌توانیم گروه‌های قبلی دانشکده را مجددا احیا کنیم و دانشکده با همین نام دانشکده دامپزشکی ادامه فعالیت دهد. بدیهی است که در درون دانشکده امکان ایجاد ساختارهای متناسب با توسعه و رشد علمی و فناوری وجود دارد، اما نام دانشکده دامپزشکی برای ما به‌عنوان یک اعتبار و برند مطرح است و بنده تاکید دارم که این عنوان را حفظ کنیم و ان‌شاالله با کمک دکتر قمصری تمهیدات لازم را در این خصوص به عمل می‌آوریم.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

خدمت همه همکاران گرامی ارادت دارم و امیدوارم که همه آنها در مجموعه فعالیت‌های دامپزشکی بیش از گذشته موفق باشند.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
2
5
برادر گرامی
دانشکدگان ، هم شد اسم؟
این کارهای شکلی ...... چیست؟!
ی دانشگاه داریم و زیر مجموعش گروه های مختلف
در هر گروه تعدادی دانشکده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
دوست من
کارهای شکلی هم بخشی از یک کار بزرگ است
ضمنا زیر مجموعه گروه دانشکده نیست! دقیقا برعکس است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
0
6
احسنتم به دکتر حسینی خوش اخلاق
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
7
2
سلام اگر با ساختار دانشگاه آشنا باشیم متوجه می شویم اکثر دانشکده ها حتی کوچکتر از دامپزشکی به دانشکدگان تبدیل شده است و عملا علاوه بر رئیس دانشکدگان رییس های دانشکده های زیر مجموعه نیز در شورای دانشگاه حضور دارند و رای آن مجموعه چند برابر است. برای دانشکده دامپزشکی با توجه به وسعت کار و بیش از ۲۰ رشته تحصیلی و تخصصی مختلف، تبدیل ان به دانشکدگان ضروری است در غیر این صورت محکوم به زیر مجموعه شدن خواهد بود.
در گرفتن هیات علمی قطعا دانشکدگان اولویت دارد، حمایت مالی دانشگاه از آزمایشگاه های دانشکدگان به مراتب بیشتر است.
داشتن قکر سنتی برای دانشکده ماندن دامپزشکی مانند سم است و این مجموعه را هر روز کوچکتر از قبل می‌کند. اگر این فکر در گذشتگان هم بود هنوز مدرسه عالی بیطاری بودیم
کوهی
|
Germany
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
3
3
فرمایش استاد ارجمند جناب آقای دکتر حسینی کاملاً علمی و منطقیست اما عنایت داشته باشید سه ماه پیش هیئت رئیسه دانشگاه نظر داشت که دانشکده را زیر مجموعه یکی از دانشکدگان کند لذا باید آینده نگر بود به نظر من ساختار دانشکدگان و ایجاد چند دانشکده در داخل آن به شرط آنکه شرایط ویژه و خاص گروه‌های تخصصی و بخش‌های تخصصی ما دیده شود هم مثبت است هم از آفات تغییر مدیریت‌ها می‌کاهد و هم قدرت چانه زنی ما را در دانشگاه افزایش می‌دهد.
اما پیرایه‌ای که در ادامه نام دامپزشکی به نام دانشکده ما بسته‌اند قطعاً اضافی و باید حذف شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
دوست من خطاست اینکار
الان رئیس دانشکده زیر نظر مستقیم رئیس دانشگاه است آنگاه رییس دانشکده زیر نظر رئیس دانشکدگان است که بودنش در دست دامپزشکان فاقد اهمیت است.
رزم یار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
1
3
ضمن تشکر از جناب دکتر حسینی استاد محترم دانشکده و سرپرست محترم دانشگاه
به نظر اینجانب دانشکده دامپزشکی از افتخارات وزارت علوم و دانشگاه تهران هست و به همین دلیل وزارت علوم وقت تقاضا کرد این رشته از وزارت علوم منفک نشود و همراه با سه رشته پزشکی دندانپزشکی داروسازی به وزارت بهداشت منتقل نشود . نتیجه این تصمیم منافع وزارت علوم و صدمات دانشکده دامپزشکی بود . ساختار های معیوب وزارت علوم و عدم همخوانی رشته دامپزشکی (بالینی آزمایشگاهی بودن و مولتی دیسیپلین بودن)با سایر رشته ها از آن زمان تا کنون همیشه موجب لطمات متعدد به این رشته مهم شده است.
در تعاریف وزارت علوم تفاوت چشمگیری بین رشته ادبیات یا شیمی با دامپزشکی نیست ؟ حتی درکی از طبابت در این رشته متصور نیست مثلا در بحث محرومیت از مطب عنوان میشود شما هم مقطع دکترا دارید و رشته زمین شناسی هم مقطع دکترا دارد. در تصمیم گیری ها دانشکده یک نماینده دارد و دانشکدگان ( یا پردیس) فلان رشته چهار یا پنج نماینده ؟! با شرایط موجود ، تبدیل دانشکده به دانشکدگان تصمیم عقلایی هست
رزم یار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
1
2
ادامه....
عدم این تغییر تبدیل به مانعی برای رشد و توسعه و جذب نیروی متخصص و تجهیزات خواهد شد
سرنوشت رشته دامپزشکی نباید متاثر از برخورد های شخصی و جناحی گردد و بایستی آگاه بود که تنها تصمیمات بر پایه خرد هستند که در آینده کشور امکان پاسخگویی و اقناع برای نسل های جدید را فراهم می سازند در رابطه با نام پیشنهادی هم اختیار کردن دگماتیسم و ماندن بر آنچه هست و ترس از تحول و نوگرایی یک آسیب هست . هر سازمان و سیستمی ذاتا تمایل به حفظ شرایط موجود دارد و از تغییر گریزان است و خوشبختانه یا متاسفانه این تغییر هست که رشد و توسعه را می سازد اگر بر پایه نگاه فاقد تعصب و جانبداری باشد
رزم یار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
0
2
ادامه
در پایان این موارد بایستی در جمع اساتید دانشکده طی جلسات متعدد و بررسی مزایا و معایب مورد بحث و بررسی قرار گیرد و حتما مبنی خرد جمعی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
خدا قوت نصمیمات یک شبه عموما فاقد بنیه کارشناسی هستند. پذیرش تغییر چیز دیگری است.
دکتر وحید عطارد
|
United States of America
|
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
0
1
خاطرم هست که در اوایل انقلاب موضوع گذراندن واحدهای علوم پایه را خطا دانسته و نسبت به حذف انها اقدام کردند و دانشجویان مستقیما وارد دانشکده دامپزشکی شدند . این موضوع باعث افت علمی در دانشکده ها شد و‌نتیجه ان بر همگان اشکار هست ،.برای افزایش سطح علمی نیاز بود که دو سال عمومی علوم پایه را بگذرانند و بعد وارد دانشکده دامپزشکی شوند که البته در همان دو سال اول تعدادی که قادر به ادامه نبودند حذف میشدند . این را اوردم که بگویم این تغییرات هم نتیجه اش از همین الان مشخص و‌معلوم‌است و سطح علمی از این هم افت بیشتری خواهد داشت چون موضوع علمی بودن کنار میرود و‌حرکات سیاسی و اداری جای ان را خواهد گرفت ..
ناشناس
|
Poland
|
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
0
2
......... دامپزشکی فقط کلان شهر ها نیست الان بنده با ۲۰ سال سابقه مسئول فنی الان باید تن به حقوق های زیر ۱۵ میلیون بدم نه تنها من بلکه بیشتر دوستان من حقوق مسئول فنی داروساز شیفتی ۴۵ میلیون ولی دامپزشکی ۱۵ میلیون من هم به این رشته اقتخار می کنم
نظر شما
ادامه