کد خبر: ۷۹۹۶۴
تعداد نظرات: ۵۵ نظر
گفت‌وگوی حکیم مهر با رئیس دانشکدگان دامپزشکی و علوم زیست‌پزشکی دانشگاه تهران:
«دکتر سیدمهدی قمصری» افزود: پیشنهاد ما تشکیل چهار دانشکده بود تا ۱۲ گروه موجود را در قالب دانشکده‌های سه گروهه قرار دهیم؛ به هر حال هیات امنا نیز محدودیت‌هایی دارند و با تشکیل سه دانشکده ذیل دانشکدگان دامپزشکی موافقت کردند ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: بر اساس بند هفدهم مصوبه مورخ شانزدهم مرداد هیات امنای دانشگاه تهران در خصوص تغییر ساختار سازمانی دانشگاه، طی حکمی عنوان سمت «دکتر سیدمهدی قمصری» از رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به رئیس دانشکدگان دامپزشکی و علوم زیست‌پزشکی دانشگاه تهران به مدت سه سال تغییر کرد. به همین بهانه به سراغ دکتر قمصری رفتیم و دقایقی را با او به گفت‌وگو نشستیم.

حکیم مهر: آقای دکتر، هدف از این تغییر ساختار چیست و چه مزایایی دارد؟

دانشگاه تهران از زمان گذشته و با گسترش گروه‌های آموزشی، همواره به سمت تغییر ساختار حرکت کرده است. در ابتدا با تشکیل دانشگاه‌های صنعتی، مجموعه‌هایی مثل دانشکده فنی که یک دانشکده بود و همچنین گروه‌های مختلف احساس کردند که در رقابت با آنها دارای مشکلات ساختاری هستند، لذا در ابتدا تبدیل به «پردیس» و در ادامه کلمه پردیس تبدیل به «دانشکدگان» به معنای مجموعه‌ای از دانشکده‌ها شد و متعاقب آن خیلی از گروه‌های آموزشی مثل برق، الکترونیک، مکانیک، معدن و... که همه گروه بودند، تبدیل به دانشکده شدند که ذیل یک چتر تحت عنوان «دانشکدگان فنی دانشگاه تهران» و «دانشکدگان فنی علوم» قرار گرفتند. از طرفی گروه‌هایی هم که در درون یک دانشکده بودند، تبدیل به دانشکده شده و عنوان دانشکدگان را بالای سر خود قرار دادند و ذیل دانشگاه تهران قرار گرفتند. همچنین برخی دانشکده‌های دیگر به شکل دانشکده مستقل باقی ماندند یا باید در هم ادغام می‌شدند. طبیعتا امکان ادغام دانشکده دامپزشکی با هیچ ساختاری در دانشگاه تهران وجود ندارد و از طرفی خود ما هم نیاز به گسترش را احساس کرده بودیم. البته شاید این کار در قالب گروه‌های مختلف انجام می‌شد اما به‌منظور یکسان‌سازی ساختار دانشگاه و برای اینکه بتوانیم رشته‌های جدید و مسائل میان‌رشته‌ای را نیز کاور کنیم، پیشنهاد ما تشکیل دانشکدگان دامپزشکی و علوم زیست پزشکی شد و این عنوان چتر بالای سر دانشکده خواهد بود.

در درون این ساختار، بحث‌هایی را با دانشگاه داریم، از جمله اینکه پیشنهاد ما تشکیل چهار دانشکده ذیل این عنوان بوده است، اما ظاهرا هیات امنای دانشگاه با سه دانشکده موافقت کرده است و ما مشغول جانمایی گروه‌ها هستیم. ۱۲ گروه آموزشی در این سه دانشکده قرار خواهند گرفت و تغییرات ساختاری به این شکل است که هر دانشکده‌ یک رئیس و معاون و دانشکدگان رئیس و دو معاون خواهد داشت. در حال حاضر به عنوان رئیس دانشکده چهار معاونت داریم که در آینده تبدیل به دو معاونت خواهد شد تا تعداد پست‌ها خیلی زیاد نشود. طبیعتا این تغییر ساختار باعث می‌شود دانشکده‌های موجود و گروه‌های ذیل آنها امکان پذیرش دانشجوی بیشتر، برنامه‌ریزی مستقل، ارتباطات بیشتر و ایجاد رشته‌های جدید داشته باشند. منظور از رشته‌های جدید، رشته‌های مرتبط با حوزه علوم زیستی به ویژه علوم زیست پزشکی، رشته‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و مواردی است که دامپزشکان در آن نقش مهم دارند اما خیلی بروز و ظهور ندارد و تصور همه این است که دامپزشک باید در یک محدوده‌های خاص فعالیت کند. ایجاد دانشکده و گروه‌های جدید شرایط تحصیلات بیشتر برای همکاران در حوزه‌های متخلف متناسب با نیازهای امروز جامعه را فراهم می‌کند.

پس به طور خلاصه هدف نخست، یکسان‌سازی ساختارهای آموزشی در دانشگاه تهران است و هدف دوم زمینه‌سازی برای ایجاد حوزه‌های بین رشته‌ای و پذیرش‌های جدید که بتواند پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشد.

حکیم مهر: عناوین سه دانشکده جدید چه چیزهایی هستند؟

از آنجا که هنوز قطعی نشده و محل بحث و جدل است، بهتر است رسانه‌ای نشود. پیشنهاد ما تشکیل چهار دانشکده بود تا ۱۲ گروه موجود را در قالب دانشکده‌های سه گروهه قرار دهیم. به هر حال هیات امنا نیز محدودیت‌هایی دارند و با تشکیل سه دانشکده ذیل دانشکدگان دامپزشکی موافقت کردند. ما برای آن چهار دانشکده عنوان پیشنهاد کرده بودیم و حالا که تبدیل به سه دانشکده شده، می‌بایست جلساتی را در دانشکده برگزار و به یک توافق جمعی برسیم تا ان‌شاالله تشکیل این سه دانشکده را با حداقل چالش و با عناوین اعلام کنیم.

حکیم مهر: آقای دکتر، یکی از نگرانی‌های همیشگی رشته دامپزشکی، افزایش بی‌رویه تعداد ورودی‌ها در سال‌های اخیر بوده که حضرتعالی همواره در مقابل آن ایستادگی کرده‌اید. آیا این تغییر ساختار به معنای افزایش تعداد ورودی‌ها نیست؟

به هیچ عنوان به تعداد دانشجویان عمومی اضافه نخواهد شد و بنده کماکان بر موضع کنترل افزایش بی رویه اخذ دانشجو و مخالف شدید رشد کمیت هستم و سیاست افزایش کیفیت را دنبال می‌کنم. بنابراین در دوره عمومی هیچ افزایشی نخواهیم داشت. البته ممکن است برخی رشته‌های جدید برنامه‌ریزی و تصویب شود که عمدتا در حوزه‌های تخصصی خواهد بود.

حکیم مهر: از نظر خودتان این تغییر ساختار چه چالش‌هایی را می‌تواند به همراه داشته باشد؟

احتمالا به دلیل وجود باورها و نگاه‌های سنتی بین همکاران، هر تغییری ممکن است حساسیت‌هایی را ایجاد کند. این جابه‌جایی‌های اداری و ساختاری به لحاظ فیزیکی است و هر یک از مجموعه‌هایی که بنده در داخل دانشگاه نام بردم، ساختمان‌های تقریبا مستقل و تفکیک فیزیکی دارند. البته ما هم با وجود مجموعه‌ محمدشهر و دو بیمارستان مستقل، اگر فرض کنیم که یکی از دانشکده‌ها علوم بالینی باشد، تا حدودی استدلال فضای فیزیکی را دارد اما سایرین در ساختمان اصلی هستند. البته دانشگاه پروژه‌ای را در دست ساخت دارد که با تغییر دولت و تغییر معاونت علمی به دلیل مشارکتی که با آنها داشته، دچار رکود و رخوت شده است. امیدواریم با استقرار دولت جدید، قرارداد همکاری منعقد شده دوباره به جریان بیفتد و با تکمیل آن ساختمان، گشایشی در فضای فیزیکی به لحاظ استقرار این مجموعه‌ها و به لحاظ توسعه آزمایشگاه‌هایی که قرار است متناسب با ساختار جدید شکل بگیرد، ایجاد شود.

حکیم مهر:‌ آیا قرار گرفتن عنوان «زیست پزشکی» در کنار دامپزشکی، می‌تواند به منزله نزدیک شدن هرچه بیشتر دامپزشکی و پزشکی قلمداد شود؟

به باور ما ارتباط و نزدیکی یک بحث نهادی است و انتزاع و جدایی که درحال حاضر ایجاد شده، یک بحث عارضی بوده و واقعی نیست. این ارتباط و نزدیکی ماهوی که بین آموزش دامپزشکی، پزشکی و علوم زیستی وجود دارد، یک مسئله واقعی به شمار می‌رود و جدا افتادن ما یک مسئله غیرواقعی است. البته اینکه چه کسی کجا قرار بگیرد و چه مجموعه‌ای در چه مجموعه‌ای الحاق شود، بحث الان نیست. بر اساس این دیدگاه امیدواریم که با این عنوان و با ایجاد یک سری رشته‌ها و زمینه‌های آموزشی و تحقیقاتی مرتبط و بین رشته‌ای، زمینه‌ساز همان نکته‌ای باشیم که شما به آن اشاره کردید.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۳
ناشناس
|
Japan
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
1
23
یه سر به ساختمون دانشکده دامپزشکی تهران بزنید سقف کلاساش داره میریزه پایین اساتید تو دفتراشون راحت نشستن میگن بریم محمدشهر بالینی؟ ما اتوبوس دانشکده جا نداره بچه ها رو ببره وقتی ۱۰۰ تا پذیرش داشتن و تو کلاسا عملی حتی صندلی نیست بشینیم چه برسه به تجهیزات ساده تو کلینیک باید تو گروهای متراکم کار کنیم چون اساتید حاضر نیستند گروهای زیاد وایسن توضیح بدن ماشالله تا خدا بخواد هم مهمان میگیرن چه قانونی چه با پارتی از ۹۰ نفر ورودی شدیم ۱۳۰ تا هرچی بچه های کلاس خودمون رفتن و مهاجرت کردن دو برابر مهمان میگیرید
هیات علمی
|
France
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
2
13
مدیریت دولت سیزدهم یعنی اینکه استاد دانشکده دامپزشکی این خبر را برای اولین بار در حکیم مهر ببیند. ............. امور مهمی مثل این موضوع را هم محرمانه پیگیری میکنند ............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
شاید شما جز استاتیدی هستید که هیچ وقت حضور ندارید. بهتره از مدیر گروه و معاون آموزشی جویا شوید!!!
همکار شما
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
استاد عزیز وقت کردید سری هم به دانشکده بزنید، دانشجویان و همکارانتان مشتاق دیدارتان هستند، از خبرهای دانشکده هم مطلع خواهید شد!
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
2
12
متاسفم. نظر کدام گروه در دانشکده برای این کار گرفته شد؟؟؟ ایشان جواب بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
فقط می خواستن هرجور شده یه دانشکده با پسوند پزشکی داتشه باشن که بتونن از زیر بار عنوان .... دامپزشک فرار کنن!
مثلا طرف تخصص دام بزرگ داره میگه دانشکده فلان پزشکی هیات علمی هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
یه‌سری به کارتابل بزن همکارجان
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
همکار جان! در کارتابل نظرخواهی انجام شده است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
تابستان ها در دانشگاه ها دو گروه از مرخصی دو ماهه استفاده نمیکنند نگهبان و مدیرانی که با حضور در دانشکده بدون دانشجو ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
9
اگر رشته های غیر دامپزشکی وارد مجموعه شوند ، در آینده شاهد افزایش درمانگران غیرمجاز خواهیم بود
دکتر وحید عطارد
|
United States of America
|
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
14
به نظر اینجانب ۴ دانشکده کم‌است . انرا به ۸ دانشکده ارتقادهید و سپس به تمام دانشکدهای دامپزشکی دولتی و ازاد تسری دهید به امید اینکه کشور از دانش اموختگان رشته دامپزشکی و‌ زیر مجموعه های ان لبریز و کنسانتره گردد .. من ا.. التوفیق .
پاسخ ها
دانشجوی phd دانشگاه تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
با سلام و احترام خدمت استاد ارجمند جناب دکتر عطارد
استاد لطفا بفرمایید اینکه سیستم دامپزشکی ما آمارمحور است و مدام در حال دور باطل است و سالهاست نتوانسته ایم یک بیماری دامی را ریشه کن و یا حتی کنترل کنیم و در عین حال مقامات و مدیران کل دم از عاری بودن منطقه تحت امر خود از هر گونه بیماری دامی میزنند!!!! گناهش گردن کیست؟
سیستم دانشگاهی دامپزشکی ما یا سیستم اجرایی؟
بلایی که سر دام و دامدار و سرمایه ما می آید تقصیر استاد و دانشجوست یا مدیرکل و کارشناس و... در سازمان دامپزشکی؟؟؟؟
حضرتعالی در همین سایت فرمودید GIS را تبدیل کردند به انبار داده های بی استفاده!
خب کی اینکار را کرد؟
استاد؟
دانشجو؟
یا تعدد دانشکدگان دامپزشکی؟!
به قول مرحوم عبید زاکانی خدا داند و من دانم و تو هم دانی .... که مسئولین دامپزشکی از صدر تا ذیل بیشتر دنبال بقای خود هستند تا حل مساله در دامپزشکی و تحلیل داده های GIS
یه مقدار واکسن بین استانها تقسیم میشه و مرتب به این دام زبان بسته تزریق میشه حالا دیگه نه پایش سرمی هست برای ارزیابی ایمنی زایی نه چیز دیگری تا خدای نکرده یه غده چرکینی مثل بروسلوز یا سل در یه گوشه سر باز کنه و نتوانند دهان صاحب دام را ببندند و رسانه ای شود شاید از خواب بیدار شود
اصلا خیلی از واکسنها بیشتر از اینکه سیستم ایمنی را تحریک و دام را ایمن کنند جدول واکسیناسیون GIS را تکمیل و بقای مدیر را با اعداد و ارقام تضمین می کنند
کدام مدیر کلی رفت با رئیس دانشکده دامپزشکی استانش نشست و برای او طرح مساله کرد و درخواست کرد تا استاد و دانشجو بیایند یک مشکل را در زمینه دام و طیور حل کنند؟
اکثر دیدارها در حد سلام و احوالپرسی و عکس یادگاری هست و لاغیر
کسی هم نیست بعدا بپرسد آقا چه شد اون تفاهم نامه همکاری؟
دوتا از دستاوردهاش را بعد از دو سال گذر زمان برای ما بگو لطفا
ممنون از محبت شما و همه فرهیختگان عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
پاسخ "دانشجوی phd دانشگاه تهران"
همکار محترم با سلام و احترام.
خدمت شما عض کنم که بیماری طاعون گاوی توسط همین تیم سازمان دامپزشکی کشور ریشه کن شد و بیماری طاعون نشخوارکننگان کوچک که زمانی بیش از 300 کانون داشته است کنترل کامل شده و در مسیر ریشه کنی است. از شما که فرد تحصیل کرده ای هستید انتظار است که با اطلاعات و دانش بنویسید. کشوری که در اطرافش کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق و ... قرار دارند که بسیاری از بیماری های دامی و سروتیپ ها و لینیج های مختلف تب برفکی دارند و دام آن ها بدون رعایت اصول ارزیابی خطروارد کشور می شود و ... با این شرایط صدها سال دیگر نیز تب برفکی خواهیم داشت .
دانشجوی phd دانشگاه تهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
با سلام و احترام خدمت ناشناس محترم ۷:۵۸
عذرخواهی میکنم که بنده فراموش کردم عرض کنم ۲۰ سال سابقه کار در ۳ استان کشور را دارم که یکی دارای یک چهارم آمار دام کشور(به گفته یکی از مقامات دامپزشکی استان) بود یکی دارای مرز طولانی با همین کشورهای مد نظر حضرتعالی بود و یکی هم قطب آبزیان سردآبی کشور بوده و هست در هر سه محیط با شرایط متفاوت اصولا طرح مساله برای استاد و دانشجو و تحلیل داده های GIS و انجام کار علمی مطلقا جایگاهی نداشته ندارد متاسفانه
عرض کردم تا مطمئن شوید با اطلاع سخن میگویم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
2
با سلام و احترام
رشته شریف، عزیز و کلیدی دامپزشکی را از مسیر اصلی آن منحرف نکنیم. در دنیا، تربیت دامپزشک قوی و توانمند بزرگترین هدف و مسئولیت دانشکده های دامپزشکی است.
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
1
این لغت "دانشکدگان" یه جوری نیست؟! چرا با "ها" جمع بسته نشده؟! دانشکده فارسیه دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
افزون بر "ها" ، "ان" هم از نشانه های جمع فارسی است آن را با "ان" مثنی در عربی اشتباه نگیرید. مانند درختان، شیران و...
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
4
با کدوم امکانات؟ با کدام سواد آکادمیک؟
فارغ تحصیل دهه 70 دانشکده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
3
اساتید محترم و دانشجویان گرامی مطمئن باشید دانشکده مسیر ارتقاء و تعالی را با این اتفاق طی نمی کند به نظرم تجزیه و شقه شقه می شود ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
11
3
سلام به آقای دکتر قمصری تبریک میگویم بخاطر این موفقیت و زحمات زیادی که برای حرفه دامپزشکی میکشند
مطلع
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
3
7
ای کاش زودتر تکلیف رئیس جدید دانشگاه تهران مشخص و جلوی این بدعتها گرفته شود. اضافه شدن واژه "زیست پزشکی" فقط در راستای اجرای منویات مقامات پرقدرتی هست که "دامپزشکی" را سدی برای پیشرفت خود می دانند و علیرغم داشتن تخصص بالینی، خود را در زیر نقاب "زیست پزشکی" پنهان می کنند. تصویب این گونه موارد باید در شورای عمومی دانشکده انجام شود که نشده است............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
وزارت بهداشت فقط مجموعه خودشو قبول داره! حالا هرچی می‌خوان ایم پزشکی بچسبونن دنبال رشته های دانشکده دامپزشکی !! وقتی از در وزارت خانه با کارت نظام دامپزشکی اجازه ورود نمی دن دیگه تا ته خط برید!
خدا لعنت کند اون فرصت طلبهابی که نذاشتن این رشته دهه ۶۰ بره وزارت بهداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
این عبارت افزوده شده "علوم زیست پزشکی"، خود نشانه فرار از بار منفی واژه "دامپزشکی" به منظور ارتقا در پست ها و مناصب آتی و فرار هدفمند مسئولان از نام دامپزشکی است، حتی اگر خودشان هم علوم بالینی تحصیل کرده باشند.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
مهم ترین دانشگاه ایران دانشکده دامپزشکیش هیات علمی و مدیرانش از واژه دامپزشکی شرم دارن!!!! همش یه پزشکی می خوان به ادامه اسمشون بچسبونن!!!!

........... اسم پزشکم به خودت بدی وزارت بهداشت فقط نیرو های خودش قبول داره و تورو از در وزارت خونشم راه نمیده!
حالا هی دانشکده درست کن اسم فلان پزشک بزار !
دانشجوی دامپزشکی
| Germany |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
واقعاً از بی اطلاعی و عقب ماندگی برخی از افراد در دامپزشکی شگفت زده می شوم، الان دوران هوش مصنوعی است، با یک سرچ ساده در گوگل می توانید ببینید چندتا از دانشکده های دامپزشکی در آمریکا، کانادا، استرالیا و ... که در مرز دانش دامپزشکی در دنیا حرکت می کنند نامشان:
College/ Faculty/School/ Department Veterinary Medicine and Biomedical Sciences
است. ضمناً اگر فرصت کردید از چت جی پی تی سوال کنید که منظور از Biomedical Science (زیست پزشکی ) چیست تا متوجه موضوع شوید. دوستان بیائید بجای مخالفت با هر تغییری، آگاهی و دانش خود را بالا ببریم.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
دانشجوی عزیز ! شما هنوز اول راهی و اگر الان فقط با سرچ متوجه شد ما دنیا را دیدیم!
در خارج از ایران دامپزشکی این وضع ایران را ندارد که به گوشه ای پرت شده باشه و حتی عنوانش نحس باشه!!!
اون بایو مدیسین هم که گفتی متولیش به وزارت بهاشتی مربوطه که تو دانشجو که هیچ استادت هم از درش داخل راه نمی دن!
الانم این جماعت می خوان یه اسم با پزشکی برا خودشون جور کنن که روشون بشه هیات علمی کجان و عنوان دامپزشک کسی صداشون نکنه!
................
دانشجوی دکتری حرفه ای دامپزشکی
| Poland |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
شما نگران ما نباش
نگران رشته خودت باش
برای ما دامپزشک بودن یک افتخاره
اون رشته ی دیگه ای که دانشجوهاش از گفتن پیشوندش احساس شرم میکنن
دوباره کنکور بده بشین بخون تا شاید فرجی شه قبول شی
اتفاقا قشنگ مشخصه این کار چقدر ارزشمند و درست و بجا بوده
که این همه باعث نگرانی و آشفتگی ی عده شده
دمتون گرممممم
دست مریزاد
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
دانشجویان جو گیر چه می کنند در این کامنت ها !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
5
الان این نام دانشکدگان دامپزشکی و علوم زیست پزشکی خودشم شکل داره!
دانشگاه تهران دانشکدگان علوم داره که اون زیست پزشکی هم جزوشه!
در ضمن اینجا دامپزشکیه چه ربطی به پزشکی داره که می‌خواد هر جور شده خودشون بچسبونن به پزشکی ؟!
پزشکی که وزارتخانه حتی جدا داره و دامپزشکی هم راه نمی ده!!! علوم زیست دامپزشکی صحیح تر نبود؟!
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
1
4
سلام.چرا این تغییر ساختارها و واژه هایی چون دانشکده گان تو وزارت بهداشت نیست؟!! مثلا دانشکده گان پزشکی دندانپزشکی مامایی و پرستاری؟!! چرا اونجا از چنین ادغام هایی پرهیز دارند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
2
خروجی دانشکده باید افرادی باشد که در کنترل بیماری ها و بهداشت مواد غذایی خام دامی داشته باشند . اگر این خروجی نیست که مشخص است اهرم های سیاسی و ایجاد فضا های جدید (مفر )برای جمعی انگیزه اینکار است . تصمیم های یک شبه که اکثریت دلیل آن تغییر را نمیداننددر این مملکت جواب نمیدهد . وای به حال خروجی ها و البته خوشا به حال اساتید اژدها کشی >>>
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
5
3
انشاء الله زمینه ساز الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت باشه برای همیشه
به دور از چشم تنگ نظران و بدخواهان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
وزارت بهداشت رشته دامپزشکی نخواست ! و تمام
دهه 60 باید می رفت وزارت بهداشت الان دیگه کسی نمی خوادش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
چرا نخواد
به زودی که الحاق شد
متوجه خواهید شد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
وایسا تا الحاق بشه!!!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
روانشناسی خواستن و کلا دامپزشکی اصلا نزاشتن مطرح بشه!
تا این به جهنم خیلی از دکتری تخصصی ها هم مدرک دامپزشک حذف کردن!
منتظری واقعا وزارت بهداتش اسمتم بیاره؟؟؟؟؟
خیلی نخبه پروره؟؟؟ علم خاصی داره؟ دانش خاصی داره؟
فقط حجم زیادی دانشجو و هیات علمی ضعیف و کلی دامپزشک بیکار!
شان رشته نابود شده با کارای جهاد و وزارت علوم !
اگر دهه 60 همین هیات علمی های دانشگاه تهران سم پاشی نمی کردن راحت رفته بود وزارت تازه تاسیس بهداشت اما ..........های امروز اون روز نزاشتن چون فقط و فقط به فکر منافع خودشون بودن!
....................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
به قول دوستمون
به کوری چشم بدخواهان و انگ نظران و درمانگران غیر مجاز
انشاء الله الحاق میشه
dvm
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
الان شما با فیلتر شکن امدی و این حرفا رو میزنی که چی ثابت کنی
این قدم ی قدم بزرگ برای الحاق به وزارت بهداشت میتونه باشه
بمونه زیر نظر جهاد کشاورزی که چی بشه چه ربطی به کشاورزی داره این رشته!
کم از ختیاراتمون برای کاریابی برای ی رشته خاص،
گرفتن
کار به جایی رسیده که به تقلید از رشته دامپزشکی اسم رشته تغییر میدن و اسم محل کارشون کلینیک و داروخانه فلان گذاشتن
در آرزوی دکتری حرفه ای شدن خواهید ماند تا ابد...
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
دوست عزیز منم دامپزشکم ! اما شما دانشجوی دامپزشکی هستی! حق می دم جوگیر باشی ! وقتی فارغ التحصیل شدی و بیکار موندی بیا حرف می زنیم !
وقتی شان اجتماعی نداشتی بیا حرف بزنیم!
وقتی برای ورود به وزارت بهداشت کارت نظامت قبول نکردن بیا حرف بزنیم!
وقتی تو هر ده کوره ای یه کاردان بهتر از توی دکتر کار می کرد بیا حرف بزنیم!

جو نگیردتون!
کاری که این اساتید با دامپزشکی کردن دیدیم ! الانم وزارت بهداشت شده ارزو!!!!
اولا که اطلاعاتت ببر بالا! همه میگن اموزش بره وزارت بهداشت ! پس از زیر وزارت جهاد خارج نمیشی !
که اونم وزارت بهداشت به جد مخالفه! و کلا زورش برسه دامپزشکی به لیسانس تقلیل میده!
وزارت جهاد هم اهمیتی به این رشته نمیده پس سر خودت مشغول باش !
دانشجوی dvm
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
شان‌ و سواد هر شخص و کاری رو خود آدم برای خودش تعیین میکنه
طرف بناست ولی پرستیژ و شخصیت بالایی داره، چون کارش درسته همه میخانش
طرف آشپز جوری برای خودش احترام قائله و کارش درسته ،همه ی دنیا میشناسنش
چه برسه به تحصیلات عالی داشتن و کار درست بودن
این همه دامپزشک موفق داریم
امیدوارم دامپزشک باشی( با پایه ی Dvm...)
اینکه شما موفق نشدی و شانی نداری بیشتر متوجه خودتون تا بقیه
آموزش دامپزشکی چندین سال تو دانشگاه آزاد زیر نظر واحدهای علوم پزشکی رفته و تجربه موفقی بوده ایضا فیلترها قوی تر شده
اینجوری مقایسه نکن دوست عزیز
الان هر عطار و‌‌‌...خودشو متخصص طب سنتی معرفی میکنه و خودش علامه دهر میدونه خصوصا تو روستاها الان باید پزشکا بگن آی چون تو روستاها و خیلی از شهرها طرف با تحصیلات کاردانی خودش متخصص طب سنتی معرفی میکنه و آرایشگاه ها هم طرف آرایشگره فیلر و تزریق بوتاکس و ژل انجام میده
ما دیگه شانی نداریم و همه میتونن...
عزیزم قرار نیست هر گردی گردو باشه
قدر گوهر رو هم گوهرشناس میدونه
تا هر کاردانی توان و سواد و اسم دامپزشک یدک بکشه
ما نسل جدید
بلاخره جایگزین دامپزشک های قدیمی میشیم و بساط این جور مسائل به زودی جمع میشه با توکل به خدا
قدم اول الحاق دانشکده ها و قدم بعدی الحاق کل مجموعه اس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
حیف این همه انرژی که در دانشجویان دامپزشکی است
عزیزان در برابر واقعیت این رشته مقاومت می‌کنند و شعار می دهند!
انشالله فارغ التحصیل شدید هم همین شعارها را بدهید!
فعلا درس های خود را بخوانید واقعیت خودش بعد فارغ التحصیلی نظرتان را به کل عوض می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
3
با کمال احترام بر عکس فرمایش شما در مورد عدم افزایش ظرفیت ورودی ها باید بگم این اتفاق دارد میفتد و فقط اینکه بگوییم من مخالفم، مسئله را حل نمیکند
آخرین مثال آن آموزشکده دامپزشکی همدان بود .............
امیدوارم وارد عمل شویم چرا که عوض کردن نام دانشکده ها درد ما را دوا نکرده و نخواهد کرد
امیدوارم در تصمیمات به دنبال راهکار واقعی باشیم
ناشناس
|
Sweden
|
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
0
4
سلام،این تصمیمات فقط پاک کردن صورت مسئله هست،اکثرخروجی های دامپزشکی درمشاغل غیرمرتبط مشغول هستندچون عملاباواردات بی رویه تولیدکننده رافلج کرده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
1
2
باز هم یک تصمیم خلق الساعه دیگر! ............. هدف از اینکار چیه که نمونه مشابه هم در بین دانشگاه های علوم پزشکی نداره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
0
2
هدف از انجام اینکار چه بوده؟
لطفا بفرمایید
رزم یار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
2
1
veterinary and biomedical sciences
این واژه ناشناخته نیست و به نظرم این تصمیم با بررسی همه جانبه و آینده نگری انجام شده است
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
دولت عوض شده دکتر عزیز .نگران نباشید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
من نگران نیستم و تفاوتی هم بین دولت ها نمیبینم و ربطی هم موضوع را به دولت ها نمیدهم شما که نگران نیستید با نام حقیقی بنویسید
نظر شخصی من همان هست که نوشتم البته اگر اظهار نظر آزاد است
اگر نگران نبودید و با نام حقیقی اظهار نظر کردید پاسخگو خواهم بود
کوهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
3
5
خدا را شکر که همدلی و همراهی در بین ما بالاست و تغییر و تحولات هم حتما به این زودی ها در دانشکده دامپزشکی صورت نمیگیرد و احتمال زیاد همین تیم مدیریتی ادامه میدهند.چه لزومی داشت این کار بدون مشورت با اساتید دانشکده و با این سرعت انجام شود که دلسوزان را مجبور به واکنش کند. اگر قرار نیست دانشجویی اضافه شود زیست پزشکی مربوط به کجای کار ما و کدام بخش ما است؟؟ و غیر از تضعیف دامپزشکی و پیرایه بستن به آن چه ثمری دارد؟
اینها پوست موز هایی است که بدخواهان رشته و دشمنان دوست نما زیر پای مدیران آن هم در لحظات حساس میاندازند و برای همه درد سر درست میکنند. امیدوارم مصوبه پس گرفته شود و در شورای دانشکده و با حضور اساتید مورد بحث قرار گیرد و تصمیم علمی و کارشناسی گرفته شود و یا در گروه دامپزشکی وزارت مورد بحث قرار گیرد و تصمیمی کلی برای کشور اخذ شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
اسایتد از عنوان دامپزشک عارشان می شود دنبال یه عنوان پزشکن وسلام!!!!!


زیست پزشکی وگرنه چه ربطی به دانشکده دامپزشکی و متخصص مامایی و داخلی دام بزرگ و طیور و... داره!!!!

خود دانشگاه تهران دانشکده علوم داره که این رشته اونجاست اصلا در دانشکده دامپزشکی نیست ! که البته وزارت بهداشتم قبولش نداره!
ورودی ۷۰
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
مثل همیشه منطقی و شجاعانه و دلسوزانه
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
2
1
اول اسم سازمان دامپزشکی باید عوض شود سازمان بهداشت و آموزش علوم دامپزشکی
زیر نظر مستقیم رییس جمهور و دانشکده بهداشت و علوم دامپزشکی دانشگاه تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
در تمام دنیا دامپزشکی زیر مجموعه کشاوری است!
چون دقیقا با امنیت غذایی طرف است

این بازی های چیه می خواهید از وزارت بهداشت کپی کنید!
فکر کردید زیر نظر رییس جمهور ارزش و شان پیدا می کنید؟؟؟؟
دانشجوی dvm
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
انشاء الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
بازی چیه دیگه دوست عزیز
مشکل شما چیز دیگه ایه...
انشاء الله یا الحاق به وزارت بهداشت یا استقلال سازمان و رفتن به زیر نظر ریاست جمهوری
نظر شما
ادامه