کد خبر: ۸۰۱۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
وزیر جهاد کشاورزی:
«غلامرضا نوری قزلجه» افزود: به طور حتم باید کارهایی که سودآور است و انگیزه بیشتری ایجاد می کند را به بخش خصوصی دامپزشکی واگذار کنیم...

حکیم مهر: وزیر جهاد کشاورزی اقدامات دامپزشکی را در تولید گوشت سفید و گوشت قرمز موثر دانست و گفت: براساس تکلیف قانونی باید در چهار سال در تولید گوشت قرمز به خودکفایی کامل برسیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «غلامرضا نوری قزلجه» عصر شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ در مراسم صدمین سالگرد تاسیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن قرائت پیام رئیس جمهوری افزود: اهمیت جامعه دامپزشکی در تامین غذای سالم بر کسی پوشیده نیست زیرا دامپزشکان کشور در این سازمان به ۱۷ میلیون تن فراورده خام دامی تولید داخلی و حدود ۱۴ میلیون تن نهاده های دامی وارداتی نظارت مستقیم دارند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیشگیری بر درمان مقدم است، اظهارداشت: سازمان دامپزشکی کشور هم در این حوزه گام‌ های خوبی برداشته است به طوری که به حدود ۲۵ درصد ارزش افزوده تولیدات دامی به خدمات سازمان دامپزشکی ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد واکسن‌ های طیور و ۳۰ درصد واکسن های دامی وارداتی است، تصریح کرد: به طور حتم حمایت‌ های دامپزشکان می‌تواند ما را در این حوزه به خودکفایی برساند.

نوری قزلجه افزود: بنابراین اقدامات دامپزشکان کشور در مقابله با بیماری‌ های دامی می‌تواند کشور را در تولید گوشت قرمز به خودکفایی برساند.

وی با بیان اینکه به توسعه فعالیت های دامپزشکی در بخش خصوصی نیاز داریم، گفت: برخی از این اقدامات که نقش مهمی در مجموعه دامپزشکی دارد از جمله خودکفایی در تولید گوشت سفید و قرمز و سایر فراورده های دامی از طریق کنترل بیماری ها، کاهش تلفات و افزایش بهره وری ، افزایش سهم تولید داخلی واکسن های دام و طیور است.

نوری قزلجه با بیان اینکه آسان ترین راه برای رسیدن به اهداف در این بخش، ارتباط با تشکل ها است که پای کار بیایند، افزود: بخشی از امور را باید به آنها واگذار کنیم، به طوری که از مشارکت بخش خصوصی از جمله  انجمن های، اتحادیه ها و اصناف در توسعه خدمات دامپزشکی بهره بگیریم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: به طور حتم باید کارهایی که سودآور است و انگیزه بیشتری ایجاد می کند را به بخش خصوصی دامپزشکی واگذار کنیم.

وی گفت: کاهش آلاینده ها، باقیمانده سموم کشاورزی، نیترات، فلزات سنگین و باقیمانده دارویی دامی از تکالیف مهم است باید مصرف دارو و واکسن را به حداقل برسانیم تا جامعه سلامت باشد.

نوری قزلجه درباره تعرفه های حوزه دامپزشکی افزود: این موضوع را به طور جدی دنبال می کنیم اکنون از نیمه دوم سال گذشته است، بنابراین باید تعرفه برای جامعه دامپزشکی درست، سریع و به موقع متناسب با سایر اصلاحات کلان کشور صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نباید تاخیر و تعللی در زمینه تعرفه گذاری صورت گیرد تا جامعه دامپزشکی کشور با دلگرمی به فعالیت های خود ادامه دهند.

وزیر جهاد کشاورزی درباره حقوق مسئولان فنی افزود: اکنون در حال فراهم سازی مقدماتی هستیم تا فرایند و مسیر پرداختی ها اصلاح شود که این مهم با نظر سازمان نظام دامپزشکی کشور به عنوان نماینده جامعه دامپزشکی انجام خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۵
1
7
قبلیا هم همینارو گفتن
نظر شما
ادامه