کد خبر: ۸۰۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
قربانی هایی که در رهگذرها و خیابان ها صورت می گیرد و همه جا را آلوده می کند شرعاً اشکال دارد در جای مناسبی قربانی کنند و محل آن را شسته و گوشت آن مصرف شود. این خون ها نباید در خیابان ریخته بشود چرا که باعث آلودگی می شود / مسائل مربوط به محیط زیست را باید از دبستان و پیش دبستانی شروع کرد و در کتاب های درسی آنها گنجاند...

حکیم مهر - مردم باید آگاه باشند که منابع طبیعی محدود است و هر کسی حق دارد به مقدار نیاز از آن استفاده کند. هر نسلی وظیفه دارد در حفظ این منابع تلاش کند و بخشی از این منابع را برای آیندگان نگهدارد.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست استان قم با بیان این مطلب و با اشاره به بالا بردن سطح آگاهی های مردم نسبت به محیط زیست گفتند : مردم باید آگاه باشند که آب و زمین و هوا محدود است و هر کسی حق دارد مقداری از آن استفاده کند. هر نسلی به مقدار خودش حفظ کند و همان گونه که نسل های گذشته برای ما سهم گذاشتند ما هم برای آیندگان بگذاریم.


ایشان در ادامه افزودند: حتی یک قطره آب هم مهم است. بی دلیل نباید مصرف شود. هوا را نباید آلوده کرد. برخی از موتورسواران با وسیله خراب اول تا آخر خیابان را آلوده می کنند. اینها چه حقی دارند؟
معظم له در ادامه با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم افزودند: باید به طور جدی فرهنگ سازی کرد و مردم را نسبت به محدودبودن اینها و نیاز امروز و آیندگان به آن آگاه نمود.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی به شرایط جوی و منطقه ای قم اشاره کرده و گفتند : با توجه به کویری بودن شهر قم، و اینکه گردوغبارهای فراوانی به شهر قم می آید، تدبیرهای مناسبی برای جلوگیری از آن اندیشیده شود.
ایشان در ادامه به نابودسازی فضاهای سبز شهری اشاره کردند و افزودند: در قم قدیم، در منطقه زنبیل آباد باغ بزرگی که یکی از ریه ها و شریان های تنفسی قم بود که متأسفانه نابود شد. باید آینده را دریابیم و درختکاری فراوانی داشته باشیم.
معظم له در ادمه باز به مسأله فرهنگ سازی اشاره کرده و افزودند: مسائل مربوط به محیط زیست را باید از دبستان و پیش دبستانی شروع کرد و در کتاب های درسی آنها گنجاند.
این مرجع تقلید در ادامه به نقش رسانه های گروهی در حفاظت از محیط زیست اشاره کرده و افزودند: باید رسانه های گروهی در بخش محیط زیست فراوان کار بکنند و الا در آینده مشکلات فراوانی خواهیم داشت و خدای نکرده افراد فراوانی مبتلا به بیماری های پوستی، تنفسی و قلبی خواهیم داشت.
ایشان به یکی از مصادیق آلودگی محیط زیست اشاره کرده و افزودند: قربانی هایی که در رهگذرها و خیابان ها صورت می گیرد و همه جا را آلوده می کند شرعاً اشکال دارد در جای مناسبی قربانی کنند و محل آن را شسته و گوشت آن مصرف شود. این خون ها نباید در خیابان ریخته بشود چرا که باعث آلودگی می شود.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان این دیدار از زحمات تلاشگران محیط زیست و مردمی که به وظیفه خود عمل می کنند تشکر کردند.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازرس گوشت
|
-
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
0
0
این فتوا باید مورد توجه ........... استان های خراسان رضوی و اذربایجانغربی و ایلام قرار گیرد که کوچه ها را با کشتارگاهها اشتباه گرفته بودند و برای مطرح کردن خود در عید سعید قربان چه کارها که نکردند حاج اقا مخلصیم زنده باشید
بازرس گوشت بازنشسته
|
-
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
0
0
وقتی خود سازمان دامپزشکی بخشنامه میکند که کشتار داخل کوچه ها و معابر رسمیت داده شود مدیران کل استانهای مذکور ایا به جر بله قربان گویی کار دیگری قرار است بکنند شما بفرمایید
هادی زارعی-مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی
|
-
|
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۱
0
0
در پاسخ به دوست محترمی که تحت نام «بازرس گوشت» اعلام کرده در استان خراسان رضوی در عید قربان، کوچه ها با کشتارگاه اشتباه گرفته شده بود به استحضار می رساند این استان از جمله استان هایی بود که طی سالیان اخیر بازرسی لاشه در منازل را ترویج نکرده و حداکثر کشتار دام شهروندان را به کشتارگاه های دام استان هدایت کرده است.
نظر شما
ادامه