کد خبر: ۴۷۲۶۵
تعداد نظرات: ۲۱۹ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
این ابلاغیه صراحتاً دخالت وزارت جهاد کشاورزی (که تنها مسئولیت تولید و بخش کمی این تولیدات را برعهده دارد) در حوزه اختیارات سازمان دامپزشکی کشور (که وظیفه نظارت بر کیفیت محصولات دامی را برعهده دارد) می‌باشد ...
 

حکیم مهر: خردادماه سال گذشته بود که «دکتر محمود بصیری» مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزیر جهاد کشاورزی در نامه ای به سازمان دامپزشکی کشور، با اشاره به صورتجلسه ای که متاسفانه به امضای رئیس وقت سازمان دامپزشکی کشور رسیده بود، ضمن دخالت صریح در حوزه اختیارات این سازمان، مواردی را ابلاغ نمود که مستقیماً سلامت عمومی جامعه را مورد تهدید قرار می داد.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح زیر بود:

 

در همان زمان، حکیم مهر ضمن انتقاد شدید از دست‌اندازی مداخله‌جویانه وزارت جهاد کشاورزی بر اختیارات سازمان دامپزشکی کشور و لغو نظارت بهداشتی در کشورهای مبداء، ضمن توصیه رئیس وقت سازمان دامپزشکی کشور به مقاومت در برابر این خواسته‌های مداخله‌جویانه، نکات زیر را متذکر گردید که عیناً به شرح زیر بود:

 1- آنچه که محتوای این نامه را تشکیل داده است، صراحتاً دخالت وزارت جهاد کشاورزی (که تنها مسئولیت تولید و بخش کمی این تولیدات را برعهده دارد) در حوزه اختیارات سازمان دامپزشکی کشور (که وظیفه نظارت بر کیفیت محصولات دامی را برعهده دارد) می باشد.

2- بر اساس بند 1 این نامه، در هنگام واردات دام و طیور، تخم مرغ نطفه دار و اسپرم، سازمان دامپزشکی کشور تنها پس از تایید معاونت تولیدات امور دامی وزارت جهاد کشاورزی و صدور مجوز توسط معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی این وزارتخانه، مجاز به ارزیابی خطر و تایید بهداشتی آن خواهد بود.

این بند از نامه، مقدم بودن بهداشت بر سایر امور را زیر سؤال برده و ارزیابی بهداشتی محصولات وارداتی توسط سازمان دامپزشکی کشور را به مرحله آخر واگذار نموده است، در صورتی که تایید سلامتی این محصولات بایستی مقدم بر هر امری بوده و در اولویت اول قرار گیرد. عدم رعایت این امر، به دلیل سرمایه گذاری و ایجاد حق برای ذینفعان پس از تایید معاونت تولیدات امور دامی و صدور مجوز توسط معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، عملاً بی معنا بوده و به منزله به مسلخ بردن بهداشت عمومی جامعه می باشد.

3- در بند 2 این نامه، بر توقف اعزام ناظرین بهداشتی مقیم به کشتارگاه های کشورهای مبداء تاکید شده است. گویا آقایان فراموش کرده اند که همین چند ماه پیش بود که بزرگترین شرکت‌های برزیلی صادرکننده گوشت در جهان به اتهام صادرات گوشت فاسد تعطیل شدند و گوشت فاسد این کشتارگاه ها به بسیاری از کشورهای اروپایی هم صادر گردید (اینجا). جالب اینجاست که برزیل هم دارای پروتکل بهداشتی بوده و هم بیشترین واردات گوشت قرمز کشورمان از آنجا صورت می گیرد و تنها موضوعی که موجب شد کشور ما از واردات این محصولات آلوده مصون بماند، «حضور ناظرین بهداشتی مقیم تمام وقت» در کشتارگاه های این کشور بود (اینجا).

اگر وزارت جهاد کشاورزی با حضور ناظرین بهداشتی دولتی در کشورهای مبداء مشکل دارد، راهش پاک کردن صورت مسأله، توقف نظارت و تهدید سلامت جامعه نیست! بلکه می توان در این زمینه از توانایی های بخش خصوصی کمک گرفت و با عقد قرارداد با بخش خصوصی، ناظرین بهداشتی این بخش را به کشتارگاه های کشور مبداء اعزام نمود.

4- در پایان مجدداً متذکر می شویم، مقاومت صریح و قاطعانه سازمان دامپزشکی کشور در برابر این ابلاغیه مداخله جویانه، امری ضروری بوده و در غیر این صورت، تبعات ناشی از واردات محصولات غیربهداشتی و فاسد از قبیل گوشت های آلوده بر عهده آن سازمان خواهد بود.

از لحاظ قانونی نیز با توجه به اینکه ابلاغیه مذکور مغایر با قوانین بوده، قابل ابطال در دیوان عدالت اداری و پیگیری حقوقی خواهد بود.
 

پس از گذشت 20 ماه از آن زمان و در حالی که به نظر می رسید، این موضوع کاملاً منتفی گردیده است، چند روز پیش نامه ای از وزیر جهاد کشاورزی به رئیس سازمان دامپزشکی به دستمان رسید که آب پاکی را بر روی تصورات پیشین ما ریخت! به نظر می رسد برخلاف تصور خوشبینامه ما، رئیس سابق سازمان دامپزشکی کشور که در حال حاضر به سمت مشاور وزیر جهاد کشاورزی منصوب گردیده است، در همان زمان توافقاتی را با وزارت جهاد کشاورزی برای منفی نمودن نظارت بهداشتی این سازمان در کشورهای مبداء گوشت های وارداتی، به عمل آورده است و اعزام ناظرین بهداشتی دامپزشک به این کشورها را ملغی نموده است؛ که گویا همچنان این اقدامات ادامه دارد!

متن این نامه به شرح زیر است:

 

پی‌نوشت حکیم مهر:

1. من از بیگانگان هرگز ننالم، که با من هر چه کرد آن آشنا کرد!

2. یکی از بزرگترین معایب نظارت بهداشتی در کشور مقصد، امکان تحت تاثیر قرار گرفتن کیفیت نظارت بهداشتی بر محصولات وارداتی توسط واردکنندگان دارای نفوذ در دستگاه ها می باشد، در صورتی که این امر درخصوص واردکنندگان جزء، امکان ندارد. اصرار مافیای واردات گوشت بر لغو نظارت بهداشتی در کشور مبداء، از همین جا ناشی می شود. این کار سبب حذف برخی واردکنندگان به نفع واردکنندگان صاحب نفوذ می گردد و عملاً واردکنندگان صاحبان قدرت، بی هیچ واهمه ای هر محصول با کیفیت نازلی را وارد کشور نموده و رقبا را با نظارت در مقصد، حذف خواهند نمود.

3. نکته دیگر، علاوه بر موارد ذکر شده در بالا این است که در گذشته، در صورت نیاز به معدوم سازی و یا حذف بخشی از فرآورده های خام دامی به علت غیربهداشتی بودن، هزینه آن بر دوش کشتارگاه های طرف خارجی می افتاد، ولی در صورت لغو نظارت بهداشتی در کشورهای مبداء، این هزینه برعهده واردکننده های داخلی خواهد افتاد که برخلاف منافع ملی می باشد.

4. مسئله دیگر، علاوه بر نظارت بهداشتی، اهمیت «کیفیت» محصولات وارداتی است. به عنوان مثال، چنانچه طرف خارجی به جای ارسال گوشت دام های نر جوان، اقدام به صادرات گوشت دام های ماده پیر نماید، علی رغم اینکه ممکن است از نظر بهداشتی مشکل خاصی در میان نباشد، ولی باز هم مصرف کننده داخلی به نوعی مغبون گردیده است. نظارت بر «کیفیت» محصولات، علاوه بر «بهداشت» محصولات، تنها با اعزام ناظرین بهداشتی به کشورهای مبداء امکان پذیر خواهد بود.

5. انتظار می رفت که جناب آقای دکتر خلج که هم اکنون مشاور وزیر جهاد کشاورزی می باشند، سعی بر اصلاح اشتباه گذشته می نمود ولی متاسفانه ابلاغ مجدد وزیر، نمایانگر عزم دیگری در وزارت جهاد کشاورزی‌ می باشد.

6. با توجه به مطالب ذکر شده، از نهادهای امنیتی انتظار می رود با ورود به این موضوع مهم، ضمن لغو این تصمیم غیرکارشناسی، با حفاظت از منافع ملی، از مغبون شدن میلیون ها مصرف کننده در داخل کشور عزیزمان جلوگیری نمایند.

 
 
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۸
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
35
25
دمش گرم خوب کاری کرده. دامپزشکان ماموریت خارج کشور را حق مسلم خود می دانستند و بقیه رده محروم بودن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
جناب دل شما از یجای دگ پره ظاهرا ، انگار کل دامپزشکان رفتن ماموریت خارج از کشور ، حتما با این تنگ نظری ، جنابعالی در اولویت قرار گرفتید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
متاسفم برای دامپزشکان از کاردان تا phd که این نوع افکار جاریه!!!!!
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
حق سایر رده ها واقعا داره خورده میشه عدالت در اعزام ها صورت نمی گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
نه پس حق توئه که با کاردانی .......... اومدی تو اداره.میخوای تو برو. عجب رویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
در شرایط فعلی آش دهن سوزی هم برای دامپزشکانی که اعزام میشوند نیست، اینهمه مسئولیت دارند بعد حقوقشون را با ارز دولتی 4000 تومنی میدهند ولی مجبورند برای مخارجشون ارز 1300 تومنی بخرند!!
رفتن دامپزشک فقط به نفع بهداشت و سلامت مصرف کنند هست
ناشناس
| Russian Federation |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
اشتباه دکتر های دامپزشک از آنجا شروع شد که به سایر رده ها بیش از حد توان فنی شون اختیار و کار سپرده شد لطفا حد خودتتون رو بدونید و اگر احساس می کنید حقتون بیش از اینهاست بیشتر تلاش کنید درس بخوانید تا شما هم دکتر دامپزشک شوید . خدا رو شکر این همه دانشکده دامپزشکی هم در کشور وجود داره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
واقعا سيستم معيوب همينه، دكترا دامپزشك فكر ميكنن ساير رده فقط كاردانه ! خيلي از ساير رده ها ارزش مدركشون بيشتر از دكتراي dvm هستش ولي به خاطر رانتهاي مختلف پروانه ها و موقعيت هاي شغلي فقط براي دامپزشكها هستش
همين اختلافات و ناديده گرفتن ها باعث ضعف خود صنف دامپزشكي شده و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
به خاطر اینکه در همه جای دنیا پرستارها به پرستاری و تکنسین اتاق عمل به کار در اتاق عمل و بهیار به فعالیت مربوط به خود و پزشک ها هم به کار طبابت مشغول هستند نه اینکه در ایران، دکترای عمومی دامپزشکی در صفر تا صد همه امور دوست دارند دخالت داشته باشند.هر وقت دکترای عمومی دامپزشکی در ایران به کار درمان و طبابت پرداخت سایر رده های دامپزشکی هم به امور واکسیناتوری و کارشناسی و مسئول فنی بهداشتی می پردازند و نظام تشکیل می دهند.چه کسی گفته که باید دکترای عمومی دامپزشکی در شبکه های دامپزشکی به عنوان کارشناس استخدام بشوند و نظریه کارشناسی بدهند.شبکه دامپزشکی فقط یک نفر دکترای عمومی دامپزشکی برای تشخیص بیماری و نحوه درمان میخواهد ولا غیر و دیگر دلیلی برای حضور چندین دکتر دامپزشک با سمتهای مختلف در یک شبکه وجود ندارد.در بخش خصوصی هم فقط دکترای عمومی دامپزشکی حق تاسیس درمانگاه و اشتغال به امر درمان و طبابت را دارد.
کی گفته مسئولین فنی مراکز بسته بندی و بهداشتی ، باید دکترای عمومی دامپزشکی داشته باشند!!!!!
پس سایر رده های دامپزشکی از کاردانی تا کارشناسی و کارشناسی ارشد برای چی تو دانشگاهها دانش آموخته میشوند!!!!!!!!!
در ایران در دانشگاه پنج مقطع تحصیلی دامپزشکی وجود داره که متاسفانه تو کار تمام مقاطع ،دکترهای عمومی دامپزشکی دخالت میکنند.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
این آش دهن سوز رو برو تو بخور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
2
جمله ی "بدیهی است واردکنندگان موظف به رعایت ضوابط بهداشتی در کلیه مراحل خواهند بود" به معنی استفاده از بخش خصوصی نمیتونه برداشت بشه ؟ مثله کشتارگاه های داخل کشور که مسئول فنی خصوصی داره و نظارت دوره ای بخش دولتی رو داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
اداره دامپزشکی یک گزارش بده کسانی که خارج رفتن در زمان کارشان چند تا لاشه بیمار حذف کردند.اگه هیچ لاشه ای حذف نکردند فقط هتل رفتن خدایش در حق مردم ظلم کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
6
در کشوری که تنها چیزی که ارزش ندارد حقوق مصرف کننده است و حتی خود مصرف کننده نیز برای خودش حقی قائل نیست و حاضر به دفاع از خود نیست و برای بی کیفیتی محصولات و خدمات سر و دست میشکند حتی اگر باعث بیماری و مرگش هم شود !!؟؟ چه انتظاری دارید !!؟؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
5
در مورد بند۶ پی نوشت حکیم مهر بهتر است بدانید که واردکنندگان مافیا هایی هستند که در همه جا حضور دارند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
12
14
حالا همینا که اعزام میشن خیلی نظارت میکردن؟ یه عده از ما بهترون بودن که با پارتی استخدام شدن و میرفتن واسه خوشگذرانی و ماموریت و پول مفت. اگه راست میگن تو این سالها چند تا مسئول فنی بدبخت که با چندرغاز سر میکنن رو میفرستادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
2
نکنه حکیم هوس اعزام به سرت زده.ای دل عافل از مرحله پرتی بابا.اینا هیشکی رو نمیخوان اعزام کنند اونوقت تو فکر بخش خصوصی هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
6
همه اینها نشان دهنده این است که بر طبق نامه پیشکسوتان دامپزشکی در سال 1388 مبنی بر ضرورت اجتناب ناپذیر انتزاع سازمان حاکمیتی دامپزشکی و موسسه رازی، جای ما در این وزارت بی کفایت و سودمحور نیست.
امید که در سال جدید این اتفاق مبارک برای دامداران و سلامت مصرف کنندگان هر چه سریع تر رخ بدهد انشاء الله.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
5
15
ورود سویه های جدید سالمونلا را به کشور تبریک میگویم.
کشوری که وزیر کشاورزیش یه مهندس راه و ساختمان هست بهتر از این دستور نمیتونه صادر کنه.
........ و ضعف رئیس سازمان در این نامه (طبق هماهنگی) موج میزنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
16
3
دامپزشکان مقیم فقط کیفیت گوشتو پایین آوردن.اونجا رو هم به ......... کشیدن.کیفیت گوشت رو از روز اول که وارد ایران شد تا حالا رو ببینید.حرف زیاده.بهترره این مساله باز نشه.فقط دست وزرات درد نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
تو مشکوکی، خیلی میدوتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
مافیایی مشخصه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
5
9
موضوع نیاز به عدم نظارت بهداشتی بر گوشتهای وارداتی برای کشور نشانه همدستی چپاولگران مال مردم وو کاسبان تحریم و در نهایت و استعمار و استحمار مردم است.
علی برکت الله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
5
13
همه ما دامپزشکان بخاطر حفظ حرمت و جایگاهمان وظیفه داریم موضوع را به اطلاع عموم مردم ایران برسانیم و نسبت به عواقب این تصمیم ناشیانه و غیر علمی روشنگری و هشدار بدهیم تا جلوی این خیانت گرفته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
دلار ۱۲۰۰۰ تومن شده؛ حق داری از این خوان نعمت محروم شدی اسمشو بذاری خیانت....
حجت اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
6
هر دم از این باغ بری میرسد!
ما گفتیم این دولت تا ۱۴۰۰ ...
حالا انگار تصمیم گرفته هر تصمیم درستی هم که از قبل بوده را نابود کنه !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
4
8
خدا به داد مردم بدبخت برسد که مجبورند منبعد هر....را بعنوان گوشت مصرف کنند.منافع شرکت ها هم .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
4
بله به جای اینکه با بدست آوردن موقعیت و جایگاه بالاتر به فکر هم صنفی های خودشون باشن دست در دست مهندسین کشاورزی و عمران به منافع دیگری رای میدن. مصداق ............... ست. واقعا که دامپزشکی همیشه از خود دامپزشکان ضربه خورده باعث تاسفه
یک دلسوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
5
12
هر کسی که مختصر اطلاعاتی از دامپزشکی و نظارت و بازرسی بهداشتی گوشت داره میدونه که نظارت در مقصد مثل یه طنز هست!
من سالهاست ناظر بهداشتی هستم، وقتی کسی یه مقدار گوشت میاره برای بازرسی، بهش میگیم که تنها در زمان کشتار و با موجود بودن همه اجزای لاشه، امکان قضاوت درست و علمی وجود داره. در گوشتی که روزهای پیش کشتار شده و الان منجمد شده عملا کمتر از 20 درصد میشه کیفیت و سلامت اون را تشخیص داد!
خدا به داد مصرف کننده برسه با این تصمیمات حضرات!!
ناشناس
|
France
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
1
دلار نیست
وضع خرابه
درک کنید
خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
صحبت سر دلار نیست؛
هزینه اعزام یک نفر دامپزشک که در طول ماموریتش بر سلامت هزاران تن نظارت میکنه اصلا عددی نمیشه برای شرکت!
اینطور که معلومه ظاهرا قراره یک اتفاقاتی بیفته که دامپزشک مقیم مزاحم آقیان بوده و با فشار بر لایه های مختلف وزارت آقای وزیر را متقاعد به این تصمیم کرده اند!!
خدا به داد مصرف کننده برسه!
گوشتهای انگلی و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
12
10
احسن حرکت خوبی بود متاسفانه کارشناسان فقط فکر و ذکرشون شده اعزام به خارج
دامپزشک متخصص سلامت عمومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
6
13
خیلی جالبه و عجیب.
اصلی ترین پروسه ی نظارت بر گوشت, معاینه ی قبل از کشتار هست.

به لطف این دخالت آشکار وزارت جهاد کشاورزی در استقلال امور دامپزشکی, منتظر خوردن گوشت خر و الاغ و بدتر از آن حیوانات بیمار دیگر کشورها باشید.
دکتر سلطانی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
15
شاید اول فکر کنید وزارت جهاد برای کاهش هزینه هاش این کار کرده

ولی باید بدونید پول این نظارت بهداشتی توسط خود وارد کننده گوشت پرداخت میشه

با این کار یک وارد کننده به راحتی با اوکی گرفتن از یک جهادی کشاورز میتواند گوشت های با کیفیت پایین تر و بعضا بیماریزا را وارد کرده و از مابه التفاوت قیمتی آن هم خود و هم آن مقام نا آگاه را تامین کند.

از حکیم مهر خواهش میکنم با سانسور نکردن کامنت بنده بگذارد این اخطار به گوش دلسوزان این کشور برسد
آقایان جهاد کشاورزی انجام فساد را در این کشور تسهیل نکنید و در اموری که سر رشته ندارید دخالت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
آقاي محترم کدام نظارت وقتي که‌ ناظر فرق گاو را آز الاغ نمی داند همان‌ بهتر که‌ آز اول نباشد...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
8
9
میشود با یک قرارداد سفت و سخت و محکم با کشتارگاههای مبدأ، تمام بار ناشی از مشکلات بهداشتی را بر دوش کشور مبدأ گذاشت تا مشکلی پیش نیاید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
کاملا صحیح است.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
6
با انتشار تصاویر مختلف از کشتارگاه های برزیل که در حال کشتار الاغ می باشد تنها دلیل رد ادعا حضور ناظرین در کشتارگاه ها می باشد حال اگر ناظرین نباشند چطور میشود این دست شایعات را تکذیب کرد شاید خودمان هم باورمان شود
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
4
4
کلیدش را دکتر خلج زد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
5
15
در حال حاضر کیفیت گوشت وارداتی بهتر از تولید داخله. واین مدیون نظارت دامپزشکاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
2
دم دکتر ....... گرم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
منظورتان همون رییس در سایه سازمان نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
2
وای بر ما.وقتی از نیروهای بازنشسته بکارگیری کنیم دم رفتن خطاهایی میکنن که تو تاریخ این حرفه میمونه.از قدیم درست گفتن.. دیگی که واسه من نجوشه........خیانت دیگه چیه پس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
5
اونوقت تکلیف ناظرین ذبح شرعی چی میشه؟؟!!!
سامان
|
Finland
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
3
10
خدا بخیر کنه بازی با جان و مال مردم اکثر مدیران شرکت های وارد کننده گوشت از بازنشستگان معاونت امور دام و وزارت جهاد کشاورزی هستند خود مهندس ......... هم در شرکتهای وارد کننده سهام دار بزرگ است تا امروز دامپزشکان ناظر تنها سد در مقابل واردات گوشت بی کیفیت و ارزان بودند اگر این دستور عملی شود شاهد واردات گوشتهایی با سن بالا پیر و ماده و چندین شکم زاییده و بسیار ارزان تر خواهیم بود چیزی که سودش مستقیم در جیب وارد کننده است و مردم مثل همیشه سرشان بی کلاه و جانشان با درامد بالای شرکتهای واردکننده گوشت معامله خواهد شد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
3
8
واقعا احسنت ،لیاقت ما همینه،اونا هم هرچی گوشت به در نخور رو برا ما میفرستند.وقتی ناظر بهداشتی ودکتر دامپزشک‌از مملکت‌خودمون نباشه ،جهت بازرسی پس از کشتار.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
4
کاش وزارت جهاد کشاورزی پشیزی هم برای بخش خصوصی دامپزشکی ارزش قائل بود که با وجود گذشت 11 ماه از سال 97 و تورم بیش از 50 درصد تنها صنفی در کشور که با تعرفع مضحک سال 96 کار میکتد کلینسین و واکسیناتور بیچاره است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
12
از وزیری که دوبار قرار بوده بدلیل بی کفایتیش استیضاح بشه و با رایزنی و لابی پشت پرده امضاها را پس میگیرند ، انتظاری بیش از این نست!
حالا بهداشت و سلامت مردم را ذهم بیخیال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
6
خدا را شکر کنید که هست !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
6
12
دکتر رفیعی پور اگر میخوای دین و حق و حقوق همکارانت گردنت نمونه کاری بکن که دیگه حیثیت دامپزشکی رو دارن نابود میکنن برادر
ناشناس
|
France
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
14
11
تصمیم درستی گرفته شده،چون در اعزامها متاسفانه اصلا عدالت رعایت نمیشه
ناشناس
|
France
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
8
هماهنطور که درنامه گفته شده :پیرو هماهنگی های به عمل امده، پس از قبل با ریاست سازمان در این خصوص هماهنگی و توافق به عمل امده
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
10
4
بنده به عنوان دامپزشک و شاغل در بخش بهداشت با بیش از بیست سال تجربه این دستور و نامه راکاملا تایید میکنم و از این سنگ اندازی های کارشناسان سازمان دامپزشکی بخش خصوصی راحت میشه آفرین بر وزیر محترم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
نفرمودید مسوول کدام شرکت بوددی و دامپزشک دولی اعزام شده جلوی کدوم تخلف شرکت را گزفته که الان میگید سنگ اندازی؟!
سلامت مردم مهمتره یا سود شرکت بخش شما؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
2
سلام ضمن اینکه سازمان توان ایستادگی جلوی جهاد ودستورات اینچنینی راندارد بایددید دامپزشک با گذراندن اینهمه واحدهای پرورشی وتغذیه ای و...فقط باید نظارت کند این همه فارقالتحصیل اگر دنبال تولید بودند وازعلمشون درراه تولید استفاده میکردن ودولت رومجاب به حمایت میکردن از بخش تولید الان نیاز به واردات وجنجال سر گوشت یخ زده و ...نبود مادنبال منافع ملی ومصرف کننده وغیره نیستیم مادنبال حداقلها برای خوداز راههای کم هزینه و...هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
6
6
خیلی هم خوب. آقایان با رابطه در ادارات اعزام می‌شدند در حالی که دامپزشکان زحمت کش که مسیول فنی بودند و شغلشون این بود و این موضوع میتوانست مستقیما به کیفیت کار و بهداشت جامعه کمک کنه همچنان در حسرت اجرایی ماده 19 هستند.
درضمن همه میدانند که نظارت این آقایان تشریفاتی و نظارت کشورهای مبدا قطعا بهتر و بدون فشار کارفرما اجرا میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
شما بفرمائید ماموریت چند ماه دوری از خانواده، بعد حقوق را به ریال قیمت ارز دولتی دریافت کنید و مخارجتون را با ارز آزاد بگیرید ... خوش بگذره. دوست عزیز الان بحث سر نقش دامپزشکی در صیانت از سلامت جامعه هست نه این صحبت های حاشیه ای!
ناشناس
|
France
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
3
6
آقای وزیر سلامت غذای مردم را فدای منافع رانتخواران و ایادی آنها نکنید. اعزام نیروی دامپزشک هزینه ای یکصد تومانی برای یک کیلو گوشت دارد که این هزینه کاملا توجیه دارد. اینقدر این شرکتها را مسلط بر وزارت خانه و سازمان و قوانین و مقررات مربوطه نکنید.
درخواست شرکتها مبنی بر عدم اعزام دامپزشک کاهش هزینه نیست. همین درخواست شرکتها موثر بودن نظارت بهداشتی دامپزشکان را تایید می کند.
اجرای این درخواست یعنی تامین منافع رانتخواران و در خدمت آنها بودن. که نتیجه ای جز اجحاف در حق مردم ایران نخواهد داشت.
پیگیری کنندگان اجرای این نامه در هر مقام و منصبی باشند قطع یقین منافع هنگفتی از شرکت ها دارند. که مطمئنا شما با این نوع رانت جویی و رانتخواری و فرصت سازی ها مخالفید.
ناشناس
|
France
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
4
7
آقای دکتر رفیعی پور با اقتدار و در جهت منافع مردم ایران و جلوگیری از مشکلات و معضلات بعدی عدم نظارت بهداشتی تلاش می کند و از رسیدن برخی افراد به مطامع خود جلوگیری خواهد کرد. مطمئنا با توسل به مواد قانونی این نوع نظارت باید ادامه داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
دوست عزیز ،دید کمیته امدادی و کمک به همکاران با پرداخت حق اعزام دون شان همکاران است.استقلال سازمان و ...را بهانه نکنیم.........
همکار
|
United States of America
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
6
4
موضوع نظارت بهداشتی به شکل فعلی که هزینه ناظران توسط شرکت وارد کننده پرداخت میشد عملا بی خاصیت بوده و فقط جنبه کمک مالی به همکاران را دارد.اینهمه عصبانیت و برآشفتگی و صحبت از استقلال سازمان و مافیای واردات و..نیز از همین امر ناشی میشود...ناظری که دستش در جیب نظارت شونده باشد بود و نبودش یکسان است.
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
خداکنه هرچه زودتراجرابشه تاتبعات وحشتناک این بی تدبیری وتنگ نظری مشخص بشه ومطمئنامجبوربه لغوسریع این مداخله آشکاردروظایف سازمان میشوندفقط بیچاره مردم که مجبورندچنین گوشتهایی راباایستادن درصفهای طویل ودون شان خودخریداری کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
11
8
با سلام
اعزام های امدادی همان بهتر که قطع شوند
اعزام هایی که فقط برای دامپزشکان است و نمی تواند برای بازرسان کشتارگاهی باشد همان بهتر که قطع شود
اعزام هایی که بخش خصوص در آن نباشد همان بهتر که قطع شود
اعزام هایی که باعث حذف نیروهای سازمان می شوند همان بهتر که قطع شوند
اعزام هایی که هزینه آن توسط وارد کننده پرداخت می شود همان بهتر قطع شود
اعزام هایی که منتج به پرونده برای کشور می شود همان بهتر که قطع شود
اعزام هایی که سازمان های نظارتی کشور می گویند خلاف قانون است همان بهتر که قطع شود
اعزام هایی که باعث ایجاد رانت می شود همان بهنر قطع شود
اعزام هایی که باعث بوجود آمدن شبکه خاص وارد کنندگان ( مافیا گوشت) بشود همان بهتر که قطع شود
اعزام هایی که دامپزشک اعزامی را شرکت ها خرید و فروش می کنند همان بهتر که قطع شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
بسیار عالی.احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
با سلام
اصلا معلومه شما با خودت چند چندی؟!
مافیای گوشت (اگه باشه بقول شما) خب همین حرف شما را میزنن که دامپزشک نره اونجا!
کل جملات شما در تناقض با هم هست. رانت و شبکه خاص و ... همه همونهایی هست که میگه بهتره دکتر دامپزشک نرود.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
1
مافیا گوشت از این نامه ناراحت مبشه
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
8
رییس آموزش سازمان
مدیر کل اسبق البرز
مدیر کل اسبق کرمانشاه
الان برزیل هستند
سازمان باید کاری کنه سیاستگذاری کنه بخش خصوصی اجرا کنه
مگه در کشتارگاههای داخلی چه کسانی نظارت روی 90 درصد گوشت مصرفی مردم می کنند
معاون اداری مشهد
رییس حقوقی سازمان
رییس آموزش سازمان الان برزیل هستند یا تازه امدند
آقا بغضی ها رفتن 250 میلیون پول آوردند
راستی چرا روس ها و اروپاییها برای واردات از کشور ما نیرو برای کشور ما اعزام نمی کنند
راستی در اعزام آپارتاید دامپزشک های کشتارگاه نرفته چرا حاکمه شاعر هم اعزام می کنند
احمدی بوشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
4
12
سلام
ایشان جرات دارند ناظرین ذبح شرعی راکه عملا هیچ کارکردی ندارند راحذف بفرمایند ...................... اختیارات دفتر حلال ازرئیس سازمان مابیشتر است و ....................
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
در موضوعی که صلاحیت ندارید اظهار نظر نفرمایید
دکتر علیزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
3
6
چاره‌ کار اين است سازمان‌ دامپزشکي در وزارت جهاد کشاورزی (معاونت امور دام) و وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی (معاونت غذا و دارو) ادغام شود.
در اين وضعيت عرضه کار بیشتر است.
چون‌ الآن سازمان‌ است هرکاری دلشان مي خواهد مي کنند. هرکسی را دلشان مي خواهد استخدام مي کنند.
نیروی امریه سرباز رییس شبکه‌ مي شود.
نیروی طرح بدون سابقه نور دیده به کشور برزیل جهت نظارت اعزام مي شود و به جای 2 ماه چهار ماه آنجا مي ماند.
نیروی طرحی يک شبکه‌ نیروی رسمی و مدیر کل مي شود.
آگر زیر نظر وزارت باشد جلوی اين فسادها گرفته می شود.
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
3
چرا بخش خصوصی برای نظارت نمیرن برزیل؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
8
5
نمیدونم چرا وقتی صحبت ازعدم اعزام ناظربهداشتی به میان میاد اینقدر دامپزشکای محترم نگران سلامت جامعه میشن یعنی موارددیگری وجودنداره که دراٹررعایت نکردنش سلامت جامعه به خطربیفته.نکته دوم اینکه تنهاکشوری که ناظربهداشتی اعزام میکنه فقط ایرانه وجالب اینکه دراون کشورهایی که ناظرندارن کیفیت گوشتای وارداتیشون ازما بسیاربهتره.ونکته سوم اینکه درپاسخ به اون دوست گرامی که ورود سویه های جدید سالمونلا رو به کشورتبریک گفتن مگرناظرین بهداشتی که اعزام میکنن آزمایش تشخیصی سالمونلا رو انجام میدن؟؟؟؟ که حالادرصورت نبود ناظربهداشتی سویه های جدید سالمونلا بخواد واردبشه.ودرآخراینکه لطفا دوستان عزیزژست دفاع ازحقوق مصرف کننده خواهشا نگیرن چون همه ميدونن اين ژست گرفتن ها بابت چی هست
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
همکار محترم با سلام و تحیت برای جنابعالی بله روزانه آزمایشات سالمونلا را بررسی می کنیم و شناسنامه دام را از سیستم ملی برزیل گرفته و اقدام به بررسی میدانی می کنیم. و اگر استاندارد رعایت نشده باشد مانع کشتار میشویم.و برای همه این کارها از ساعت ۴ یا ۵ صبح بیداریم و در دمای ۲ تا ۳۹ درجه فعالیت می کنیم. شما خیالتان تخت باشد. و آنچه باعث شده شرکتها از اعزام ناظر ناراحت باشند همین ممانعت ها و محدودیت هاست که دامپزشکان برای آنها ایجاد می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
9
ناظر بهداشتی میخان چیکار تا دلالان گوشت راحت بتونن کارشونو انجام بدن
راستی جناب وزیر ۱۰۰۰ تن تخم مرغ آلوده ای که پارسال با ارز دولتی بدون حضور دامپزشک اعزامی وارد شد و بدلیل پافشاری دامپزشکی استان تهران مجبور شدین معدوم کنید چرا برخوردی صورت نگرفت ؟؟ فقط مدیر کل دامپزشکی رو با فشار عوض کردین ولی پشتیبانی امور دام چی؟!.
حالا هم نوبت گوشت و مرغه؟؟
امیدوارم مسولیت تمامی مشکلات بهداشتی بعدی اونم بپذیرید؟؟
مدیران سازمان همش بلی قربان گو نباشید!!!!
مستقل شو حکیم
|
Canada
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
4
2
ازینکه رسانه مستقل و آزاد یه شعار هست شکی توش نیس، ولی چیزی ک درکش نمیکنم اینه ک چرا اینقدر دلسوز چند نفر سوگولی شدید ک صف بستن برای خارج کشور رفتن، ک حتی زبانشون در حد معاشرت هم نیست
چرا نمیگید این حق مسول فنی کشتارگاه ها هست نه کارمند نمونه اداره
پاسخ ها
دامپزشک البرزی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
موضوع 4 نفر دامپزشک دولت یا بخش خصوصی نیست.

موضوع غذای مردم هست که نباید
همون 1 بازرس هم از پروسه ی تولیدش حذف بشه.
به نظر شما تو دنیای پر از فریب و سودجویی امروز باید تخلف و فساد را راحت تر کرد؟؟؟
دوست قدیمی اقا مهدی دکتر محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
3
2
اخیرا ریس اسبق سازمان با تماس با مدیر کل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی پیگیری جدی در خصوص ثبت واکسنهای دام از کشور هندوستان نموده و طی تماس تلفنی متذکر شده که این موضوع سیاست وزارت جهاد کشاورزی است. جا دارد ریس سازمان و موسسه رازی با دقت رد پای دلالان واکسن هندی را دنبال نمایند تا ببینند چه کسانی ذینفع و شریک هستند و دائم بصورت مصنوعی کمبود واکسن را القا می کنند تا به اهداف شوم خود برسند و سلامت جامعه را تهدید کنند.
دکتر xy
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
2
وزیر جهاد منو به یاد ........... میندازه . اگرچه بدرد ..........ی هم نمیخوره.
حکیم مهر لطفا سانسور نکن .
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
4
مهم ترین نکته عدم استفاده از لفظ دکتر در نامه خطاب به دکتر رفیعی پور هست. فکر کنین اگر در وزارت بهداشت این اتفاق بیافته چه بلوایی به پا میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
کلا اکثر مهندسهای جهاد اینطوریه رفتارشو. خودم بارها شده که دیدم فلان مهندس زورش میاد بهم بگه دکتر وبا بیخیالی میگه مهندس.... یا آقای ...... البته برای من مهم نیست ولی این دور از ادبه .
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
5
سلام بحث ماموریت چند نفر دکتر دامپزشک نیست این وزیر واطرافیانش اینقدر پول هدر میدند که این چند یورو توش گمه اصلا پول ندند ولی ناظر اگه حذف بشه دیگه لیبل اعتبار نداره وداخل کشور هم به قانون دامپزشکی احترام نمگذارند وشهرداریا گوشت بدون لیبل میدند بازار انوقت ما دامپزشکا توجیهی برا برخوردو بازرسی داخل کشور نمی بینیم وزیر هم خودو کارمنداش برند سطح شهر بازدید وقتی به پروتوکل کشور های دگیه اهمیت بیشتری داده میشه نسبت به پروتوکل کشور ایران خودمون که قدمتش به سال۱۳۵۴ برمگرده وای به حال مردمی که دکتر کشور مغلستان وگرجستان وقزاقزستان میخواند براشون کوشت تایید کنه ای کاش وزارت اطلاعات روی کار این وزیر ............. و اطرافیانش ورود پیدا میکرد وحق مردم خوبمون ضایع نمی شد سازمان دامپزشکی هم دکترای با تجربه وطن دوست می فرستاد تا بهانه دست اینا نده ای کاش.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
6
" وارد کنندگان موظف به رعایت ضوابط بهداشتی خواهند بود" !!
جناب وزیر تشریف بیارن ببینن در مراکزی که دامپزشک مسئول فنی بهداشتی مستقر هست و نظارت مداوم و سخت شبکه های دامپزشکی هم هستريا، چطور {برخی}متصدیان مخترم از کوچکترین روزنه ها برای دور زدن قوانین و انجام تخلفات و سودجویی بهره میگیرند... جالا تصور کنید دامپزشک ایرانی درکشتارگاه مبدا حضور نداشته باشه هزاران کیلومتر اونطرفتر! حتما پروتکل های بهداشتی را برای رضای خدا اجرا میکنند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
همین متن را باید به عنوان پاسخ رییس سازمان دامپزشکی به آقای وزیر نااشنا به امور فرستاد
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
12
جالبه به نظارت شرعی کاری ندارند چون زور وزیر به روحانیون نمیرسه این نامه کاملا مشخص میکنه که دامپزشکان ناظر کارشان را بدرستی انجام می دادند و جلوی وارد شدن گوشت بی کیفیت به کشور را میگرفتند دامپزشکان بخش خصوصی هم که مدرک شون رو در ازای یک میلیون تومن در مراکز بسته بندی گوشت و ....میفروشند و عملا بر سر کارشون حضور ندارند انتظار دارند ناطر بهداشتی در خارج از کشور شوند سایر رده ها از بازرسی قبل کشتار و بیماریهای مشترک چی میدونند الکی جو ندید این قصه بارها تکرار شده نتیجه ای نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
6
آقای محترم که مدعی هستی 20 سال کار سابقه در نظارت بهداشتی دارید چطور امکان دارد که فقط پس از بسته بندی گوشت و بدون معاینه خود دام زنده پیش از کشتار و لاشه پس از کشتار نظارت علمی را درست انجام داد؟؟!

البته هر کار درستی آفت خود را هم دارد و بایستی برای برطرف کردن نقاط ضعف احتمالی پایش شود.
پاسخ ها
یک ناظر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
سلام من خودم ناظر بودم در برزیل اتفاقا دام قبل از کشتار دقیق همه چیزش بازرسی میشه مجوز حمل و گواهی بهداشتی دامپزشکی اونجا و بعد بازرسی قبل کشتاره و بعد بازرسی تمام اجزا بعد کشتاره تمام امعا و احشا شماره اش با لاشه خودش یکی هست و همه بازرسی میشه و بعد هم بازرسی های بعدی در پیش سرد و قبل استخوانگیری و مراحل متعدد دیگر تا انتها کاری طاقت فرسا است از 5 صبح تا حداقل 2 ظهر
ناشناس
|
France
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
2
برای کشورهایی که داد و ستد در عرصه های مختلف دارند بنوعی سیستم کنترل استاندارد کالا برایشان ایجاد میشود. کشور ما متاسفانه در عرصه تجارت دچار محدودیت هایی است که در صورت عدم رعایت استانداردهای قرارداد و مفاد پروتکل بهداشتی ضرر و زیان به کشور مبدا تحمیل نخواهد شد و ایران ضرر خواهد کرد و بی شک این ضرر را مافیای گوشت به مردم تحمیل خواهد کرد. وزیر محترم از تحمیل ضرر و زیان بیشتر به مردم جلوگیری کنید.
از معاونین و مشاورین هستند که واردات گوشت میکنند و هستند که شرکت ممیزی دارند بخاطر اینها مردم را در مضیقه قرار ندهید که پشیمانی می آورد
ناشناس
|
France
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
3
همه باید بدانند مردم و وزیر و وکیل و رئیس جمهور هزینه نظارت بهداشتی برای هرکیلوگرم گوشت ۱۰۰ تومان و ۱۰۰ تومان برای نظارت شرعی است. هزینه نظارت برای شرکت ها مهم نیست. مهم عواید عدم نظارت است که درآمد زیادی برای شرکت ها دارد و وزیر محترم هم بدون توجه به قوانین دامپزشکی و سلامت مردم با این خواسته شرکت ها همراهی نموده است بهر حال این موضوع خواسته عده ای بود که به همه آنها و در راس آن به آقای دکتر ....... تبریک میگوییم انشاالله شم هم بتوانید شرکتهای ممیزی را فعال کنید
دامپزشک مقیم برزیل
|
Brazil
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
3
13
فاجعه بهداشتی در انتظار مردم
حکیم مهر عزیز باستحضار می رساند قبل از آمدن به کشور برزیل فکر می کردم کشور برزیل دارای شرایط بهداشتی عالی باشد و لی متاسفانه در مدتی که الان حضور دارم بیماری های انگلی مانند سیستی سرکوزیس فعال ، عفونت کلستریدیایی، ابسه های چرکی ، بیماری انگلی خونی مانند بابزیوزیس و آناپلاسموزیس و الودگی های مختلف لاشه و بیماری سل گاوی بشدت بیداد می کند و تلاش های زیادی از ما گرفته تا گوشت مناسب برای ایران ارسال شود . متاسفانه تقلبات در کیفیت گوشت ، کیفیت تولید و حمل و نقل گوشت فراوان است که تمامی موارد ذکر شده زیر نظر سیستم نظارتی کشور برزیل ( سیف ) قرار دارد . تازه ما معتقد هستیم تیم موجود در کشتارگاه حد اقل بایستی یک دکتر دامپزشک و دو تکنیسین باشد اما متاسفانه در یک اقدام بسیار خطرناک نظارت های بهداشتی حذف گردید .
در طول مدتی که من مشغول نظارت هستم بارها با مدیریت کشتارگاه و حتی سیف درگیری هایی داشتیم تا پروتکول های سازمان دامپزشکی بطور کامل اجرا گردد .این مطالب را خدمت شما عزیزان می نویسم در حالی بنده ذینفع نیستم زیرا هر دامپزشک در طول دوران خدمت یکبار می تواند به کشور برزیل بیاید که ماموریت برای بنده پایان یافته است و بنده نگران حقوق مصرف کنندگان هستم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
...............
پس نقش شما چی بوده اونجا براچی حذف نکردی
کجا این بیماری ها هست تو برزیل
سند رو کن
باد هوا فایده ای نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
آقاي محترم اين گونه بیماری‌ها که‌ اسم آنها را بردید فقط و فقط در کشتارگاه‌های ايران دیده می شود و لا غیر.
در برزیل واقعا گوساله کشتار می شود.
چیزی که‌ کشتار آن در کشتارگاه‌ها ايران افسانه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
دقیقا بنده خودم تجربه دارم رو برگردونی سیستم نابود میشه. هدف وزیر فقط ........... و نابودی سلامت مردمه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
4
باسلام. نظرم را چاپ نکردید.فقط بگم حرکت بعدی کل ساختار سازمان دامپزشکی است.از گماردن افراد ضعیف در سمتهای دامپزشکی میتوان بوضوح ردیابی این هدف را رصد کرد.در همین ماههای اخیر انداختن رصد قیمت دارو و همچنین رصد نهاده ها به گردن دامپزشکی ( در صورتیکه دلار ۴۲۰۰ تومانی را وزارت تقسیم میکنه) قسمتهایی از آن پازل اصلی برای محو دامپزشکی است.در این راه همه افراد مطرح به شکلی بایکوت میشوند.
اینم چاپ نکن...
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
4
با توجه به اینکه اکثر واردکنندگان به نحوی از رانت وزارت استفاده میکنند و حتی اکثر مدیرعاملان شرکتهای واردکننده گوشت از بازنشستگان و یا بازخریدی های وزارت جهاد کشاورزی هستند و فعالیت ناظرین بهداشتی باعث کم شدن سودشان بوده بالاخره به کمک افراد معلوم الحال سازمان موفق به قطع حضورشان شده و یا خواهند شد.
دمپزشک مقیم برزیل
|
Brazil
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
4
6
در حال حاضر برخی کشورها برای خرید گوشت ابتدا از کشتارگاه بازدید نموده و دیگر نظارت مستمر ندارند متاسفانه بنده مشاهده نمودم بدترین گوشت ها را برای این کشورها ارسال می نمایند .
در منطقه ای که بنده هستم میزان آلودگی به سل گاوی ۲،۸% می باشد با این وظعیت آیا می شود امر نظارت مستقیم را تعطیل نمود .
برزیل یکی از معدود کشورهایی که میزان مصرف سموم در کشاورزی آن بسیار بالا و حتی کنه های دامی بدلیل مصرف گسترده سموم مقاومت عجیبی پیدا کردند به همین دلیل بایستی علاوه بر تقویت نظارت مستقیم ، کلیه نهاده های دامی اعم از ذرت و سویا و غیره بایستی بطور مستقیم و در مبدا نظارت گردد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
5
وقتی ......... و معاونانش وارد کننده گوشت هستن و منافع سرشار از واردات گوشت دارند چه انتضاری دارید هر چه به گندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
2
پیشنهاد میدم این حرکت خوب در مورد. بازرسی بهداشتی گوشت در کشتارگاههای داخل کشور هم اجرا بشه و کلا همه دامپزشکهای بخش خصوصی بازرس گوشت داخل کشور رو مخصوصا بخش خصوصی رو از کشتارگاههای دام و طیور داخل بیرون کنند
ناشناس
|
Japan
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
5
فاجعه ست . فقط ناظر ذبح بفرستید پس اونا از امپزشکا واجبترن وزیر جهاد کم مونده سازمانو ملغی کنه
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
6
پرداخت به دکترهایی که برای نظارت بهداشتی میروند به دلار نیست.معادل4200تومان میدهند.وپرداختی نسبت گوشت وارداتی بسیارناچیز است .اما درصورت نبودن دامپزشک دست وارد کننده باز است که هرچه میخواهد انجام دهد.
اما واقعا وجود ناظرشرعی ضروری تر ازناظربهداشتی است؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
4
8
جای تعجب از این وزیر محترم با این نامه تاریخی
این نامه یاداور قرارداد ترکمنچای را به ذهن متبلور میکند
جای تعجب دارد که در متن ها و نظرات بالا ، دامپزشک و غیردامپزشک خصوصی و دولتی ...... میکنند
بخدا اینها حرف حاشیه است
همکاران محترم خدا را شاهد میگیرم که تنها مردم ضرر عدم نظارت بهداشتی را باید بجان بخرند ، من به چشمم تخلفات و گوشتهای حذفی خودمان را در این کشورها دیدم که بسته بندی و به کشورهای عربی صادر میشد وقتی ناظرین بهداشتی ما انجا نباشد شما چطور ایراد گوشت منجمد را میخواهید در ایران تشخیص دهید
اقا هم نظارت شرعی واجبه و هم نظارت بهداشتی ،اعتقاد و نظرم اینه حکیم مهر بصورت گسترده خطرات و عواقب عدم نظارت بهداشتی بر گوشتهای وارداتی را بگوش مردم برسانند و وزیر بخاطر سلامت جامعه نامه را کم لن یکن کند
اگر از طرف وزیر اتفاقی نیفتاد و وزیر نامه را لغو نکرد ، خودم و خانواده ام هرگز گوشت وارداتی نخواهیم خورد و به مردم اعتقاد و نظر کارشناسی خودن مبنی بر عدم مصرف گوشت وارداتی که ناظرین بهداشتی ایران نظارت نکرده اند توصیه و سفارش اکید خواهم کرد
به امید روزی که مسئول دستوالعمل هاشون فقط به نفع مردم باشد نه به نفع مافیای اقتصادی
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
3
9
واقعا واردات گوشت بدون نظارت بهداشتی مصیبتی بزرگ بر مردم است
جای تعجب از رییس محترم سازمان دامپزشکی ، چرا شما سکوت کردید مسئولیت شما ایستادگی در مقابل وزیر است اقا محکم و استوار قانون سازمان دامپزشکی را اجرا کنید
البته از دکتر ماکنعلی انتظار می رود با توجه به مسئولیتشان محکم جلوی این موضوع و وزیر محکم بایستند و حساسیت کار را به وزیر بگویند
.......................
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
یعنی ویکند و‌ دلار و‌ ... واقعا اینقدر ارزش داره که بخاطرش جنجال راه انداختن؟! نظارت بهداشتی را فقط ایران انجام میدهد ما از اروپا هم حساس تر شدیم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
................. متاسفانه هزینه این حذف نظارت را باید مردم بدهند و سودش را دوستان پشت پرده ....... ببرند.
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
5
9
ورود همکاران دستگاه اطلاعاتی و امنیتی بر عملکرد و تصمیمات ، نابخردانه و ضد امنیت غذایی وزارت جهاد لازم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
9
5
لطفا جلوی این اعزام های کیلویی را بگیرید بگذارید کشور مبدا خودشان کارشان را که درست انجام میدهند بدهند طفیلی اعزام نکنید
پاسخ ها
دامپزشک دولتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
سلام دوست عزیز چرا شما که اطلاع نداری نظر میدی من خودم برزیل رفتم کشورهای اروپایی که مثل ما تحریم نیستند اونا اولا گوشتو ارزونتر میخرن ثانیا پولو اول نمیدن مسیولین کشتارگاه همیشه میترسند در اینده کشور خریدار اشکالی از گوشت پیدا کنه که پول گوشت رو نده و ادعای خسارتم بکنه خودشون تمام استانداردها رو رعایت میکنند ولی برای ایران اولا گوشتو گرونتر میدن ثانیا نصف پول رو اول نقد میگیرن و نصف دیگه پول رو قبل از بارگیری و خروج از کشتارگاه نقد میگیرن و ثالثا هیچ شککایت بعدی رو قبول ندارند اصلا اعزام دامپزشک ناظر برای همین بوده فقط میگن ناظر خودتون نظارت کنه و اگه موردی هست همونجا قبل بارگیری بگه و بعد بارگیری دیگه تمومه و حرف شرکت خریدار ایرانی به هیچ جا بند نیست بسیاری از شرکتها به همین دلیل ناظر خصوصی هم دارند که بعنوان نماینده شرکت فعالند ضمنا من خودم بارها محموله هایی که شرایط دامپزشکی توافقی ما رو نداشته حذف کردم اونها هم قبول کردند و از تولید ما حذف کردند مقدارش توی 2000 تن تولید حتی به بالای صد تن هم بوده براشون مهم نیست چون برای کشورهای دیگه زدن یا برای خودشون.نمونه هایی از اینها مثل موارد زیر است که وقتی ما ردشان میکنیم و اونا قبول میکنن دیگه مستند نمیشه چون معدوم که نمیکنن فقط برای ما حذف میکنن اونا خودشون دکتر سیف دارند که کل کشتارگاه زیر نظر او و تابع دستور اونه و قدرتش زیاده و اون تصمیم به حذف موارد مشکوک رو داره . حذف و عدم قبول لاشه دام بتلای دو نیم سال و ماده حذف گوشتهایی که جمود نعشی مناسب ندارند و پی اچ نامنایب دارند و درصد چدبی بیشتر از 7درصد در بسته دارند و گوشتهایی که دکره انجماد نامناسب داشته اند و دچار آب افتادن و کیفیت پایین شدهاند و موارد بسیار دیگر همه و همه رو همه روزه از صبح زود نا انتها و بعد هم قبل بارگیری کانتینر از موارد مورد بازرسی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
5
5
چرا همه دنیا نگران سلامت گوشت وارداتی نیستند و دامپزشک اعزام نمی کنند ؟
چرا این کشورها اینقدر بی سواد و بی غیرت هستند بیایند از سازمان دامپزشکی کشور یاد بگیرند
تب برفکی و آنفلوانزا مهم نیست مهم اعزام به خارج آنهم فقط به برزیل است
اگه اعزام به سایر کشورها باشد پدیده انصراف اتفاق می افتد
واقعا سایر کشورها باید بیایند با دلیر مردان سازمان دامپزشکی کشور آشنا بشوند تا بفهمند در یک ماموریت چه مزایایی در انتظارشان است
ناشناس
|
France
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
3
5
آقای دکتر رفیعی پور و تیمش این نامه وزیر را مطمئنا اجرا نخواهند کرد چون قانون اعزام دامپزشک برای اعمال نظارت بهداشتی مبنا و پشتوانه قوی علمی دارد. و وزیر کسی نیست که کاملا به این موضوع بی توجه باشد در اثر غفلت دامپزشکی استدلال کاهی دلالان پشتوانه این نامه وزیر برای کسب منفعت بیشتر قرارگرفته که مطمئنا با پیگیری آقای دکتر رفیعی پور و کل دامپزشکان در رسانه های جمعی و توضیح موضوع به افکار عمومی و معرفی صاحبان شرکت های واردکننده به مردم و عایدی دامپزشکان از اعزام در ازای مشقات کار و دوری از خانواده و ... این اعمال نفوذ کاهی را درهم خواهد پیچید تا روزنه دیگری برای سو استفاده سوداگران از غذای مردم ایجاد نشود.
ناشناس
|
France
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
5
از رئیس سازمان بعنوان بالاترین مقام نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی انتظار داریم با اقتدار در جهت کان لم یکن شدن این نامه با وزیر محترم رایزنی جدی داشته باشند و تمام ابزارهای قانونی را بکار گیرند و در مقابل این مافیا ایستادگی کنند تا متعاقبا سازمان دچار مشکل نشود. آنچه که در اثر سوداگری تخم مرغ اتفاق افتاد و سازمان دامپزشکی بعنوان متولی قانونی نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی در جایگاه سوال و جواب قرار گرفت نه وزیر و وزارتخانه.
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
4
با سلام به نظر من آنان که در دل مرضی است خیلی خوشحال شدند از این خبر.
روی سخن من با آقای بهروز طاهایی است آیا ناظر شرعی هزینه ای برای کشور در بر ندارد ؟ فقط ناظر بهداشتی هزینه بر است ؟ آقای طاهایی که همه رامتهم به اظهارات کارشناسی نشده می کنید کدام کار کارشناسی و کدام عقل سلیم ناظر بهداشتی را حذف می کند آیا در این کار اعتبار بین المللی و قدرت برش بین اللملی آنرا در نظر گرفته اید ؟ وقتی با حضور ناظر وضعیت اسفناک را اریم بدون نلظر جطور میشه؟
ناشناس
|
Finland
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
4
سلام اون دوستانی که میگن چرا بقیه کشورها ناظر اعزام نمیکنن باید به اعتبار بین المللی کشورشون هم نظر داشته باشن. بنده شاهد بودم با اینکه ایتالیا نماینده ای در کشتارگاه نداشت بخاطر اینکه یک کاغذ شکلات در یکی از بسته ها ی گوشت صادراتی به این کشور افتاده بود رییس کشتارگاه و دست اندرکاران شدیدا توبیخ شده بودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
4
باید برای این کار رییس سازمان و همکلاسها و وزیر با تمام نمایندگان استانها صحبت شود و به گوششان رسانده شود
دکتر
|
Germany
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
4
4
در کجای دنیا پرستارها و تکنسین اتاق عمل و بهیار دز کنار پزشک هستن ؟ اولین اشتباه نظام دامپزشکی بها قائل شدن به سایر رده ها شد ، برید برا خودتون نظام تشکیل بدید تا ......... نشین
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
8
سلام، همه نظرات را خواندم. من یک جهادی هستم. دامپزشک نیستم. آفرین گویی های ناشی از حسادت کاردان ها و خوشحالی دکترهای بخش خصوصی مشمئز کننده و حاکی از جو خارج شده از هدف دامپزشکی کشور است. به خود بیایید. حتی اگر به فرض محال شما حقوق بیست میلیونی دارید که مجبور نباشید از گوشت یخزده گذران کنید، به فکر الباقی جامعه باشید. گوشت بدون نظارت دولتی، مشتری نخواهد داشت. چون این موضوع به سرعت برق در فضای مجازی توسط معاندان نظام پخش و به گوش مردم خواهد رسید. سوراخ کشتی اگر در زیر صندلی دکترهای سازمان دامپزشکی است، آب نشتی شما را هم خفه خواهد کرد. اگر اینقدر ساده لوح و تنگ نظر هستید، فقط به عواقب بنگرید.
ناشناس
|
France
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
4
البته تقصیر همه ماست که نظارت بهداشتی امروز اینچنین توسط عده ای دلال و سوداگر سلامتی مردم مورد وهن و سوال قرار گرفته و وزیر جهادکشاورزی را مقید به اجرای خواسته همان دلالان نموده است.
سازمان دامپزشکی کشور مثل همان اوایل باید پیگیر گزارشات واصله از کارشناسان مقیم میشد و شرکت ها را مورد سوال قرار می داد نه کارشناسان مقیم را.
کارشناسان مقیم هم باید در طول اعزام موضوعات تخلف و دخالت های غیرقانونی نمایندگان مقیم شرکت ها را قطع و به سازمان گزارش و آنها را پیگیری می کردند.
البته در طول سالیان حتما حداقل ۱۰۰ گزارش از کارشناسان مقیم به سازمان رسیده و جمع بندی شده است لذا رئیس محترم سازمان باید آن مستندات را جهت استحضار وزیر محترم و حتی مردم و بویژه آقای طاهابی در اختیار قرار دهد.
پیشنهاد می کنم همکاران عزیزی که تازه از اعزام برگشته اند در جهت تکمیل آرشیو مستندات ،گزارشات خود را دوباره به سازمان و وزارتخانه ارسال دارند تا مورد استفاده و استناد رئیس محترم سازمان در پیگیری ها قرار گیرد.
وظیفه اعمال نظارت بهداشتی بر گوشت منجمد پس از ۲ماه در مقصد(ایران) امری نشدنی است و سازمان باید این چنین نظارتی را منتفی دانسته و زیر بار چنین مسولیت غیر علمی و غیرعملی نرود و همکاران خود را مدیون هموطنان نکند. و همان بهتر که وزارتخانه بدون نظارت بهداشتی گوشت را خریده و واردکرده و توزیع کند.
ناشناس
|
France
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
1
آیا این فایل صوتی منتسب به آقای طاهایی صحت دارد؟
حکیم مهر لطفا موضوع را از خود ایشان استعلام و اطلاع رسانی فرمائید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
3
آقای علیزاده می گویند چاره کار در این است که سازمان دامپزشکی در معاونت ضعیف و بی کفایت امور دام ادغام شود؟؟!

مدتی است که این نغمه شوم از حلقوم افراد ناآگاه یا ذی نفع با باندهای فاسد رانت خوار تکرار می شود.

البته بارها مهندسان کشاورزی و دامپروری تلاش کرده اند که سازمان دامپزشکی و موسسه رازی را طوری از بین ببرند که دیگر نامی از آن نباشد.

البته یک بار در فاصله 1306 تا 1309 موفق شدند که سازمان دامپزشکی و موسسه رازی را منحل کنند و محل آن را به انبار سم آفات نباتی ملخ؟؟! تبدیل کنند که پ دوباره به همت دامپزشکان متعصب و با غیرت سر بلند کردند.

وقتی وزیر جهادکشاورزی به شکل تعمدی و تحقیرآمیز عنوان علمی و حرفه ای "دکتر"
را از ریاست محترم سازمان دامپزشکی جناب آقای دکتر رفیعی پور حذف می کند دیگر معلوم است چه اهداف شومی در سر دارند!

تنها راه نجات نجات دامپزشکی،
جدایی آن از این وزارت خانه ای است که در آن ............ موج می زند و الحاق عزتمندانه آن بر مبنای تکلیف WHO و قانون سازمان های مستقل حکومتی به زیر نظر مستقیم شخص وزیر بهداشت است.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
3
4
طرف با یه دیپلم خودش تحمیل کرده به اداره دامپزشکی حالا میخاد بره برزیل واسه نظارت..تا تنگ نظرهایی مثل شما و جهادیا هست وضعیت سازمان از این بهتر نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
4
لطفا پیام صوتی مدیر عامل مرکز حلال آقای طاهایی را هم منتشر کنید و ابراز مسرت و خوشحالی ایشان را از حذف ناظرین بهداشتی ببینید عده ای که نقشی در تولید و بهداشت ندارند چطور کارشان را مهم جلوه می دهند و کار دامپزشکان را بی اهمیت ........... به این وزارت خانه و این سازمان ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
7
به خاطر اینکه در همه جای دنیا پرستارها به پرستاری و تکنسین اتاق عمل به کار در اتاق عمل و بهیار به فعالیت خودش و پزشک هم به کار طبابت مشغول هستند نه اینکه در ایران، دکترای عمومی دامپزشکی در صفر تا صد همه امور دوست دارند دخالت داشته باشند.هر وقت دکترای عمومی دامپزشکی در ایران به کار درمان و طبابت پرداخت سایر رده های دامپزشکی هم به امور واکسیناتوری و کارشناسی و مسئول فنی بهداشتی می پردازند و نظام تشکیل می دهند.چه کسی گفته که باید دکترای عمومی دامپزشکی در شبکه های دامپزشکی به عنوان کارشناس استخدام بشوند و نظریه کارشناسی بدهند.شبکه دامپزشکی فقط یک نفر دکترای عمومی دامپزشکی برای تشخیص بیماری و نحوه درمان میخواهد ولا غیر و دیگر دلیلی برای حضور چندین دکتر دامپزشک در یک شبکه وجود ندارد.در بخش خصوصی هم فقط دکترای عمومی دامپزشکی حق تاسیس درمانگاه و اشتغال به امر درمان و طبابت را دارد.کی گفته باید مسئولین فنی مراکز بسته بندی و بهداشتی ، دکترای عمومی دامپزشکی داشته باشند!!!!!
پس سایر رده های دامپزشکی از کاردانی تا کارشناسی و کارشناسی ارشد برای چی تو دانشگاهها دانش آموخته میشوند!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
5
خوب از یک مهندس عمران انتظار بیشتری نمیره.
بازی با سلامت مردم شده مثه آب خوردن.
من یک پزشک هستم و واقعا در مصرف گوشت خیالم راحت بود که دامپزشکی در تمام مراحل داره نظارت میکنه.
اگر دامپزشک ناظر اعزام نشه باید وزارت بهداشت بابت تهدید بهداشت عمومی وارد ماجرا بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
1
1
درود بر این جهادی شرافتمند که باورهای دینی و غیرت ملی اش نگذاشت که در برابر این ....... سازمان یافته در وزارت جهادکشاورزی و معاونت امور دام ساکت و بی تفاوت بماند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
2
6
از وزبر محترم بهداشت و کمبسیون بهداشت و درمان درخواست می شود که برای دفاع از بهداشت و سلامت مردم اقدامی عاجل صورت دهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
8
5
ای دامپزشک ها فقط مدارک رو کنترل میکنن خیلی هاشون اصلا بازرسی گوشت بلد نیستن ۴ واحد بازرسی پاس کر دت در حالیکه کاردان ها ۱۲ واحد پاس کردن با عرض معذرت بعضی هاشون فرق ..... و ...... رو نمیدونن دم وزیر گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
سلام و عرض ادب خدمت شما عزیز بزرگوار
جهت اطلاع عرض کنم که بازرسی گوشت در کشتارگاه ها وظیفه ناظرین بهداشتی همان کشتارگاه هاست و ناظر بهداشتی اعزامی از ایران وظیفه نظارت کلی از ابتدای کشتار تا انتهای کشتار و ارسال و بارگیری را دارد و نه بازرسی لاشه ها، هرچند دامپزشک ها نیز تا حدودی با بازرسی لاشه غریبه نیستند.
تجربه خودم رو میگم:
چند ماهی است که از ماموریت یکی از کشورهای اطراف برگشتم. در ابتدا که برای بازدید کشتارگاه رفتم نواقصی بود که متذکر شدم و بعد از اصلاح شروع به کشتار کردیم و در ادامه کشتار نیز نواقصی دیگری پیش می آمد که تا رفع کامل آنها اجازه کشتار نمیدادم. گوشه ای از این مشکلات رو ذکر می کنم:
ذابح اونجا تعداد زیادی گوسفند کشتار میکرد و روی هم می ریخت و بعد به اندازه یک سیگار کشیدن استراحت میکرد (ریختن دامهای کشتاری روی هم باعث عدم خروج خون به شکل کامل و نهایتا افزایش بار میکروبی و نرسیدن چی اچ مناسب و فساد پذیری زود هنگام و ... می شود) با تذکر و نظارت اصلاح شد.
شستشوی لاشه با شلنگ و با فشار آب کم انجام می شد که دستور به اصلاح سیستم شستشو و نصب لاشه شور مناسب شد.
آب گرم جهت شستشوی چاقو و وسایل کارگرها و دست آنها موجود نبود که برقرار شد.
مواد شوینده و ضدعفونی سالن ها و دستشویی ها موجود نبود، تهیه و اجرایی شد.
بعضی لاشه ها از روی قلاب روی زمین کثیف می افتادند و کارگر به همان صورت به قلاب می زد و به سردخانه می برد که آموزش داده شد و مجددا شستشو انجام می شد.
لباس کار کارگرها از سفیدی به سیاهی و بلکه تیره تر می زد که طبق دستوری که داده شد لباس ها همه تعویض و شستشوی روزانه انجام می شد.
ناظر کشتارگاه خیلی مقید به بازرسی لاشه نبود و تنها جگر و قلب رو بازرسی می کرد که با تذکری که داده شد نظارت 100 درصدی لاشه ها هم صورت گرفت.
بعضی از موارد ضایعه و مشکلات بیماری و انگلی از نظر ناظر کشتارگاه موردی برای مصرف نداشت در حالیکه از نظر ناظر اعزامی قابل ارسال برای ایران نبود و از محموله های ایران حذف می شد.
شتشوی سردخانه ها انجام نمی شد که اجرایی شد.
دام های پیر و ماده جهت کشتار وارد شده بودند که مانع از کشتار آنها شدم و تذکرات سفت و سخت به عامل کشتار دادم.
و اقدامات متعدد دیگری که همگی در جهت ارتقای بهداشت و سلامت دام های کشتاری بود.
در کل بایستی عرض کنم در حال حاضر به سبب شرایط موجود، واردات گوشت از کشورهای مختلفی انجام میشه که بعضی از آنها شرایط بهداشتی کاملی ندارند و نیاز به تغییر و اصلاح دارند که این مهم می تواند با حضور ناظر بهداشتی اعزامی صورت بگیرد.
حال حضور ناظر بهتر است یا نه، تفکر باید کرد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
در پاسخ یکی از همکاران شرح حال یک کشتارگاه در برزیل را نوشته اند که فکر می کنم اشتباه شده است و این شرح حال کشتارگاه های صنعتی ایران است .
دامپزشک بخش خصوصی روی بازرسی را انجام می دهد
دامپزشک ناظر دولتی با یک ساعت تاخیر اگر آنهم بیاید با کت و شلوار در دفتر کشتارگاه چای می خورد و دلش را برای صبحانه جگر صابون می زند !!!!!
کشتارگاه برزیل واقعا صنعتی است.
زمان کار - زمان استراحت همه چیز طبق اصول است ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
4
6
دکتر دامپزشک 225 واحد درسی را می گذراند که بتواند دام زنده را پیش، حین و پس از کشتار معاینه بالینی، پاراکلینیکی و بازرسی کشتارگاهی کند و در مورد سرنوشت گوشت مصرفی که سلامت هزاران بلکه میلیونها را تحت تاثیر قرار می دهد نظر کارشناسی دهد و از این نظر کوچکترین اشتباه دکتر دامپزشک برای جامعه بسیار گران تمام خواهد شد.

بنابراین لطف کنید حداقل به خاطر سلامتی خانواده خودتان،
از این تعصبات کوته بینانه صنفی و منافع و امیال شخصی دست بردارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
3
4
ارزش پرستار به این است که در کنار یک متخصص و فوق تخصص کار می کند.

وقتی درمانگاه و بیمارستان،
پزشک نداشته باشد حتی با بهترین پرستاران هم
اعتبارش را از دست خواهد داد و تعطیل خواهد شد!

این را لطف کن درک کن!

ای کسی که ......های بچگانه ات در درجه اول به خود و خانواده ات آسیب می زند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
3
هر چه سطح استانداردها و نظارت دامپزشکی زنحیره غذایی در یک کشور بالاتر برود بیشترین سود و منفعت را در درجه اول دامداران و مرغداران عزیز به علت اعتبار یافتن برند تولیدات شان در بازارهای داخلی و صادراتی خواهند برد و حتی صنعت گردشگری هم از این بابت به علت احساس امنیت و آرامش فکری مسافران گردشگری منتفع می شود.

به همین دلیل است که پیشکسوتان و بزرگان دامپزشکی معتقد شده اند که دیگر وزارت .......... جهادکشاورزی جای سازمان حاکمیتی دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی نیست و بر طبق قانون مستحکم سازمان های مستقل حکومتی سازمان دامپزشکی و موسسه رازی ضروری است که هر چه سریع تر طی طرح مشترک کمیسیون های کشاورزی و بهداشت و درمان مجلس برای حفاظت هم زمان از منافع و مصالح تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به طور کاملا مستقل و مقتدر زیر نظر شخص وزیر بهداشت منتقل شوند.

بدبهی و روشن است که تنها این دامپزشک نمایان و دلالان واردکننده رانت خوار هستند که با رها شدن سازمان دامپزشکی از چنگال این اسارت تحقیر آمیز وزارت جهادکشاورزی که وزیر آن حتی حفظ ظاهر نکرده و به ریاست محترم و همکاران سازمان دامپزشکی که این چنین صادقانه و به طور شبانه روزی در حال جان فشانی همزمان برای منافع جامعه اعم از منافع تولیدکنندگان و مردم هستند، توهین و اسائه ادب می کند!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
3
لطفا کسی به موصوف نطر شرعی ورود نکنه که خطرناکه
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
3
6
انشائ الله دکتر رفیعی پور جواب ( نه) را به نامه وزیر میدهند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
3
درود بر این پزشک فرهیخته که سطح کار خود را از یک درمانگر صرف به سطح یک پزشک مسئول و جامع نگر ارتقا بخشیده اند.

بی تردید معنی زیبای بهداشت واحد (One Health)
همین است.

به نحوی که پزشکان و دامپزشکان در کنار هم و با هم هر کدام به شکل هماهنگ و منسجم در یک ساختار واحد اداری وزارت بهداشت، جداگانه و به طور مستقل بر مبنای حوزه تخصصی خود رسالت حرفه ای شان را در راستای تضمین بهداشت و سلامت مردم و منافع جامعه به انجام می رسانند.

مطمئن باشید تا سازمان سلامت محور دامپزشکی زیر نظر وزارت تجارت پیشه و سودمحور جهادکشاورزی است هرگز نمی توان گفت سازمان دامپزشکی توانسته است رسالت های دوگانه حساس و راهبردی خود را یعنی کنترل بهداشتی زنحیره غذایی از خوراک دام، دام و غذای انسان و مبارزه با 850 بیماری زئونوز پیاده کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
4
در وزات جهادکشاورزی سخن گفتن از لزوم معاینه بالینی دام زنده و نمونه برداری آزمایشگاهی از آن پیش از ذبح و پس از آن، غیر قابل درک است و به همین دلیل محدود کردن آن به فقط بازدید ماکروسکپی اولا دست دکتر دامپزشک را در شناسایی و تشخیص دقیق بیماری ها و آلودگی های احتمالی خواهد بست
و از طرفی راه را برای فرصت طلبان و کینه جویان باز خواهد کرد که اگر بازرسی گوشت همین است پس من بیسواد هم با گذراندن چند واحد درسی می توانم همان کار را انجام بدهم!

و وزیر جهاد کشاورزی هم البته با نجوای درگوشی یک خائن بفرماید که حال که این طور است آزمایش همان بسته های منجمد چند ماه پیش کافی است و دیگر نیازی به دکتر دامپزشک نیست!

در حالی که وقتی مثلا به یک پزشک و مقام مسئول در وزارت بهداشت یا کمیسیون بهداشت مجلس گفته شود که دکتر دامپزشک نمی تواند آریتمی قلبی، تاکی کاردی، تاکی پنه، آتونی گوارشی یا حرکات و رفتار غیر عادی و فلجی عصبی دام زنده را پس از مرگ آن تشخیص دهد و اینها برای تشخیص بالینی بیماریها و رهنمون شدن دکتر دامپزشک به انجام تست های تکمیلی تشخیص عفونت ها و آلودگی های میکروبی، شیمیایی و دارویی به منظور تضمین پاکی و سلامت گوشت مصرفی مردم ضروری هستند،
بلافاصله خواهد پذیرفت و از هر گونه همکاری برای اینکه دکتر دامپزشک رسالت خودش را به عنوان خط مقدم سپاهیان بهداشت جامعه انجام دهد،
دریغ نمی کند و به همین دلیل است که تفاوت وزارت بهداشت و جهادکشاورزی از این نظر تفاوت زمین با آسمان است!
پاسخ ها
دکتر سلطانی منش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
از مسوولین دامپزشکی انتظار میره وقتی مجبوریم در وزارت خانه زیر نظر کسانی کار کنیم که کشاورز و دامدار و مهندس عمران هستند، این طور مطالب را به طور مکتوب و شفاهی در جلسات مکاتبات و.. عنوان کنند. مطمئن هستم افراد دلسوزی در جهاد کشاورزی هسنند که سلامت مردم برایشان مهم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
3
2
قصد توهین وافترا ندارم . سراغ دارم همکار دامپزشکی به دلیل سن بالا فرق گوشت گاو و گوسفند رو نمیدونه چه برسد به آنکه آثار مریضی درلاشه هارو تشخیص دهد . در بسیاری موارد هم بایک نوشابه و کیک از هر اظهار نظر بهداشتی شانه خالی میکند . همین بزرگوار ۲ بار به خارج جهت بازرسی گوشت اعزام شده است . چطور این شخص در انسوی دنیا ناظر بهداشتی خوبی خواهد بود . هستند همکاران شریفی هم که به دلیل سخت گیری در نظارت بهداشتی در خارج با تنگ نظری و نفوذ صاحبان شرکت ها و برخورد نامناسب سازمان دامپزشکی دیپورت شده اند . خیلی به نظارت بهداشتی انیدی نیست . این را هم مثل سایر موارد به دامپروران واگذار کنید راحت بشویم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
راه حل این مشکل حذف کل پروسه ی بهداشتی است؟
اگر یک نفر به صورت مست و پاتیل رانندگی کرد باید قید حمل و نقل با خودرو را زد؟؟؟؟؟ یا با اموزش و افزایش کیفیت نظارت این 2تا ادم ناوارد و بی اخلاق را حذف کرد؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
1
1
باور بفرمایی اونقد اوضاع مالی مردم نامناسب هست که اگر گوشت مردار هم توریع کنند مردم باز بصف میایستن . خدا به همه رحم کند .
کارمند وزارت جهاد(سازمان دامپزشکی)
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
3
5
امیدوارم اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات خیانت های صورت گرفته در وزارت جهاد کشاورزی را واکاوی کند.
تصمیمات وحشتناک برای امنیت غذایی مردم و نان شب مردم در این سال ها بوی خیانت میدهد.
بحران های تخم مرغ, گوشت و لبنیات در این سال اصلی ترین دغدغه ی اقتصادی مردم بود.
بهترین خدمت به رسانه های معاند و ضربه به نظام جمهوری اسلامی بخاطر تصمیمات داخل این وزارت خانه اتفاق افتاد
مدیران ارشد دامپزشکی در این خیانت شریک نشویییییییییییید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
3
3
لطفا هشتک #گوشت_بدون_نظارت_دامپزشکی_نمیخواهیم را منتشر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
2
1
لازم است از این پس برای علمی کردن امر بازرسی کشتارگاهی و گرفتن حربه از سودجویان و فرصت طلبان کینه توز، سازمان دامپزشکی کشور طی تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی،
فراهم کردن مستندات معاینه بالینی و کلینیکال پاتولوژی پیش از ذبح و آزمایشگاهی پس از ذبح را با ارسال نمونه بارکدار به روش "دو سر کور" Double blinded به یک آزمایشگاه معتمد داخلی برای کشتارگاه های داخل کشور،
و تیم اعزامی آزمایشگاهی برای کشتارگاه های خارج از کشور برای ترخیص نهایی محموله های گوشت اجباری نماید.

همچنین در صورتی که در هر مرحله از توزیع، یافته های آزمایشگاهی مشخص کرد که گوشت آلوده به انواع ویروس ها، باکتری ها و انگل های مسری انسانی و دامی یا آنتی بیوتیک ها، داروها و سموم شیمیایی است،
بلافاصله بر مبنای این مستندات قانونی نسبت به جمع آوری محموله بارکدار گوشت از بازار مصرف با حکم دادستانی کل کشور به عنوان مدعی العموم برای حفاظت از بهداشت و سلامت مردم اقدام عاجل شود.

بر این اساس ثبت علایم حیاتی دمای رکتال، ضربان قلب، تنفس و CBC برای رد لکوسیتوز و نتروفیلی یا برعکس لوکوپنی و نیز بیوشیمیایی از نظر بیلی روبین برای رد کردن بیماری های تب دار همولیتیک و گاه زئونوز مثل بابزیوز و تب دره ریفت، تیلریوز، فیبرینوژن برای بیماریهای التهابی و AST برای بیماری های کبدی و عضلانی، و BUN و کراتینین برای مسمومیت ها و بیماری های کلیوی و کیت های کامل باقیمانده های دارویی دامپزشکی،
برای درج در مستندات پرونده بهداشتی دام کشتاری و صدور مجوز مصرف محموله های گوشت خارجی و داخلی بر طبق قانون مجوز مصرف اجباری خواهد شد.

آن وقت است که مشخص خواهد شد تا چه حد آن طور که سوداگران بی دین و ایمان و بدون حداقل وجدان انسانی ادعا می کنند گوشت های عفونی و مملو از باقیمانده های سرطانزای داروهای دامپزشکی و ایجاد کننده مقاومت های میکربی به آنتی بیوتیک (AMR) وجود خارجی ندارد؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
باید سازمان دامپزشکی سریع تر به این سمت حرکت کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
4
6
دکتر رفیعی پور شما انسان سالمی هستین (تا الان) خودتان را آلت دست مافیای گوشت کشور بخصوص عوامل نفوذی آن در وزارت خانه قرار ندهید. مرد باش و از میز خود نترس و به مردم اطلاعرسانی کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
1
0
سخنان طاهایی را شنیدم و یاد این ضرب المثل افتادم که ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
4
بعید میدونم دکتر رفیعی پور مخالفت کنه
زاینده رود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
2
2
عجب اوضاعی... مافیای ........ از آب گل آلود بازار گوشت ماهی میگیرد. الان میگن حالا که اوضاع خرابه، ما هم یک سنگی بزنیم شاید گرفت. آقای رفیعی پور، هر جا میفرمایید خدمت برسیم، هرجا میگید هشتک بذاریم، هر چی میخواید بنویسیم. جلوی سنگ رو بگیریم، نکنه حتی به گنجشکی بخوره. بخدا اوضاع برآشفته ی مردم طاقت حتی یک گنجشک را نداره. ثانیاً... کی گفته وضع دکتر های دامپزشکی توپه؟ کاردان میخواستی جون بکنی مثل من درس بخونی. چندرغاز واحد گذراندید و اکثراً فقط به برکت اینکه فرزند پدرت بودی راه پیدا کردی به اداره برای دکترها و کسانی که با تلاش و جان کندن ریشه در اعتبار اداره دوانده اند، شاخ و شونه میکشی؟ خصوصی ها، خوشحال نباشید. محدودیت ها و جنگ اعصاب ادارات دولتی مال ما، اعزام مال شما؟ بیاید جامون رو عوض کنیم. بدانید که، وضعیت دکترهای دولتی اگر خوب بود، چشم به اعزام نمیدوختند. ماموریت های یک روزانه ای که میشود دو روزانه به شهر و دیار و آغوش مادر! اضافه کاری های بیخودی، یهو دو سه میلیون اضافه حقوق بی عنوان(شتر دیدی، بیا بگیر بگو ندیدی) برای مدیران، روسا و معاونین ادارات کل مصداق دارد که در اقلیت هستند. اکثراً کسانی هستند که در امر اعزام بی عدالتی شده در حقشان. تازه، برید اصل و ریشه علت اعزام، روش اعزام، وظایف اعزام شده رو بخونید تا ببینید که الکی دارید جلز ولز میکنید. دولتی باید باشه، دکتر باید باشه. اعتراض داری؟ دکترا بخون، بیا استخدام شو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
2
3
آقایونی که میگید نظارت را فقط ایران انجام میده و مگه ما از کشور های اروپایی حساس تریم اگه تجربه شخصی داشتین یا پای صحبت های همکارانی که تجربه نظارت بهداشتی برزیل داشتن بشینین متوجه میشین که وزیر محترم به نفع جیب آشنایان و ضد سلامت مردم اقدام کرده است. همین صحبتهای موافق با این اتفاق که نشان از ضعف اطلاعات است که مطرح می شود در اطراف وزیر محترم نیز زمزمه میشه که این فجایع به بار میاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
1
1
جناب ........ خودش وارد کننده هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
دوستان و همکاران دولتی که اعزامتان به خطر افتاده و زمین و زمان را به هم میدوزید. این داستان از آنجا شروع شد که جنابتان از همکاران بخش خصوصی در مقابل متخلفان داخلی حمایتی که نکردید راههای دور زدن قانون را هم نشانشان دادید باور کردید این آسیاب به نوبت است؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
دوستان عزیز!

قضیه مثل روز روشن است:

سازمان دامپزشکی یک سازمان حاکمیتی و نظارتی است و تا موقعی که زیر نظر وزارت جهادکشاورزی که یک وزارت ظاهرا تولیدی و تجارتی است نمی تواند مستقل باشد و وظایف نظارت بهداشتی خود را در جهت تامین بهداشت و سلامت مردم انجام دهد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
آزموده را آزمودن خطاست!

کینه توزان نسبت به سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی بسیار موذی اند!

یک قدم بر می وارند اگر واکنشی نبود گام های بعدی را بر می دارند و اگر مقاومتی بود موقتا تا فرصت مناسب بعدی توی لاک دفاعی عقب نشینی می کنند.

بنابراین به جای هشتک های بی فایده مصرف نکردن گوشت بدون نظارت دامپزشکی،
ضروری است هشتک لزوم
مستقل شدن سازمان حاکمیتی، نظارتی وسلامت محور دامپزشکی از وزارت تجارت پیشه جهادکشاورزی به طور گسترده رسانه ای شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
3
1
بهداشت مردم را فدای اغراض شخصی نکنید و سلامت مردم را بخطر نیاندازید، اگر نظارت لازم نیست پس ناظر بهداشتی کلیه کشتارگاه های ایران را هم حذف کنید و کارشناس بهداشتی برای فروشگاههای مواد پروتئینی و بسته بندی ها و سایر مواردی که بایستی مسئول بهداشتی داشته باشه نیز اقدام نکنید . یادش بخیر یکی از دوستا در زمان دانشجویی می گفت تمام این درسها که توی دانشگاه میگن همش دروغه و بعد از هر ترمی که امتحان می داد و درس رو پاس می کرد همه جزوه ها و کتابهای مربوط به اون درس رو می انداخت توی رودخانه خشک شیراز.
همكار اعزامي
|
Brazil
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
4
4
افراد و مسووليني كه بدلايل مختلف،،امروز موافق حذف نظارت دامپزشكي بر بديهي ترين رسالت ان مي باشند در اينده اي نزديك بايد پاسخگوي سلامت فراورده خام دام مصرفي ٨٠ميليون نفر جمعيت باشند.
پس بهتر است با اندكي طمانينه و مدارا بگزراند اين نهاد دلسوز و غيرسياسي رسالت خويش كه همانا حفظ سلامت عموم است را معمول نمايد

لازم به ذكر است ما در قلب ريودوژانيرو نيستيم !!!ما در بدترين شرايط اسكان در روستاهاي برزيل با دوري از خانواده، گزش پشه فراوان،شرايط رفاه بسيار ضعيف و.....از ٥صبح تا ٤عصر مشغول نظارتيم صرفا بخاطر خدمت به مردم كشورمون
والله قسم دامپزشك اينجا مستقر نباشد برزيلي رحم نميكند يحتمل هر اشغالي به ايران بفرسدو مسايل بهداشت گوشت را رعايت نميكند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
شما نگران دلار هستی - پای سلامت مردم بیچاره را وس نکش !!!!
شما اگر خیلی عشق نظارت دارید به قصابی ها و مرغ فروشی ها که از ترستان سال هاست قدم نمی گذارید نطارت داشته باشید !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
خواهشا یه نفر یه خبر درستی بده چه خبره ؟ بالاخره چی میشه؟
امروز صبح رئیس سازمانم توسایت سازمان خبر داد که اعزام ها ادامه پیدا میکنه و ... ولی الان خبر را برداشته اند از سایت!!
چه خبره؟!
..........؟ انگار محکم یقه سازمان را چسبیده اند !!
تکلیف کسانی که در نوبت هستند چی میشه؟
پاسخ ها
همكار
| Brazil |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
چشم بنده در طول خدمتم ثانيه اي كوتاهي نكرده ام و نخواهم كرد نيازي به دلار هم ندارم منتهي براي نظارت بهداشتي به واحدهاي توليد و عرضه خام دامي نياز به جذب نيرو ميباشد اين تعداد نيرو و امكانات در ادارات دامپزشكي صرفا پاسخگوي كاغذبازيهاي سيستم هم نيست چه رسد به نظارت فراگير
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
1
1
نظارت بهداشتی کشورهای پیشرفته چند لایه ای و بسیار نفوذناپذیر است.
اگر آلودگی های گوناگون میکربی، دارویی و شیمیایی توانستند به فرض از اولین لایه بگذرند حتما در لایه های عمقی تر مشخص خواهند شد.

ولی انصافا آیا ما چنین سامانه دفاعی بهداشتی چند لایه را داربم؟؟!

کافی است که آماده خرج کردن پول باشند تا دروازه های بزرگ برای ورود کانتینرها گشوده شود.

علاوه بر آن دشمنان کشور همواره در کمین اند که از کوچکترین رخنه ای به بهداشت و سلامت مردم عزیز آسیب برسانند.

این است که الحاق سازمان مستقل دامپزشکی به زیر نظر مستقیم شخص وزیر بهداشت،
می تواند آرامش لازم و بستری مناسب را برای انجام وظایف انحصاری نظارت بهداشتی توسط سازمان سلامت محور دامپزشکی فراهم آورد.
دکتر واقع بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
1
4
در مورد صحبت های آقای طاهایی:
1- چطور ایشون در یک موضوعی که تخصصی ندارند اظهار نظر میکنند؟! مگر دامپزشکان در امور نظارت شرعی دخالت میکنند؟! هرچند کار امور دامپزشکی تخصصی تر هم است.
2- باید تاسف خورد که چه اتفاقی افتاده در سالیان گذشته که دفتر نظارت شرعی که طی سالیان اخیر تاسیس شده به ناگاه چنان قدرتی بگیرد که الان چنین توهین آمیز صحبت کنند.
3- فرمایش ایشان نادرست است چنکه به دامپزشک اعزامی 50 یورو تعلق میگیرد با قیمت دولتی 4900 تومان یعنی کمتر از 250 هزار تومن
4- اگر به فرض هم روزی 200 یورو هزینه شود (معادل 950000 تومن) و در روز بطور متوسط 20 تن تولید هست در کشتارگاه که میشود هر تن 45000 هزار تومن و حدود کیلویی کمتر از 50 تومن! حالا قراره گوشت کیلویی 50 تومن ارزون بشه؟!! پس معلومه مساله چیزهایی دیگه ای هست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
1
حکیم مهر هم صدای آقای طاهایی را برداشت از سایت . سایت سازمان هم خبر دکتر رفیعی را!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
1
1
اگه وزارت جهاد به انجام این دستور غیر کارشناسی که به ضرر سلامت غذای مردم تمام خواهد شد اصرار کنه و سازمان مجبور به اجرا بشه، بهترین اقدامی سازمان دامپزشکی میتونه انجام یده اینه که بگه خب پس لیبل مورد تائید دامپزشکی را روی گوشت وارداتی نمیزنیم چون بار منجمد داخل کانتینر به حجم ده ها تن اصلا قابل بازرسی بهداتشی و تائید نمیباشد!
اون موقع ببینند مردم بدون تائید دامپزشکی میخرند گوشت را یا خیر و مراجع قضایی چه خواهند گفت به توزیع کنندگان آن!
خادمی - دامپزشک با سابقه اعزام به خارج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
3
4
این دستور یعنی 1- وابستگی سازمان دامپزشکی در سیاست گذاری و اجرا و عدم التزام تعهدات قانونی در ایمنی غذایی 2- سایر کشورهای واردکننده گوشت منجمد ، عمدتاً جهت مصارف صنعتی گوشت وارد میکنند و نه کشور ما که با شرایط خاص تحریمها و کمبود پروتئین مصرفی مردم نیازمند حل نیاز روزانه خانوار با گوشت گوساله جوان می باشد 3- به تجربه شاهد بودم گوشت استحصالی برای ایران بهترین درجه کیفی و بهداشتی دارد و کشورهای که ناظر ندارند گوشت های غیرقابل قبول برای ایران و بی کیفیت برای آنها بسته بندی می شود معنایش این است که داشتن پروتکل بهداشتی دلیل بر رعایت آن نیست 3- دامپزشکانی مثل بنده در شرایط سخت رفاهی از ساعت 5 صبح تا 5 عصر بر کلیه مراحل کشتار دام تا بارگیری نظارت میکنند و حاصل این نظارتها ، بلحاظ اقتصادی و بهداشتی بی نهایت قابل دفاع می باشد من به چند مورد از تقلبات که توسط دامپزشکان پیشگیری میگردد اشاره میکنم : دامهای فاقد شماره گوش و بدون هویت - دامهای بیش از 30 ماه و پیر که از روی لاشه و گوشت شناسایی آن ممکن نیست - آلودگیهای محیطی - عدم آزمایشات دوره ای محیط ،ابزار و گوشت - عدم رعایت PH و دمای گوشت پس از خرج از سالنهای سرد و قبل از استخوان گیری - عدم خونگیری کامل و شستشوی مناسب گردن - عدم حذف چربی اضافی بر روی گوشت - بسته بندی نامناسب و بازشدن نایلون و ریختن گوشتها در کف سالن و بسته بندی مجدد آنها توسط کارگران - پارگی و بسته بندی ناصحیح کارتنهای گوشت -بارگیری گوشتهای با دمای عمق بیش از منهای 18 و ....-علاوه براین آفتهای قطعی ، دامپزشکان دولتی با مسئولیتی خطیری که در صیانت از بهداشت عمومی بر عهده دارند ، از فرصت کسب تجربه شیوه نظارتهای بهداشتی در سایر کشورها محروم خواهند شد .
من از تمام همکاران تقاضا دارم در این فضا نظرات کارشناسی خود را ارائه نمایند و سازمان دامپزشکی کشور بعنوان متولی مجموعه این نظرات را به وزیر محترم ارائه نماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
4
7
من دوبار اعزام شدم یکبار ان به پاکستان، اگر نبود دکتر دامپزشک الاغ را سر می بریدن و به جای گوشت گوساله نر 36 ماهه به کشور گیسل می کردند.ضمنا شرایط دامپزشک مستقر در کشتارگاههای که گاها در مکانی قرار گرفته اند که کمترین امکانات را برا گذران 3ماه باید داشته باشدهمچی آش دهن سوزی نیست.بعدا هم به نظر می رسد تشکیلات نظارت شرعی باید از دل سازمان دامپزشکی بیرون برود و بعنوان یک تشکیلات مستقل باشد. جالب اینکه ناظر شرعی در اینجا وجودش احساس می شود هر چند ذابح مسلمان و خط کشتار رو به قبله ولی دامپزشک نیاز نیست. ادم یاد ضربالمثل قربان شوم خدا را یک بام و دو هوا را.
این نامه باعث می شود تا کشتارگاهها و کارگاههای بسته بندی و ... هم بگویند ما دامپزشک نمی خواهیم و تعهد می دهیم محصولاتمان طبق شرایط بهداشتی دامپزشکی باشد .
به نظرم نامه وزیر برای بخش خصوصی بیشتر مخاطه امیز باشد تا بخش دولتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بخش خصوصی این نظر را خوب بخوانید. عاقبت همه ی ما در این سیستم مشابه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
2
2
بارها و بارها فراورده هایی بدون نظارت بهداستی وارد و توزیع شده است هیچ اتفاقی هم نیافتاده . .................. بابا روغن پالم و پارازیت و هزار کوفت دیگه اگه بلایی سر مردم نیاورد گوشت بدون نظارت هم کاری نخواهد کرد . اصلا نگران نباشید ، وزارت جهاد با این نامه فقط خواست بگه کاملا بر سازمان مسلطه و توجهی به اعتراضات نداره . اقایان هدف دیگری هم دارند وان هم حذف یک مرحله دلالی در پروسه واردات گوشت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
5
6
با این اقدام غیر کارشناسی، بنده بعنوان ناظری که قبلا برزیل رفته و از نزدیک وضعیت را دیده ام منبعد به خود و آشنایانم جرات خوردن گوشت برزیلی را نمی دهم . خدا به داد ملت برسد. پولی هم که عاید همکاران اعزامی می شد با نرخ ارز دولتی و به ریال پرداخت می شد که واقعا ارزش سه ماه دوری از خانواده را ندارد.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
2
4
سلام
خدا به داد مردم بیچاره و از همه جا بی خبر ایران برسه که منبعد باید گوشت های وازد و غیر بهداشتی و بدون نظارت دامپزشکی مصرف کنند
حیف این انقلاب و این ممکلت که ۲۲ بهمن مثال زدنی امثال خلق کردند ولی متاسفانه .......... بی کفایتی دارند که بجای منفعت مردم منفعت مافیای گوشت را می بیند
حداقل اقای دکتر رفیعی پور شما با مردم صحبت کنید و واقعیات را بگید حتی به بهای عزلتان تا حداقل در روز قیامت دینی به مردم نداشته باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
4
مگر برای امثال آقای طاهایی
بهداشت و سلامت میلیون ها نفر اهمیتی هم دارد
و اساسا آیا ایشان می تواند ابعاد پیجیده آلودگی های میکربی، دارویی و شیمیایی گوشت، مرغ و تخم مرغ را
برای بهداشت و سلامت مردم درک کند!
فتح اله زاده ........
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
6
6
داداش شما به قصابی سر کوچه تان نظارت بکن
کشتارگاه برزیل پیش کش !!!!
بعد از 3 سال یک مغازه مرغ فروشی که با اداره کل دامپزشکی استان ........... 10 متر فاصله ندارد و کلا کارش خلاف بود رفته اند و بازرسی کرده اند .
مقدار زیادی گوشت و مرغ فاسد ضبط کردند
بقیه ماجرا چه شد الله اعلم !!!!!
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
1
3
با سلام و احترام به همکاران ارجمندم
هر کسی از ظن خود شد یار من
از درون من نجست اسرار من
همه همکاران بر پایه اعتقاد خود اظهار نظر می کنند و تا اینجای کار ایرادی ندارد ولی وقتی که بعضی از همکاران برای بقیه دوستان اعم از دامپزشک ، سایر رده ها ، دولتی و خصوصی هیچ ارزش و شخصیتی قائل نیستند به نظر می رسد که بایستی در افکار خود تردید و تجدید نظر کنند.
اهمیت نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی توسط کسانی که علم و تجربه این مقوله را دارند بر کسی پوشیده نیست ولی دوستان بزرگوارم آیا می دانید این دستورالعمل چرا دو سال اجرا نشد و چرا اکنون دوباره به جریان افتاده است؟
هر چند من هم با این شیوه اعزام مخالف هستم در حالی که با اصل آن موافق هستم ولی معتقدم همان دلایلی که سبب توقف دو ساله این دستورالعمل شد باز هم می تواند منجر به توقف آن شود مگر آنکه ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
11
7
این آقایون که میان پیام میزارن واویلا سرمیدن دردشون بهداشت جامعه نیست دلار و ویکتد و سفر خارجیه هست که پرید از دستشون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
3
صدای این آقای طاهایی در حکیم مهر قابل پخش نیست.

از حکیم مهر خواهش می شود آن را به شکل مکتوب در آورد.

با تشکر
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
6
7
من لیسانس علوم‌ازمایشگاهی هستم،بنظر من ،واجب هستش دکترای دامپزشک‌،درهر کشوری ،که‌گوشت برای مامیفرستند ،باشد ،چون اونابدون ناظر دکتر ما ،هرچی گوشت خراب وفاسد ،برا مامیفرستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
3
4
مدتی است که در وزارت جهادکشاورزی دفتری مرموز به نام دفتر محیط زیست و سلامت غذا زیر نظر شخص وزیر جهادکشاورزی تشکیل شده است!

پرسش اینجاست که با وجود سازمان حاکمیتی و نظارتی دامپزشکی که تنها متولی قانونی سلامت زنجیره غذایی خوراک دام، دام زنده و غذای انسان
و مبارزه با زئونوزهاست،
چه لزومی به تاسیس این دفتر است؟؟!
ناشناس
|
France
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
3
3
از همکاران خدوم تقاضا می شود بدون پرداختن به مسائل حاشیه ای نظیر ناظرین شرعی و سایر رده ها و همکاران خصوصی موضوع را بصورت قانونی پیگیری کنند مزایای نظارت بهداشتی در مبدا را در سایتهای خبری به اطلاع عموم مردم برسانند و اگر مستندات دارند آن را در اسرع وقت به رئیس محترم سازمان برسانند تا در پیگیری ها استفاده کنند.
از همکارانی که در رسانه ها دوستی یا فامیلی دارند لطفا جهت تهیه گزارش خبری کمک بگیرند.
موضوعات خوبی در بخش نظرات نوشته شده آنها را هر کدام از همکاران مسلط به برنامه های کامپیوتری هستند به ایمیل یا سایر سیستمهای ارتباطی وزیر محترم برسانند.
هشتگ خیلی موثر خواهد بود.
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
3
3
با سلام خدمت مسئولین محترم حکیم مهر
خواستم برداشتن خبر اول امروز صبح سایت سازمان دامپزشکی در مورد اعزامها رو اولاً خدمت سایت حکیم مهر تبریک عرض کنم که واقعاً از مسئولین سازمان هم در دفاع از دامپزشکی جلوترند و به مسئولین سازمان هم هشداری داده باشم که مافیای واردات گوشت همین مقدار را هم به شما اجازه انتشار ندادند و دفاعیات شما را هم برنتافتند و به شما گوشزد کردند که ............ پس به هوش باشید و اما در پاسخ به توجیهات مسئولین سازمان بعرض برساند : در میانه جنگ جمل شخصی حیران مانده بود که واقعاً حق با کیست . یکطرف جنگ همسر پیغمبر(آیشه ام المؤمنین) بهمراه طلحه و ذبیر و یکطرف داماد پیامبر و حسنین( شباب اهل الجنه) و همین موضوع را با حضرت علی علیه السلام مطرح و حضرت جوابی دادند که در همیشه تاریخ و در هرکجا مصداق دارد و آن اینکه اشتباهت اینست که حق را با مرد میسنجی ، در صورتیکه درست آنست که « مرد را با حق بسنجی» . صحبتهای مسئولین سازمان حرف حق و یرید به الباطل است چون موازین بهداشتی را با نام کشور میسنجند .تو را بخدا همه کسانی که به برزیل رفته اند قضاوت کنند آیا کشتارگاههایی که 10 سال پیش طرف قرار داد با شرکتهای ایرانی بودند با کشتارگاههایی که در حال حاضر برای ایران فعالیت میکنند قابل مقایسه اند.
صحبتهای مسئولین سازمان ممکنه در مورد کشتارگاههای درجه یک برزیل قابل دفاع باشد ولی شرکتهای ایرانی ، درحال حاضر و در شکل بدتر ، از این پس با کشتارگاههایی قرارداد خواهند بست که حداقل اصول GMP که هیچ ، حتی نظارت شرعی را هم بصورت ضعیف و ..رعایت خواهند کرد و وجداناً ما رسالت داریم که حداقل به ملت شریفمان برسانیم که دیگر گوشت وارداتی قابل اطمینان نیست و این برای سازمان دامپزشکی روی خوشی نخواهد داشت. وظیفه دارم بازهم از سایت وزین حکیم مهر تشکر نمایم . واقعاً اگر این سایت نبود جایی برای اظهار عقیده ما وجود نداشت.
دامپزشک اداره کل تبریز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
5
8
سلام جناب 1-آقای حجتی تو کاری که تخصص ندارید دخالت نکنید لطفا . اگه این بار تو مجلس استیضاح بشین کاری از دست ما برنمیاد.
2- تحت تاثیر شرکتهای وارد کننده گوشت قرار نگیرید و از آنها نترسید.3-موضوع حفظ سلامت انسانهاست و اصلا توی تخصص وزارت جهاد نیست که اعلام نظر کند. شما فکر کنید که اگر بازرسان بهداشتی از کشتارگاههای داخل کشور حذف بشوند چه فجایعی پیش می اید چه برسد به خارج از کشور4- موضوع یک مسئله نظارتی حاکمیتی دامپزشکی و مسئله تخصصی و مختص دکتران دامپزشک است . کسانیکه صحبت از بازرسان غیر دامپزشک میکنند مثل این است که یک امر تخصصی پزشکی مثل جراحی یا تشخیص بیماری را به یک تزریقاتچی واگذار بکنیم5-آقای دکتر رفیعی اجازه نده این فاجعه در زمان ریاست شما رقم بخورد . در ضمن مراقب اطرافیان خود بویژه آقای دکتر ............ باش6- واما آخر سیب را از درون خودش کرم میخورد .آقای ............ ما دقیقا میدانیم دنبال چه منافعی هستی . این بار تذکر ولی دفعه بعد حقایق
مطلع
|
Brazil
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
4
6
مهم مهم مهم
یکماه قبل و بدنبال اقدام ........ دفتر حلال برزیل در اقدام به حذف مزایای دریافتی از شرکت های برزیلی و دریافت آن بطور مستقیم ................... و حذف کامل دامپزشکان و با توجه به هتک حرمت دامپزشکان توسط رییس ........... مرکز حلال سازمان دامپزشکی در یک اقدام کم سابقه از طرف دکتر رفیعی پور ( دور از انتظار از روییه ریاست محترم سازمان ) یک مرکز مستقل برای رعایت شوونات دامپزشکان و هماهنگی رفت و آمد تاسیس نموده که باعث خوشحالی دامپزشکان گردید زیرا مدت ها منتظر همچنین حفظ آبرو بودیم .متاسفانه صاحبان قدرت تاب چنین اقدامی را تحمل ننموده و مصوبه رییس سابق سازمان که قبلا غیر فعال شده بود را مجددا به جریان قرار داده .وجدانا آیا واقعا با شرایط موجود در کشور مبدا و برخی شرکت های متقلب ایرانی چه تضمینی برای سلامت گوشت وجود دارد ،آیا واقعا شرایط کنترل در مقصد مانند اروپا و امریکا است یعنی آیا کسی در بندر عباس و یا حتی سازمان دامپزشکی می تواند محموله چند ده هزار تنی را بدلیل الودگی به سالمونلا رجکت نماید .
ارگان های نظارتی ،وزارت بهداشت ، کمسیون های محترم بهداشت ، کشاورزی و امنیت ملی مجلس شورا لطفا هشدار و بررسی فرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
3
نکته اصلی ماجرا این است که شرکتهای واردکننده دامپزشک رو مزاحم میدونن و اگر دامپزشک نباشه اونها راحتتر به کاسبی خودشون میرسن.
دامپزشک روز ۱۲ تا ۱٨ ساعت توی برزیل کار میکنه تا گوشت سالم و مطمئن به کشور ارسال بشه. خیلی جای افسوس داره که صنف دامپزشکها این نظارت و تاثیر خودشون رو زیر سوال میبرن.
قابل توجه حکیم مهر بابت پی نوشت: جهاد ابتدا نظارت خارج رو برمیداره و وقتی موفق شد میگن کشتارگاه نیاز به مسئول فنی نداره و بعد هم میگن دامپزشکی دولتی ماهی یکبار ممیزی کنه اون وقت چه شود.
در مرحله بعد هم درمانگاهها و داروخانه ها رو از شهر بیرون میکنند و در نهایت چیزی از دامپزشکی دولتی و خصوصی باقی نمیمونه.
این اولین اقدامه.
همکاران عزیز من هم مثل خیلی از شما مسئول فنی هستم. حقوق ماده ۱۹ هم نمیگیرم و چون کسی هم حمایت نمیکنه با حقوق کم میسازم که فقط به وظیفه ی شغلی و شرعی خودم برسم.
جا دارد که به این موضوع بطور همگانی اعتراض شود نه اینکه خودمون همدیگر رو تخطئه کنیم.
موفق باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
4
3
من موضوع رو از جنبه ای دیگه طرح میکنم.
اعتماد مردم در مصرف گوشت وارداتی به دلیل نظارت دامپزشکی است و حال با این اوصاف و شرایطی که گوشت در کشور دارد علاوه بر تهدید سلامت امنیت روانی مردم را به خطر خواهد انداخت و اجرای این نامه تبدیل به یک معظل در کشور خواهد شد که مسئول صددرصدی آن وزیر جهادکشاورزی خواهد بود.
جا دارد که وزیر پیش از هر آسیبی به مردم دلسوزانه و مدبرانه نامه فوق را ملغی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
دلار و ویکند پر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
1
به نظر می رسد خرد جمعی رفته رفته به این اقتاع عمومی نزدیک می شود که جای سازمان حاکمیتی، نظارتی و سلامت محور دامپزشکی به هیچ عنوان در وزارت خانه ای که با رسالت بهداشتی سازمان دامپزشکی سنخیت ندارد و متاسفانه دلالان و رانت خواران واردکننده در آن تفوذ زیادی دارند نیست و همه بایستی با اطلاع رسانی رسانه ای و گفتگو با نمایندگان محترم مجلس و دادستانی های استانی در جهت الحاق آن به صورت یک سازمان مستقل و مقتدر حکومتی به زیر نظر مستقیم وزیر بهداشت اقدام کنیم.

زیرا در وزارت بهداشت صحبت از ضرورت حفظ بهداشت و سلامت مردم گوش شنوا دارد.

وزارت جهادکشاورزی حتی برای دکتران دامپزشک بخش خصوصی که حافظ تولید هستند نیز ارزشی قائل نیست و آنها را هزیته غیر ضروری تولید می پندارد و به همین دلیل جلوی پارازیت هایی را که در کار بهداشت و درمان دام ها دخالت می کنند و باعث آلودگی شدید گوشت، لبنیات، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل به انواع آنتی بیوتیک ها، هورمون ها و داروهای سرطان زای دامپزشکی می شوند، نمی گیرد.

در حالی که با کمک وزارت بهداشت می توان به موجب ماده 688 قانون مجازات اسلامی به جرم تهدید بهداشت و سلامت عمومی در دادسراها اقامه دعوا کرد.
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
5
3
دکترای دامپزشک بخش دولتی بهداشت رو بهانه کردند ولی در واقع به دنبال درآمد به دلار هستند. اگر دوستان دغدغه بهداشت دارند به کشتارگاه های تحت نظارت تو شهرستانشون سر بزنند ببینند چه خبره( البته اگه حالشو داشتند) احساس مسئولیتتونو اونجا محک بزنید. کشورهای دیگه پیشکش. ضمنا همه کارشناس بازرسی گوشت نیستند. طرف تو بخش اداری کار کرده یه عمر میفرستنش گوشت تایید کنه. به نظرم کار درستیه این مدل نظارت اصلاح بشه
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
واقعا با دیدن این حسادت های بخش خصوصی به دولتی و سایر رده ها به دکتر ها و... فقط یاد دعواهای کودکی می افتم.
بخدا خجالت داره.
پدر مارا در اداره دراوردند. هر هفته بازرسی کشتارگاهها را در اداره داریم. ولی چون شما روز میای اداره فکر میکنی کار ما فقط با کاغذ هست.
کارهای انفولانزا سل و بروسلوز و...در فارم ها فقط با همین دامپزشکان از نظر شما اداری است.
به جای حسادت ها و رفتارهای کودکانه دامپزشکی کشورمان را اگر تقویت نمیکنید حداقل تضعیف نکنید.
دامپزشکی یک پیکره ی واحد است. فردا من قراردادم تمام میشود و میام بخش خصوصی و شماهم ازمون استخدامی قبول میشی میای بخش دولتی.
یکم عمق تفکر خودمان را به عنوان تحصیل کرده های جامعه افزایش بدیم
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
امثال تو حقشونه که هر اشغالی رو بریزن تو حلقشون و صداشون در نیاد
دامپزشك از آذربايجان شرقي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
10
سلام جناب آقاي وزير
به استحضار عالي ميرساند در كشور برزيل در كشتارگاهها براي خروج گوشت توليد شده جهت مصرف خود برزيليها بايد به تاييد cif يا همان دامپزشك دولتي برسد كه در هر كشتارگاه 4 الي 5 نفر دامپزشك دولتي علاوه بر دامپزشكان خود كشتارگاه نظارت دارند. خوب جاي سوال دارد كه چگونه خود برزيليها به گوشت توليدي كشتارگاه خودشان اعتماد ندارند وبايد دامپزشك دولتي تاييد كند ولي ما ميخواهيم نظارت حاكميتي سازمان دامپزشكي كشور را حذف كنيم . خواهش ميكنك كمي عميق به مسايل فكر كنيم.
آقاي حجتي آيا ميدانيد بيماري جنون گاوي و بيماريهاي شبيه آن در بازرسي قبل از كشتار تشخيص اوليه داده ميشود و مشكوك بودن به آن واردات از يك كشور را بايد متوقف كند. ساده انديشانه است اگر ما فكر كنيم خود برزيليها وقوع احتمالي بيماري را به ما گزارش دهند و منافع خود را به خطر اندازند.
آيا ميدانيد در صورت اصلاح لاشه مبتلا به سل و حذف بعضي از قسمتهاي لاشه ديگر لاشه مبتلا به سل قابل تشخيص نخواهد بود و در ايران هم آزمايشي كه لاشه سلي و بيماريهاي مشابه را تشخيص دهد برروي گوشت قابل انجام نيست.
براي من جالب است بدانيم از كجا تشخيص خواهيم داد كه گوشتهاي بسته بندي شده ارسالي بدون ناظر ايراني تماما از گاوهاي ذبح شده براي ايران است.
دماي كلد استور و تونل انجماد وزمان باقيماندن گوشت در آنها را چگونه مشخص خواهيم كرد . ميدانيد كه در صورت عدم رعايت دقيق هر يك از مراحل تهيه گوشت كيفيت و مدت ماندگاري گوشت به شدت پايين خواهد آمد و بعد از دو سه ماه بار ميكروبي آن به شدت بالا ميرود در حليكه گوشتها تاريخ انقضائ يك ساله دارند. آيا نميخواهيد به مردم رحم كنيد. آيا مسايل بهداشتي شوخي بردار است. آيا ميدانيد هزينه انرژي در برزيل بسيار گران است و آنها مجبورند گوشت توليدي براي ايران را در تونل انجماد منفي 35 درجه منجمد و در سردخانه منفي 18 نگهداري كنند. حال شما فكر كنيد اگر دامپزشك دولتي ايراني نباشد چه اتفاقي مي افتد.
آيا ميدانيد اگر ناظر ايراني نباشد قسمتهاي با كيفيت لاشه را حذف و از لاشه هاي بي كيفيت وقسمت كم ارزش لاشه بسته بندي و ارسال ميكنند.
چه كسي ميخواهد لاشه اي را كه در اثر قطع برق و ماندن بيش از حد در پيش سرد پروسه جمود نعشي را طي نكرده از چرخه حذف كند.
چگونه ميخواهيم روي گوشت بسته بندي رسيده به ايران تشخيص دهيم كه لاشه دوران قبل از استخوان گيري را در دماي مناسب طي كرده و عاري از بيماريهايي نظير تب كرمه كنگو و تب مالت و غيره شده است. آيا ميدانيد بيش از 800 نوع بيماري مشترك بين انسان و دام داريم كه بيشتر آنها از طريق لاشه قابل انتقال است. و 99درصد آنها از روي گوشت منجمد بسته بندي شدي و رسيده به ايران قابل تشخيص نميباشد و اصلا در ايران تكنولوژ آزمايشگاهي تشخيص اين بيمارها بر روي گوشت آماده مصرف را نداريم.
آيا ميدانيد اگر ناظر ايراني نباشد كشتارگاههاي صادر كننده گوشت براي پايين نگه داشتن بار ميكروبي گوشت اقدام به ضدعفوني لاشه با مواد ضدعفوني كننده شيميايي بسيار خطرناك براي سلامتي انسان خواهند كرد. نمونه برداري و آزمايشات ميكروبي لاشه هاي ايراني را چه كسي كنترل خواهد كرد.
IHR بسيا ر مترقي و عالي سازمان دامپزشكي كشور را كه متخصصان بسياري در گذشته و حال براي تهيه آن زحمت كشيدند چه كسي اجرا خواهد كرد.
در نهايت خواشمندم تحت تاثير صاحبان قدرت قرار نگيريد و مسايل بهداشتي و سلامت جامعه را با مسايل سياسي مخلوط نكنيد.
جناب آقاي دكتر رفيعي پور خودتان بهتر ميدانيد كه اگر گوشتي بدون نظارت وارد ومصرف شود در صورت بروز كوچكترين مشكل بهداشتي نوك پيكان حملات داخلي و خارجي بسوي شما خواهد بود و به ظاهر دوستان امروزي شمارا تنها خواهند گذاشت و تمامي مسئوليت را به گردن شما خواهند انداخت.
قدر اين دامپزشكان گمنام را بدانيد كه با تلاش شبانه روزي خود سلامت جامعه از مزرعه تا سر سفره را تامين ميكنند. ولطفا كمبود گوشت يا گراني آن را براي رفع مسئوليت از خود با مسايل ديگر و بويژه سلامت جامعه عجين نكنيد.
با تشكر از زحمات كليه زحمت كشان عرصه بهداشت و سلامت جامعه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خدا خیرتان بدهد. انشاالله گوش شنوا در مسئولین ما باشد. اگر نباشد هم خود ما دامپزشکان باید آگاهشان کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
3
دوستان بزرگوار لطف کنید نقد منصفانه داشته باشید.در ضمن مراقب کسانی که از آب گل آلود میخواهند به زعم خودشان ماهی بگیرند باشید.کسانی واقعا میتوانند اظهار نظر نمایند که عملا درگیر موضوع بوده باشند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
4
وزیر محترم جهاد کشاورزی شما اگر درد مردم را داشتی جواب آن پیر مرد را با "خب خب " نمی دادی و حداقل از او دلجویی می کردی .
شما اگر می توانید از تولیدات داخلی حمایت کنید تا نیاز به واردات نباشد چون تا اونجایی که مردم خاطرشون هست در کتاب های اجتماعی قدیم یکی از شغل های مردم در شهر ها و روستا های ایران دامداری بوده و حتی ایران صادرات نیز داشته ، ولی حالا که بدلیل عدم مدیریت صحیح در این وزارت خانه مجبور به واردات گوشت هستیم بهتره بهداشت مردم را بخطر نیاندازید، چون با توجه به تبلیغات بر ضد ایران و ایران هراسی که در دنیا توسط آمریکای جنایتکار و عمالش بخصوص منافقین کور دل بعمل آمده بعید نیست که در غیاب بازرسان بهداشتی اعزامی ، هر آشغالی را بنام گوشت به خورد مردم شریف ایران بدهند.توصیه ای هم به همکار محترم جناب آقای دکتر رفیعی پور عزیز دارم که خودشان را در این گناه شریک نکنند و یکی از وظیفه ها و رسالت های سازمان دامپزشکی را که تامین بهداشت فرآورده های خام دامی است را با این تصمصم های غیر کارشناسانه مخدوش ننمایند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
1
با تایید نکات دوستمان در رابطه ابعاد توطئه های مهندسین کشاورزی و دامپروری برای نابودی و در وهله اول بی اعتبار کردن دامپزشکی، به اطلاع می رساند که دنبال کردن تمام این اهداف پلید توسط وزارت جهادکشاورزی پیش از این بارها به وسیله بزرگترها و آنهایی که شناخت عمیق و کافی از ماهیت لجوجانه و کینه توزانه دشمنان دامپزشکی دارند گوشزد شده بود ولی برای بسیاری از دوستان خوش قلب و سلین النفس باورنکردنی نبود.

متاسفانه واقعیت تلخ این است که این نفرت، تضاد و دشمنی یک طرفه مهندسین کشاورزی و دامپروری به دلایل ضعف فرهنگی ریشه تاریخی داشته و آنها هر موقع که قدرت گرفته اند سعی کردند که دیگر نامی از دامپزشکی وجود نداشته باشد.

شاید علت اصلی این باشد که از همان اول دامپزشکی با تشکیل شدن اش در اداره صحیه یا وزارت بهداشت در سال 1303 توسط یک دانشجوی نابغه سال سون دکترای پزشکی، ماهیت متفاوت خودش را که سلامت محور است و در ابن راستا به راحتی حاضر است تولیدات دامی آلوده و فاسد را برای حفظ بهداشت و سلامت مردم از گردونه مصرف حذف کند، نشان داد.
و این پایمردی دکتران دامپزشک به عنوان خط مقدم سپاهیان بهداشت و سلامت جامعه، برای وزارت جهادکشاورزی به دلیل کوته بینی نه قابل درک است و نه قابل قبول و لذا تلاش فراوان و پیگیرانه می کنند که با حذف دامپزشکی دولتی و خصوصی صورت مسئله را پاک کنند.

سکوت توام با رضایت وزارت جهادکشاورزی از موج سونامی بیکاری و بی ارزش شدن رشته دکترای دامپزشکی و تنزل آن به کمتر از رشته های لیسانس باعث خوشحالی شدید این کوته فکران شده است که نمی دانند اکر سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی نباشند نه تولیدات داخلی اجازه مصرف پیدا می کنند و نه واردات و تجارت ....شان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
4
از دامپزشک نماهایی که سعی می کنند با ایجاد جنگ کاذب حیدری نعمتی بین دامپزشک دولتی با خصوصی یا کاردان با دکتر دامپزشک از آب گل آلود ماهی بگیرند و با سوء استفاده از اختلاف حاصله،
خیال رانت خواران و دلالان گرگ صفت را از بابت واردات گوشتهای عفونی و آلوده ارزان قیمت راحت کنند، درخواست می کنم که قدری هم وجدان داشته باشند و شرم کنند.

حداقل اگر به فکر مردم نیستید به فکر اعضای خانواده و دوستان تان باشید.

اگر کشتارگاه های داخل کشور هم مشکل بهداشتی داشته باشد بازهم ناشی از فشار اشخاص منفعت طلب و ناپاکی است که یا زمینه و بستر مناسب کاری را برای دکتر دامپزشک فراهم نمی کنند یا وی را در صورت انجام وظیفه نظارت بهداشتی تهدید و تطمیع می کنند!

نتیجه اینکه کاری می کنند که دکتران دامپزشک بازرس بهداشتی بی خیال و بی انگیزه شوند و تصمیم بگیرند حال که کار ما ارزشی ندارد چرا جان و سلامتی خود و خانواده مان را به خطر اندازیم!
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
4
با سلام اخيرا در فضاي مجازي فيلمي دست به دست مي شود كه كشتارگاهي را نشان مي دهد كه اقدام به كشتار الاغ مي نمايد و در زير آن نوشته مي شود كه اين كشتارگاه در برزيل است و اين محموله به ايران فرستاده مي شود كه با توجه به حضور ناظرين بهداشتي اين كار امكان ندارد ولي با توجه به حذف ناظرين بهداشتي از اين به بعد ديگر نمي توان راحت از اين خبرها گذشت واقعا نياز به نظارت وجود دارد و بقيه اش به وجدان همكاران اعزامي برمي گردد.
مسئول فنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
6
ای کاش دامپزشکان بخش خصوصی مثل من، از سر حسادت، به سلامت مردم کشور و خانواده هایشان لطمه نزنند.
از کجا معلوم شاید همون دامپزشک بخش خصوصی که از این نامه دلش خنک شده، با همسر باردارش به یک فست فود در بالاشهر برود و همسر باردارش چیزبرگری سفارش بدهد که از گوشت های بدون نظارت اینده بوده و فرزندش 2 هفته بعد سقط شود.
خدا نکند.
فردا روز جهاد کشاورزی نامه میزنه که مسول بهداشتی گوشت در کشتارگاه های ایران هم خود کشتارگاه است و نیازی به مسولین فنی نیست!!!!
وزارت جهاد هیچ اطلاعی از مسایل بهداشتی ندارد. و مقصرش خود ما دامپزشکان هستیم.
آقایون دکتر و تحصیلکرده اندکی و فقط اندکی نگاه ملی داشته باشید. این مسایل دامن همه ی ما را خواهد گرفت. چه دولتی چه خصوصی چه کاردان چه دکتر چه زن چه بچه...
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
4
با سلام .خواستم جهت تنویر افکار بعضی از کامنت گذاران باستحضار برسانم که بعضی از کامنت گذاران چند بار سفر خارج خود را رفته اند و دیگر نوبتشان نخواهد شد ولی بدلیل وظیفه کارشناسیشان ( نه همش دینی) نظراتشان را میفرستند.من نوعی نیاز به بازدید از کشتارگاههای داخل ندارم تا بتوانم عیبهای آنرا بدانم همینکه اصول GMP در کشتارگاههایمان رعایت نمیشود راه هرگونه خطا و اشتباه را باز میگذارد و همچنین رعایت اصول GMP در کشتارگاههای مثلاً برزیل راه خطا و اشتباهات را میبندد و اسرار من نوعی به حضور در کشتارگاههای درجه یک آن اولاً گذراندن یکدوره آموزشی عالی برای کارشناسان اعزامی و دوماً جلوگیری از ارسال گوشتهایی است که از نظر خودشان مشکلی نداشته ولی از نظر ما اشکال دارد( مثلاً گوشت دامهای پیر و یا خونگیری ناقص شده و یا دامهایی که از مناطقی هستند که تحت پوشش واکسیناسیون نیستند مثل ایالت آمازون و .... موارد زیادی که در این مجال نمیگنجند) خلاصه اگر ما کامنتی میگذاریم بدلیل اطلاعات زیادمان در این زمینه ( و نه فقط ویکند) است و دلیل بعضی از عزیزان هم که فکر میکنند که فقط دلیل پولی کارشناسان علت کامنت گذاشتنشان است عدم اطلاعشان از موضوع و قواعد حاکم بر کشتارگاههای خارج از کشور است.تشکر از سایت وزین حکیم مهر
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
1
با سلام خدمت مسئولین محترم سایت وزین حکیم مهر
با تشکر از شما . اگر نقطه نظرات عزیزانی که کارشناسانه کامنت گذاشته اند را جمع اوری کنید خود یک کتاب آموزشی خواهد شد. جالب توجه مسئولین محترم سازمان
هیات علمی دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
4
اینجانب نه در سازمان دامپزشکی هستم نه در بخش خصوصی و هیچ منفعتی هم از بابت اعزام یا عدم آن نداشته و ندارم.
ولی دلم برای هر دوی اینها و به خصوص سرنوشت کودکان و مردم بیگناه و بی خبر کشورمان می تپد که در صورت مصرف گوشتهای آلوده غیر بهداشتی سلامتی و جان شان به خطر می افتد.
صمیمانه از همه خواهش می کنم که قدری فراتر بیندیشیم و موضوعات کشوری و ملی را فدای اختلافات صنفی و حرفه ای خود نکنیم.

با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
اسرار نه اصرار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
3
دست وزیر درد نکنه متاسفانه برخی از کارشناسان فکر و ذکرشون شده بود اعزام به خارج و وقتی برمیگشتن با آب و تاب تعریف میکردن و دنبال خرید باغ و خونه بودن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
4
با توجه به اینکه مدیران کل خودشون اعزام نمیشن و معاونین سلامت هم با نظر جناب آقای دکتر ماکنعلی دیگه قرار نیست اعزام بشن، در نتیجه افرادیکه نفوذ دارن و میتونن تصمیم ساز بشن اعتراضی نمیکنن
این وسط میمونن کارشناس ها که کسی به حرفشون تره هم خورد نمیکنن و اعتراضشون به جایی نمیرسه
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
5
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام عليكم
وقت بخير

پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: «آن كس كه از همه بیشتر امر به معروف و نهی از منكر كند، و آن كس كه از همه پرهیزگارتر باشد و در راه خشنودی خداوند از همه بیشتر گام بردارد.»
همچنین آن حضرت در روایتی دیگر در اهمیت این واجب الهی فرمود: «پیروان من تا زمانی كه امر به معروف و نهی از منكر می كنند و در راه خیر یكدیگر را كمك می نمایند، طریقه خیر و سعادت را می پیمایند؛ ولی آن گاه كه این واجب الهی را ترك كنند، بركات از آنان گرفته می شود؛ دسته ای از آنها بر عده دیگری چیره می گردند و یار و یاوری برای آنها در زمین و آسمان پیدا نخواهد شد.
امام علی (علیه السلام) فرمود: «عده ای از مردم با دست و زبان و قلب، با منكرات مبارزه می كنند و اینها جامع تمام خوبی هایند و كسانی كه از هیچ راه، نهی از بدیها نمی كنند، مردگانی زنده نما بیش نیستند.» آن حضرت درباره اهمیت این دو فریضه فرمود: «همه كارهای نیك و جهاد، در برابر امر به معروف و نهی از منكر، مانند قطره ای در برابر دریاست.»
با توجه به اهمیت این مسئله، دانشمندان اسلامی، آن دو را اساس و قطب دین خوانده اند: «امر به معروف و نهی از منكر، از نظر عقل و شرع مقدس، از مهم ترین واجبها، بلكه اساس شریعت حیات بخش اسلام و از برترین عبادتهاست.» به عبارت دیگر، «آن دو، قطبی است از اقطاب دین كه همه انبیا را برای آن فرستاده اند؛ هنگامی كه این فریضه الهی مندرس شود و از میان خلق برخیزد، همه شعائر شرع مقدس، باطل می شود»

خدا قوت
واقعا وقتي انسان كامنت همكاران محترم را مطالعه مي كند خوشحال مي شود كه هنوز حساس بودن به مشكلات در جامعه وجود دارد كه خود از مصاديق امر به معروف است.

اما چند ياد آوري:
1- بازي با كلمات وگمراه كردن مردم در موضوع محصولات تراريخته واقعي و خوب ( تراريخته اي كه متخصصين داخلي با دانش بومي توليد نمايند) با ترارريخته ناشناخته (محصولي كه قابليت آزمايش در داخل ندارد) توسط ....
2- جو سازي در خصوص لزوم استفاده از واكسن ... و اينكه در كشور هاي پيشرفته براي كنترل بيماري ... در طيور از اين موضوع استفاده مي كنند (و چشم پوشي نسبت به ساير ضوابط ومقررات كشور هاي پيشرفته) كه موجب واردات (به جاي توليد داخل) اين واكسن براي طيور تخم گذار شد و بعد درسكوت مقامات ادعا كردند كه با اقدامات پيشگيرانه ما بيماري در سال 97 فروكش كرد( درحالي كه اجراي مقررات بهداشتي بخصوص بهبود گزارش دهي بيماري،‌ همكاري نيروي انتظامي در كنترل ترددو كاهش مجوز جوجه ريزي قبل از واردات واكسن موثربود)

3- نبود مديرحراست به مدت طولاني در سازمان دامپزشكي كشور!!
زهي تاسف كه عزيزان حكيم مهر اين موضوع را فراموش نمودده و اعلام مي كنند كه مسئولان امنيتي به داد كشور برسند!!
4- مقايسه وضعيت بهداشتي كالايي كه قرار است براي ايران توليد شود با كشور هاي پيشرفته در كامنت علاقمندان به سايت حكيم مهر. سوال اين است كه وقتي كشور هاي ديگر مارا تهديد كرده اند كه همه گزينه ها روي ميز است،‌ آن وقت شما توقع داريد كه مسئولان با درايت وزارت جهاد كشاورزي اين موضوع مهم را فراموش و بدون نظارت پايه دركشور مبدا راضي به واردات گوشت باشند

5- واردات دام زنده: موضوعي كه بالاترين ريسك خطر را در ارزيابي هاي تجاري دارد در سال جديد برسر زبان ها افتاده و جالب است كه درشرف انجام است.
فكر كنم كه بايد بيشتر توضيح دهم درمكاتبه اي اين موضوع به اين شكل بيان شده بود: راهبرد ايجاد تجارت آزاد دام!!! درمنطقه اكو

6- توجه ديرهنگام مسئولين محترم وزارت جهاد كشاورزي به توليد نژاد هاي مورد نياز كشور ازجمله نژاد هاي گوشتي دام كه بخش وسيعي ازنياز كشور را با همين تعداد دام مي تواند جبران كندتامل برانگيزاست.

7- نكته اي كه در نظرات ساير بزرگواران موفق به مشاهده آن نشدم آن است كه توليد گوشت براي ايران در كشتارگاه هاي خارج از كشور برخلاف ساير كشور ها پس از پرداخت نقدي امكان پذير است يعني اگر خداي نكرده ماموران گمرك مرزي ايران موفق به تشخيص گوشت غير بهداشتي بشوند،‌ امكان مرجوع كردن آن به سادگي وجود ندارد وباتوجه به تجربيات قبلي رايزني شگفتي ! براي پيداكردن راهكار مصرف آن درايران جستجو خواهدشد.(به خصوص كه تجار غالبا از طبقه خاص هستند)
8- عزيزان حكيم مهر لطفا از اين پس موضوع تخلفات بهداشتي در صنتعت گوشت گزارش شده در كشورهاي پيشرفته را درج نفرمايند تا مزاحم عزيزان تلاشگر در وزارتخانه عاليه متبوع نشوند.
9- خدا به آنهايي كه با چند نمونه اي كه در مقصد از كشتي هاي حامل گوشت براي آزمايش ! برمي دارند و مجوز واردات را صادر مي كنند صبر و توفيق عنايت كند. چرا كه تا آنجا كه به مادامپزشكان ياد داده اند فقط با آزمايش نمي توان صحت اين كالا را تشخيص داد و ساير كشور ها علاوه بر وجود ناظر،‌ قرارداد هاي محكم با كشور هاي توليد كننده دارند
10- چند روز قبل، خبر جالبي منتشر كرديد كه درآن از واردات گوشت از 5 قاره صحبت شده بود كه در تاريخ ايران اين سخاوت در صدور مجوز بهداشتي(كه نيازمند مطالعه دقيق كشور قبل از صدور هرمجوزاست) سابقه نداشته است. ان شاالله كه دلسوزاني كه اين مجوزهارا صادر مي كنندمويدباشند.
11- با بيان فوق ، تكليف پروتكل بهداشتي مورد اشاره در نامه مقام عالي وزارت مشخص شد.
12- يك نكته اي كه عزيزان ساير رده دامپزشكي در نظرات خود به آن اشاره مي كنند توانمندتربودن براي نظارت بهداشتي در كشتارگاه است كه واقعا به اين موضوع معتقدهستم ولي براي نظارت بهداشتي گوشت،‌ ايران دامپزشك با تجربه و آموزش ديده اي را اعزام مي كند تا بر نظارت تيم دامپزشكي كشور مبدا نظارت كند و اصلا فرصت نظارت برايش فراهم نيست و ازاين نظر به مدرك تحصيلي دكتري تاكيد شده تا در جلساتي كه شركت مي كنند بتوانند نقطه نظرات علمي را بهتر بيان نمايند و شركت هاي اعزام كننده نيز از نظرات مشورتي آنان بهره ببرند.


بيش از اين وقت عزيزان را نمي گيرم كه اين گونه نامه ها توسط خادمان ملت انسان را به ياد داستان هاي تاريخي مي اندازد كه هميشه ايرانيان ازضرباتي كه خودشان به خود وارد كرده اند آسيب ديده و بعد از آن دشمنان از اين وضع استفاده كرده وبرآنها چيره شده اند.

مجددا از حكيم مهر و ياران بي ادعاي بهداشت ملي سپاسگزارم
دامپزشک بخش دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
4
آقای دکتر ماکنعلی یه سوال از خدمت شما داشتم
چطور حضور ناظر دولتی تو کشتارگاه های داخل کشور به استناد دستور سازمان الزامی ولی تو کشتارگاه های خارج از کشور الزامی نیست
این یعنی شما به مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی بخش خصوصی خودمون اعتماد ندارید ولی به خارجی ها اعتماد دارید.
...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بله . کار آنها درست است .
نمونه اش صنایع خودروسازی است .
ماشین آنها یک عمر بدون عیب و نقص کار می کند .
من سمند صفر از ایران خودرو تحویل گرفتم یک ساعت بعد خواست ماشین را بگذارم پارکینگ زمانی که ازماشین پیاده شدم درب خودرو بسته نشد ....بقیه ماجرا ...ایران خودرو - پلیس 110 ....و...
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
4
یکی از چندین وظیفه دامپزشک مقیم نظارت بر روند کامل خونگیری و چربی گیری و سن و جنس لاشه بود که اصلا برای خیلی از کشورها مهم نیست و این نکته رو بعد از ورود گوشت به ایران نمشه تأیید را رد کرد
بعد از این چطوری میخوان به این روند نظارت داشته باشن.
دکتر جوادی _استاد دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
4
به‌ نظر بنده‌ با اين نظارتی که‌ دامپزشکان در کشتارگاه‌ها انجام می دهند نظارت نباشد آبرومند تر است.
لاشه مشکوک به‌ سل به‌ چاه می رود بعد ریس شبکه زنگ می زند آز چاه در می آورند. اين شد نظارت!!! ؟
دامپزشک
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
7
با این فاجعه تیر خلاص بر پیکر دامپزشکی که نیمه جان هست زده میشه .مسولین سازمان دست نجونبونن از فردا نظارت بهداشتی داخلی هم کامل نابود میشه .و دست اندرکاران این دوره سازمان مدیون خواهند ماند در تاریخ دامپزشکی .کاری بکنید همین الانم شرکتها از خداشونه دامپزشک نبرن و هر نوع گوشتی را وارد کنن و سلامت مردم تهدید بشه اونوقت نمیشه کاری کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
0
https://www.itpnews.com/home/show/%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86%20%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D9%84%D9%87%20%D8%AF%D8%A7%D9%85%20%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87%20%D8%A7%D8%B2%20%D9%82%D8%B2%D8%A7%D9%82%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%20%DA%AF%D9%84%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%20%D8%B4%D8%AF/30647
دومین محموله دام زنده از قزاقستان وارد گلستان شد


https://www.isna.ir/news/97112412238/%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D9%84%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C


نخستین محموله وارداتی دام زنده سبک نیمه شب گذشته از رومانی وارد تهران شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
1
واردات دام زنده به ضرر کشور و به نفع دلالان است
http://www.icana.ir/Fa/News/190211/%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B6%D8%B1%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%B9-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
شهروند
|
Germany
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
2
1
............. در یک کشتارگاه طیور شریک است آن هم کشتارگاهی که از نظر بهداشتی بسیار افتضاح است اگر بتوانید از آن بازدید کنید از هر چه گوشت مرغ است بیزار خواهید شد . چگونه توقع دارید که ایشان نگران سلامت و بهداشت مردم باشد؟
خودشان از مافیا هستند
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
3
دست رییس سازمان درد نکنه شجاعت نشون دادن و ابلاغ کردن نامه وزیر رو یه عده واسه خودشون دکون باز کرده بود هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
شما معرفی نکردید دقیقا عضو کدوم شرکت و موسسه وارد کننده هستید که ا حذف نظارت بهداشتی دامپزشک مقیم بر غذای مصرفی مردم اینقدر خوشحالید؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
1
2
دامپزشکی مثل همیشه مظلوم!
دخالتهای غیر کارشناسی در امور دامپزشکی
فشار منفعت طلبان بر دامپزشکی
مسولیت خطیر حفظ سلامت جامعه بدون بهره مندی از بودجه سلامت
بعضی اختلافات داخلی صنفی و سو استفاده دیگران
....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
2
درود بر وزیر محترم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
2
الحاق سازمان مستقل دامپزشکی به وزارت بهداشت تنها راه مقاومت در مقابل باندهای فاسد و دلال واردکننده گوشتهای آلوده است که به جز سود و درآمد هیچ چیز دیگر از جمله بیمار نشدن مردم در اثر سل و انواع بیماری های گرمسیری کشور آلوده برزیل فکر نمی کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
1
درود بر دکتران دامپزشک که با جان فشانی خود تاکنون مانع ورود گوشتهای آلوده و عفونی برزیلی ها به کشور و معامله کثیف شرکت های واردکننده و دلالان رانت خوار می شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
2
به نظر من گزارش این موضوع باید به بخش های خبری ارسال بشه تا از طریق شبکه های خبری این موضوع بیان شه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
1
محمود حجتی در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره اینکه باتوجه به مشکلات ایجاد شده در برزیل و ممنوعیت واردات گوشت از این کشور توسط برخی کشور؛ آیا ایران نیز برنامه ای برای محدودیت واردات از برزیل دارد؟ گفت: ما برخلاف سایر کشورها، در کشتارگاه های خارج هم روحانی ناظر بر ذبح شرعی داریم و هم دامپزشک.
خبرگذاری پارس ۱۵ فروردین ۹۷
این بیانات رو وقتی فرمودند که برزیل به برخی کشورها گوشت آلوده ارسال کرده بود. و افتخار کردند که ایران جزو آن کشورها نیوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
3
0
درود بر سازمان دامپزشکی کشور دستور وزیر باید ده سال قبل اجرا میشد
دامپزشک ها به اعزام دل خوش نکنید
جز حقارت و رذالت چیزی دیگر نیست
.............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
4
1
سلام
اعزام های امدادی دامپزشکان باید قطع بشود
این اعزام خلاف قانون غیر ضروری و صرفا برای کمک مالی به دامپزشکان دولتی بود من در تعجبم چرا مسولین قبلی سازمان جرات نداشتند این آلودگی اداری را درمان کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
دوست عزيرز پيشنهاد اكيد دارم اول قوانين سازمان دامپزشكي كشور از جمله "بند «د» ماده (۳) قانون سازمان دامپزشکی کشور مصوب ۲۴/۳/۱۳۵۰، کنترل بهداشتی و کیفی و ورود و خروج دام و فرآورده‌های خام دامی و نظارت در نقل و انتقال و صدور گواهی بهداشتی در این خصوص جزء وظایف سازمان دامپزشکی کشور" به دقت مطالعه كرده و نظري هم به راي " رأی شماره ۵۶۲ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع واگذاری کنترل بهداشتی و کیفیتی مواد پروتئینی وارداتی" هيات عمومي ديوان عدالت اداري داشته سپس اظهار فضل از قانوني بودن و يا غير قانوني بودن اعزام و يا جرات داشتن مسئولين فعلي نمائيد . اگر منطف باشيد اين قدم خيانت بزرگي براي سازمان و بهداشت عمومي بوده و خواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
1
2
وزیری که یک روز به کمک ناظران دامپزشک حاضر از ابتدای معابته بالینی و پاراکلینیکی دام های زنده کشتارگاهی توانست در مقابل سوالهای خبرنگاران در مورد گوشتهای آلوده و فاسد از خود دفاع کند، این بار دیگر نخواهد توانست از استیضاح نمایندگان محترم جان سالم در ببرد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
2
خدا ریشه دزدان و حرام خوران و رشوه بگیران را از سر تمام ملت ایران کم کند الهی آمین
پوریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
0
اینکه ناظر بهداشتی حذف بشه که یک کار واقعا ....... است. همین که کشور مبدا از اسم ناظر بهداشتی یک کم هم حساب ببره خودش در حق بهداشت جامعه کافیه که واقعا این طور هم نیست و حضور دامپزشک مقیم خیلی موثر است
اما در مورد اعزام دامپزشکانی که اصلا سابقه کار نظارتی نداشته اند و فقط به پشتوانه دولتی بودن اعزام می شدند، حرف یک حرف حساب است.
به نظر بنده باید آزمون اعزام از همه ی رده ها با در نظر گرفتن حد اقلِ سابقه کاری برگزار شود و نسبت به اعزام افراد ذیصلاح با حقوق مکفی اقدام شود.
با تشکر
کوچک همه ی افراد
نظر شما
ادامه