کد خبر: ۲۸۰۵۹

کارآفرین برتر در شهرستان سنقروکلیایی گفت: اطلاع رسانی مناسب برای مصرف تولیدات داخلی به ویژه در حوزه مواد غذایی انجام شود تا به نتایج مطلوب در خصوص طرح اقتصاد مقاومتی دست یابیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «محمد مصطفوی» در اظهار داشت: از سال گذشته پس از آشنایی با طرح‌های اقتصاد مقاومتی و بهره‌مندی از مشاوره های این نهاد اجرایی در راستای کارآفرینی و محرومیت زدایی فعالیت‌هایی را در این راستا آغاز کردم.

کارآفرین برتر در شهرستان سنقروکلیایی با اشاره به اینکه دارای مدرک تحصیلی خود در رشته دامپزشکی افزود: به صورت سیار با اعزام به مناطق روستایی در زمینه واکسیناسیون دام و طیور فعالیت دارم.

مصطفوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با احداث کارخانه‌ای به متراژ ۲۰۰ مترمربع در شهرستان سنقر و کلیایی از توابع استان کرمانشاه در خصوص تولد و پرورش بلدرچین فعالیت دارم.

این کارآفرین نمونه اظهار داشت: سال گذشته با دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی از سازمان بسیج سازندگی توانستم این واحد و کارگاه تولیدی را راه اندازی کنم اما در راستای توسعه و به کارگیری نیروی بیشتر نیاز به حمایت های سازنده‌ای دارم.

وی با بیان اینکه در ابتدا با ۱۰۰ قطعه بلدرچین فعالیت خود در عرصه اقتصاد مقاومتی را آغاز نموده، یادآور شد: در حال حاضر ۳ هزار و ۶۰۰ قطعه بلدرچین داریم که از نظر بازار عرضه و تقاضا و نیز استقبال و سودآوری به عنوان ایده ای نوظهور بسیار رضایت بخش است.

مصطفوی در ادامه گفت: به دلیل آنکه ۸۰ درصد این پرندگان تخم گذار با شرایط محیطی مناسب می‌توانند تولید بیشتری داشته باشند روزانه قادر خواهیم بود ۲۸۰۰ تا ۳ هزار تخم بلدرچین را راهی بازار عرضه و تقاضا کنیم که با برآوردهای انجام شده بالغ بر ۳ میلیون تومان درآمد ماهیانه در پی خواهد داشت.

این کارآفرین برتر استفاده از گوشت مصرفی بلدرچین را از دیگر مزایای این واحد تولیدی دانست و عنوان کرد: از آنجا این پرندگان دارای مقاومت بالایی هستند و کمتر در معرض بیماری‌ها قرار می‌گیرند نسبت به سایر پرندگان بومی نیاز به مراقبت کمتری دارند و در عین حال از ارزش غذایی مناسبی برخوردار هستند.

مصطفوی تصریح کرد: اگر فردی ۱۰۰۰ بلدرچین را پرورش دهد با رعایت نکات و شرایط محیطی مناسب می تواند به تولیدی انبوه دست پیدا کند و علاوه بر آن حداقل از سودآوی بیش از ۲ میلیون تومان در ماه برای سرمایه گذاری مجدد و تولید بیشتر بهره‌مند خواهد شد.

این کارآفرین در ادامه خواستار اطلاع رسانی مناسب در راستای مصرف تولیدات داخلی به ویژه در حوزه مواد غذایی شد و تصریح کرد: اگر گرایش مردم به سمت مصرف تولیدات داخلی افزایش یابد به نتایج مطلوب در خصوص طرح اقتصاد مقاومتی دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در معرفی و شناسایی این محصول غذایی در سبد کالایی خانوارها گفت: برخی از خواص غذایی این محصول تولیدی آگاهی چندانی ندارند در حالی که در بسیاری از کشورها در زمینه تولید و مصرف آن توصیه های درمانی و پزشکی بسیاری وجود دارد و مورد استقبال قرار گرفته است.

 

نظر شما
ادامه