کد خبر: ۲۸۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

از آنجا که حوزه درمان بیماری‌های آبزیان به بخش خصوصی واگذار شده است و سازمان دامپزشکی نیز با کمبود نیرو روبه‌رو است، تنها در موارد خاص و تلفات غیرعادی آبزیان، این سازمان وارد عمل می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور درباره میزان نظارت این سازمان بر فعالیت‌های آبزی‌پروران گفت: سازمان دامپزشکی به‌عنوان بخشی دولتی و با دارا بودن نیروهای حداقلی، بسیاری از وظایف خود را به بخش خصوصی تفویض کرده است.

«دکتر کامبیز رخشانی‌مهر» افزود: این سازمان هرساله با توجه به بازدیدهای ادواری نسبت به وضعیت برخی بیماری‌های خاص اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آبزی‌پروران و سایر بخش‌های دیگر باید برای حفظ سلامت و بهداشت محیط کار خود، از دامپزشکان بخش خصوصی کمک بگیرند، زیرا کمبود نیروی موجود در بخش دولتی جوابگو نیست.

رخشانی‌مهر ادامه داد: پرورش‌دهندگان لازم است با دامپزشکان بخش خصوصی وارد قرارداد شوند تا مشکلات مربوط به درمان و بیماری آبزیانشان هرچه سریع‌تر انجام شود، زیرا اگر در انتظار دامپزشکان بخش دولتی باشند، راه به جایی نخواهند برد.

وی تصریح کرد: این سازمان در راستای فعالیت‌های استراتژیک خود، برنامه‌های کنترلی برای بیماری‌های خاص و اخطاردادنی را در قالب برنامه‌های پایش ادواری در دستور کار دارد.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: در پاره‌ای از موارد نیز وقتی با افزایش مرگ و میر و تلفات ناشی از بیماری‌های بومی در کشور روبه‌رو شویم، وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

رخشانی‌مهر تأکید کرد: برنامه پایش طی سال اگر نشان‌دهنده تلفات غیرعادی باشد، سازمان دامپزشکی را وارد عمل می‌کند و در سایر موارد لازم است آبزی‌پروران برای قرارداد با بخش خصوصی وارد عمل شوند.

وی در پایان اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور حاکمیتی بوده و بسیاری از وظایف خود را به‌ویژه در حیطه درمان به بخش خصوصی واگذار کرده است و برنامه‌های غربالگری در قالب مراقبت‌های فعال و غیرفعال را هرساله انجام می‌دهد.
 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
0
0
سلام به نظر من با این کار راه برای استفاده از مواد ممنوع مثل مالاشیت و فرمالین و مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک ها در استخرهای ژرورشی باز گذاشتند
(فرمالین ممنوع نیست اما از لحاظ وجدانی نباید اسفاده گردد)
نظر شما
ادامه