کد خبر: ۲۸۹۶۵
تعداد نظرات: ۵۷ نظر
بدهی 30 میلیارد تومانی سازمان دامپزشکی به مؤسسه رازی
«دکتر جلال شلماشی» افزود: بسیاری از دامپزشکان بخش خصوصی مدعی هستند که سازمان دامپزشکی توانایی کنترل تب برفکی را نداشته و ممکن است دامداری‌ها را به نابودی بکشاند ...
 
 

حکیم مهر - خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) نوشت:

 طی ماه‌های اخیر، بیماری تب برفکی خسارت‌های فراوانی را به واحدهای پرورشی وارد کرد. گروهی، نامرغوب بودن واکسن‌ها را یکی از علل اصلی بروز چنین خسارت‌هایی می‌دانند و معتقدند محصولات داخلی کیفیت لازم برای مهار بیماری را ندارد، اما موارد دیگری نیز در این میان اتفاق افتاده که درک آنها به قضاوت در این باره کمک شایانی خواهد کرد.

مدیر عامل و نایب‌رئیس شرکت واکسن‌سازی روناک امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) پرده از مسائل بین سازمان دامپزشکی و مؤسسه رازی برداشت و گفت: هم‌اکنون مؤسسه رازی به‌خاطر خدمات فروش واکسن، از سازمان دامپزشکی کشور حدود 30 میلیارد تومان طلب دارد.

«دکتر جلال شلماشی» با اشاره به اینکه مؤسسه رازی یکی از ثروت‌های ملی کشور محسوب می‌شود، افزود: همین مسئله باعث شده که مؤسسه در تأمین مواد اولیه با مشکل روبه‌رو شود و کار تا جایی ادامه یافت که این مرکز حدود پنج ماه ساخت واکسن را متوقف کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی به جای بهره‌گیری از واکسن‌های داخلی، به سراغ واکسن‌های وارداتی مانند ولادیمیر روسیه، ویتال ترکیه و یا نمونه‌های فرانسوی رفته و از آنها طلب کمک می‌کند. این در حالی است که اگر موانع مالی از سر راه مؤسسه رازی برداشته شود، می‌تواند واکسن‌های باکیفیت و مؤثر تولید کند. ضمن اینکه اکنون سه سال است قیمت این محصول در بازار، ثبات دارد.

نایب‌رئیس شرکت واکسن‌سازی روناک در پاسخ به پرسش ایانا مبنی بر چرایی بی‌کیفیت بودن واکسن‌های داخلی، ادامه داد: اگر سازمان دامپزشکی قبل از شیوع بیماری و به موقع سفارش ساخت واکسن را به مؤسسه اعلام می‌کرد، اکنون این همه مشکل برای شیوع بیماری را نداشتیم. مسلم است که بعد از شیوع بیماری، تزریق واکسن دیگر اثرساز نخواهد بود؛ بنابراین تنها تولید به عهده این مؤسسه بوده و قسمت‌های بعد از آن که شامل واکسیناسیون و تشخیص مراحل بیماری می‌شود، به عهده سازمان دامپزشکی است. به عبارتی بی‌دقتی در تزریقات و عدم تشخیص درست را نمی‌توان به گردن کارخانه‌ها انداخت.

به گفته شلماشی، استفاده از واکسن‌های داخلی در استان‌هایی مانند خوزستان، همدان، آذربایجان غربی، اراک و گلستان بسیار مؤثر بوده و در کنترل بیماری نقش مفیدی داشته است.

وی تصریح کرد: پیام‌های بسیاری از دامپزشکان بخش خصوصی به بنده ارسال می‌شود که درخواست واکسن تب برفکی می‌کنند و مدعی هستند که سازمان دامپزشکی توانایی کنترل این بیماری را نداشته و ممکن است دامداری‌ها را به نابودی بکشاند، اما این شرکت به دلیل قراردادی که منعقد شده، مجاز به فروش واکسن به‌صورت خصوصی نیست و تنها باید با سازمان کار کند.

شلماشی در پایان یادآور شد: آنهایی که تمام تقصیرها را به گردن کیفیت واکسن می‌اندازند، غیرمسئولانه حرف می‌زنند و از بطن ماجرا بی‌خبر هستند.
 
 
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
4
5
سلام لطفا يكي بگه ايشون از چه جايگاهي به سازمان حمله كرده اند نوع ادبيات نمايانگر اينست كه ايشان يا در جايگاه وزير و يا مقام هاي بالا دستي سازمان هستند يا به بچه هاي بالا. دسترسي دارند يا ريس سازمان را خورده دارند مگر ممكن است يكي در بخش خصوصي اينگونه عليه سازمان و در دفاع از موسسه سخن بگويد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
7
وقتی خود سازنده کیفیت واکسن رو هم اندازه گیری کند قطعا ماست هیچ فروشنده ای ترش نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
0
9
ديواري كوتاه تر از سازمان دامپزشكي نيست در شهرستان ما در اذرماه به دامها واكسن رازي تزريق شد ولي در اسفند دامها مبتلا به بيماري تب برفكي شدندوقتي واكسن ايمني نميدهد تردد دام در جادها كنترل نميشود دلالها جولان ميدهند سازمان اعتبارمالي وپرسنلي ندارد وهر نيروي فني سه برابر كار ميكند دامدار رعايت كامل شرايط بهداشتي نميكندووقتي به سرمايه ملي دامي توجه نميشود و به دامپزشكي كه زير بناي بهداشت جامعه است اهميت داده نميشود وضع همينطوري بدتر هم ميشود
پاسخ ها
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
به این دلیل است که سازمان مشکل ساختاری دارد.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
1
6
رئیس محترم سازمان دامپزشکی، اینهمه از بخش خصوصی که فکر میکردید اگر وارد گود شود چه‌ها کند! .......................... اصلا کی به ایشان اجازه اظهار نظر داده که بخواهد از موسسه رازی حمایت کند. ایشان اگر دلسوز موسسه هستند یک نگاهی به سوابق تولید و انتقال دانش فنی از موسسه به شرکت روناک و قرارداد فی مابین بیاندازند
پاسخ ها
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
عمل خصوصی سازی بر اساس درخواست های مکرر وزیر اقتصاد در این زمینه بوده است و متاسفانه تصمیمات کارشناسی نشده بود.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
5
باسلام اقای دکتر تعطیلی خط تولید واکسن به بهانه خودتان الودگی با ریز گردها بوده؟؟؟ای علت اینکه دوباره شروع به ساخت واکسن کردید خرید و واردات واکسن اژ فرانسه نبوده؟ البته رقابت مسئله خوش یمنی است که هم افزایش کیفیت واکسن و کاهش قیمت ان را به دنبال دارد ؟ واکسن تولید جدید شما دارای کیفیت و اثربخشی بهتری است و آن هم به دلیل هشیاری سازمان واعتراض وایستادگی سازمان در عدم تحویل واکسن بی کیفتی شما بوده ؟ البته با توجه به اینکنه واکسن جدید کارایی بهتری دارد هزینه های بیشتری نیز در بر دارد که شما مسئله قیمت رابیان میکنید البته با نظر شما در مسئله بها دار کردن واکسن تب برفکی موافقم که علاوه بر اقدامات سازمان جهت واکسیناسیون و کنترل کانونهای بیماری می بایست انجام پذیرد ،ولی سوال این است شما که قدرت تولید واکسن موردنیاز سازمان را ندارید چگونه می توانید هجم زیاد در خواست ها را پاسخگو باشید؟ قالبا تایید کیفیت و تعیین قیمت واکسن توسط تولید کننده انحصاری و بی توجهی به نظرات خریدارکار نا خوشایندی است و راه حل افزایش خط تولید توسط شرکتهای مختلف کشور است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
1
3
در استان مرکزی (اراک) هر کس واکسن ............... را استفاده کرد درگیر بیماری شد نمیدونم این آقا از کجا آمار داره!!!!!!!!!!
پاسخ ها
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
آمار دروغ نمیگوید ولی با آمار دروغ های بزرگ میتوان گفت.

منبع : تجربه شخصی
دکتر ماکنعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
4
این اولین بار در تاریخ بشریت است که یک واکسن ساز تازه کار به سازمان مرجع ذیصلاح کشوری برای کنترل بیماریها حمله می کند امیدوارم با خصوصی سازی تولید واکسن به معنای واقعی همگان حریم خود را حفظ کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
2
1
فعلا که سازمان دامپزشکی تمام انرژی و سعی خود را در حذف بخش خصوصی مقتدر دامپزشکی کشور زهی خیال باطل در این بین دام این مملکت بعلت بیتدبیری و مسولیت ناپذیری عناصر دامپزشکی بخش دولتی در سراشیبی نابودی است
مقام آگاه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
4
4
جناب آ قاي دكتر شلماشي از دانشمندان هستند فقط اشتباه بزرگي كه مرتكب شده اند اين است كه سرمايه عظيمي را در راه توليد قرار داده اند كه اگر دركار ديگري مانند واسطه گري يا بساز و بفروشي و دلالي هزينه كرده بودند تاكنون چندين برابر سرمايه خود را برداشت ميكردند در هر صورت ايشان توليد كننده هستند و ما بايد روزي ياد بگيريم كه به نظرات توليد كنندگان احترام بگذاريم و در كارآنها سهولت ايجاد كنيم و گرنه آنها هم چون بقيه سرمايه خودرا درخارج كشور درراه توليد يا در داخل كشور درراه دلالي قرار ميدهند ،من دست ايشان را ميبوسم و به همتشان تكريم ميكنم
رفيعي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۷
0
3
اقاي مقام اگاه يا معاون محترم........... اولا قطعا بنده نمي توانم راجع به دانشمند بودن و يا علامه بودن! كسي ابراز نظر كنم ثانيا دوستان مطلع مي دانند طي چند ماه گذشته كل سرمايه برگشته چرا كه واكسني كه با دوزي حدود ٦٠٠ تومان بايد تمام شود هم قيمت واكسن وارداتي فروخته اند ثالثا صحبت از دو مورد فوق كسي نكرده بود بلكه صحبت از جايگاهي بود كه ايشان دستگاه اجرايي را نقد كرده بودند قطعا تخصص ايشان داخلي دام بزرگ و اپيدمي نيست و يك. فرد دانشگاهي در حد معلوماتش صحبت مي كند نه چيزي كه سررشته ندارد رابعا اگر ايشان واقعا بخش خصوصي بود از كار خود دفاع مي كرد نه مدعي العموم بخش دولتي ديگر باشد پس. اين نمايانگر حضور شبه دولتي ها است ضمننا من هم با شما موافقم چرا سازمان سريعا به بخش غير دولتي اجازه رقابت نگردد قطعا اگر حضور توليدكننده هاي داخلي و خارجي در بازار نباشد در كوتاه مدت خسارات سنگيني به جمعيت دامي مثل گذشته وارد مي شود
پاسخ ها
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
با عرض پوزش ساختار شبیه به شبه خصوصی است
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
1
4
این کامنت هایی که به نقد از دکتر شملماشی گذاشته می شوند واقعا بی انصافی محض است
ایشان فردی فرهیخته و با تجربه و از افراد با تجربه خود موسسه رازی در تولید واکسن تب برفکی بودند.
ایشان در این بین که همه به فکر واسطه گری بودند یک کارخانه را با زحمت بسیار راه اندازی کردند
واقعا حق یزرگی به گردن همه دارند
بقول دوستمان می توانستند بروند و دلالی کنند که سودش خیلی بیشتر بود
اینکه سازمان دامپزشکی هم نتوانست و مدیریت ضعیفی درموضوع تب برفکی اعمال کرد مشخص است
درست است واکسن کم است ولی مهمتر از آن این است که چون ما به واکسن به عنوان تنها وسیله کنترل بیماری نگاه می کنیم هیچگاه در کنترل تب برفکی موفق نخواهیم شد
من سئووالم این است که چرا مسئولین سازمان همیشه از ابزار واکسن به عنوان پوشش دادن ضعف خودشان در مدیریت و کنترل بیماری تب برفکی ستفاده می کنند
اگر فردا دوباره سویه عوض شد که به عقیده من خواهد شد آیا دوباره باید به موسسه رازی و روناک و دکتر شلماشی حمله کنیم که واکسن بی کیفیت تولی می کنید
تب برفکی اگر 10 راه کنترل داشته باشد یکی از مهمترین آن ها تب برفکی است اما مهمتر از آن کنترل نقل و انتقال بی ضابطه و میادین سنتی دام به عنوان محل انتشار بیماریها هستند که اصلا کی صحبت از آنها نمی کند
دوستا بجای متهم سازی هم به فکر دامداران بدبخت بیچاره باشیم.
پاسخ ها
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
به نمرات منفی مدیران مقصر سازمان دامپزشکی اضافه شد.
حق دين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
2
0
اقاي همكار قطعا شما راست مي گويي روناك فقط به خاطر خدا و با هزينه سنگين تشكيل شده سوال من اينست كه اولا ميزان سرمايه گذاري در توليد واكسن حدود ٥ ميليارد بيشتر نبوده و بيشترين و مهمترين عامل ان .......... گرفتن مجوز ها است با احتساب نرخ فروش واكسن تب برفكي توليدي روناك كه هم قيمت مريال بوده و بايد توجه داشت كه مريال معتبر ترين كمپاني واكسن ساز جهان بوده و دليل گراني ان نيز نام و اعتبار برندش و كيفيت بالاي ان است كه با نياز ٨٠ ميليوني كشور به اين واكسن و عدم توليد موسسه در دو سه ماه گذشته و فروش انحصاري عملا سود كل سرمايه گذاري در دو ماه گذشته درامده است قطعا واكسن يكي از عوامل اصلي كنترل بيماري است كه دستخوش يك بازي سودجويانه شده است اينقدر اين حرف سخفيف است كه مي گوييد چرا سازمان علت را برروي واكسن مي اندازد كه حتي يك بي سواد هم خنده اش مي گيرد مگر وزارت بهداشت مي تواند بدون واكسن فلج اطفال با كيفيت اين بيماري را كنترل كند متاسفانه امروزه سرمايه هاي دامي كشور قرباني تجارت كثيف واكسن شده اند چرا سه سال گذشته واكسن با سويه جديد ساخته نشد متاسفانه بررسي بازار حقايق تلخي را نمايانگر مي سازد تنها راه دامداران شكايت از واكسن بي كيفيت چه داخلي و خارجي و درخواست غرامت از طريق مجاري قضايي است
پاسخ ها
دامپزشک
| Paraguay |
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
اقای حق دین محترم : فرموده اید «روناك فقط به خاطر خدا و با هزينه سنگين تشكيل شده » ....
یعنی این کارخانه را بخاطر خدا درست کرده اند یا بخاطر درآمدش!!!!!
دست از این جملات بردارید
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
1
2
دوست عزیز که سخنان بنده را سخیف دانسته اید خواهش می کنم قبل از توهین بهتر بود خوب مطالب بنده را می خواندید. کنترل بحث علمی است و هیچ کجای دنیا نتوانستند تنها با واکسن از پس یک بیماری برایند و تا کسانی با تفکر حضرتعالی هستند به نظر من ما موفق به کنترل هیچ بیماری نخواهیم شد. بهتر است بجای توهین به دانشمندان محترم کشور مانند دکتر شلماشی واقعیت ها را بدور از هر گونه کینه ورزی قبول کنیم.متاسفانه ما خودمان هم ظاهرا قبول کرده ایم که فقط با واکسن می شود کنترل تب برفکی کرد.
پیشنهاد می کنم به دستورالعمل کنترل و پیشگیری بیماری تب برفکی که در سایت سازمان دامپزشکی آمده است مراجعه کنید تا ببینید حرف بنده سخیف است یا نه؟
حق دين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸
0
1
همكار محترم خوشبختانه خوانندگان حكيم مهر هم مطلب من و هم شما را خوانده اند و مي فهمند دعوا سر چيست و سودجو و اين تجارت كه به بهاي نابودي سرمايه هاي دامي شده كيست مشكل وقتي شد كه توليدكنندگان واكسن در كميسيون هاي تصميم گيري براي تعيين سويه هاي واكسينال تب برفكي و انفلوانزا و ... دعوت شدند و غالب جلسه هم با انها بود و امروز خود را كنار كشيده و تقصير ها را به گردن سازمان مي اندازند بله مقصر اصلي سازمان دامپزشكي است كه كارشناسان موسسه.... را در تصميم گيري فني مشاركت داده ولي غافل از اينكه دوستان منافع توليدكننده را در نظر مي گيرند نه بهداشت كشور را
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
دوست عزیز
این بار آخرین باری استکه برایتان کامنت می گذارم و دیگر به این بحث ادامه نخواهم داد چون فایده ای ندارد و این بار آخر را هم پون فرمودید همه مطالب ما را می خوانندند گذاشتم و فقط جهت تنویر افکار همکاران دو سئوال مطرح می کنم
1- سویه جدید ویروس تب برفکی بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی دام(OIE) قبل از ایران در عربستان و ترکیه شایع بود حال چرا سازمان دامپزشکی علیرغم اطلاع از موضوع (چون حداقل باید به سایت OIE که نگاه کنند ، سفارش ساخت واکسن حاوی سویه جدید را به موسسه رازی و روناک و اصلا هر موسسه تولید خارجی نداد (من کاری به روناک و رازی و غیره ندارم ) تا واکسن موثر به موقع و قبل از همه گیر شدن ان در دسترس دامداران باشد.
2- همین سازمان دامپزشکی در مهر سال 92 اعلام کرده بود که در ترکیه و .. بیماری لامپی اسکین رخداده است (علاوه بر ان این اطلاعات در سایت سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) نیز موجود و در دسترس همگان بود یعنی حدود 7 تا 8 ماه قبل از وقوع بیماری در کشور این اطلاعات موجود بود حال سووال من این است چرا سفارش ساخت واکسن آبله گوسفندی یا بزی یا واکسن اختصاصی لمپی اسکین را به موسسه رازی و یا هر واکسن ساز دیگر نداده بود تا دپوی کافی واکسن در دسترس باشد تا هنگام وقوع بیماری به علت کمبود شدید همه گیری ان رخ ندهد و ثانیا وقتی ویروسی مثل ویروس لمپی اسکین در همسایگی در کمین است اصولا باید تمام گاوهای ما قبلا واکسینه می شدند اما نه تنها نشدند بلکه ایستادیم و واکسن سفارش ندادیم بعد هم بیماری براحتی امد و جولان داد و رفت. این مطالب بنده براحتی با مراجعه به سایت سازمان OIE قابل حصول است .
بحث من موسسه رازی و یا روناک و غیره نیست من می گویم اصلا از هر جایی وارد می کرد باید به موقع اینکار را انجام می داد چرا همیشه منتظر می ماند تا بیماری وارد شود بعد بگوید واکسن نیست و اثر نمی کند.
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
@همکار، رئیس سازمان دامپزشکی در همایش دانشجویان دامپزشکی در تابستان 93 به طور ضمنی از مشکل مدیریتی در این خصوص و همکارانشون صحبت فرمودند. بنده هم به عنوان دانشجو که از دور مساله رو مشاهده میکردم متوجه فاجعه شدم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
1
این که میفرمایند واکسن تب برفکی به تنهایی برای مبارزه با بیماری کافی نیست بر کسی پوشیده نیست ولی مگر غیر از واکسیناسیون هم راه عملی دیگری متصور است .ازلحاظ تئوری میتوان مواردی مثل رعایت بهداشت . کنترل تردد دام .بالابردن سطح آگاهی دامدار .تصحیح دادوستد سنتی دام .معدومسازی دامهای میتلا و.... را مطرح کرد ولی همه میدانیم که اینها در شرایط فعلی امکان پذیر نیست خود بنده 25 سال تمام در جلسات فرمانداری لزوم تجدید نظر در شرایط میدانهای سنتی دام را حداقل 100 بار امضا گرفتم از کمیته بهداشت واعضای آن ولی اصلا گوش بدهکار پیدانشد وآب از آب تکان نخورد . فعلا ما 50 سال دیگه هم باید اصل مبارزه مون بابیماریهایی مثل تب برفکی متاسفانه واکسیناسیون است وحالا حالاها هم این سویه جدید تلفات خواهد داد وشاید سویه های دیگری هم در آینده به تمام نقاط دنیا صادر کنیم .
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
دوست عزیز فرمایش شما کاملا درست است به این خاطر موفق نشدید که این امور باید بصورت کلی و از طرف سازمان پیگیری شود والا در سطوح پایین تر حتی با تلاشهای بیشتر از تلاش شما نمی توان بر این مشکلا غالب شد عرض بنده هم همین است باید دوستان سازمان ما فکر اساسی کرده و از قالب تفکر واکسیناسیون محض به صورت واقعی بیرون بیایند و فکری به حال نقل و انتقال گسترده غیر ضابطه مند دام با همکاری سایر نهادهای دخیل در موضوع نمایند والا به نظر من نه تنها 50 سال بلکه هیچوقت قادر به کنترل بیماریها از جمله تب برفکی نخواهیم بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
1
0
با سلام ایشان دوسال است که پروانه تولید واکسن تب برفکی را از سازمان دریافت نموده است ولی طی این دوسال دریغ از یک دوز چرا این همه ادعا
دامپزشک بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
دوستان گرامی متاسفانه همه بخش های دامپزشکی مشکل داره اون از سازمان که همش به فکر حفظ میز و ... هستند اون از موسسه رازی که مثل سایپا و ایران خودرو میخواد منحصر به فرد باشه و جولان بده باید رقابت باشه از مریال هم واکسن بیاد تا موسسه بتوان کیفیتشو افزایش بده و از نظر قیمت هم رقابت کنه.دوستان سازمانی که بوجه اش 115 میلیلرد تومنه چه انتظاری ازش دارین همین که کلیه دامهای کشور رو نابود نکرده جای شکرش باقیه تا زمانیکه بهداشت کشور (که سازمان هم جزء اصلی آن است) تحت مدیریت واحد و در وزارت خانه قوی (وزارت بهداشت) نباشه همین که هست تا ابد هم همینه و هیچ انتظاری نباید داشت دوستان کار بهداشتی اعتبار و بودجه میخاد و در یک وزارت خانه تولید محور مثل جهاد کشاورزی هیچ توجهی به سازمان دامپزشکی نمیشه.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
2
راستی چرا وزیر جهاد کشاورزی جوابگو عملکرد ناقص و اشتباه سازمان و رازی نیست !؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
1
2
خداوند در قرآن كريم فرموده لكل شئ حد و شما كه آقاي دكتر شلماشي عزيز به تحريك دوستان ............... تريبون .......... آنها شده ايد حد و حدود خود را ندانسته و بر خلاف اين آيه شريفه رفتار كرده ايد پس مراقب رفتارهاي ........... خود باشيد !!!! دوم اينكه ................. نيز خلاف شرع مبين اسلام است مراقب باشيد كسي در مورد واكسن هاي توليد جديد رازي و شما حرفي از بي كيفيتي نزده است كه براي مظلوم نمايي به ......... متوسل شده ايد بي كيفيتي واكسن هاي ....... تا قبل از سال جاري كه با پافشاري سازمان بهبود يافت بر كسي پوشيده نيست .سوم اينكه رياكاري و اجحاف به مردم هم خلاف دين مبين اسلام است شما و ......... در موسسه ...... كه با ...... اين شرايط را در كشور ايجاد كرديد و با عدم توليد و فروش به قيمت گزاف باعث آسيب به دامداران مستضعف اين مرز و بوم شديد و عشاير زحمتكش را به سوي ورشكستگي سوق داديد ................... چهارم شما كه هنوز وارد بازار نشده ايد اينقدر ناسپاس و ناشايست به تحريك ................... بهتان به سازمان خدوم دامپزشكي مي زنيد ............ بديهي است كه سازمان دامپزشكي برنامه هاي مبارزه هر سال را ماه هاي قبل از شروع سال تهيه و با موسسه براي تنظيم برنامه توليد كشور هماهنگ مي كند پس يا ......... مي گوييد يا غافليد و صرفاً مدعي بي خبريد كه قصد متشنج كردن شرايط جامعه و تخريب يك سازمان دولتي و تضعيف دولت را داريد . شما بگوييد كه در شرايط سخت كشور كه واكسن در اختيار سازمان نمي گذاشتيد چرا واكسن هاي مورد نياز مردم را دور از چشمان سازمان و غير مجاز وبا قيمت گزاف فروختيد ؟ شما و دوستان .......... بگويند كه چرا با توقف توليد و شما با توليد كمتر از ظرفيت اين شرايط را در كشور دامن زديد ؟ شما بگوييد كه چرا كشور ها و سازمان OIE وقتي از شرايط كشور آگاه شدند واكسن رايگان در اختيار ايران قرار دادند و شركت شما و موسسه محترم .......... شرايط كشور را فرصتي براي گران فروشي كم فروشي و اجحاف به مردم دانستيد ؟ .............. گرفتيد؟ آيا خودتان نام ديگري به جز .......... به مردم بر اعمال خود مي نهيد ؟!!!! ..................!!!! در پايان شما چكاره اين مملكت هستيد كه سازمان دولتي را آنهم به ......... زير سوال مي بريد؟ شما همان هستيد كه بدون توجه به نياز مردم و شرايط و مشكلات كشور فقط تبليغ صادرات ميكرديد آنهم براي اينكه شرايط كشور را سخت تر كنيد بر شما و تمامي همفكران و ............. شما ......................!!!!!
پاسخ ها
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
با اینکه سانسور زیاد داشت ولی جزئیات زیادی در داخل اون نوشته شده.
با مکاتباتی که داشتم یک سری از حرف های شما رو تونستم تاییدیه بگیرم. بسیار جالب بود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۱
0
1
ناشناس جان حس می کنم اطلاعات خوبی از سازمان،روناک و رازی دارید ، لطفا عمق مسائل را بیشتر تحلیل کنید .
پاسخ ها
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
جناب دکتر فکر نکنم اجازه نشر در فضای مجازی بگیره.
مطلع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۲
1
0
گذشته از حرف هاي مدير عامل روناك كه اميخته با تجارت واكسن است از دكتر خلج مي خواهم در مورد مطالب زير تفكر و تعمل بيشتر نمايند
١- بجز واكسن انجام ساير پروتكل هاي. بهداشتي مي توانست در كنترل بيماري نقش داشته باشد ولي معاونت بهداشتي سازمان نشان داد در مواجه با بيماري ها فاقد تجربه ر احاطه علمي به موضوع مي باشد
٢- شايد انتخاب فردي بي تجربه بر روي فني ترين دفتر سازمان باعث عدم امكان تصميم گيري صحيح گرديده است ياد ايامي كه كياني ها و افشار پاد ها و عطارد ها بودند بخير
٣- در هر جاي دنيا همچين قصوري توسط مديران صورت مي گرفت خود مسول استعفا مي داد و طلب بخشش مي كرد ولي اين معاون و مديركل قصد ............ و ارتقا هم دارند
٤- و سخن اخر اقاي دكتر خلج اگر انتصابات شما اشكال داشت و سبب خسارت به بهره برداران و شان سازمان دامپزشكي گرديده قبول اشتباه و اصلاح امور نيز نمايانگر اقتدار ريس بوده و گرنه نگه داشتن افراد ناتوان تنها به خاطر جامعه اسلامي بودن باعث .......................... و سازمان مي گردد
ناشناس
|
Slovenia
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
0
مطلع مطلع است
ناشناس
|
Slovenia
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
0
1
جناب شلماشی با احترام به بعضی از نظرات شما که ربطی به کیفیت واکسن شما ندارد من فکر میکنم یکی از مشکلات شما همان تفکر موسسه رازی است که من میگویم واکسن من خوب است پس خوب و کیفی است ! شما واکسن تولید می کنید ، کنترل باید با سازمان باشد که یا خودش کنترل کند و یا به خارج بدهد ، من مطمئنم اگر یکی از این دو مرجع در آینده بگوید واکسن شما بی کیفیت است شما حیثیتش را میریزید ، این خط و این نشان. لطفا نظر خود را در این باره اعلام نمایید .
ناشناس
|
Finland
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
0
1
هیچ وقت ماست رازی وروناک ترش نخواهد بود همین وبس مجادله نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
1
1
دکتر شلماشی منتظر جوابم ؟
بخش خصوصي
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
0
1
به نظر اينجانب سازمان محترم دامپزشكي بايد در نحوه انتصاب مديران و معاونين استانهايدر گيربيماري تببرفكي تجديد نظر كند و انهاراموردارزيابي قرار دهد بالاخره سرمايهدامداران از بين رفته و كسي جوابگو نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
0
1
با سلام ببينيد من هيچ تعصبي رو سازمان دامپزشكي ندارم سهامدار اونم نيستم اما اولا به هر حال تنها تشكيلات رسمي كشور براي دامپزشكان همين سازمان است ثانيا سازمان با همه مشكلات و كمبود ها ي مالي و پرسنلي بيش از انتظار خود براي كنترل بيماري ها تلاش داشته است ثالثا اگر به فرض محال سازمان هم منحل شود همين واكسن توليدي ايشان را هم كسي نخواهد خريد رابعا آدم بايد به قدر اهميت ارزش ها براي ارزيابي آنها دهان بگشايد نه خارج از قاعده كه زيان ملي در پي دارد خدا همه را به راه راست هدايت كند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
0
ظاهرا دکتر شلماشی قصد پاسخ ندارد ، آقای کهرام شما چطور ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
1
دکتر دستور در مصاحبه ای به تاریخ اردیبهشت 1389امسائل تب برفکی را اینگونه مطرح مینماید که انصافا م به طورکلی کنترل بیماری بر پایه سه اصل که مکمل یکدیگر میباشند انجام پذیر است :
اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای به منظور جلوگیری از ورود ویروس تب برفکی و به خصوص تیپ های جدید وغیربومی :
مراقبت بالینی و سرولوژیکی به منظور شناخت تغییرات بیماری و ماهیت سویه های درگردش
واکسیناسیون و ایجاد پوشش ایمنی دردامهای مورد هدف با استفاده از واکسن کشته لازم الاجرا است و مکمل یکدیگر توصیه می شود.
نصفانه است :

نقاط قوت بیماری تب برفکی در کشور

دستوراجرای برنامه مایه کوبی همزمان و سراسری تب برفکی طی سنوات برنامه چهارم و موفقیت نسبی آن درکنترل موارد کانونی بیماری،
همکاری با کمیسیون اروپایی تب برفکی در اجرای بهینه سازی سیستم سرویلانس بیماری و تداوم اجرای نقشه راه در راستای کنترل بیماری درمنطقه را از نقاط قوت وجود این بیماری خواند.

برداشت قدمهای اولیه مبنی برمرکزیت ایران جهت پروژه بین المللی مراقبت منطقه ای بیماری تب برفکی با همکاری کمیسیون اروپایی تب برفکی اتحادیه اروپا و فائو،
وجود سیستم اطلاعات جغرافیایی بیماریهای دامی همراه با شبکه سراسری GIS ،
وجود موسسه تولیدکننده واکسن لاین بیماری درداخل کشورو نیز بخش خصوصی متقاضی امرتولید واکسن در کشوراز نقاط قوت این بیماری در کشور است.

کنترل بیماری تب برفکی

وی نداشتن پشتوانه قانونی و آئین نامه اجرایی مصوب درکنترل تب برفکی و طرح ملی فراگیری کشوری را از ضعفهای موجود برای کنترل این بیماری خواند
ورود دامهای قاچاق از مرزهای کشوربه خصوص مرز شرقی
، ضعف اجرایی سیستم قرنطینه – بهداشتی در امر کنترل تردد دام به خصوص در مواقع بروز بیماری،
عدم ضابطه مندی جابه جایی و تردد دام درکشور و تردد بدون مجوز بهداشتی حمل دام
همچنین مدت کم ایمنی زایی واکسن موجود از دیگر ضعف ها در این ارتباط است.

فقدان امکانات آزمایشگاهی مناسب جهت کنترل کیفی واکسنهای تولید داخل و وارداتی
، عدم توانایی تعیین سریع تحت تیپهای ویروس درگردش در دامهای مبتلا به منظور کنترل مداوم واکسن تولیدی،
محدودیت تولید داخلی واکسن،
وجود جمعیت دامی قابل توجه عشایری در گردش
ضعف سیستم های مدیریتی – بهداشتی دامداریها
وعدم اجرای مناسب اصول امنیت زیستی دراغلب واحدهای دامداری
عدم استقرار دامپزشک اختصاصی در کلیه دامداریهای صنعتی به عنوان مسئول فنی- بهداشتی برای برنامه ریزی و اجرای اصول امنیت زیستی،
نبود رقیب داخلی در تولید واکسن تب برفکی،
نزدیکی موسسه تولید واکسن به مجتمع های دامداری صنعتی استان تهران که درصورت فرار ویروس خود می تواند درانتشار بیماری و شکل گیری اپیدمی ها موثرباشد.
پاسخ ها
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
درست میفرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
1
با سلام.
در خصوص اینکه واکسن تلفاتی در استان مرکزی داده خواهشا با دلیل و سند بیان کنید.
دوما.بنده با چشم خودم کار واکسینایون بخش دولتی و خصوصی رو هم دیدم.من از تمام کارشناسان میپرسم ایا واقعا مشکل کارخانجات تولید واکسن هستند؟برنامه واکسیناسیون درست است؟
از کجا بگم.ماشین حمل واکسن،کیف حمل واکسن ،تزریق درست واکسن و ...
به خدا نه زنجیره سرد حمل واکسن درست نه واکسن کنار ایس پک و نه تزریق درست واکسن.هیچکدومش درست انجام نمیشه مثل مرغ بسته بندی شده کنار خیابون در فصل زمستون.بعدا میگویند واکسن کیفیت پایینی دارد.
اقا هر وقت زنجیره سرد واکسن رو رعایت کردی هر وقت واکسن رو تکنسینها درست تزریق کردند و نصف ویال مصرفی رو به خونه شان نبردند و یا اینکه واکسن به خود دامدار ندادند مسایل حل میشه.
ترموگرافهای ماشینهای حمل واکسنتون حل کنید .تکنسینها رو اموزش درست بدید .و خودتون واکسن رو به دست دامدار ندید و نظارت درست بر برنامه واکسیناسیون داشته باشید بعد از تولید کننده گلایه بکنید.من هم با تولید کننده کار کردم هم سازمان هم .و هم همکار بخش خصوصی .
تو رو خدا دیگه کافیه..
چرا از سنگ اندازی جلوی راه اندازی کارخونه نمیگید .من از دور چند سالی بود این کارخونه رو بررسی میکردم.هر کسی وارد شده به عناوین مختلف فقط قسط سنگ اندازی و خرابکاری داشته همه از مالک شرکت برای خودشون یک غول در ذهنشون تشکیل داده بودند ولی اینطوری نیست اون صبری که جناب اقای دکتر شلماشی در مقابل این همه کارها از خودشون نشون داده جای تقدیر و تشکر داره.
من دست این دانشمند رو میبوسم.
میدونید یک جونی که تازه فارغالتحصیل میشه دوست داره درست کار کنه ولی بعد از مدتی متوجه میشه که نسبت به بقیه متفاوت تره . و این تفاوت باعث میشه همه از ایشون گلایه کنند!!!!ولی واقعیت چیزه دیگری است
پاسخ ها
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
بعضی از اوقات همین تفاوت باعث میشه که بعدا به سمت کارهای خلاف قانون بره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
0
0
سلام بحث سنگ اندازی نیست بحث این است که دیگر دوران آن گذشته که کسی بگوید ماست ما شیرین است ، تکنولوژی ساخت این واکسن مربوط به 50 سال پیش است از عهد عتیق رازی است!! رازی نمیگذارد واکسنش کنترل شود ، سازمان جگر کنترل واکسن رازی را ندارد !! مهمتر از همه دامدار ، مشتری میگوید این واکسن خوب نیست ، رازی در پیک بیماری 5 ماه بخش را تعطیل میکند !!! این فاجعه است ، وزیر ما بی تفاوت است ، بیرون سیستم دولتی پر از واکسن با قیمت سرسام آو.ر است ، عملکرد سازمان وحشتناک است ، همه قسمتی از واقعیت را پنهان میکنند ، چرا با مردم روراست نیستیم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
0
0
آقای شلماشی که جواب نمی دهند لطفا، آقای کهرام لطفا جواب بدهید ، منتظر جواب هستیم !
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
0
1
جالب است دام مردم از بین رفته ، نه وزیر نه رئیس سازمان نه رئیس رازی نه رئیس روناک هیچکس جوابگو نیست ، آدم یاد روآندا میافتد !
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
0
2
کهرام : امسال یکی از بهترین سال ها در کنترل تب برفکی طی 10 سال گذشته در کشور بوده است.
تاریخ انتشار:سایت حکیم مهر ۱۷ مهر ۱۳۹۴
پاسخ ها
دانشجو معترض دانشگاه آزاد کرج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
جوک قشنگی بود.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
0
0
لااقل معاون برنامه ریزی وزیر ..................... جوابگو باشد که این چه برنامه ریزی است که کرده! که اینقدر تلفات ما داریم .
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
0
1
آیا وقت استعفا کسانی که سبب این فاجعه در کشور شدند نیست ؟
ناشناس
|
Oman
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
0
0
وزیر پس کجائی...
آشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
0
1
شنیده شده است قبل از عید امسال یک محموله بزرگ واکسن تب برفکی تولید داخل با چراغ خاموش و در بی خبری شب عید به کشور عراق صادر شده است زمانیکه دامداران ایرانی منتظر دریافت واکسن بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
............ شده یا صادر شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
0
0
دلیل 5 ماه تعطیلی بخش تب برفکی رازی در اوج بیماری تب برفکب چه بوده چه بوده ؟ آقای کهرام لطفا جواب بدهبد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
0
0
واکسن به بازار آزاد هم رفته فت و فراوان با قیمت بالااااااااااااااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
0
0
كنترل بيماري تب برفكي طرحي ملي است و متاسفانه كيفيت پايين واكسنهاي توليد شده در موسسه رازي و اين شركت تازه تاسيس كه بايد در كنترل شديد قرار داشته باشد و ندارد ، هيچ كدام تاثيري در كنترل بيماري ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
هرچی بیماری در استان مازندران هست بخاطر بی کفایتی بخش دولتی هست ولی با این حال چون از این طریق کسب درامد می کنند و واکسنی که رایگان هست را می فروشند بی خیال واکسن تب برفکی نمی شوند
نظر شما
ادامه