کد خبر: ۳۰۲۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
دکتر دستور در پاسخ به سؤال مجری برنامه که پرسید آیا ممکن است در مواردی بین دامپزشک و کارفرما در کشتارگاه تعاملات نابجایی ایجاد شود و نظارت به درستی صورت نگیرد بدون اشاره به آیین نامه نظارت بهداشتی ماده 19 و قطع رابطه مالی کارفرما و دامپزشک و نقش سازمان نظام دامپزشکی در این فرآیند گفت : سازمان دامپزشکی با برنامه‎ریزی سعی می‎کند این احتمال را به حداقل برساند و یکی از راههای پیشگیرانه در این زمینه غرامتی است که از سوی سازمان به صاحب لاشه ضبط شده پرداخت می‎شود...

حکیم مهر -  رئیس سازمان دامپزشکی شامگاه شنبه شانزدهم مردادماه با حضور در برنامه زنده تلویزیونی " تهران 20 " شبکه تهران در آستانه ماه مبارک رمضان به تشریح فعالیت و نظارت سازمان دامپزشکی بر فرآورده‌های دامی پرداخت.

دکتر سید محسن دستور در این برنامه نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی بر کشتارگاهها، مراکز توزیع و عرضه را در طول سال مستمر عنوان کرد و طرح‌های تشدید نظارت را در ایامی نظیر عید قربان یا ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت و شرایط ویژه از جمله‌ طرح‌های نظارتی فوق‌العاده و مضاعف این سازمان برشمرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره نقش سازمان دامپزشکی درباره بیماریهایی نظیر تب برفکی و هاری گفت : تب برفکی گرچه بیماری مشترک است اما خطر انسانی چندانی ندارد و بیشترین نگرانی در مورد آن بر خسارات دامی و اقتصادی متمرکز است.

رئیس سازمان دامپزشکی بدون اشاره به نقش دامپزشکان بخش خصوصی در واکسیناسیون سگ‎های خانگی و با تکیه بر عبارت "سگ‎های صاحب‎دار" افزود : در مورد بیماریهای دیگر مشترک نظیر هاری اقدامات سازمان دامپزشکی نظیر واکسیناسیون و شناسنامه‎دار کردن سگ‎‌های صاحب‎دار و تمایز آنها با سگ‎های ولگرد از جمله روشهای پیشگیری از این بیماری محسوب می‎شود.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از ذبح دام خارج از کشتارگاه، نظارت دامپزشکان در کشتارگاه‎ها قبل و بعد از ذبح و کنترل و ضبط لاشه از نظر بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان را مهم دانست و گفت : مردم با مشاهده مهر دامپزشکی که بر روی لاشه از سوی دامپزشکان زده می‎شود از سلامت آن اطمینان داشته باشند.

دکتر دستور در پاسخ به سؤال مجری برنامه که پرسید آیا ممکن است در مواردی بین دامپزشک و کارفرما در کشتارگاه تعاملات نابجایی ایجاد شود و نظارت به درستی صورت نگیرد بدون اشاره به آیین نامه نظارت بهداشتی ماده 19 و قطع رابطه مالی کارفرما و دامپزشک و نقش سازمان نظام دامپزشکی در این فرآیند گفت : سازمان دامپزشکی با برنامه‎ریزی سعی می‎کند این احتمال را به حداقل برساند و یکی از راههای پیشگیرانه در این زمینه غرامتی است که از سوی سازمان به صاحب لاشه ضبط شده پرداخت می‎شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره نظارت این سازمان بر آبزیان هم گفت : سازمان دامپزشکی هم بر ماهیان وارداتی و منجمد و هم بر تولیدات داخلی چه بصورت سرد و چه بصورت منجمد در طول چرخه تولید ، حمل تا عرضه نظارت می‎کند و به مردم توصیه می‏کنیم از فرآورده‎هایی استفاده کنند که دارای مجوز سازمان دامپزشکی است.

 

با پوزش از بینندگان محترم حکیم مهر به دلیل کیفیت نامناسب عکس

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك مسئول فني بهداشتي
|
-
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
0
0
باتشكر از دقت ان نشريه محترم به نظرمي رسدمسئولان سازمان دامپزشكي جرئت اجراي دستورالعملي كه خود ابلاغ نموده اند را بعلت ............ ندارند؟؟درصورتيكه جناب دكتردستور در اطلاعيه اي فرمودند: اجراي اين دستورالعمل ارزوي دامپزشكي مي باشد.حال چگونه است كه ايشان درمورد قطع وابستگي مالي مسئولين فني بهداشتي كه از مهمترين ماده مصوبه هيات دولت ميباشد(ماده19)درمصاحبه تلويزيوني بدون اظهار نظري حتي ازعنوان كردن آن خودداري مي نمايند؟؟جل الخالق؟؟
باران
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۳
0
0
................................ هرجی بگم باز هزارتا رو نگفتم! همین کارا باعث شده کارفرماها شاخ شدن واسه ملت!!! .....................
nooraiy
|
-
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۶/۱۰
0
0
آقایان بیشتر به فکر صندلیشون هستند تا دامیزشکی. بهتر کارفرماها بهشون برنخوره دامیزشکان هم به .....
نظر شما
ادامه