کد خبر: ۳۷۷۷۲
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
نگاهی به پیشنهاد برگزاری آزمون برای اجازه فعالیت دامپزشکان در بخش خصوصی:
یکی از حرفه‌هایی که توانسته است در این آشفته بازار، خود را از گزند مصون بدارد و ارزش صنفی خود را تا حد زیادی حفظ نماید، حرفه «وکالت» است ...
 

حکیم مهر - در سال های اخیر، افزایش بی رویه پذیرش دانشجوی دامپزشکی در دانشکده های دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، منجر به ازدیاد بیش از حد تعداد فارغ التحصیلان این رشته گردیده است و مشکلات عدیده ای را برای آنها ایجاد نموده است.

از سویی دیگر، بسیاری از این دانش آموختگان با توجه به محدودیت جذب در سازمان دامپزشکی کشور، ناگزیر به بخش خصوصی روی می آورند (اغلب کلینیک و داروخانه دامپزشکی) که با توجه به محدود بودن جمعیت دامی کشور، خود منجر به افزایش رقابت ناسالم و کاهش درآمد ایشان گردیده است.

هر چند دانش آموختگان اغلب رشته ای دانشگاهی در کشور، با مشکل پذیرش بی رویه دانشجو در دانشگاه ها دست به گریبانند (بجز چند رشته معدود در وزارت بهداشت)، یکی از حرفه هایی که توانسته است در این آشفته بازار، خود را از گزند مصون بدارد و ارزش صنفی خود را تا حد زیادی حفظ نماید، حرفه «وکالت» است.

پذیرش تنها ۳درصد از ورودی‌های آزمون وکالت توسط کانون وکلا

کانون وکلا، قبولی در آزمون وکالت را منوط به ارائه مدرک و انجام کار وکالت ضروری می‌داند، این مواضع سبب شده تا از 17 هزار متقاضی وکالت، تنها 600 نفر یعنی حدود 3 درصد در این آزمون مورد پذیرش قرار گیرند .

در سایر رشته‌های دانشگاهی به واسطه سیاست‌های غلط وزارت علوم و دانشگاه آزاد در توسعه کمی و بی حد و مرز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و جذب بی ضابطه دانشجو، سیاست‌های دولت نیز در زمینه اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی تا کنون مثمر ثمر نبوده است.

موافقان دریافت پروانه وکالت معتقد هستند که کشور به این تعداد وکیل نیاز ندارد و تعداد وکلا با تعداد پرونده ها باید متناسب باشد و دریافت پروانه باعث می‌شود فقط افرادی که دانش لازم در این رشته را دارد وارد شغل وکالت شوند .

«دکتر بهمن کشاورز» رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری (اسکودا) موافق دریافت پروانه وکالت است و می گوید: افزایش ظرفیت آزمون وکالت تنها باعث می شود فارغ التحصیلان رشته حقوق به وکلای بیکار تبدیل شوند .

«محمد طاهرکنعانی» عضو کانون وکلا با موافقت با لزوم دریافت پروانه وکالت برای ورود به عرصه وکالت می گوید: در شهری که به 20 وکیل نیاز است چرا باید 300 وکیل داشته باشیم که این موضوع باعث ایجاد ریشه بی عدالتی می شود.

 «سعید باقری» عضو کانون وکلا هم باموافقت دریافت پروانه وکالت، می گوید: دانشگاه ها هم بدون هیچ ضابطه ای به تعداد لیسانسه های رشته حقوق اضافه می کنند و موسسات حقوقی هم بی ضابطه رشد می کنند و مسئولان  قوه قضاییه هیچ تصمیمی برای اشتغال آن ها ندارد.

آیا الگوی کانون وکلا، در خصوص رشته دامپزشکی هم قابل اجرا خواهد بود؟

برخی از فعالان صنفی معتقدند که برگزاری آزمونی همانند آزمون وکالت در حوزه دامپزشکی (از سوی سازمان نظام دامپزشکی یا هر نهاد دیگری) می تواند ضمن ارتقاء جایگاه صنفی، از ورود دانش آموختگان دانشکده های بی کیفیت به بازار کاری جلوگیری نموده و درنهایت به نفع بخش خصوص خواهد بود. در واقع، با برگزاری این آزمون، اثرات سوء افزایش نابخردانه تعداد دانشکده های دامپزشکی در سطح کشور، به نوعی خنثی خواهد شد.

در این صورت، تاسیس داروخانه دامپزشکی، درمانگاه دامپزشکی و سایر فعالیت های دامپزشکی در بخش خصوصی، منوط به قبولی در این آزمون سراسری خواهد بود.
می توان ظرفیت پذیرش این آزمون را نیز بر اساس تعداد مورد نیاز سالانه بخش خصوصی تعیین نمود؛ به عنوان مثال چنانچه نیاز بخش خصوصی سالانه 500 نفر باشد و فرضاً سالانه 2500 نفر از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند، با برگزاری آزمون تنها به 20 درصد از باسوادترین این افراد، اجازه تاسیس کلینیک یا داروخانه دامپزشکی داده شود.

البته معایبی هم برای این طرح متصور بوده که ازجمله می توان به ایجاد انحصار در بخش خصوصی و بلاتکلیفی بخش عمده ای از فارغ التحصیلان دامپزشکی اشاره کرد.

لطفاً نظر خود را در خصوص معایب و مزایای این پیشنهاد، در بخش «نظرات بینندگان» در ذیل همین خبر بیان بفرمایید.
 
 
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دکتر دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
این پیشنهاد کدام ... میباشد؟؟
چرا دارین صورت مسأله را پاک میکنید ؟؟
بی عرضگی دولت در حمایت از عرصه‌ی تولیدات دامی، عدم پرداخت تسهیلات به تولید، رانتها و بی قانونی و .......ها یه طرف، با طرح چنین پیشنهادهای .......... شما هم از یک طرف درد فارغ التحصیلان دامپزشکی رو زیاد کنید ، حکیم مهر ................ هر شب یک خواب جدید برای دامپزشک ها نبین، گرفتارمون کردین بسه دگ به امام حسین خسته شدیم
بخدا خیلی از دکترها از بی درآمدی به سیگار افتادن ، خیلیها زندگیشون داره میپاشه، چرا دارین با زندگی مردم بازی میکنین؟؟ لعنت بر اونی که فقط دنبال انحصار و نفع یه عده باشه
من شخصا درخواست داروخانه در یک روستا دادم بهم گفتن چون مطب نیست اونجا مجوز داروخانه نمیدیم ، گفتم باشه درمانگاه بدین با داروی محدود ، گفتن این طرح فقط برای برخی مناطق محروم هست ، از روستااا محروم ‌تر؟؟؟ فقط بلدین سنگ پای ملت بندازین ، ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
1
بی کفایتی مسئولان در حل مشکل و عدم توانمندی برای مقابله با کانون های قدرت را نمی توان با زور گفتن و ظلم به اعضا جبران کرد
آرش
|
Germany
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
این پیشنهاد کیه آخه ؟ اول میاین خودتونو بچسبونید به وزارت بهداشت این همه گفتیم اشتباه نکنید گوش نکردید . حالا دنبال این هستین که خودتونو با وکلا مقایسه کنید واقعا که قصد بی احترامی به وکلا را ندارم ولی جایگاه دامپزشک و دامپزشکی به مراتب بالاتر از اینه که خودتونو به این آن بچسبونید . شما اگر دنبال راه حل هستید اول باید جلوی تاسیس دانشکده های دامپزشکی بی حساب و کتاب ازاد را بگیرید نه اینکه چون توانایی این کار رو ندارید الکی خودتونو به بی خبری بزنید . واقعا جای تاسف داره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
چه حرفایی میزن الگو وکلا برلی دامپزشکی ..دامپزشکی اصلا کار داره که بخوان روش الگو بزنن...دامپزشکی دیگه کلکش کنده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
این کار نیازمند وضع قانون است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
1
چرا تعداد دانشکده ها را کم نمی کنید؟ چرا سطح آموزش در دانشکده ها را بالا نمی برید؟ اون بیچاره هایی که مدرک می گیرند ولی در آزمون قبول نشوند هیچ؟ مقصر آنها نیستند مقصر سیستم آموزش معیوب است.
لاید اگه آزمون هم بگیرند ممتحنین همان هایی هستند که در این اوضاع همچنان دانشجو می گیرند!
لابد امتحان تئوری و حاوی یک مشت موارد بدردنخور خواهد بود.
به نظر من فارغ التحصیلان رشته حقوقی که مدرک دارند اما در آزمون وکالت قبول نمی شوند و بیکارند واقعا مظلوم هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
1
خدا به سر شاهد من مسیول فنی هستم هفت ماه حقوق نگرفتم بعد از شکایت از کارفرما سازمان طرف اون میگیره. ..بابا سازمان حتی نمی تونه از یک مسیول فنی حمایت کنید...به خدا اگر کسی این رشته بخونه حماقت ..به پیغمبر اشتباهه..به علی اشتباهه...دامپزشکایی که ده سال پیش فارغ التحصیل شدن کار ندارن چه برسه جدیدیا....نکنید تو خدا با اینده جوانان بازی نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
احه نظام ما به غیردامپزشکا عضویت می ده
حالا بیاد این کار ور بکنه
محاله
حیرت زده.
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
لقمه رادورگردن پیچوندی بعدخوردیش!!!!!.بجای حل مشکل مشکلات تازه تولیدنکن.راه حل ساده مثل وزارت بهداشت اینه که ظرفیت پذیرش دامپزشکی سریعا کم شودتابه کسی بعدازفارغ التحصیلی ظلم نشه وبیکاروسرخورده نشود.خیلی ساده.افتادحالا!!.
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
بنده کاملا متن رو با دقت نخوندم اما از گوشه ای از متن مشخصه که جریان چیه ....
ایا پزشکی .دندان و دارو هم اینگونه است ؟؟؟
بجای این کار ها دانشکده های دامپزشکی رو کم کنید ، رشته ی حقوق نه تنها در دانشگاه های سراسری و ازاد بلکه غیر انتفاعی و پیام نور هم تدریس میشه و کسی که در پیام نور رشته ی حقوق رو با 140 واحد درسی تموم میکنه با کمتر از پنج تومن مدرک میگیره اما این دانشجوهایی که ناخواسته از دانشگاه ازاد مدرک گرفتن نزدیک به صد تومن پیاده شدن ،اصلا این مسائل قابل قیاسه ؟؟؟؟
دکتر دامپزشک تازه فارغ التحصیل شده که تازه قراره وارد کار کلینیکی دام کوچک شود چقدر به سرمایه نیاز مند است و شخصی که دفتر وکالت میزند چطور ؟؟؟
از یک طرف هم بودن دانشجوهای دانشگاه ازاد بد هم نیست چون بخاطر توان مالی بالا حداقل با خرید تجهیزات روز برای کار کلینیکی دام کوچک توازن این رشته رو حفظ میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
خیلی نظر خوبی است . مسئولین مربوطه لطف کنند هر چه سریعتر این روش رو هم آزمایش کنند.
البته اخذ آزمون مهارت از فارغ التحصیلان در زمینه ای که متقاضی فعالیت هستند چندان کار بدی نیست . تا افراد مدرک به دستی که هر و از بر تشخیص نمیدهند وارد این بازار نشوند و باعث بی اعتباری سایر شاغلین این بخش و مضحکه دامدار نشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
........گويي تا كي؟
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
سیستم خوبی نیست . بازار رانت و .. پیش میاد خودتون که بهتر میدوند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
پس امتحان جامع رو واسه چی میگیرن البته اگه این آزمون جامع زیر نظر سازمان سنجش باشه و واسه همه سوالات یکی باشه دیگه دانشجویه کم سواد وقتی ببینه نمیتونه قبول بشه ادامه تحصیل نمیده در ثانی وقتی حرف از درمان زده میشه بیشتر بچه هایه دکتری عمومی دامپزشکی هستن نه متخصص اگرم میخان کاری بکنن بیان مجوز درمان به صورت تعاونی بدن چطور که در پزشکی عمومی کسی حق باز کردن مطب نداره بلکه یا باید دانشجوی تخصصی باشه یا چند تا دکتر عمومی باهم به صورت تعاونی درمانگاه باز میکنن بعدشم دامپزشکی نحوه تدریسش با پزشکی زمین تا آسمان فرق می‌کنه چون در پزشکی اساتید یه پاشون بیمارستانه یه پاشون دانشکده بنابراین با توجه به اینکه اغلب اساتید دامپزشکی از حضور در درمانگاه ها به دلیل بیکلاسی و کسر شأن امتناع میکنن تدریس آنها تنها پنجاه درصد که تئوری هستو حل می‌کنه مابقی سواد درمانو خود دانشجویان باید از بیرون کسب کنن بنابراین نمیشه زیاد به بعضی‌ها خرده گرفت چون اساس آموزش دامپزشکی غلط هستش تنها راه برون رفت رفتن به زیر مجموعه آموزش وزارت بهداشت هست چون اونها نشون دادن که در این زمینه پیشرفت کردن
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
خواهشا بیشتر از این همش
نزنید..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
......... و ناکارامدی در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی لانه کرده است. و شما با دستمال کثیف جایی را نمی توانید تمیز کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
واقعا دیگه پیشنهاد جدید ندید
یک دامپزشک بیکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
بوی تعفن فساد توی صنف دامپزشکی همه جا رو گرفته! امتحان هم قطعا میشه یه بازی فرمالیته واسه اینکه نور چشمی ها و خودیا بیان تو بازی و کسایی که کسی رو ندارن از بازی خارج بشن!!!
آزمونهای استخدامی و تخصص و ... همش پارتی بازی شده دیگه وای به حال آزمونی که اینها بخوان بگیرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
بهترین راه حل امتیاز بندی فارغ التحصیلان بر اساس محل تحصیل است و گرنه آزمون وکالت بر پایه رانت و سفارش و فروش سوالات و‌غیره و ذلک است
ناشناس
|
Finland
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
1
حجالت بکشید اخه چیزی از دامپزشکی مگه باقی ماتده دامپزشکی بصورت کامل اشباع شده..دانشگاه ازاد این رشته رو نابود کرد...وقتی فارغ تحصیلان چندین سال قبل اونم تز دانشگاه تهران بیکار هستند چرا دامپزشک میگیرید ...تنها راه تعطیلی این رشته تا ده ساله...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
این امر که در این متن به آن اشاره شده نه یک پیشنهاد بلکه یک امر معمول در دنیا برای رشته دامپزشکی است . البته منظور از دنیا کشورهای جهان سوم نیست زیرا این کشورها دقیقا به دلیل رعایت نکردن همین روش و یا روشهای مشابه، تبدیل به جهان سوم شده اند .
ممکن است هر کسی به نوعی از یک دانشکده یا دانشگاه فارغ التحصیل شود که همه میدانیم در ایران این امر به آسانی انجام میشود . اما در کشورهایی که شغل به افراد شایسته و صالح داده میشود صرفا به مدرک آنها اکتفا نمیشود و با امتحانات علمی و عملی و نظارتهای بعد از آن از شایستگی افراد اطمینان مییابند که بدون شک رعایت این امر موجب رشد و پیشرفت آن شغل و ایجاد فرصتهای شغلی برای همگان و آیندگان میشود
اما ورود افراد به مشاغل بدون ضابطه و آزمایش و نظارتهای بعدی فقط باعث پسرفت و کوچک شدن شغل و فرصتهای شغلی میشود.
اینکه در این متن به کانون وکلا اشاره شده بدون شک منظور ، نشان دادن یک تجربه موفق داخلی است. از موارد اخیر دیگر در کشور میتوان به برقراری آزمون مهارتهای بالینی در پزشکی اشاره کرد که خوشبختانه مدتی است در دانشکده های علوم پزشکی کشور به اجرا در می آید و شاهد بوجود آمدن بخش آموزش مهارتهای بالینی در بعضی یبیمارستانهای پزشکی نیز هستیم .
برقراری آزمون های علمی و عملی برای تعیین سطح شایستگی علمی و مهارتی دامپزشکان ایرانی همانند کانادا ، آمریکا و یا استرالیا در ایران امری بشدت ضرروری برای نجات دامپزشکی و دامپروری و بهداشت عمومی ایران است .
مهمتر از همه انجام سالم این آزمونها توسط دستگاهی معتبر و علمی بغیر از دانشگاه ها و دانشکده ها موجب ارزیابی دانشکده های دامپزشکی و اصلاح آموزش و جدی گرفتن آن در دانشکده های دامپزشکی خواهد شد . و بخودی خود میزان پذیرش دانشجو نیز تعدیل میشود .
دکتر عالی نظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
با سلام و تشکر از سایت خبری حکیم مهر در اطلاع رسانی و گسترش سطح اگاهی شایسته است نظری به اماری که در مورخ 4 تیر ماه 1395 توسط حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه ارائه گردید معطوف نمایم .
وزیر دادگستری گفت: تعداد پرونده های وارد شده به قوه قضائیه در سال 94 بالغ بر 14 میلیون و 621 هزار و 945 فقره است.وی گفت: تعداد وکلا و مشاوران حقوقی ماده 187، 29 هزار و 996 نفر، تعداد وکلای فعال در کانون های دادگستری 31 هزار نفر و کارشناسان رسمی 23 هزار و 187 نفر است.(نقل از تابناک کد خبر: ۶۰۱۳۸۰تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 28 June 2016)
جت الاسلام و المسملیمن شهریاری معاون رییس قوه قضاییه نیز حجم پرونده ها را ۱۱ میلیون ۹۴۴ هزار و ۹۲۸ پرونده عنوان نمودند در هر حال قضاوت را به خودتان واگذار می کنم که بین این حجم کار و تعداد افراد تعادلی بر قرار اسا یا خیر .
اما در خصوص آزمون کانون وکلا در عین اشراف کامل بر قوانین کشور نکته بسیار مهمی را نادیده گرفته اند و ان انحراف از نص صریح قانون اساسی است در اصل 28 قانون اساسی چنین آورده است: «هرکس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیستند برگزیند.» همچنین در بند 4 از اصل 43 قانون اساسی که به منظور تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت تدوین شده است چنین می افزاید: رعایت آزادی انتخاب شغل و عدم اجبار افراد به کاری معین و جلوگیری از بهره کشی از کار دیگری. حال بر چه قانونی فرای قانونی اساسی کانون وکلا انتخاب شغل را محدود می نماید والله علم بهتر است صاحب منصبان و حقوقدانان عزیز خود زحمت توضیح این امر را کشیده و شفاف سازی نمایند .
مخلص کلام مشکل در جایی دیگر است انجام آزمون و از این دست امور تنها نوش دارویی بر این زخم نیست و حتی راه حل کوتاه مدت هم نمی باشد چرا که با این امر معتبر ترین قانون کشور مخدوش خواهد شد . روز روزگار خوش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
همگار گرامی هر "لا اله" ای بدنبال خود "الااله" ای هم دارد . ابتدا آنچه عرف و عقل بر آن حکم میکند آن است که هر چیزی از جمله طبیعت و اتومبیل و....و یا مشاغل از ظرفیتی برخوردارند که رعایت نکردن آن اغلب موجب خسارت های جبران ناپذیر میشود.
قانون اساسی شامل قوانین کلی است که هر کدام در حوضه تخصصی خود توسط آیین نامه های مصوب در مجلس یا هیئت دولت باز تعریف و تعیین جزئیات میشوند .
مطابق قانون سازمان دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی کشور دو نکته اساسی و قانونی و منطقی وجود دارد یکی صدور پروانه ( اجازه فعالیت دامپزشکی از هر نوع آن ) به اندازه ظرفیت هر منطقه که البته اکنون رعایت نمیشود !!!! ( آیین نامه ماده 10 سازمان دامپزشکی )
دوم فعالیت در امور دامپزشکی در حد "صلاحیت" هر فرد ،که این یکی اصلا" رعایت نمیشود .( به کلمه صلاحیت و موارد استفاده آن در قانون سازمان نظام دامپزشکی به صراحت اشاره شده است)
از طرفی مشاغل پزشکی در حقیقت بیزینس و یا تجارت نیست (البته بماند که در جامعه ایران نگاه به گروه پزشکی تجاری است!!) بلکه حرفه ای است مبتنی بر ارائه خدمات سالم با رعایت استانداردهای علمی و اخلاقی که تنها افراد با توان و آزموده صلاحیت ارائه آن را دارند .
بنابر این با توجه به استاندارد های علمی ، عقلی ، اخلاقی و قانونی و وجدانی نمیتوان اجازه داد تا هر کسی به صرف داشتن علاقه ،در شغل یا حرفه ای مشغول به کار شود ، مگر آنکه صلاحیت و تسلط علمی ، مهارتی و اخلاقی آن فرد بر اساس آزمونهای علمی و عملی مناسب محرز و اثبات گردد . البته تعیین پایبندی افراد به اخلاق و وجدان کاری و قوانین و استانداردها ، مقوله ای است جدا ، که با نظارتهای منظم بر نحوه فعالیت افراد بعد از سالها ممکن است به اثبات برسد . اما حداقل تعیین صلاحیتهای علمی و عملی میتواند بسیار موثر باشد .
تازه به این افراد علی رغم داشتن صلاحیت ، لازم است بر اساس ظرفیت هر منطقه اجازه کار داده شود که این خود برای جلوگیری از رقابتهای ناسالم و تضمین ارائه خدمات استاندارد و امکان نظارتهای منظم و منسجم ، بسیار ضروری است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
بی کفایتی دستندرکاران جهت جلوگیری از رشد قارچ گونه دانشکده های دامپزشکی رو ول کردین حالا میخوان اینطوری گند کاریتونو با یه گندکاری دیگه ماست مالی کنید لطف کنید پیشنهاد ندین متاسفم برای پیشنهاد دهنده این طرح
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
به نظره من هرکاری که بیکار های رشته های حقوق ، کامپوتر ، کشاورزی و.... کردند و میکنند، دامپزشکانی هم که کم سواد هستند و نمیتوانند ازمون را قبول بشوند همین کار را بکنند. گرفتن ازمون کاره بسیار لازم و خوبی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
بجای اینکار اول ورودی رشته دامپزشکی را کم کنید تا زمانیکه هر کی از مادرش قهر میکنه با حمایت مقامات محلی و پارتی بازی ی یه دانشکده دامپزشکی برای اشتغال دوستان و آشنایان راه اندازی میکنه وضع هر روز بدتر از دیروز
دوم کیفیت آموزش در واحدهای دانشگاهی را بالا ببرید
سوم اگر خواستید آزمونی برگزار کنید و بر اساس آن واحدهای بخش خصوصی را درجه بندی کنید و برای قبولشدگان اختیارات بیشتری در نظر بگیرید.
نظر شما
ادامه