کد خبر: ۳۸۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی با بیان اهمیت جایگاه و دید جامعه جهانی به دامپزشکی خاطر نشان کرد: در خیلی از موارد جوامع بین المللی، نظیر  FAO-WHO-OIEدر بخش صادرات فرآورده های دامی خام و حتی محصولاتی نظیر شیر،لبنیات و ... بدون تایید دامپزشکی اجازه ورود محصول به اتحادیه اروپا را نمی دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکتر احمد شریعتی» ضمن اشاره به عدم هم خوانی تجهیزات و امکانات با وظایف محوله گفت: فلسفه وجودی دامپزشکی این است که گره ای از مشکلات مردم باز شود و این با بکارگیری صحیح توان تخصصی، کارشناسی و بخش خصوصی به عنوان پشتوانه بخش دولتی امکان پذیر است.

وی با اشاره به تقاضاهای جدید برای صدور پروانه جهت پرورش حیوانات مختلف اعم از خوراکی و غیر خوراکی، تصریح کرد: کمتر سازمانی تنوع کاری که دامپزشکی با آن روبرو است را دارا می باشد و این گستردگی مسئولیت همکاران در بخش های دولتی و خصوصی بر هیچ کس پوشیده نیست.

این مقام مسئول با بیان اهمیت بیماری های مشترک اظهار داشت: در حوزه سلامت آمار تک رقمی از رخداد بیماری های مشترک در جامعه انسانی مانند تب کریمه کنگو، هاری و بروسلوز ... می تواند در سطح شهرستان ها، استان، کشور و حتی بین المللی خبر ساز و مشکل آفرین شود و اگر اقدامات پیشگیرانه و در صورت بروز، کنترلی به موقع انجام نگیرد، به سرعت تلفات و خسارات غیر قابل جبرانی را به دنبال خواهد داشت.

دکتر شریعتی افزود: کنترل، نظارت و تامین بهداشت فرآورده های خام دامی نیز از مرحله تولید تا سفره خانوار برعهده ماست. در حالیکه امکانات، تجهیزات و به ویژه نیروی انسانی محدود است و با حساسیت هایی که در جامعه وجود دارد، مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به جایگاه دامپزشکی در سایر کشورها، گفت: وظیفه اصلی دامپزشکی با پیشگیری آغاز می شود و عملکرد بخش های دولتی، خصوصی و تشکل های مربوط به آن زیر ذره بین است.

احمد شریعتی افزود: انسجام و دوستی که بین بخش دولتی و خصوصی وجود دارد به ما دلگرمی می دهد و سر بلندی بخش خصوصی سربلندی بخش دولتی است و خواستار انسجام بیشتر این دو بخش با یکدیگر هستیم و امیدواریم در کنار بخش غیر دولتی و با دریافت پیشنهادات، انتقادات و ایده های آنها بتوانیم موفق ترعمل کنیم و از طرح های آنها جهت ارتقاء بخش استفاده نماییم.

وی با اشاره به نگرانی از دو بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی در نیمه دوم سال اظهار داشت: خراسان رضوی در حال حاضر با تلاش های انجام گرفته و حمایت های استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی استان و همکاری های خوب دامداران و مرغداران از این دو بیماری مصون است.

شریعتی با بیان اینکه بروز این بیماری ها به اشتغال، تولید و صنعت خسارات زیادی وارد می کند؛ خاطرنشان کرد: خوشبختانه مرغداران و دامداران استان به این درجه از حساسیت رسیده اند و خواستاریم تمام تلاش خود را برای حفظ شرایط فعلی و رعایت شرایط امنیت زیستی در جلو گیری از بروز و گسترش بیماری و تحمیل تلفات و هزینه های اقتصادی و بهداشتی به جامعه دامپزشکی را یاری نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
این همه مسئولیت واین همه وظایف با این حجم کم اختیارات و حقوق کم ثمره کار عزیزان در طول سالیان متمادی است .خواهشا سعی کنید حداقل حس ترحم مسئولین را به خود جلب کنید .............
نظر شما
ادامه