حکیم مهر: مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی ضمن حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور تهران، گفت: «نمایشگاههایی که در این حوزه برگزار می شود با هدف تبادل تجارب و بررسی آخرین فناوریها در حوزه خوراک خام دام و طیور بوده و این فرصتی برای همه تولیدکنندگان داخلی و خارجی به شمار میرود که از آن در حوزه تولید نهایی محصولات خود استفاده کنند.»
«دکتر عباس عباسی» ادامه داد: «خوشبختانه در بازدید اولیهای که از چند غرفه این نمایشگاه داشتهایم، نوآوری و گسترش دانش روز را دیدیم؛ البته این مورد نباید مورد غفلت قرار گیرد که ما باید در بروزرسانی خود از رقبا تلاش کنیم تا در رقابت با کشورهایی که در حوزه خوراک دام و فرآوری و بستهبندی خوراک خام، فناوریهای نوینی را مورد استفاده قرار میدهند، عقب نمانیم.»
وی ضمن اظهار امیدواری از اینکه تولیدکنندگان داخلی از فرصت نمایشگاه در جهت تبادل اطلاعات در حوزه تولید و استحصال نهادههای خام نهایت استفاده را ببرند، تصریح کرد: «ما باید بتوانیم در آینده محصولات نهایی در حوزه خوراک خام دامی را با فناوریهای روز دنیا عرضه کنیم تا قدرت صادرات و رقابت با کشورهایی که در این حوزه مطرح هستند از جمله کشورهای همسایه و اتحادیه اروپا و سایر کشورها را داشته باشیم.»
عباسی با تاکید بر اینکه در نمایشگاه امسال سیمای غرفههای شرکت کننده نسبت به سنوات گذشته تفاوت محسوسی داشته است، ادامه داد: «غرفهها از لحاظ چیدمان بسیار عالی بود و به راحتی نمادی از پیشرفت و تکنولوژی را نشان میداد. از همه مهم تر افرادی که در این دوره از نمایشگاه حضور دارند اعم از غرفهداران، تولید کنندگان یا بازدید کنندگان به دنبال این بودند که در بحث بستهبندی محصولات، محصولات خود را در اشکال بهتری عرضه کنند تا خریداران جذب این محصولات شوند. این مهم نشانگر این موضوع است که تولیدکنندگان در کنار توجه به نیاز بازار به کیفیت بستهبندی محصولات نیز توجه جدی داشتهاند و این یکی از تفاوتهای نمایشگاه امسال نسبت به سالهای گذشته بوده است.»
مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی در خصوص میزان رقابت پذیری تکنولوژی داخلی در این حوزه با دانش روز دنیا خاطرنشان کرد: «ما از لحاظ تکنولوژی در حوزه خوراک دام جزو کشورهای تراز اول دنیا هستیم؛ به این دلیل که در حال حاضر محصولاتی در کشور تولید میشوند که جزو اولینها هستند، اما مهم این است که باید فرهنگ استفاده از این تکنولوژی و نحوه توزیع محصولات نهایی در مراکز عرضه به منصه ظهور برسد. خوشبختانه این نگرش در این حوزه در حال رشد بوده و شتاب قابل قبولی را گرفته است و ما امیدواریم در دهه آینده بتوانیم محصولات تولید خود را با شناسنامه به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنیم.»